الحلقة الثانية و ثلاثون
الثالثه والثلاثون
رواية ملاك الاسد 💫💜
الكاتبة إسراء سعيد 🖤✍
كتر الوجع و كتر البكاء يعلم القسوة 💔
ذهب هشام و ندي الي أمن الدولة كي يقبضو علي عمرو وكل من مشترك في هذه الجريمة....
هشام/ انا مش عارف انتى لي مصممة تيجي
ندي بقوة ولكن بصوت ضعيف/ عشان اقنع نفسي انه حقيقي وان قلبي اللي في ليالي عشقة من ليلة وحدة كرهتو واعرفة انه ولا حاجه عندي ........🤚
هشام/ اللي يريحك ......
ذهبت القوات وذهب هشام و ندى الي المكان المحدد وبدأ الخطة كا الاتي....
هشام / مصطفي خد فرقة 3 وروح علي الشمال
محمود/ اتعامل مع القناص
ادم/ روح مع إسماعيل عشان فك القنابل
ادخلو بعد الإشارة الاولي وهي اني هتعامل مع الجه اليمين عشان ألفت انتباهمم وطبعا عارفين هتعملة اية
الجميع / تمام يا فندم
هشام / ربنا يوفقكم يا رجالة
ندي/ عايزة سلاح
هشام/ عاوزة ايي ....ندى/ سلاح يا عمرو ..
هشام بفهم/ ندي انا هشام مش عمرو وانتى هتفضلي هنا زى مانتي لوسمحتي اوعي تخرجي من العربية ندي مش عايز المهمة تبوظ مني
ندي / تمام يا هشام بس هاجي معاك لما تسيطر علي الوضع
هشام/ حاضر لف هشام اخد السلاح من علي خسرو و شد الأجزاء و بدأ في الاستعداد................
قبل ما هشام يتحرك......
اخذ هشام يد ندي يطمنها!
هشام/ مش عايزك ضعيفة اتحكمي في أعصابك قدام اي حد يلعب علي نقطة يخليكي تتعصبي تمام
ندى بضحكة/ تمام ياسيادة اللواء
هشام/ يسمع من بوقك ربنا يختي هبقا فعلا كدا لو المهمة تمت علي خير
ندى انشاء الله خير ....
بدأ الفرقة 3 بتعامل مع الارهابين اخذ الرصاص يططاير فوق رووس الجميع
شخص مااا/ شيخ عمار الحكومة مرشقة برة
الشيخ عمار/ عرفو مكان الكتيبة منين
شخص/ لزم نهرب دلوقتي ونفكر بعدين
عمار/ لا ابدا المهمة دى لزم تتم يعني هتم
..............
بعد ضرب مبرح و الدماء تتساقط من فميها و انفها
ماهي/ عارفة مهما اعمل فيكي والله ما هقدر اردلك اللي انتى عملتي.....
اسماء/ افعلي ما شئتي اعشق عز ومستعدا اموووت واقدر اتحمل اي وجع في الدنيا طلما عارفة ان انا لي عز و عز ليا حاجه ميفهمهاش مرضي زيك كدا يفهما كل عاشق حب بصدق ......
ماهي لسه هتيجي عليها فتح الباب و الشر يتطاير من عيونة و هو يري محبوبتة بين يدي مجنونة
اسماء/ الساعة كام يا ماهي ههه لسة مخلصوش الاربع ساعات هااا
ماهي وقد أصيبت بنوبة خووف مريع ععز
عز جري علي اسماء اخذ يتفحصها بخوف و قلق
اسماء/ بدموع اتأخرت لي
عز / اول واخر مرة يا سمايا
ماهي حاولت الهروب لكن اوقفها صوت عز
علي فين...
ماهي / جريت لكن اوقفها عدد ثلاث طلقات برجل ماهي اصابوها.....
ماهي بصرخة / عز عز ااااه
عز / هتوها كان يوجة الكلام الي رجل من الحرص
فك عز اسماء المربوطة في الكرسي فك قيودها و ضمها لحضنة لدرجة انها اتوجعت من قوة حضنو ليها
عز بهمس / اسف اني سبتك لوحدك
اسماء/ انا مش لوحدي انت ديما معايا في قلبي
عز / بحبك اوي يا سمايا
اسماء/ بعشق يا عز
عز اخذ يأخذ قبلات خفيفه في جميع أنحاء وجهها
اسماء بهمس/ عز انا خايفة منها هي مش طبيعية هتأذيك انا مرعوبة مش خاي....
عز / اششش متقدرش تعمل حاجه اية تهددها جاب معاكي نتيجة .....
اسماء / لا بساا
عز / مفيش بس كمان يومين هتكوني مراتي و في بيتي و معايا و كمان لوحدي تبقي ليا لوحدى
اسماء/ ضمتة ليها اخذت تشم البريفم عز ........
(كفايا رومانسية اللي احنا مش لقينها 😂)
.........
الوحش و الملاك كلمتين عكس بعض بس لهما مذاق شيق يعزف لحن عشق اذاب قلوبهم ♡♡
استيقظت ملاك وجدت بغرفتها فستان من اللون الذهبي مخطلت بي اللون الاسود
ملاك / يا صباح الحفلات و الجو المرعب
دخلت ملاك اخذت حمامها و لبست ترينج رمادي اللون ورفعت شعرها علي هيئة كعكة ثم نزلت الي العصابة اللي تحت 😂
ملاك صباحو فل يامافيا
عمر/ يابنتى احترمينا شوية انا حاسس اني عيل معاكي
كنان/ صباح الخير بقتضاب
يزن / ازيك
ملاك / تمام الحمدلله امم كنان مالك...
كنان/ مالي...ملاك / لا مدايق فيك اي
كنان/ ولا اي حاجه هقوم انا بقا عشان مشغول اوى انهاردة
ملاك / ااه بخصوص الحفلة
عمرو/ حفلة المرة دى غير اي حفلة ......
يزن/ هنتقابل بي جميع رؤاساء المافيا ...
كنان/ الديرة كلها انهاردة عشان كدا لزم اأمنها كويس مش عيزين غلطة
ذهب كنان لكن الحقتة ملاك
ملاك / استنى عندك .......
كنان حاول كبح ضحكتة / نعم
ملاك/ مابص ياااض انت مدايق منى زعلان منى لية هشرحك قول ...
كنان/ كنتي متفقا معايا من امبارح على اية ...
ملاك اننا نخرج وااععع مهو اسد هو اللي
كنان بستغراب / اسد اسد هو اللي خرجك ..
ملاك / بضحكة ونفسي اللمعة الحب اللي في عيونها
اه خرجني وجرينا وهزرنا وسمعني عمرو دياب بليل واا
كنان/ بعدم استوعاب وضحك الاسد بنفسة يعمل كل دا
ملاك / بستغراب و ضحكة ايضا ايوا وفيها اي
كنان/ انتى بتفكري في اسد
ملاك وكأنها حست ببرودة الجوو من كلمة انها تفكر بي الاسد
ملاك/ لا اكيد لا مش بحبة لاء
كنان/ بس انا قلت بتفكري فيه يا ملاك مش بتحبية ولا لاء
ملاك وقد دقيت عيونها كا الأطفال هو انا قلت كدا
كنان بضحكة/ لزم امشي دلوقتي بس هنسهر بليل عشان لزم تعرفي حاجه...
ملاك/ اوك
................
في الا سلكي هشام/ إسماعيل فك حالا القنبلة مفيش وقت خالص
اسماعيل/ يا فندم اللي مجهز القنبلة صعب فكها بسهولة وفي وقت قصير
هشام/ حاول تسيطر علي الوضع وانا هحاول اتصرف
سيطر إسماعيل علي القنابل الموجودة تمت العملية بي نجاح الحمدللة وتم القبض علي الشيخ يوسف و الشيخ عمار ومجموعة كبيرة من الإرهاب ومعهم عمرو
سيطر هشام علي الوضع و جميع الإرهاب نزلو علي الارض اديهم فوق رأسهم و كل جندي فوق رأسة مثبتة بي السلاح لحين وصول عربيات الترحيل و جميع الأمن مغرق المكان تمام العملية بي نجاح ......
هشام/ مليش اني احسبك بس اقسملك انك هتتمنة الموت
جاءت ندى من خلف هشام
ندى/ اخذت تنظر آلية من فوق لتحت......
تعرف انا مش زعلانة عليك او علي اني مخدوعه فيك
بس ضيعت وقتي مع واحد زيك ميستاهلنيش
عمرو/ ندي ندي اعملي اي حاجه فيا بس بس ونبي متسبيني سامحيني ابوس ايدك بلاش بعدك عنى اسواء واسود عقاب ليا موتيني بس بس بلاش تبعدي عني
ندي/ انا خطبتي انا و هشام قريب اووي كان نفسي تكون موجود الحقيقة ........
عمرو/ بصدمة انتى بتقولي اية
ندى شبكت يدها بيد هشام ...
زى ما سمعت انا وهشام هنتجوز وقريب جداا
هشام/ضم ندي ليه لما حس برعشت يدها وانها ممكن تضعف او تنهار امام عمرو
عمرو /مش هيحصل ابدا ابدا
ندى / بعدم اهتمام يلا يا هشام
هشام/ يلا يا روحي
لم يتحمل عمرو بمنادته لندى بروحي انها لي فقط قلبا و عقلي هي هي ليا لوحدى
ثم لف عمرو بس حركة سريعة منو اطلق عدت طلقات
ندي بدمة وصرخة بنفس الوقت ههشاااااام
الحلقة خلصت
الحلقة الثالثة و ثلاثون
رواية ملاك الاسد 💜💫
الكاتبة إسراء سعيد 🖤✍
فتاة مثلي لا يكسرها اهمال احد... فانا لا يحكمنى الا مزاجي.. ✦
تركت ملاك كنان وذهبت صباحأ في مكتب الاسد
ملاك/ احمم صباح الخير
اسد/ صباح النور
ملاك/ مجتش تفطر معانا لي ...
اسد/ ...................مش فاضي
ملاك/ هو كنان بقاا...اسد وحشتني اوى يا بيبي ...كانت هذه روما😏..
ملاك وقد رفعت حاجتها.....اسد لاحظ عليها ..
روما جريت حضنت اسد و تعلقت بي رقبته ثم قبلت قبلة خفيفة
ملاك وهي كأن بركان هينفجر قريبأ
تحركت ملاك نحيت روما و اسد وحشرت نفسها بين روما و اسد ثم ازتحت ملاك يد روما من عنق اسد ..
ملاك/ مش مسمحلك انك تقتربي من زوجي مفهوم أيتها العاهرة الرخيصة ثم قلعت اسد الجاكيت ثم حدفتة ارضأ جمب رجل روما ثم تعلقت ملاك برقبته ثم نظرت الي اسد بكثوف وقلق بعد الشيئ....
اسد استغل الفرصة و ضم ملاك الي حضنة ثم قبل خدها بحنية اغمضت ملاك عيونها بشدة وقلبها سار يخفق بي شدة
اسد/ اتفضلي جناحك جاهز روما .....
ملاك/ نعم جناح اي هي هتعيش معانا ...
اسد / اشش متدخليش
ملاك بعناد لااا هدخل مش انا مراتك ادخل برحتشي ثم ضم اسد ملاك بقوة جعلها ترتعش بحضنة ثم قام بفك شعر ملاك بعد ما كان علي شكل كعكة ثم نزل بي انسيابية رئعة جعل نظره اسد إليها محدثأ ايها بهمس زوجتي لو مسكتتش هعقبها حالا وانتى فاهمة كويس هعمل اي
تذكرت ملاك العقاب اللي في الرويات ثم ضحكت ونظرت الي الارض بعدما خدودها توردت بلون الاحمر ..
روما نظرت إليهم بحقد ثم ذهبت ....
خرجت ملاك من حضن اسد بسرعه
ملاك/انت ازاى تتجرأ وتعمل كدا
اسد/ مش انا اللي جيت في حضنك
ملاك/ مهي كانت حضناك ابنت العاهرة
اسد / تغارين منها
ملاك/ لاء انها تشبهك كتير علي فكرة ثم لفت ملاك كي تمشي ثم جذبها اسد نحيتة..
اسد/ لي قربتي مني قدامها
ملاك بتوتر ولخبطة بعض الشيء/ مش انت اتفقت معايا اني امثل زوجتك امام الجميع
جذبها اسد إليه مصتدم ضهرها بصدرة ثم حاوت ملاك بيدة الاتنين ............
ملاك / ملاك اانتا بتعمل اية
اسدبضحك / مالك يا زوجتي العزيزة ...
افتكرت ملاك اول ضمة الاسد ليها كانت امام روما ولي المرة الثانية عندما كانت تهاجم اخوها .....
اسد/ اياكي تعملي كدا تاني انا غير مسؤل
رفعت ملاك عيونها بعيونة وعينها تدمع
ثم جريت ملاك من امام اسد
....................
مُهم:
يجب على كل إنسان أن يكون سعيدًا مع نفسه، قبل أن يكون سعيدًا مع أي شخص ")
جهزت فاطمة و حنان ورق السفر وقامو بتجهيز شنطهم
فاطمة تحدث اسماء علي الهاتف/ يالهوي عليكى يا سمسم بقا كل دا يحصل يخربيتك
اسماء/ علي اد ما كنت مرعوبة بس اول ما شفت عز موصفلكيش احساس الإمان الي حسيت بية
فاطمة/ يا علي حالة الشججن اللي انت فيها اعفيفي
(كانت تقلد محمد رمضان وبدرية في فيلم حصل خير😂)
اسماء/ انتى جاموسة انا غلطانة اني بحكيلك اهم حاجه فرحي كمان يومين
فاطمة/ يالهوي احنا طيارتنا بكرة الساعة 8
اسماء/ ايوا يا خلف انا اعمل اية انا اتساب في يوم زى دة
اخص علية اخص علية يتجوز عليل لي انا وحشة ولا اية
فاطمة بضحك/ جابلك تلافزيون ملون
اسماء بضحك/ لا
فاطمة/ جابلي انا تلافزيون ملون ٩ قنوات
ظل يضحكون
اسماء/ طب اقفلي بقا عشان اكلم عز
فاطمة/ اه من لاقي حبابة نسي صحابة
اسماء/ بضحك بس أبت
ثم اغلقت الخط
..../ مش هتبطلي رغي وتركزي مع امي
اسماء كانت هتصرخ / جري عليها عز وحط ايدو علي بقا يسكتها ........
اسماء/ انت مجنون جيت ازاى منين اععع عريس يمااي عريس يا بوووي
عز بضحك من تلك المجنونة/ اشش اهدي امك لو دخلت دلوقتي ولقتني هنا هتنفخني انا وانتي
اسماء/ حد يجي من البلكونة قدم اووى الجو دة من ايام روميو و جوليت
عز/ يخربيت الفصلان
اسماء بضحك/ خلاص يعم سكت
عز / اي القمر دة بس اسماء تذكرت انها لابسة تيشرت علية صور بي تي اس و شورت قصير وشعرها منكوش علي وجهها
اسماء/ يافضحتك يا جاد ولاااااععع تطلع برا
عز بضحك / هتبقي كمان يومين مراتي يا هبلة
اسماء/ اة اضحك عليا وجابت انتى مراتي والجو دة وتاخد اللي انتة عايزو يا لص امشي يلا من هنا
عز / والله لو مسكتي لخليكي مراتي دلوقتي حالا
اسماء/ متحرش وتعملها ثم غمز عز لي اسماء
اسماء/ متحرش بس لذيذ ثم حضنت اسماء عز
عز/ بعشق يا سمايا
اسماء/ بحبك اوي يا عز عمرى ما حسيت بي امان كدا
ثم اقترب عز من وجها يقبل خدودها ثم ساحب شفتيها في قبلة عميقة دامت لي دقائق
(وعيب كدا بقا نسبهم😂😍)
♡♡♡♡♡♡♡
ليس عيبا ان تلع في الحب انسان لا يصلح للحب ولكن الغباء انك تستمر في حبة
(نجيب محفوظ...💗)
ندى بصرخة هشااام
اتلم مجموعة كبيرة حول عمرو واخذو منة السلاح و وجلس علي الارض بستسلام وهو ينظر الي حب عمرة الذي ضيعة من غبائة ....
ندى / هشام رد عليا ونبي انت كويس هشااام ببكاء
هشااام/ هشش انا القلب عند في اليمين اهدى
ندى ضربتها في قلبة ينعل ابو شكلك
هشام بوجع/ الله يسلمك يا كبير شكرا
ثم حضنت ندى هشام ..
ندى/ اسفة اسفة اوى هشام بحب / علي اية بس اهم حاجه انك بخير ♡
الحلقة خلصت
الكاتبة إسراء سعيد 🦋✍

تعليقات
إرسال تعليق