القائمة الرئيسية

الصفحات

 


عشق الايهم - الفصل 16/17/18/19/20

كان ايهم يجلس علي السرير وهو يفكر في ما حدث وهو يشعر بسعاده لان جوان ليست كما اعتقد فقد كان سوف يجن من كثره التفكير فيها وفي ابنتها لينهض من علي السرير بفزع عندما سمع صوت صرخ جوان الذي ايقظ كل من في القصر ليخرج من غرفته وهو يرقض ليجد الجميع يقفون امام غرفتها وهم ينظرون تقدم اليهم ليراء يوسف وهو يحتضن جوان بقوه ويمسح علي شعرها ويحول ان يهدئها كان ايهم يشعر بنار في قلبه وهو يراء يوسف عاري الصدر فقد كان يوسف نام وعندما سمع صوت جوان رقض اليها دون حتي ان يرتدي شئ ليسمع يوسف وهو يقول 

يوسف بقلق\جوان انتي كويسه انا معاكي يا قلبي اهدء انا هنا اهدء ظل يقول هذا ليشعر بجوان وهي تلف يدها حول عنق يوسف وهي ترتجف وتقول 

جوان بصوت مرتجف \ييوسسف ااناا خ خايفه اوي خليك معيا متسبنيش 

يوسف وهو يضمها اكثر\انا معاكي يا جوان مش هسيبك يلا نامي يا حببتي 

جوان وهي تمسك يد يوسف\خليك معايه عاوزه انام في حضنك

اقترب منها يوسف وهو يقبل راسها \ماشي يا جوان نامي وانا هنام معاكي ليسمع صوت الياس الذي كان يقف علي الباب هو وجاسر وفهد وايهم وادم 

الياس وهو يعطي ليوسف تي شيرت وهو يقول\خد البسو يا جو ليخذ يوسف من الياس التي شيرت وهويشكره ثم نظر الي الجميع ليجد العائله كلها تقف امام الباب نظر ليجد رغد التي كانت تنظر نحو الارض بصمت مثلها مثل الجميع 

يوسف بخجل\احم انا اسف يا جماعه علي الازعاج صحنكو من النوم 

جمال بعتب\عيب يا يوسف الكلام ده جوان بنتي الحمد لله انها كويسه يلا يا ولد علي اوتكو لينظر لهو ايهم ويقول بحده 

ايهم ببرود مصطنع \انتا هتنام معها هني يا يوسف اظن انك عارف ان ده غلط 

يوسف بحده \اسمعني يا ايهم الي انت بتتكلم عنها دي اختي قبل ما تبقى بنت عمك انا الي مربيه وانا الي كنت معها كل اسنين دي مش هتيجي انت وتقلي مينفعش تنام معها جوان اختي وانت مش هتخاف عليها اكتر مني 

جمال بهدوء \اهدء يا يوسف ايهم مكنش يقصد هو كان ليقطعه يوسف وهو يقول بجمود وهو ينظر الي ايهم 

يوسف بحده\يقصد او ميقصدش انا مش هسمح لحد يجي يعلمني اذي اتعامل مع اختي وهو معرفهاش غير من اسبوع ليقول ايهم بغضب

ايهم بغضب\حتي لو كنت اخوها هتفضل اخوها في الرضعه بس مش من الام ولا الاب وده ميدكش الحق انك تنام معها في اوضه وحده مش في سرير واحد كمان لينهض من جوار جوان التي كانت تنام ليقف امام ايهم وهو ينظر له ببرود

يوسف بثقه \الي انت متعرفهوش يا حضره الضابط ان دي مش اول مره جوان تنام معيا جوان من لما كان عندها 9شهور وهي مش بتنام غير في حضني حتي لما كبرت كانت لما تحس با خوف تيجي تنام معايه في نص اليل يا ايهم جوان بتثق في اكتر ما بتثق في نفسها وانا ولا مره خنت الثقه دي فيريت متدخلش في شيء ميخصقش تاني وان الي يحقلو يتكلم هو عمي جمال كان ايهم يسمع وهو يحول ان لا يقتل يوسف ليطرقه وهو يعود الي غرفته وكذلك الجميع معدا الياس 

الياس وهو ينظر الي غرفه ايهم \انت عارف هو بيعمل كده ليه صح يا يوسف اكيد خت بالك 

يوسف وهو ينظر الي الياس ببرود\عارف ايهم بيحب جوان بس هو مش بيثق فيها وانا مش هامن ان ادهالو وهو بيفكر بطريقه دي يلا روح ارتح 

الياس وهو يعود الي غرفته ليدخل يوسف الي غرفه جوان وهو ينام بجورها وهو يضمها اليه بحنان ويقبل راسها ثم ينام من شده تعبه اما في غرفه ايهم فقد كان يمشي ذهبا وايبا وهو يفكر في شكل يوسف وهو يصمها اليه وكانت الغيره تكل قلبه ليجلس علي السرير هو يضع وجه بين يديه ثم نام من شده التفكير 

*******************

في مكان اخر

كان ادوارد يجلس في غرفته بكل برود وهو يتذكر شكل جوان وكان يمسك في يده مشروب وينظر امامه بشرود ليسمع صوت علي الباب ليسمح لطرق الدخول دخل ذلك الرجل وهو ينظر الي الارض وهو يرتجف من الخوف

ادوارد ببرود\ ماذا حدث هل هي بخير 

الرجل برعب\سيدي لقد قتل ديفد في هذا الهجوم وحسب المعلومات من قام بقتله هو الياس اما السيده فهي بخير لقد عادت الي القصر برفقه يوسف والياس يا سيدي 

ادوارد ببرود\اذن لقد مات ديفد يبدو ان الامر سوف يكون ممتع لنراء ماذا سيفعل يوسف والياس عندما يعلمو اني عرفت كل شي عنهم 

الرجل بخوف\سيدي ما هي اومرك هل تريد ان نهجم علي قصر 

ادوارد بصوت مرعب\لا تفعلو شي حتي اقول لكم هل فهمت هي اغرب عن وجهى خرج الرجل برعب اما ادوارد الذي كان ينظر امامه وهو يفكر في تلك الفتاه التي استحوزت علي قلبه ليقول بصوت مسموع 

ادوارد \يبدو اني قد احببتك يا صغيره لا اعلم كيف حدث هذا ولكن لن اسمح لاحد ان يبعدكي عني يا جوان انتي سوف تكونين لي لي وحدي 

*********************في مكان اخر

في احد المستشفيات الخاصه كانو الاطباء يلتفون حوله وهم يحولون ان ينقذو من اموت قفد اتى به رجال الياس وامرهم بانقذ حياته مهما حدث ليقول احد الاطباء

الطبيب \لقد استقر وضع القلب ولكن لقد خسار دماء كثير 

الطبيب الثاني\ولكن علي الاقل استطعنا ان ننقذ حياته كما امر السيد يوسف

الطبيب الثلاث\ولكنه دخل في غيبوبه ماذا سوف نقول لسيد يوسف عندما يسال عن حاله 

الطبيب الاول \سوف نخبره بنهو دخل في غيبوبه لا حل اخر لدينا وارجو ان لا تسوء حلته مره اخره ظل الاطباء حول مارك وهم يشعرون بل قلق من ان يحدث شي له وما هي عوقب الوحش 

**************في مكان اخر

حل صباح جديد علي قصر عائله المنشاوي استيقظ يوسف علي صوت جوان وهي تبكي وتمسك به بقوه لينتفض من مكانه وهو ينظر اليها بقلق ويمسح علي ظهرها 

يوسف بقلق وحنان\ملك يا جوان بتعيطي ليه يا حببتي انا جنبك متخفيش من حاجه 

جوان وهي تبكي وتتمسك به اكثر ليشعر يوسف بل رعب عليها وان يكون ادوارد فعل شي لها او ان يكون اقترب منها فهو يعلم ان ادوارد يحب جوان 

يوسف وهو يقول بقلق\جوان انتي كويسه ادوارد عملك حاجه قرب منك جوان ردي عليه انا هموت من القلق عليكي 

جوان بصوت باكي \هو معمليش حاجه يا يوسف هو قالي انو هيخدني منك هيبعدني عنكو يا يوسف انا خيافه يا يوسف متسبنيش ثم انفجرت في البكاء من جديد 

يوسف وهو يصمها اليه \متخافيش يا جوان انا معكي ومش هسيبك مش هخليه يخدك مني مهما حصل حتي لو كان التمن موتي ليسمع صوتها وهي تقول 

جوان بخوف \لا مش انت كمان يايوسف مش هتسبني ذيهم كلهم راحو يا يوسف مفضلش غيرك انت معايا اوعدني انك هتفضل معايا اوعدني يا يوسف يوسف وهو يقبل راسها 

يوسف \ماشي يا جوان اوعدك مش هسيبك مهما حصل بس انتي امسحي دموعك دي وبطلي عياط انا قلبي بيوجعني لما بشوف دموعك يا جوان جوان وهي تمسح دموعها بسرعه مثل الاطفل وتبتسم له ثم قبلت خده ليقول يوسف 

يوسف بمرح\يالهوي لو ايهم شفنا كده هيقول اتار ول العار وبعدها يجيب البندقيه ويضربنا طلقتين ده انبارح كان هيموتني لما قلت هنام جنبك 

جوان بصحك\معاك حق يا جو ده صعب اوي بيفكرني بشويش عطيه لينفجر يوسف في الضحك عليها وهو يقول بصعويه 

يوسف \يلا يا جوان البسي علشان ننزل نفطر وانا هروح البس انا كمان نهض يوسف وخرج من الغرفه وهو يذهب الي غرفته استضم يوسف برغد التي كانت سوف طقع ولكن يد يوسف التي امسكت بخصرها وهو يشدها لتستضم بصدره ظل يوسف ينظر لها وهو يراء احمرار وجهها من الخجل كانت رغد تحول ان تبتعد عن يوسف ولكن كان يمسك بها بقوه لتقول بصوت مرتجف 

رغد وهي تنظر الي الارض \لو سمحت ممكن تبعد عني مينفعش كده كان يوسف يسمع ما تقوله وهو ينظر اليها ليفيق من شروده علي يدها اتي كانت تحول ان تدفعه بها ليبتعد عنها وهو يقول بخجل من ما فعله 

يوسف باسف\انا اسف مكنش قصدي عن ازنك ثم رحل يوسف من امامها سريعا وهو يشتم نفسه علي ما قد فعله اما رغد التي بعد ان ذهب يوسف نزلت الي الاسفل بسرعه بعد قليل دخل كل من جوان التي كانت ترتدي 

كان الجميع يتنول الفطور وعندما دخل يوسف وجوان الي الغرفه نظرو جميعنا الي جوان وهم يسالوها عن صحتها وبعد ان اطمئن الحميع عليها جلست هي ويوسف بجوار بعض وكان ايهم يجلس امامهما اما تالا التي عندما رات جوان يوسف رقضت اليهم لتضمها جوان الي صدرها وهي تقبل كل انش في وجهها وتقول 

جوان بحنان\تالا وحشتيني يا روحي انا اسفه علشا ن سبتك لوحدك انبرح 

تالا وهي تلف يدها حول رقبه جوان \وحثتيني يا ماما انا بحبك اوي 

جوان وهي تقبل خدها بقوه \وانا بموت فيكي يا قلب ماما ليسمعو صوت يوسف وهو يقول بغيظ

يوسف وهو ينظر الي تالا\ وانا يا ست تالا موحشتكيش ولا انا ابن البطه السوده 

تالا بغيظ طفولي\ ايه ست دي يا ثو انا انسه انت الفظك يقت وحثى يا ثو لازم تتعلم تتكلم كويس 

يوسف وهو ينظر لها بصدمه\نعم يا روح امك مين ده الي الفظو وحشه ثم امسك تالا من ملابسها من الخلف وهو يرفعها من حضن جوان اتي كانت تضحك علي يوسف مثل الجميع لتقول تالا

تالا بغضب طفولي\سبني يا ثم علثان منذعلش من بعض 

يوسف وهو يضيق عينه\انا بقى عاوز نذعل من بعض يا ست تالا وريني هتعملي ايه 

تالا بغضب \مث تقولي ست يا ثو انا هقول لبابا وهو هيضلبك 

يوسف بغرور \محدش يقدر يضربني يا شطره دانا الوحش ليسمع صوت من الخلف

 عشق الايهم - الفصل ١٧

كان يوسف يمسك تالا من ملابسها من الخلف الي ان سمع صوت الياس من وراه وهو يمسك تالا وياخذها من يديه ويضمها اليه ثم قال بجديه 

الياس وهو يقول ليوسف \بس مش علي كل الناس يا وحش مش كده ولا ايه يا جو 

يوسف وهو يرفع راسه \صباح الخير يا الياس اتاخرت ليه كده 

الياس وهو يجلس ويضع تالا في حضنه \عادي المهم ثم نظر الي جوان وقال انتي عمله ايه يا جوجو كويسه دلوقتى 

جوان وهي تبتسم\الحمد لله يا الياس انا كويسه 

تالا وهي تنظر الي يوسف وتقول \يا بابا ثو بيغلث عليا وبيقولي يا ثت 

الياس وهو يقبل خدها \معلش يا روح بابا هو لسه عقله مكبرش لازم تكوني انتي الاعقل مش كده يا حبيبه بابا 

تالا وهي تضحك\ايوه يا بابا ثو لسه صغير 

يوسف بغيظ\نعم يا روح بباكي الياس لم بنتك دي بدل ما اشعلقهالك ثم نظر الي جوان التي كانت تحول ان تمنع ضحكتها ليقول بغضب اضحكي يا جوان لحسن تموتي طلعيها يا ختي طلعيها مانتي فرحنه لبنتك مش كده عندما انها يوسف كلامه انفجر الحميع في الضحك عليه حتي ايهم الذي ابتسم لينفخ يوسف بغيظ ليسمع الياس يقول بغضب وقد انتبه اليه الحميع كان الياس يمسك الهادف وهو يقول بغضب

الياس بصوت عالي \ماذا تعني انك لا تعلم مكنها هل تمزح معي انا امرتك ان ترقبها كيف تقول الان انك لا تعرف مكنها اين كنت انت 

المتصل \سيدي صدقني لا اعلم فجاه لم اجدها يا سيدي 

ليقول الياس بصرخ \اقسم ان حدث لها شي سوف اقتلكم جميعنا ايها الاوغد تحرك انت وكل الرجال اعصر عليها حتي لو بحثت في كل لندن هل فهمت 

المتصل \نعم يا سيدي ليغلق الياس الهاده وهو يشد علي شعره بقوه 

يوسف بقلق \في ايه يا الياس ايه الي حصل 

الياس بقلق \لميس مش لقيها يا يوسف اختفت مش عارف راحت فين انا كنت مكلف حارس علشان يرقبها بيتصل بيا وبيقولي انو مش عارف مكنها 

جوان \اهدء يا الياس اكيد هي كويسه انتي قتلت ديفد ومارك موجود هنا معني كده انها مش في خطر 

يوسف بهدوء \جوان معها حق يا الياس هي اكيد بتعمل حاجه وهترجع انت بس اهداء 

الياس وهو يجلس في مكانه\ خايف عليها يا يوسف خايف اخسارها ذي ياسر

جوان وهي تضع يدها علي كتف الياس\متقلقش يا الياس لميس تقدر تعتمد علي نفسها كويس هي عرفه الصح من الغلط وهتقدر تطصرف تنهد الياس بتعب ليسمعو جميع صوت ياتي من الخلف ليجدو ساره ومهند يقفون علي باب الغرفه لتتجه ساره الي ايهم وهي تقول بدلع

ساره \وحشتني يا ايهم عمل ايه قالت ساره هذا وهي تنظر الي جوان التي كانت غير مهتمه بما يحدث وهي تتنول الطعام بهدوء اما مهند الذي عندما راء الياس لم يقل كلمه وحده با ظل يقف مكانه بعد ان القئ التحيه علي الجميع وبعد ان انتهو من الفطور خرجو الي الحديقه كانو يجلسون ويتحدثو الي ان قالت ساره وهي تنظر الي يوسف الذي كان يلعب في هدفه بملل 

ساره \مين ده يا ايهم انتبه يوسف لها فرفع عينه ثم اعدها مره اخره الي الهادف ليرد عليها ايهم 

ايهم بجمود\ده يوسف اخو جوان في الرضاعه وكان عيش في امريكه معها قلها ايهم وهو ينظر الي جوان التي كانت تلعب تالا وعلي وجهها ابتسمه جميله اما ساره التي كانت تموت من الغيره ظلو يتحدثون الي ان سمع يوسف صوت الهادف يعلان عن اتصال ليمسك الهادف ويرد وهو يقول 

يوسف بجديه \مرحبا يا سيد ريان كيف حالك 

ريان بغضب\ ما هذا الذي فعلته يا وحش كيف جعلت شركاتي علي وشك الافلس هل تظن اني سوف اسكت علي هذا ساجعلك تندم يا جوسف 

يوسف بهدوء\اهدء يا ريان انا لم افعل شي بعد هذا فقت مجرد هديه صغيره مني لك ولكن الهديه الاكبر لا تزل في طريقها اليك

ريان بغضب\لن اجعلك تستمتع بفوزك هذا علي سااعود مره اخره وقتها ستعلم من هو ريان 

يوسف وهو يضع قدم علي الاخر ويقول \اعلم من انت جيدا يا ريان ولكن انت من لم يكن يعرف من هو الوحش الاقتصاد لذلك كان يجب اان اريك من انا ولكن يبدو انك تصر علي ان تقف في وجهي ولكن لم يخلق بعد من يلعب معي لذلك انا احزرك من ان تقف في وجهي لان المره القادمه سوف اقضي عليك الي القاء ثم اغلق الهادف وهو ينظر الي الياس الذي كان يبتسم له بشر ليبدله يوسف الابتسامه ليقول الياس بشر

الياس بشر\عملت ايه يا جو علشان ريان يتصل بك 

يوسف وهو يضحك \معملتش حاجه كل الموضوع اني خليت اتنين من شركاتو يعلنو عن الافلس كده مفضلش غير شركه وحده بس وبصرحه صعب عليه علشان كده معملتش حاجه تاني 

الياس بسخريه\ كل ده ومعملش حاجه امل لو عملت كان ايه الي هيحصل يوسف مش شايف انك ذوت العيار شو 

يوسف ببرود\لا كان لازم اعمل كده علشان يعرف هو بيلعب مع مين 

جوان وهي تنظر الي يوسف وتكتف يدها امام صدرها \يوسف الياس انتو عملتو ايه من ورايه اتكلمو وايه دخل ريان في ده لينظر الها كل من يوسف والياس ببرئه ليقول الياس 

الياس ببرئه مصطنعه\انا معملتش حاجه يا جوان يوسف هو الي عمل لينظر له يوسف بصدمه

يوسف بصدمه\يا نهار ابوك اسود مش انت يلا الي قولت نعمل كده علشان بعد كده يقدر يبص علي جوان 

الياس بانكر\عندك دليل علي الكلم ده 

يوسف بغيظ\ نعم يا روح امك انت هترفع ايدك وانا الي البسها بقى

الياس \ملكش دعوه بامي خليك في ابويه احسن 

جوان بغضب\الياس يوسف ولله لو ما صلحتو الي انتو عملتوه مع ريان هتشوفو حاجه مش هتعجبكو

يوسف بهدوء \لا يا جوان مش هيحصل انتي متعرفيش ايه الي عملو الحيوان ده 

جوان \عمل ايه يا يوسف يخليك تعمل معها كده 

يوسف ببرود\الحيوان ده بعد ما عرف بموضوع تالا راح ونشر الموضوع في المجلات علشان كده كان لازم اعرفو مقامو كويس 

جوان بهدوء\ هو غلط يا يوسف بس ده مش سبب يخليك تعمل كده ده غلط 

الياس \لا مش غلط والي عملو يوسف كان بس قرصه ودن ثم تابع بمرح دانتي لو عرفتي الي كان نوي يعملو كنتي قتلتيه فيها 

جوان وهي تنظر الي يوسف الذي كان يلعب تالا\انت عملت ايه يا يوسف في الشركات الي في امريكه انت مش هينفع تفضل بين مصر وامريكه 

يوسف بهدوء\انا صفيت كل الشركات ونزلتها مصر يا جوان قبل ما انتي تنزلي مصر 

جوان بزهول\نت بتتكلم جد يا يوسف عملت كده امتى واذي 

يوسف بغرور مصطنع\ايه يا جوان انتي نسيتي انا مين ولا ايه بعدين الموضوع كان سهل مش صعب يعني 

الياس وهو ينهض ليخرج من القصر وهو يقول\اهدء علي نفس يا وحش انا هخرج شوي ورجع سلام خرج الياس تحت نظر الجميع وعندما خرج الياس جلست جوان بجور يوسف وهي تلعب تالا ليقول مهند 

مهند بخبث\انتو كنتو عيشين مع بعض مش كده يا يوسف اكيد انت عارف كل حاجه عن جوان يعني قصدي بما انكم اخوات مش كده لينظر له يوسف ببرود وهو يلعب في هادفه ولم يرد عليه 

لتقول ساره بخبث\اكيد يا مهند عرف عنها كل حاجه عنها مش شيفو سكت اذي لما سالتو عليها اكيد مكسوف منها انا لو مكانو كنت اتبريت منها عندما سمعت جوان هذا الكلام نظرت الي الارض بحزن لتقول رغد بغضب لينظر لها يوسف 

رغد بغضب\ ساره احترمي نفسك انا قولتلك قبل كده ان جوان بنت عمي وانا مش هسمحلك تتكلمي عليها نص كلمه انتي فهمه ولو كان علي تالا فاحنا بنعتبرها بنتنا ومش محتجين رايك 

ساره بغيظ\انتي بدفعي عنها ليه دي وحده مش محترمه ثم نظرت الي ايهم مش كده يا ايهم ولكن اكان ايهم ينظر الي جوان التي كانت تنظر الي الارض 

مهند بمكر \شفتي يا رغد حتي اخوكي سكت اشمعنا انت الي بدفعي عنها لتكوني نويه تخديها مسلك الاعلي في الحياه في هذه الحظه نزلت دموع جوان لتنظر لها ساره بشماته ولكن صدم الجميع عندما راو يوسف وهو يمسك مهند من رقبته ويضغط عليها ثم رفعه من علي الارض وقام برميه علي الارض بقوه وهويسدد له الكمات في وجهه ثم امسك يده وقام بكسرها بكل برود ليصرخ مهند من الالم حول جاسر وفهد ان يبعدوه عن مهند ولكنهو لم يبتعد بل قام باخرج مسدسه واطلق علي قدم مهند ليطلق مهند صرخه مدويه وبعدها ابتعد يوسف عن مهند بملامح مرعبه لينظر الي ساره التي كانت تموت من الخوف وهو يتجه اليها ويقول بصوت مرعب

يوسف بصوت ارعب الجميع \انا مش الياس انا ميهمنيش ان كنتي بنت او والد كلو عندي واحد الي يقرب من جوان او حتي يقول عنها حاجه بس انا مش هتردد في قتلو وانتي كنتي سبب في نزول دمعها استحملي الي هيحصل كان يوسف يقول هذا وهو يتجه الي ساره التي تصنمت مكنها من الخوف وقبل ان يصل اليها وجد جوان تقف امامه وهي تمسك يده وتقول ببكاء 

جوان ببكاء\يا يوسف خلص علشان خطري انا بلش تعمل كده اهدء يا يوسف مش ده الي اتربينه عليه يا يوسف 

يوسف ببرود\ انا كل الي اعرفو اني لازم احميكي من الاشكل دي ثم نظر الي ساره انا المرضي مش هعمل حاجه بس علشان خطر جوان وانا بحزرك ايكي اسمع اسم جوان بيطلع منك انتي فهمه 

ساره برعب \ففههمه ثم خرجت من القصر وهي ترقض وراء الحرس الذين اخذو مهند الي المستشفي عاد يوسف الي الجلوس بكل برود وهو يلعب بهادفه بكل هدوء اما عند رغد التي كانت تنظر الي يوسف بخوف ورعب منه كما كان حال ملك وريم لحظ يوسف نظرت رغد الخائفه منه ليشعر بل حزن لانها تخاف منه ليسمع يوسف جاسر يقول

جاسر بجديه\ايه الي انت عملتو ده انت اتجننت ولا ايه اذي تضرب عليه رصاص كده مش خايف يروح يشتكي عليك او يموت فيعها الي انت عملت ده غلط وكمان كنت عاوز تمد ايدك علي ساره هم صح غلطو بس ميوصلش بيك الموضوع لكده نظر له يوسف بجمود

يوسف ببرود\اولا انا معملتش حاجه غلظ احمد ربنا اني مكنتش متعصب كان زمانو ميت ثانين انا مكنتش هامد ايدي علي بنت مهما حصل انا بس كنت بخوفها مش انا الي يرفع ايدو علي مره حتي لو كانت وحده ذي دي بعدين متقلقش انا مش نوي افضل هنا كتير انا قربت اجاهز القصر بتاعي وهاخد جوان وتالا معايه يعني مش هيحصل كده تاني يا جاسر 

فهد بهدوء\يا يوسف جاسر مكنش قصدو كده هو كان قصدو يقولك ان مهند مش هيسكت وهيرفع عليك قضيه فهمت 

يوسف بهدوء\عارف يا فهد بس انا ميهمنيش حتي لو عمل كده بعدين انا كده كدا كنت عمل حسابي اني مش هنفضل في القصر كتير بما اني هعيش هنا لازم يبقى لينا بيت ليسمع يوسف ايهم يقول 

ايهم ببرود\... 

عشق الايهم - الفصل ١٨

يوسف \ نا عرف يا فهد انا كده كدا كنت عمل حسابي اني هعيش في مصر علشان كده انا شريت فيلا علشان اعيش فيها انا وجوان والياس ولميس ليسمع يوسف صوت ايهم يقول له ببرود

ايهم ببرود \مين الي قلك اني هسمح لده يحصل ده بيت جوان ومكنها هنا وسطينا ومش هتسيبو يا يوسف 

يوسف وهو ينظر الي ايهم ببرود \الكلم ده كنت قولتو لولد خلتك يا ايهم لما اتكلمو علي جوان وانت عارف كويس ان ده مش صح بس انت سكت وانا مش هائمن علي جوان معاك مهما حصل اما بقى موضوع انك تمنعني ثم وقف اما ايهم بجمود انا عاوز اعرف انت هتمنعني اذي من اني اخد اختي يا حضره الضابط قلها يوسف بتحدي ليبدله ايهم نفس النظرت علم جاسر ان الموضوع سوف يكبر لذلك قال 

جاسر وهو يقف بين ايهم ويوسف \اهدوء يا جماعه مش كده اتكلمي يا جوان تقدمت جوان وهي تقف امام يوسف وهي تمسك يده وتبتسم بحنان لتلين ملامح يوسف ثم التفتت لايهم وقالت بجمود

جوان بجديه\اولا انا المكان الي يوسف يقعد فيه انا هكون فيه مع اخويه الي يوم ما احتاجو هبقى وثقه اني هلقيه في ظهري يا ايهم اما بقى موضوع مكاني فاانا مكاني هيكون جنب يوسف علي طول واظن اني لما جيت هنا انا قولتلك اني انا هنا ضيفه وهمشي يا ايهم كان الجميع يسمع لها بهدوء لتقول ملك 

ملك بحزن\يعني انتي هتسبينا وتمشي يا جوجو وهتخدي معاكي تالا 

ريم \يا جوان احنا عرفين انك مش كده احنا من ساعه مجيتي واحنا اعتبرناكي وحده مننا 

رغد وهي تمسك يدها \عرفه ان الي حصل كان غلط بس انتي عرفه ني بعتبرك اختي وانا عرفه ان حتي لو ده محصلش كنتي هتختاري يوسف علشان هو اخوكي بس برضو متنسيش اننا عيلتك 

جوان وهي تبتسم\كنت عرفه انك الوحيده الي هتفهميني مهما حصل يا رغد حتي لو مشيت من هنا هفضل ازوكوا علي طول ماشي ثم تضمها وهي تقول انتي الوحيده الي بتفكرني بيها انتي شبها في كل حاجه كلامك تفكيرك طيبه قلبك حنيتك عليه ثم بدات دموع جوان في النزول علي خدها وهي تقول كل ما اشوفك افتكرها شكرا علي كل الي كنتي بتعمليه معايه يا رغد انتي الوحيده الي محكمتيش عليه غلط لتضمها رغد 

رغد بحنان\كنت متاكده من انك مش كده الوحده الي بطيبه قلبك وحنيتك والتزمك مستحيل تعمل كده انا متاكده انك هتلقى الي يقدرك ويحبك واعرفي ان مش يوسف بس الي وقف في ظهرك كولنا في ضهرك يا جوان ثم ابتعدت عنها رغد وهي تنظر الي يوسف الي كان ينظر الي رغد بحب لتنزل رغد نظرها بسرعه الي الارض ليقول فهد

فهد بمرح\ايه الفلم العربي القديم ده انتو مملين اوي 

جاسر وهو ينظر له بغيظ\تصدق انك رخم كنت سبتهم يكملو بصرحه كان مشهد حلو اوي 

ادم بمرح\عيب عليكو الي بتقولوه ده يا فهد احنا كنا جبنا فشار علشان المشهده تبقى ممتعه اكتر لتنظر لهم رغد بغيظ هي وجوان 

جوان وهي تنظر لاادم \ملك يا ادم شكلك كده عاوز تعرف مين هي جي صح نظر لها ادم برعب وفي لمح البصر كان ادم خارج القصر لينفجر الجميع في الضجك عليه ليسمعو صوت من الخلف ليجدو الياس يجلس علي لحد الكرسي وهو يضع يده خلف راسه بملل ويقول 

الياس ببرود\عملت ايه يا يوسف يعني انا اسيبك ساعه وحدا بس ارجع القيك ضرب واحد برصاص ورفع عليك قضيه يا اخي دانتا لس وصل مصر من تلات ايام بس ارحمني من المشكل شوي لينظر له يوسف بملل وعدم اكتراث ثم جلس وهو يلعب في هدفه 

يوسف بهدوء \مفيش يا برنس كل الموضوع ان كان فيه واحد هنا نسيت اسمو غلط في جوان فضربت عليه رصاصه وحده بس يعني مش حاجه كبيره يعني يا الياس وبعدين قضيه ايه الي رفعها عليه

الياس وهو يتثاب \مش عارف كل الي عرفتو ان في حد رفع عليك قضيه بس مش مشكله هحلها بس لما اصحا من النوم سلام ثم دخل الياس الي دخل القصر الكي ينام لتنظر جوان الي يوسف بغضب 

جوان بغضب\عجبك كده يا استاذ يوسف هتعمل ايه دلوقتي في المصيبه دي 

يوسف ببرود\اهدي يا جوان خدي الموضوع ببسطه عادي ثم اكمل بمزح وبعدين عادي يعني هدخل السجن كام سنه بس هترتحي مني 

جوان بغيظ\يوسف متبقش بارد كده انا بتكلم جد علي فكره 

يوسف وهو يمسك يدها ويجعلها تجلس بجوره وهو يحوط كتها بزرعه \متخفيش يا جوان انا هتصرف ماشي يا روح ثم نظر الي تالا التي نامت علي الكرسي جوان تالا نامت خديها علي الاوضه علشان متبرتش يلا لتحمل جوان تالا ثم تدخل الي القصر ليمسك يوسف الهادف وهو يتصل علي احد ما 

يوسف\ الو ايو عمل الي قولتلك عليه ولا لسه 

الرجل\ايو يا يوسف بيه كل حاجه انتهت تامر بحاجه تاني 

يوسف ببرود\اه نسيت كان في واحد رفع عليه قضيه انهي الموضوع بسرعه ماشي وانتبه لشركات الي في امريكه وخليك اول باول مع المحامي سلام 

الرجل\ماشي يا يوسف بيه اغلق يوسف الهادف مع الرجل ثم نظر الي ايهم الذي كان ينظر له ببرود ليبدله نفس النظر ظل يوسف كما هو الي ان رن هدفه معلان عن اتصل لينظر الي اسم امتصل ويبتسم 

يوسف بسخريه\يا رجل هل تذكرت وانا الذي ظننت انك نسيت ثم اكمل بغضب ايها الاحمق اين كنت كل هذا الوقت انا لا اعلم كيف تتحملك جوليا انا حقا اشفق عليها 

مايكل وهو يضحك\ مرحبا يا صديقي كيف حلك يا جو لقد اشتقت اليك كثير كيف حال جوان 

يوسف بغيظ\انا بخير لا تحول ان تغير الموضوع ماذا كنت تفعل كل هذا الوقت لما لم تتصل بي 

مايكل باسف\انا اسف يا جو ولكن جوليا قد ولدت الاسبوع الماضي لذلك لم اجد وقت لكي اتصل بك 

 وعندما سمع يوسف ذلك اتسعت ابتسمته وهو يقوم بحركه حماسيه بيده قفد قور يده علي شكل قبضه ثم قل بحماسه 

يوسف \اجل واخيرا فعلتها ثم ضحك ولان اخبرني هل هو صبي ام فتاه وماذا فعلت بك جوليا عندما كانت تلد انا وثق انها قامت بضربك الس كذلك 

مايكل بغضب \لا تذكرني بذلك اليوم المشئوم لقد قامت بنتف شعري يا رجل انها مجرمه وبل منسبه انهو صبي 

يوسف بثقه\بتاكيد سوف سوف تسميه علي اسمي الس كذلك 

مايكل لكي يغيظ يوسف\بتاكيد لن افعل ذلك هل انا مجنون لكي اسمي ابني علي اسمك اتريده ان يصبح مثلك بتاكيد لن افعل 

يوسف بثقه\سوف تسميه علي اسمي ولا سوف اخبر جوليا بما كنت تفعله من وراء ظهرها ما رايك يا مايكل 

مايكل بغضب\ايها الوغد هل تقوم بتهديدي الان يا جو ايها الخائن

يوسف ببرود\لا تسميها تهديد بل قل انها طريقه افضل لفعل الاشياء اليس كذلك ليجد من يسحب الهادف من يده ليلتفت ليجد جوان وهي تقول بسعاد

جوان بسعاده\مايكل كيف حالك لقد اشتقت اليك كثير كيف حال جوليا هل هي بخير هل ولدت وما هو نوع الطفل هل هو فتاه ام صبي هي قل بسرعه لتسمع صوت ضحك ميكل من الهادف وهو يقول 

مايكل \اهداء يا جوان اولا انا بخير وجوليا كذلك اما عن الطفل فهو صبي 

جوان بمرح\بتاكيد لن تسميه يوسف اليس كذلك ايك ان تفعل ذلك يكفي يوسف واحد فقط في العالم لان يتحمل اثنين من يوسف ليمسك يوسف جوان بطريقه كوميديه وهو يقول

يوسف بغيظ\ايتها الخائنه هل تتفقين مع مايكل علي ثم اكمل بغرور مصطنع ايها الحمقاء هذا شرف لكم ان يكون الصبي علي اسمي لانهو بتاكيد سوف يصبح مثلي 

جوان \وهذا ما لا اريده ان يحدث يكفيني انت تريد ان يكون هنا اثنين منك انا لن اتحمل هذا يكفي اني اتحملك انت 

يوسف وهو يخذ الهادف من يدها \اسمع يا مايكل سوف تسميه يوسف ولا سوف اقول لجوليا علي كل مصائبك هل تفهم 

مايكل \هل سمعتي هذا يا جوان ان اخوكي يهددني بجوليا 

جوان بمرح\اخبرني ما هي تلك المصائب يا مايكل هل هي كبيره ام صغيره 

مايكل بغيظ\ايها الحمقاء انا المخطئ لاني اتكلم معاكم ثم ناده مايكل بصوت عالي علي جوليا وهو يقول خذي انا لم اعد اتحمل هذا مجموعه من المجانين ليضحك كل من جوليا ويوسف وجوان عليه ليسمع يوسف جوليا وهي تقول 

جوليا بشوق\ جو كيف حالك لقد اشتقت اليك كثير لما لم تتصل بي كل هذه المده يا جو 

ييوسف وهو يبتسم\وانا اشتقت لكي كثيرا يا جوليا كيف حلك وحال جو الصغير 

جوليا \انا بخير وجو ايضن هل تعلم يا جو انه يشبهك كثيرا ارايت لقد نفذت الوعد يا جو الوعد الي وعدته لديما اذا كان ابني صبي فسوف اسميه علي اسمك ما ان كانت فتاه سوف اسميها ديما كنت اتمنا ان تكون هنا لكي تفرح بذلك يا جو لقد اشتقت اليها كثيرا ليتها لم تذهب وتتركنا لو كانت هنا لفرحت كثير بذلك اليث كذلك لتدمع عين يوسف وجوان 

يوسف بحنان \لا تحزني يا جوليا انا متاكد انها في مكان افضل من هنا وهي بتاكيد تركي الان وهي سعيده بذلك حتي لو لم تكن معنا نحن لن ننسها اليث كذلك ليسمع صوت بكاء جوليا وهي تقول 

جوليا ببكاء\معك حق يا جو انا لن انسها مهما حدث لن انسا اختي وصديقه طفولتي كانت اجمل شي في حياتي يا جو 

جوان وهي تقول بصوت يوشك علي البكاء \جوليا ديما كانت دائمن تحول ان ترسم الابتسمه علي وجوهنا لذلك يجب ان نبقى سعداء لكي تكون هي سعيده ولكن لا تقلقي لن يضيع دمها هكذه سوف انتقم لها مهما حدث 

جوليا \جوان ما تفعليه ليس صحيح انتي تعلمين ان هذا ليس ما كانت ديما تريده هي لم ترد ان تعرض حياتك للخطر هي كانت تريدك ان تهتمي بتالا ون تكوني ام لها لذي انتبهي جيدا يا جوان وتذكري ان هذا هو الوعد الذي وعته لديما قبل موتها ودعا 

جوان وهي تنظر امامها بشرود\ودعا يا جوليا ثم اغلقت جوان الهادف وهي اتفكر في كلام جوليا لتسمع يوسف وهو يقول 

يوسف بجديه \...

مايكل \هو صديق الطفوله ليوسف وديما وهو كان اعز اصدقاء يوسف وهقربهم منه هو في 27 من عمره يعمل مدير عام وهو المسئول عن شركات يوسف في امريكه يحب جوليا كثير ولديه طفل منها وقد سمها علي اسم يوسف 

جوليا \هي كانت صديقه ديما منذ الطفوله وهي تحبها كثيرا وكانت تعتبرها اختها تحب مايكل وهي تعتبر يوسف اخ لها لديها طفل اسمه يوسف وهي في 25 من عمرها لطيفه وجميله 

عشق الايهم - الفصل ١٩

ظل يوسف ينظر الي جوان التي كانت تنظر امامها بشرود وهي تفكر في كلام جوليا ظلت جوان تنظر امامها و تتذكر اخر ما قالته لها ديما (اوعديني يا جوان انك هتنتبهي لتالا وهتربيها وخلي يوسف يسمحني مكنش قصدي اعمل كده)ظلت هذه الكلمات تتردد في مسمع جوان حتي سمعت يوسف يقول 

يوسف بهدواء\بتفكري في كلمها مش كده يا جوان انا عرف ان الموضوع صعب عليكي بس انتي لازم تخدي القرار بس لازم تعرفي انك حتي لو اخترتي انك تنسي الانتقم بس انا مش هنسه مش هخلي دم اختي يضيع قلها يوسف وهو ينظر الي جوان 

جوان ببرود\يظهر انك فهمت سكوتي غلظ يا يوسف انا الي هخد حق ديما انا الي هعمل كده ومش هسمح لحاجه توقف في طريقى حتي لو كان الوعد 

يوسف بجديه \اتغيرتي يا جوان اتغيرتي اوي حتي تفكيرك اتغير ثم نهض من مكانه وهو يقول جوان الي كنت عرفها كانت مستحيل تتنزل عن الوعد مهما حصل ليدخل يوسف الي القصر وصعد الي غرفته اما جوان التي كانت تنظر امامهلا بشرود وكان ايهم ينظر لها بهدوء كما كان حل الجميع لتقول رغد

رغد بقلق \جوان انتي كويسه 

جوان وهي تهمس \بس انا منستش الوعد مستحيل انسها لتنظر الي رغد وتبتسم نعم يا رغد 

رغد \انتي كويسه يا حببتي

جوان \انا كويسه يا رغد متقلقيش بس سرحت شوء وبعد قليل خرج جاسر وفهد وادم الي انادي اما ريم ورغد وملك قد دخلو الي القصر لكي يرجعو دروسهم ليبقى ايهم وجوان فقط لينظر ايهم لها بشرود لحظت جوان ذلك لذلك قالت 

جوان ببرود\ملك بتبصلي كده ليه يكنش شكلي جلو وعجبك يا سياده الضابط 

ايهم ببرود\ليه مقولتيش من الاول ان تالا مش بنتك وخلتيني افهم كده ليه سكتي علي كل ده 

جوان بهدوء\اولا انا مخبتش حاجه تالا بنتي ما بقى اني خليتك تفهم ان تالا بنتي قاانا معملتش كده انت الي فهمت كده من نفسك ده مش غلطي يا ايهم بس علي العموم انا مش فرقه معايه تفهم صح او غلط ده شيء يخصك انت اما انا فهفضل ذي ما انه 

ايهم \يعني انتي مش فرق معاكي اني افكر فيكي بطريقه غلط او اني اكرهك مثلا 

حوان \اسمع يا ايهم انا ميهمنيش كل الي انت قولتو ده انا كل الي يهمني انك متدخلش في حاجه تخصني انت فهم اما بقي انك تكرهني او لا ده شيء يخصك انت وانت حر فيه ثم نهضت من مكنها وهي تدخل الي القصر بكل برود وثقه ظل ايهم ينظر عليها وهو يفكر في كيف سوف يحصل علي قلب هذه الفتاه التي تتظهر بل قوه وهي ضعيفه تنهد ايهم ثم نهض هو الاخر ودخل الي القصر حل المساء سريعا دون احدث 

في المساء كان الجميع يجلس في غرفه الجلوس وهم يسمعون التلفز فقد كان ايهم يجلس هو وجاسر وفهد وادم يتجدثو اما كانت الفتيات يجلسون بجور بعضهم ويوسف الذي كان يجلس علي احد الكرسي وهو يمسك هادفه ليسمع جمال وهو يقول 

جمال باستغراب \امل فين الياس يا يوسف انا مشفتهوش من الصبح هو خرج ولا ايه 

يوسف \لا يا عمي الياس نيام 

جاسر وهو يقول \نيام كل ده يا يوسف انت مناكد انو كويس 

جوان وهي تضحك\انت متعرفش الياس ده ممكن ينام يومين كملين دا انا ويوسف كنا بنقلب البيت علشان نصحيه من النوم 

يوسف وهو يضع يده علي خده \متفكرنيش ده كان مصيبه اخر مره فكرت ازغفو فيها وهو نيام قام وضرب عليه رصاصه لولا اني بعت كانت خلصت عليها فيها 

جوان وهي تضحك\كان نفسي تشوفو شكل يوسف وهو خرج من الاوضه كان وشو اصفر وجسمو بيرتعش والغريب ان الياس بعد ما ضرب عليا نار رجع ونام تاني ولا كئن حاجه حصلت 

يوسف بغيظ\ الحيون بعد ما كان هيموتني فيها صحي من النوم بيقولي انت كويس يا يوسف جت فيك ولما قولتلو لا قالي تب اطلع بره واكفل النور ورك علشان انام ورحمه ابويه وقتها لولا اني كنت مصدوم من الرصاصه كنت قضيت المسدس في راسو الحيوان ده انفجر الجميع في الضحك علي يوسف ولكنهم سمعو صوت صرخ الياس لينظر الي الاعلي ليجدو الياس وهو ينزل بسرعه من علي السلالم وهو يضع الهادف بين ازنه وكتفه ويقوم باغلق زرار القميص وكان شعره عير مرتب ليدخل الي الغرفه وهو يمسك الهادف بعد ان انتها من اغلق القميص وهو يقول

الياس بغضب\انتو اغبيه كنتو فين لما هرب يا شويه حيونات انا مش قيلكم تنتبهو عليه كويس اذي قدر يهرب منكم 

الرجل \ولله يا الياس بيه ماعرف انا سبتو خمس دقيق بس علشان اروح الحمام رجعت ملقتهوش في الاوضه 

الياس بغضب\اقفل يا غبي ليغلق الياس الهادف وهو ينظر الي يوسف ويقول بغضب

الياس\يلا يا يوسف علي الشغل

يوسف بهدوء\ايه الي حصل 

جوان \في ايه يا الياس 

الياس بغيظ\شويه البهايم الي انا مشغلهم معايه مارك هرب منهم يا استاذ 

يوسف ببرود\وكل ده علشان مارك هرب اهداء يا الياس 

الياس بغيظ\يوسف بص انا عفريت الدنيا بتطنطط في وشي مش عاوز برودك ده بدل ما ارفعهم من عليه اركبهملك 

جوان \يوسف في ايه ملك بيقولك مارك هرب نهض يوسف من مكانه وهو يخرج مسدسه ويلف علي اصابعه بمهاره وهو يقول بثقه

يوسف \انا مش عبيط علشان اسيبو كده يا الياس انا امرت واحد من الحرس انو يزرع جهاز تعقب في جسمو علشان كده مهما هرب برضو هقدر اوصلو لينظر الي جوان اسمعيني يا حوان انا هروح انا والياس وانتي خليكي هنا واستخدمي ايفا علشان تقدري توصلي لمكانو ثم اعد نظره الي الياس وه يقول بابتسمه لعبه المطرده بدات يا الياس ليبتسم الياس بتسع ويقول بحماسه هو ده الكلام يا وحش واخيرا في شوي اكشن 

 عشق الايهم - الفصل ٢٠

خرج كل من يوسف والياس من القصر لتجلس جوان وهي ترتدي سماعه الزن وتضع امامها الكمبيوتر المحمول وهي تضغط علي لوحه المفاتيح ليسمعو صوت 

ايفا\مرحبا بكي سيدتي كيف حالك

جوان \مرحبا يا ايفا نا بخير 

ايفا\ ماهي اومرك سيدتي 

جوان وهي تقول بجديه \ايفا اتصل بكل الاقمار الصناعيه واعرف مكان مارك بسرعه وقم الخطرق هادف يوسف وتتبعه الي اين يذهب 

ايفا\اومرك سيدتي بدي ايفا في التصل بكل الاقمار الصناعيه وهو يحول الوصول الي مكان مارك وفي نفس الوقت كانت جوان تضع السمعات لكي تسمع يوسف كانت جوان تنظر الي الحسوب بتركيز وهي تضعط علي لوحه المفاتيح بسرعه عاليه كان الجميع ينظر لها وايهم الذي كان يقف وهو يضع يده في جيوب بنطاله وينظر لها ليسمعها تقول 

جوان بجديه \يوسف انت فين 

يوسف وهو يقول بضيق\بحول القى الحيون الي اسمو مارك بس مش عارف ايفاء وصل لئيه يا جوان 

جوان \لسه بيحول يلقيه يا يوسف لتسمع ايفا يقول

ايفا\سيدتي لا استطيع العثور عليه 

جوان \حول تاني يا ايفا لازم نلقي بسرعه 

ايفا\سيدتي انا احول ان اتتبع الشريحه التي استخدمها السيد يوسف ولكن لا اثر لها في اي مكان 

يوسف وهو يقول بغضب\مستحيل انا متاكد ان الشريحه موجوده 

الياس \بس ايفا مش لقيها يا يوسف معنا كده انا ينما مش شغاله يا ئمه مارك عرف بوجودها وقدر يوقفها عن الشعل 

يوسف \وهيعرف منين يا الياس انا متاكد ان مارك معرفش عن الشريحه دي اي حاجه 

ايقول ايهم \ممكن يكون في حد ساعدو في الهروب وكمان يسعدو في انو يعرف بموضوع الشريحه ده لتنظر له جوان بصدمه وهي تتذكر ذلك اليوم الذي قام ادوارد بخطفها 

فلاش بك 

كانت جوان تجلس علي شاطئ البحر بعد ان خرجت من القصر ظلت جوان تبكي وهي تنظر الي البحر بحزن ظلت جوان علي نفس الوضع الي ان شعرت باحد يجلس بجورها لتفزع وهي تبتعد الي الخلف وهي تراء ادوارد يجلس بجورها ليبدء جسدها بل ارتعش بخوف وهي تره يقترب منها لتقول بصوت مرتجه

جوان بتعلثم\مماذاا ..تفع عل ه هنا ثم تبعت بصرخ ماذا تريد مني لما تستمر في ملحقتي ماذا تريد اقترب منها ادوارد وهو يقول ببرود

ادوارد ببرود\ لقد جئت الي هنا لكي اخبركي بل حقيقه انا لم يكن لي دخل بموت ديما لست انا الفعل 

جوان بصرخ وغضب \كف عن الكذب انت انت الذي كنت سبب في موتها لقد رائيتك لقد كنت هناك انت كنت هناك ايها الوغد الحقير نظر لها ادوارد وهو يمسك يدها ويقول 

ادوارد بجمود\اريد ان تسمعيني ولا تقطعيني هل فهمتي ثم تابع مارك لم يكن يعمل عندي بل عند شخص يدعا فيليب هو عدوي وهو رائيس المافيا الروسيه مارك كان يعمل عندها وعندما علم بامر الادله التي كانت معاكي انتي وجو قام باخبر فيليب بكل شي لذلك امره بخطفكما لكي يجبر جو علي ان يسلم الادله التي كانت معه انا لا علقه لي بكل ما حدث هل فهمتي 

جوان بغضب\انت تكذب علي لقد رايتك هناك رايتك وانت تجلش في السياره وتنظر لنا انا للن اصدق ما تقوله ايها الكذب ليمسك ادوارد بفك جوان بغضب فهو لم يسبق له ان قام احد بشتمه او ان يرفع صوته في وجه نظر لها ادوارد وهو يقول بغضب

ادوارد بغضب\انا لم اكذب عليكي لست مطر لهذا هل فهمتي انا لا اخاف من احد ولكن سوف اقول لكي ماذا كنت افعل هناك انا كنت هناك لكي اقوم بقتل فيليب فهو قد ارسل جواسيسه لكي يقومو بقتلي لذلك ذهبت الي هناك لكي اقتل مارك فهو اليد اليمنا له ولكن تفاجت بما حدث انا لم اركي وقتها لم اعلم انكي هناك يا جوان انا لم اكن اعلم صدقيني قل ادوارد هذا وهو يضع يده علي خد جوان التي كانت تنظر له بصدمه لتدفه بعيد عنها بقوه وهي تقول 

جوان بغضب\ابتعد عني لا تقترب مني هل فهمت انا اكرهك اكرهك كثير جميعكم مجرمين ثم فقدت الوعي بين يد ادوارد الي كان ينظر لها بحب وهو يبل خدها ويقول 

ادوارد بجمود\سوف اقتله اعدك يا صغيرتي لن اترقه يفلت بفعلته مهما حدث اعدك ليقوم ادوارد بحملها بن يديه وهو يتوجه الي السياره ويذهب بها الي ذلك المنزل لكي يعثر عليها يوسف 

افقت جوان من شرودها علي صوت يوسف وهو يقول 

يوسف \جوان ملك في ايه انتي سمعاني لتقول جوان بسرعه 

جوان \يوسف ادوارد ادوارد هو الي ورا اختفاء مارك انا متاكده هو السبب نظر لها ايهم باستغرب وهو يقول

ايهم \ايه علاقه ادوارد بمارك وهيساعدو ليه 

جوان \ ادوارد مكنش ليه دعوه بل الي حصل لديما هو مكنش معهم يا يوسف ادوارد كان هناك علشان يقتل مارك 

يوسف\انتي عرفتي مناين يا جوان انتي قولتي انك شفتى ادوارد

جوان \ادوارد هو الي قالي يا يوسف هو قالي كل الي حصل يومها ادوارد كان هناك علشان يقتل مارك علشان مارك كان شغل عند واحد اسمو فيليب وهو كان عدو ادوارد وهو كمان رئيس المافيا الروسيه علشان كده ادوارد كان هناك يا يوسف هو قي انو كان هيقتل مارك بس معملش كده علشان اقدر انا اقتلو وانتقم منو هو دلوقتي اكيد الي ورا كل ده 

ايهم بغيره\وانتي اتكلمتي معاه امتى ان شاء الله مش كان خطفك ولا ايه 

جوان وهي تنظر له بجمود \ده شيء ميخصكش يا حاضره الضابط فمتدخلش فيه 

ايهم بغضب\هو ايه الي مليش فيه انتي بنت عمي يعني انا لازم اعرف كل حاجه عنك 

جوان ببرود\بنت عمك من امتى ده يا حاضره الضابط مش كان علي اساس اني ضيفا وهمشي من البيت ده بس يظهر انك نسيت الي انا قولتهولك لما سبت شويه زباله يديقوني في الشارع وانت وقف ومردتش تدخل او تساعدني بس علشان تعرف انا هعمل ايه معاهم وعلشان تطمن ان سمعه عيلتك في امان انت ملقش حق تقول ولو نص كلمه معياه يا ايهم انا بحظرك انت فهم ثم نظرت الي الحسوب وهي تقول ليوسف الذي كان يسمع كل ما كانت تقوله جوان وهو يشعر بل غضب 

جوان بصوت حنون\يوسف ارجع مفيش فيده من الي بتعملو اكيد مش هتقدر تلقيه 

يوسف بحنان\حاضر يا قلبي انا رجع مع اسلامه ثم اغلق الهادف لتنظر جوان الي جمال الذي كان ينظر لها وهو يقول بغضب

جمال بغضبوهو ينظر الي ايهم \هو ده الي انا ربيتك عليه يا ايهم انك تسيب بنت عمل كده هو ده يا محترم حتي لو كانت ذي ما انت كنت مفكرها بس مكنش ينفع تسيبها كده 

جوان وهي تمسك يد جمال \عمي انا مش ذعلانه صدقني هو كان لازم يعمل كده علشان مينفعش يقعد وحده مشبوه في بيتو 

جمال بغضب\متقوليش كده عن نفسك انتي فهما يا جوان دي اخر مره اسمعك تقولي فيها كده بنت اخويه ميتقلش عليها مشبوه ثم نظر الي ايهم الذي كان يقف من دون كلام ثم يقول يوسف كان معه حق انتي مينفعش تقعدي هنا مينفعش تقعدي مع ناس مش هتقدر تكون ظهر ليكي لما تحتجيها كنت فاكر اني ربيت ابني صح وانو هيقف معاكي علشان كده كنت عاوزك تعيشي معنا بس اكتشفت ان الوحيد الي يقدر يحميكي هو يوسف والياس دو هما ظهرك مش انا 

جوان وهي تحتضن جمال وتبكي \متقولش كده انا مقدرش استغني عنك مهما حصل يا بابا انتي الوحيد الي كنت بتعملني ذي بابا الله يرحمو انت الوحيد الي لما شفت معايه تالا مشكتش فيا انا اسف علشان قول كده ثم ابتعدت عنه وهي تقول صدقني يا عمي انا مكنتش ذعلانه من ايهم لما عمل كده انا اتفهمتو هو كمان عندو اخت واكيد هيخاف عليها حتي لو مني ثم قالت بمرح بعدين مين قالك اني بحتاج حد يساعدني انا وقتها عملت معهم الزم وزياده كمان يا حاج متقلقش علي بنت اخوك ضحك عليها الجميع 

جمال \ماشي يا ستي المهم انك كويسه انا طلع انا علشان تعبان تصبحو علي خير ثم نظر الي ايهم وتجه الي غرفته في صمت عندما ذهب جمال جلست جوان وهي تنتظر رجوع الياس ويوسف لينظر لها ايهم ببرود 

ايهم في نفسه\ انا ايه الي عملتو ده انا اذي سبتها كده انا غلط لما مدفعتش عنها هي اكيد مش هتسمحني ظل ايهم يفكر حتي سمع صوت لينظر الي الباب ليجد الياس ويوسف يدخلان جلس الياس علي الكرسي وهو يضع يده علي راسه اما يوسف الذي عندما دخل قام باحتضان حوان بقوه وهو ينظر الي ايهم بغضب لما فعله مع جوان ابتعدت جوان عن يوسف وهي تقول 

جوان\يوسف انت كويس مالك 

يوسف \انا كويس يا روحي بس تعبان شوي 

الياس وهو يقول \هنعمل ايه يا وحش في الي اسمو مارك ده اكيد مش هنسيبو كده صح 

يوسف \بكره هبقى اقولك الي هيحصل يلا علي النوم يا زفت 

الياس بغيظ\زفت لما يزفتك يا حيوان هو انا بشتغل عند اهلك يا روح امك 

يوسف ببرود\بس انا مش روح امي يا حلتها انا ثم اخرج المسدس ليختفي الياس من الغرفه بلمح البصر وهو يقول 

الياس \ربنا علي الظلم المفتري لينظر له يوسف بغيظ وهو يقول بغضب

يوسف \اقسم با لله يا الياس لو ما اختفيت من قدمي لقتلك انت السبب كنت هقتلو واستريح بس انت الي وقفتنى يا زفت 

جوان \مالك يا يوسف وبعدين انا متاكد ان مارك مش هيفلت منا متقلقش يا يوسف يلا روح نام

نظر لها يوسف ثم قبل راسها وصعد الي غرفته لكي ينام نظرت جوان الي ايهم وهي تقول بكل برود 

جوان\تصبحو علي خير يا جماعه لتصعد جوان الي غرفتها وبعدها ذهب كل واحد الي غرفته لينام اما جوان التي دخلت غرفتها وقامت بتبديل ملابسها الي ملابس النوم ونامت بعمق وبعد مرور قليل من الوقت شعرت باحد دخل الي غرفتها حولت ان تار من الذي دخل ولكنها كانت متعبه جدا لذلك لم تستطع الروئيه جيدا تقدم ذلك الشخص ثم جلس علي السرير وهو يمد يده لها ويرفعها اليه و..... 

 

تعليقات

التنقل السريع
    close