القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أحببته فجرحني البارت السابع والثامن علي النجم المتوهج



روايه احببته_فجرحني ...

 السابع 

صلي علي محمد


سلمي : والله هفتح دماغك يا احمد 


احمد : وريني كده يا سلمي و انا هجيب كرشك في ايد 


نغم و نور : هو انتوا عارفين بعض


وليد حضن احمد : وحشتني اوي يا اونكل 


احمد: وانت كمان يا بطل مبقتش بتنزل النادي لي عايزن نلعب ماتش كده من بتوع زمان 


وليد : جدو مش راضي ينزلني العب قالي لما اخلص امتحانات


نور : احمد انت تعرف وليد منين؟؟ و اي علاقتك بسلمي؟؟


احمد و سلمي : كنا مخطوبين


نغم : هو حضرتك خطيب سلمي هي حكتلي عنك بس مكنتش اتوقع انك قريب نور 


سلمي : كنا يا نغم كنا و مش هنرجع 


احمد : لا يا شيخه انا اللي هموت و ارجعلك يعني


نور حب ينقد الموقف : طب تعالي يا احمد نقعد هناك و نسيبهم لوحدهم ؛ نغم لما تخلصوا قولولنا ؛ وليد هتقعد معانا ولا معهم 


وليد : انا راجل هقعد مع الرجال


احمد : يبقى اقعد مع طنط سلمي بقى 


سلمي كانت لسه هتتكلم نور سحب وليد و احمد و قعدو لوحدهم و في مكان يقدرو يشوفو نغم و سلمي 


نغم : فهميني بقا اي حكاية احمد و اي معنا (كنا) 


سلمي بكسره : احمد اللي حكتلك عنه اتقبالنا في فرح صحبتي و كان صاحب العريس حاول يكلمني و انا رفضت خد رقمي من صاحبه عن طريق مراته اللي هي صحبتي و حاول كذا مره و انا عملتله بلوك علشان ميتصلش بيا دخلي واتس عملت بلوك دخل فيس علشان عامله الفيس بي رقم فوني عملتله بلوك دخل تلجرام عملت بلوك دخل انستا 


نغم كملت بضحك : عملتي بلوك 


سلمي : لا الصراحه اتخنقت و شتمته و بعدين عملت بلوك بعديها بي يوم صحبتي اتصلت بيه و قالتلي انها عايزه رقم بابا انا مفهمتش بس بعد الرقم , في نفس اليوم بابا قالي في عريس و لما جي وقت الرؤيه الشرعية اتكلمنا و عرفت انه معجب بيا بعدها بشهر اتخطبنا و كان عايز يلبسني الدبله اتخنقت معاه علشان مينفعش يمسك ايدي خليت مامتو هي اللي لبستهالي بعد الخطوبه بليل لقيتوا بيكلمني واتس عند بابا و يقولي فكى البلوك بصراحه كده قولت اهو اسمه خطيبي و فكيت البلوك تخيلي بعتلي اي اول ما فتحت


نغم بفضول : اي!!


سلمي: وحشتني السافل بيقولي وحشتيني


نغم : سافل اي هو قالك هاتي بوسه 


سلمي : ولو يا نغم في ضوابط الخطوبه 


نغم: كملي اي اللي حصل ؟


سلمي : زعقتله و كنت ناويه افسخ الخطوبه بس ماما زعقت فيا 


نغم : ليها حق 


سلمي : سيبيني اكمل 


نغم : كملي يا اخر صبري 


سلمي : بعديها باسبوع جي البيت يقعد معايا بابا خرج من الاوضه من هنا و الحيوان مسك ايدي و بيقولي بحبك من هنا


نغم : وانتي صوتي وولمتي البيت كله في الاوضه 


سلمي بكسفه : عقبال ما البيت اتلم في الاوضه كنت فتحت دماغه 


نغم فتحت عنيها بصدمه : فتحتي دماغ الواد يا سلمي


سلمي : متنسيش اني دكتوره و عرفه بعمل اي انا فتحته غرزتين بس و في حتي امان 


نغم :يا عيني علي الواد و اكيد من ساعتها و هو مش طايقك


سلمي بلا مبالاة؛ لا بلعكس دي اول خناقه بس ، بعد كده اتخانقنا حوالي 70 مره لي نفس السبب انا عايزه امشي علي قواعد الخطوبه و هو عايز يعمل زي ما بيعملو اليومين دول


عند نور واحمد 


نور : يعني البت طلعت عينك هههههههههه


احمد: اه و اخر مره باباها هو اللي فسخ الخطوبه قالي هو مش عايز يجيب بنته كل مره من القسم و انا مبقتش عايزها خلاص و مش طايقها


نور : هههههههههه لا لسه بتحبها و مش قادر كمان علي بعدها 


احمد: دكتور نفسي و هيطلع شغله علينا 


نور: بس بأمانه مش لسه بتحبها 


احمد نحنح : اه بس هيفيد بي اي ما هي مش طايقاني


نور : بالعكس بتحبك و اوي كمان 


احمد: انت مسمعتش اللي قولتهولك 


نور : لا سمعت و مش غلط ان البت حبت انها تمشي علي قواعد الخطوبه و زي ما ربنا قال بس هي عنيفه شويتين و ده كان عايز احتواء منك 


احمد : هي ممكن تكون حبتني فعلا 


وليد بطفوله : اقولك حاجه و احلف انك مش هتقول لي طنط سلمي 


احمد : والله مش هقول ، في اي ؟؟


وليد : انا سمعت مامة طنط سلمي و هي بتقول لي تيتا صباح و تيته فاطمه ان طنط سلمي كانت حابسه نفسها في الاوضه و بتعيط و كانت زعلانه من باباها علشان اداك الدبله و مكنتش بتاكل


نور بص لي احمد و غمزله


(شكرا لي شهد محمود علي تصحيح الأخطاء الاملائيه)


نور مسك الفون و بص لي وليد وقاله.....وليد قول لي نغم انا عايز المفاتيح بتاعتي و اكد عليها اني عايزها دلوقتي  


وليد :حاضر 

 (لي حبيبه محمد)    

وليد مشي و نور بص عليه بخزن


احمد: متخفش هو مش زيك اقصد يعني في ناس جنبه سيتو و جدو و ام و ابو نغم كمان و نغم هنا و انت وانا و سلمي و اهلها متخفش


نور دمع بحزن: اول ما سمعت حكايته حسيت انو انا نفس الحكايه نفس بختلاف التفصيل خايف عليه اه هو ميقربيليش بس حسيت نفسي ابوه انهارده لما شوف ابو و امه حسيتهم نسخه من بابا و ماما هحول (ياخد نفسه) الموقف ده مش اي حد يستحمله احم هو انت متعرفش اي خبر عنهم اقصد يعني ماما كلمت خالتو اخر مره امتي و اي اخبرها


احمد هرب من عينه: مش عرف يا نور


نور : احمد قول الحقيقه انا عرفت من سنتين كده ان بابا بقه عنده ولادين و بنتين غيري و انهم علي وش جواز بس ماما مش عرف اوصلها خالص قولي يا احمد في اي 


احمد : اختك مي اتجوزت و عملوا فرح كبير حتي باباك راح 


نور دمع : عادي اصلا مي متعرفنيش مش مهم 


وليد جي :هي تقولك بعتدها 


نور مسح عينوا و مسك الفون 


نغم سابت الفون و هي بتبتسم


سلمي : مفتيح اي و مين اللي بتكلمي في الفون


نغم : متحتيش في بالك ...... احم سلمي هو انتي لسه بتحب

البارت الثامن 

صلي علي محمد💜


عند فاطمه و عمرو و شريف و صباح


فاطمه : مش قولتلك متقوليش قدام البت يا صباح 


شريف : البنت لو عرفت انها معقدة من الجواز و اننا جايبين ليها عريس ممكن تعمل اي


صباح :طب اعمل اي انا قولت كده من غير ما احس


فاطمه : بس برضو خدي بالك البنت بقالها كتير بتتعالج عند نور و ماشيه كويس و نيجي احنا نبوظ شغل نور في ثانيه 


صباح : طب اعمل اي البنت داخله علي ال٢٨ و لسه متجوزتش البت هتعنس و تعقد في ارابيزي 


عمرو : احسن بكتير منها ترجعلك مطلقه و شايله عيل علي ايديها ميعرفش حاجه في الحياه و هنكون ساعتها بنظلم عيل ملهوش اي علاقه بالموضوع غير ان ابوه و امه مطلقين 


صباح : انا فاهمه كلامك بس نفسي في حفيد العب بيه و يملي البيت عليا مع وليد 


شريف : تلعبي بمين ده لحم و دم مش لعبه 


صباح : بس حفيدي و براحتي اعمل اللي انا عايزه


شريف : و حفيدي انا كمان 


عمرو : انتو مجانين هو البت اتجوزت علشان تخلف استغفر الله العظيم. اه صحيح يا فاطمه انتي عرفتي الموضوع ده ازاي و خلتينا منقولهاش امبارح


فاطمه : امبارح و انا طالعه علي السلم لقيت نور خارج مش الشقه و قفل الباب 


فاطمه بإبتسامه عريضه : مالك يابني


نور بكسره: مفيش بس اي الابتسامه الحلوه دي في حاجه؟


فاطمه : اه في عريس جاي لنغم بكره و لسه عارفه من عمك عمرو فكنت طالعه افرح صباح 


نور : مينفعش نغم لسه في فتره علاج


فاطمه بإستغراب : علاج اي يابني هي تعبانه من حاجه


نور : انا مينفعش اتكلم في خصوصيات المريض بس مضطر اقولك. نغم عندها عقد من الجواز من ساعة ما علاء سابها و اتجوز كريمه هي في الاول كان عندها عدم الثقه بالنفس من نحية تقبل الشكل يعني الجمال بس الحمدلله قدرت بعد قوة كبيرة ارجعلها الثقه دي تاني و احنا دلوقتي في مرحلة انها تتقبل فكرة الجواز 


فاطمه: يعني هي ممكن تتجوز ولا هتفضل كده 


نور :حسب استيعابها للعلاج 


فاطمه : طب انت شايف اي ؟


نور : انها بدأت تتقبل الفكره شويه و إن شاء الله قريب هتتقبل الفكره عادي 


back to the present 


فاطمه : بس كده و بعدين دخلت علي هنا 


★بقلم فراوله Habeba Mohammed★


شريف : أن شاء الله خير و نلاقيلها راجل صح و مش كلام زي بتوع اليومين دول 


٭★٭★٭★٭★٭★٭★٭★٭★٭★٭★٭

الباب خبط نور رح فتح لقي علاء في وشه


علاء بإستفزاز : بابا قالي انكم هنا حبيت اساعدكم 


نور كتم غضبه و بص لنغم و رجع بص لعلاء


نور : علاء تشكر مش عايزين حاجه منك 


علاء سبوا و دخل قعد جنب نغم 


علاء : انا مش باخد ريك انا هعمل معاكوا


نور وشه احمر و راح يمسك علاء من هدومه سمع صوت وليد رجع مكانه و ابتسم 


وليد باس نور : انا جيت انا هطلع البس و اجي اساعدكم


احمد : تمام يا بطل بس بسرعه و متنساش السماعه 


وليد : تمام و جري علي فوق 


سلمي : سماعة اي ؟؟


احمد اتجاهلها : قولي بقي يا نور أنت هتعمل انهي اوضه ليك و انهي للمكتب 


نور : دي ليا و دي مكتب و دي الاوضه السوده 


سلمي : اوضه سوده!!


نغم : تعرف يا نور ان مفيش اجدع منك 


نور بتناكه :عارف 


نغم : يا غرورك يا عم 


سلمي: حد يفهمني اوضه سوده اي ؟!


نور : بس الاوضه دي بيبقه لونها اسود تمام و فيه سبورة و كيس ملاكمه و مشاية رياضه و كام حاجه كده 


نغم كملت : و انتي يوم ما تكوني زعلانه او مخنوقه بتدخلي الاوضه دي تطلعي فيها الطاقه السلبيه بتاعتك في الكتابه مثلا او الجري و بيبقه فيها حاجه زي كتم للصوت علشان لو عوزتي تصوتي 


نور : و فيها كام صوره كده فيهم مناظر طبيعيه خلابه علشان المناظر دي بتهدي الاعصاب 


سلمي بتلقيه : شكلكم صحاب اوووي 


نور و نغم بصه لبعض و ابتسموا: و هنفضل صحاب 


علاء كان مغلول : و انت بقي يا نور ناوي تستقر هنا ولا هتسافر تاني


نور بإستفزاز : المكان اللي فيه نغم انا فيه 


وليد دخل و انقذ الوضع لتاني مره و معاه صب (سماعه) احمد خدو منوا 


سلمي : هنعمل اي بقي


نور : هنروك و بعدين ندهن الشقه و الفرش جاي بالليل طلبته اون لاين 


احمد ساب الصب : نعممممممم مين اللي هيعمل كده


نور : احنا و بعدين انا مش هدهن الشقه كلها هي الاوضه السوده و اوضة المكتب هما اللي عايزين شغل اما الباقي كويس و نطلع العفش و انا و نغم هنحط بكره الرفيع 


★فراوله _ Habeba Mohammed★


نغم : انا و سلمي و وليد هنروق الاوضه السوده و انتوا الثلاثه عليكم اوضة المكتب 


الصب اشتغل مره واحده علي  

اه و نص 


سلمي : انت هتبدأها كده


احمد : اصبري و اسكتي شويه 


سلمي : احمد بيتهيألي ان الحرق اللي في ظهرك خف تحب نرجعه تاني؟


احمد بهمس لنور : بتحبني اوووي 


نور كتم الضحكه و سكت 

احمد شغل اغنية شعبية و كل واحد راح علي المكان اللي هيشتغل فيه 


نور من اوضت المكتب بصوت عالي : نغم يا نغممم 


نغم راحته : في اي ؟! 


نور وشوشها و علاء مركب و ساكت و الغيره بتولع فيه

( شكرا لي وكنوز القرانيه لي تصحيح الأخطاء الاملائيه)


نغم : اشطا انا رايحه اهو 


نغم راحت مع سلمي نفضت و هي بتنفض و قعت و رجلها اتجزعت 


نغم: اههههههه نور يانور رجلي اه يا رجلي 


الكل جي يشوف في اي نور اول ما شافها قعده علي الارض و مسكه رجاليها وسع سلمي و قعد يعملها مساچ 


نور : حلو كده 


نغم : اه شويه


نور بص لي احمد : احمد تعالي اعمل مع سلمي بدل نغم و نغم هتيجي مكانك


سلمي : لا خلي احمد معك و انا هخلص لوحدي 


نور : طبعا لا يلا يا احمد خلص مع سلمي (و بص لي نغم) هتقدري تمشي ولا اشيلك 


علاء بغضب : تشيل منين يا ......


نغم قطعته و اتجهلته : لا يا نور هعرف امشي 


مشيوا و سابه احمد و سلمي لوحدهم في الاوضه و خدو وليد معهم 


سلمي : بص من اولها انت هنا تنفض و بس فاهم و رزعت الفوطه في وشه 


احمد مسك الفوطه و ضرب بيها سلمي علي رأسها


سلمي : انت بتعمل اي يا متخلف انت 


احمد : لسانك بيطول يا سلمي و انا مش هسكت و بعدين انا بنفض


سلمي مسكت المقشه : احمد لو متعدلتش هضربك علي دماغك المرادي هيحصل فقدان في الزاكره مش فتح و كام غرزه بس 


في الاوضه التانيه


نور : انا خايف علي ابن خالتي صحبتك مفتريه 


نغم: سلمي لو سمعتك هتعمل منك بوفتيك


نور : لا يا سيتي الطيب احسن........... نغم 


نغم : نغم


نور : انا جعان اووي معرفتش افطر ينفع تجبيلي اكل 


نغم من عيوني 


نغم خرجت و علاء خرج وراها 


علاء : نغم 


في الاوضه السوده 


سلمي استغربت سكوت احمد بصت وراها عليه لقيته ساكت و بص عليه بكسره


سلمي ؛ في اي يا احمد مالك 


احمد بص بعيد : ولا حاجه 


سلمي : لا في قولي في اي ممكن اساعدك


احمد: سلمي هسالك و جوبي بصراحه 


سلمي : انا مش فهماك


احمد : مش مهم سلمي انتي بتحبني و جوبي بصراحه


سلمي بصت في الارض : و ده هيفيد بي اي احنا خلاص مفيش حاجه بنا 


احمد : ممكن نرجع كل حاجه بنا تاني بس جوبي انا تعبت من بعدك عني انا ممكن اروح لي باباكي و نرجع تاني لي بعد بس تكوني موافقه انا حاسس انك مش بتحبني سلمي انتي عايزنا نرجع 


سلمي ابتسمت بحب و سكتت


احمد : ردي عليا انا هتجنن


سلمي : مش بيقوله ان السكوت علامه الرضه و بعدين لو عايزني تعالا البيت انت اكيد فكره


احمد بفرحه : انتي موافقه يعني


سلمي سبته و راحت تكمل طنفيض و هي بتضحك 


في الصاله


علاء : نغم 


نغم : نغم يا علاء 


علاء : انا اسف 


نغم : مفيش دعي للاسف و ياريت تنسي اللي حصل انت متجوز و عندك ولاد كمان 


علاء : نعم


بكره هبقه بقالي اسبوع بنزل الروايه فستنوا مفجاء انا نفس مش عرفها 


تعليقات

التنقل السريع