expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

رواية حوريتي العنيدة الفصل 16/17/18/19/20 والأخير بقلم أمنية الحبشي

 


رواية حوريتي العنيدة الفصل 16/17/18/19/20 والأخير

 بقلم أمنية الحبشي

🌺🌷🌺🌷🌺🌷🌺🌷🌺🌷🌺


سيلين/طب وابنك

حور بصدمة/انت اي اللي جابك هنا يا سيلين

سيلين بحزن مصطنع/جيت علشان ابني... ريان من يوم ما عرف اني حامل مفكرش انه يسأل

عامر/كيف يعني متچوز وعاوز تتچوز ملاك

ريان ببرووود/عارفة يا سيلين انتي عملتي ليا معروف بأنك جيتي هنا حالا علشان الكل يعرف انتي مين ويعرف الحقيقة

حور/ريااان اتكلم ازاي سيلين حامل وانت بتتهرب من ابنك

ريان بتوضيح/فعلا انا وسيلين كنا مع بعض قبل الطلاق... بس لما انتي بعتيلي الرسالة... انا زي ما بيقول

بالمصري(ادتها علقة مخدهاش حمار في مطلع�🨅😅�) لو كانت حامل كانت سقطت .... بس قدامكو حالا مستعد

نعمل تحليلDNA ولو الطفل ابني هتجوزك يا سيلين

سيلين بتوتر/ااانت بتشك فيا يا ريان

ريان بغضب/لا لسمح اللة اشك فيكي ازاي... واحد كانت مفهمه جوزها ان عشيقها يبقي اخوها... وكمان حامل وجاية

تلبسيني الولد هههههه العبي غيرها يا سيلين... وروحي للي بعتك قوليلة العب غيرها يا مروان ... وانتي ابعدي عني

علشان انتي عارفة غضب ريان الدغيدي عامل ازاااي

رواية حوريتي العنيدة الفصل السادس عشر 16 بقلم أمنية الحبشي

روایة حوریتي العنیدة الفصل السادس عشر 16 بقلم أمنیة الحبشي 2021/1/6

خرجت سيلين بخطوات تشبة الركض خوفاا من ريان... فهو فعلا عندما يغضب يتحول لو حش كاسر

كمال/انا مش فاهم حاجة

حور بحزن/انا هفهمك كل حاجة لاني انا السبب في كل ده

ثم قصت علية كل شئ يخص موضوع مروان وسيلين

حور/ وبس كدة بس يابابا انا اقدر اقولك ان ريان هياخد بالة من ملاك.. وهيحطها في عينة كمان

عامر/ يبجي علي خيرة اللة نجعد نتفج علي كل حاچة بكرة

ثم قام عامر وروحية ومنال وكمال

عدي/ اختي الزقردة هتتجوز عقبالي

ملاك/لما تخلص جامعة ياحلو نورا مش هتطير

عدي/بتفكريني لية يابنتي

حور/ملاك ريان تعالو معايا ثم نظرت لسليم وياريت تيجي يا سولي لاني عوزاك

سارة/هو مش كفاية كدا ولا اي... مش بات عندك امبارح

حور بتحدي/وهيبات عندي انهاردة كمان يلا يا سولي وقامت بسحبة معها

غادر خلفهم عدي ضاحكا

رنت سارة علي مروان/الووو الخطة باظت

مروان بترقب/كنت متوقع

سارة بغيظ/يعني اي كنت متوقع امال خلتني اخاطر لية وادخلها مع الحارس بتاعي.. الحمد للة محدش خد بالة

مروان بحدة/انتي اللي اتصلتي عليا امبارح مش العكس وانا مكنتش هساعدك بس اللي عملتية .. بس يلا اهو

بتفديتي

فلاااااش باك مكالمة الامس

سارة/الو

مروان بغضب/بقااا بيتصلو بيكي بتقولي معرفش حد بالاسم ده

سارة بتوتر/ كان سليم قاعد معايا ومعرفتش اتصرف

مروان بعدم اقتناع/طب ومتصلتيش لية بعد ما مشي

سارة/يوووة بقا يا مروان مجاش في دماغي اسفة ياسيدي ... بس محتجاك ... حور اتجوزت سليم وهو بايت عندها

دلوقت

مروان بغضب/واللة لاخلي سليم يندم علي اللي هو عملة ده يستني عليا بس

سارة/المهم دلوقتي هتعمل اي

مروان/هنتقم من ريان الاول لان شايل التقيلة لسليم

سارة بتذكر/انا شوفت ريان خارج من عند ملاك

مروان بشر/حلوووو اوي بكرة حاولي تعرفيهم ولما سيلين تيجي دخليها علطول وسيبي الباقي عليها

سارة/هعمل كدة ازاي

روایة حوریتي العنیدة الفصل السادس عشر 16 بقلم أمنیة الحبشي 2021/1/6

مروان/اتصرفي

سارة/هحاول

بااااااك

سارة/وعملت اللي انت قلت عليه

مروان/خلاص خلصنا مش هنفضل نندب اسمعي بقااا اللي هقولك عليه واعملية بالحرف

كان مروان يلقي عليها خطتة وهي ابتسامتها تزيد اكثر اكثر

سارة بشر/وهتبقي الضربة القاضية لحور وسليم

مروان بتمني/وحور تبقي بتاعتي انا وبسسس

_____________بقلمي امنية الحبشي

بداخل غرفة حور

حور بغضب/كنت عند اختي بتعمل اي يا ريان

ريان بعدم تصديق/انتي بتشكي فيا

حور بغضب/تبقي غبييي لو فكرت اني ممكن اشك فيك.. انا واثقة فيك يا ريان ثقة عااامية .. واوعي تكون فاكر اني

مش عارفة انك بتحب اختي من زمان... ريان انا حفظاك اكتر من نفسك

سليم بغضب/ما خلاص بقاااا لاحظي اني واقف

نظرت لة نظرة خاطفة

وقالت لملاك بخبث/تؤتؤتؤ واضح ان ملاك مش موافقة

ملاك بردح/مش موافقة مين يا عمررررر ... المفروض اني اتكسف واحط وشي في الارض... فيبقي مكسوفة وساكتة

والسكوت علامة الرضا وكدة ولا اي... لا دانا قتيلة الجوازة دي

ريان بصدمة/انا مش عاوز اتجوز

ملاك/نععععععم يااخويا بتقول اي

ريان بخوف مصطنع /مبقولش انا حاجة

رن هاتف ريان جذب انتباه حور الاسم

حور بلهفة/رد ريان

ريان ببرود/ما بدي

حور/ههه ليش مسجلة تؤأمي... متاكد انك ما بدك تحاكيه

ريان بتاكيد كاذب/اه اكيد مابدي حاكيه... واذا بتريدي لا تتدخلي

حور بحزن/بدي ادخل لان ما بيصير مثلث الصداقة يخسر ضلع

ريان/لما يبقي سبب في عذاب امي يبقي ملهاش لازمة الصداقة دي

قامت حور بفتح الهاتف وجدت ادم يقول بلهفة

أدم/الو ريان اذا بتريد حاكيني

حور/ شو بيك يا دبدوبي

روایة حوریتي العنیدة الفصل السادس عشر 16 بقلم أمنیة الحبشي 2021/1/6

أدم بلهفة وسعادة/ارنوبتي اكتيير اشتقتلك ثم قال بتساؤل/وينو ريان ما بدو يحاكيني

حور/فيك تحكي شو ما بدك....

أدم/صدقني ما كنت بعرف انك بتكون اخي ... عرفت قبل وفاه ابي من شي اسبوع وما كنت بعرف انك ما بتعرف...انك

ما عندك خبر بمثل هيك شي انا كنت بحب امك ريان اكتر من اي شي حتي منك..وغير هيك هي كمان كان عندها خبر

اني ما بكون ابنها بس تعاملت معي مثل ابنها وسامحت ابي لك يا ريان ما راح تسامحني علي شي ما سويته

ريان بحب/متي بترجع مصر لحتي نلتقي

أدم/كمان شهر

_____________بقلمي/امنية الحبشي

بعد مرور شهر حدث به الكثير والكثيرررر

في بهو القصر نجد

ملاك تقف في ركن تبكي بحسر كبير ووجع قلب اكبررر فحبيبها مااات او بالمعني الاصح قتلل

ونجد حور حالتها تعبر عن الجموود والحزن المخلوط معا فصديقها او نقول شقيقها مات

سليم بغضب عاصف/ارتحتي كدة انتي السبب... ابني مات وريان مات كله بسببك من يوم ما جيتي مصر وكل النصايب

بتظهر

(مؤثر ولا انا في الحزن بلح�😹�)

حور/ انت عندك حق يا سليم..(�😂😂�تخيلوها ضحكة حزينة ومرارة اشطا��).... انا السبب صح... انا السبب في كل

نصيبة بتحصل لاي حد..... ريان مات بسببي.... ابنك مات بسببي.... مكنتش اعرف اني نحس اوي كدة يا سليم.... ثم قالت

بألم /طب قولي بقااا اعمل اي وكل شخص في حياتي ازاني..... اطريت اتحمل اني ابعد عن عيلتي وابويا... اطريت اتحمل

شغل وتعب علشان اثبت نفسي...20 سنة بتعذب ونفسي ارجع لسليم حبيبي.... ويوم ما ارجع يبقي خاطب... هههههه

ولا وكمان مسبنيش في حالي واتجوزني واتجوز عليا كمان ههههههه.... وجاي دلوقتي تقولي ان ابنك مات

بسببي.... طب مش مكسوف من نفسك وانت بتقول ابني مات بسببك.... اومال فين بحبك ياحور... انتي حوري...

هوريكي سعادة متتخيلهاش... هعيشك ملكة وراحت تصرخ/رد علياااااا انا عملت اي علشان يحصل معاية كل ده... انا

موت ريان كسررررني... حاسة ان جزء مني رااح... ارحمووووني بقاااا ارحموني... انا مش جماد هفضل اتحمل واقول

معلش استحمل.... ابوكي كان بيحمي اخوه... امك معرفتش تعيش مع واحد مبتحبوش.... وحاولت احط ليك الف عذر

وعذر علشان اداري علي

غلطاتك ..... وتيجي بعد كل ده

تقولي كل مشاكلك من تحت راسي لا بجد برافو

كان سليم ملامح وجهة لا تدل علي اي سئ ولم ينطق غير بكلمتان كالرصاص/انتي طالق

أدم/حور

حور/أدم

سليم/أنت مين

أدم/أدم الدغيدي اخو ريان الدغيدي

روایة حوریتي العنیدة الفصل السادس عشر 16 بقلم أمنیة الحبشي 2021/1/6

رواية حوريتي العنيدة الفصل السابع عشر 17 بقلم أمنية الحبشي



أدم/أنا الرائد ادم الدغيدي اخو ريان الدغيدي

ركضت حور بسرعة قصوي واحتضنت ادم وانفجرت باكية... فهي صامدة منذ وفاة ريان لم تزرف دمعة واحدة فقط ....

كانت هادئة صامدة.قوية ... عندما تنظر لها لا تظن ان ريان من فارق الحياة

أدم بحنان/ششششش اهدي ارنوبتي شو بيكي

حور/ريان مات

أدم بصدمة وحزن/شووووو عم تحكي حور... عنجد اللي عم تحكيه... بترجاكي تكوني عم تكذبي ... اذا ما بدو يحكي

معي بيصطفل... بس ما تقولي هيك شى

حور بشهقات/ريان... مات... بسببي... أدم... انا اللي قتلتة.. واخذت تصرخ... انا السبب انا اللي قتلت اخويا وخطيب

اختي..سليم عنده حق انا السبب في كل دة

أدم بجمود عكس انهيارة الداخلي/فيكي تحكيلي كل شى

حور بشهقات/حاضر

فلااااااش باااااك

دخل ريان بلهفة كبيرة هذا المكان الذي يشبه المتاهة وسمع صوت

رواية حوريتي العنيدة الفصل السابع عشر 17 بقلم أمنية الحبشي

روایة حوریتي العنیدة الفصل السابع عشر 17 بقلم أمنیة الحبشي 2021/1/6

سارة/نهايتك خلاص يا حور

مروان/سارة بطلي جنان احنا متفقناش علي كدة

سارة بجنون/مش لازم نتفق ... هي لما تموت كل حاجة هتتحل... سليم هيبقي ليا لوحدي.. وكل فلوسة وثروتة ليا

لوحدي

وفي اقل من الثانية انطلقت رصاصتان�🥺🥺🢔�

الاولي كانت من نصيب ريان الذي ظهر من الا شئ واحتضن حور واخذ رصاصة سارة بدلا منها.... والثانية من نصيب

سارة..فمروان اطلق عليها هذة الرصاصة لكي يحمي حور

ريان بانفاس مسلوبة/هتوحشيني اوووي يا بنت قلبي... خلي بالك من ملاك

حور بصدمة/ريان قوم يا ريان والنبي ثم قالت بصراخ هز ارجاء المكان/ ريااااااااااان قووووم متسبنيش ... مش هقدر

اكمل من غير سندي.... قوم يا ريان علشان ملااااك قوووم

جاء سليم علي اثر هذة الصرخة وخد سارة ملقية علي الارض وبيدها مسدس

ذهب لها ودنا منها وجدها تقول بانفاس متقطعة

سارة/ حاولت انقذ حور بس مقدرتش... انقذ ابننا يا سليم

وفقدت الوعي

بااااااااااك

حور بانفاس متقطعة/و.ب.ع.د.ي.ن... ثم اغشي عليها

سليم بفزع/حوووور وذهب ليحملها بقلق العالم بأجمعة كان أدم سيعترض ولكن وجد هذة الجميلة ذات العيون

الفيروزية الباهتة... التي ظاهروبشدة اثار التعب عليها

ملاك بضعف/حور ثم اغشي عليها

ذهب أدم لها ولحقها قبل وصولها الي الارض وحملها

وضع سليم حور علي الاريكة ووضع ادم ملاك علي الاريكة المجاورة لها

خبط سليم علي خد حور برفق وقلق كبييير

سليم بغصة تشبه البكاء/حور فوقي ... حور

اطلقت حور اااه خافتة جعلت سليم يتنهد براحة

فتحتعيناها ببطئ وجدت سليم امامها نظرت لة نظرة جعلت عيناه تتكون بها طبقة رقيقة من الدموع... فهو لتوه

فاق من الصدمة.... اهو طلق حوريتة... اهو استغني عنها بسهولة هكذاا... هو الان يشعر بسكاكين تغرز في قلبة...

يشعر بألم حاد في قلبة

جلست حور باعتدال تنظر لملاك وأدم

_________ملااااك وادم

ظل ادم يخبط علي وجنتها برفق شديد

أدم/يا انسة لك فيقي.. انسة

استيقظت ملاك بابتسامة وقالت

روایة حوریتي العنیدة الفصل السابع عشر 17 بقلم أمنیة الحبشي 2021/1/6

ملاك بتعب/ريااان حبيبي انت جيت

أدم بحزن/لك انا أدم ماني ريان

ملاك ببكاء/أسفة وهبت واقفة تركض علي الدرج وهي تبكي بكاء يقطع له نياط القلب

ادم بتساؤل/مين هي حور.. وشو علاقتها بأدم

حور/دي ملاك اختي وخطيبة ريان

ادم/حور بدي اياكي

سليم/حور لازم نتكلم

حور بجمود/الكلام خلص يا طليقي

سليم بندم/حور انا اس

حور بغضب/متقولهاااش بس بقاااا... كرهت كلمة اسف خلاااص.... كل ما تعمل حاجة... اسف ياحور.....ههههههه

حرام عليك يأخي انا بشر من لحم ودم وبحس ...... ارحمنيييييي يا سليم .... يا شيخ دانت يزم ماكنت عاوز تتمم جوازنا وانا

مقدرتش... مصبرتش وروحتلها هي... ولما سألتك انكرت ان حصل ما بينكوو حاجة ارحمني يا سليم... واللة يا سليم

مبقاش حور الهواري... اما شلت قلبي من جسمي وحطيتة تحت رجلي لو نلض بأسمك تان.... انسااااني انا هاخد حق ريان

وهسبتلك الحقيقة اللي بقالي يومين بقنعك بيها ومش مصدق... وهختفي من حياتك صدقني هتندم اكبر نددددم يا

ابو النونو قالتها باستهزااااء كبييير..

رواية حوريتي العنيدة الفصل الثامن عشر 18 بقلم أمنية الحبشي



بعد انفجارها في سليم ذهبت الي غرفتها كعادتها ....كانت تجلس فى غرفتها التى صارت هي ملجأها الوحيد إلى

الهروب الانعزال والبعد عن قسوة هذا العالم الذى لم يكن إلا سببا دائما فى شقاوءها اخذت تتذكر اوجاعها التى

لم تغيب عن بالها مرة فهى تخفيها دائما وراء شخصيتها القوية تذكرت قسوة ابيها وكم كان قاسية معها

حينما تركها لوالدتها لكى يحمى اخاه تلك التى لم تكن جديرة بكلمة ام فقد تركتها بمفردها وبداءت تبحث عن

حياتها غافلة عن ابنتها التى تحتاج اليها لم يكن هذا سوى دافع ليها بالصمود والتحدى واصرار لبناء شركتها

فى وقت قصير من أجل إسعاد سليم وجعلة فخور بها ولكن القدر قال حكمة ورفض أن يراها سعيدة فهو دائما ما

يحطمها عادت إلى وطنها وجدت سليم قد تمت خطبتة هنا اذرفت عيناها بالدموع لتستكمل شرودها فى

ذكرياتها فقد تزوجها سليم وتزوج عليها مرأة اخرى ليكمل تحطيمها وكسرتها كل هذا كانت صامته لتستيقظ

على فجعة موت صديقها بسسبها لتنتهى من ذكرياتها تلك التى لا تحمل معانى الامل بل تغيرت حروفه لتصبح

معانى الالم ونظرت إلى نفسها فى مراة عرفتها لترى انثى لم تعرفها

وضعت حور يدها علي اذنها كانها ستمنع هذة الذكريات من التدفق ... ولكن هذة الذكريات محفورة في قلبها

وعقلها وكيانها

جلست في زاوية في غرفتها تبكي قهرااا وصوت شهقاتها تعلو وتعلو

رواية حوريتي العنيدة الفصل الثامن عشر 18 بقلم أمنية الحبشي

روایة حوریتي العنیدة الفصل الثامن عشر 18 بقلم أمنیة الحبشي 2021/1/6

حور ببكاء وشهقات/واللة ماكان قصدي يا ريان صدقني انت اللي دخلت فجأة وانقذتني لية عملت كدة لية ثم صرخت ب

ااااااااه

يارب انت العالم بحالي.... اااااااه لسة يسليم عملت كدة ليييية بكل بجاااحة جاي تقولي ابني موتية حراااام عليك واللة

حرام.. طب قدام انت تممت جوازك منها كذبت عليا ليه... المفروض كنت تقتنع وتفهم انا لية رفضت لية يا سليم ليييية

فلااااااااش باااااااك من شهر

فها هي تمر الايام علي هذا المنوال.. حور تتعامل بشراسة وتدافع عن زوجها تمام سارة. ولكن تعامل سليم ببرود

متناهي

علي السفرة

ريان/لو سمحت ياعمي عاوز الجواز بعد شهر علشان اخويا

كمال/مفيش مشاكل يابني

ملاك بصدمة/جواز اي يبابا بس طب قول خطوبة

ريان بنبرة حادة /هو جواز واسكتي خالص

ملاك بطاعة/حاضر

منال/يلهووي قبل الجواز وبتقول حاضر امال بعده هتعملي اي

ملاك بخجل/بس بقاا يماما

روحية بضحك/اسكتي يا منال بفاا كسفتي البت

عامر بصرامة/ووه بكفياكو حديت عاد... وانت يا سليم مش ناوي تجبلنا حفيد

حور بصدمة/حفيد اي احنا متجوزين بقالنا اسبوع

سليم بخبث/وانتي مجمعة نفسك معايا لية ما يمكن قصدة علي سارة

حور بتوتر/انااا شبعت عن اذنكو

وصعدت حور الي غرفتها وجهها يشتعل من الخجل وظلت توبخ نفسها

حور/انتي غبية يابنتي.ازاي تقولي كدة. يعني بتصدري الوش الخشب وجايه حالا داحنا بقالنا اسبوع ياجدو جتك خيبة

سليم بهمس بجانب اذنها/وكفاية اسبووووع اوووي يا حور

حور بتوتر/س.ل.يم

سليم/عيونة وقلبة وعقلة وروحة كمان .. ومع كل كلمة ظل يتقدم منها وهي ترجع للخلف حتي اتصدمت قدمها

بحافة السرير وسقطت وسقط سليم عليها

حور بخوف كبير/سليم

سليم وهو يقبل عينها ثم وجنتيها/عيونة ياللي جننتي سليم ومخلتهوش فيه عقل

اخذت حور تتذكر مروان... ورأت مروان في سليم فأخذت تضربة بعنف كبييير

حور بعصبية/ابعد يا مرواااان باللة عليك ابعد متعملش فيا كدة ااابعدد

تسمر سليم وتخشب جسدة كانة ققطعة خشبية

سليم بغضب وصوت كالرعد/انا سليم ياهانم مش مروان

روایة حوریتي العنیدة الفصل الثامن عشر 18 بقلم أمنیة الحبشي 2021/1/6

حور وقد بدأت تفيق/سليم انااا اسفة واللة

سليم بغضب/بسسسس اسفة اي ونيلة اي انا هتزفت امشي قبل ما اتعصب عليكي

حور بتوسل ونداء/سليم يا سليم اسفة ولكن انطلق كالاعصاار لا يري امامة جلست حور امام الشرفة تنتظرة ودموعها

في عينها كالشلال وظلت تنتظر سليم....

فاقت حور علي ذقذقة العصافير واشعة الشمس التي علي عينها

ظلت تنظر حولها وسرعان ما تذكرت ما حدث خرجت من غرفتها بسرعة كبيرة ولكن صدمت عندما وجدت سليم يخرج من

غرفة سارة يغلق ازرار قميصة

حور بصدمة/سليم كنت بتعمل اي عند سارة

سليم بتوتر/مكنتش بعمل

حور بتوسل/سليم اللة يخليك قولي ان اللي في بالي مش صح.قلبي مش ناقص كسرة واللة

احتضنها سليم بقوة لكي لا تري الكذب بعينيه/صدقيني محصلش حاجة خالص

باااااااااك

حور بصراخ قووي/طب ليه كدبت علياااااااا حررررام. يارب خدني انا مستهلش كل ده .. مستهلش كل اللي بيحصلي ده

دخل ادم بسرعة الي غرفة حور

ادم بقلق/حوري شو بكي

حور/تعبت تعبت اوووي يا رياااان

ريان/حور مينفعش كدة انا ادم .. دلوقتي مفيش ريان. لازم نلتزم بالخطة

نظرت لة حور وهي تسترجع ذكريات يوم الحادث

__________بقلمي/أمنية الحبشي

بعد انفجار حور في وجهة ذهب الي مكان خالي من البشر تماما وظل يبكي نعم سليم الهواري يبكي من اجل صغيرتة

الجميلة

سليم/واللة ماكنت في وعي انا الصدمة اثرت عليا ياحور

فلااااااش باك

خرج كالاعصار فهو لم يتحمل سماع اسم مروان

ذهب الي ملهي ليلي شهير وظل يتجرع الخمر بكثرة.. يشرب كأنه المسافر في صحراء جرداء.. لا يوجد بها ما يروي

ظمأه

سليم بخمول/انا مش قادر اقتنع انك تبقي معايا وتقولي اسم راجل تان. انا بحبك اوي ياحوري

ذهب الي القصر وهو ينوي مصالحتها فهو يجب علية تفهم ما تمر بة

صعد السلم بخمووول مع اذان الفجر

سارة بتفاجا/سليم مالك

سليم/سارة وديني لحور

سارة/طب تعالي معايا وانا هشربك لمون تفوق وبعدين اوديك ليها

روایة حوریتي العنیدة الفصل الثامن عشر 18 بقلم أمنیة الحبشي 2021/1/6

ذهب معها سليم الي غرفتها

نزلت سارة وعادت بعد دقيقتان

سارة/اشرب يا سليم

سليم كطفل صغير/حاضر هشرب بس وديني لحور

بعد شرب سليم للعصير شعر بثقل رأسة يزيد اكثر واكثر

وضعت سارة يدها علي صدرة باغواء /مالك يا سولي

نظر لها سليم وجد وجه حور امامة

سليم/حور انا اسف هتحمل ومش هلمسك خالص دلوقتي لحد مانتي تتعودي عليا

زاد حقد سارة علي حور ولكنها قالت

سارة/وانا متعودة ونفسي تتمم جوازك مني يا سليم

سليم بفرحة طفل/بيجد ياحور

سارة بحنق/ايوة بجد

وضع سليم يده علي رقبة سارة وجذبها لة ثم حدث ما جعلة يندم بشددددة

في الصباح

سليم بصدمة/سارة قومي

سارة بسعادة/صباح الجمال ياسولي

سليم بصدمة/انا جيت هنا ازاي

سارة/جيتلي وقولتلي نفسي تكمل جوازك معايا ياسليم

سليم بخوف/وحصل حاجة

سارة بخجل مصطنع وهي تنظر علي سريرها/ايوة حصل

سليم بصدمة وهو ينظر مكان عينيها

صرخ بحنق/غبيييي ياسليم ازاي

وهب واقف اخذ بنطاله وارتداه ثم قميصة وخرج وهو يرتدية

وجد حور امامه/سليم كنت بتعمل اي عند سارة

فكر سليم فهو لا يريد جرحها اذن لن بقول شئ

سليم/مكنتش بعمل حاجة

حور/اللة يخليك قولي اللي في بالي مش صح.قلبي مش ناقص كسرة

نظر لعيونها وفي اقل من الثانية جذبها الي احضانة فهو سيضعف امام عيونها البريئة وسوف يكشف كذبة

سليم/متخافيش يا قلبي اطمني

بااااااااااك

سليم/مكنتش اعرف انها هتبقي حامل ياااااارب ساااااعدني انا تعبااااان .........

رواية حوريتي العنيدة الفصل التاسع عشر 19 بقلم أمنية الحبشي


في هذة المستشفي تجلس سارة تتأفف بضيق فهي هنا منذ 3 ايام منذ هذة حادثة الخطف

وجدت شخص يدخل عليا يلبس ملابس الطبيب وكمامة علي وجهة واغلق الباب خلفة بالمفتاح

سارة.... بتقفل الباب لية انت

خلع هذا الشخص الكمامة

سارة..... مروان ثم قالت بغضب/وليك عين تيجي هنا دانت معندكش دم

قبض مروان علي عنقها وهو يقول ببرود/اتفقنا نفرقهم.. واتفقنا نزعلها.واتفقنا نخطفها

ثم قال بغضب/بس اللي متفقناش علية انها تتأذي

سارة بصعوبة/كح كح مرو..ان هموت

تركها مروان واخذ ينظر لها باشمئزاز

سارة/مقدرتش امسك نفسي وانا قدامها ثم قالت بحقد انا بكرههااااا نفسي اموتها.... حور عاملة زي الجرثومة

عمالة تنتشر. وتحاملت علي الم رصاصة التي كانت من مروان

يارة بحقد/انت نسيت لما كنت في حضني فضلت تقول حور انا بحبك.... ولما هو كان في حضني بردو كان بيقول حور...

فيها اي زيادة عني.. قولي انت فيها اي زيادة عني يا مروان... حلوة عني ...

رواية حوريتي العنيدة الفصل التاسع عشر 19 بقلم أمنية الحبشي

روایة حوریتي العنیدة الفصل التاسع عشر 19 بقلم أمنیة الحبشي 2021/1/6

مروان بهمس بجانب اذنها/مش وس*ة زيك قبل ما اطلب كانت علي سريري

فلاااااش باااااك

سارة تجلس في فيلا مروان الحديدي.

وامامها مروان يتكلم بغضب/يعني اي متجوزين بقالكو 6ايام ومعرفتيش تنفذي.. سارة اخلصي احنا مش بنلعب

سارة بحنق/اعمل اي يعني.. كل يوم ينام عندها حتي مبيكلمنيش كأني هوا

ثم هبت واقفة وهي تتمايل بأغراء امام مروان

سارة/طب بزمتك كل الحلاوة دي هوا

مروان بخبث/تؤتؤتؤ ازاي يبقي الجمال ده هوا بس

ثم جذبها لتقع داخل احضانة... ثم فعل ما يحرمة اللة وما يسعد الشيطان بشدة

ولكن ما اغضب سارة ان مروان كان يهذي بأسم حور وليس اسمها

في الليل وهي ترتدي ملابسها وهو يجلس علي سريرة نصف عاري

سارة/مكنتش اعرف انك بتحبها اوووي كدة قالتها بحقد شديد

مروان بهيام/حور دي عاملة زي الجوهرة الغالية اووي.. كل الناس عوزاها بس صعب اي حد يوصلها... عاملة زي البحر

كل بيعرف يعوم فية بس قليلين اللي ينجو من موج عنيها... عاملة زي المغناطيس بتشدك عليها كانك مسحور في

جمالها

سارة بصراخ/خلاص اسكت بس

مروان ببرود/خودي البودرة دي معاكي وحاولي تخلية يدخل اوضتك ومجرد ما يشرب اي حاجة فيها البودرة مش

هيحس بحاجة

ثم اعطي لها شئ اخر وهمس لها بأذنها بكلمات جعلتها تشعر بالغضب الشديد

اليوم التالي بالفعل رجع سليم مخمور من الخارج واخذتة سارة الي غرفتها واعطت لة العصير مخلوط بهذة البودرة

جعلتة يتفاعل معها دقيقة اثنان ثم راح في ثبات عميق اخذت تفعل مثل ما قال لها مروان

بااااااااااك

سارة ببرود/انت عارف ان انا كنت حامل بيجد

مروان/هههههه عرفت لعبنا لعبة بس في الاخر طلعت حقيقة

سارة ببرود/ومش محتاجة اقولك انه ابنك

مروان/تؤتؤتؤ مش محتاجة ياروحي اهوو خد الشر وراح... وكمان موته هيفيدنا نضغط علي سليم

سارة/عندك حق خلينا نلعب علي سليم شوية... انا عرفت من رجالتي انه طلقها واخو ريان ظهر

مروان /اهو ريان دة مكنتش حاسب حسابة بس كويس انه خد الطلقة بدل حور... لانه مكنش هيكفيني فيها موتك يا

سارة

ثم خرج

سارة/واللة لندمك ياحور... ومحدش هيحوشك مني حتي لو ده اخر حاجة هعملها في حياتي

_____________ عند ملاكروایة حوریتي العنیدة الفصل التاسع عشر 19 بقلم أمنیة الحبشي 2021/1/6

بعد ان صعدت غرفتها ظلت تبكي ومسكت صورة ريان

ملاك/اااااه وحشتني اووووي يا حبيبي وحشتني اووووي... موتك كسرني.. كسر قلبي.مكنتش عارفة انك غالي اوووي

كدة ... بس انا لية حاسة انك حوليا في كل مكان نفسك معايا ريحتك حوليا ... حساك بتهمس بأسمي.. ااااااااه ياكسرة

قلبي.... هتحوشني ياقلبي هتوحشني اووووووي... روحت وخدت معاك روحي وقلبي وسعادتي وضحكتي.ثم التمعت

عيونها بالشر وقالت/بس واللة لانتقملك... هوريكي ياااحور

(ونقول يااالهوتي جماعي كدة�🙂�)

______________*ريان*

ذهب خلف ملاك وجدها تبكي امام شرفتها ... فذهب الي حور عاقد العزم علي تنفيذ الخطة في اسرررررع وقت لكي

يرجع الي حبيبتة.. ويمنع هذا العذاب التي تشعر به

حور بصراخ قووي/طب ليه كدبت علياااااااا حررررام. يارب خدني انا مستهلش كل ده .. مستهلش كل اللي بيحصلي ده

دخل ريان بسرعة الي غرفة حور

ريان بقلق/حوري شو بكي

حور/تعبت تعبت اوووي يا رياااان

ريان/حور مينفعش كدة انا ادم .. دلوقتي مفيش ريان. لازم نلتزم بالخطة

نظرت لة حور وهي تسترجع ذكريات يوم الحادث

فلاااأااش باااااااك

(ملحوظة��الفلاش باك بيتضمن اللحظات مع اللي بيحكي فقطط)

فاقت حور وجدت نفسها مربط يدها وارجلها علي هذا الكرسي

اخذت تفتح عينيها ببطئ شديد

وجدت مروان يجلس امامها بكل برود وينظر لها

حور بثبات/انا فين واي اللي جابني هنا

مروان/امممم انتي فين..انتي في مكان محدش يعرف يوصلة..ومين اللي جابك هنا فدة سر مينفعش يتقال هششش

🤫🤫

حور/ههههههههه ماشي يامارو بس ده مش اسلوب ضيافة ده انا بردو حور

واخذ تتذكر في الصباااح

حور/ريان وصلت لحاجة انا مش مطمنة من ساعت ما سيلين دخلت مع حارس سارة

ريان/انتي لما قولتيلي مشيت وراها واحد يعرف تحركتها لقاها بتتردد كتير علي فيلا مروان

حور بصدمة/اااايه وازاي متقوليليش حاجة

ريان/محبتش اقلقك

حور بغضب/قلق اي ياريان افرض عملو حاجة تضر سليم

ريان بثقة/متقلقيش انا زرعت واحد هناك وعرفت بيخططو لاية

حور بترقب/اي ياريان انت هتنقطني

روایة حوریتي العنیدة الفصل التاسع عشر 19 بقلم أمنیة الحبشي 2021/1/6

ريان بخوف حقيقي/البسي السلسلة دي الاول ياحور وهقولك

انصاعت حور لكلام ريان ولبست السلسلة

حور/لبست السلسلة اهووو قول بقا يا ريان

ريان/حور انتي هتتخطفي انهاردة

حور بصدمة/اي

ريان/مروان طلع عضو في المافيا كمان

حور/لا براحة عليا كدة وفهمني براحة

(واحنا مش فاهمين استاذ ريان واللة�🨂😂�)

ريان/انا لما بعت الراجل بتاعي يراقبها لقاها بتروح كتير علي فيلا الحديدي خليتة يتزرع في وسطهم وخليتة يعرفلي

مروان بيفكر في اي... اما بالنسبة لمروان عرفت ازاي انه عضر في المافيا..فدة عن طريق ادم انتي عارفة انا رائد في

المخابرات... فانا اديتة معلومات عن مروان وقالي انه عضو في المافيا ومطلوب بس مش عارفين يمسكو عليه دليل ثم

اردف بارتياح/ودي سلسلة فيها مسجل وGBS يعني اول ما تضغطي عليها هيجيلي مكانك وتسجيلة هيبقا علي

فوني... فانا عايزك ياحور تستدرجي مروان وتبقي مطمنة اني هوصلك

اومأت حور لة وهي تشعر ببعض من الخوف

بااااااااااااك

فاقت حور من سيل ذكرياتها علي مروان يفك قدمها وهو يقول/هو انا اقدر علي زعل حور من كرم ضيافتنا بردو

سارة ظهرت من الا شئ

سارة/طبعاااا لازم تتعامل احسن معاملة

ضغطت حور علي السلسة بحذر وقالت بصدمة مصطنعة/سارة بتعملي اي هنا

سارة/تؤتؤتؤتؤ هو انتي متعرفيش اني بساعد مروان لا مليش حق

حور/ازاي انا مش فاهمة

قصت عليها سارة من اول طلبها من مروان المساعدة حتي وضع لسليم المخدر في العصير

سارة وهي تخبط علي بطنها/حتي مفيش في بطني نونو علشان اكمل لوي دراع سليم بيه

حور بصدمة/يعني انتي حامل من سليم

سارة بزهق/يوووووه قولتلك مش حامل دي لعبة علي سليم علشان افضل علي ذمتة

مروان/بسسسس خلاص اعملي حسابك يا حور هنتجوز

حور/ازاي وانا متجوزة

مروان/عادي مفيش مشاكل نتجوز وانتي متجوزة

حور بجنون/انت ازاي كدة... انت مسلم يامروان

مروان/انتي مكبرة الموضوع لية

حور/فعلا مكبرة الموضوع

ذهب لها مروان وهمس لها بأذنها بشئ جعل عينيها تتويع من الصدمة

روایة حوریتي العنیدة الفصل التاسع عشر 19 بقلم أمنیة الحبشي 2021/1/6

ولكن قاطعة

صراخ سارة/نهايتك خلاص يا حور

مروان/سارة بطلي جنان احنا متفقناش علي كدة

سارة بجنون/مش لازم نتفق ... هي لما تموت كل حاجة هتتحل... سليم هيبقي ليا لوحدي.. وكل فلوسة وثروتة ليا

لوحدي

وفي اقل من الثانية انطلقت رصاصتان�🥺🥺🢔�

الاولي كانت من نصيب ريان الذي ظهر من الا شئ واحتضن حور واخذ رصاصة سارة بدلا منها.... والثانية من نصيب

سارة..فمروان اطلق عليها هذة الرصاصة لكي يحمي حور

ريان بانفاس مسلوبة/هتوحشيني اوووي يا بنت قلبي... خلي بالك من ملاك

حور بصدمة/ريان قوم يا ريان والنبي ثم قالت بصراخ هز ارجاء المكان/ ريااااااااااان قووووم متسبنيش ... مش هقدر

اكمل من غير سندي.... قوم يا ريان علشان ملااااك قوووم

ريان بهمس بجانب اذن حور/متقلقيش عامل حسابي بس مضطر امثل

جاء سليم علي اثر هذة الصرخة وجد سارة ملقية علي الارض وبيدها مسدس

ذهب لها ودنا منها وجدها تقول بانفاس متقطعة

سارة/ حاولت انقذ حور بس مقدرتش... انقذ ابننا يا سليم

وفقدت الوعي

باااااااااااااااك

حور

رواية حوريتي العنيدة الفصل العشرون 20 بقلم أمنية الحبشي



وقفنا المرة اللي فاتت علي نهاية الفلاش باك

ريان/بس انا مش فاهم ياحور ليه زعلانة كدة وانتي عارفة انه ملمس سارة

حور/انا زعلانة انه كدب عليا يا ريان . وهو لحد دلوقتي مصدق ان انا قتلت ابنة اللي سارة حامل فيه وهو كسرني اصلا

بجوازه منها

حور/ بس لية اتفقت مع الدكتور انك تبقي ادم

ريان بشرود/مش عارف بس لقيت ده حل سليم للي بيحصل ده ... اني اموت هيخلي مروان وسارة يفرحو اووي وظهور

ادم مش هيبقي مهم ليهم فأقدر اعمل اللي عاوزة... لحد ماادم يجيب التسجيل

ريان بتساؤل/انتي هتعملي اي مع سليم ياحور

حور/سبها بظروفها ياريان

ريان/مش مطمنلك ياحور.. انا هروح لملاك لانها كانت بتعيط

حور بتساؤل/هتسامحك..؟!

ريان/سبيها بظروفها

ابتسمت له حور بامتنان

رواية حوريتي العنيدة الفصل العشرون 20 بقلم أمنية الحبشي

روایة حوریتي العنیدة الفصل العشرون 20 بقلم أمنیة الحبشي 2021/1/6

حور/شكرا ياريان علي وقوفك جمبي

ريان/انتي بنت قلبي..صاحبتي واختي وامي وكل حاجة ليا

. مسمعش شكرا تان ..قومي اغسلي الوش القمر دة عقبال مااشوف ملاك

: هبت حور واقفة لتدخل حمام غرفتها لتغسل وجهها

نظرت لنفسها في المرآة وهي تقول بتحدي/هنتقم من الكل واللة لنتقم من كل الي الذاني مروان أو سارة او سيلين

اةوو

شعرت بنغزة في قلبها شديدة استنتقم من عشقها سليم... اتكون لديها القوة لذلك

حور بضعف/مش هتعرفي تعملي حاجة انتي اضعف بكتير من انك تعملي لية حاجة ياحور.. انتي ضعيفة قصاد حبك

لسليم

..... بس هعذبة معايا اخلية يلف يبص حوالية(قلبت فدوة لية كدة�😂�)

سمعت حور صوت الباب يفتح بقوة خرجت

ريان/حور انا مش لاقي ملاك

حور/ازاي متلاقيهاش

: ريان/بقولك مش لاقيها اعمل اي

حور/طب اهدي يا ريان كدة وتعالي معايا

نزلو للاسفل ونادت حور علي مايكل

حور/مايكل ارأيت ملاك

مايكل/نعم رأيتها وعندما طلبت منها ان اوصلها او اساعدها ظلت تصرخ بي كثيرا وقالت لي ان لا اتدخل واني مجرد

حارس ليس الا

حور/اعتذر بالنياية عنها مايكل

مايكل بحزن/لا عليكي حور فموت ريان اثر علينا جميعنا

ريان/اتقول انني ميت وانا حيا ارزق

مايكل بتفاجأ/ماذا تقول ادم

(مايكل كان عارف ادم بردو�🙂�)

ريان بضحك/انا لست ادم ايها الغبي فانا ريان

مايكل/ايمكن ان يفهمني احد

ريان بتذكر/ليس هذا الوقت لهذا الحديث فيجب علينا ان نجد ملاك

في خروج مايكل وريان دخلت ملاك وهي تظهر علي وجهها الجمود فقط

____________قبل قليل وقت خروج ملاك

ذهبت الي سارة في المستشفي

سارة بتفاجأ صادق/ملااك جاية لية

ملاك قالت جملة واحدة/عاوزة انتقم من حور

روایة حوریتي العنیدة الفصل العشرون 20 بقلم أمنیة الحبشي 2021/1/6

سارة/لا لا ملاك عاوزة تنتقم�🙄�

ملاك/عاوزة انتقم لحبيبي اللي بسببها مات...

سارة/طب اشمعنا انا اللي جتيلي

ملاك/انا مش هبلة انتي اكتر واحدة بتكرهي حور يا سارة فبلاش دور الملاك البرئ عليا

سارة/مستعدة تعملي اللي هقولك عليه حتي لو وصل للقتل

ابتلعت ملاك غصة بحلقها وقالت لسارة/مستعدة حتي لو قتلها

سارة/طب اسمعي بقاااا

_______________نرجع لوقتنا الحالي

ادم بغضب/ كنتي فين

ملاك بجمود/ملكش دعوة

ريان/لا ليا علشان انا

حور/ادم اهدي .... كنت فين يا ملاك

ملاك بجمود/قولت ملكوش دعوة

حور بصدمة/انتي بتقوليلي كدةياملاك

ملاك ببرود/ايوة انا طالعة علشان تعبانة سلام

بعد ذهابهاالي غرفتها

حور بصدمة/ملاك مالها

ريان بشرود/مش عارف ياحور بس في حاجة

مايكل/ايمكن ان تكون حزينة حور اهدئي

حور/اتمني ذلك

بغرفة ملاك وهي تنظر لهذة الزجاجة التي اعطاها لها حارس سارة

ملاك بقسووة/بحق وجه قلبي عليك يا ريان هخليكي تموتي بالبطئ... انا حاسة بنار جوابا بتكويني..ملحقتش افرح وكل

ده سبب اختي.... ربنا يعلم اني بحبك بس خدتي فرحتي مني قبل ما افرحها حتي

___________اليوم التالي

كانت حور تجلس علي الاريكه في بهو القصر وجدت ملاك تتقدم منها وتحمل كوبين من العصير

ملاك بندم/انا اسفة ياحور علي طريقة كلتمي معاكي بس بجد انا تعبانة اوووي

اخذتها حور بين أحضانها وهي تقول

حور/هشششش بس ياقلبي انا مش زعلانة

ثم قالت بحماس/العصير ده بقااا هشربه كلة مش هو ليا

ملاك بتوتر/ايووة ليكي

اخذتة حور وكانت ترتشف منه

ملاك بخوف/حور لا متشربيش

روایة حوریتي العنیدة الفصل العشرون 20 بقلم أمنیة الحبشي 2021/1/6

حور/لا هشرب دا انا عطشانة بشكل ثم ارتشفت الكوب دفعه واحدة

نظرت لها ملاك بمشاعر مختلطة بين الحزن والقسوة والانتقام والحب

ملاك لنفسها/معقول هتموتي اختك يا ملاك خلتص اتجننتي انتقامك معاكي خلاص

ولكن اردفت بقسوة/بس هي السببان حبيبي يموت هي السبب

انتبهت علي نداء حور/هااااي اي يابنتي روحتي فين

ملاك بانتباه/هاااا مروحتش في حتة انا هنا اهو ..هاتي الكوباية بتاعتك ادخلها واجيب لنفسي عصير ساقع علشان ده

بقا سخن

حور/تمام ياقلبي روحي

......... ... ...................

رجع سليم بحالة غير مهندمة بالمرة شعره مشعت وملابسة متربة

حور بتفاجأ/سليم

نظر لها بكسرة كبيرة وحزن

صوت شخص غريب

....../جيت حوري

حور/اااااادم ثم جريت علي احضانة تحتضنة بشدةة

حور/وحشتني اوووووووي يا دومي

ادم/انا اشتقتلك اكتر حوري وينو ريان بدي شوفه

سليم باستغراب/ريان مات وانت عارف

صوت من اعلي الدرج يقول/ومين قال كدة مانا اهووو

نظر سليم بصدمة لريان الذي ينزل من علي الدرج

سليم بصدمة/ازااااي

خرجت ملاك من المطبخ بعدما ادخلت كوب حور .. ورأت ريان

ملاك بصدمة/ازاااي

ريان/هفهمكو

وبعد كثيير من المواضيع وبعدكشف كل الحقائق وكل شئ

ذهبت ملاك لحور

ملاك/اسفةة حور

حور/لية يا ملاك

ملاك/العصير اللي شربتين فيه سم

وذهبت لريان وقامت بصفعة بشدة

ملاك/انت السبب في كل ده انا بكرهك

ثم سقطت مغشي عليها ..

روایة حوریتي العنیدة الفصل العشرون 20 بقلم أمنیة الحبشي 2021/1/6

رواية حوريتي العنيدة الفصل الحادي والعشرون 21 والأخير بقلم أمنية

الحبشي



اغلقت هذة الفتاة مذكرات والدتها التي اعطتها لها يوم احتفالها بعيد مولدها ال6 ...اكثر يوم تكره في حياتها واخذت

ذكرايتها تعبث معها بطريقة مؤلمة جدااااا فراحت تتذكر

فلااااااااش بااااااااك

اوووووف ياااا سولي تعالا اقولك

هتفت بها وردة ذات ال6 اعوام لأبيها

حور بغيظ/يا بت احترمي انه ابوكي

وردة/اطلعي انتي منها

جاء سليم ضاحكا علي خناقات زوجتة وابنتة الدائمة

سليم/نعم يا روح سولي

وردة/بص بقا يا سولي انت تخلي مراتك تسبني براحتي

حور بغيظ/يا بنتي انتي لية مش زي آش...

رواية حوريتي العنيدة الفصل الحادي والعشرون 21 والأخير بقلم أمنية

الحبشي

روایة حوریتي العنیدة الفصل الحادي والعشرون 21 والأخیر بقلم أمنیة الحبشي 2021/1/6

وردة بقرف/آش دي بت فرفورة في نفسها مامي وبابي وحاجة يعععع...

المهم خليها يا بابي تسبني البس التيشرت ده والبنطلون ده

سليم/سيبيها براحتها يا حور

حور بحنق/دلعها يا اخويا مليش دعوة هطلع انا منها

ورد/مش هتديني مذكراتك يارورو

حور/هناك اهي يا روح رورو

ذهب واخذتها وهي تأخذها جائت آش صاحبة ال5 اعوام

آش بسعادة/يلا يا ورد زين اتصل وقال جاي

ورد بسعادة/طب يلا نخرج من مخبئنا السري نستناهم بره

خرجو الاطفااال بسعااادة لا توصف فزين ابن ادهم السيوفي صديقهم الحميم

مجرد خروج الفتيات حدث انفجااااار كبير في قصر السيوفي

ونجد هذة العيون التي تنظر للنار بحقد وتظن انها انهت علي جميع عائلة السيوفي

......./خدت حقي خلاااااص

أخواني وأخواتي الأعزاء


ياريت اللي يقرأ الروايه ينزل تحت شويه في نفس الصفحه يعمل تعليقات في خانة أدخل تعليقك دعما لنا 


خالص تحياتي




تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close