القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حين تقع في الحب الجزء الثاني البارت التاسع والعشرون والثلاثون للكاتبه ندي علي حبيب حصريه وجديده

 رواية حين تقع في الحب الجزء الثاني البارت التاسع والعشرون والثلاثون للكاتبه ندي علي حبيب حصريه وجديده 


في غرفة نور 

نور وهي بتسرح شعر عاصي :ايه رايك بقي في امك 

عاصي ربع ايده قدام صدره بزعل :وحشه يا ماما انا كنت عاوز اعمل شعري زي بابا 


نور برفع حاجب :ودي اعملها ازاي بابا شعره غيرك بس انت احلي 


عاصي بفرحه :بجد انا احلي 


نور وهي بتبوس خده :طبعاً يا روحي يا روح شوف اسر خلص ولا لسه علي ما احط ميكب 


عاصي :حاضر وطلع برا الغرفه 


غسان وهو بيعدل هدوم اسر :امك خلصت يا عاصي 


عاصي :ايوا خلصت بس بتحط البتاع اللي علي الوش دا 


غسان بضحك :طيب يلا يا عاصي بيه روح انت واسر مع جدك في العربيه علي ما اجيب ماما واجي 



اسر بسرعه :انا هروح مع قاسم 


غسان ببتسامه:ماشي يا باشا اللي يعجبك روح معاه ودخل علي نور 


نور وقفه ومسكه بطنها ومبتسمه غسان راح حضنها من ضهرها وباسها من رقبتها :وقفه كدا ليه 


نور :حسه ان البيبي بنت مش عرفه ليه 


غسان :اممممم طيب خلصتي ولا لسه 


نور لفت ليه وحطة ايدها علي رقابته :خلصت 


غسان بص علي شعرها :اومال الشعر الحلو دا باين ليه 


نور :هروح من غير طرحه ممكن


غسان ببرود:لاء مش ممكن 


نور بزعل :ليه بقي 


غسان بغضب:نور انا مش عاوز اتعصب علي حد النهارده ولا عاوز ازعل حد البسي الطرحه ولا قسماً بالله اجي اقصه كله وانا عرفتك اهو 


نور بغيظ:اووووووف خلاص هلبسها 


غسان فونه رن 


غسان :ايه يا قاسم 


قاسم :انتو فين يابني احنا قدام بيت احمد اهو 


غسان :خلاص هنيجي اهو نصايه واكون عندك 


قاسم :تمم بس بلاش تأخر واسر وعاصي معايا علشان متقلقش 


غسان :خلاص تمم وقفل 


غسان :انجزي يا نور 


نور :يلا خلصت وطلعو برا علي العربيه 


.................

في عربيه عمر 


عمر بيسوق ومندمج 


نورهان بصت عليه وابتسمت وهو لاحظ 


عمر بستغراب:مالك تبتسمي ليه 


نورهان :انا بحبك اووي يا عمر بس عوزك توعدني 


عمر بستغراب :اوعدك بقي يا روحي 


نورهان :توعدني لو جرالي حاجه تخلي بالك علي نفسك 


عمر بغضب :وانتي ايه هيحصل ليكي مش فاهم مش اول وحده يجي ليكي المشكله دي عادي جداً عمليه بسيطه وهتخلص 


نورهان :بس برضو اوعدني علشان اكون دخله العمليه قلبي مرتاح 


عمر :وانا مش هوعدك علشان انتي وفرحه هتكونو بخير وبعدين مين اللي كل يوم هيعمل ليا مساج ها 


نورهان بثقه :انا ولا عمر حد هياخد مكاني صح 


عمر مسك ايدها باسها :انتي كيان في قلبي يا نورهان والكيان عمره ما يصغر ابداً 


نورهان بحب :وانا جيت نورت حياتي بعد وقت كبير كانت ضلمة فيه يا عمر 


عمر :طب انزلي يلا يا مزتي ومسك ايدها وقابلو قاسم 


قاسم :ايه اللي اخركو كدا 


عمر :ايه يابني جينا اهو 


نسمه:فين سلوي 


نورهان :جايا مع نور 


احمد راح عندهم :اهلاً وسهلاً يا بشوات البيت بتكو ووقفين علي الباب 


عمر وقاسم سلمو عليه ودخلو علي جوا 


نورهان بهمس:نسمه اول ما تدخلي هتحسي نفسك في برنامج الصراحه مع سعيده ام احمد 


نسمه بضحك:بس يا بنتي هتفضحينا 


نورهان :بالله هتسألك حملتي ولا لسه ومش حملتي ليه اسكتي بالله خليني سكته 


ودخلو علي جوا 

 

وبعد شويه دخلت نور وغسان وسلوي بعربيه ومنير ونفين وانتصار بعربيه ودخلو علي الفيلا واحمد استقبلهم وقعدو في الصالون 


....................

في الصالون 


سعيده :اممم والعيال دول ولاد مين 


نور :دول ولادي 


سعيده :مشاء الله وحامل كمان 


نفين بستغراب :الله اكبر في ايه 


نورهان بهمس:انتي لسه شوفتي حاجه 


سعيده :وعلي كدا مين جوزك بقي 


غسان :دا انا يا ام احمد غسان 


سعيده :لاء تستاهل طول بعرض بحلاوه ربنا يبارك في شبابك 


منير :تمم نتكلم في المفيد بقي انا منير خال سلوي الكبير يا حج جمعه ودا غسان ابني الكبير ودا قاسم زي ابني وضي عيني ومعنديش اغلي منهم واحنا عرفين ان سلوي اتحجزت لاحمد بس كنا عوزين نيجي نشوف العيله عمله ازاي وكدا 


جمعه :تنور وتشرف في اي وقت يا منير بيه واخنا عوزين الخطوبه تكون بكرا علشان كلو يمون علطول 


غسان :دا بعد اذن العروسه مش احنا ولا ايه يا حج


منير :حق الحق وبص لسلوي 


نورهان ضربتها في كتفها :وافقي بسرعه 


سلوي بكسوف:البي تشوفه يا خالي اعمله 


احمد بعت ليها بوسه في الهوا وهي اتكسفت اوي 


منير :يبقي علي بركه الله 


وقدو اليوم الرجاله بتتكلم في الشغل والحريم في امور عاديه ومبسوطين وعاصي واسر اللي بيلعبو زي طبعتهم في تلفوناتهم


نورهان بتحس في وجع في بطنها بس بتتجاهل وبتفكر ان الطفل بيتحرك 


نورهان :احم هو ممكن اروح الحمام 


الشغاله:اتفضلي معايا 


نورهان دخلت الحمام ووجدت نزيف شديد وتوزنها بدء يقل 


نورهان بضعف وهي بتمسك في اكرة الباب :عمر تعالي وفتحت ولكن قبل ما تطلع كانت وقعه علي الارض بضعف ولكن شايفه اللي بيحصل 


نورهان بتحرك شفيفها :عمر تعالي عمر تعالي 


الشغاله صوتت وجريت علي برا :الهانم وقعه قدام الباب 


عمر في ثانيه كان قدام الحمام والعيله وراه 


غسان :اشتال بسرعه وتعالي نروح المستشفي بسرعه انجز 


عمر اشتال نورهان وجري علي عربيته وغسان ونور وراه بعربية وقاسم اللي قعد نسمه مع الولاد وانتصار ونفين ومنير وراه بعربيه 


...............

في المستشفي 


عمر شايل نورهان واول ما الدكترا شافو حالتها اخدها علي التورلي علي العمليات ولكن نورهان مسكت ايد عمر 


نورهان بضعف:استني عوزه طلب قبل ما ادخل 


عمر بدموع :تحت امرك 


نورهان :عمر لو مطلعتش خلي بالك من نفسك وانا هاخد بالي من فرحه علشان هتكون معايا معنديش عيله انت عيلتي وخلي بالك من سوسو وابقي تعالي زرني يا عمر اوعي تنساني بتتكلم والدموع نزله منها بغزاره واوعي تيجي تعيط قدام قبري علشان مش بحب اشوفك زعلان وكملو خطوبة سلوي هي بتحب احمد وعرف العيله ونور ونسمه ان انا بحبهم اوي يا عمر 


عمر باس راسها بعياط:اوعي تقولي كدا انتي هتطلعي ليا وانا متأكد يلا يا ام فرحه اوعي تتأخري عليا 


والدكترا اخدوها علي جوا وهي عينها علي عمر 


نورهان :سلام والباب اتقفل 


نور ايجة بعياط جري :دخلت 


عمر بدموع:دخلت وبتقول بتحبك انتي ونسمه اوي يا نور 


غسان حضنه :اجمد كدا يا عمر هتطلع يابني والله متقلقش 


عمر بعياط:قالت كلام انا مكنتش قادر استحمله يا غسان نورهان لو جري ليها حاجه انا مليش حياه من بعدها يا غسان دي نفسي 


نور فضلت تعيط 


غسان :نور اعدي يا حببتي متقلقيش هتكون كويسه 


نور قعدت بدموع سابته وهي بتفتكر احلي الاوقات بينهم وقد ايه كانت مبسوطه انها حامل 


نور بدموع:يارب طلعها علي خير معنديش غيرها يا رب 


وبعد وقت كان نفين وانتصار ومنير قعدين جنب نور بحزن ومنتظرين طلوع اي خبر عنها 


وبعد حوالي 5 سعات في العمليات طلع الدكتور 


الدكتور :...............


حين تقع في الحب 2

البارت الثلاثون 

للكاتبه /ندي علي حبيب 


الدكتور طلع وهو منزل راسه لتحت 


عمر بغضب :مش طلعت اتكلم مراتي فين واخبارها ايه 


غسان :عمر اهدي احنا في مستشفي 


الدكتور :انا عذرك في اللي بتعمله وانت تحمد ربنا ان مراتك قامت من عملية زي دي مراتك قويه ومتمسكة في الحياه 


انتصار :يعني كويسه هي واللي في بطنها ولا ايه 


الدكتور :الحمد الله العمليه تمت بنجاح والمريضة والطفلة بخير بس دا ميمنعش انها كويسه مش خلاص بقت كويسه لازم تفضل تحت المراقبه 24 ساعه 


عمر حضن غسان بدموع :الحمد الله والشكر لله 


غسان :الحمد الله انها عدت منها 


عمر :انا عاوز اشوفها لو 5 دقايق 


الدكتور :5 دقايق وتطلع علشان خطر علي صحتها وخصوصاً انها لسه في غرفه العمليات تمم 


عمر :تمم ومسح عينه بيده ودخل 


غسان راح عند ابوه :ابا خد الحريم وروح وانا هفضل مع عمر 


منير :طيب بس طمني تمم 


غسان :تممم 


ومنير اخد انتصار ونفين ونور رفضه تروح معاه 


غسان :نور انتي حامل روحي معاهم وانا هطمنك عليها لو في جديد 


نور بعند :غسان ريح نفسك انا مش راحه معاهم 


غسان غمض عينه بغيظ منها :خلاص روح انت يابا وانا هجبها 


منير :طيب خلي بالك من نفسكو ومشي 


غسان بص لنور بغضب :لو حصل ايه الدماغ زي ماهي متربسه العند رقم واحد عندك 


نور بدموع :انا مش همشي غير لما اشوف نورهان صحيت وبتتكلم لو حصل ايه مش همشي 


غسان برفع حاجب :يعني بتتحديني 


نور مسكت بطنها وغمضت عينها 


غسان بلهفه :مالك في ايه في حاجه وجعاكي 


نور بعياط:الحمل دا وحش انا عمري ما هحمل تاني ابداً 


غسان بضحك :دا انا عامل حسابي علي 4 كمان 


نور عيطت :انا تعبانه اووي 


غسان :مش قولت ليكي روحي معاهم لكن ازي لو معنديش يكون نقصك حاجه وشالها وهي نامت علي صدره 


نور بضعف:مش عوزه اروح عوزه اشوف نورهان الاول 


غسان :لاء احنا هنروح علي الجماليه علشان مش مرتاح هناك دا اولاً وفي حاله نورهان دي مفيش خطوبه يلبسو الدبل وخلاص والعيله هتجي بكرا 


نور :غسان سلوي هتزعل والولاد لازم نجيبهم 


غسان :يا نور مفيش خطايب خلاص خطوبة ايه ومرات اخويا ما بين الحيا والموت والولاد هنروح ناخدهم اهو وركبها العربيه ومشي


......................

في غرفة العمليات 


عمر مش مبطل عياط 


عمر بضعف :اول مره احس ان بحبك لدرجه دي يا نورهان انا عاشق ولاهان بحبك انا كنت حاسس لما الدكتور طلع روحي بتطلع من جوايا مكنتش حاسس بقول ايه ولا بعمل ايه وكلامك قبل ما تدخلي كسر ضلع عندي وهو ان مش قادر اعمل حاجه ربنا حاسس بحبي ليكي علشان كدا محرمنيش منك ولا من بنتنا يا نور عيني وباس ايدها 


الممرضه :لو سمحت يا فندم مينفعش وجودك هنا اكتر من كدا انت كدا بضرها 


عمر قام طلع برا وقعد 


...................

في بيت انتصار 


انتصار :يابني خليك قاعد 


غسان :هنيجي تاني بقي في الفرح بإذن الله 


نور :متزعليش يا سلوي انا عرفه ان كان نفسك في الخطوبه بس الظروف اكبر مننا 


غسان :دي بقي هيتعمل ليه فرح متعملش فيكي يا مصر وبقي قولي غسان ابن خالي قال 


سلوي :اهم حاجه حياه نورهان فرحه بالنسبالي 


غسان :هنمشي احنا وانتو تيجي زي ما انتو عوزين بقي 


نور سلمت عليهم كلهم 


غسان :يلا يا اسر علي العربيه 


اسر :بابا انا هفضل مع قاسم ممكن 


غسان بص علي قاسم وغمز :ماشي برحتك ياعم 


نور باست اسر :خلي بالك من نفسك طيب ياروح ماما 


اسر :حاضر يا ماما 


غسان شال عاصي اللي نام ودخلو العربيه من ورا ونور ركبت جنب غسان والشنط في شنطة العربيه 


غسان :يلا سلامو عليكو 


قاسم :في رعايه الله 


غسان وكب العربيه ومشي 


...................

في المستشفي 


نورهان طلعت علي التورلي ولكن لسه نايمه ومتعلق ليها محليل واكسجين نقلنها علي غرفه عاديه 


عمر قام بلهفه ومشي معاهم 


وحطها علي السرير والاجهزه موجوده وعمر قعد معاها والممرضين طلعو برا 


عمر قعد ومسك ايد نورهان وباسها وفضل معاها طول اليل صاحي يشوفها هتفوق امتي 


عمر بحزن :وحشتيني اوي اول مره تبعدي عني كدا وحشني خناقك معايا وحشتني ضحكتك متتأخريش في انك تصحي يا نورهان انا ضايع من غيرك بجد 


....................

في الطريق 


نور مشغلة اغنيه لا تروح بعيد عني وبتغني معاها 


نور بتبص لغسان بحب:متل السحر ماشي بدمي ولشفافي حبك عطر 


غسان قرب من خدها وباسها :لا تروحي بعيده عني تعالي قربي هنا 


نور قربت من غسان وهو حضنها بتملك وباس راسها 


نور :غسان تعرف انا قلقانه علي نورهان اوي لو كان جري ليها حاجه كنت هزعل اوي 


غسان :بإذن الله هتكون كويسه وهتطلع 


نور :كنت عوزه افضل لحد ما اطمن عليها وفونها رن 


نور :الو ايوا يا ماما واتعدلت في قعدتها 


سكينه بزعيق:نورهان جري ليها ايه يا نور بنتي مالها وفين 


نور :يا ماما هي كويسه والله بس هي كانت بتعمل العمليه بتاعتها 


سكينه :في مستشفي ايه ولا فين 


نور :غسان معاكي اهو هو اللي عارف 


غسان :ايوا يا امي 


سكينه بعياط:قولي يابني نورهان في مستشفي ايه 


غسان :المهم اهدي علشان صحتك في في مستشفي المعادي الخاصه بس دلوقتي الزياره ممنوعه ومستحيل هتدخلي استني لصبح وبعدين روحي 


سكينه :استني لصبح و حته مني نايمه في المستشفي وانا قاعده هنا ازاي 


غسان :عارف انها صعبه بس معلش يا امي 


سكينه :ماشي يا حبيبي خالي بالك من نفسك ومن نور وطمنوني عليكو 


غسان :حاضر يا امي وقفل وادي الفون لنور


عاصي بنوم :ماما عطشان 


نور :حاضر يا حبيبي غسان اقفل عند سوبر ماركت هات مايه 


غسان :في سوبر ماركت قدام شويه هنزل اشتري اهو


(انتظرو القااااادم )

طبعاً انا لقيت كمية رسايل مش عوزين نورهان تمو*ت وبصراحه انا مش عوزاها تموت علشان انا بحبها جداً 😂😂😂 تابعونا 



لاتلهكم القراءه عن الصلاه وذكر الله والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم 



الروايه كامله من الفصل الأول حتى الفصل الثلاثون من هنا



تابعوا صفحتي عليها كل الروايات بدون لينكات علشان يوصلكم اشعار فور نزول الروايات من هنا 👇 ❤️ 👇 


صفحة روايات ومعلومات ووصفات



❤️💙🌺🌹❤️💙🌺🌹❤️💙🌺🌹❤️💙🌹🌺💙❤️






تعليقات

التنقل السريع
    close