القائمة الرئيسية

الصفحات

الحلقة العشرين الكاتبة إسراء سعيد رواية ملاك الاسد



 الحلقة العشرين


الكاتبة إسراء سعيد


رواية ملاك الاسد❤🦋


_نحن لآ ننسى.. لو غبت ستجدك ببالي ، و إن أتيت ستبقى كمآ كنت غآلي ...!؟🖤


عز / مش همشيكى من هنا قبل ما اعرف لي متغيرة من نحيتي.... 


اسماء / بعند و بصة في الارض ومسكة نفسها من البكاء... 


عز ابعد عني! 


عز / وقد رزع يدة علي العربية بعصبية! 


شد اسماء من يدها و حاوطه بيدة و يد اسماء علي عنقة تحاول ابعادة... 


اسماء / ابعد عني انت بتعمل اية... 


عز/ لي بتعذبيني معاكي لي وحط جبينة علي جبينها.. واتنهد بتعب واسماء ظلت تنظر اليه.... 


اسماء / لو خلصت تمثيلك يريت توسع عشان عيزة اروح... 


عز / اا.. اسماء اسمعني كويس انا مش ليك ولا هبقا ليك انت فاهم ابعد عني يريت مشفكش في حياتي ارجوك بقااا.... 


عز قد تجاهل كلامها و اخذ كلامها بقبلة قوية ساحبا شفتيها بغل كبير كأنه يعقبها علي كلامها.. 

اسماء بصرخة مكتومة... واحست بان شفتها تمذقت بسبب هجومو عليها..... 


دفعتة بقوتها.. انت حيوان مش انسان ابدأ هو دة هدفك في الحياة التسلية و بس ببكاء... 


عز / انا بحبك! 

اسماء بضحكة مكسورة/ بسسب فعلته معه بتحبني يخي حبك برص يكون احول.. 


طلعت اسماء هاتفها و طلعت لة الصور... 

اخلصك و حبك ليا واضح اوى... 

عارفة انك مش ليا يبقا تبعد عني! ..... 


عز / في صدمة... 


نعم صورت عز و هو يقبل ماهي....... 


وبنفس الوضع ونفس اليوم اللي رات اسماء فيه عز و ماهي... 


عز / انتي اية اللي بعتلك الصور دي! 

اسماء / اول واخر مرة هقولك ابعد عني يا عز.... 


ثم ذهبت اسماء الي السيارة عز و انطلقت بدون اي كلمة وكأن كل واحد فيهم في عالم تاني.......... 


وصلت اسماء تحت البيت............. 


عز/ مش هقبل اي كلام منك غير انك بنفسك هتيجي تعتذري علي اللي حصل....... 


ثم انطلق عز بعربيتة..... 


اسماء طلعت شقتها وسط صدمتها و بكاءها و كل ما تفتكر ماهي.... 

فلاش..... 


انا و عز قربنا من بعض اوى يا سمسم.... 

بصي هبعتلك صورنا علي الوتس انا عارفة انه عيب طبعا واصتنعت انها مكثوفة..... 

بعتت ماهي / صور عز و هو يقبل ماهي.... 


بااااك


اسماء / دخلت غرفتها و اخذت تبكي بحرقة وهي تشاهد صورت ماهي مع عز و تشاهد ايضا صورها هي و عز و تفتكر ذكريتهم........ 


اسماء/ انت بعتني و جرحتني................


•••••••••••


اكتر صفه‍ بكرهااا اني بنسي بسرعة او ع رأي الناس ضعيفه!! 


في فيلا اسد............... 


دخلت ملاك هى و كنان و عمرو و يزن... 


ملاك وهي دخلة متعصبة! 


ملاك/ كنان عايزة امشي من هنا! 


اسد / عارفة اوضتك ولا اجي اوصلك.. 


ملاك / انسان بارد غلس................... 


روما / يعني دة مش حب 


لف اسد وضم روما الية يلاا..... 

روما / جاهذة لي الاحتفال بي اول ليلة لي مع الاسد.. 


ملاك/ بصوت منخفض كنان هما هيحتفلو فين.. 


روما/ طفلة زيك ميصحش تعرف الحاجات دي وغمزت لها.... 


شهقت ملاك/ عاهرة! 


عمر/ ملاك يلا علي اوضتك وهبعتلك العشا مع الدادة / ملاك وهي ماشية لفتت انبها انها تمطر بغزارة... 


ملاك بطفوله و تنطيت الله عمر عايزة اطلع برا بليييز


كنان / تطلعي فين يلا اطلعي اضتك هي بتمطر! 


ملاك/ هخرج الجنينة شوية صغنين...... 


يزن/ اتفضلي.. 


جريت ملاك علي الجنينة بي فستانها ظل الجميع ينظر اليها 


(طبعا عارفين هتعمل اية😂) 


انطلقت ملاك الي الخارج مستمتعة بي المطر رفعا رأسها الي السماء ومبتسمه جدااا


ظلت تجري تحت المطر وتلف حولها و فستناها ظل يتطير معاها و تضحك... 


ظل الاسد ينظر اليها من غرفته و ابتسم علي تلك الفتاه المجنونة و ضحكتها المتقلبة المذاج شوية تضحك وتلعب و شويه تكون قويا و شويه تبقا ضعيفة!! 


ملاك و بعد لعب من وقت طويل..... 


كنان خلصتي لعب! 


ملاك / اممم وقفت ملاك تحت المطر ظلت تنظر امامها وبدأت تدندن اغنيتها االمفضلة


كنان/ صوتك حلو 


ملاك/ عارفة!!


كنان/ عارف انك مش واثقة فيا بس كل اللي اقدر اقولك علية انك زى اختى وهفضل احميكي.. 


ملاك/ هي مين الساحرة اللي طلعت مع الشيطان دى 


كنان / دى روما عضو في المافيا..... 


ملاك/ طب اقولك سر! 

كنان قولي.... ملاك طول عمرى انا والبت اسماء.. نبقا زعماء مافيا 


كنان بضحك/ دة حتة كلب دخل عليكي الاوضة كنتى عاملة زي الفار المبلول


ملاك بضحك/ طب تعرف اية اللي بيرعبنى اكتر من الكلب... 


كنان اي / ملاك الفار اللي لسة قايل عليه دة.. طب تعرف مرة كنت عند اسماء و الشله متجمعة والله فار دخل عليا الحمام.... ثم لوت فمها بطفولة... 

كنان / طب عملتي اي.... 

ملاك./ سبتلة الحمام ملحقتش حتى اخد الفوطة


كنان وقد انفجر ضحك / ههههههههه مش قادر 

ملاك / اة وربنا كنا في رمضان اصلا بس الحمدلله كلنا فطرنا اليوم دة من الضحك ولا اقولك اية ولا اية عن ضحكت صحابي عارف انت الواد اللي نازل ترند دة اللي بيقولك مانتم مش سالكييين.. 

اهو بيقول بقا يسلام علي ضحكتها لما تشخر شخرتها 


كنان / لا انا مش قادره انا هطلع انام احسن انتي هطيرلي البرج اللي في نفوخي من تاريخك... 


ملاك / استنى خدني معاك يا ابو احمد 

كنان/ ابو احمد مين 


ملاك اية دا انت مسمعتش البت صولا ولا اية 

ابواحمد خدني الكوفير ابااحمد دفعتوة كتشير ابوااحمد عيلي شفير.... 


كنان بضحكة مكتومة/ ابوس ايدك اطلعي نامى ضحكتي علينا الحرص.. 


نظرت ملاك لقتهم معظمهم بيبصلها و بيضحكوو


ملاك / يلا تصبح علي خير يا ابو الادهيم 


كنان ضرب كف علي كف خرج عمر من اوضة / وانت من اهلة المبي


ملاك بضحك / مغلطش لما قلت انك فيك من فاطمة صحبتي والله تحسها اللمبي كدة في نفسها 


♡•••••••••••••••♡


في منزل ندى


ندى / وهي تستمع الي اغنية وقليلة ياخد بالة منك🎧


فاطمة / بصي مش هقولك متعيطيش ولا هاجي جمبك لان دة قرارك انتى عارفة هتتصرفي ازاى انتى مش محتاجة حد لحد يصبرك انتى بس محتاجة انك تفوقي نفسك ف جو انك تعيطي و تندبي علي اللي راح واللي حصل فولا عياطك هيرجع ولا عياطك هيحل فكري في نفسك انتى خطتي لمستقبلك ازاى هتبقي قويا ازاى تبقي اد المسؤلية فكري ازاى تكوني نجحة والكل يحكي عن نجاحك....... 


ندى / خش اشاكوش اجامد ارفضك يووو اوعدك ولا اييي


فاطمه / شوف بنت الهبلة مش كنتى من خمس دقايق بس كنتى بتسمع وقليلة ياخد بالة منك 


ندى / مش انا اللي ازعل يمامععع اللي رااح من عمرى راح رااح رااااح واحنا ملينا الرجوعع


فاطمه / لاولا انى عرفاكي كنت قولت انك بتشربي بانجو شربتي بانجو ولا لسة يا سعدية... 


(كانت تقلد فيلم عسكر في المعسكر😂)


............


صبحأ في منزل اسماء 


اسماء/ صباح الخير 


محمود/ صباح النور


اسماء/ هي امي فين...... محمود / عند خالتك ايات


اسماء / طب انا هروح لي ملاك اقضي معاها اليوم. 


محمود / ماشي خدى بالك من نفسك كويس.. 

اسماء / حاضر 


••••••••••••••••••••••


في منزل فوزية 


سعاد / ولسة مشفش منى حاجة ابن هدي 


فوزية / ناوية علي اية تاني! 

سعاد/ كل خير طلعت سعاد الفون.. 


رقبلي صحبتها دي هبعتلك صورتها علي الوتس تمام تجبلي كل تحركتها 

مجهول/ تمام..... 


سعاد بتوعد / انا اللي هدخلك السجن يا اسر........ 


••••••••••••••••••••••


صباحأ في غرفة ملاك......... 


فتحت ملاك عينها ببطئ لقت اسماء في وشهاا


ملاك/ اااععع صاحبي.... ثم حضنتها 


اسماء / انتى مش عايزة واحد يصحكي انتى عايزة مزمار عبد السلام يصحكي 

ملاك بضحك/ وحشتيني اسماء انا عايزة اقولك حاجه مهمة......... 


اسماء / خير 


ملاك/ عز طلع بيشتغل مع مافيا! 


اسماء بس ابتسامة مكسورة/ عارفة.. 


ملاك بصدمة/ يعني كنتى عارفة ان الناس اللي انا اعدة معاهم بيشتغلو كدا و مع ذلك بعتيني.. 


اسماء / انا قلت لي عز كدا.... 


بس عز بيثق فيهم جامد ودة اللي مطمنى! 


ملاك / اسماء انا لزم اتحرك من هنا! 

اسماء / علي فين العزم... 


ملاك/ بصي مش معني انى رجعت قويا انى نسيت حقي انا لزم انتقم لي موت ماما


اسماء/ انا شيفة في كلامك انة جد 


ملاك / انا مش بهزر هحكيلك خطتي 

............ 


روت ملاك الخطة لي اسماء... 


اسماء / اولآ هيتشك فيكي وهتتجابي... 


ملاك بمقاطعه / انا في منزل الاسد و كمان هنا امان ليا و كنان مش هيسبني... 


اسماء/ ملاك انتي... 


ملاك/ انتى اتجننتي كنان زى اخويا مفيش الكلام دة في قلبي... 


ثم تذكرت ضمت اسد اليها ثم نفرت رأسها بلا.. 


اسماء / انا بعت عن عز ومسحت كل حاجه كانت هتبقا بنا


ملاك/ نعم دة لي...... 


حكت اسماء لها كل شئ 


ملاك/ غبية و غلطانه 

اسماء نعم يختى كنت استنى اية دة انا لو كنت صبرت شوية كانو زمنهم خلفو 


ملاك بضحك/ كلنا عارفين نوايا ماهي.. 


وانا معرفش عز اووى بس عز لو مكنش بيحبك انتى هتحسي انت عارفاه و فهماه 


اسماء يعني اعمل اية..... 


ملاك / متتنزليش عن حاجه انتى بتحبية وانتى عارفه هتعملي اية


اسماء / ببتسامة عرفت ومش هتنزل عنو 

................ 


خلصت الحلقة 🖤🖤🖤


الكاتبة إسراء سعيد❤✍️

تعليقات

التنقل السريع
    close