روايه أميره المالك
البارت الثاني
دخل ابراهيم العمري بهيبته المعتاده نعم انه سند العائله وكبيرهم واولاده احمد وشاكر ليسرع للاطمئنان علي حفيدته
ليقول ابراهيم: ممكن افهم في اي احفادي حصلهم اي
ليتقدم مالك اليهم ليخبرهم بما حدث
ليقول احمد: انا عاوز اشوفها يا مالك اتصرف
ليقول طارق: ي عمي مش هينفع لسه مفاقتش
لتقول نغم:طب هيا عامله اي دلوقتي
منه بدموع: هيا هتفوق امتا
طارق: ان شاء الله ساعه وهتفوق متقلقوش
لتتركهم منه وتتجه الي الاسفل ليذهب ورائها من غير ما حد يلاحظه منة كانت منهاره خارج المستشفي ليقترب منها ويقول زين: علفكره أنت كمان كنتي في نفس الحادثه
منه بدموع: بس انا محصليش حاجه لاكن هيا أتأذت وانهارت امامه
زين بمواساه: متخافيش هتقوم منها اميره قويه
منه: يارب ي زين
بعد ساعه وصل رعد وادهم اخوه وعدي ومعتز اخوه وهم اصدقأء مالك وزين ليقترب من صديقه ويقول
رعد بقلق : في اي ي مالك حصل اي
مالك: متقلقش مفيش حاجه
معتز: ازاي مفيش حاجه امال انت هنا بتعمل اي
ادهم: وازاي متكلمناش وتعرفنا وتلفونك مقفول لولا كلمت زين وعرفت مكانك مكنتش عرفت اوصلك
مالك: حادثه بسيطه ليكمل زين ليخبرهم بما حدث
عدي: المهم انها عدت علي خير ي صاحبي
رعد بتفكير: تفتكر حادثه عاديه ولا في سبب وحد ورا اللي حصل
مالك بثقه: هعرف كل حاجه بس اطمن عليها الاول
ب
عد ساعه اجتمعوا جميعآ داخل غرفه أميره لتدمع عيونها ليقول ادم: مالك ي حبيبتي انت تعبانه انادي للدكتور
طارق بمرح: وانا اي سباك يعني😂😂
لتضحك اميره وتقول يتعب: متخافش ي حبيبي انا كويسه انا فرحانه ان لما حصلي كدا كنتو معايا وجمبي مكنتش لوحدي
ادم: وانا ليا مين غيرك علشان اكون معاه
همس بضحك عكس ما بداخلها من خوف علي اختها: وانا اي هو انت لقتوني علي باب جامع ولا اي
ادم: اه ي لمضه 😂😂
لم تقدر ان تتحمل اكثر من ذالك لتجري في وتدخل في احضان اختها بدموع وانهيار
اميره: اهدي ي حبيبتي متخافيش انا كويسه
منه: حمدالله علي سلامتك ي روح قلبي ان شاله انا وانت لا
زين: بعد الشر عليكي وعليها
لتنظر له وبأنحاء الغرفه لتقول لاصدقائها بصوت هامس ولاكن مسموع: هو انا موت ودخلت الجنه مين المزز اللي شبه درفه الباب دول
لتقول كارمن: انت في اي ولا اي ي مفتريه😂😂
فاطمه:علي رأيكو والله
ليضحكوا جميعآ ولاكن مالك كان ينظر اليها بغضب جامح
كان ينظر رعد اليها منذ دخوله الي الغرفه كان ينظر لها بحيره لما عيونها مليئه بالحزن اي سبب حزنها ووحدتها لانها كانت بجانب ما بالغرفه ولاكنها كانت وحيده ولا تتحدث ولاكنه كان مشدود اليها ليعرف ما بها
في تلك اللحظه يقول مالك: نادي ي فارس الدكتور يشوف هينفع تروح ولا محتاجه للحجز لان طارق عنده عمليه
ليتوجه فارس ينادي الطبيب ليدخل بعد وقت بسيط ليدخل بمرحه المعتاد بعدما نظر اليهم نعم كانو كالصقور الجارحه بهيبتهم وقوتهم ليقول: اي ده انا دخلت چيم ولا اي😂😂
لتقول فاطمه بمرح: لا ده نادي لكمال الاجساام😂😂
ليقول ابراهيم العمري بعد وقت يلا ي ابني شوف هينفع تروح معانا ولا هتفضل هنا
حازم بجديه: ازي حضرتك ي ابراهيم بيه
ابراهيم: بيه اي يبني انا زي جدك
حازم: شيء يشرفني طبعآ
ليتجه ليكشف علي أميره ليغير مالك بسبب ضحك حازم مع أميره ليقول حازم: مفيش اي مشكله انها ترجع البيت بس لازم استراحه تامه وبعد اسبوع تيجي نعمل اشاعات ونطمن عليها
احمد: شكرا يبني تعبناك معانا
حازم بمرح: عمي عيب احنا اهل😂😂
ليضحك البنات علي كلام حازم المرح ويخرج حازم ليباشر عمله ويذهب ابراهيم واولاده ويأخذ ادم اميره ولاكن مع اصرار مالك و وصلهم بسيارته
**************************
بعد وقت وصل الجميع الي ڤيلا العمري
لتقول لمار يحب : انا اول مره اعرف اني بحبك اوي كدا انا كنت هموت من الخوف عليكي
منه بأندفاع: وانت مالك اصلا دي اميرتي انا وبس وانا بس اللي اخاف عليها
اميره بضحك: ابعدي عنها ي لمار دي بتغير عليا اكتر من جوزي اللي لسه معرفوش😂
لمار بضحك:لي هيا ليكي لوحدك دي لينا كلنا 😂
اميره: هو انا في سوق( عقاظ) بتبيعوا وتشتروا فيا😂😂
لمار ومنه في صوت واحد : عندك مانع
اميره بخوف مصطنع: لا ي ريا انت وسكينه😂
ليضحكوا جميعا علي هزار وضحك البنات لتقول
اميره: انتو هتفضلوا معايا انهارده متسبونيش
كارمن :علي قلبك للصبح
حور : اهم حاجه ناكل ولا انت اي رايك ي همس
همس:علي رايك ي حور والله
لمار: ودي فيها كلام الاكل اهم حاجه😂😂
فاطمه: احنا جايين من سفر روبي مش هتأكلنا ولا اي😂
رباب: عيوني ي حبايبي
دولت: يلا ي رباب
خارج الڤيلا في الجاردن كان الشباب يجلسون سويآ بعد ان تعرفوا علي بعض
ليقول مالك: يلا ي شباب
ادم: ليه ي مالك خلينا قاعدين مع بعض شويه لسه بدري
مالك: اليوم كان صعب ي ادم لازم نستريح وهبقا اجي بكرا نطمن علي أميره
ادم : تنور ي صاحبي
وذهب الشباب جميعاً والبنات الي غرف الضيوف للنوم بعدما تعشوا
*************************
في غرفه أميره
منه: ناديلي عشق علشان عاوزها
منه:حاضر ي قلبي عاوزه حاجه تاني
اميره: لا ي حبيبتي
لتذهب منه لعشق وتخبرها بأن اميره تريدها لتذهب اليها وتدخل الغرفة
اميره: تعالي ي عشق واقفلي الباب
عشق بدموع:عامله اي دلوقتي ي حبيبتي
اميره: انت لسه فاكره
عشق بدموع:حتي انت ي اميره
اميره: ممكن تحاولي تنسي
عشق: انت كمان بتقوليلي انسي انت عارفه كل حاجه عني وبجد مش قادرة انسي
اميره:لا ي عشق انت مش بتحاولي تنسي انت اول موقف اتحطيتي فيه هربتي وبعدتي عن اقرب الناس ليكي بقيتي غريبه مش عشق اللي انا اعرفها عشق اللي انا اعرفها قويه تقدر تعدي اي حاجه واحنا جمبها لاكن انت اول حاجه عملتيها سبتينا وكسرتينا قبل م تكسري نفسك وبعدتي عن كل حاجه ارجعي عشق القويه عشان تقدري تنسي وتبعدي عن الوحده اللي قتلتك مش كل الناس وحشه اختيارتنا هيا اللي بتحدد ده وانت اختيارك كان غلط من الاول بس احنا مش ملايكه احنا بني ادمين وبغلط بس اهم حاجه نتعلم من غلطنا
عشق بأنهيار:صدقيني حاولت بس مقدرتش الصدمه كانت كبيره عليا اوي ي اميره ساعديني انا فعلا محتجاكي معايا اني بقوي بيكي بعد ماما وبابا الله يرحمهم اميره متسبنيش غير لما ارجع عشق اللي مفيش حاجه تكسرها
اميره:مش هسيبك ابدآ وهترجعي عشق بتاعت زمان
عشق بدموع وهيا داخل احضان اميره: يارب ي اميره
اميره:خلاص كفايه نكد انهارده تعالي نامي جمبي علشان واحشتيني
اميره :ياريت حضنك وحشني اوي ي اميره
ونام الجميع في ڤيلا العمري
***********************
في ڤيلا الشرقاوي
رعد: الو في اي ي مالك
مالك بجمود :عاوزك تعرف حوار الحادثه ده مدبر ولا حادثه عاديه
رعد:بكرا الصبح هعرفلك كل حاجه
مالك: تمام
رعد : سلام ي صاحبي
ولاكن مالك اغلق الخط في تلك اللحظه
رعد: نفسي مره يحترمني وميقفلش في وشي 😂😂
كان مالك يجلس بغرفته لا يستطيع النوم بسبب التفكير بها ولاكن لا يعرف انه احبها من النظره الاولي انه الحب ي ساده حبها في خناقه😂 حاول جاهدآ ان ينام الي ان نام ان نام متعبآ من التفكير بها وبما حدث
في صباح يوم جديد استيقظ مبكرآ ليباشر التمارين الرياضيه ويدخل بعدها ليأخذ حمامه ليعيد النشاط والحيويه اليه وبعدها يدخل غرفته ليرتدي قميص اسود انيق وبنطلون اسود وكوتشي ابيض وكان غايه في الروعه والجمال وعطره الذي يسحر جنس حواء جميعا ليتوجه الي شركته ليباشر عمله دخل شركته بهيبه ووقار ودخل مكتبه وطلب السكرتيره
لتدخل نانسي السكرتيره: نعم ي فندم
مالك: هاتي ملف شركه (h. R. N)وابعتيلي رعد
نانسي بدلع: حاضر تأمرني بحاجه تاني ي استاذ مالك
مالك بجديه: لا شوفي شغلك
بعد قليل يدخل رعد الي مالك ليقول
رعد: اللي كنت شاكك فيه صح( الذئب )ورا اللي حصل
مالك بعصبيه : وحياه امه م هرحمه
ليكمل رعد انا عاوزه في المخزن انهارده انت فاهم
رعد: علم وينفز ي (King )
ليخرج رعد لينفز ما اخبره به صديقه
بعد ما خرج رعد وصل رساله لمالك وكان محتواها
(( اي حد هتقرب منه هينتهي ومتنساش اني حظرتك وده كان مجرد تهديد انما الجايه بموت))
مالك بعصبيه: يا ابن ال**** نهايتك علي ايدي
وبعد وقت اخد تلفونه واتجه الي ڤيلا العمري
**************************
في ڤيلا العمري
كان البنات جميعآ في الجامعه وذهبت معهم نغم ولاكن عشق وفاطمه فضلو مع اميره لان مامتها وبابها في الشركه
وبعد وقت وصل مالك الي ڤيلا العمري وكانت عشق بغرفتها وفاطمه معها علشان اميره كانت نايمه
دخل الڨيلا وكان الهدوء سيد المكان لتقول الخادمه
هنيه: ايوه ي استاذ مالك اتفضل
مالك:اميره موجوده
هنيه: ايوه تحب اديها خبر ان حضرتك هنا
مالك: ياريت وانا هكلم ادم اش وقتع كلامه صريخ اميره انطلق مسرعا اليها ليلحق بها وفي اقل من ثانيه كان داخل غرفتها ولاكنها ليس لها وجود ولاكن فاطمه وعشق جري الاثنين الي الحمام ولاكن مالك لا يستطيع ان يفعل ذلك
لتقول فاطمه وهيا داخل الحمام
فاطمه:تعالي ي مالك بسرعه
دخل اليها لينصدم بها مفترشه في الارض وتبكي ليحملها ويجذبها داخل احضانه لينزل بها الي السياره لتقول
اميره بدموع: بعد اذنك نزلني مينفعش كدا
نظر اليها نظره كفيله ان تخرسها وبعد وقت ليس بالكثر وصل البنات واميره مالك الي المستشفي بعد ما مالك كلم رعد علشان يجيلو علي المستشفي وقبل م مالك يوصل كان رعد مستنيه قدام المستشفي
لينزل من السياره ويسرع اليها ويحملها مجددآ لينصد رعد مما رأي وكانت الصدمه حينما نزلت هذه الفتاه التي لم يعرف اسمها الي الان ولاكن سماها هو (الجميله الحزينه) ليدخلو جميعا الي الداخل لدخل اليهم حازم ويقول
حازم بجديه:ممكن افهم اي اللي حصل مش قلت لازم الراحه التامه
مالك بنرفزه: شوف مالها وانت ساكت ونظر اليه نظره كفيله انها تنسيه اسمه
ليكشف عليها ويعمل اليها اشاعه علي الكسر والشرخ
حازم ليمسك يديها
حازم: حاسه باي
اميره بدموع:ايدي بتوجعني اوي
مالك بعصبيه: ممكن تبعد عنها وتفهمني في اي
حازم: مفيش اي حاجه ده اثر الواقعه ومتنساش ان ايدها مكسور واي خبطه فيها اكيد هيأثر عليها
فاطمه بقلق: يعني هيا محصلهاش حاجه طمني ي دكتور حازم
حازم : اولا هيا مفهاش حاجه بجد هيا محتاجه راحه وانا ادتيلها حقنه مسكن بعني مش هتحس بأي الم ثانيآ مش محتاجه دكتور انا اسمي حازم بس
مالك: يعني تقدر تروح عادي
حازم: ايوه بس اهم حاجه تخلي بالك منها مش حضرتك جوزها
اميره: لا انت فاهم غلط دي صديقي
مالك بنفعال: طب يلا
اميره:فاطمه كلمي ادم عشان يجي يروحنا
مالك: هو انت جيا مع سوسن
اميره: انا مس هقدر امشي واكيد مش هينفع تيشلني تاني
مالك بمكر: مش هينفع ليه وغمز لها😉😂
ليحمر وجنتيها لتقول فاطمه متدخله : انا كلمت ادم وزمانه وصل
ادم: مين جايب في سيرتي 😂
فاطمه: اختك ي عم من ساعه م جينا وهيا عماله تقول ادم ادم
ادم: روح قلبي اللي مليش غيرها
مالك بغيره : مش يلا ولا هنبات هنا
ادم:يلا
كل هذا وهيا بعيده عنهم وهو ينظر اليها ولاكن لا يستطيع ان يتحدث معها ذهبوا جميعآ الي ڤيلا العمري ليقول
مالك: محتاجه حاجه ي ادم
ادم: رايح فين انت والشباب معزومين عندنا انهارده بلغهم انت يلا ندخل
مالك: تمام
ودخل جميعا الي الڤيلا ومالك ورعد معاهم لتجد أصحابها بالداخل وعد وقت رن جرس الڤيلا لتقول
منه: انا هفتح ده اكيد ده فارس وياسين
منه ذهبت لتفتح لتتفأجئ بفارس احلامها لتقول بأندهاش
منه: زين
زين: قلب زين
منه سابته وجريت للداخل
ليقول زين: خد يعم القمر رايح فين🙈😂
زين دخل اليهم ليقول: متجمعين عند النبي ي جماعه
امن الجميع علي حديثه ليدخل فارس وياسين ليقول الاتنين في صوت واحد: الف سلامه عليكي ي أميرتي
اميره: الله يسلمكم ي حبايبي
ليقول مالك ليغير الحديث: بمناسبه التجمع ده فين انكل احمد
ادم : نص ساعه وهيرجع هو وجدو وماما ليه.
مالك: اما يجي هتعرفو في اي (مفاجأه للجميع)
منه بفضول: مفاجأه اي ي ملوكي
زين: ملوكي مين ي حلوه انت ما تشوفها ي ياسين
ياسين : انت مالك
فارس: في منتصف الجبهه😂😂
زين :انا بقول اخد اللي ليا واروح احسن وغمز ل منه😉😂
منه بتهرب: اميرتي مالك محدش سامع صوتك لي
اميره: فرحانه بيكو وبتجمعنا الجميل ده
مالك بهيام: ربنا يفرحك ديا أميرتي
في تلك اللحظه كان دخول ابراهيم واحمد وشاكر ورباب ودولت ليقول ابراهيم بغضب مصطنع: مين دي اللي اميرتك ي حيوان
مالك بتهرب: عمي احمد انا لسه كنت بسأل عليك ي ابو حميد
احمد :فين ابوك ي مالك
زين متدخلآ: انا كلمته وزمانه جاي
في هذه اللحظه دخل شهاب ولمياء والدي مالك
شهاب: الف سلامه علي حبيبتي القمر
زين وهو ينظر الي اخيه : حبيبه مين ي حاج صلي علي النبي
شهاب: انت بتدخل ليه
فارس: قصف جبهه😂😂
مالك: جدو وعمي احمد وبابا ممكن نتكلم علي انفراد
ابرهيم: تعالي علي المكتب
**********************
داخل المكتب
شهاب:في اي ي مالك قلقتني
مالك: مفيش حاجه الموضوع وما فيه اني عاوز اخد رايكو في حاجه
ابراهيم: حاجه اي يبني
مالك: انا بقول ان احنا ندمج الشركتين بحيث نبقا اكبر رجال اعمال ونكبر رأس المال
احمد: وانا فكرت ف الكلام ده برضو بس مكنتش لسه كلمت بابا ولا شهاب
شهاب: اي رايك ي عمي
ابراهيم: علي خيره الله انا موافق
مالك: خلاص هنمضي العقود بكرا ف فرع الشركه الرئيسي
احمد: تمام
*********************
خرجو من المكنب الي الخارج
ليقول ادم: في اي ي جماعه خير
مالك:خير ان شاء الله لازم تقعد غلي الخبر😂
اميره: اوباا علي الكسفه اللي انت فيها ي حازم 😂😂
همسه: خليك ي دومي في حالك بقا كل يوم جيبلنا الكلام😂😂
لمار: معلش ي ادم حقك عليا انا
ادم بهيام: بحيث كدا بقا اكسفوني كل شويه عشان اسمع الكلام الحلو ده
لمار: شكرا
زين: اتلم ي ظريف مالك هيهجم عليك😂😂
(وطبيعه الحال الفرفوش اللي ف العيله بياخد كل كسفه وكسفه بس مش بييأس وبيهزر برضو😂😂ظالمين دومي والله 😂😂)
رباب: فين باقي الشباب ي ادم الاكل جهز
مالك: حلاوتك ي روبي ي قمر
رباب: ربنا يخليك ي حبيبي وافرح بيك
مالك: ادعيلي ي روبي
رباب: بدعيلكو كلكو والله ربنا يفرحنا بيكو
مالك: والله بحبك ي قلبي
احمد بغيره: انت بتعاكسها قدامي
مالك: مش احسن م اعكسها من وراك
أحمد: اصدق صح
في تلك اللحظه دخل رعد وادهم وعدي ومعتز وطارق
عدي: شكلنا كدا اتأخرنا
مالك: ابدآ
رباب: يلا ي حبايبي الكل جاهز علي السفره
وذهبوا جميعا الي السفره واتغدوا وفي اثناء الغداء كان يسود المرح والضحك ولم يخلو من هزار الشباب
بعد وقت اتمع كبار العائله في الداخل بعد ان جاء ايمن وانعام والدي منه وخرج الشباب الي الجاردن
*******************
في الجاردن
كانت كارمن تنظر اليه بحب بالغ لتلاحظها اميره وتقول: ابعدي عينك عنو هتفضحينا
كارمن بمرح: مز اوي ابن ال اي عينه حلوه
اميره: خليكي وراه انا واثقه انك هتخليه يحبك هتتعبي شويه بس هتكسبيه في الاخر
كارمن: مش هسيبه ابدآ انا وراه والزمن طويل
كان طارق ذاهب الي الحمام ولاكن اصطدم بها ليمسكها من وسطها وكانت شبه داخل احضانه ليقول
طارق: حصلك حاجه
حور: هاا
طارق بأبتسامه: ها اي انت كويسه
حور: اه اه انا كويسه ممكن تبعد
طارق: ليه كدا م كنا حلوين
حور بنرفزه مصطنعه: ابعد عني بقا
********************
همس بتردد: فارس انا كنت عاوزه اكلمك ف حاجه بس
فارس بقلق: في اي ي همس قولي
همس: فارس انا بصراحه انا... انا
فارس: انت اي ي همستي
همس: هاا
فارس: ها اي في اي يا همس مالك
همس: انا بحبك من زمان من ايام م كنا اطفال وبنلعب سوا وكنت بتدافع عني وبتجبلي اي حاجه بحبها وانا بحب يا فارس
لتجري الي الداخل وتدخل غرفتها وتقفل الباب بالمفتاح😂😂
فارس بعد م جريت في نفسه : يا بنت المجنونه مش تسمعي ردي عليكي وانا بعشق مش بس بحبك اخيرا سمعتها منك انا حبيت من وانتي نونو صغير ولحد م كبرتي بقيتي بضفاير ولحد دلوقتي وانا بعشقك ي همستي
************************
نروح بقا الابطالنا (المزز😂😂)
مالك: حاسه بوجع
اميره: لا الحمدلله انت لحقتني لولاك مكنتش اعرف كان جرالي اي
مالك: الحمدلله انك بخير
اميره: بس قولي انت كنت جي ليه
مالك: كنت جي اطمن عليكي
اميره: تسلم ي صاحبي😂
مالك: علي اي ي اميرتي
اميره: هاا
مالك: اميره انا اسف انا مش هسيبك وهفضل جمبك ومحدش هيقرب منك تاني اوعدك
اميره: اسف علي اي ده قدر وكامت حادثه عاديه
مالك: مكنتش حادثه عاديه كانت مدبره بس وحياه امه لتكون نهايته عاي ايدي
اميره بصدمه : هو مين واي ال حصل وازي مدبره
مالك:.............
وبكدا نهايه البارت التاني اتمني تكون الروايه عجبتكم وياريت كمنتات كتير وvote
1)ياتري مين( الذئب🐺 )ده وحكايه اي
2)رد فعل فارس اي علي كلام همس وهل هيرتبطو ولا للقدر رأي تاني
3)اميره اتصدمه من اللي سمعتو بس هيكون رد فعلها اي هل هتنهي الصداقه وتبعد عنه وتبعده عن عيلتها ولا هتقف جمبو مش هتسيبه
4) عشق هتفضل زي م هيا وحيده ولا هتتغير
5)رعد هيفضل متعلق بيها وانو عاوز يفهم مالها ولا هينساها
6)كارمن هتقدر تخلي ياسين يحبها ويقولها كل تفاصيل حياته ولا مش هتقدر وقلبها هيتكسر
7)يارت اعرف الاشخاص عجبتكو ولا لا وفي ابطال لسه متذكرتش في البارت الاول والتاني بس لسه الاحداث الجايه يارت اعرف اكتر شخصيه عجبتكم
اادم لما كل شويه يكسفه فيه😂😂
ادم: انا خارج

ففارس وهمس لما اعترفت بحبها
احنا اشرف عبد الباقي😂😂 (مهيب )

لما اميره اتصذمت من كلام مالك
اميره: هو مين وحادثه اي وازاي مدبره انا عارف مبتلي😂😂

ادم اوي😂😂😂
صله الرحم وعضلتكم😂😂

لما نعرف ان في حد ورا الحادثه ويكون اسمه الذئب😂

ياريت كومنتات وvote كتير عشان انزل البارت التالت اسرع من كدا و ياريت اشوف رأيكم في الكومنتات

تعليقات
إرسال تعليق