رواية خلف زجاج النظاره الفصل الخامس بقلم الكاتبه ياسمين سالم حصريه وجديده
رواية خلف زجاج النظاره الفصل الخامس بقلم الكاتبه ياسمين سالم حصريه وجديده
ابتعدت عنه بزهول رمشت ب عيونها عدت مرات تحاول استعاب نل حدث هل بالفعل قبلها ام انها تحلم فركت عيونها بصدمه قاطعها كمال بلهفه وهو. يحاوط وجهها بكلتا يديه تحدث بلهفه ورجاء :
ايوه هي دي الحقيقه يا همس انا بحبك لا انا عديت مرحله العشق يا همس حاولت افهمك كتير حاولت اوضحلك مشاعري بس دايما ماكنتيش بتشوفيني
ابتعدت همس بعيون مبرقه و مزهوله حقا يحبها اخر توقعتها ان كمال الشامي يقع في عشقها ؛ كمال ايه الكلام الي بتقوله دا هههه لا لا اكيد مش بتحبني انتي بتهزر اكملت وهي تهز كتفيها بعدم تصديق اشمعنا انا يعني مافيش حاجه فيا تحبها مش زي أسيل حلوه واثقه في نفسها
قاطعها وهو يمسك يديها وقال بصدق وهو ينظر ل عيونها مباشرا
و دا اي خلاني احبك انك مختلفه ومش زي أسيل مش كل همك المظاهر. انا حبيتك عشان انتي مش متصنعه زيها
ابعدت يدها عنه بضيق
وانا مش عايزه حبك دا انا عمري ما فكرت فيك غير انك اخ ليا مش اكتر وانا يعتبر خلاص في قرب جواز يعني لو كان في مشاعر زي كدا مش المفروض انك تبوح بيها عمري ما شوفتك اساسا هههه طبعا مفكر انك واكل عقل البنات ومن ضمنهم انا بس لا كمال انا ما شوفتش غير انسان واحد وطبعا مش محتاج اقولك هو مين
اندهش من رده فعلها ترفضه بكل بساطه وماذا كان يفكر هل ستفتح لها ذراعتها بالطبع هذه همس دائما غبيه وعنيده. انتهي أمله عندما حدثته بالضيق وبهذه الطريقه
كمال اكمل بحزن
اسف يا همس فعلا انا فكرت نفسي مين عشان احب الست همس اكمل حديثه بغضب الي مبقاش عندها كرامه لنفسها وهي بتجري ورا قاسم الي مفكرتش مره تاخد موقف وترجعله كل مره زي الغبيه
كتفت ذراعيها بضيق وبرود
طيب اتفضل بقي يا استاذ كمال وابعد عن الي معندهاش. كرامه اوكي ويالا بقي عشان زمان قاسم حبيبي رن. كذا مره.
كمال بغيره امسك كتفها وهزها بغضب
انتي عاميه ليه مش عايزه تشوفي الحقيقه الي ظاهره للكل. ليه مش لسا امبارح كنت بتقولي مش مكمله معاها ايه غير رايك رجع ضحك عليكي بكلمتين زي ما بيحصل دايما كلنا عارفين انه قاسم بيحب أسيل. ليه تعيش مع واحده قلبه وعقله مع واحده هههه ومين الواحده اختك هتفضل في حياتك دايما
دفعته همس بغضب وفتحت الباب. وقالت ببرود دون أن ترد باي كلمه عن حديثه
اتفضل ي كمال اطلع برا اوضتي
كمال نظر لها بحزن واضح في عيونه وخرج من الغرفه وقال لها كلمتين
قبل ان يخرج صدقيني هتندمي يا همس. بس هيكون فات الأوان
خرج كمال من الغرفه بحزن ظل يكسر بكل أغراض الغرفه بضيق.
لييه مفهتنش ليه مفهمتنيش اني حبيتها
أسيل. بدموع. ؛ عشان غبيه يا كمال عشان هبله اكملت بلهفه بس انا حبيتك حبيتك بجد انا قابله اني اعوضك
_______بقلم ياسمين سالم _________
نظر لها كمال بغضب
اطلعي براااا يا أسيل عشان مش عايز اطلع غضبي كله فيكي
أسيل بدموع ورجاء ؛ كمال ارجوك متعملش كدا ارجوك انا عارفه اني مش حلوه وقلبي مش طيب زي همس بس انا طول عمري بحبك ومستنيه اللحظه للي هبقي معاك فيها اقتربت منه وامسك كفيه برجاء
انا مقدرش اشوفك معاها صدقني
كمال بحزن فا هي تمثله الان كم اود انا يقول نفسها كلماتها الي همس يا لسخريه القدر أسيل الان تعيش نفس آلامه اخذ نفس عميق وهو يتذكر حديث انور ان يعطي فرصه الي .أسيل فرصه
سبيني يا أسيل دلوقتي صدقيني هفكر في كلامك كويس بس حاليا انا عايزه اقعد مع نفسي شويه لو ممكن
ابتسمت بسعاده : بجد يا كمال. صدقني مش هتندم انك اديتني الفرصه دي وانا هسيبك براحتك
في غرفه همس كانت تتحدث بسخريه مع قاسم
آل ايه بيحبني يا قاسم انا مش مصدقه انه كمال بيحبني المفروض يعني كنت اعمل ايه آخده بالاحضان
قاسم بتسليه ؛ هههه اوعي تكون عندك مشاعر تجاهه انتي كمان احسن الصراحه بقيت مستغرب الدنيا دي
همس بغمزه ؛- مافيش في قلبي غيرك يا قاسم عمري ما شوفت ولا حبيت غيرك بحبك
_______بقلم ياسمين سالم _________
بادلها نفس الكلمات بخبث
وانا كمان بحبك بحلم باليوم الي هنجتمع فيه انا وانتي.
في غرفه أسيل أمسكت بصوره. والدتها
بدموع
ماما شوفتي همس آخذت كمان مني كمال همس طول عمرها بتاخد حقي. يا ماما شوفتي امها اخذت مكانك عند بابا و هي كمان اخذت مني كمال ليه سبتيني انا طول عمري وحيده ماحدش حبني
كانت دايما امها بتحضنها وانا اتمني حد يحضني زيها بابا عمره ما حضني زي ما بيحضنها دايما. كان بيجبلي العاب زيها عشان يرضي ضميره مش اكتر مش عشان بيحبني زيها من زمان وانا عايشه في البيت. دا وماحدش حبني حتي كمال يا ماما طلع بيحب همس احضتنت صوره والدتها ونامت وهي منكمشه علي نفسها تعانق نفسها كي تشعر بالدفئ الذي افتقدته منذ طفولتها
هكذا الحياه لكل شخصيه خلفها حكايه لا يعلمها إلا صاحبها
في المساء
كان جميع أفراد الأسره يجتمعون من اجل تناول العشاء
تقابلت أسيل وهمس أمام الغرفه في الطرقه
نظرت أسيل الي همس ثم اعطتها ظهرها كانت سوف تنزل الدرج ولكن وقفتها كلمات همس
بقلم ياسمين سالم
همس بشماته
أسيل استني كنت عايزه اقولك حاجه. اممم كمال اعترفلي انه بيحبني.
التفتت لها أسيل بغضب
وبقي حضرتك ليه جايه تحكيلي الحكاية دي مش فاهمه ايه الي عايزه توصلي ليه. ي همس
ضحكت همس بسخريه ؛ هههه عايزه اوصلك اني طلعت احسن منك مثلا او ان مش محتاجه ابقي أسيل عشان اتحب
اقتربت أسيل منها بغضب
همسسسس غوري من وشي انتي ازاي كدا ازاي عايشه دور البريئه والكل مصدق الا انى كنت دايما شايفه خبثك وحقيقتك يا همس
همس دفعتها بكره وكانت سوف تقع من علي الدرج لكن يد كمال كانت الأسرع لما لحقها بين يديه
همس بخوف وهي تقترب من أسيل ؛ أنا اسفه يا أسيل والله مكانش قصدي وأكملت بدموع. اسفه كمال والله انت اكيد عارف اني مستحيل اكون كدا
نظر كمال لها بسخريه وامسك بكف أسيل ونزل من علي الدرج معها دون أن يتفوه بكلمه
_______بقلم ياسمين سالم _________ همس بغضب نظرت الي يدهم ههه اكيد بيعمل كدى عشان مثلا اغير منهم بس الغباء دا ههه تافهين
في ذالك ال قت نادت عليها هاجر
همس يا همس في ايه هو كمال مسك ايد أسيل ليه معقول يكونو مع بعض
همس بعدم اهتمام ؛ لى مظنش ي داده عشان كمال امبارح كان بيترجاني اني اسيب قاسم عشان بيحبني
هاجر بصدمه وسعاده : مش قولتلك يا همس كمال كان واضح انه بيحبك
همس انتي فعلا لازم تسيبي قاسم كمال شخص كويس هو دا الي تستحقيه
همس بغضب ؛ داده اوعي تتكلمي عن قاسم كدا تاني وماتنسيش نفسك وايه حدودك هنا مش
هاجر بصدمه ؛ بتقولي ايه يا همس انساش حدودي دا كل اسرارك كانت معايا انا دلوقتي بقي ليا حقوق في الكلام معاكي مش مصدقه انك اتغيرتي و بقيتي كدا
نظرت لها همس بضيق قبل اما تنزل
سامح اطلق صفيره بحماس
ههه اشطا شكله في حجات كتير متغيره ايوه بقي عايزين الاخبار السعيده دي
أسيل نظرت الي كمال بسعاده هم لم يتحدثوا لكنها فهمت انه اعطي علاقتهم فرصه
كمال بضحك ؛ ايوه يا برو. في اخبارك وهتعجب ماما جداا اول واحده
عمو ياسر انا طالب ايد الأنسه الجميله دي انهي حديثه وهو ينظر الي أسيل
وما زال يمسك كف يدها
اتاهم صوت من الخلف
ههه امبارح كان بيحبني وانهارده بيحبها مش امبارح برضو كنت في اوضتي وانت بتقولي همس انا بحبك انا بعشقك
الجميع نظر لها بدهشه. وكمال نظر لها بغضب و
يتتتبع
لاتلهكم القراءه عن الصلاه وذكر الله والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم
جميع الروايات كامله من هنا 👇 ❤️ 👇
اعلموا متابعه لصفحتي عليها الروايات الجديده كامله بدون روابط ولينكات من هنا 👇 ❤️ 👇
❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺


0 تعليقات