القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أحبتني رغم اعاقتي كامله علي النجم المتوهج من بارت 1 حتي بارت 5

اعلان اعلى المواضيع

 الجزء الأول ( البارت الأول) 


•نبدأ حكايتنا بقا اعرفكم بنفسي أنا أسمي مهند عندي 30 سنة عملت حادثة بالعربية وقاعد علي كرسي متحرك بقالي أربع سنين وانا بشتغل من البيت شغل حر شغال من الكمبيوتر بتاعي بعمل حاجة اسمها مونتاج الإعلانات بقا شركات أي وبكسب كويس انا بدأت الشغل دا من وقت ما عملت الحادثة عشان مكنش في أي مكان هيرضي يشغلني وأنا قاعد علي كرسي متحرك وحاولت فعلا أروح لكذا مكان أشتغل بشهادتي منا متخرج من كليه تجارة فكل المحاولات فشلت وانا يأست فترة بعدها كدا بس اتعلمت المونتاج وبدأت اشتغل بيه أونلاين العميل يبعتلي الشغل الي عايز يعمله ويبعتلي جزء من الفلوس وبعد ما خلصله الشغل ببعته وهو يبعتلي بقيت الفلوس وكل دا اونلاين وانا اصلا عايش لوحدي محبتش اشيل أهلي مسؤليتي ولا بحب حد يحسسني اني عاجز فقررت إني اعتمد علي نفسي واعيش لوحدي واعتمد علي نفسي في كل حاجة ودلوقتي بقيت اعمل طب هقولكوا بقا بالمرة إيه الي خلاني اسيب أهلي واعيش لوحدي كنت في يوم بقول لاخوي محمود خدني لحد الحمام عادي يعني زي ما بطلب من اي حد في البيت علي طول لقيته بيقولي يا عم قرفتنا كل يوم شيلوني اكلوني زهقتنا منك اعتمد علي نفسك بقا اي والله انا وقتها حسيت اني عاجز فعلا ومش قادر اتحرك وقتها حسيت اني ناقصني حاجة وقتها دخلت الاوضه بتاعتي وقعدت اعيط اوي انا كنت بسمع كلام كتير اوي إني قاعد علي كرسي وحد يقولك يا مشلول وكلام كتير اوي بس كنت بعدي الكلام دا واقول عادي بس كنت برضوا بزعل في نفسي بس مبقولش لحد ولا ببين بس لما الي يقولك كدا حد منك حد من دمك بيبقا الموضوع مختلف ووقتها ماما قعدت تزعق لاخويا ودخلت الاوضه تقولي معلش يا مهند متزعلش منه هو كدا علي طول مبيفهمش قولتلها انا مش زعلان منه انا زعلان علي نفسي ومن انهاردة يا ماما مش هقرفكوا تاني ولا هشيلكوا همي تاني انا هسبلكوا البيت وامشي خالص وتاني يوم خدت هدومي ومشيت ورنيت علي واحد صاحبي أقعد عنده لحد اما اشوف مكان اقعد فيه وقعدت عندة تلت شهور هو كان قاعد لوحدة اصلا وبعد كدا لقيت بيت كدا قعدت فيه لحد دلوقتي المهم يعني انا كنت بروح نادي ما يعني بروح أقعد فيه وكان ليا صحاب هناك بقعد معاهم وانا كنت بحب كرة السله فكنت بسلي نفسي هناك وفي يوم عادي وانا قاعد في الناس بشرب القهوة لقيت وحدة صاحبتي جايه تسلم عليا وتقعد معايا عادي زي كل يوم ولقيت معاها وحدة تقول للقمر قوم وانا اقعد مكانك انا أول ما شوفتها شدتني بطريقه عمري محسيت الاحساس دا قبل كدا مع إني قابلت وشوفت بنات كتير أوي وعلي فكرة مش الي شدني ليها شكلها خالص حاجة تانيه كدا مش عارف اوصفها ودا كله وصحبتي بتسلم عليا فصحبتي بقا بتعرفنا علي بعض بتقولي شهد صاحبتي وبتقولها مهند صاحبي واقرب حد ليا واجدع وأطيب قلب ممكن تشوفيه وانا بسلم عليا فضلت ماسك ايديها دقيقة كدا لحد لما صاحبتي لقتها خبطتني في جمبي انا اصلا كنت سرحان في عالم تاني وقعدنا مع بعض نص ساعة كدا وانا طول منا قاعد مشيلتش عيني من عليها وسرحان بقا ولا سامع اي كلام من الي بيتقال وكل شويه صحبتي اسمها ضحي تقولي مالك سرحان في ايه انت بتحب يبني وكل شويه اضربها من تحت الترابيزة عشان تسكت وتقوم تمشي وتسبنا لوحدنا وهيا غبيه مبتفهمش لحد ما شهد صاحبتها جالها تلفون وقالي معلش بقا يا جماعة لازم امشي دلوقت عشان بابا جه بره ومستنيني وسلمت عليا قولتلها هتجي تاني قالتلي انشاء الله ومشيت انا بقا مسكت صحبتي قولتلها انتي مبتفهميش يا بت قاعد اغمزلك من بدري عشان تقومي وتسبينا لوحدنا وأنتي قاعدة زي الهبله قالتلي ايه يا حبيب شكلك وقعت وحبيتها قولتلها مش حكايه حبيت عجبتني بس عادي وانا اصلا في دماغي بتخيل نفسي في الكوشه انا وهيا قالتلي أبعد عن دي بالذات قولتلها بتعض يعني ولا إيه قالتلي لا يا سكر بس دي ملهاش سكة تخش منها دي وحدة كانت عايشه برة مصر اصلا ولسه جايه وابوها رجل أعمال كبير شوف وحدة تانيه غيرها دي عايزة واحد من الي بيركبوا عربيات دول وشعره اصفر وعينه خضرة وانت يا حبيبي شحات اصلا انت بتلم اشتراك النادي بالعافيه وانت قاعد علي كرسي كمان قولتلها خلاص يا ضحي كفايا متكمليش عشان منخسرش بعض قالتلي والله ما قصدي انا اسفة والله قولتلها خلاص مفيش حاجة انا ماشي انا دلوقت عايزة حاجة قالتلي طب استني اوصلك لحد التاكسي قولتلها انا هعرف لوحدي خليكي انتي يتبع.....


لو عايزين اكملها قولوا في كومنت ولو مش عايزين اوقفها عادي؟؟

البارت الثاني ( احبتني رغم اعاقتي) 


وبعد ما سبت صحبتي ومشيت وانا اصلا دماغي مشغوله في الكلام الي قالته صحبتي وقاعد افكر طب شهد دي ممكن تحبني ممكن تفكر فيا اصلا ولا عشان انا قاعد علي كرسي متحرك مش هعرف احب واتحب مش هلاقي حد يحبني من غير ما يبص لعجزي وطلعت من النادي ولسه بعدي الشارع لقيت عربيه جايه من الشارع الجابني وانا اصلا الي كنت غلطان عشان مكنتش مركز وانا بعدي الشارع وخبطتني بس الحمد لله ربنا ستر محصلش حاجة كبيرة يدوب بس اتخبط بجمب العربيه كانت جروح بسيطه يعني ولقيت صاحبتي ضحي جاي تجري عليا تقولي مش قولتلك اوصلك تعالي نروح اي مستشفى وخدتني في العربيه بتاعتها وروحنا المستشفي وطلع الموضوع بسيط يعني وسمعت ضحي صحبتي بتكلم شهد فشهد بتقولها انتي فين روحتي ولا لسه قالتلها لا انا مع مهند في المستشفي في عربيه خبطته واحنا شويه كدا وماشيين قالتلها مستشفى اي انا هجيلك دلوقتي عشان كنت عايزاكي في موضوع وكمان أطمن علي مهند خلصت ضحي المكالمه قالتلي افرح يا عم حبيبه القلب جايه اهي تطمن عليك شكلها هتحبك ولا ايه قولتلها اسكتي يا بومة دي جايه ليكي انتي وبعد شويه واحنا ماشيين لقتها جايه بتقولي الف سلامة خضتني عليك قولت في دماغي خضيتك اي دنتي لسه شايفاني انهاردة قولتلها الله يسلمك تعبتني نفسك ليه بس مفيش حاجة الموضوع بسيط لقيت البت البومة صحبتي بتبصلي وبتقولي يا كداب انت عينك لمعت وقومت من علي السرير أول ما عرفت انها جايه قولتلها يخرب بيتك يشيخة يلا بقا يا جماعه عشان نمشي عايز اتوه في الموضوع وخلاص طالعين من المستشفى وهيا قالت هشغل العربيه عقبال ما تطلعوا بره قولت لصحبتي مش هركب معاكي قولي اي حاجة عشان اركب في العربية بتاعتها اتصرفي قالتلي اعمل ايه يعني قولتلها قولي اي حاجة قالتلي اتنيل بقا اسكت انا اشوف هعمل ايه وعملت نفسها بتشغل العربيه بتاعتها ومش راضيه تشتغل قالتلها معلش بقا يا شهد وصليه لحد البيت معلش عشان عربيتي عطلت قالت اكيد يعني تعالي يا مهند العربيه تنور قولتلها والله مش عايز اتعبك معايا بس كفايا انك جيتي لحد هنا تطمني عليا والبومه التانيه قاعدة تضحك قومت ضربها بإيدي عشان تسكت قولتلها تعالي ساعديني عشان أركب يلا وركبت بقا العربيه والطريق يجي ساعة كدا انا اول نص ساعة قاعد ساكت مش عارف أتكلم اقول إيه ومكسوف برضوا بعد ما زهقت وانا عايز افتح معاها موضوع بأي شكل قولتلها هو انتي كنتي عايشه بره مصر بتعملي ايه قالتلي بابا عنده شركة مقاولات في السويد وانا قاعدة معاه هناك انا وماما وبننزل مصر علي طول مش بنقعد هناك علي طول يعني عشان دراستي هنا اصلا وانا بحب مصر أكتر قالتلي هو انا ممكن اسألك سؤال بس متزعلش مني سؤال فضولي شويه قولتلها اسألي أي حاجة وانا هجاوب قالتلي هو الي حصلك دا حصل إزاي قولتلها علي الكرسي يعني قالت اه قولتلها دي قصة طويله اوي لو فاضيه أحكيلك قالتلي قول يا عم احنا ورانا ايه قولتلها اقولك بقا من اربع سنين كدا كنت عند صحابي عادي بعد ما خلصنا الشغل وانا مش مرتبط فكنت بروح أقعد معاهم بسلي وقتي يعني وبعد ما قعدنا لحد الفجر وخلاص همشي فكنت انا وواحد من صحابي ساكنين جمب بعض وهو كان عندة عربيه صغيرة كدا علي قدة فركبنا فيها احنا الإتنين وكنا ماشيين علي الطريق وكنا اصلا نايمين علي نفسنا كمان ولقيت بقا واحنا ماشيين عربيه جايه من ورانا بسرعة رهيبه خبطنتا فالعربيه اتقلبت بينا اربع مرات صاحبي الي كان معايا مات وانا كنت هموت معاه بس هو الي كان سايق وانا كنت قاعد جمبه ومفوقتش غير وانا في المستشفي والدكتور بيقول مش هيعرف يمشي علي رجليه تاني 

انا كنت مصدوم وقتها إزاي مش همشي علي رجلي تاني وقعدت أتخيل حياتي وانا علي كرسي متحرك ومعرفتش أصدق الي انا فيه وكنت قاعد اعيط اوي وأول لما فوقت قولتلهم فين صاحبي عمل إيه مكنش في حد عايز يتكلم قولتلهم في ايه ساكتين ليه هما كانوا عرفين إن دا أقرب صاحب ليا فمكنوش عايزين يعرفوني أنه مات وكمان في الحاله الي انا فيها دي بس في الأخر عرفت انه مات حالتي بقت اسود كمان وكنت مدمر حرفيا وقتها لدرجة إني حاولت انتحر قالتلي طب والعربيه الي خبطتك عملت معاها إيه قولتلها الناس مسكتهم بس قعدنا بقا في المحاكم شويه لمدة سنة وفي الاخر كانوا ولاد ناس مهمين في البلد وعرفوا يخرجوهم من الموضوع ومعرفناش نعمل حاجة معاهم في الاخر ولقتني بدمع قالتلي انا اسفة والله مكنتش أعرف ان الكلام هيخليك تدمع كدا قولتلها والله اصل افتكرت صاحبي الي مات وقلة حيلتي إني أجيب حقة من الي عمل كدا يتبع....... 

رايكم في كومنت بقا يا قمرات ❤.. 

لو وصلت لحد هنا كومنت يعني عشان اعرف امنشن اكتب اي حاجة

البارت الثالث( احبتني رغم اعاقتي) 


وانا قاعد احكي معاها قالتلي الكلام نساني اسألك انت ساكن فين قولتلها انتي لسه فاكرها احنا عدينا عليه من بدري قالتلي خلاص تعالي بقا اما اعزمك في اي مطعم هنا ولا حاجة قولتلها لا معلش بقا اول مرة نخرج انتي الي تعزميني انا الي هعزمك في اي مكان قالتلي في مطعم هنا بيعمل سوشي يجنن وانا اصلا عمري مكلت السوشي دا اصلا ولا مقتنع بيه اصلا ولا بحبه بس لقتها بتحبه فمرضتش أقولها كدا فهيا سألتني بتقولي بتحبة قولتلها من أحلي الاكلات الي بحبها وروحنا المطعم فهيا بتسألني هتطلب أي فنا مش عارف حاجه اصلا ولا اعرفي الاصناف فقولتلها الي انتي هتاكلي منه انا هاكل منه قالتلي ماشي وناديت الجرسون وقالتله اسامي كدا مش عارف انطقها اصلا لدلوقتي فالاكل نزل علي الترابيزه والاسود كمان العصيان الي بناكل بيها دي كمان عذاب والله ممسكتهاش قبل كدا اصلا قولتلها مش بحب اكل بالعصيان دي انا هاكل بالشوكه وخليت الجرسون يجيب شوكة ولسه باكل أول وحدة لقيت طعمها وحش أوي والله سمك ني بس اكلت غصب عني بالعافية عشان تعرف اني بحب نفس الحاجات الي هيا بتحبها وقعدنا نحكي بقا واحنا بناكل فسألتني قالتلي هو انت مش متجوز مرتبط او فكرت ترتبط بحد هيا اول ما سألت كدا لقتني بدمع قالتلي انا اسفة تاني مرة والله معرفش انك هتزعل كدا قولتلها لا عادي مفيش حاجة بس هقولك انا حبيت في حياتي مرة وحدة كانت معايا في الجامعه كنا بنحب بعض أوي يعني من سنه أولي في الجامعه واحنا مع بعض وكنا خروجات بقا وعزومات وكنا متفقين اني هخلص الجيش واروح اتقدملها واخطبها وكنت قايلها كدا من أول معرفتها عشان تبقا عارفة انها ليا انا مش لحد تاني وكنت بقولها علي طول انتي حبي الأول والأخير وفعلا محبتش قبلها وبعدها دي لسه هشوف يعني قالتلي يعني في حد في حياتك دلوقتي قولتلها اه لسه عارفة انهاردة وحبيتها قالتلي مين سعيدة الحظ دي قولتلها هيا قاعدة معانا في المكان قالتي فين دي شاورلي عليها قولتلها لا خلاص مش دلوقتي هبقا أعرفك عليها بعدين هيا شكلك كدا بالظبط هتحبيها وحلوة زيك كدا لقتها ضحكت واتكسف قالتلي كمل بقا الموضوع الي كنا بنتكلم فيه كملت بقا وفعلا بعد ما خلصت الجيش ربنا كرمني وروحت اشتغلت علي طول في شركة كدا كانت لسه فاتحة وروحت اتقدمتلها وباباها وافق عليا وانا وهيا كنا فرحانين أوي عشان خلاص بقينا لبعض وكنت متفق اني هخطبها لمدة سنه وبعد كدا نتجوز جيت انا بقا في نفس السنه دي عملت الحادثة بتاعتي وهيا اول لما عرفت بالموضوع دا جت وكانت معايا ولما عرفت اني مش هعرف اتحرك علي رجلي تاني قولتلها هتعملي ايه دلوقتي بعد ما عرفتي كدا لاقتها ساكته وبتفكر ومردتش عليا وقتها وسابتني ومشيت وقالتلي بابا قالي مش هينفع فنا بقولك مش هينفع أكمل معاك يا مهند ربنا يرزقك بوحدة احسن مني انت ابن ناس ومحترم بس انا مش هينفع خلاص تعالي خد حاجتك الي ليك عندنا انا وقتها حسيت بكسرة نفس رهيبة معتقدش حد حس بيها قبل كدا وفضلت مكتأب لمدة تلت شهور مبطلعش من البيت اصلا وجاتلي حالة نفسية وكنت بتعالج عند دكتور انا لما هيا قالتلي كدا انا الحياة اسودت في وشي مبقتش عارف افكر يعني لما تكون بتحب وحدة وتيجي مرة وحدة تتخلي عنك وتبيعك مع أول حاجة حصلتلك وهيا كانت اقرب حد ليا أقرب من أهلي كمان وكانت عارفة عني كل حاجة المشكله انها كانت بتحبني يعني فضلنا اكتر من خمس سنين مع بعض وكنا بنفكر هنعمل ايه بعد ما نتحوز هنجيب كام طفل ونسميهم ايه كنا بنتخيل حياتنا هتبقا عامله ازاي مع بعض ومستقبلنا لما كل دا مرة وحدة يتهد قدام عينك حاجة مفيش إنسان يقدر يستحملها ومن بعدها بقا مفكرتش اروح أتقدم لوحده ولا أفكر احب اصلا عشان مش عايز احس بالاهانه أول الزل مرة تانيه ولحد دلوقتي محبتش تاني وبس يا ستي دي قصتي قالتلي ياااااه انت تعبان من جوه اوي انت إزاي استحملت كل دا انت جبل يبني والله قولتلها اصل انا هدمر نفسي ومستقبلي عشان وحدة ملهاش لازمة باعتني مع أول مشكله ليا في داهيه يتبع.. 

لو عايزين البارت الرابع كومنت علي الجزء دا

البارت الرابع ( احبتني رغم اعاقتي) 

رايكم في كومنت يا قمرات بقا تعبتوني😂


وبعد ما حكينا شويه مع بعض وفضفت معاها قولتلها بقي انتي بتعملي ايه في حياتك يعني بتدرسي ولا بتشتغلي ولا بتعملي ايه في دنيتك قالتلي انا مخلصة بيزنس وشغاله مع بابا في الشركة بتاعته الي موجودة في مصر انا الي مسكاها شغاله فيها بقالي تلت سنين ومش عشان بابا صاحب الشركه بقيت المديرة لا انا اشتغلت في الأول زي اي موظف في الشركة وفضلت شغاله كويس وبحقق نتايج كويسه لحد ما بقيت المديرة قالتلي طب انت عارف العربيه بتاعتي الي راكنه برا دي الي تحسها معفنه شويه دي انا بحبها اوي عشان انا بحوش عشان اجبها بقالي اكتر من سنه ونص لحد ما جبتها مع أن بابا قالي روحي اختاري أحسن عربيه وملكيش دعوة بالفلوس بس انا رفضت مش بحب كدا عايزة كل حاجة بمجهودي قولتلها انتي هبله يا بنتي لقتها بصت كدا قولتلها اسف مش قصدي يعني يعني في حد يلاقي الدلع ويقول لا انتي غاويه مرمطة وتعب عيشي في خير باباكي عيشي حياتك سافري اخرجي شوفي الدنيا قالتلي لا انا بحب اعتمد علي نفسي واكسب الفلوس بتعبي ومجهودي قولتلها انتي كدا هبله وعبيطة فضحكت قولتلها مش ممكن باباكي دا يتبناني يعتبرني واحد من عياله وخلاص قالتلي بضحك ياريت اصل انا معنديش اخوات غيري اصلا تنور عيليتنا قولتلها اسألك بقي زي منتي هرياني اساله من الصبح قالتلي اسأل قولتلها انتي حبيتي كام مرة في حياتك بقا غيري يعني فضحكت قالتلي انا حبيت مرة وحدة كان واحد عرفته في كدا كان من برا مصر مش من هنا وسبنا بعض عشان عرفت انه كان عايز يتجوزني عشان فلوس بابا وبعد كدا محبتش تاني وانشغلت في الشركة ومستقبلي وكنت وقتها صغيرة ومش عارفة حاجة عشان كدا كان عايز يضحك عليا بس شوفته بيخوني وسهران مع وحدة تانيه ولما سالته مين دي قالي عادي يعني صحبتي متبقيش قافله كدا هنا مش زي عندكوا فنا قولت مش مكمله معاه بعد كدا الاقيه داخل عليا بوحدة بيتي ويقولي عادي فسبته ونزلت مصر علي طول ومن وقتها لحد دلوقتي محبتش حد تاني وبس يا عم قالتلي يلا بقا عشان اوصلك انتي شكلك لسه تعبان وعايز ترتاح فناديت الجرسون عشان الحساب قولتلها عيب بقا مش قولت انا الي هعزمك عايزة تصغريني كدا واحنا لسه بنتكلم ونهزر لقيت واحد كدا لابس بدله وجاي يزعق وقام ماسك شهد من ايديها وبيقولها مين دا يا هانم قاعد معاه ليه مصحبالي واحد وبتخرجي معاه من ورانا وياريته واحد عدل دا قاعد علي كرسي مشلول يا هبله مش شايفة ولا انتي اتعميتي يعني وهيا بتقوله انت مش فاهم حاجة اسكت وبتقولي اسفه والله يا مهند وكان لسه بيمد ايده عشان يضربها بالقلم قمت مسكتها قولتله انت عايز تضربها مش عيب عليك يا اخي تضرب وحده وانا اصلا معرفش مين دا قالي انت مال اهلك انت وقام زقني ووقعت من علي الكرسي كل الي قاله والي فات كوم واني وقعت من علي الكرسي كوم تاني وجت عشان تسندني تقومني قولتلها متلمسنيش سيبيني وامشي معاه ملكيش دعوه بيا انا هتصرف متخافيش عليا انا هبقا كويس روحي انتي وبقولها بستهزاء كدا قالتلي مش عارفة اقولك ايه بس اسفة تاني والله قولتلها قولي مع السلامة يلا روحي معاه عشان ميقلقش عليكي يلا قال طب اوصلك حتي لحد البيت ملكش دعوه بيه قولتلها أمشي دلوقتي من قدامي ومشيت هيا وهو والناس الي في المكان شايفين دا كله بقا وسامعين وجم يشيلوني من علي الأرض ويقعدوني علي الكرسي انا وقتها حسيت اني عاجز مش قادر اعمل حاجة حسيت بقلة القيمة من واحد ملوش لازمة اصلا عمل معايا كدا وخرجت لقتها وقفه بالعربيه بتاعتها بتبص عليا فنا روحت ركبت تاكسي ومشيت روحت البيت كان بليل الكلام دا ولقتها بترن عليا فنا مش عارف ارد ولا لا يتبع.......

البارت الخامس ( احبتني رغم اعاقتي) 

كومنت بقا حلو كدا 

وبعد ما رنت عليا هيا كانت خايفة اصلا تقول هيرد مش هيرد كانت متوترة اوي وقتها طلعت في البلكونة ورنت عليا انا مكنتش عايز ارد عشان كل الي حصلي دا بعد ما كرامتي اتهانت عيزاني ارد عليها بس انا برضو كنت عايز أعرف مين دا وبيعمل معاها كد ليه في الآخر رديت عليها عملت نفسي بقا زعلان قولتلها عايزة ايه دلوقت هتبعتيلي بلطجيه يضربوني في البيت ولا ايه قالتلي والله انا مش عارفة اقولك ايه كلمه آسفه مش كفايا علي الي حصلك عشاني انا اسفة يا مهند والله انا معرفش مين الي عرف الشخص دا مكاني اصلا مش عارفه هو بيراقبني ولا ايه قولتلها قوليلي بقا مين دا عايز اعرف اخوكي ولا مين قالتلي لا دا واحد كدا مشارك بابا في شغل وعندة مصانع وكدا وهو عايز يرتبط بيا وانا مش موافقه بس بابا موافق عليه وكل شويه يخليني اخرج معاه ويجبلي كل الشغل بتاعي معاه عشان ابقا قريبه منه وانا اصلا مش بحبه ولا طيقاه اصلا عيل بارد ودمه يلطش دا الي مسميه ظلم الإسم معاه إسمه أمير دا بذمتك شكل واحد أمير قولتلها الصراحة لا قالتلي أعملك إيه بقا عشان اصالحك منتا لازم متبقاش زعلان مني وخصوصا كمان بعد الموقف الي عملته عشان دا لما أمير كان عايز يضربني بالقلم علي وشي بس انت مسكت ايده كبرت في نظري أوي يا مهند ومش عايزاك تزعلي مني او تشيل في نفسك حتي قولتلها انتي مكنتيش حاسه بالي انا حسيته لما وقعت علي الأرض ومش عارف أقوم تاني والناس هيا الي قومتني وقولت مش هكلمك تاتي خالص هقطع معاكي خالص اما انا لسه عارفك وحصلي كدا امال كمان شويه هيحصلي إيه الطيب أحسن قالتلي أوعدك مفيش حاجة تانيه هتحصلك انت تعرف أول لما رجعت وقولت لبابا علي الي حصل جاب أمير دا وقعد يزعقله وكان هيضربه وكان بيفض الشراكة الي بينهم بس انا الي قولتله بلاش الشغل ملوش علاقة وكان متغاظ مني أوي بص يا مهند مش أنت رايح النادي بكرة قولتلها لا بكرة مبروحش النادي بكرة بروح انا وصاحبتي ضحي عشان كورس العلاج بتاعي جمب النادي كدا قالتلي علاج إيه مش الدكتور قال إنك آسفه يعني مش هتعرف تمشي تاني علي رجلك قولتلها عارف بس انا مفقدتش الأمل إني ارجع أمشي تاني علي رجلي وواثق أن ربنا هيجبر بخاطري وانشاء الله هرجع أمشي تاني علي رجلي واعيش حياتي زي بقيت الناس انا دلوقتي مش زعلان علي الي انا فيه انا بحمد ربنا كل يوم في ناس تانيه مش بتتحرك خالص قالتلي طب ينفع اجي معاك لو معندكش مانع يعني قولتلها لا معنديش مانع خالص قالتلي وضحي قولتلها انا هكلمها أقولها متجيش بقا عشان انتي جايه معايا قالتلي طب هتروح بكرة أمتي عشان أجيلك عند البيت اخدك قولتلها علي السعة عشرة الصبح كدا قالتلي ماشي اتفقنا يا هوندا قولتلها هوندا مين يا بنتي انا اسمي مهند قالتلي بدلعك اهو زعلان كمان قولتلها لا أزعل إزاي دا أحلي دلع سمعته في حياتي قالتلي هقفل بقا عشان بابا شكله بينادي عليا سلام بقا هكلمك الصبح ماشي قولتلها سلام وقومت كلمت البت ضحي احكيلها وقولتلها بقا علي كل الي حصل قولتلها دي بتدلعني يا بت قالتلي ياعم الصناره شكلها غمزت ولا إيه قولتلها معتقدش يعني ممكن تكون بتجبر بخاطري يعني مش لازم حب يعني بدري أوي علي موضوع الحب دا قالتلي اسكت انت انا عارفها هيا مش بتاخد علي حد بسرعة كدا قولتلها اه صحيح أنتي مش هتيجي معايا بكره عند الدكتور نامي بقا ياعم مريحك اهو هاخد شهد معايا قالتلي يا واطي بعتني علي طول كدا أبقي خليها بقا تنفعك يخويا خدها معاك كل مرة أنت اصلا بتمرمطني معاك اصلا ابقي شوف بقا هيا هتستحمل معاك إزاي يا حبيب قولتلها ملكيش دعوه انتي قالتلي غور ياض روح كلم الهانم بتاعتك ونمت وصحيت تاني يوم علي المكالمة بتاعت شهد وانا كنت لسه نايم قالتلي ايه عم لسه نايم لحد دلوقت يلا عشان معاد الجلسه بتاعتك عند الدكتور قولتلها خمس دقايق وهنزلك حالا هاخد دش علي السريع وأنزل علي طول مش هغيب عليكي قالتلي ومالوا يا عم مهند اتأخر براحتك منا لازم استحملك عشان انا الي عايزة اصالحك قولتلها ماشي يسطا نازل اهو يلا سلام وخلصت ونزلت وهركب العربيه قولتلها انتي مالك واقفه حاطة ايدك في جمبك ليه تعالي ساعديني شيلي الكرسي حطيه في شنطة العربيه فينك يا ضحي كانت من غير ما اتكلم قالتلي يا عم خلاص اهو شيلته اسكت بقا وركبنا العربيه ومشينا قولتلها شغلي اي حاجة كدا احنا مش قعدين في عزا قالتلي بتحب تسمع مين قولتلها انا مش بسمع اغاني اصلا بس اي حاجة وخلاص لاقتها مشغله اغاني إنجليزي وانا مش فاهم حاجة اصلا بس بسمع وخلاص أمري لله قالتلي إيه رأيك في الاغنيه دي قولتلها جميله خالص أحلي أغنيه بحبها وانا مش فاهم اي حاجة اصلا 😂 يتبع.......

الي هيعمل كومنت هبعتله كمان جزئين



ادسنس وسط المقال

تعليقات

التنقل السريع
    close
     
    CLOSE ADS
    CLOSE ADS