القائمة الرئيسية

الصفحات

الأخبار[LastPost]

 


دار الايتام

البارت 11/12/13


حاج...محمد...ربنا يطمنك ويرضي عنك .

وثواني....واتشاهد حاج محمد ادامهم كلهم...وابتدي الجهاز يعمل صوت....والشريط يستقيم..💔

نور... بابا.. بابا..  لا والنبي اوعي تعملها بابا انت مش هتسبني صح بابا قوم عشان خاطري...قوم انا مليش غيرك...اوعي تسبني انت عارف ان من غيرك هموت.. بابا الله يخليك...قوم والنبي قووووم.وفضلت تهز فيه جامد..وفاللحظه دي دخل الدكتور بسرعه يشوفه...

الدكتور...البقاء لله.نور...لا انت بتكدب.. بابا عايش...

بابا.. قوووووم قووووم والنبي 

عشق.وتمارا..وزهره...ماسكين في نور...ومنهارينن.

نور....بابا بابااااااااااا

عشق...إنا لله وإنا إلبه راجعون..

الدكتور...ابتدا  بيشيل منه السلوك..

نور...وهي..بتبعده...انت بتعمل ايه بابا عايش بابا ممتش بابا مش هيسبني هو قاللي كده...

نوح...بيحاول يسيطر...علي نور..ويمسكها

نور...اوعي سيبني...بابا قوم والنبي متخليهمش ياخدوك.مني...

نور...جريت علي ليل...ومسكت ايده. وهي بتترجاه

والنبي..خليهم يكشفو عليه تاني والله بابا عايش..

متسبهمش يشيلو الاجهزه...

ليل...وعينه كلها حزن علي نور....مسك ايدها...ادعيله يانور...هو الوقت محتاج انك تدعيله...

نور...وحيات غلاوت بابا عندك..يا مستر ليل.خليهم يكشفو عليه تاني..

نوح...مسك..ايد..نور.....نور..اهدي...عشان خاطر عم محمد هو اكيد حاسس بيكي الوقت متتعبهوش عليكي

نور...والنبي يانوح..خليهم يكشفو عليه تاني انامليش غيره والنبي يانوح....بابا مماتش والله بابا وعدني انه مش هيسبني..وراحت جري علي والدها تكلمه..بابا قوم عشان خاطري..قولهم انك مموتش قولهم انك بس تعبان شويه...قولهم اني مليش غيرك ..وفضلت تهز فيه بعنف..قوووووم قووووم قولهم اني من غيرك هضين...قولهم اني من غيرك هموت...طب رد عليا وقولي انت هتسبني لمين...طب كده خلاص مش هستناك كل يوم تخلص شغلك وترجعلي...طب مش هستناك خلاص تسهر معايا كل يوم خميس..زي ما احنا متعودين...قولهم انه مينفعش..تسبني...قوم بقي والنبي يابابا..

شدها...نوح...من فوق والدها...نور كفايه

نور....لو بتحبو بابا بجد اعملو حاجه..اعملو حاجه والنبي انا قلبي واجعنييي اوووي😭

فاللحظه..دي نوح..شدها..لحضنه من غير تفكير 

وانهارت...نور...جوه حضنه...

وشال من عليه الدكتور...كل السلوك...

ليل...بنبره حزن...جاسر.....خلص كل اجراءات الوفاه 

الدكتور...حضرتك هيدفن انهرده.

ليل...لا بكره الصبح..الوقت اتأخر...

الدكتور...تمام تعالي معايا يا جاسر باشا..نخلص كل الاجراءات والصبح..ميبقاش فاضل غير الغسل..

جاسر...تمام اتفضل يادكتور.

ليل...ادم...بلغ الشركه..كلها...اننا اجازه..3ايام.وبلغهم بوفاه حاج محمد..

وانت يانوح...عايزك تعمل اتصالاتك وتنزل اكبر نعي لحاج محمد الوقت...عشان لو في اي حد من اهله يحب يكون موجود... وعايزك تحجز اكبر مكان للعزا

نوح...حاضر..ياليل...

عدي...اليوم بسرعه والكل كان ساكت وحالت الحزن اللي سببها في قلوبهم عم محمد..كانت اكبر بكتير من انهم يعبرو عنها بالكلام..

الكل فاليوم ده...فضل موجود فالمستشفي..بعد رفض نور التام انها تروح....وبعد اقناع فاشل من الجميع..قررو يوافقو انها تفضل خوف عليها من الانهيار..والكل فضل معاها ...لاكن كل واحد فالشباب كان بيخلص اجراءات الدفن والغسل وتبليغ كل الناس...ومكان العزا..اما البنات..فا فضلو طول الوقت ماسكين المصاحف يقرو قرأن واللي يصلي ويدعيله....

عدت..الساعات..كأنها عمر..

وطلع الصبح عليهم ومحدش فيهم عينه غمضت.

وجه وقت الغسل...ودخل الشباب...وقفو عالغسل بتاع حاج محمد...كانت لحظه صعبه عالجميع...

وبعد مده..من انتهاء الغسل...اتفتح الباب..وظهر ليل ونوح

كان البنات اعدين..ادام الباب منتظرنهم 

نور.....بعيون...حمرا من شده البكاء وش شاحب..

سألتهم...خلاص.

نوح..هز دماغه 

.وطلب ليل من نور والبنات...يدخلو...يودعوه

مشيت نور...بخطوات بطيئه...وكأنها بتجر رجليها من علي الارض...مدلها نوح وليل ايديهم. يمسكوها...ومشيو معاها براحه والبنات وراها..

نور...لمحت...والدها نايم علي سرير الغسل..ومتغطي كل جسمه بالابيض...بتمشي براحه..وهي قلبها مقبوض...حاسه ببروده في كل اطراف جسمها. حاسه انها مش ماشين علي ارض صلبه...حاسه انها ماشيه علي مطاط...ورجلها كل شويه تخونها وقبل ما تقع يسندها ليل ونوح...وصلت ادامه..

فضلت واقفه باصه عليه...دموعها بتنزل بغزاره.  من غير صوت...قلبها بيدق بغضب...مش بتنطق بحرف...

جاسر...تعالو يابنات...قربو عشان تودعوه...ووقف جاسر وادم..وليل ونوح....بعيد.عشان يسبوهم براحتهم...نور..واقفه من جمب لوحدها وباصه عليه بزهول..ومن الجمب التاني عشق وتمارا وزهره

قربت..زهره...باسته في جبهته...بدموع....عمري ماهنساك ..وعمري وماهبطل ادعيلك.....اشوفك فالجنه يا احن اب.فالدنيا..💔💔وبعدت...وقربت منه تمارا..

تمارا...باسته من جبهته...سامحني..لو كنت انا السبب...يارتني كنت بدالك يمكن اعرفك من مده مش كبيره بس  عمري..ماحزنت علي حد زي ما حزنت عليك من قلبي...اشوفك فالجنه ياحبيبي💔

قربت...عشق...بخوف...لأول مره تتحط في موقف زي ده

عشق...بنهيار وهي بتبوسه...هتوحشني اوي...

هيوحشني...صوتك وانت بتخبط عالباب الصبح وتناديني عشان نصلي الفجر حاضر مع بعض...انت وجعتني اوي ...يمكن الوجع اللي حسيته في حياتي دي كلها ميساويش الوجع اللي انا حاسه بيه الوقت علي فراقك....طول عمري حاسه بنقص وفراغ عشان مليش اهل. وانت في مده بسيطه قدرت تعوض النقص ده...والوقت انت روحت وسبت في قلبي فراغ اكبر بكتير من اللي كنت حاسه بيه...انا اول ما شوفتك بتتخبط وبتقع كنت عارفه ان دي هتبقي النهايه...بس كنت بدعي ربنا انه يخيب ظني..لاكن هو اختارك...عشان انت طيب وربنا بيحب الطيبين...فالجنه ونعيمها يا اطيب وانضف قلب فالدنيا....ورجعت باسته تاني...وقامت..

نور.....ممكن تسيبوني لوحدي معاه شويه..

ليل...هزلها دماغه...وخرجهم كلهم...وراح لنور..اللي كانت واقفه باصه لوالدها ومديه ليا ضهرها..

ليل...نور...انا عارف انك محتاجه تودعيه وتفضلي معاه بس حاولي متطوليش عشان...نلحق نصلي عليه.

نور...مش هتأخر..اخر خمس دقايق بس..

ليل....طبطب علي كتفها..وخرج...

سمعت..نور..قفل الباب...

ووقتها انهارت....انت عارف انك وحشتني من قبل ما تمشي...وتسبني  هونت عليك يابابا تسبني..انا موجوعه اوي ومحدش حاسس بيا...طب انت عارف نومتك دي عامله في قلبي ايه الوقت...انا مش متخيله اني هروح البيت من غيرك...مش متخيله اني اسيبك في قبرك واروح...طب قولي بعد كده هعمل ايه....انت قولتلي ان الموت الحقيقه.. بس مقولتليش انه حقيقه توجع اوي كده......وقولتلي انك عايش عشان تسلمني بايدك للراجل اللي يستاهلني...خلفت الوعد ليه يابابا... هتوحشني اوي...هتفضل في قلبي وروحي...😭

وفاللحظه دي...دخل ليل...ووراه نوح...

قربو منها..وقومها نوح..من علي حاج محمد.....يلا يانور...إكرام الميت دفنه.

نور.....قامت من غير ولا كلمه...

ابتدو يتحركو....وبعد مده...وصلو المسجد...وكان مليان ناس..من الشركه..وجيرانهم في خان الخليلي....وللاسف مكنش في اي حد من عيلته

نور...كانت ماشيه معاهم...وكأنها مغيبه... بتمشي وبس..لاكن حالت الزهول والتوهان مكانتش مفرقاها

وبعد..ما تم الصلاه عليه...

طلعو عالمقابر...بتاعت عيله السيوفي....

وصلو المقابر....وكانت زحمه بطريقه محدش يتخيلها مكنش في حد مبيحبش الراجل ده..الكل كان حزين عليه من قلبه بجد....

اتفتحت المقبره...واترفع غطاء النعش...وظهر جسمان حاج محمد...الكل كان بيساعد انه يطلعه.. شاله ليل وجاسر ونوح وادم...وسط حزن وبكاء الجميع...واول ما نور.. شافتهم بينزلو بيه..فاللحظه دي انهارت حرفيا...

متسبنييييييش يابابا... بابا.  بابا..وفضلت عشق..وتمارا وزهره ماسكينها..وبعض من جيرانها...اللي بيحاولو يهدوها...

وثواني وكان كل حاجه خلصت...ووصلت حاج محمد لمسكنه الابدي...💔💔💔

فضل الناس تمشي واحد ورا التاني والمكان يفضي...

لحد ما الكل مشي..ومفضلش..

غير.البنات والشباب...وعم ليل..

سراج....البقاء لله يابنتي...شدي حيلك...

نور...بحزن..وتوهان... ونعم بالله

سراج...انا عارف ان اي كلام الوقت مش هيهديكي..بس والدك..كان غالي عندنا زيك بالظبط..ده عشرت العمر النضيفه...والطيبه..اي وقت تختاجي اي حاجه..هتلاقيني موجود...اوعي تترددي لو احتاجتيني اكيد هتلاقيني معاكي....ابوكي امننا عليكي انتي والبنات طبعا 

نور...شكرا..لحضرتك

سراج...وانتو يابنات..اي وقت تحتاجونا هتلاقونا معاكو..

وديما...انا هتابعكم بنفسي..

عشق...شكرا.يا افندم

تمارا..شكرا..يامستر سراج.

زهره...شكرا..

سراج...لليل...انا همشي وهشوفكم بليل فالعزا.

ليل...هزله دماغه

سراج...تمام..يابابا..

مشي...سراج...وفضل البنات والشباب...

نور..واقفه باصه علي مكان عم محمد من غير ولا كلمن..مفيش غير دموعها اللي نازله وقلبها اللي بيصرخ ومحدش سامعه...

فضلو...اعدين...من غير كلام...اكتر من نص ساعه...اللي اعد يقرا قرأن واللي اعد يدعيله....

وبعد..وقت...

ليل...يلا بينا..عشان تقدرو ترتاحو شويه..قبل العزا..

نور...خليني معاه...عشان يطمن....امشو انتو.

نوح...نور...يلا عشان ترتاحي انتي شكلك تعبانه اوي..

نور....متقلقش انا عايشه ادامك اهو.

نوح...قرب منها اكتر...اسمعي الكلام..يلا عشان ترتاحي شويه...

نور...عشان خاطري..يانوح...امشو انتو..

نوح...نمشي فين انتي بتهرجي صح..يلا يانور اليوم انهرده طويل لازم ترتاحي..

نور...بدموع...انتو مستكترين عليا الشويه دول...انا حتي مش هشوفه تاني....وبعدين راحه ايه..خلاص مبقاش في راحه

نوح..مسك ايدها...لا طبعا مش مستكترين عليكي حاجه...بس..هنجيله تاني....ولو الميت بيحس بجد...يبقي كده انتي هتوجعي قلب عم محمد عليكي..يلا يانور.. سبيه يرتاح...

نور...بقله حيله..حاضر...

نوح....يلا ياجماعه..

ليل...خرج...وكلهم وراه...

نور...لليل...ممكن اطلب من حضرتك طلب..

ليل..طبعا يانور...وبلاش حضرتك دي..انا اخوكي الكبير..

نور...هو ينفع ابقي ازور بابا تاني.

ليل...انتي بتقولي ايه يانور...طبعا من غير استأذان..دي مش محتاجه طلب...كل ما تحبي تيجي..اتصلي عليا او علي نوح...واي حد فاضي فينا يجيبك...وياستي لو عايزه المفتاح كمان..خديه تعالي وقت ماتحبي..

نور...شكرا

ليل...العفو يانور..يلا اركبو...

ركبت..نور.وعشق..ونوح..مع ليل في عربيته 

وركبت..تمارا..وزهره...مع جاسر وادم...

واتحركو....

طول الطريق...ليل يسرق النظرات علي عشق..اللي كانت واخده نور..في حضنها وباصه عالطريق ودموعها نازله من غير ولا صوت....والحال كان نفسه عند...جاسر...اللي بيسرق. نظرات لتمارا. من تحت نضارته....واللي حالها مكنش يفرق عن حال البنات..فالحزن...

بعد..مده وصلو تحت بيت عم محمد...

ونزلو البنات ...بعد ما ليل قالهم انهم هيعدو ياخدوهم علي الساعه 5عشان يروحو مكان العزاء..

طلعو البنات الشقه.. بحزن.. كان البيت شكله حزين...

اعدت كل بنت فيهم علي كنبه..ساكتين من غير ولا كلمه..عشان يرتاحو...من تعب اليوم وكل واحده فيهم سندت دماغها ونامو وهما اعدين...كان بقالهم كذا ساعه مداقوش النوم...

عدي..الوقت بسرعه...

وصوت..تليفون...نور...صحتهم..

نور...مسكت تليفونها..بضعف...

نور...الووو

نوح....ايوه يانور..اسف لو صحيتك.

نور...لا يانوح انا بس كنت مريحه شويه..

نوح...انتي كويسه.

نور...الحمد لله..

نوح...طيب. احنا اتحركنا..من الڤيلا...وجاي عليكو حضرو نفسكم ...انا قولت اكلمك قبل مااجي عشان تجهزي

نور...حاضر. يانوح...هنجهز ونستناكم..

نوح...تمام...

نور..سلام.

نوح...نوور.

نور..نعم.

نوح..خلي بالك من نفسك 

نور...حاضر.

نوح..سلام.

نور...سلام...

.........

نوح...كان راكب..في عربيه...ليل هو وادم...مخدوش عربياتهم...

وجاسر...كان محصلهم علي هناك...

ابتدو البنات يلبسو..ويجهزو...

وعدي الوقت بعد ما جهزو. فضلو اعدين مستنينهم..وصوت القرأن في الشقه...ودموعهم منشفتش لحظه...

ثواني....و ن..تليفون..نور...اعلن عن وصلهم.

نور...ايوه يانوح

نوح...يلا يانور...انزلو احنا تحت.

نور....حاضر...احنا نازلين خلاص.

قفلت..معاه..نور...وابتدو يتحركو..ونزلو مع بعض...

قرب...نوح...من نور...عامله ايه الوقت

نور..بابتسامه كلها وجع...بخير

ليل...يلا عشان نوصل قبل ما الناس توصل.

فتح نوح...الباب لنور...وعشق.اللي ابتدت تحس بالتعب تاني..لانها مخدتش الدوا من ساعت ماتعبت..تقريبا..اتشغلو فاللي حصل..

اتحرك...ليل...

واتحرك..وراه جاسر...

وصلو المكان اللي هيقام في العزاء .

كان..عباره عن قاعتين..قاعه. لاستقبال الرجال..وقاعه...للسيدات

كان المكان...مليان بالناس..لدرجه..ان الشيخ كان بيقف كل عشر دقايق عشان الناس تمشي ويدخل غيرهم...

عدي....الوقت...بسرعه...كان الكل تعبان...وفصل..وابتدت قاعه السيدات..تقل خالص...وفضلو الاربعه مع بعض...

وبعد وقت بسيط...خلص الشيخ...وخلص العزا...

دخل ليل..مع الشباب...

اول ما البنات شافوهم...قامو وقفو..ماعدا عشق اللي حاسه بتعب فظيع.

ليل....عامله ايه يانور.

نور...انا بخير يامستر ليل.

ليل..مش قولنا بلاش مستر ليل دي..

نور...انا مش عارفه اشكرك واشكركم كلكم ازاي تعبتكم معايا...بس انتو عارفين انا مليش حد يقف معايا.

ليل...ايه العبط ده...احنا مش بنقف معاكي عشان انتي لوحدك بس..احنا بنقف معاكي عشان انتي من ريحه عم محمد. وانتي اكيد عارفه هو غلاوته تندنا اد ايه..

نور...عارفه والله...وكنت يعني عايزه يعني 

ليل..قولي يانور عايزه ايه.

نور...كنت عايزه حضرتك يعني تقولي علي اي حاجه حضرتك صرفتها بابا كان شايل مبلغ فالبنك..وقيل ماتكمل كلامها قاطعها ليل بحده.

ليل...ايه اللي انتي بتقوليه ده يانور...عم محمد خيره كان عالشركه كلها ويتوزن بالدهب..وانا معملتش حاجه يانور...ده حقه ودي حاجه بسيطه اقدر اقدمهاله...

نور...ايوه بس

ليل..مفيش بس..مسمعش منك الكلام ده تاني ..وعايز اقولك ان مرتب عم محمد هيوصلك كل شهر...ده غير التأمين بتاعه اللي هيكون عندك بكره..

نور...المرتب ده مش حقي بابا هلاص مات.

ليل...لا حقه..يانور...وحقك...عم محمد مكنش مجرد موظف مات وخلاص ..هو بالنسبالي اكبر من كده بكتير والتأمين ده حق اي موظف فالشركه...وفلوس دراستك كلها انا متكفل بيها.

نور...لا بعد اذنك كده كتير..انا مصاريف دراستي..هعرف اتصرف فيها انا هعدي يومين كده وانزل ادور علي اي شغل هشوف مكتب محاماه انزل اتدرب فيه هشتغل اي حاجه المهم اني اشوف شغل.

ليل..انتي لا هتشتغلي ولا هتعملي اي حاجه تأثر علي دراستك وكلامي منتهي زي ماقولتلك..مصاريفك عليا...ولو ياستي حابه تشتغلي...عشان تضيعي وقت انا هشوفلك شغل...مع حد من معارفي حابه تيجي تشتغلي فالشركه حاجه بره تخصصك الشركه مفتوحه في اي وقت..لاكن لو هتشتغلي عشان الفلوس فا ده مرفوض واظن..ان عم محمد وصاني عليكي. وانتي سمعتي ده بودنك. يعني من انهرده انا اخوكي الكبير ومسؤوول عنك..ولازم تسمعي كلامي اتفقنا...

نور...حاضر..

ليل...وجه كلامه للبنات...والكلام اللي سمعتوه الوقت مش بس لنور...الكلام ليكم كمان...من انهرده انتو الاربعه مسؤوليين مني....واي حاجه تخص دراستكم انا متكفل بيها .

عشق...شكرا لحضرتك بس احنا بنشتغل وهنقدر...

ليل...قاطعها...اظن كلامي مفهوم..عايزين تشتغلو انتو حريين..بس اي حاجه تخصكم دي مسؤوليتي..

تمارا...مستر..ليل..عشق عندها حق...حضرتك تقدر تعمل كده مع نور.لانها بنت الراجل اللي كان بيشتغل معاك وفي بينكم حجات كتير لاكن احنا.

قاطعها..جاسر...انتو بناته زي نور...مش هو قال كده بردو. مش وصاني عليكم زي ما وصاني علي نور...ولا وصاني علي نور بس...وادام كنتو تهموه زيكم زي نور...يبقي تهموني انا شخصيا..دراستكم حياتكم.تعبكم..حمايتكم..كل حاجه تخصكم مسؤوليتي الكلام ده انا مش هكرره تاني.

وبص..لعشق..اللي باين عليها التعب..

ليل...انتي كويسه..

تمارا...عشق...انتي كويسه.

زهره...لا عشق تعبانه ومش بتاخد العلاج من ساعت اللي حصل ولا بتاكل.

ليل...بحده...اظن الدكتور قال تهتمو بيها صح.

عشق...هما مش مأثرين في حاجه بس اللي حصل لخمنا كلنا..

ليل...وطبعا مكلتيش.

ادم...هو واضح ان كلهم مكلوش مش بس هي...

ليل...طيب يلا نوصلهم..الاول....ونشوف موصوع الاكل ده.

ركبو..عربياتهم...وبعد وقت وصلو البنات..

وطلعوهم....ليل...كان بيتكلم مع نوح براحه...وثواني وخد نوح مفاتيح عربيت ليل. ونزل...

ليل....زهره..من فضلك حضري العلاج لعشق.

زهره...حاضر.. بس هأكلها الاول عشان هي مكلتش

ليل...حضريه بس..والاكل حالا هيكون جاهز.

نور...كده كتير اوي بجد.

ليل..بابتسامه...بلاش عبط..مفيش حاجه كتيره.علي بنات عم محمد.

نور...بابتسامه حزينه...ليه حق بابا يحبك.

جاسر...تمارا...طبعا انا عارف ان الوضع مش ظريف الوقت...بس بكره في ميتنج..امبارح كان معاده و اعتذرنا عنه واجلناه لبكره...ومعلش هحتاجك معايا بكره...احنا اجازه.. طبعا لحد بعد بكره...بس الميتنج مينفعش يتأجل اكتر..من كده.

تمارا... طبعا يامستر جاسر..اكيد هكون جاهزه...

مر الوقت..وخبط نوح...فتحت زهره الباب..كان معاه اكياس كتير..

خدتها منه زهره...

ليل...جبت كل حاجه...

نوح...اه...كله تمام..

ليل..قام وقف...تمام يابنات هنسبكم بقي ترتاحو..ياريت تاكلو وياريت متنسوش علاج عشق.

نور...متقلقش

ليل...اي وقت تحتاجوني كلموني .

عشق...شكرا..يامستر ليل.

ليل...العفو...

يلا اقفلو عليكم كويس..

نزل..ليل..وعينه علي عشق... عشق بتحاول تبعد عينها عنه.

نوح...نور...خلي بالك من نفسك وياريت تاكلي...هبقي اكلمك اطمن عليكي..

نور...شكرا يانوح..تعبتك

نوح...مفيش بينا شكر. وياستي اتعبيني انا راضي.

ابتسمت..نور..

نوح...يلا تصبحي علي خير..

ادم...تصبحو علي خير..

نور..وانت من اهله

البنات..وانت من اهله

جاسر..لتمارا..وهي بتقفل وراه الباب..هعدي عليكي بكره..الساعه 7

تمارا..حاضر...

جاسر...خلي بالك من نفسك..

تمارا....حاضر.

جاسر..تصبحي علي خير.

تمارا..وحضرتك بخير...

نزلو الشباب....

وقفلو البنات الباب...

غيرو البنات هدومهم وابتدو ياكلو لاكن جواهم حزن ووجع ميتوصفش.

وبعد ما خلصو...دخلو ينامو...بعد تعب..ومجهود رهيب..........

جه تاني يوم....

نزلت زهره...علي شغلها...

ونزلت عشق علي شغلها اللي استأذنت منه يوم تاني...

وفضلت تمارا ونور..مع بعض.. لحد ما يجي معاد نزول تمارا مع جاسر...

طول الوقت تمارا بتحاول متسبش نور..وفنفس الوقت حاسه بالذنب...

تمارا....نور..عايزه اتكلم معاكي.

نور...قولي ياتمارا سمعاكي.

تمارا...بدموع...انتي زعلانه مني صح...بس انا مليش ذنب والله لو عليا يارتني كنت انا بدل بابا بس انا معرفش مين عمل كده وعمل كده ليه..وبقصد ولا من غير قصد...انا قلبي واجعني والله علي بابا ومكنتش اتمني يحصله حاجه بسببي بس لو وجودي معاكي هيضايقك ويفكرك بي بابا  قاطعتها نور...

نور...ايه اللي انتي بتقوليه ده ياتمارا...انا مش زعلانه منك طبعا...اللي حصل قضاء وقدر وده عمر بابا بيكي من غيرك كان هيحصل..انتي ملكيش ذنب...بلاش تحملي نفسك مسؤوليه حاجه ملكيش دعوه بيها...ووجودك معايا انتي وعشق وزهره. مش حاجه بمزاجكم انا مليش غيركم خلاص

تمارا...يعني مش زعلانه مني..

نور...وهي بتحضنها مقدرش ازعل منك...

تمارا...حضنتها جامد...

.عدي...الوقت... بسرعه...طلعت زهره البيت....وكانت تمارا بتجهز...عشان الميتنج....

وبعد...مده بسيطه...اتصل جاسر...بتمارا..

تمارا...ايوه يامستر جاسر...

جاسر...تمارا...انا تحت 

تمارا...ثواني وهكون ادام حضرتك

وقفلت...وبعد دقيقتين كانت تحت...

كان..جاسر..واقف ادام العربيه..

تمارا...مساء الخير.

جاسر...مساء الخير...يلا

تمارا..يلا...

ركبت..تمارا..واتحرك جاسر بالعربيه..

وفضلو شويه في حاله صمت...كسرو جاسر...

جاسر...عامله ايه ياتمارا...

تمارا...تمام يامستر.جاسر

جاسر..🤨🤨🤨هو انا مش قولت بلاش مستر دي

تمارا....سامحني بس مش عارفه

جاسر...لبه انا اسمي صعب اوي كده.

تمارا....لا بس.

جاسر...مفيش بس...مسمعش مستر دي تاني ماشي.

تمارا...ماشي..يا

جاسر....يا ايه🤨🤨

تمارا..بابتسامه..ياجاسر.

جاسر...ايوه كده...ناس مبتجيش الا بالعين الحمرا.

طمنيني نور كويسه.

تمارا...لا مش كويسه خالص.

جاسر...هي لسه فالاول الصدمه وحشه عليها شويه شويه هتتعود.

تمارا...اكيد..ربنا يكون في عونها..انا مش بنته واتوجعت عليه...امال هي تعمل ايه...ربنا يصبرها..

جاسر...يارب....وعشق اخبارها ايه.

تمارا....هي كمان تعبانه خالص...بس بتحاول تثبت عكس كده..

جاسر...انتو بس اهتمو باكلها وعلاجها...وان شاء الله هتبقي احسن...

تمارا...يارب..

وصل جاسر وتمارا الاجتماع...وادم. كان وصل في نفس الوقت معاهم سلمو علي بعض ودخلو وابتدا الميتنج

فضل جاسر يتكلم فالشغل بكل جديه وادم يتكلم ...تمارا..كانت مركزه مع جاسر..وهو بيتكلم بجد شكله كان يجنن واثق قوي طريقت كلامه فالشغل تقول انه حد كبير مش في سنه الكل كان عامله حساب... ولكن كانت مضايقه من نظرات هادي اللي حاسه انها بتخترقها

جاسر..تمام...يبقي احنا كده علي اتفاقنا...

هادي...صاحب المنتجع...بس كده هنحتاج نحدد يوم تاني نمضي فيه الورق.

ادم...شوف اليوم اللي يناسبك. 

هادي...انا اعد هنا فالقاهره...يومين. يعني المفروض اني اسافر بعد بكره وهرجع تاني بعد عشر ايام فا ياريت لو ينفع بكره او بعده بس الصبح لان طيارتي الساعه 9بليل..

جاسر...انا معنديش مشكله بس الاول اشوف المواعيد

لو بكره تمام...اوك نتقابل...

جاسر...تمارا...بكره في مواعيد.

تمارا...بكل ثقه خلاص اتعودت واتأقلمت عالاجتماعات والشغل..بكره في ميتنج الساعه 6مساءا يخلص. 7

جاسر..طيب بعد 7في حاجه..

تمارا...لا مفيش...في ميتنج الساعه 9يعني حضرتك ادامك ساعتين من بعد الميتنج الاول ...

جاسر...تمام..لو يناسبك الساعه 7ونص اوك

هادي...بأعجاب وهو مركز علي تمارا سكرتيرتك..شكلها شاطره ياجاسر باشا...

جاسر....بغضب..بسيط....كل الناس اللي بيشتغلو في مجموعه السيوفي شاطرين.

هادي...ياريت كان عندي سكرتيره شاطره كده...

جاسر...بابتسامه صفرا...مقولتليش. المعاد يناسبك..

هادي...تمام...

جاسر...يبقي اتفقنا...

قامو...كلهم.

ادم....لهادي. اتشرفت بمعرفتك

هادي..الشرف..ليا..انا

جاسر..وهو بيمدله ايده .اشوفك بكره

هادي...سلم عليه جاسر علي معادنا ان شاء الله

ومد ايده...لتمارا...اتشرفت بمعرفتك...

تمارا......😳😳

جاسر...حط ايده..في ايد هادي...معلش..مبتسلمش علي رجاله😊

ادم...واقف كاتم ضحكه....وحاسس ان نوح كان معاه حق

هادي...حس...باحراج...وابتسم ابتسامه صفرا...بعد اذنكم..

ادم...اتفضل...

جاسر..واقف شايط...يلا.

ادم...يلا.

خرجو..بره..ادم...هطير انا بقي...

جاسر..تمام...

ادم...حب يرخم عليه. لو وراك ..حاجه روح وانا اوصل تمارا.

جاسر....اتكل علي الله يا ادم.

ادم...وهو بيقرب من ودن...جاسر...لينا اعده...وخصوصا مع نوح

جاسر...طب اخلع قبل ما اخليك تتشاهد علي روحك.

ادم...بضحك...سلام ياتمارا.

تمارا...سلام...يامستر ادم..

ركب...جاسر..وتمارا...وطول..الطريق..جاسر..ساكت...ووشه ميبشرش بخير....

تمارا...مش فاهمه ماله بس حبت تقطع...الصمت 

لاكن فجأه🙆‍♀️🙆‍♀️🙆‍♀️

البارت الثاني عشر...


مشي جاسر..وتمارا بالعربيه وطول الطريق جاسر ساكت ووشه ميبشرش بخير....

تمارا...مش فاهمه ماله بس حبت تقطع الصمت 

لاكن فجأه...قطع جاسر اول حرف فكرت تنطقه...

جاسر.....تمارا..مش عايزك تحتكي خالص باللي اسمه هادي ده .وحتي لو هو كلمك او وجهلك اي سؤال مترديش عليه..وسبيني مني ليه..مفهوم..

تمارا...هو حصل حاجه..

جاسر...لا محصلش بس انا مبرتحش للبني ادم ده

تمارا...حبت تستفزه عشان تعرف قصده اكتر...ايوه بس يعني انا مليش علاقه بيه في اي حاجه..وهو واضح انه ذوق..

جاسر....والله ذوق...عجبك اوي طريقته بقوله يتنفذ وخلاص...انتي اللي شغاله معايا مش انا اللي شغال معاكي يبقي تنفذي اللي بقوله.

تمارا ..اضايقت من طريقته...هو حضرتك ليه بتتكلم معايا بالاسلوب..ده اه انا شغاله معاك زي مابتقول بس مش معناه ان حضرتك تتكلم معايا كده انا اسمع كلامك في اي حاجه تخص الشغل ...

جاسر...واللي بقوله ده شغل انتي معايا في ميتنج يبقي الكلام يكون من خلالي..

تمارا..وحضرتك..شوفت اني خدت واديت معاه في كلام..عن الشغل..الراجل...قال كلمتين شكر فيا مش اكتر...ده مضايق حضرتك في ايه..

جاسر...وقف العربيه..وبصوت عصبي...انتي بتناهدي في ايه...ايوه مضايق هو ميخصهوش اذا كنتي شاطره في شغلك او لا انا اللي احدد ده..مش هو.

تمارا...يعني حضرتك مضايق ان حد شكر في شغلي بدل ما تتبسط..

جاسر..انا قولت اللي عندي مش عايز احتكاك بيه..خالص مفهوم...

تمارا...بعصبيه اوك يامستر جاسر. وبصت ادامها.

جاسر...فضل جاسر باصص عليها ثواني بنظرات غضيب...وبعد كده دور..العربيه ومشي...وفضلو طول الطريق..ساكتين...

بعد...مده وصلو...تحت البيت....

جاسر...ركن...ونزل وفتحت تمارا...ونزلت...في لحظه وصول عشق..

عشق...السلام عليكم.

جاسر...بابتسامه...اهلا انسه عشق...عامله ايه.

عشق...بابتسامه..بخير الحمد لله حضرتك عامل ايه...

جاسر...ماقولنا بلاش حضرتك دي..عموما ياستي انا بخير...انتي عامله ايه الوقت..

عشق...انا الحمد لله بخير.

عشق...ايه ياتمارا..عامله ايه...

تمارا...بخير.الحمد لله

عشق...انتو واقفين ليه كده..انتو لسه راجعين ولا ايه..

جاسر...اه لسه واصلين حالا...

وفاللحظه دي.....وصل ليل...ونوح...مع بعض...

جاسر...ايه ده .ده جاسر ونوح هناك اهم..

بصت عشق..وتمارا..ناحيت ما جاسر شاور...

ركن..ليل..ونزل..وقرب منهم...

ليل...مساء الخير...واقفين كده ليه

جاسر...مساء. الخير...ابدا...انا لسه جاي انا وتمارا من الميتنج.

وعشق..ليه واصله زيكم.

ليل...عامله ايه ياعشق...

عشق...بخير الحمد لله

ليل...انتي راجعه متأخر كده ليه الساعه 11

عشق...انا برجع كده اغلب الوقت..خصوصا ان كمان امبارح اعتذرت للدكتور..ومرحتش..كان في شغل كتير

ليل..ايوه بس احنا في شتا والدنيا بتبقي هاديه..مينفعش تيجي في وقت زي ده.لوحدك...

عشق...اعمل ايه معنديش بديل للاسف

جاسر...انت جاي ليه صحيح.

ليل... جاي عشان عايز نور...

عشق..اطلعي انتي وتمارا..بلغو البنات..اننا طالعين..واحنا جايين وراكم.

عشق...حاضر...بعد اذنكم..يلا ياتمارا...

طلعت..عشق. وتمارا...

......

ليل...ايه الاخبار...عملتو ايه.

جاسر...وهو باين عليه الغضب بس بيحاول يخفيه.

كله..تمام..متقلقش..كله ماشي زي ما احنا عايزين...بكره...هنمضي..الورق...ولما يجي من السفر...هسافر معاه مرسي علم ...ونشوف المكان. ونكمل كل حاجه.

ليل..طيب تمام..انت مالك صحيح.

جاسر...مفيش مصدع بس.

ليل...لا ياراجل.

نوح...ودي محتاجه سؤال ما المزه راجعه وشها ميختلفش عن وشه.

جاسر...نوووح...خليك في حالك عشان متزعلش.

ليل..بابتسامه...الله ده الحوار شكله بجد.بقي

جاسر...ايه ياعم هي الحفله عليا ولا ايه.  انا ماشي...

ليل...استني..بس. ياعم خليك عشان تطلع معانا.

جاسر...لا انا ماشي..اطلعو انتو..

ليل...في ايه يابني ما تصبر انا مش هاخد خمس دقايق.

جاسر...معلش والله ياليل مصدع خليني اروح احسن.

نوح...سيبه ياعم ده حتي شكله وحش

جاسر...وهو بيبصله...انا همشي مخصوص عشان مرتكبش في اخوك جريمه..

ليل...طب امشي وهبقي اكلمك..

جاسر...تمام...

مشي...جاسر..بعربيته...

ليل..ماتخف يارخم انت من هزارك ده.

نوح...ياعم انا عملت حاجه هو اللي متعصب.

ليل..وانت متتوصاش.

نوح...جب بزمتك انا مش عندي حق.

ليل...والله لو حصل انا هبقي اول واحد مبسوط.

نوح...الله رضيت علي صنف النسوان اخيرا.

ليل..لا رضيت ولا اتنيلت..بس صراحه مفيش مقارنه بين تمارا وهايدي.

نوح...صراحه..اه..مفيش مقارنه خالص..

ليل...طب يلا بلاش رغي...تعالي نطلع بدل ماحنا واقفين كده

نوح...يلا بينا...

طلعو...خلطو عالباب...فتحتلهم عشق..

عشق...اتفضلو..

دخل ليل ونوح...

ليل...ازيك يانور...

نور...الحمد لله بخير.

نوح...وهو بيسلم عليها...عامله ايه يانور انهرده..

نور...الحمد لله يانوح عايشه

نوح...ايه يابنتي لهجه التشاؤوم دي..

نور...هوفي ايه اتفائل عشانه.

ليل...ليه كده يانور...الدنيا مبتقفش علي حد يانور...ياريت زعلنا علي حد كان ممكن يرجعه وإلا كنتي هتلاقي الناس كلها حزينه..ومحدش بيتقدم خطوه او يشوف حياته..

الدنيا بتمشي يانور ومش معناها اننا بنسي اللي فارقونا...

احنا بناكل وبنشرب وبنشوف حياتنا بنخرج..وبنلبس بنتفسح بنعمل كل حاجه بس بيفضلو جوانا..مش بننساهم بالعكس بيفضلو معانا في كل موقف بنعيشه سواء حزين او سعيد...محدش بيموت عشان حد يانور...هو اه بياخد معاه حاجه جوانا...بس بتستمر الحياه.

نوح...ليل معاه حق يانور...لازم تتقبلي الموقف ولازم ترضي عشان دي سنه الحياه..ناس بتيجي وناس بتروح..وعم محمد مش اول واخر هيروح. لسه هيروح ناس بعده غالييين ومش كل حد هيروح هنوقف حياتنا ونتشائم كده...احنا جاييين الدنيا شويه وكلنا رايحين المل هيحصل بعضه..

نور...بحزن والدموع بتلمع جوه عنيها كل اللي بتقولوه ده صح بس غصب عني...مش قادره اتخيل اني مش هشوفه تاني...مش قادره اعد فالبيت حاسه بخنقه فظيعه من غيره امبارح اول مره انام فالبيت من غيره...مش قادره اتقبل عارفه انه حرام بس غصب عني..البيت بعد ماكان احلي مكان بالنسبالي وليا في ذكريات حلوه بس مش قادره...بجد وكمان حاسه ان اليوم بقي طويل مش عارفه اشغل نفسي.

ليل...اشغلي نفسك بمذاكرتك يانور...حققي حلم عم محمد فيكي..خليه يحس ان اللي تعب عشانه بيتحقق.

نور...مش قادره اركز...

ليل...طيب ايه رأيك عندي اقتراح..اتمني يعجبك.

نور...ايه هو...

ليل...ايه رأيكم تغيري الشقه..تروحي مكان تاني وتبدأي حياه تانيه...

نور...لا مقدرش اسيب الشقه هنا مقدرش...ارمي كل ذكرياتي فيها واغير مكاني كده بكل سهوله

نوح...ليل معاه حق...وبعدين مين قال ان الذكري بتتنسي مجرد ماتسيبي المكان الذكري دي فيكي يانور يعني لايمكن تنسيها بس تغيير المكان هيساعدك كتير انك تقدري تكملي..ولا ايه. يابنات ساكتين ليه..

عشق....احنا ملناش رأي.

ليل...ليه ملكوش رأي..

عشق..اولا ده بيتها هي وهي اللي تقدر تتحكم فيه ثانيا. هي اللي تقدر تقيم اذا كانت هتقدر او لا...انا مقدرش احكم علي مشاعرها...خصوصا. ان المشاعر اللي بتتكلم عنها والذكريات يمكن اكون عشتها معاهم هنا .لما عشت معاهم الفتره القصيره دي قدرو يوصلولي الاحساس اللي نور بتتكلم عنه ده...لاكن انا عمري ماعشته ولا جربته..ولا حتي حسيته...

حس..ليل بالشفقه ناحيتها..

بس انتي حستيه ياعشق..

عشق...ازاي.

ليل...حسيتيه مع زهره وتمارا فالمكان اللي عشتو فيه مع بعض..ومع ذلك سبتي المكان انتي وهما...

تمارا....بس احنا سبنا مكان مكناش حبينه من البدايه وشوفنا فيه ايام مش حلوه وكان اهم حاجه اننا خرجنا مع بعض...لاكن نور عاشت في مكان بتحبه مع حد بتحبه...ليها فالمكان ذكريات حلوه.. فا هي شايفه انه صعب تفارق الحد ده وكمان تسيب المكان اللي ليها في ذكريات حلوه..

نور...هو ده اللي اقصده..

ليل...ماشي... بس عايزك تفكري...وانتو كمان فكرو معاها وحاولو تقنعوها..وياستي لو حبيتي...بلغيني.

نور...حتي لو حبيت...هنروح فين...الشقق غاليه جدا... 

عشق..وتمارا وزهره...سبب ان بابا شافهم كانو بيدورو علي شقه...واقل ايجار شافوه كان في حدود 3000وده صعب جدا..

ليل...هو انا بقولك كده عشان تقوليلي..ايجار ..وفلوس...لو عالشقه موجوده...في مكان راقي جدا وفبرج...حلو اوي... والبرج ده يخصني...يعني 

نور...قاطعته..لا مش هينفع كفايه اوي كده اللي عملته معايا لحد الوقت...مش هينفع.صدقني.

ليل...احنا اتفقنا اني مسؤوول عنكم واتفقنا اني زي اخوكم الكبير يعني الكلام ده ملوش لزوم.

نور...معلش عشان خاطري يا مستر ليل خليني براحتي.

ليل...ماشي ياستي عموما فكري وانا موجود..بس بلاش مستر دي بقي...

نور...حاضر ياليل.

ليل...بابتسامه..ماشي ياستي..انا مش هطول عليكي..عموما..اتفضلي واداها ظرف..كبير

نور...ايه ده..

ليل...ده تأمين...بتاع عم محمد..في 150الف..

نور..😳😳😳كانت اول مره تمسك في ايدها رقم زي ده

اعمل بيه ايه ده..

ليل...الفلوس معاكي واللي يرحك اعمليه .

نور...ايوه بس.

ليل...انتي مش ليكي حساب فالبنك...حطيهم فيه.

نور...انا مليش حساب في بنك. بابا اللي كان ليه..

ليل...طيب عادي هتفتحي حساب..وكمان المفروض يتعمل اعلان وراثه...عشان فلوس عم محمد اللي مان شايلها ليكي حطيهم علي بعض...واعملي حساب..باسمك

نور..باحراج...اسفه ياليل بس يعني انا...اولا اول مره امسك مبلغ زي ده في ايدي...ثانيا انا معرفش في حكايه البنوك والاوراق والكلام ده مليش فيه خالص..انا بردو مش عارفه هعمل ايه.

نوح...سيبيها عليا انا دي ياستي... احنا لسه الشركه بكره اجازه....اعدي عليكي الصبح...واروح معاكي اعملك حساب وتحطي الفلوس .

ليل...اهو نوح حلهالك..

نور....ماشي...هتعبك معايا يانوح.

نوح...يابنتي قولنا بلاش الكلام ده...مفيش تعب ولا حاجه..

تمارا...هو فين مستر جاسر صحيح..

ابتسم..نوح بخباثه لليل..

ليل...بجديه..مشي...بيقول مصدع..شويه..

تمارا..تمام..اعملكم ايه تشربوه...

ليل...لا ولا حاجه..احنا خلاص ماشيين.

نور...لا مينفعش...لازم تشربو حاجه..

ليل...مش هينفع يانور...الوقت اتأخر وعشان محدش من جيرانكم يقول حاجه...انتو بقيتو لوحدكم.

وقام وقف...لو احتاجتم حاجه كلموني...

نور...ماشي شكرا ياليل ربنا يخليك لينا.

نوح..بصوت واطي...ومفيش حاجه لنوح.

نور..باحراج..ووش احمر ابتسمت وبصت فالارض..

نزل نوح...ودخلت نور..براحه تبص عليه من ورا الشباك...

ودخلت تمارا تاخد شاور...وزهره بتحضرلهم العشا...

عشق..راحت تقفل ورا ليل

عشق...صحيح...مهره عامله ايه...

ليل...بص لعشق...بخير...احسن كتير...رجعت تاكل وحاسس انها احسن...بس يعني مسألتيش علي عشق...دي حتي اتولدت علي ايدك.

عشق..بابتسامه...لا خالص كنت هسأل عليها. بس يعني عشان مهره هي اللي كانت تعبانه عموما عشق عامله ايه.

ليل...قمر😉

عشق.🙄🙄

ليل...وحلوه اوي...

عشق...حست بارتباك ودقه في قلبها وحست ان كلامه ميقصدش عشق الفرسه  احممم هي فعلا جميله...ربنا يخليها لمهره..

ليل....ويخليها ليا😉 اصلي شكلي كده هحبها 

عشق..هي ايه دي..🙄

ليل...عشق.

عشق...حست بارتباك...ووشها جاب الوان...ابتسم ليل ابتسامه جذابه..بعد ما حس بارتباكها...يلا ادخلي واقفلي.

عشق..😳😳😳😳😳😳

ليل...ادخلي يلا.عشان انزل

عشق..😳😳😳😳😳😳

ليل....عشق...عشق..وشاور بايده ادام عنيها

عشق...هاااا نعم

ليل....بابتسامه...اللي واخد عقلك...

عشق...لا مفيش ..حضرتك بتقول حاجه.

ليل...اسمي ليل علي فكره وحش اغيره عشان مسمعش حضرتك دي

عشق..بسرعه نطقت...لا ده جميل اوي...

وندمت علي نطقها لاخر جمله..

ليل...عاجبك يعني......وضحك ضحكه بسيطه...بينت غمزاته...يلا ادخلي واقفلو علي نفسكم كويس.

عشق...حاضر...تصبح علي خير..

ليل...وانتي من اهل الخير.....

دخلت عشق بسرعه..قفلت الباب..ووقفت بضهرها عليه..وحطت ايدها علي قلبها....اللي بيدق بطريقه غريبه..

عشق...لنفسها...اهدي ياعشق...ايه اللي حصلك...مينفعش اللي انتي حاسه بيه ده...انتي لسه كنتي بتنصحي البنات..عشق...عشق...اهدي اهدي محصلش حاجه..انتي بس تعبانه..

عشق..ايوه انا تعبانه انا هروح اخد العلاج وهبقي تمام🙄🙄🙄

ركب..ليل..العربيه...نوح...ايه كل ده فينك.

ليل...عشق كانت بتسألني علي مهره..

ودور عربيته وطلع...ولاكن...مخدش باله من العيون اللي كانت بتراقب طلوعهم بالعربيه🙆‍♀️🙆‍♀️🙆‍♀️🙆‍♀️🙆‍♀️🙆‍♀️

ولا حتي نور اللي كانت مشغوله بنوح  لاحظت العيون اللي كانت واقفه دخلت..نور...بعد ما ليل مشي بالعربيه...

لقت..عشق واقفه زي ماهي...سانده عالباب...وسرحانه..

نور...عشق واقفه كده ليه.

عشق.......

نور...عشق...ياعشق..

عشق...ايوه يانور.

نور...ايه يابنتي مالك..واقفه كده ليه..انتي كويسه

خرجت..تمارا..من الحمام..في ايه

عشق..بارتباك اه الحمد لله...بس دخت شويه. بس انا تمام بس هدخل اخد شاور...

نور.🤨🤨🤔لتمارا..البت دي مالها.

تمارا🤔🤔معرفش...مالها شبه الانسان الالي كده.

نور...معرفش...

زهره..من المطبخ..تعالو خدو العشا يلااااا

نور...طيب جايين 

تمارا...هروح اتسرح وجيالكم

نور...ماشي..

دخلت تمارا...الاوضه ومسكت موبايلها واعدت علي حرف السرير...حاجه من جواها بتدفعها انها تتصل بجاسر... لاكن مش عارفه تتصل ليه..كانت جواها حاجه عايزه تكلمه وخلاص..جابت..رقمه...وقبل ما تتصل..

سمعت..صوت نور..من بره...

نور...يلا ياعشق..الاكل جهز يلا ياتمارا...كل ده بتتسرحي..

قفلت تمارا الموبايل بسرعه..وسابته عالسرير وسرحت شعرها بسرعه...وخرجت....

ابتدو البنات ياكلو...

وبعد مده خلصو...

ودخلو ينامو..

حطت كل واحده فيهم..دماغها عالمخده...وغمضو عينهم مدعيين النوم ولاكن كل واحده فيهم كان جواها كلام محتاجه تتكلم فيه مع نفسها...

وبعد وقت طويل استسلمو للنوم....

............

في صباح يوم جديد

صيحو ابطالنا...جميعا...

قامو البنات...من نومهم..خدو حمامهم وادو فروضهم...وجهزت كل واحده فيهم. نفسها..زهره لشغلها وعشق لشغلها...ونور...لمشوارها مع نوح...اما تمارا فا قامت...تشوف طلبات الشقه من اكل لنضيف...لحد معاد نزولها....

زهره...ظبطي انتي الشقه ياتمارا..وسيبي الاكل انا لما هاجي هعمله انتي عارفه اني بحب اعمل الاكل.

تمارا...لا ياقلبي عشان لما تيجو هتبقو تعبانين من الشغل تلاقو حاجه تاكلوها..انتو.يادوب..تيجو بس اغسلو هدومكم.اللي هتغيروها.

نور...ربنا يخليكي لينا ياحبيبتي هنتعبك..معلش سامحيني...هنزل واسيبك تعملي شغل البيت لوحدك.

تمارا...بلاش عبط...اللي فاضي فينا ومش وراه حاجه بيعمل وانهرده انا اللي فاضيه..عاظي يعني يلا بقي اتكلو علي الله..

نور...بتطردينا🤨

تمارا...اه حاجه زي كده😊

نور...نوح لسه مجاش.

تمارا... شيفاكي عينك بتطلع فراشات ليه يابت يانور.

نور...انا لا خالص وبعدين انا راحه اتفسح ما الكلام كان ادامكم🙄

عشق...ايوه بس في ناس كده ماصدقو وفرحو..وصحيح ياتمارا انا كمان شايفه الفراشات😁😁

تمارا...قولتش حاجه انا.

نور...🤔🤔حتي انتي ياعشق. وانا اللي بقول عليكي عاقله

زهره...مين دي اللي عاقله انا مش عارفه الفكره الانتي وخداها عن عشق دي جيباها منين...🤣🤣 

نور...والنبي شكلي كده فهمتها غلط.

عشق...بس يابت انتي وهي...يلا زهره...ننزل سوا لحد ما سي نوح يجي ياخد البرنسس😁😁

نور...ضربتها علي كتفها طب اتكلي علي الله يارخمه.

عشق...ااااه يامفتريه انا حمل ايدك دي..

زهره...يلا سلام يابنات خلي بالكم من نفسكم.

عشق...باي ياتيمو.

تمارا...🙄🙄🙄🙄

عشق...باي يانونتي

نور...🤨🤨🤨🤨

تمارا...وهي بتشاور بايدها باستغراب ناحيه خروج عشق.

البت دي مش مريحاني.

نور...ولا مريحاني انا كمان🤔

تمارا....بتهزر وتضحك ومودها حلو وتيمو ونونتي🤔🤔لا انا كده ابتديت اتوغوش

نور...🤣🤣🤣🤣🤣انا اتوغوشت خلاص.

تمارا...عموما مش ههدي غير لما اعرف سبب التغيير ده

كملت نور..لبسها...وبعد حوالي ربع ساعه من نزول عشق وزهره...اتصل نوح...بنور..

نور....الووو

نوح...صباح الفل.

نور...بابتسامه صباح الخير.

نوح...اوعي تقولي انك لسه مجهزتيش

نور...لا انا لابسه ومستنياك..

نوح...طب يلا انا تحت.

نور...بجد😍..اقصد..اكيد انزل يعني.

نوح...اه والله لو بصيتي من الشباك هتلاقيني.

نور...خلاص انا نازله حالا.

نوح..اوك.مستنيكي...

قفلت..نور..كانت تمارا واقفه عالباب رافعه حاجبها..وحاطه ايدها في وسطها..

نور...ايه ده انتي واقفه من امته.

تمارا...من ساعت الفراشات ما ملت الاوضه ياحيلتها🤔🤔

نور...وشها احمر..بطلي رخامه بقي

تمارا...طب خلاص خلاص انتي هتحمريلي...بقولك ايه يانور.

نور...ايه...

تمارا.. اتبسطي وحبي وعيشي...ومتضيعيش لحظه. واحده من غير ما تكوني فيها سعيده❣️

نور....بحبك اوي.

تمارا...وانا بحبك اكتر..المهم تخلي بالك من نفسك...ومش عايزين مياعه اتقلي كده.

نور...يعني ازاي.

تمارا...لا ازاي ايه ..اخلصي الراجل واقف تحت بعدين نبقي نتكلم..ونرغي مع بعض براحتنا.

نور...وهي بتجري حوالين نفسها يالهوي ده انا نسيته بس هنتكلم ..بعدين يلا باي.

تمارا...انتي يامسطوله استني.

نور...ايه تاني.

تمارا...الظرف اللي فيه الفلوس يامتخلفه هتروحي من غيره.

نور..وهي بتخبط علي راسها ..اخخخ نسيته.

تمارا...اللي واخد عقلك يانونتي..🤣

نور...😡😡رخمه..

تمارا...خلي بالك من نفسك.

نور...حاضر وانتي كمان😍 هرجع قبل ما تنزلي اكيد.

تمارا...ماشي..

نزلت....نور...لقت نوح اعد جوه عربيته بيشرب سيجاره اول ما لمحها نزل...وقرب منها...

نور...اسفه اني وقفتك...واسفه انك صحيت بدري بسببي

نوح...بابتسامه هاديه  ايه كميه الاسف دي انا موقفتش كتير علي فكره...وبعدين انا متعود اصحي بدري ياستي عشان شغلي..

نور...طب ايه يلاا

نوح...يلا..

اتحركو بالعربيه...وبعد مده قصيره...وصلو البنك...

نور...ايه الناس دي كلها هو ليه زحمه كده.

نوح...عادي بقي متقلقيش يلا تعالي ورايا وهنخلص علي طول...

ابتدا نوح...يتحرك...من موظف لموظف ومن شباك لشباك..وابتدا يخلص لنور.  كل اجراءات اعلان الوراثه..وهي بتتحرك معاه ولا فاهمه حاجه

نوح...احنا كده خلصنا كل حاجه تخص اعلان الوراثه فاضل بس نفتح حساب ليكي...رقمك قرب خلاص. تعالي اعدي هنا لحد ما اخرج اشرب سيجاره واجيلك.

نور...لا انا مش هعد.

نوح.😳في ايه.

نور...انا هاجي معاك...مش هاعد لوحدي..

نوح...بابتسامه..هما هياكلوكي..طب تعالي يلا..

خرج. نوح...ووراه نور...

وقف سند علي عربيته..يشرب سيجارته.

ووقفت هي جمبه......

رن.تليقون..نوح.

نوح...ايه ياعم صحيت.

ادم...اه لسه صاحي..انت فين.

نوح..انا مع نور...

ادم...ليه🤨

نوح...مفيش فالبنك بنخلص اجراءات كده...

ادم...لا والله انت والواد جاسر مش عارف ليه مش مطمنلكم.

نوح...ليه بس ياعم

ادم..المهم راجع امته..

نوح..لسه معرفش في حاجه ولا ايه.

ادم...لا مفيش بشوفك..بس صحيت ملقتكش...وليل  نايم قولت اشوفك فين.

نوح...ماشي ياسيدي عموما اما اخلص هكلمك.

ادم...انت رايح انهرده مع جاسر الميتنج.

نوح...لا متفقناش ..مش المفروض انك معاه انهرده.

ادم...والله ما عارف عموما هكلمه لو محتاجني هروح معاه.

نوح..خلاص شوفه كده واعرف وانا قبل ما ارجع بردو هعرف منك.

ادم...تمام...بقولك ايه.

نوح..هااااا.

ادم...خلي بالك منها ها😁

نوح...بضحكه جميله مابلاش انا ده اللي برخم عالشعب كله هتيجي انت وترخم عليا.

ادم..لا خلاص ياعم انت حبيبي.

نوح..ماشي ياطيب يا امير...

ادم..يلا سلام

نوح...سلام.

اسناء مكالمه نوح مع ادم... كانت نور..بصاله وسرحانه في ملامحه ضحكته كلامه..مكنتش مصدقه انا رجعت تشوفه تاني الاول..

نوح....نووووور.

نور...هااا ايه.

نوح...هو ايه اللي ايه مالك واقفه سرحانه كده ليا بتشبهي عليا ولا ايه...بنادي عليكي ومش بتردي

نور...وشها احمر..من الاحراج...لا بس سرحت

نوح...طب يلا عشان دورك قرب..

نور..حاضر...

دخلو تاني...وكان لسه اللي ادامهم مخلصش...فضلو منتظرين...

واخيرا...جه دور.نور...

اعدت...وابتدا الموظف يفتحلها الحساب...

وبعد مده...خلصو كل حاجه...

نور...كده خلاص.

نوح..اه ياستي كده خلاص...كله تمام..يلا

نور...بحزن يلا...

خرجو من البنك...وراحو عالعربيه فتحلها الباب...ركبت..

وراح ركب مكانه ودور العربيه وطلع.

نوح...مبروك ياستي

نور...شكرا يانوح.

نوح...مالك مبوزه ليه.

نور...هاا لا مفيش.

نوح..مااالك.

نور...والله مفيش بس بقيت افرح لما اطلع من البيت...وانا الوقت خلصت بسرعه وراجعه..

نوح...طيب تحبي تروحي اي مكان.

نور...هااا..😍. ورجعت افتكرت كلام تمارا...اتقلي عليه😒لا لا.

نوح...ليه..نروح مكان نأعد في شويه وهروحك..عالاقل تغيري جو.

نور...مش عايزه اعطلك.

نوح...تعطليني علي ايه...انا مش ورايا اي حاجه انهرده انتي ناسيه اني اجازه...وبعدين انتهزي الفرصه اخر يوم انهرده...بكره شغل...والفرصه هتضيع.

نور...نطقت بسرعه من غير ماتعمل حساب جملتها...يعني مش هشوفك تاني🥺

نوح...بابتسامه جذابه...انتي عايزه تشوفيني تاني..

نور...حست بالجمله اللي نطقتها..انا مش قصدي انا ..وابتدت ترتبك..

نوح...حس انها اتحرجت...ايه قولتي ايه...ناعد في مكان شويه...

نور...طيب...بس هو يعني..ممكن منروحش كافيه.

نوح...ياستي شاوري عالمكان اللي تحبي تروحيه وانا اوديهولك.

نور...انا مش عايزه اعد في مكان...انا عايزه اروح...اقف عند النيل.

نوح....يااااه النيل مره واحده ايه الطلب الصعب ده.

نور...انت بتتريق😒

نوح...بابتسامه...لا خالص..

خدها نوح...وركبو العربيه ووصلو مكان عالنيل...

نور...هو انا مش قولتلك منروحش مكان.

نوح...انتي مش عايزه النيل اديني جبتك ادامه. بس بدل ما نقف فالشارع ناعد بردو..يلا انزلي..

نزلو....ودخلو المكان...كانت نور ماشيه براحه ونوح سابقها...

وقف ورجعلها خطوتين...وبدون اي مقدمات. مسك ايدها..ومشي بيها ورا الويتر...

نور..😳😳😳حست ان قلبها هيقف مش مصدقه نفسها...هي معاه واعده معاه في مكان.  وماسك ايدها..

نوح...شدلها كرسي.اتفضلي..

نور...اعدت من غير ماتنطق...

ابتدا..نوح...يتكلم معاها ويفتكرو ايام زمان وحاول انه يغير مودها شويه..

.........

اما عند تمارا...كانت خلصت تنضيف الشقه...كلها وظبطتها. والاكل كان قرب يخلص...

راحت عالدولاب تشوف هتطلع ايه..تلبسه عشان تبتدي تجهز.

رن موبايلها....كانت سمعاه بس مش لقياه..فضلت تدور مش لقياه.  وفصل. رجع.  رن تاني وهي بردو تدور عليه.. وعلي ما وصلت للصوت كان قفل..للمره التانيه

تمارا...جاسر.🙆‍♀️🙆‍♀️.ولسه هتتصل بيه اتصل بيها تاني...

تمارا...حطت ايدها علي قلبها...اهدي اهدي  وخدت نفس الوووو

جاسر...وباين علي صوته الغضب من ساعت ما سابها امبارح...مبترديش ليه الموبايل فصل مرتين.

تمارا.....الموبايل مكنتش لقياه. كنت سمعاه ومش ادامي 

جاسر...ماشي ياتمارا...الساعه الوقت 4انا ساعه واكون عندك عشان اول ميتنج.الساعه6.

تمارا..وبترد علي اد الكلمه.تمام...

جاسر...مضايق من تقفيلها من الكلام...كان جواه حاجه عيزاها تكمل كلام..لاكن هي مكنتش بتديله فرصه.

جاسر...اوك.

تمارا...سلام.

جاسر..😡سلام...

قفل جاسر وهو بيغلي.. فضل يكلم نفسه وهو متعصب جدا انا فيا ايه...اشمعني هي اللي انا عامل كده عشانها...ده انا علي اد حبي لهايدي بس اليومين اللي هي غابت فيهم مش مأثريين فيا كده...اشمعني هي😡😡.

.......

نور...بجد. شكرا.. يانوح الاعده دي انا كنت محتجاها بجد.

نوح...علي ايه يانور..انتي نسيتي اننا صحاب من زمان ولا ايه..

نور...لا منستش طبعا..

نوح...خلاص...ياستي هنرجع زي الاول لو معندكيش مانع واي وقت تكوني مخنوقه كلميني بس وانا اجي اخرجك وانسيكي الدنيا...اتفقنا..

نور...بابتسامه..طفوليه..اتفقنا.

نوح يلا بينا..

نور...يلا.

قام نوح...بعد ما طلب الحساب ودفع...وبتلقائيه. مد ايده لنور.....بدون تفكير مسكت ايده...وكأنها مغيبه..وصلو العربيه. وانطلق نوح عشان يرجعها...

........

عدي وقت....واتصل جاسر...علي تمارا...

تمارا...ومتعمده تستفزه ..ايوه يامستر جاسر.

جاسر...😡😡😡 انا تحت

تمارا...ثواني وابقي ادام حضرتك😁

جاسر...😡😡😡😡

ثواني وكانت نزلت تمارا.....

لقته راكب...العربيه ...ووشه ميبشرش بخير...

ركبت...ازيك يامستر جاسر.

بصلها جاسر..وهو مكشر😡 تمام..

دور العربيه وطلع..ووصل فالمعاد....وابتدا اول ميتنج...وخلص الساعه 7..اتحركو علي طول علي معاد الميتنج التاني..بتاع هادي اللي معاده 7ونص..كل ده ومفيڜ اي حاجه تكسر الصمت اللي كانو فيه..

وصلو...المكان...

جاسر...وهو مش طايق نفسه بيحاول يبان طبيعي.

سلم علي..هادي..

وهادي...سلم..علي تمارا من بعيد. بعد احراج جاسر ليه..

ابتدو يتكلمو فالشغل. وابتدو...يمضو الورق اللي بينهم..

هادي...كان طول الوقت بيبعت نظرات...لتمارا...

وتمارا..تبعد عينها وكانت قلقانه من جاسر اللي اعد جمبها يهز رجله بطريقه سريعه تعبيرا عن غضبه...

فاللحظه دي وصل ادم...

مساء.الخير...اسف عالتأخير الطريق صعب جدا

هادي..وهو بيسلم عليه...اهلا ادم باشا ...نورت...ولا يهمك فعلا الطريق وحش جدا.

ادم...اعد... وابتدو يرجعو تاني للشغل..

وبعد وقت خلصو خلاص.

جاسر...كده نقدر نقول مبروك علينا..

هادي..الله يبارك فيك بس لسه المفروض تعاين المكان

جاسر...ده متوقف عليك بقي والله انا جاهز ان شاء الله من بكره..بس انت بتقول مسافر.

هادي...اهو هو ده اللي كنت عايز اقولهولك...انا سفري اتأجل اسبوعين...عشان في شغل للاسف مخلصش ومينفعش اني اسافر من غير ما اخلص اللي ورايا هنا...لان الشغل هناك بيترتب علي تخليص الشغل من هنا الاول فا مش هينفع اسافر...غير لما اخلص اللي ورايا عشان كده كنت عايز اعرف لو ينفع نتتم باقي الاجراءات وانت سهلتها عليا ياباشا...قولت ان شاء الله من بكره..  شوف اللي يريحك بكره بعد بعد بعده انا فاضي...

جاسر...تمام بكره...معنديش مانع اهو نخلص الاجراءات بتاعت المشروع مره واحده.

هادي...بضحكه مستفزه ايه ياباشا زهقت مني ولا ايه

جاسر...بضحكه  بارده...لا ازاي متقولش كده انا بس عشان نبتدي علي طول فالمشروع...ولا اعطلك ولا تعطلني.

هادي...تمام...يبقي مبدأيا احنا متفقين.انا كام ساعه كده وهسافر وهكون في استقبالك هناك...ادم باشا هيكون معاك

ادم...لا انا للاسف عندي شغل كتير.

هادي...طيب انسه تمارا.

جاسر...هو ليه الاسئله دي.

هادي...لا ابدا..عشان اجهز الغرف اللي هتنزلو فيها فالفندق وگل حاجه تبقي جاهزه لاستقبالكم..

جاسر...تمام...عموما ...انا وانسه تمارا بس اللي هنيجي.

تمارا...ايوه حضرتك ده سفر واربع ايام.

جاسر..بصلها بعينه نظره سكتتها.

هادي...ايه يا انسه تمارا مش عايزه تغيري جو ولا ايه..وبعدين...متقلقيش مرسي علم هتعجبك اوي...

تمارا...لا يا افندم مش كده بس 

جاس ..قاطع كلامها...خلاص يا هادي باشا.بكره هنكون هناك...بليل..

هادي...وهو كذلك استأذن انا بقي...

وسلم عليهم ومشي...ومتعمد بنظراته يضايق جاسر..

جاسر ...ادم.تقدر..تكمل الميتنج اللي جاي بدالي.

ادم..اشمعني.

جاسر..مفيش بقالي كذا ساعه وعندي مشوار مهم وعشان الحق احجز بكره وابلغ ليل.

ادم...تمام...امشي انت...وانا هكمل..

جاسر...يلا ياتمارا.

تمارا...مش هكمل الميتنج مع مستر ادم..

جاسر....بصلها ..ثواني...لا يلا عشان اوصلك.

تمارا...بصت لادم...

ادم .هزلها دماغه..انها تمشي معاه...

لمت ورقها...وراحت ورا..جاسر....من سكات...

وقبل ما يركبو العربيه...جاله تليفون...

جاسر....الوووو

هايدي...وحشتني رغم اني زعلانه منك

جاسر...بخنقه بس حب يضايق تمارا. ومكنش فاهم ليه اتصرف كده...

لسه فاكره.

هايدي...كمان انت اللي زعلان...

جاسر...وانتي شايفه المفروض مزعلش

هايدي...طيب مش هينفع نتكلم فالموبايل انت فين

جاسر..انا لسه مخلص ميتنج. وكنت رايح مشوار عشان مسافر بكره شغل.

هايدي...طب تعالي عدي عليا عشان عايزه اشوفك..وحشتني...

جاسر....وانتي كمان.🤨😍

تمارا.🥺🥺🥺🥺🥺

هايدي.....خلاص هستناك.

جاسر.....ساعه بالكتير واكون عندك..

هايدي...اوك باي...

حب..جاسر. يطول المكالمه..

جاسر...ماشي ياروحي...

........

جاسر..وانا كمان بحبك😡

....

جاسر...باي ياقلبي.

ورفع وشه لتمارا...يحاول يعرف من ملامحها. اذا كانت بتبادله نفس الشعور اللي هو حاسس بيه تجاهها ولا لا...

جاسر....يلا.

تمارا...................بكره اقولكم حصل ايه...استنو بكره بارت قووووووووي جدااااا

البارت الثالث عشر.


رفع جاسر وشه لتمارا...يحاول يعرف من ملامحها. اذا كانت بتبادله نفس الشعور اللي هو حاسس بيه تجاهها ولا لا...

جاسر....يلا.

تمارا..يلا..

ركب...جاسر..ومستني منها اي تعليق..لاكن مكنش لاقي..كانت باصه من الشباك...ولا كأن في حاجه .

لاكن..تمارا...كان اللي بيحصل جواها عكس اللي قادره تظهره...هي نفسها كانت شايفه ان اللي هي حاسه بيه غريب...لاكن شعورها بالغيره والوجع. كان اكبر من انها تفكر في حاجه تانيه....

جاسر....مره واحده زود السرعه اوي عشان تمارا تتكلم معاه وتديله اي رد فعل..

تمارا..ممكن تهدي السرعه شويه..

جاسر....مكمل في سواقته من غير ما يدي كلامها اي اهميه.

تمارا...ممكن بعد اذنك تهدي السرعه...

جاسر...معلش اصلي مستعجل ورايا مشوار وحجز للسفر بكره..وبعدين رايح لهايدي..

تمارا....ممكن تنزلني هنا تظام مستعجل بالمنظر ده...وبدل ماتسوق بسرعه كده هتسوق اهدي.

جاسر...علي اساس لو نزلتك هتعرفي تروحي.

تمارا...وليه مش هعرف اروح. انا صغيره...من فضلك يامستر جاسر ياتهدي السرعه شويه او تنزلني...

وقف جاسر مره واحده....

جاسر....هو انتي مش بتهمي زينا.

تمارا...نعممم

جاسر...كام مره قولتلك اسمي جاسر. احنا مش فالشغل..

تمارا...هو انت ليه بتتعامل معايا كده.

جاسر...كده اللي هو ازاي.

تمارا...معرفش... بس يعني بقالك كام يوم من ساعت ماروحنا المستشفي...لبابا. وانت بتتعامل معايا بالطريقه.مع اني مش شايفه..اني عملت حاجه تضايقك...

جاسر...مش عارف يرد عليها يقولها ايه...

تمارا...يعني انا قولت ممكن تكون مضايق عشان كنت السبب في زعل بينك وبين خطيبتك...لاكن حتي بعد المشكله كنت بتتعامل كويس. مش فاهمه في ايه لو حضرتك شايف اني عملت حاجه ضايقتك قول...انت حتي اضايقت امبارح لما مستر هادي شكر فيا وانهرده بتكلم في موضوع السفر لغيت وجودي في اني ارد وكررت ترد بدالي.

جاسر...وايه اعتراض حضرتك.

تمارا...اعتراضي...اني مش هقدر اسافر

جاسر...ليه ان شاء الله

تمارا..اولا لاني مش واخده ابعد عن اخواتي...ثانيا عمري مانمت بره لواحدي.

جاسر..لا والله ما ناخد اخواتك عشان تكوني مطمنه واهو بالمره...تتفسحو.

تمارا...حضرتك بتتريق

جاسر...اصلي صراحه مش لاقي سبب ده شغل ياتمارا ولا انتي مش عارفه ان الشغل..مفيهوش اعذار وبعدين مين قال انك هتبقي لوحدك..انا هبقي معاكي..

تمارا...ايوه بس انا يعني...عمري ما ركبت طياره وبصراحه بقي انا بخاف من اي حاجه عاليه..

جاسر...اخيرا ظهرت ابتسامته..بتخافي يعني انتي عامله كل ده عشان بتخافي.

تمارا...برجاء لو سمحت ياجاسر..بلاش اجي.

جاسر...ولاول مره يسمع اسمه منها من غير حضرتك او مستر..يا ايه ؟؟

تمارا....باحراج ابتسمت...وودت وشها بعيد عن عينه.

جاسر..ابتسم...تصحي الصبح تحضري شنطتك...واعملي حسابك هنسافر بليل...مش الصبح..هحجز الطياره وبليل هكلمك ابلغك بالمعاد..مفهوم.

تمارا...بس..انا بخاف بجد

جاسر...مفهوووم.

تمارا...حاضر.

جاسر....دور العربيه تاني وطلع...

بعد..مده وصل جاسر تحت البيت...حمدالله عالسلامه..

تمارا...بحزن. عشان عارفه انه رايح لهايدي...الله يسلمك..

وقبل ما تفتح الباب..

جاسر...تمارا

تمارا....ايوه.

جاسر...انا اسف...

تمارا...علي ايه..

جاسر.. لو ضايقتك او اتعصبت عليكي اليومين اللي فاتو

تمارا...مفيش حاجه خلاص 

جاسر...اكيد

تمارا.. بابتسامه بسيطه..اكيد...

جاسر...هروح الوقت احجزي واستني مني تليفون عشان ابلغم بمعاد السفر.

تمارا...حاضر..

جاسر..يلا اطلعي..

تمارا..باي.

جاسر...باي.

طلعت تمارا ادام عيون جاسر...وانطلق بعدها بالعربيه...

.....طلعت تمارا...فتحت.

عشق...اهلا ..

تمارا..بابتسامه..اهلا بيكي يا قلبي.

نور...وحشتيني 

تمارا...وهي بتاعد بتعب اااه وانتي كمان ياقلبي.

زهره...مالك يا تيمو

تمارا...هلكانه خالص

زهره...احضرلك الاكل..ولا كلتي

تمارا...انا جعانه...انتو كلتو

زهره...اه كلنا مش يوه..

نور...انتي مش الميتنج ده بيبقي في عشا.

تمارا...اه بيبقي في بس انا مش بعرف أكل بره..

زهره...استني هحضرلك العشا...وانتي قومي يلا غيري.

تمارا...استني بس عشان عيزاكو.

عشق...خير في ايه..

نور...في ايه. قلقتيني..

تمارا...انا مسافره بكره مع مستر جاسر في شغل.

عشق...ايه ده بجد

تمارا..اه والله.

زهره...راحه فين.

تمارا...مرسي علم...هنخلص اتفاقيه شغل بتاعت منتجع سياحي...

نور...ايه ده الله انا نفسي اروحها اوي

عشق...بقلق. بس ازاي هتسافري وبعدين انتي مالك ومال السفر.

تمارا...ماهو انا سكرتيرته الخاصه.ولازم اكون معاه 

عشق...ايوه بس انتي اول مره تباتي بره. وانا مش متعوده ابعد عن حد فيكو.

تمارا...والله وانا كنان بس مقدرش ارفض..وبعدين انا اصلا مش عايزه اسافر احنا هنروح طيران وانا بخاف من اي حاجه عاليه.

نور...حد يطول يركب طياره 😒

تمارا...انا عندي فوبيا من المرتفعات 

عشق...هتأعدي اد ايه...

تمارا...تقريبا اربع ايام خمسه معرفش.

عشق...كل ده🥺

زهره...طيب هتسافري امته.

تمارا....لسه مش عارفه كام بالظبط المفروض مستر جاسر...هيحجز الوقت ويبلغني 

عشق...هتوحشيني🥺🥺🥺🥺

تمارا...انتو كلكو هتوحشوني...بقولكم ايه ما تيجو تحضرو معايا الشنطه...

زهره...طيب مش هتاكلي وتغيري الاول

تمارا...طيب هقوم اخد شاور الاول.

زهره..طيب قومي لحد ما احضرلك العشا..

تمارا...طيب..

........رن..تليفون عشق..

نور...عشق.. موبايلك ده اللي بيرن فالاوضه.

عشق..اه استني اقوم اشوفه راحت عشق..علي موبايلها..

وتنحت اول ما شافت الاسم😳😳

عشق....الووووو

ليل....ازيك ياعشق..

عشق...الحمد لله

ليل..اسف لو اتصلت في وقت زي ده يارب مكنش قلقت

عشق...لا ابدا...انا صاحيه..في حاجه

ليل...عشق تعبانه شويه...

عشق...تعباه ازاي

ليل...يعني من تاني يوم ولادتها...وهي اكلها بسيط..والوقت مش بتاكل من مهره خالص..وانا مش عارف اعمل ايه..وبعدين الاول كانت بتقف وتتحرك الوقت طول الوقت اعده عالارض..جمب مهره. ومش بتقوم خالص..خايف يكوم فيها حاجه تانيه وانا مش عارف...وقلقان يجرالها حاجه..

عشق...طيب هي مهره مش بتوافق انها ترضعها يعني لما عشق بتقرب من مهره بتبعد يعني ديما الفرسه لما بتولد. بتبقي تعبانه ومجهده مش قادره ترضع البيبي بتاعها وكل ما يقرب منها عشان يرضع بتبعده عنها...وطبعا لما البيبي بيحس كل مره بالرفض بينفر منها وممكن يصاب باكتئاب زيه زي البني ادم ودي حاله خطر. لانه لا قدر الله ممكن يجراله حاجه...

ليل...لا لا بالعكس انا براقبهم من بعيد عشق بتروح عشان ترضع ومهره واقفلها عادي..بس عشق مبتلحقش تقف ثانيتين تلاته وتسيب مهره وتروح تأعد عالارض..

عشق...كده يبقي لسه الغدد اللبنيه ما اشتغلتش كويس.عند مهره...وعشق مش بتلاقي لبن بس كده غلط لازم يكون في عامل مساعد لعشق...

ليل...يعني ايه عامل مساعد.

عشق...يعني لو اللي بقوله ده صح...وعشق مش تعبانه يبقي لازم انت تأكلها.

ليل...نعم🤨

عشق..يعني ترضعها ببرونه لحد ما مهره تبقي احسن والغدد اللبنيه تفرز اللبن بشكل طبيعي..

ليل...طيب انا قلقان..يكون فيها حاجه غير انها ليه مش عارفه ترضع.

عشق...فالحاله..دي لازم دكتور يشوفها فورا ..هي بقالها اد ايه مش بتاكل.

ليل...انهرده اليوم التاني.

عشق...طيب كده كتير دي محتاج تاكل كويس..عشان تقدر تقفومهره كمان غشان تقدر تمارس دورها كويس.

ليل..ايوه بردو انا مش عارف المفروض اعمل ايه...

عشق..حست انه هو مش قادر يتصرف ..طيب انا ممكن اساعدك بس مش عارفه امته وازاي..

ليل...تساعديني ازاي.

عشق...يعني لو تحب اني اجي اشوفها..

ليل...طبعا ياريت تبقي فعلا ساعدتيني..طيب امته...

عشق...اهي دي مش عارفه بقي.

ليل...يعني ايه.

عشق...انا بنزل الصبح للشغل الساعه 8وبرجع البيت الساعه 10سعات 11...فا مش عارفه ممكن اجي امته...او حل تاني اني اجي يوم الجمعه يوم اجازتي.بس المشكله ان انهرده التلات يعني فاضل يومين.

ليل...صعب...طيب يعني هوفي حل لو توافقي عليه يبقي ياريت.

عشق...اتفضل...

ليل...يعني لو بكره بعد الشغل اعدي عليكي اخدك...ونروح سوا وهرجعك تاني..

عشق...تمام معنديش مشكله وممكن استأذن ساعه بدري عشان بردو متأخرش.

ليل...تمام انا مش هأخرك متقلقيش.

عشق...تمام...يامستر ليل.

ليل...بردو.

عشق...بابتسامه...تمام يا ليل.

ليل...بابتسامه مبادله..شكرا ياعشق.

عشق..علي ايه..العفو.

ليل..اسيبك بقي..عشان لو هتنامي..

عشق..تصبح علي خير.

ليل.. وانتي من اهل الخير.

قفلت..عشق..وعلي وشها ابتسامه جميله...

....................... 

جاسر..وصل المكان اللي فيه هايدي.

هايدي..اول ما شافته جريت عليه حضنته... وحشتني اوي

جاسر...بجمود علي غير العاده...وانتي كمان.

هايدي ....هونت عليك متسألش كل ده فيا.

جاسر...والله انتي اللي مزعلاني وانتي اللي اتصرفتي غلط يعني انتي اللي مفروض تعتذري مش انا ولا انتي اتعودتي اني سواء انا اللي زعلان او انا اللي مزعلك..انا اللي اصالحك..

هايدي...لا بس اول مره احي اني مش فارقه معاك..

جاسر..مين قال كده لو مش فارقه معايا مكنتش جتلك.

هايدي...بفرحه..بجد..يعني بتحبني..

جاسر...ايوه بحبك..ومقدرش استغني عنك...بس ياريت متزعلنيش تاني وتتصرفي صح بعد كده...

هايدي...حاضر اوعدك ياحبيبي..قولي بقي مسافر فين.

جاسر...مرسي علم...في شغل هخلصه هناك كام يوم كده وارجع.

هايدي...انت مسافر لوحدك ولا ادم جاي معاك 

جاسر...لا ادم مش جاي عنده شغل هنا...مفيش غير تمارا.بس اللي جايه معايا.

هايدي...واتحولت ملامح وشها...نعم ودي ايه اللي مسفرها معاك.

جاسر...حبيبتي احنا لسه كنا بنقول ايه...تمارا السكرتيره بتاعتي ووجودها معايا ضروري احنا مش رايحين نلعب.

هايدي...ممكن اعرف ايه حكايه البت دي وازاي اشتغلت معاك..

جاسر..والله صدفه..اهو البنت دي طلع قريبه حاج محمد الله يرحمه..وطلب شغل ليها وانا قولتله اني محتاج سكرتيره...وتاني يوم جابها. واتفجأت انها نفس البنت اللي خبطتيها..دي كل الحكايه..

هايدي...ماشي ياجاسر...بس اياك تتكلم معاها كل اللي بينك وبيها شغل وبس.

جاسر...ياحبيبي ماهو فعلا كل اللي بينا شغل وبس.بقولك ايه...انا لازم اقوم بقي..

هايدي...ايه ده ليه.

عشان الصبح عندي شغل بدري احنا قافلين الشركه بقالنا 3ايام حداد علي حاج محمد وبكره لازم اروح قبل ما اسافر بليل اخلص شويه شغل.

هايدي...انا مش فاهمه ليل ابن عمك ده بيفكر ازاي يقفل شركه 3ايام عشان حتت موظف بسيط....

جاسر...اولا احنا شغلنا ماشي زي ماهو...وباقي المجموعه شغاله مفيش غير الفرع اللي كان شغال فبه عم محمد بس اللي قفل ثانيا بقي وده الاهم ان عم محمد مش اي حد بالنسبالنا ياهايدي..

هايدي...ماشي خلينا فالهم انت طيارتك امته.

جاسر..علي11بس هنتحرك 9كده

هايدي...تمام ياروحي يعني مش هشوفك قبل ما تمشي.

جاسر..ميتهيأليش صعب..انا اصلا همشي من الشركه عالمطار..مش هروح

هايدي...خلاص انا هاجي اشوفك قبل ما تمشي..

جاسر..لا بلاش...اصل ليل من اخر مره لا طايقك ولا طايقني.

هايدي...ياسيدي متقلقش واقولك انا هعدي عليه اعتذرله بنفسي.

جاسر..وهو رافع حواجبه...كمان ده ايه التغير ده هايدي هانم تعتذر.

هايدي...بص اصل بصراحه الموقف مكانش حلو والموظفين كانو سامعني فا عشان كده هعتذرله.

جاسر...ربنا يخليكي ليا ياروحي.

هايدي..ويخليك ليا ياقلبي....صحيح. قبل ما تمشي كنت يعني عايزه اطلب منك حاجه كده.

جاسر...ايه ياقلبي..فلوس طبعا.

هايدي...بموت فيك ديما عارف انا عايزه ايه من غير ما اطلب.

جاسر...ماشي ياستي... بكره الصبح هحولك عالڤيزا بتاعتك.

هايدي...وهي بتلف ايدها علي رقبته بموت فيك...

جاسر..وانا كمان..يلا بقي انا همشي عشان الحق انام شويه

هايدي...اوك باي ياروحي...

مشي...جاسر...وقامت هايدي..من التربيزه وراحت علي تربيزه صحبتها.

رحاب...ايه اتصالحتو

هايدي...طبعا ياماما.انا هايدي.

رحاب...ناويه علي ايه.

هايدي..بضحكه كلها شر...كل خير...

...............

بعد..وقت بسيط...كانو حضرو الشنطه مع تمارا...

ودخلو البنات عشان ينامو..

فضلت...تمارا..نايمه علي السرير باصه للسقف وسرحانه ماسكه الموبايل في ايدها وايدها التانيه بتلعب في شعرها...والنوم خلاص بيسيطر علي عينها..وكل ما تحس ان ايدها هتستلم وتقع من علي شعرها ترجع تفتح عينها..

وفاللحظه دي...اتصل جاسر.

قفلت الصوت عشان ميصحوش ..وخرجت من الاوضه...وراحت تتكلم فالصاله...اعدت عالكنبه...وردت.

تمارا...بصوت واضح عليه النوم الووو

جاسر...اسف لو صحيتك ياتمارا.

تمارا...لا ابدا...انا لسه منمتش..كنت مستنياك تكلمني..بنام واقوم..

جاسر...معلش سامحيني اني سهرتك...بس مفدرتش اروح احجز...خليت حد من الشركه حجز..وانا روحت لهايدي...ولسه من شويه بس اتبلغت..بمعاد السفر..فخلصت مع هايدي وقولت اعرفك.

تمارا...ولا يهمك المهم المعاد امته...

جاسر...علي 11بس هنتحرك 9

تمارا..خلاص.. ان شاء الله هكون جاهزه...

جاسر...ايوه بس في حاجه..انا محتاجك بكره..معايا. فالشركه..

تمارا...طيب تمام معنديش مشكله...الصبح هكون عند حضرتك.

جاسر..خد نفس بقله حيله...تمارا ممكن بعد اذنك بلاش حضرتك دي بجد.

تمارا...حاضر....المهم...انا هروح اكيد قبل معاد السفر.

جاسر...اه ان شاء الله نخلص اللي ورانا...وهخليكي تروحي تجهزي نفسك وانا هخلص شغل و اعدي عليكي

تمارا...هو انت مش هتروح بدري شويه.عشان ترتاح قبل السفر.

جاسر...للاسف..مش هينفع في شغل كتير متعطل لازم يخلص قيل ما اسافر.

تمارا بس كده هيبقي تعب عليك.

جاسر...اعمل ايه طيب هبقي ارتاح فالطياره

تمارا...طياره وترتاح وهتقدر😒😒

جاسر... بابتسامه ظاهره علي كلامه...اه ياخوافه انا بحب الطيران بقي وبعرف ارتاح فيه..

تمارا...ربنا يستر..

جاسر...قولتلك متخافيش. انتي مع جاسر السيوفي.

تمارا...اه ولما الطياره تقع...هتعملي براشوت ياجاسر ياسيوفي🤔

جاسر...خرجت منه ضحكه عاليه علي طوله لسانها..لسانك ده عايز يتقص.

تمارا...تمارا..وهي مبتسمه علي ضحكته...انا انا حتي طيبه

جاسر...مانا عارف..يلا انا وصلت اقفلي بقي وروحي نامي هشوفك الصبح.

تمارا...ماشي...تصبح علي خير.

جاسر...تمارا.

تمارا...نعم..

جاسر...علي فكره صوتك حلو وانتي عايزه تنامي.

تمارا😳🙈🙈🙈🙈

جاسر..انا مش بعاكس علي فكره بس بجد صوتك حلو.

تمارا...ووشها جاب الوان..احممم...ااا تصبح علي خير

جاسر...وهو بيضحك..وانتي من اهل الخير.

........قفلت تمارا...وهي جواها شعورين شعور مخليها طايره فالسما وشعور مخليها مضايقه انه رجع كلم هايدي.

واخيرا استسلمت للنوم...

.......طلع الصبح علي ابطالنا...

كل واحد فيهم راح علي شغله...وراحت نور علي جامعتها...بعد ما اتفقت مع زهره...انها هتخلص شغل بسرعه وتروحلها عالجامعه.

....

وصلت تمارا الشغل...ودخلت عند جاسر

تمارا...خبطت.

جاسر...ادخل.

تمارا...صباح الخير 

جاسر..بابتسامه جذابه. صباح النور..متأخره ليه

تمارا..باين علي ملامحها الحزن..اسفه يامستر..جاسر بس اول مره اجي لوحدي الشركه من يوم ما اشتغلت والطريق كان زحمه وبصراحه بابا كان بياخدني ويجبني مكنتش ببقي مركزه اوي باجي معاه وخلاص..فا خدت وقت انهرده

جاسر...الله يرحمه.عموما ولا يهمك..تعالي خدي الفايل ده..ظبطي اللي فيه..عاللاب.وبعد ماتخلصي ارجعيلي خدي الورق اللي معايا هقولك تعملي في ايه بس الاول هخلصه انا.

تمارا...تمام...محتاج مني حاجه.

جاسر...ميرسي ياتمارا..

خرجت...تمارا...تشوف شغلها...

............

اما عند...نور...طلعت تحضر المحاضره بتاعتها...واثناء ما هي في المحاضره..جالها اتصال من نوح...

معرفتش ترد...عليه...وكنسلت..

بعد مده بسيطه..خلصت المحاضره...خرج نور..عشان تكلمه.

نور....الوووو

نوح....صباح الفل.

نور.😍😍😍😍 صباح النور.

نوح...بتكنسلي ليه...

نور...ابدا...مكنتش عارفه ارد كنت فالمحاضره.

نوح ...انتي نزلتي الجامعه انهرده.

نور...اه...البنات نزولو الصبح علي سغلهم وانا خوفت اعد لوحدي فا نزلت الجامعه وزهره هوعدي عليا بعد شويه

نوح...بابتسامه...خوفتي بزمتك انتي متأكده انك كبرتي.

نور...لا انا مش بخاف بس صراحه من ساعت ما بابا اتوفي وانا عندي حاله خوف مش قادره اسيطر عليها

نوح...الله يرحمه...هي زهره جيالك ليه.

نور...انت ناسي انها بتدرس ولا ايه..جايه تحضر محاضره مهمه..وتجيب ورق ليها...ولتمارا...

نوح...طيب هتخلصي امته.

نور...يعني علي سبعه كده

نوح...طيب ممكن اعدي عليكي.

نور...بجد😍😍اقصد يعني ليه.

نوح...🤨مش عيزاني اعدي عليكي طب هلاص ياستي.

نور...لا لا مش قصدي.طبعا بس اقصد هتكون قريب يعني.مني

نوح...لا ياستي انا جايلك مخصوص.

نور...مخصوص😳ليه.

نوح...من غير ليه مش قولنا هنرجع صحاب زي الاول واني هرجع اقرفك تاني ولا مش عايزه.

نور...لا طبعا عايزه..

نوح...خلاص..ياستي هعدي عليكي اول ما اوصل هكلمك

نور...ماشي..هستناك...

نوح..يلا بقي اقفلي بلاش رخامه عطلتيني.

نور...انا😳😳ماشي يانوح لما اشوفك..

نوح...بابتسامه خلي بالك من نفسك

نور...حاضر...باي

نوح..باي.

......

عشق..كانت بتخلص شغلها بسرعه عشان تقدر تستأذن بدري وتروح مع ليل..

زهره..كانت خلصت شغلها واستأذنت وراحت لنور...

عدي الوقت بسرعه علي الجميع

تمارا..كانت بتحاول تخلص الورق التاني بسرعه...عشان تلحق تخلص..وتمشي. عشان تجهز للسفر.

......وصلت هايدي الشركه....وطلبت تقابل ليل...

بلغت السكرتيره. ليل..وقالها دخليها

دخلت..هايدي...بابتسامه لاكن جواها خوف من ليل.

هايدي...مساء الخير يا ليل

ليل...بجمود اهلا يا هايدي..اتفضلي.

هايدي...اسفه لو جيت من غير معاد..بس كان لازم اجيلك..عشان عارفه انك مضايق مني عشان اللي حصل..فاجيت عشان اعتذر.

ليل...اتمني اللي حصل ده ميتكررش تاني.

هايدي...اوعدك..بس لازم تعرف انه كان غصب عني وبعدين مكنتش عارفه انها من طرف حد شغال معاكم خصوصا انها صدفه غريبه بالنسبالي.

ليل..حصل خير...المهم تخلي بالك من تصرفك بعد كده انتي عارفه ان اهم حاجه عندي سمعه الشركه..

هايدي...حاضر اوعدك...ممكن بقي اعدي علي جاسر..عشان اشوفه قبل ما يسافر..

ليل..طبعا يا هايدي اتفضلي.

هايدي...بعد اذنك...

خرجت هايدي وهي حاسه بانتصار انها قدرت تخلي ليل يسامحها...هايدي لنفسها جه دورك ياست تمارا..

خبطت..تمارت..علي باب تمارا.

تمارا...ادخل..

دخلت هايدي..وعلي وشها ابتسامه صفرا..مساء الخير

تمارا...😳مساء النور.

هايدي...مستر جاسر..معاه حد.

تمارا...لا لوحده..لحظه ابلغه ان حضرتك موجوده.

هايدي...اوك

تمارا🤨🤨

خبطت..تمارا.عالباب.

جاسر..ادخل...

تمارا...مستر. جاسر..انسه هايدي عايزه تقابل حضرتك.

جاسر...هايدي....طيب دخليها ياتمارا..

تمارا...اتفضلي.

هايدي...ميرسي..

دخلت هايدي وقفلت وراها وهي بتبتسم لتمارا ابتسامه نصر....

اما تمارا... كانت هتشيط من الغضب...😡

...

هايدي...وحشتني.

جاسر..وانتي كمان ياروحي ..انا قولت مش هتيجي.

هايدي...ينفع تسافر من غير ما اشوفك...

جاسر...تشربي ايه..

هايدي...ااااا اي عصير.

جاسر...رفع التليفون....تمارا من فضلك اطلبيلي قهوتي وعصير برتقال.

تمارا...تحت امر حصرتك..

عدي وقت بسيط...ودخل عامل البوفيه....تمارا... خليته هو يدخل يحط العصير..

فضلت تمارا تخلص شغلها بسرعه بتحاول تهدا وتركز وتحاول تشيل هايدي من دماغها..وبعد وقت بسيط خلصت ولمت ورقها وكل حاجتها وقامت عشان تبلغ جاسر وتمشي.

اما عند جاسر...كان اعد علي الكنبه اللي في مكتبه...وهايدي كانت اعده جمبه...وماسكه ايده...

هايدي...علي فكره...انا عديت علي ليل قبل ما اجي..

جاسر...قالك حاجه.

هايدي..لا خالص..كان ءوق جدا واعتذرتله.علي فكره انا عملت كده عشانك مش عيزاك تكون مضايق من تصرفي

جاسر...ربنا يخليكي ليا..

هايدي..سمعت صوت خبط في مكتب تمارا... فا توقعت انها هتيجي او هتخبط.. انا همشي بقي يا روحي وقامت وقفت وقف جاسر ادامها وكان ضهره للباب قربت من جاسر...وحطت ايدها علي القميص...فضلت تمشي ايدها..علي صدره..انت عارف انك هتوحشني..اوي.

جاسر...بقولك ايه اهدي كده احنا فالشركه..

هايدي..وايه يعني...بقولك هتوحشني.. وقربت منه اكتر..وحطت ايدها الاتنين علي رقبته فضلت تبوسه من خده ومن رقبته 

جاسر...هايدي...هايدي...هايدي.

هايدي...امممم

جاسر...مش هينفع كده..

هايدي...هو ايه اللي مش هينفع ولسه هايدي مكمله..

جاسر..حس انه استسلم.

وفاللحظه..دي شافت هايدي خيال تحت الباب بيقرب..

خبطت تمارا.. جاسر مسمعش من كلام هايدي واول ما فتحت.تمارا...قربت هايدي من شفايف. جاسر..وانقضت عليهم...

تمارا....🙊🥺🥺🥺🥺🥺

اول ما هايدي شافتها بعدت بتمثيل انها اتخضت..

جاسر...اتصدم.😳😳

تمارا...بارتباك...اسفه..انا انا خبطت.عالباب...

جاسر..وهو بيقفل زرار القميص بسرعه..وبيحاول يظبط نفسه بارتباك..تعالي ياتمارا...

ابتسمت هايدي ابتسامه نصر

تمارا..وحست ان في حاجه واقفه في حلقها مش قادره تبلع ريقها ولا قادره تتكلم حاسه بوجع ونغزه في قلبها كانت عايزه تمشي بأي طريقه... بس كملت بثقه وثبات

تمارا...مستر جاسر ده الورق اللي حضرتك ادتهولي خلصته..وخلاص مفيش ورايا اي حاجه اقدر امشي عشان اجهز..للسفر..

جاسر...وهو بيبصلها بنظره اسف...تمام..ياتمارا اتفضلي...9تموني جاهزه 

تمارا...تمام يا مستر جاسر..بعد اذنك..

لفت ضهرها عشان تمشي..

هايدي...انسه تمارا..

وقفت.. تمارا... وهي بتغمض عنيها ورجعت بصلتلها افندم

هايدي...اسفه علي سوء التفاهم اللي حصل قبل كده اتمني متكونيش لسه مضايقه..اصلي محبش جاسر يكون زعلان مني.

تمارا...وهي بتحاول تسيطر علي غضبها..مفيش حاجه يا انسه تمارا..حصل خير بعد اذنكم..

خرجت تمارا..وقفلت الباب...وراها.لمت حاجتها بسرعه...وخرجت...من المكتب. بنحاول تسيطر علي دموعها...لاكن في اخر لحظه مقدرتش...وخانتها دموعها. ومشافتش نوح اللي شافها خارجه بتعيط..

......جاسر...لهايدي بعصبيه.. ينفع اللي حصل ده ينفع تخلي منظرنا زي الزفت كده.

هايدي ...ايه يا حبيبي حصل ايه بس اهدي كده عادي واحد وخطيبته بيبوسو بعض.

جاسر... بس مش فالشركه ادام الموظفين يا هايدي.وانا حذرتك.

هايدي...غريبه بس انت مرفضتش كنت شيفاك مبسوط.

جاسر...سكت ومعرفش يرد..ماشي يا هايدي حصل خير

هايدي...اوك ياقلبي اشوفك لما ترجع..باي

جاسر... باي ياهايدي..

خرجت هايدي.. وثواني ودخل نوح..

هايدي.. هاي يانوح

نوح.. هاي يا هايدي...جاسر جوه

هايدي ...اه جوه.

نوح..اوك ...هشوفه سلام.

هايدي سلام...وخرجت من المكتب وهي طايره من السعاده.

نوح....باستفهام...ايه اللي بيحصل هنا.

جاسر..ايه اللي بيحصل.

نوح...هايدي جت هنا وليل قال.

قاطعه جاسر وهو باين عليه العصبيه... مفيش يانوح هي جت واعتذرت لليل وخلاص الحوار خلص.

نوح...وانت مالك متعصب كده ليه هو حصل حاجه بينها هي وتمارا تاني.

جاسر...لا مفيش 

نوح...غريبه.

جاسر...هي ايه دي.

نوح...اصلي من شويه صغيره لمحت تمارا خارجه من المكتب وبتمشي بسرعه وبتعيط نادتلها بس مسمعتش كأنها مش شايفه ولا سامعه حد فا قولت اجي اشوف حصل ايه لقيت هايدي خارجه من عندك فا توقعت انهم اتخانقو.

جاسر....بصدمه..بتعيط.

نوح...اه والله...انت مزعلتهاش.

جاسر...انا ..لا

نوح...امال حصل ايه لا يكون في حاجه.

جاسر...انا هبقي اكلمها واعرف منها...

نوح...تمام...انا ماشي...

جاسر...الساعه..5ونص رايح فين

نوح...خلصت شغل وقولت اعدي علي نور فالجامعه.

جاسر...ليه

نوح..هو ايه اللي ليه..من غير ليه..

جاسر....ماشي ياعم بس متنساش ان نور ملهاش في صياعتك.

نوح..صياعت ايه ياعم نور...دي انا وهي صحاب من واحنا صغيرين...وهي الوقت نفسيا مش حلوه فاقلولت ابف جمبها مش اكتر.

جاسر..ماشي ياحنين.

نوح...ماشي ياعم..يلا سلام.

جاسر..سلام...تعد جاسر بحزن عالكرسي مش عارف يعمل ايه فالموقف ده ...خصوصا انه اتأكد الوقت بعد كلام نوح ان تمارا بتعيط...اتأكد انها بتبادله نفس الشعور..اعد يفكر ازاي يصلح الموقف..

.....قابل نوح ادم وهو خارج...

نوح...علي فين 

ادم..خلصت...وقولت...اروح اجيب حجات نقصاني كده...انت رايح فين

نوح...انا كنان خلصت ورايح مشوار بقولك ايه ماتيجي معايا.

ادم..علي فين

نوح...كنت رايح لنورالجامعه.

ادم...الله مش بقولك مش مطمنلك..

نوح..بلاش رخامه بقي قولت ايه.

ادم...طب انت رايح لنور انا اروح زي العزول ليه لا روح انت

نوح...لا ماهو انت لو جيت مش هتبقي عزول اصل زهره معاها فالجامعه ولو مجتش انت طيرتها من جمبنا هتبقي هي اللي عزول...

ادم..بضحك....احسن انا مش هاجي 

نوح...طب قدم السبت.

ادم...ولا سبت ولا حد.عشان تبقي تصيع عليا ...وتقولي ان مفيش حاجه.

نوح...طب اوعدك لو جيت معايا...هحكيلك كل حاجه يمكن احكيلك حجات اول مره اقولها 

ادم..🤨🤨🤨انت عندك سر ياض ولا ايه

نوح...سر واحد دول اسرار...وبجد والله محدش يعرف ولا حتي ليل

ادم....ماشي يا سيدي هاجي معاك..يلا بينا..

نوح...يلا...

نزل ادم...ونوح...ركب كل واحد فيهم عربيته...وراحو لنور وزهره الجامعه....

عدي وقت....كانت تمارا...وصلت البيت..واول ما دخلت...وقفلت اعدت عالكنبه...انهارت من العياط...حست للحظه ان كل شريط حياتها الاسود بيعدي ادام عينها لحد ما استقر علي جاسر...

تمارا.....ليه كده لييييه الوقت اللي تظهر ادامي فيه في عز ما انا كنت ضايعه واحس ان الدنيا ظهرتلي الحلو اللي كانت مخبياه. ليا .يحصل كده...طب لما انت بتحبها ليه بتحسسني من كلامك انك مهتم بيا ..ليه نظراتك كلها بتبين عكس كده...استحاله اكون عشمت نفسي بحاجه لايمكن الاحساس اللي وصلتهوني يكون كان متهيألي...بس صحيح.. هتسيب واحده ليها اصل وفصل وتبص لمجرد سكرتيره ملهاش اهل ولا معارف. تربيت ملجأ..😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢

انا اللي غلطت من اول لما عشمت بنفسي بحاجه مش ليا...لما حاولت اطلع وامسك نجمه فالسما وانا تحت فالارض...بس من انهرده لازم كل حاجه تتغير .ولازم ابطل تفكير فيك....وكملت بانهيار. بس انا حبيتك ازاي وليه وامته معرفش بس حبيتك اوي...فضلت تعيط ...كتير وفالاخر قامت خدت شاور يفوقها شويه وخرجت صلت وابتدت تجهز ...

...........

خرجت نور..وزهره وصحابها من الجامعه وكانو واقفين بره عند المكاتب يجيبو ورق

نور...ايه يازهره كده جبتي كل حاجه نقصاكو فالورق

زهره...اه كله تمام..

حاتم...زميل نور....ايه في خاجه نقصاكم اجبهالكم.

نور...لا خلاص كله تمام...

سامر...هاي ياشباب...ايه الاخبار..

حاتم...اهلا. بالباشا بتاعنا..

سامر...انت عامل ايه...ومين القمرات دول مش تعرفنا

حاتم...انسه نور..وانسه زهره...الاتنين قرايب..وانا ياسيدي زميلهم

سامر...اهلا بيكم معلش انا اول مره اشوفكم او بالاصح كده اول مره اشوفه واقف مع حد نضيف..وكان مركز مع نور...

نور...شكرا يا سامر..اتشرفت بمعرفتك.

زهره...شكرا..ياسامر.

فضلو يتكلمو كتير...بس نور مكنتش مستظرفاه اوي..

سامر...بصوت واطي وهو بيكلم نور...ممكن يا نور..تديني رقمك

نور...ليه

سامر...يعني عشان نبقي صحاب.

نور...اسفه ياسامر...بس انا مينفعش ادي رقمي لحد معرفهوش.

سامر...ما احنا اكيد هنتعرف.

نور...بس..وقبل ما تتكلم..

لمحت نوح وادم..

نور...شاورتله...نووووح

نوح....قرب منهم...مساء الخير... وكمل بملامح غاضبه قليلا ايه ده سامر

سامر....الله نوح السيوفي وادم باشا هنا فالجامعه

نور...انت..تعرفو بعض

نوح.....ده يبقي.....🙄🙄بكره نعرف

تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close