الحلقة السابعة
رواية ملاك الاسد 😍❤
الكاتبة إسراء سعيد 🖤✍️
"أصعب ما يمكنك فعله هو إجبار ملامح وجهك على اتخاذ معالم أخرى تعاكس إحساسك تمامأ 🖤
.......
في المستشفى عند ملاك
نقل علي ملاك الي العربية واتجاه الي منزلة واسماء كانت مع ملاك حين استفاقتها وصل كل من ملاك و علي و اسماء المنزل
اسماء / هي هتفوق امتى
علي/طلع حقنة من جيب الچاكيت ضربها في دراع ملاك
ملاك/ يكش تنشك في يدك يلي شكتني بتبوس بصوت نايم جعل اسماء تفرط ضحكا
علي / وقد ابتسم على طريقتها
اسماء / استرها معانا يارب
ملاك / بدأت تفوق اوعا الاختبوط هيأكل السمك اععععع ( كانت تقلد دورى اللي في السمكة نيمو😂)
اسماء / يكش اختبوط يلسعك علي قفاكي فوقي يخربيتك
علي مقدرش يمسك نفسه هنا/هههههههههههههه
علي في باله ياربي اتنين مجنين
علي/انا هعمل مكالمة عقبال ما تفوق برحتها
اسماء / اه طبعا اتفضل البيت بيتك حضرتك
علي / ببتسامة اوك
............
عند فاطمة
دنا هطلع عين اهلك استني بس
عمر / يخربيتك بت لسانك اطول منك
الفتاة / اقسم بالله لولا انى حالفة مامدش ايدى علي راجل لكنت فرجتك
عمر بصدمة / ماذا تقول هذة الفتاه المسترجلة
فاطمه / وحد حيوااان
عمر قد شد يدها لكن سرعان ما حدث اوقعت فاطمه علي الارض بحركة سريعة منها
فاطمه ههييي انتااا انا معايا حزام اسود فاظبط موقفك معايا بدل مخلي موقفك اوسخ من موقف رمسيس
عمر بصدمة / هليكي تكرهي اليوم اللي شفتي فية عمر يس
فاطمه بضحكة استهذاء / هععع لا خفت
..........
فاقت هذه الفتاة الغارقة بدموعة بعد ان شرحت لها صديقتها كل ما حدث
ملاك / انتي انتى مش عارفه دول هيجبوني في ثانية مفيش هروب هروب منهم لاء لاء هموت
اسماء / اهدي و امسكي نفسك كدا اجمدى
هتعيشي لنفسك هتشتغلي و تسفري و تستقري انتى تعبتي كتير
ملاك / مش سهل مش سهل انا في بيت واحد معرفوش عندك فكرة اية ممكن يحصل اي اللي هوجه اي.....
قاطع علي كلامها عندما خبط علي الباب
علي/ احمم حمدالله على السلامتك انا عارف بتفكري ازاى هتقعد هنا معايا و صحبتك بتقنعك دخلت وراء علي وهي جدتة وفاء / وفاء ذات عيون زرقة كبيرة في السن قليل عمرها 50 سنة
وفاء / اهدي يا بنتى متخفيش علي حكالي كل حاجه وهو قالي اجي هنا مينفعش يكون معاكي لوحدكم
ملاك وقد شعرت بالأمان /شكرا لذوق حضرتك بس انا لزم امشي شكرا لي تعاطفك معايا انا انا
وفاء مسكت ايد ملاك وبصت في عينية وكأنة بتقلها اعدي ملاك اترمت في حضن وفاء ببكاء اقولك ايه اقسم اني تعبت مش لقيا اي حل
وفاء / اششش كل من يصيبنا الا ما كتب الله لنا
فكري ربنا عمل كل دة لي مش يمكن خير ليكي ربنا مبيعملش حاجه وحشة صدقيني ربنا مخبيك حاجة حلوة جدا بس انتى اصبري ان الله يحب الصابرين
يا بنتى الصابرين بخير اطمنى انا جمبك و صحبتك جمبك هتستقوي بينا اهدى وخدي قرار في حياتك فكري في نفسك اللي خصلك دة عشان خايفة علي اللي حوليكى و خايفة منهم مفكرتيش في نفسك
ملاك لاول مرة / معاكي حق في كل حاجه
ملاك وقد عيونها بالون الاحمر وانفها احمر من شدة البكاء و وجها شاحب
وفاء / كفايه بقا مش شايفة عيونك و انفك احمر بقا فرولاية
ملاك / احمر اوووى وبتحاول تبص علي منخرها بنظرة الحول( بلمصري بتحول تشوف قفها😂)
وفاء بضحك/ لا انتى حكايتك حكاية اول حاجه كدا عيزاكى مطمنة و البيت بيتك تمام وانا موجودة لو احتجتيى حاجة تعليلي
ملاك بضحك بريئة / شكرا
وفاء / باست جبينها و طمنتها
ملاك / دكتور علي انا بجد مش عارفه اشكرك ازاي بجد لو حد مكانك مكنش عا....
علي/ دة واجب عليا انتى زي اختي بظبط مرضاش بكدة.
اسماء / ملاك انا هروح البيت عندك كاني بطمن عادي
ملاك / كلمى ادم ونبي يحاول يجيب كشكولى و حاجتي ونبي
اسماء / ماشي حاضر
حضنت ملاك اسماء
ملاك / تعرفي انتى احلي صديقة في الكون لو هشحت كدة مبحبش ادك
اسماء بضحك/ ربنا يستر علي اللي في البيت هتجبلهم جرب في اللغة هههههه
ملاك/ اخس عليك يا فوزي
دخلت وفاء عليهم/ ملاك بصوت مضحك جوزى جة يا صلااح
فرط علي و وفاء و اسماء ضحك علي الفتاه المجنونة
...............
في قصر الاسد
عندما يتكسر شئ بداخلك يتكسر كل شعور بداخلك تحولك لي وحش كاسر لا يشعر بشئ سوء الرياح التي تلامس ملامح وجهك التي تعكس عكس. ما بداخلك.... ✨
صباحا في منزل الاسد اتجاه لكي يجهز لي اول يوم في الشركة الجديده ولكن حدث شيئ غير متوقع يلبس اسد قميص بلون الازرق القاتم و بنطال رصاصي و علية جاكيت رصاصي واتجة ليلبس ساعتة الفاخمة وكأنه نجم من نجوم هوليود😉💗.
كنان / صباح الخير يا بيبي
عمر/ كتك القرف بيبي تصدق كرهت الدلع
كنان بضحك/ مالك ياواد
عمر/ حتة بت بت اي واد متبنت بنت مترجلة
كنان وهو بيشوف حرارت عمر/ لا مش سخن لا
عمر/ في اية
كنان / في اية حتة اية اللي بتقولة دة
عمر/ هتجنن ياخي حتة اوزعة زى دى توقعني
كنان/ وقعت اية بظبت ياواد انت ولا قلبك
عمر برفع حاجب/ تصدق انا عيل انى حاكتلك بس والله لو شفتها اه لكون بص بص هههح بس
كنان ضرب كف على كف/ لا هو مش سخن وبيكلم نفسة و مشي خبط في يزن من غير قصد
يزن / متفتح ياخ
كنان/ بص بقا بص بس هههح
عمر وقد انفجر ضحك/ يزن/ يخربيتك يا اسماعيل جننت الواد
كلهم كانو بيضحكة نزل اسد الكل احمم صباح الخير يا ملك وانحنة بحترم الاسد بضحكة
سبني كل دة ورانة زينا زي بعد كنان سمع كدا
كنان / هحح اخيرا انا هريح و هطلب دليفري ( كان يقلد تيمور في فيلم يا أنا يا خلتى😂)
اسد/ بس دة ميمنعش انى هفجر دماغك لو حصل غلط
كنان احمم/ يلا عندنا شغل.
الحلقه خلصت....
الكاتبة إسراء سعيد💗✨
تعليقات
إرسال تعليق