رواية ملاك الاسد
الحلقه33/34/35
الكاتبة إسراء سعيد 🖤✍
فتاة مثلي لا يكسرها اهمال احد... فانا لا يحكمنى الا مزاجي.. ✦
تركت ملاك كنان وذهبت صباحأ في مكتب الاسد
ملاك/ احمم صباح الخير
اسد/ صباح النور
ملاك/ مجتش تفطر معانا لي ...
اسد/ ...................مش فاضي
ملاك/ هو كنان بقاا...اسد وحشتني اوى يا بيبي ...كانت هذه روما😏..
ملاك وقد رفعت حاجتها.....اسد لاحظ عليها ..
روما جريت حضنت اسد و تعلقت بي رقبته ثم قبلت قبلة خفيفة
ملاك وهي كأن بركان هينفجر قريبأ
تحركت ملاك نحيت روما و اسد وحشرت نفسها بين روما و اسد ثم ازتحت ملاك يد روما من عنق اسد ..
ملاك/ مش مسمحلك انك تقتربي من زوجي مفهوم أيتها العاهرة الرخيصة ثم قلعت اسد الجاكيت ثم حدفتة ارضأ جمب رجل روما ثم تعلقت ملاك برقبته ثم نظرت الي اسد بكثوف وقلق بعد الشيئ....
اسد استغل الفرصة و ضم ملاك الي حضنة ثم قبل خدها بحنية اغمضت ملاك عيونها بشدة وقلبها سار يخفق بي شدة
اسد/ اتفضلي جناحك جاهز روما .....
ملاك/ نعم جناح اي هي هتعيش معانا ...
اسد / اشش متدخليش
ملاك بعناد لااا هدخل مش انا مراتك ادخل برحتشي ثم ضم اسد ملاك بقوة جعلها ترتعش بحضنة ثم قام بفك شعر ملاك بعد ما كان علي شكل كعكة ثم نزل بي انسيابية رئعة جعل نظره اسد إليها محدثأ ايها بهمس زوجتي لو مسكتتش هعقبها حالا وانتى فاهمة كويس هعمل اي
تذكرت ملاك العقاب اللي في الرويات ثم ضحكت ونظرت الي الارض بعدما خدودها توردت بلون الاحمر ..
روما نظرت إليهم بحقد ثم ذهبت ....
خرجت ملاك من حضن اسد بسرعه
ملاك/انت ازاى تتجرأ وتعمل كدا
اسد/ مش انا اللي جيت في حضنك
ملاك/ مهي كانت حضناك ابنت العاهرة
اسد / تغارين منها
ملاك/ لاء انها تشبهك كتير علي فكرة ثم لفت ملاك كي تمشي ثم جذبها اسد نحيتة..
اسد/ لي قربتي مني قدامها
ملاك بتوتر ولخبطة بعض الشيء/ مش انت اتفقت معايا اني امثل زوجتك امام الجميع
جذبها اسد إليه مصتدم ضهرها بصدرة ثم حاوت ملاك بيدة الاتنين ............
ملاك / ملاك اانتا بتعمل اية
اسدبضحك / مالك يا زوجتي العزيزة ...
افتكرت ملاك اول ضمة الاسد ليها كانت امام روما ولي المرة الثانية عندما كانت تهاجم اخوها .....
اسد/ اياكي تعملي كدا تاني انا غير مسؤل
رفعت ملاك عيونها بعيونة وعينها تدمع
ثم جريت ملاك من امام اسد
....................
مُهم:
يجب على كل إنسان أن يكون سعيدًا مع نفسه، قبل أن يكون سعيدًا مع أي شخص ")
جهزت فاطمة و حنان ورق السفر وقامو بتجهيز شنطهم
فاطمة تحدث اسماء علي الهاتف/ يالهوي عليكى يا سمسم بقا كل دا يحصل يخربيتك
اسماء/ علي اد ما كنت مرعوبة بس اول ما شفت عز موصفلكيش احساس الإمان الي حسيت بية
فاطمة/ يا علي حالة الشججن اللي انت فيها اعفيفي
(كانت تقلد محمد رمضان وبدرية في فيلم حصل خير😂)
اسماء/ انتى جاموسة انا غلطانة اني بحكيلك اهم حاجه فرحي كمان يومين
فاطمة/ يالهوي احنا طيارتنا بكرة الساعة 8
اسماء/ ايوا يا خلف انا اعمل اية انا اتساب في يوم زى دة
اخص علية اخص علية يتجوز عليل لي انا وحشة ولا اية
فاطمة بضحك/ جابلك تلافزيون ملون
اسماء بضحك/ لا
فاطمة/ جابلي انا تلافزيون ملون ٩ قنوات
ظل يضحكون
اسماء/ طب اقفلي بقا عشان اكلم عز
فاطمة/ اه من لاقي حبابة نسي صحابة
اسماء/ بضحك بس أبت
ثم اغلقت الخط
..../ مش هتبطلي رغي وتركزي مع امي
اسماء كانت هتصرخ / جري عليها عز وحط ايدو علي بقا يسكتها ........
اسماء/ انت مجنون جيت ازاى منين اععع عريس يمااي عريس يا بوووي
عز بضحك من تلك المجنونة/ اشش اهدي امك لو دخلت دلوقتي ولقتني هنا هتنفخني انا وانتي
اسماء/ حد يجي من البلكونة قدم اووى الجو دة من ايام روميو و جوليت
عز/ يخربيت الفصلان
اسماء بضحك/ خلاص يعم سكت
عز / اي القمر دة بس اسماء تذكرت انها لابسة تيشرت علية صور بي تي اس و شورت قصير وشعرها منكوش علي وجهها
اسماء/ يافضحتك يا جاد ولاااااععع تطلع برا
عز بضحك / هتبقي كمان يومين مراتي يا هبلة
اسماء/ اة اضحك عليا وجابت انتى مراتي والجو دة وتاخد اللي انتة عايزو يا لص امشي يلا من هنا
عز / والله لو مسكتي لخليكي مراتي دلوقتي حالا
اسماء/ متحرش وتعملها ثم غمز عز لي اسماء
اسماء/ متحرش بس لذيذ ثم حضنت اسماء عز
عز/ بعشق يا سمايا
اسماء/ بحبك اوي يا عز عمرى ما حسيت بي امان كدا
ثم اقترب عز من وجها يقبل خدودها ثم ساحب شفتيها في قبلة عميقة دامت لي دقائق
(وعيب كدا بقا نسبهم😂😍)
♡♡♡♡♡♡♡
ليس عيبا ان تلع في الحب انسان لا يصلح للحب ولكن الغباء انك تستمر في حبة
(نجيب محفوظ...💗)
ندى بصرخة هشااام
اتلم مجموعة كبيرة حول عمرو واخذو منة السلاح و وجلس علي الارض بستسلام وهو ينظر الي حب عمرة الذي ضيعة من غبائة ....
ندى / هشام رد عليا ونبي انت كويس هشااام ببكاء
هشااام/ هشش انا القلب عند في اليمين اهدى
ندى ضربتها في قلبة ينعل ابو شكلك
هشام بوجع/ الله يسلمك يا كبير شكرا
ثم حضنت ندى هشام ..
ندى/ اسفة اسفة اوى هشام بحب / علي اية بس اهم حاجه انك بخير ♡
الحلقة خلصت
الكاتبة إسراء سعيد 🦋✍
الحلقة الرابعة و ثلاثون
رواية ملاك الاسد 💜
الكاتبة إسراء سعيد 🖤✍
مش ناسية لما قلتلي عمري ما اسيبك ودة مني وعد💔..
ذهب هشام و ندى الي المستشفى
ندي / انا السبب في الي انت فية
هشام/ يابنتي سواء بيكي من غيرك انا دي طبيعت شغلي
دخلت ام هشام و هي تبكي / حبيبي انت كويس يكش ينتقم منو اللي كان السبب
ندي وجعها قلبه مرة وحدة ...
ندي / الف سلامه عليك يا هشام اسيبك ترتاح شوية
هشام/ استني مش هينفع تمشي لوحدك احنا لسة منعرفش هو مخطط لي اي
ام هشام/ هي ست ليها ليها علاقة
هشام/ أمي ندى بسببها هترقي وهبقا لواء
ام هشام / ولما تضيع مني افرح بست ندى
هشام/ انتى عارفه ان دي طبيعت شغلي ....
ندي / متقلش عليا هو مش هيئزيني كان اذاني من بدري .....
هشام / يلا انا جاي معاكم
ندى / بصدمة جاي معانا فين هي رحلة يابني انت واخد تلات رصاصات اية ياربي دة
هشام / كانو في كتفي مش حاجة يعني
الام/ ربنا يحفظك و يحميك من كل شر يا حبيبي يارب
ثم قبل هشام يد ولدتة وذهب الجميع الي بيتة
.........
في غرفة اسماء
عز يلعب بشعر اسماء وهي بحضنة
اسماء/ عز انت مش ناوي تسيب شغلك دا
عز / مستحيل يا سمايا
اسماء اتعدلت من حضنة لي بقا مستحيل
عز / عشان دة شغلي مينفعش اسيبة
اسماء/ دا علي اساس انك مش هتلاقي وظيفة مثلا
عز بضحك/ لا يا لمضة انا متعود ان دا شغلي ودي حياتي وانتى حياتي وهتعيشي معايا
اسماء/ حتى لو قلتلك عشاني سيبة
عز / اسماء افهميني انتي حاجه وشغلي حاجه تانية
اسماء/ يعني الشغل مهم بنسبالك اوي كدا
عز/ مش هقول انك اهم لان انا بحب شغلي و بحبك
افهمي ...اسماء/ وانا مش عايزاك كدا يا عز
عز/ اسماء بلاش تبوظى اي لحظة حلوة تعدي علينا
اسماء/ مش انا أفعالك معايا يا عز انا عند قراري سيب شغلك يا عز يا انا يا الشغل .........
.........
في غرفة ملاك
اخذت تبكي
ملاك/ لي بحس الاحساس دة يارب انا مش عايزاة مش عايزة احبة مش عايزة اي علاقة بيني و بينة
ميلا / لك شو ها القمر ليش عم يبكي لك يقصف عمر اللي يزعلك يا عمري ..
ملاك/ انتي مين وازي تدخلي كدا
ميلا/ انا ميلا خدامتك الجديدة هون عمر بيك وصاني عليكي اكون خادمتك الخاصة يلا هلاء بتقوليلي ليش عم تبكي
ملاك بضحكة مكسورة عن اللي جواها / يارب اخلص من الأخت بكتريا تطلعي نيلا ...
ميلا/ لك مالك يا عمري لك ميلا ميلا لك الاسم سهل ولوو
ملاك لم تستطع كبح ضحكته علي طريقت ميلا
ملاك/ اهو كويس والله انك موجودة معايا لحسن هطق وانا لوحدي
ميلا / لك يا عني لك بقولك سر بس يضل بيناتنا
ملاك / قولي
ميلا / لك شفت تحت صبي ااخ يطير العجل اخ منة لك ولا عضلاتة يا ويلي يا ويلي
ملاك بضحك / مين بس في الأربعة اللي تحت
ميلا/ لك الصبي اللي كل لبسة اسود اخ منة
ملاك/ مهي نقصاني يا ست نيلا انتى كمان
ميلا/ لك ليش بقا عم تبكي حكيني
ملاك/ ولا حاجه المفروض فية حفلا ولزم اكون جاهزة عشان بنت الصرمة اللي في الجناح اللي جمبي وربنا لابصي هويها ياربي اثبتها بمطوة ولا اغوزها ولا اعمل فيها اية
ميلا بضحك/ لك مين هي الي امة دعية عليها من ليلت الصبح
ملاك/ عاهرة كدا مديقاني سيكا
ميلا / لك هي الغوريلا اللي قابلت علي السلم
ميلا وهي تقلد روما / ليك يا خدامة شو اسمك طلعيلي شناطية لفوق يقصف عمرة شو باردة لك شكلها بشع كتير والله بتخوف
ملاك بضحك/ جتيلي في وقتك هنعمل اي بقا
ميلا/ لك انتى عندك جمال طبيعي وعربي تختلفي كتير ماشالله ورح تصيري ملكت جمال هالحفلة النهاردة اكيد
ملاك وهي تدور علي شئ مناسب لي الحفل
طلعت ملاك فستان اسود مختلط بلون الذهبي
ملاك / حلو دة
ميلا / لك هاد مقفل حبتين نقيلك شي فستان مفتوح شوي
ملاك / انا مش بلبس كدا
ميلا/ لك ياربي شو هي اللي اسمو غوريلا كانت ترتدي شئ شبة الهدوم يعني لبسة كتير مفتوح
ملاك/ لا انا عمري مبقا كدا
اخترت ملاك الفستان وابتدت الضيوف يجو
ارتدي اسد بدلتة السوداء مع القميص الأبيض مع عطرة الرجولي وساعتة الفخامة و جذمتة السوداء وكأن مثير حد اللعنة
كنان / ارتدي بدلتة الزرقاء مع قميص رمادي الون
عمر/ ارتدي قميص اسود و بنطلون اسود
يزن/ ارتدي بدلتة الرمادي
بداء كنان و عمر و يزن في استقبال الضيوف والترحيب بهم نزل الاسد كي يستقبل الملك وجميع رؤساء المافيا ........
دارك/ اوو ابن عمي
اسد/ اهلا بيك دارك
بيرك/ كيف حالك اسد ..
اسد/ تمام دارك/ و اين زوجتك العزيزة اشتقت لها منذ اخر مرة رئتها عيني
اسد/ ان لم تحسن كلامك عنها سأجعلك تدم علي كل حرف نطق بيه لسانك عنها
ضحك دارك ورفع ايدة بستسلام
روما / هااي اسد اوو تبدو مثيرأ جدا ثم حاتط ايديها علي كتف اسد
ملاك تنزل الحفلة وهي علي السلم من فوق الجميع بندهاش من قمة روعتها و رقتها عكس كل الموجودين
لم تضع مسحيق تجميل كثيرأ ولكن جمال شعرها المفرد زاد فوق جمالها جمال
ارتدت ملاك فستانها الأسود المختلط بي اللون الذهبي مع لون عيونها البنية مع بشرتها البيضاء مع لون احمر شفاه فاقع اللون
رفع اسد نظرة تجاة ملاك
ملاك تنظر الي كنان بمعني خليك جمبي عشان هموت من الخوف😂
لكن سرعان ما اسد اتحرك نحية ملاك وهو مثبت نظرة علي ملاك اخذ اسد يد ملاك وهو مسحور تمامأ من روعة رقتها وانها فعلا عكس كل اللي موجودين ..
نظرت ملاك الي روما بستحقار ...ثم شبكت ملاك يدها بيد اسد ثم نظر اسد الي ملاك بضحكة جانبية
اسد/ تعالي عشان لزم تسلمي علي ناس مهمة
ملاك/ مش عايزة اسلم علي حد انت قلت لزم احضر واديني حضرت شوية و هطلع اوضتى
اسد تجاهل كلامها واخذها عند الملك
الملك / مرحبا بي الملاك ملاك/ مرحبا بك ايها الملك نورت الحفلة ياخويا اسد شد علي يد ملاك كنان ضحك ثم نظر اسد إليه وسكت
اشتغلت الموسيقي و ملاك خايفة تبص فعيون اسد كل ما يبصلها تتوة وتبص بعيد
اقترب اسد منها وهو مثبت النظر عليها
ثم جذبها نحوة كي يرقصة
فلاش ..
ملاك/ كنان كنان ونبي هات اغنية جنم جنم جنم بتاعت شاروخان وحيات امك
كنان / اشغلها في حفلة ازاى
ملاك/ علي اساس انهم فاهمين حاجه من الأغاني دي يعني
كنان هحاول
بااك...
تقدم اسد نحوها مع بداية الأغنية التي طلبتها ملاك
وصل ملاك و اسد الي نص الحفلة وابتدا اسد يحرك ملاك مع الأغنية بشكل رئع ومتناسق جدا مع الأغنية وظل ينظر الي عيون ملاك وكانة طفل تائة
( الفديو اسفل الحلقة💜🎵🦋)
خلصت الأغنية واسد شايل ملاك بيدة ورفعها لفوق من وسطها ثم انزلها بي بطئ وهو ينظر لها
ملاك / انا انا تركتة بدون اي كلمة ...
نظر اسد الي كنان بمعني عينك عليها
ذهبت ملاك كي تشرب مياة بعد ما جاف حلقها من شدت التوتر
ملاك لم تستوعب رقصتها مع اسد وجمال الأغنية ليقة علينا اووي ثم دخلت روما عند ملاك
روما / من الواضح ان الاسد فعلا مغرم بيكي
ملاك/ مش مغرم بس انا عشقة عشق الاسد
روما / ها واضح جدا بس لفتره قصيرة وحياتك تنتهي معاه مسيرة يمل تعرفي كام عاهرة لدي الاسد ولا تعرفي طبيعة شغلة روما بضحكة مستفزة عمرك معاه قصير اوى وفي اقرب وقت هيخلص منك حتي لو كنتي زوجتة هو قتل زوجتة قبل كدا ذبحها بدم بارد و عاهرات كثير ماتة علي ايد اسد
ملاك / بصدمة من كلامة ...
ملاك/ طبيعة شغلة لكن باقي كلامك دة من وحي خيالك اسد مستحيل يأذيني انتى بتقولي عاهرات ماتة علي ايدة يبقي عمرك انتى اللي قصير معاه ثم تركت روما و ذهبت
روما / اقسم اني هخليكي تندمي علي اليوم اللي ظهرتي فية بحياتي انا و اسد
الحلقة خلصت
الكاتبة إسراء سعيد 💜✍
الحلقة الخامسة و ثلاثين
رواية ملاك الاسد 🖤
الكاتبة إسراء سعيد 💜✍️
ليس هناك سعادة دائمة و لا حزن مستمر ،
كُلها فواصل لمراحل
..........
ان كيدهن عظيم خليكم فاكرين 😂
خرجت ملاك من المطبخ بعد انتهاء كلامها مع روما وهي بداخلها سوف تجعلها تندم اشد الندم وتركت روما وهي تتوعد لها ايضا
خرجت ملاك الي الحفل
كنان/ كنتي فين
ملاك / بصوت متحشرج كنت كنت انا محتاجة ابقا لوحدي ...
كنان/ استني عندك في اي
ملاك/ مخنوقة عشان عشان حبيتة يا كنان حبيت شيطان سيئ جداا واللي عرفتو عنة يخليني اكرهو بس انا مش عارفة بجد لي دة اشمعني دة ....
كنان/ اهدي بس في اية
روت ملاك كل شيئ حكتهو روما ......
........
كنان/ اسد لو عرف هيئزيها ..
ملاك/ يعني كان متجوز و قتل عاهرة و...
اسد / ببرود بظبط وعملت اللي اكتر من كدا كمان
انسحب كنان من وسطهم بعد إشارة من الاسد ..
ملاك صعب عليها نفسها جامد انه عرف انها واقعة بحب شيطان و انه فعلا شيطان
ملاك بعياط / انا همشي ومش هتشوف وشي تاني ثم ذهبت ملاك اوقفها اسد بعنف امسك يدها ظلت تضرب ملاك اسد بكل قوتها بعيد عن أنظار الجميع
اسد ببرود / خلصتي
ملاك/ يا برودك ابو شكلك
اسد قرب من وجه ملاك....اسد/ مش مسمحلك تبعدي عني لأنك دخلتي بيت الاسد
لم تفهم ملاك كلام اسد انها دخلت بيت الاسد
....بيت الاسد هو قلبة 💜....
ملاك / وبعدين ....
اسد/ ببرود و ضحكة جانبية افعلي ما شأتي يا ملاكي بس انسي انك تبعدي عني
ابعدته ملاك عن طريقة وهي تنوي فعل شيئ مااا
فلاش
ذهبت ملاك الي غرفتها اخذت حمامها الدافئ بعد تفكير كبير ومشاعر متلغبطة وقفت في البلكونة وهي تغني اغنيتها المفضلة
كنت عارفة انة هيجي عليا يوم واغنيها من قلبي بس مكنتش اعرف اني هسها اووي كدا بعياط
( اغنية وقعت بحب شيطان سيئ)
الفديو اسفل الحلقة و لو معرفتش انزلة شوفو يوتيوب❤
ثم مسحت ملاك دموعها وقالت
ونعمة لخليكي تلفي حولين نفسك يا روما الكلب ...
و لكل فعل رد فعل 😂😻
ذهبت ملاك لعند ميلا لكي تخطت ماذا ستفعل مع روما
ملاك / ميلا عيزاكي تجيبيلي اللي هقولك عليه تمم
ميلا / تمم
ملاك / عيزاكي تجبيلي......
ميلا / لك دخيل الله شو راح تعملي ب شئ متل هاد
ملاك / هاتيه بس وانتي تعرفي
ميلا / تمم راح اجيبو
ملاك /ف نفسها ان مخليتك مديحة مهرش مبقاش انا قرمط
باااك
.........................
عند الاسد ف الحافله
كان الاسد واقف مع الملك وبيتكلموا
الملك / هناك ثفقه اريك انت ان تتمها
الاسد / تحت امر الملك كلة تمام
الملك / ثقتي فيك متخيبش
اسد / تحياتي لي الملك
الملك / هنستغني عن روما الفترة اللي جاية مارك هياخد مكانها
اسد/ انا شايف كدا بردو
...........................
عند ملاك
دخلت ميلا وهي معها ما طلبته منها ملاك
ملاك / امني لي المكان لحسن نتمسك
ميلا / انا بدي اعرف شو بدك تعملي ب هادي البودره تبع الحكة لك دخيل الله
ملاك / حكه! طب سلميلي علي ماما الحكه 😂😂 دي اسمها بودره هرش مش حكه
ميلا / ليكي ما هي نفس الشي والله
ملاك / اي دا بجد طب يلا بس بسرعه عشان نعمل اللي عيزين نعمله علطول ونرجع نتفرج ونضحك
...........................
عند كنان وعمر
كنان / مشوفتش ملاك فين
عمر / لا مشفتهاش دي مختفيه بقالها فاتره
انضم لهم يزن وهو يقول /عشان كدا اجواء الحفله هادي 😹
رد عمر قالو / قصدك ممل
تركهم كنان لكي يبحث عن ملاك ويطمئن عليها
............................
عند ندي وهشام
ذهبوا من المستشفي وكل واحد دخل بيتوا بعد ما ندي اطمت عليه
عند ندي ف قوضتها كانت قاعده دخل عليها تامر اخوها لقاها مديقه
قالها / هو غلط وكان لازم يتعاقب
ندي / بصتوا وقلتلو هو غلط وانا صح فرصه سعيده والدربندح😂😂
تامر وهو مصدوم / بت انتي لسعتي صح ولا لسعتي دا انتي اصلا مجنونه
ندي / بقولك اي هي ماما عامله اكل اي اصلي جعانه
تامر / اي يا رب البت دي وانا اللي داخل اطمنها
ندي / بص هقولك حاجه انا هاخد فتره ف زعلي بس مش زعلي عليه لا زعلي ع نفسي اني وثقت ف شخص زي دة وحقيقي انا ربنا بيحبني انه نجدني منه
تامر وهو بيحضنها وبيطبطب عليها / اوعيي تديقي نفسك ولا تزعلي عشان نلاقي حاجه ناكلها
ندي ضربته ع كتفه وزقته / تصدق ياض انك واطي
تامر هو بيضربها علي قفاها / مين اللي واطي يا بت
ندي وهي بتحاول تجري منه عشان ميضربهاش / مش انت يا كبير مش انت يا مامععع
دخلت الام ولقتهم بيجرو ورا بعض وبيهزروا بصتلهم وقالت / عوض عليا ف جوز الهبل دول
دخل عليهم هلباوي وهو يقول / يعني هنعمل اي ما احنا خلاص لبسناهم
ندي بهزار / انت لي محسسني ان انت مش ابني وان انا مش ضناك (زي فيلم كركر😂😂)
ضحكوا الكل ع ندي ورد فعلها
.............................
عند ملاك وميلا
دخلوا غرفت روما لكي ينفزو ما تخطت له ملاك
دخلت الحمام وقطعت سلك السخان وحطيتوا ف البانيوو
و جابت البودره ورشتها ع الفوطه بتاعت روما
ميلا بضحك / دخيل الله هي المنتوفه راح تتبهدل
ملاك بابتسامه ماكره/ هي لسه شافت حاجه
دخل كنان بهزار / انتو بتعملو اي هنا انا سمعت كل حاجه وشوفت كل حاجه
ملاك بخضه / اي بص بص انا هقولك اي يانا ياما يانا ياما (زي فيلم خالتي فرنسا)
حاول كنان كتم ضحكته ورسم الجديه ع وشه وسالها / بتعملي اي هنا
ملاك / بص هقولك وحكتوا الحوار اللي دار بينها و بين روما
كنان بخبث / طب وانتي تعملي كل دا لي مش انتي قبل كدا قلتي ان الاسد مش فارق معاكي
تلبكت ملاك / لا ما انا مش بعمل كدا عشان اسد انت فكرني بعمل كدا عشانو لا لا غلطان
بصلها كنان بخبث / والله امال لي
ملاك / عشان بس هي اتحدتني وانت عارفني عنادية إنما اي يا اخويا اه بحب العند زي عنيااا والله 😂
كنان / طب مش خايفه من الاسد
ملاك ببراءه / هو اي بس اللي هيعرفه ان انا اللي عملت كدا هيفتكرها هي اللي جربانه
.........
اسد في الحفل
اسد راح لعند يزن وعمر / كنان فين
يزن / معرفش
عمر / تلقيه مع ملاك اصلو سال عليها
اسد ببرود / تمم
كنان من وراهم وهو معاه ملاك / انا اهو يا كبير
اسد ببرود / كنتو فين
كان كنان هيتكلم قطعته ملاك / كنت بقول لكنان يجبلي شوكولاته
كنان بتردد / اه ايو حصل
اسد وهو يعلم انهم يختطون لشئ / تمم
انضمت لهم روما وهي تتلزق ف اسد
روما بخبث وهي تنظر لملاك / اوه حبيبي اين كنت كنت ابحث عنك
اسد بلامبلاه / روما من متي وانتي تسالين الاسد
روما / ليس هذا قصدي ولكن كنت اريدك
اسد وهو يزيل يدها من ع وجهه بضيق / روما اذهبي الي غرفتك ف انا لست بمذاج جيد
روما / اوه حبيبي من تجراء ع تعكير مذاج الاسد
اسد بغضب / ليس من شانك قلت لكي اذهبي
كان اسد مشتعل من الغضب والغيره لان ذالك المدعو دراك ينظر ل ملاك نظرات ذات معني
خلصت الحفل
.............
اسد/ يزن تعالي عيزك
يزن / تمم
ذهب يزن ورا اسد واستمع الي كل ما قاله اسد وذهب لينفزه
.......................
عند روماا
دخلت الغرفه لكي تاخذ حمام قبل ان تنام
روما دخلت الحمام كي تأخذ حمامأ دافئ ..
وفتحت المايه هي جوه البانيو و اول ما السلك نزل عليه مايه وهي ف البانيوا ظلت ترتعش وانوار الحمام ظلت تضئ و تنطفي وهي تصرخ و جسدها اتشنج
ملاك بعد ما ذهبت الي غرفتها وارتد بيجامة وردية اللون علية صورة شلبي و كورتي البعبع 😂💜
سمعت صوت روما جريت من فرفتها بعد ما كنان و يزن واسد ذهبو الي غرفة روما جريت ملاك وراي كنان وكأنها طفلة خارجة من الحضانه بمعني تتغندر زهي تجري 😂
جري عليها يزن فصل الكهرباء عن البيت كله خافت ملاك مسكت بذراع احد ......
ملاك بخوف / نور شغلو النور
عمر/ اهدي متخافيش....
أشعل يزن الضوء
انصدمت ملاك من منظر روما وهي بملابسها الداخلية فقط
ملاك بقرف و غضب ايضأ / عاهرة ارتدي شيأ
اخذ كنان البرنس كي تلبسة روما بعد ما شعرها اتنكش
بعد دقائق بتدت روما تلاعب ظهرة من الحكة
روما بصرخة/ اععع وظلت تهرش وتحك جلدها كا المجنونة
ملاك وهي لم تسطيع كتم ضحكتها ظلت تضحك من أعماق قلبها ويزن و عمر و كنان نفس الشئ
ملاك كانت رفعة شعره علي شكل كعكة انسدل شعرها تدريجيا وهي تضحك وكانت في قمة جمالها
ظل اسد ينظر اليه وهو يبتسم لضحكتها رغم تلك أفعال تلك المجنونة
روما رات ملاك هي تضحك/ جريت عليها عشان تهجمها وسط انظارهم جميعا
ولكن اوقفها صوت اسد الجهوري وهو يقول / روما
روما / حبيبي هي من فعلت هذا
اسد/ لست حبيبك روما
ملاك بندفاع / حبك برص يكون أحول
روما هي مذالت تهرش بشكل هستيري / لانك تغارين مني ايتها ال..
اسد / لا تتكلمي مع زوجتي بهذا الشكل اعتذري لها
ملاك بفخر / سمعتيه
روما هي تغلي من الغضب وتنوي بداخلها ان تجعلها تندمم / اسفه يا زوجة الاسد بستحقار
اسد / عمر اطلب لها الدكتور
عمر / تمم يا الاسد
اسد / ملاك عايزك
ملاك / استر يارب انا عارفة اني زودتها بس اعمل اي ماهي اللي بتقرب منة ...
سمعها اسد فأبتسم ....
وذهبوا جميعا
...........................
عند ندي وهشام
ندي / ماما انا نزله اتمشي شويه
الام طب متتاخريش
خرجت ندي من شقتهم وقابلت هشام ع السلم
هشام / اذيك يا ندي
ندي/ تمم الحمدلله
هشام / اي رايحه فين كدا
ندي / مفيش حسيت نفسي زهقانه شويه قولت اتمشي
هشام / طب ممكن اجي اتمشي معاكي انا كدا كدا مش ورايا حاجه وكنت نازل اشرب قهوه ف اي مكان
ندي / تمم مفيش مشكله
هشام / تمم يا ستي تحبي تروحي فين
ندي / اي مكان
هشام / ملكيش مكان مفضل يعني
ندي / لا ليا لما بدايقه بنزل الف ف شوارع وسط البلد
هشام / طب تتم يلا بينا ع وسط البلد
نزل هشام و ندى الي العربية
هشام/ بصي بقا مدام زهقانه وكدة سبيلي نفسك افسحها ..
ندي بي ابتسامة باهته/ عارف معني انك مجبر علي ملامح وجهك السعادة وانت بداخل مشاعر عكسها تمام بس مجبر تخلي اللي حوليك ميحسوش بوجعك
هشام/ عارف عشان كدا عايزك تتوهي عارفة عبدة الرايق ندى بضحك / علي فين يا ابو هشام
هشام/ مش عايز اقولك
ندى / هتخطفني
هشام/ هخطفك من نفسك
ندى / بستسلام موفقة
.............................
الحلقه خلصت🖤🖤
الكاتبه اسراء سعيد❤🦋
تعليقات
إرسال تعليق