القائمة الرئيسية

الصفحات

روايـه عـانِـيـت لأحـُبك بقلم الكاتبه فاطمه محمود الفصل الأول حتى الفصل الثالث عشر حصريه وجديده

 روايـه عـانِـيـت لأحـُبك بقلم الكاتبه فاطمه محمود الفصل الأول حتى الفصل الثالث عشر حصريه وجديده 


"الشـخصـيات"

"الكـاتـبه فـاطمـه محـمود"


تعالو نتعرف على بطل روايتنا وعيلته


يوسف : شاب وسيم جدا والبنات كلها تتمنا لو كلمه منه بس وبيتعصب من اقل حاجه وحاد الطبع في شغل بس في حياته الشخصية مختلف حنين جدا مع  أمه واخته واغلا اتنين في حياته أتأثر جدا لما باباه اتوفي ومن حبه في أبوه حب أنه يبقا زيه ظابط وهو ظابط رتبه اوله وبيحب شغله جدا

 عندو 29سنه


نور : اخت يوسف ودي بقا دلوعه اخوها باباها اتوفي وهي عندها خمس سنين يوسف الي رباها رغم عدم وجود باباه بس يوسف عمره ما حاسسها بغيابه بيعاملها بحب وحنيه يوسف واخد صفات كتير من باباه وكمان في شبه منو اوي بتدرس هندسه وبنت قموره اوي وشاقيه وديما عامله جوا للبيت بتحب اخوها ومامتها اوي عندها 20


هناء : مامت يوسف ست طيبه اوي وحنينه وكانت بتحب جوزها اوي زعلت اوي علي موته وديما زعلانه عليه بس مبتبينش قدام اولادها عشان ميزعلوش 

 

سيف: صاحب يوسف شاب قمر والده و والدته متوفين طول وقته مع يوسف أو في بيت يوسف قريب جدا من يوسف  ظابط رتبه اوله عندو 29 سنه


مالك:صاحب يوسف وسيف وقريب منهم جدا بس هو مسافر برا وهو دكتور وبيعمل ماجستير شاب حلو اوي وعندو 29سنه

...................................

تعالو بقا نتعرف علي بطلتنا وعيلتها

سلمي : بنوته رقيقه اوي و هاديه خالص تزعل بسرعه وتتصالح اسرع حنينه جدا 

بتحب عيلتها اوي بتدرس هندسه عندها

اول سنه ليها عندها 20 سنه


ايه: اخت سلمي طيوبه اوي عكس سلمي خالص بتهزر كتير  وعفويه وبتاخد حقها من اي حد يزعلها أو يزعل اختها وقموره اوي عندها 22 سنه بتدرس هندسه 


فارس: اخو سلمي الكبير شاب قمر اوي ودا بقا الي مدلع اخواته اوي بيحبهم اوي وبيحب والدته و والده ومهندس  بيشتغل مع باباه في الشركه بتاعته عندو 28سنه


محمد : ابوه سلمي حنين اوي علي بناته وبيحب ابنه فاتح شركه هندسه وفارس ابنه بيشتغل معاه اتجوز ام سلمي غصب عنه بس بعدين حبها اوي


ذينب: ام سلمي ست طيبه وست بيت اوي بتحب جوزها جدا

واولادها


شهد:صاحبه سلمي بنت حلوه بس لسانها متبري منها  وشخصيتها حلوه جدا في التعامل معاها بس تلاقيها وحده تانيه خالص لو حد فكر يدايقها في كليه هندسه عندها 20 سنه


وكدا الشخصيات خلصت 


لو ظهرت اي شخصيه تانيه هعرفكم بيها




"روايـه عـانـيـت لأحـبك"

"الـبارت الاول"

"الكـاتبه فـاطمـه محـمود"

بتبدأ روايتنا بمحافظه الاسكندريه

نروح لبطلتنا كانت نايمه نوم عميق

آيه: سلمي بت يا سلمي قومي 

سلمي بنوم : اممم

آيه ابتسمت وجابت مياه ساقعه ودلقتها علي سلمي وسلمي اتفزعت 

سلمي بخوف : الحقوني

وآيه وقعت علي الارض ميته ضحك وسلمي اتعصبت اوي 

سلمي بصوت عالي : مامااااا

ذينب جات عليهم 

ذينب : في اي مالكم 

سلمي : شوفي بنتك هتقطعني الخلف

آيه ضحكت اكتر 

فارس جيه من ورا آيه وكاب عليها مياه و آيه فجاه صرخت وسلمي ضحكت اوي 

سلمي : حبيبي يا فروستي

فارس بضحك: قلب فروستك 

آيه بغيظ: هي بقت كدا هتحفلو عليا ماشي وجابت مياه وفضلت ترش مياه علي فارس وسلمي وفضلو يضحك في سعاده 

ذينب بتبصلهم بحب: ربنا يخليكم لبعض يا حبايب قلبي ويخليكم ليا

فارس حضنها ويخليكي لينا يا ست الكل وحضن اخواته ومامته

جه محمد : خيانه 

ضحكو عليه وسلمي راحتلو 

سلمي بضحك : احنا نقدر يا حمودي ياقمر انت

محمد بضحك : البت دي بكاشه اوي يا زوزا 

ذينب بضحك : طالعالك يا حبيبي

محمد ضحك : طيب يلا بقا عاوزين نفطر 

ذينب : حاضر يا حبيبي

يلا يا حبايبي غيرو وتعالو 

كلهم : ماشي يا زوزا

وذينب راحت المطبخ تجهز الفطار ومحمد قعد علي السفر والبنات بيغيرو وفارس خلص وطلع قعد جمب باباه وفضلو يتكلمو شويه

وبعدين آيه طلعت وقعدت 

آيه بصوت عالي : اي يا زوزا بقا

ذينب : خلاص اهو 

حطيت الاكل ذينب وقعدت 

ذينب : سلمي فين 

آيه : اهي ليها ساعه جوا مش عارفه بتعمل اي

سلمي طلعت : جيت اهو 

وقعدت 

سلمي: انهارده اول يوم في الكليه والواحد متوتر

آيه:تتوتري وانا معاكي

سلمي : دا الي قالقني

آيه بتتكلم وهي بتاكل 

فارس : اي الاكل هيطير يخرب بيت ام الطفاسه

آيه بغيظ: مبحبش اضيع وقتي 

سلمي بضحك: اهدي شويه طيب

آيه بغيظ: باباه سكتهم اهو 

محمد : مالكمش دعوه بتوتا قلبي

آيه بابتسامه : حبيبي يا برو

سلمي بضحك : انتي مش ملاحظه يا زوزا هانم الحب دا ولا اي

ذينب بضحك : لا انا واثقه اني الوحيده الي بقلبه

سلمي بضحك : ياواد يا جامد

محمد مسك ايدها وباسها 

محمد بحب:ربنا يخليكي ليا يازوزا 

ذينب بحب : ويخليك ليا يا حبيبي

البنات وفارس ابتسمو علي حب ابوهم و امهم

محمد قام: يلا يا فارس عشان 

توصل اخواتك

فارس: يلا يا بنات

سلمي بصت لـ آيه

سلمي : اي يا استاذه آيه مش ناويه تقومي

آيه: قايمه اهو .. واه قريب هاجي الشركه اتدرب واهو اسليكم شويه

سلمي بضحك :بلاش 

فارس بضحك : اه سلمي معاها حق بلاش انتي هتيجي تتخانقي مش تدربي

آيه بضحك : لا عيب عليك متقلقش 

محمد: تنوريني في اي وقت يا توتا

آيه: قلب توتا انت

محمد : انا همشي ونت وصل اخواتك يا فارس وحصلني علي الشركه 

فارس : ماشي يا بابا .. يلا يا بنات

البنات : يلا

..................................................................

نيجي عند بطلنا بقا


نور : جو يا جو اصحي بقا

يوسف بنوم: خلاص صحيت اهو

فاق يوسف وقعد علي السرير

نور : صباحوووو ورد

يوسف بحب: صباح الجمال 

نور : انت السرير عاجبك ولا اي قوم بقا

يوسف بضحك: ماشي يا لمضه 

نور : ماما حضرت الفطار يلا متتاخرش مش هقول تاني

يوسف : ما خلاص يابت

نور بضحك: حاضر

نور مشيت ويوسف ضحك علي جنان اخته

 وبعدين قام أحد دش ولبس هدوم الشغل الي هي بدله  الظباط ورش برفان وكان قمر يعني خرج

وباس راس والدته

يوسف : صباح الخير يا حبيبتي

هناء: صباح الخير يا حبيبي

نور : ماليش في الحب الجانبي دا انا يعني 

يوسف باس خدها 

يوسف : واحنا عندنا كام نور

نور بضحك: واحده

يوسف ضحك 

هناء: امال سيف مجاش لي

يوسف لسه هيرد الباب خبط و نور قامت فتحت

سيف : صباح النعناع

الكل : صباح الخير

نور : لو افتكرنا مليون جنيه ما كان جي

يوسف بضحك: اه والله

نور بضحك:مبيفوتش ثانيه علي الموعد بالظبط

سيف بضحك: مبحبش حاجه تفوتني

هناء:تيجي في اي وقت يا حبيبي

سيف لسه هيرد

نور : هو بيمشي من هنا اصلا

يوسف بضحك: واخد ايقامه هنا 

سيف بغيظ:شايفه يا هنونا وقام وقف 

هناء : رايح فين يا حبيبي أخص عليكم سبو بقا

سيف:لا انا بس هغسل أيدي يا ست الكل

نور بضحك: اصلا 

يوسف بضحك: دا احنا افتكرنا حس

سيف بضحك: بقولك اي اطلع منها انت وهي

وقعد ياكل وبعدين قام هو ويوسف راحو الشغل واخدو نور 

يوصلوها معاهم في الطرق و ودعو هناء

..................

في العربيه 

آيه:بقولك اي يا فارس 

فارس: اي يا توتا 

آيه: مش ناوي تفرحني بيك 

فارس بضحك: ليه هو انا ناقص وجع دماغ كفايه عليا انت 

آيه : حبيبي يا فروسه متحرمش منك والله بس يعني انت مش ناوي تفرح البيت الي ساكنين في دا 

فارس : لسه الوقت مجاش

سلمي : وهيجي امتي بقا

فارس : لما الاقي الي تخطف قلبي 

آيه بضحك : يعني قلب طيب قلبي هادي قلب فاضي قلب كله حنان وعطف يخطفك من الدنيا خطف ونت عاوزه نوعه أي بقا 

فارس بضحك: قلب كله حنان وعطف يخطفني من الدنيا خطف

سلمي بضحك : لا لا فصلتني 

آيه بضحك: اي خدمه يزمكس

بعد شويه وصل فارس سلمي و آيه

قدام الكليه

فارس: يلا لا ابوكم يعملني كفته لو اتاخرت اكتر من كدا عليه 

آيه بضحك:قلبه قاسي اوي حمودي

سلمي بضحك: طيب الحق نفسك 

فارس بضحك :يلا سلام 

سلمي و آيه بضحك: سلام

في نفس الوقت وصلو يوسف وسيف ونور بالعربيه ويوسف كان هيدخل في فارس بالغلط بس لحق ووقف العربيه 

آيه وسلمي اتخضو وراحو لفارس 

سلمي بلهفه : فارس حبيبي انت كويس 

فارس : حبيبتي متقلقيش انا تمام 

آيه بتوتر : يعني محصلتش حاجه ليك

فارس: اطمني يا توتا

آيه بعصبيه لسهكانت رايحه ليوسف عشان تزعق

فارس ماسكها

فارس : اهدي خلاص

يوسف جي انا اسف مكنتش اقصد والله انت كويس

آيه بعصبية وزعيق: لما حضرتك مش عارف تسوق بتركب عربيه ليه

سيف اعجب بيها وبشجعتها واستغربها في نفس الوقت

سيف :خلاص يا انسه محصلش حاجه

آيه بغضب: انا وجهتلك كلام

سيف ادايق من طريقتها بس مردش عليها تاني

يوسف : حضرتك مكنتش اقصد وبعدين عربيه الاستاذ 

راجعه غلط 

آيه كانت هتتخانق معاه بس فارس مسكها 

فارس : معلش حضرتك احنا اسفين

آيه بزعيق : اسفين علي اي

فارس بعصبية: آيه خلاص

سلمي: معلش حضرتك علي اسلوبها معاك في الكلام متقصتش

يوسف بصلها:تمام ولا يهمك

نور : حصل خير يا جماعه 

فارس: الحمدلله جات كدا

يوسف وسيف مشي ونور دخلت الكليه

فارس بص علي آيه: حبيبتي انا اسف لو اتعصبت عليكي بس 

مينفعش تزعقي كدا

آيه: انا قلقت عليك بس

فارس ربنا يخليكم ليا وحضنهم 

سلمي : يعني انت كويس يا فارس 

فارس : انا تمام يا حبيبتي يلا بقا اتاخرتو ويبقا طمنوني عليكم

البنات : اوك

فارس : يلا سلام 

سلمي و آيه: سلام ودخلو الكليه

"روايه عانيت لأحبك"

"البارت الثاني"

"الكاتبه فاطمه محمود" 

وصل فارس الشركه وبعدين ودخل مكتبه باباه

محمد : اتاخرت ليه كل دا

فارس مرضاش يقول ل باباه عشان ميقلقش 

فارس:مفيش يا بابا علي ما وصلت البنات بس

محمد :متاكد

فارس : اه يا حبيبي مفيش حاجه

محمد:هحاول اصدقك .. يلا عشان الاجتماع

السكرتيره خبطت علي الباب

محمد :اتفضل

اسماء: العميل وصلو يا فندم ومنتظرين حضرتكم في غرفه 

الاجتماع

محمد :ماشي يا اسماء اتفضلي

اسماء:تمام يا فندم

خرجت اسماء

محمد:يلا يا فارس

فارس:يلا

وراحو لغرفه الاجتماعات 

............................................

عند سلمي و آيه قاعدين في كافيه الكليه

آيه:ليه اتاخرت شهد

سلمي:رنيت عليها وقالت جايه في الطريق


شهد جات من وراهم و سلمت عليهم و قعدت

شهد:وحشتوني يا قمرات

آيه بضحك:انتي اكتر يا شوشو

سلمي بضحك: حبيبتي الي وحشتيني

شهد:عاملين اي

آيه و سلمي: الحمدلله يا روحي 

 شهد: عاوزين نشوف المحاضره هتبتدي امتي 

آيه: لا اقعد انا عرفت كل حاجه

شهد:ونتي عرفتي ازاي 

آيه بضحك: يا بنتي عيب عليكي دا انا سنتين في الكليه دي يعني عارفه كل حاجه فيها

سلمي بضحك: طبعا دا انتي مفيش مكان بتروحي مبتعرفيش في كل حاجه

شهد : طيب يلا احنا هنقضيها كلام يلا نشوف المحاضره

البنات : يلا

 

آيه دخلت المحاضره طبعا آيه اكبر من سلمي وشهد بسنتين يعني هي في تالته هندسه

اما بقا عند سلمي وشهد دخلو المحاضره وبيدور بعنيهم علي مكان وفجاه لاقو بنت بتشاور ليهم 

شهد:مين دي

سلمي:مش عارفه تعالي نروح نقعد وخلاص

راحو للبنت وسلمي قعدت جنبها وشهد جمب سلمي

نور:انا اسمي نور اكيد فاكراني احنا اتقابلنا الصبح

سلمي:اه اكيد انا سلمي

نور بصت لشهد :ونتي اسمك اي يا قمر 

شهد :شهد 

نور:تشرفت بيكم يا قمرات

سلمي:تسلمي 

وبعدين دخل الدكتور وفضل يشرح لوقت طول 3 ساعات 

وخلص وخرج 

شهد:يخرب بيتك بالع نشره اخبار

سلمي بضحك:انتي من اولها بتدعي علي يا شوشو دا احنا مش هنشوف الراجل في اخر السنه من دعواتك 

نور ضحكت اوي :اه والله

شهد: انا اي دخلني هندسه بس كنت استني عدلي في بيتي 

سلمي بضحك: استهدي بالله تعالي نشوف آيه

سلمي بصت لنور

سلمي: تعالي معانا

نور:يلا

راحو لـ آيه لاقوها لسه مخرجتش من المحاضره 

سلمي:تعالو نقعد في الكافيه لحد ما تخرج

البنات: يلا

....................................

 عند يوسف كان قاعد في المكتب وتليفونه رن كان 

مالك 

يوسف بابتسامه:اهلا بالناس الواطيه

مالك بضحك: حبيب قلبي عامل اي 

فجاه اتفتح الباب ودخل سيف

يوسف بصله :ميصحش والله تعالي اقعد مكاني

سيف : حبيبي يا جو 

ولسه رايح يقعد يوسف ماسكه من هدومه 

يوسف:لا والله

سيف : مينفعش كدا احترمني دا انا ظابط زيك برضو  

كل دا ومالك سامع وميت ضحك علي يوسف وسيف 

سيف استغرب :اي الصوت دا 

يوسف:دا انت نستني يا اخي دا مالك

سيف: والله

يوسف ماسك الفون وفتح السبيكر

مالك بضحك:لسه زي ما انت مهزق يا سيف

سيف حط ايدو علي شعرو : اي طحن الخواطر دا ياعم

مالك بضحك:معلش وحشتوني والله

يوسف:انت اكتر يا حبيبي

سيف:عاوزين نشوفك ياعم 

مالك :قريب 

يوسف : علي طول كدا اي الجديد

مالك :لا المره دي بجد

سيف بضحك: في انتظارك يا ملوكه

مالك بضحك: بعد ملوكه مش هنزل

سيف بضحك:تعيش وتسمعها

مالك :ماشي هكلمكو مره تانيه يلا سلام

سيف ويوسف:سلام

قفل الفون يوسف وبص لسيف

يوسف:معاك شغل تاني

سيف:لا كله تمام

يوسف: طيب انا هروح اجيب نور تعالي معايا واهو بعدين 

نتغدا سوا اهو نكسب ثواب فيك

سيف: طول عمري بقول عليك ابن اصول يا جو

يوسف بضحك: طيب يلا

سيف بضحك:يلا

وخرجوا من المكتب وركبوا عربيه يوسف وراحو لكليه نور

...................................................................

في الكافيه

قاعده نور وسلمي وشهد وكان بيتكلم وبيتعرفو علي بعض

نور:قولتلي عندك فارس و آيه ونتي الصغيره

سلمي:اه ونتي بقا 

نور :انا معايا يوسف اخويا هو الي رباني بعد وفاه بابا كان عندي خمس سنين

سلمي:ربنا يخليكم لبعض 

نور:يارب ونتي يا شهد

شهد : انا عندي اخ اسمو مراد

نور: ربنا يخليكم لبعض

نور :انا مبسوطه عشان اعترفت عليكم والله

سلمي وشهد: شرف لينا يا نوري

سلمي :انتي مش معاكي صحاب هنا خالص

نور : انا معنديش صحاب بس انتو من انهارده صحابي اكيد 

سلمي: اكيد يا حبيبتي

بعد شويه آيه خرجت وشافتهم قاعدين فا راحتلهم

آيه: ازيكم يا قمرات

سلمي: اهلا يا توتا

شهد: اهلا يا قلبي

نور: اهلا يا قمر

سلمي شاورت علي نور وقالت

سلمي:دي نور سا توتا اتعرفنا عليها انهارده بت لذيذه

آيه:باين عليها لذيذه وقموره كمان

نور :حبيبه قلبي انتي الي قمر والله

آيه بإحراج: اسفه علي طريقتي في الصبح 

سلمي: اه والله توتا طيوبه خالص بس هي لما بتتعصب بتتغير 180 درجه 

وبعدين سلمي ضحكت

نور : حصل خير يا حبايبي واحنا من انهارده صحاب 

كلهم: اكيد

وقعدو يتكلم ونور اكتشفت أن آيه فعلا زي ما قالت سلمي طيوبه خالص وتتحب

......................................................

عند يوسف وصل هو وسيف 

يوسف :يلا

سيف وهو باصص علي البنات وهي خارجه من الكليه

سيف:روح انت و انا ها عاكس شويه

يوسف بضحك: والله انت مشكله

وبعدين سابه ودخل لـ اخته نور

نور لمحت يوسف فا استأذنت وقالت

نور: طيب يا بنات مطره امشي

سلمي :ليه ما تقعدي شويه كمان

نور:يوسف اخويا جي ولازم امشي

نور ودعت البنات ومشيت

نور راحت لـ يوسف ومشيو

يوسف:دا احنا صاحبنا بقا

نور بضحك:وقمرات كمان

يوسف :احكيلي يومك كان ازاي انهارده

نور:يوم حلو بصراحه كله هزار ولذيذ وسلمي كمان طلعت عسل اوي وشهد صحبتها واختها آيه كمان لذيذه خالص عكس ما شوفناها الصبح

يوسف: هي مش سلمي دي البت الي في الصبح اختها اتخانقت معايا

نور بضحك:اه بس ازاي عرفت

يوسف:يعني الصبح اخوها كان بيقولها خلاص يا آيه ودلوقتي بتقولي اختها سلمي فا خمنت يعني

نور بغمزه:مركز انت

يوسف بضحك:مش ناقصاكي انتي كمان

نور بضحك:امال سيف مجاش معاك غريبه يعني دا فاتو نص عمره عشان مشافش البنات دي

يوسف بضحك: مين سمعك قالي ادخل وانا هعاكس البنات

نور بضحك: كدا اطمن انو سيف

يوسف بضحك: طيب تعالي نشوفو 

نور بضحك:يلا

يوسف و نور راحو لعربيه يوسف لاقو سيف قاعد وفاتح الباب

سيف بغمزه :كريمه ماشيه علي الارض

البنت بصتله بنظره قرف ومرديتش عليه

يوسف ونور ضحكو 

يوسف بضحك:محدش بل ريقك

سيف بضحك:زي ما انت شايف كدا البنات كلها هتموت عليا اه والله

نور بضحك: اووي الصراحه

يوسف بضحك: طيب يلا زمانها نونا بتقول اتاخرو ليه 

سيف:يلا 

ركبت نور ورا ومشيو لبيت يوسف

................................

عند البنات

البنات كانو بيتكلمو

وفون سلمي رن وكان فارس

فارس : ايه يا حبيبتي خلصتو

سلمي :اه يا فروسه

فارس : طيب انا جاي في الطريق اخدكم ماشي

سلمي : خلاص اشطاا 

سلمي قفلت مع فارس 

سلمي: فارس شويه وجاي ياخدنا

شهد : طيب امشي انا

آيه:استني يا بنتي امشي معانا

سلمي :ماتيجي يا شهد اتغدي معانا ونقضي اليوم زمان ما قعدنا كتير مع بعض

آيه : اه والله يا شوشو

شهد: ماما ممكن متوافقش

آيه : متوافقش اي انتي لو قعدتي عندنا شهر مش هتشال عليكي 

شهد : بتحبني اووي الصراحه

سلمي بضحك: انتي هتقولينا

فارس رن علي سلمي 

سلمي : فارس بيرن شكله وصل يلا بينا 

البنات قامو وخرجو من الكليه وراحو لفارس 

شهد: فروسه عامل ايه

فارس بضحك: عاش من شافك 

شهد بضحك: متحرمش منك 

فارس : طيب يلا اركبو

فارس ركب وجمبه آيه وسلمي وشهد ركبو ورا وبعدين مشيو بالعربيه 

فارس : قربنا نوصل يا شهد

سلمي : لا شهد عامله ايقامه عندنا انهارده

شهد : والله يا فارس قعدت اقولهم يا بنات لا يا بنات ماما مبتعرفش تقعد من غيري يا بنات مره تانيه

آيه بضحك: طيب انت مصدق أن احنا قولنا كدا يا فارس

فارس بضحك: لا ا

ضحكو كلهم وشويه وكانو وصلو قدام العماره الي فيها شقتهم

فارس : يلا يا بنات 

نزلوا البنات وطلعو وفارس ركن العربيه ولسه هيطلع قابل شروق وحده جارتهم معجبه بيه وعينها عليه

شروق بمياعه: ازيك يا فارس

فارس بضيق: اهلا

شروق لسه هتتكلم

فارس : بعد اذنك

شروق : اتفضل

فارس طلع وشروق كانت باصه عليه 

شروق بهيام: قمر 

وفضلت واقفه لحد ما اختفي من قدامها ومشيت

...........................

فارس دخل شقتهم

سلمي : اي اتاخرت ليه

فارس: البت الملزقه شروق

شهد بتقلد شروق بمياعه : عامل ايه يا فارس 

فارس بضحك:بالظبط كدا والله

ذينب : طيب وماله البت حلوه برضو 

فارس : ماما اوعي تشيل الموضوع دا من دماغك خالص 

ذينب : انا قولت حاجه

فارس بصلها : فاهمك يا زوزا انا مش عليا الحركات دي 

ذينب : هو حد يلاقي حد يحبه بس 

شهد بضحك: مش لدرجه شروق يا زوزا وبعدين مشاء الله ايان سومالدر قدامك اهو بكره يحب ويتحب 

فارس : امين يا شوشو

ذينب : طيب يلا عشان نتغدا سوا

الكل : يلا

وقعدو علي السفره واكلو وبعدين قعدو آيه وسلمي وشهد سوا في البلكونه وقعدو يرغو كتير وبعدين شهد استأذنت ومشيت فارس راح وصلها وبعدين رجع دخل اوضته ونام وسلمي و آيه كل وحده راحت الاوضه بتاعتها ونامو وباباهم ومامتهم كمان راحو اوضتهم ونامو

...............


"روايه عانيت لأحُبك"

"البارت الثالث"

"الكاتبه فاطـمه محمـود"

صباح جديد علي اسكندريه وجمال بحر اسكندريه

عند أبطالنا بقا 

قام من النوم يوسف واخد دوش ولبس هدومه ورش البرفان بتاعه وخرج لاقه مامته بتحط الاكل علي السفره

ونور مش موجوده استغرب وسأل مامته

يوسف : امال نور فين 

هناء:بتلبس يا حبيبي

يوسف : طيب انا هدخلها

 هناء: ماشي يا حبيبي روح شوفها ومتتاخرش عشان خلاص قربت اخلص

يوسف: حاضر يا ماما

يوسف خبط علي الباب

نور:ادخل

يوسف دخل

يوسف بابتسامه: صباح الورد يا نوري

نور بحب: صباح الفل يا جو

نور:بقولك اي انا محتاره حلو دا ولا اغير والبس دا

يوسف وهو باصص: ايه الفرق الاتنين زي بعض

اهو نفس الشكل بس اللون مختلف

نور :شكل اي يا جو ركز وبعدين انا بسال مين

امشي يا حبيبي

يوسف بضحك: يعني انا منفعش في الحاجات دي

نور بضحك: الصراحه لاا وبعدين لما تتجوز مش هتعرف تساعدها لو محتاره

يوسف بغمره وضحك: لا دي حاجه تانيه خالص

نور بضحك: ياولاااا

دخلت هناء الاوضه

هناء: هو يا يوسف اقوالك شوفها و متتاخرش مش طالعين من الأوضه خالص

يوسف:معلش يا نونا

نور بضحك:كنا بنتناقش شويه بس

هناء: طيب يلا الفطار جاهز

نور ويوسف : حاضر يا ماما

هناء خرجت والباب خبط فتحت الباب وكان سيف

سيف: صباح القشطة يا قشطه

هناء : صباح الخير يا حبيبي اقعد أفطر

سيف قعد وبدا ياكل

نور ويوسف خرجوا وشافو سيف قاعد بياكل

نور : صباح الخير يا باشا مصر

سيف:لا تصدقي حلوه يا بت باشا مصر مكبراني والله

نور بضحك: قولت اعلي من معنوياتك شويه

يوسف : صباح الخير يا سيف

سيف: لا صباح الخير يا باشا

هناء: اقعدو افطرو يلا

الكل قعد وفطرو وبعد شويه

 يوسف:يلا بينا 

سيف ونور : يلا

ودعو هناء ومشيو

ويوسف وسيف ركبو ونور ركبت ورا وفي طريقهم لكليه نور

........................................................................

محمد وزينب وفارس كانو بيفطرو 

محمد :البنات في 

 سلمي و آيه خرجو

آيه وسلمي :احنا اهو يا حمودي

محمد : بتعملوا اي كل دا 

فارس : دا لبس وميكب وساعتين علي المرايه يعني حوار

سلمي : لما نشوف مراتك يا عم فارس انت

آيه بضحك: وبعدين مش هيقدر يقولها حاجه والله

سلمي بضحك:ما هي بيجي علي الغلابه

فارس بضحك: حيلك حيلك انتي وهي وبعدين مين

 قال مراتي

هتاخد الوقت الي انتو بتاخد دا

سلمي بضحك: انا ونتا والزمن طويل وهنشوف

آيه بضحك:هفكرك بعدين

زينب بضحك: طيب كفايه أكل وكلو عشان تروح الكليه

البنات:حاضر

خاصة اكل

فارس:يلا

البنات : حاضر

البنات وفارس باسو زينب ومحمد ومشيو

........................................

شهد:كانت خارجه من الاوضه

نجلاء: يابت اقعدي افطري

شهد: لا يا نوجا متاخره

احمد: طيب يا حبيبتي اقعدي كله حاجه علي الأقل

شهد:هاكل اي حاجه قدام يا بابا

مراد خلص اكل وقام

مراد:يلا هوصلك

شهد:يلا سلام يا حبايبي

نجلاء واحمد :سلام يا حبيبتي

مراد: يلا مع السلامه يا جماعه

نجلاء واحمد:مع السلامه يا حبيبي

مراد وصل شهد وبعدين راح علي شغله هو بيشتغل في  شركه محمد والد سلمي

اعرفكم بمراد اخو شهد عندو 26 سنه درس في كليه تجاره 

ومدير الحسابات في الشركه 

...................................................................

شهد وصلت قدام الكليه ودخلت وقعدت في كافيه الكليه 

تستنا البنات ورنت علي سلمي تشوفها اتاخرت ليه

عند سلملي في العربيه

سلمي :دي شهد بترن اهي

آيه:شوفيها طيب

سلمي رديت 

سلمي : صباح الورد

شهد : صباح الفل اي فينكم كدا

سلمي : خلاص شويه وهنوصل

شهد: طيب

وشهد قفلت

سلمي و آيه وصلو 

فارس:يلا يا بنات

وفي نفس الوقت كان يوسف وصل ونور نزلت

نور بابتسامه: اي الصباح القمر دا

آيه بضحك:انتي الي قمر يا حبيبتي

سلمي:صباح الورد يانوري

وحضنو بعض و بعدين دخلو سوا

فارس ويوسف وسيف كانوا بيتابعو بعيونهم

بعدين فارس مشي

سيف باستغراب:واد يا يوسف الي انا شايفه دا صح

يوسف بضحك:اه دا انت فاتك كتير امبارح نور حكتلي 

أنهم بقو اصحاب

سيف :يعني اختك بقيت صاحبه الشريشه دي 

يوسف : اه واختها الرقيقه كمان

سيف : رقيقه

يوسف : البت الي كانت معاها دي الي قالتلي متقصدش 

 سيف : افتكرت اه 

يوسف : طيب يلا بينا عشان ورانا شغل

وراحو علي شغلهم

.............................................................

البنات : صباح الجمتل يا شوشو

شهد : صباح النعناع انتو جاين مع بعض ولا دي صدفه

نور بابتسامه: لا صدفه واحلا صدفه

سلمي : سلمنا علي بعض وبعدين دخلنا

شهد: اه يعني عمالين تحبو في بعض وسايبني هنا

آيه بضحك: غيوره شوشو يا جماعه

نور بضحك: اوعدك متحصلش تانيه احنا نقدر علي 

زعلك يا شوشو

شهد بضحك: ماشي يا حتي انتي وهيا

سلمي : المحاضره قربت ولا اي

شهد :لا شويه كمان اقعودو

نور:ايه رايكم بعد ما نخلص محاضرات نروح نتغدا سوا 

واهو نغير جو

البنات : معاكي في اي حاجه

شهد: بس هرن علي ماما عشان متقلقش عليا

نور : تمام

سلمي:وانا كمان هقول لفارس عشان يبقا عارف 

آيه:ايوا احسن عشان ميقلقش علينا 

نور: يبقا بعد ما نخلص محاضرات نتقابل يا قمرات

البنات: اوك 

آيه: انا هروح المحاضره عشان هتبتدي ونتو كمان يلا روحو

و آيه راحت علي المحاضره وكمان البنات

......................................................................

عند يوسف وسيف بعد ما خلصو راحو القطاع كان في اجتماع بخصوص قضيه بعد ما خلصو قرارو يروحو يتغدو

 يوسف وسيف طلعوا وخرجو من القطاع وهيركبو العربيه

سيف: شكلها القضيه دي مش سهله

يوسف:احنا قدها أن شاء الله 

سيف :بينا طيب ياعم نعيش اليوم دا عشان شكلنا كدا اليومين الجاين هنفضل سهرانين كتير

يوسف: يعني هي اول مره

سيف : طيب يلا بينا 

يوسف : انا هرن علي نور اشوفها خلصت ولا لسه 

ولو خلصت اجيبها تتغدا معانا

سيف : اشطاا

يوسف رن علي نور ونور كانت لسه طالعه من المحاضره

يوسف: اي يا حبيبتي خلصتي 

نور: لسه مخلصه يا جو

يوسف : طيب لسه مخلص وهعدي عليكي ونروح نتغدا سوا

نور: اتفقنا انا والبنات نتغدا سوا مره تانيه 

يوسف : خلاص ماشي يا حبيبتي بعد ما تخلصي

رني عليا واجي اخدك

نور: ماشي يا حبيبي

 وراحو يوسف وسيف المطعم الي دايما بيتغدو في

 والمفضل ليوسف و بياخدو نور في كمان

...............................................................

البنات استنوا آيه شويه وبعدين خرجت 

نور: كل دا تاخير يا بنتي 

آيه: معلش المحاضره طولت شويه 

شهد : انا واقعه من الجوع

سلمي بضحك: طيب يلا لشهد تاكلنا 

نور صفرا:هوديكم مكان كدا تحفه ودائما اخويا يوسف

بياخدني هناك

شهد:خلاص اشطاا

بعدين البنات راحو علي المطعم

........................................................


"روايه عانيت لأحُبك"

"البارت الرابع"

"الكاتبه فاطمه محمود"


"وجُودك بحياتي من الأشيِاء الحلوه اللي خلتني أؤمن بأن صّدف الحياة ممكن تكون جميِلة جداً أنت أجمل حاجه

 دخلت حياتي" 🤎🤎


البنات وصلو المطعم وانبهرو بشكل المكان 

ودخلو قعدو علي التربيزه


نور: عجبكم المكان يا بنات


البنات: تحفه 


نور: طيب شوفو المنيو وشوفو هتطلبو اي 


سلمي بتفكير: امم احنا نطلب بيتزا


آيه: معاكي 


شهد ونور : اشطاا واحنا كمان


وبعدين طلبوا اكل وبدوا ياكلو


ودخل يوسف وسيف نفس المطعم 

وقعدو يطلبو اكل


يوسف : هتطلب اي يا سيف 


سيف : مش عارف 


يوسف : طيب شوف هتطلب اي ومعك


وطلبوا اكل وبدأو يأكلو


عند البنات


نور وهي بتاكل لمحت يوسف وسيف 


سلمي : بتبصي علي مين يا نور 


نور : دا اخويا يوسف وسيف صاحبه


سلمي بصت علي مكان ما باصه نور يوسف 


نور : طيب يا بنات ممكن يوسف يجي 

يقعد معانا شويه لو مش هيدايقكم


البنات : لا عادي مفيش مشكله 


نور قامت وراحت ليوسف وقعدت قدامه


نور بهزار: اي النداله دي من غيري


يوسف بضحك : ما انا رنيت عليكي وانتي

 قولتلي هتغدا مع اصحابي 


نور : ما جيت انا والبنات هنا نتغدا


سيف بص علي البنات ورجع بص علي نور


سيف:هما المزز دول صحابك يابت يانوري


نور بضحك : لا دول حاجه تانيه خالص

 غير الي تعرفهم


سيف بص علي البنات تاني وبعدين قال 


سيف بغمزه : لا بس عجباني الشرسه دي


نور باستغراب: مين الشرسه دي


يوسف بضحك : الي لابسه شيميز بنفسجي دي


نور بضحك: اه انتو علي آيه


وكملت بغمزه دا انت مركز يا استاذ سيف بقا 


سيف باعجاب : هو مين يشوفها وميركزش

 معاها البت فرسه برضو وانهي جمله بغمزه


نور بضحك: معاك حق الصراحه احنا هنقضيها 

رغي بقا انا قولت ليهم انكم تيجو تتغدو معانا

واهو تتعرف عليهم


سيف : بنت اصول من يومك يابت يا نور


نور بضحك: طيب يلا 


الشباب : يلا


وقامو راحوا ونور عرفتهم 


نور : يوسف وسيف ودي سلمي و آيه و شهد 


الشباب: أهلا وسهلا


البنات : أهلا با بشوات مصر


الشباب ضحكو وبعدين قعدو


تليفون سلمي رن وكان فارس

كلمته وقالتله احنا لسه بنتغدا تعال 

اقعد معانا شويه 


آيه : دا فارس


سلمي : اه قولتله تعالي اقعد معانا شويه 


نور : طيب حلو واهو يتعرف 

علي يوسف وسيف


سلمي : اه اهو يبقو صحاب

وشويه كدا وجيه فارس 


سلمي : دا فارس 


يوسف: اهلا بيك انا يوسف


سيف : سيف  


فارس : تشرفت 


يوسف : شرف ليا 


سيف بهزاز : كل دا ياعم علي ماتيجي

 دا احنا هنموت جوع 


فارس بضحك: اسف علي التأخير 


آيه بضحك: انت تتأخر براحتك يا فاروسه


سيف  بص علي آيه وابتسم


فارس بضحك: قلب فروسه انتي


سلمي بضحك : خيانه


فارس بضحك:  روحقلبي


شهد بضحك: بيثبتك بكلمتين علي فكره


سلمي بضحك: ما مشكلتي اني عارفه 


يوسف خطف نظره لسلمي وجمالها 

وابتسم 


سيف : عاوزين ناكل يا جدعان 


يوسف : دايما فضحنا


نور بضحك : من ناحيه الفضايح فا اوي


فارس سرح في جمال ضحكت نور 


وبعدين طلبو اكل وبدوا ياكلو


يوسف : انت بتشتغل اي يا فارس


فارس: انا مهندس وماسك الشركه مع بابا


سلمي بصت لفارس : فاروستي 

دا اشطر مهندس 


يوسف بص علي سلمي وابتسم 


يوسف: ربنا يوفقك


فارس: تسلملي يا يوسف


سيف بهزار : احب اعرفك بنفسي

الظابط سيف رتبه اوله 


فارس بضحك: انا واخد بالي من اللبس برضو 


سيف بص علي هدومه وكمل كلامه

سيف بضحك: زيادة تاكيد بس


آيه بضحك: انت مشكله


سيف تاه في آيه لحظات يوسف قرب من سيف 


يوسف : احم احم


سيف : ايه في ايه


يوسف بغمزه : انا الي في ايه برضو


سيف بص علي آيه بإعجاب وقال 

سيف : هو مين يشوفها وميركزش معاه كدا


يوسف: طيب راعي وجود اخوها والبنات 

ياعم الحبيب


سيف بضحك : هحاول


عند البنات


نور بضحك: لا هو مشكله فعلا يا توتا


آيه بضحك: مش كدا برضو


سلمي بضحك: كفايه قطيم في الواد يا جماعه 


سيف بضحك: انا قولت عليكي جدعه والله 

ومترضيش الظلم 


سلمي بضحك: اي خدمه يسطاا


سيف : يعني ظابط رتبه اوله وفي الاخر 

يتقالي يسطاا يرضي مين دا


آيه بضحك: اه يرضي انا


شهد بضحك: انت مش ملاحظ انك بتتهزق


سيف بضحك: ما انا ملاحظ والله من اول

القعده عمالين يشكرو فيا وانا مبعرفش

 ارد علي الكلام الحلو


يوسف بضحك: من يومك يا حبيبي محبوب


فارس بضحك: بس بجد دمك خفيف يا سيف 


سيف بضحك: والله ما حد نصفني غير يا فارس


شهد بضحك: دا مش دمه خفيف بس 

دا شربات انت الصادق


نور بضحك: شربات ايه يا بنتي دا مفيش ارخم منو


سيف بضحك: دايما الي معليه من معنوياتي 


يوسف بضحك : كفايه علي الواد يا جماعه خلاص 


وبعدين فضلو يهزرو واكلو وبعدين 

يوسف وسيف ونور مشيو 

وفارس و آيه وسلمي وشهد كمان

 مشيو وكان يوم تحفه

................................

فارس وصل شهد قدام عمارتهم 

و شهد نزلت 


شهد : يلا سلام يا بنات اشوفكم 


بكره سلام يا فارس شكرا علي 

التوصيله يسطاا


البنات : سلام يا شوشو 


فارس بضحك: عدي الجمايل


شهد بضحك: ماشي يسطاا يبقا 

احاسبك المره الجايه 


فارس بضحك: ماشي يلا سلام 


شهد : سلام 


وفارس مشي وبعدين شهد طلعت 

 شقتهم ومامتها فتحتلها


شهد : مساء الخير يا نوجا 


نجلاء: مساء الخير يا حبيبتي


شهد : امال بابا ومراد فين 


نجلاء: احمد في اوضته ومراد 

دخل ينام 


شهد: ونت اي مسهرك يا جميل


نجلاء بضحك: سيادتك


شهد بضحك: طيب انا هدخل انام يا ماما


نجلاء: ماشي يا حبيبتي


وبعدين دخلت اوضتها تنام

.................................

وصل فارس هو والبنات تحت العماره الي

ساكنين فيها البنات نزلو وطلعو وسيف 

ركن العربيه وطلع وراهم


سلمي و آيه : مساء الروقان


محمد : حبايب قلبي مساء الجمال عليكم


زينب : عجبتكم القعده برا اوي يعني


سلمي حضنت مامتها وقالت


سلمي : هو في احلا من قعدتك يا احلا زوزا 


آيه : اليوم كان تحفه كان ناقصك 

انتي وحمودي يا زوزا


زينب: اهم حاجه انبسطو يا حبايبي 


سلمي و آيه باسو زوزا وبعدين كل 

وحده دخلت اوضتها


بعدين دخل فارس 


فارس : مساء الخير


محمد و زينب: مساء الخير يا حبيبي 


فارس انا هدخل انام شويه 


زينب : ادخل يا حبيبي اكيد تعبان 


فارس : حاضر يا ماما


وبعدين فارس دخل اوضته نام

....................................

يوسف وصل سيف وبعدين وصل البيت هو ونور نور

نزلت ويوسف طلع معاها وهناء فتحت ليهم 


هناء: حمدالله على السلامه حبايبي


نور : الله يسلمك يا ماما


يوسف : الله يسلمك يا نونا 


انا جعان نوم يا جماعه هروح انام 


هناء : روح يا حبيبي ارتاح


ويوسف استأذن ونور كمان راحت علي اوضتها


يوسف دخل اوضته واخد شاور وبعدين قعد 

علي السرير وفجاه سلمي جات في باله وابتسم


يوسف بضحك: هو انا مالي جات في باله 

كدا دا انا اول مره اشوفها انهارده

يوسف طنش الفكره وبعدين راح في النوم

.......................................

صباح  يوم جديد علي أبطالنا 


عند يوسف

صحي من النوم وقام أحد شاور

وهو وبيلبس الباب خبط 


يوسف : ادخل 


نور دخلت وقالت 


نور : صباح الورد دا انا جايه اصحيك ايه

النشاط دا كله


يوسف ابتسم : يا بنتي انا نشيط من يومي


نور : ماشي يا باشا خلصت عشان نفطر 

وبعدين توصلني الكليه 


يوسف : حاضر خلاص اهو

وبعدين يوسف بص علي المرايه

وقال 


يوسف : كدا تمام


نور بغمزه : مز اخر حاجه يعني


يوسف بضحك: قلبي


نور : طيب يلا بينا 


يوسف : يلا


وبعدين خرجو 

يوسف باس راس مامته


يوسف : صباح الخير يا حبيبتي


هناء: صباح الخير يا حبيبي


نور : صباح الياسمين علي احلا نونا 


هناء : صباح الخير يا قمري


الباب خبط وكان سيف

فتحت نور 


سيف : صباح الخير يا زمكس


نور : صباح الخير يا سطاا


وبعدين دخل وقال 


سيف : بتفطرو من غيري ازعل منك يا نونا كدا


هناء : لا يا حبيبي مستنينك


يوسف : طيب افطر وبطل رغي عشان نوصل

 نور وبعدين ورانا شغل


سيف : حاضر يا باشا


خلصو فطار وقامو ويوسف وسيف ونور 

باسو رأس هناء 


هناء : ربنا يخليكم ليا يا حبايب قلبي


هما ردو عليها : ويخليكي لينا يا نونا


وبعدين مشيو ويوسف وصل نور وراحو

 الشغل هو وسيف

........................................

فارس وصل البنات وبعدين راح علي الشركه 

فارس دخل الشركه وكان هيدخل مكتب باباه 

وقفه صوت السكرتيره


اسماء : صباح الخير يا فارس بيه


فارس : صباح النور يا اسماء


اسماء : حضرتك العملاء تبع الشغل الجديد

منتظرين في غرفه الاجتماع يا فندم


فارس : تمام يا اسماء 


وبعدين فارس راح مكتب

باباه وخبط 


محمد : ادخل 


فارس : الاجتماع يا بابا


محمد : ماشي


محمد وفارس راحو غرفه الاجتماع 

وسلمو علي العملاء وقعدو


فارس : اهلا وسهلا بحضرتكم


العملاء : اهلا وسهلا بيك 

واحد من العملاء


عبدالله: حضرتك احنا عرفنا أن شركتكم

احسن الشركات فعشان كدا حبينا نشارك شغلنا معاكم 


فارس : متقلقش حضرتك أن شاء الله الكومبوند 

هيخلص اقل من سنه ومش هنخيب ظنك


واحد من العملاء

حسام : احنا واثقين في كدا يا فارس بيه


فارس : تمام حضرتك لو حبيت تغير اي تفاصيل بلغني 


عبدالله : تمام يا فندم لو في اي حاجه حسام هيبلغكم 

قبل ما تبداو شغل أن شاء الله


فارس : تمام حضرتك الاسبوع الجاي هنبدا 


محمد : وان شاء الله كل حاجه هتبقا زي ما 

حضرتكم عاوزين 


عبدالله : تمام يا محمد بيه


وبعدين العملاء مشيو وفضل 

محمد وفارس 


محمد : الفتره الجايه عاوزين نركز يا فارس 


فارس : متقلقش هي أول مره عارف انك عاوز

 احلا حاجه بس اطمن انت مش واثق فيا ولا ايه


محمد: حبيبي انا ايه مطمني غير وجودك 


فارس : ماشي يا حبيبي انا هروح المكتب 

اخلص

شويه شغل


محمد : ماشي يا حبيبي


فارس راح علي مكتبه يخلص شغله 

ومحمد راح قعد في مكتبه 

........................................

عند يوسف في مكتبه بيشتغل علي القضيه

وسيف دخل قعد 


يوسف وهو باصص علي الورق 


يوسف: ايه 


سيف: قولت اخد بريك شويه 


يوسف : بريك اي يابني احنا عاوزين نخلص القضيه


سيف بصله : شكلها قضيه معقده


يوسف : احنا قدها يجدع 


سيف : أن شاء الله يا حبيبي


هو مالك مرنش عليك تاني  


يوسف : لا اخر مره لما كنا هنا 


سيف : طيب هغلس عليه شويه 


يوسف بضحك: ماشي


سيف رن علي مالك مردش 


سيف : برن عليه مش عارف ليه مش بيرد


يوسف : تلاقيه مش فاضي


سيف : هرن عليه تاني 


سيف رن عليه تاني والمرادي مالك رد عليه 


سيف : شرف ليا انك رديت والله


مالك بضحك: لسه خارج من العمليات لقيتك 

رنيت عليا


سيف : طيب لو مش فاضي اكلمك في وقت تاني


مالك : لا يا سيف فاضي انت عامل اي


سيف : ميه فل وعشره ونت عامل ايه


مالك : بخير يا حبيبي يوسف عامل ايه


سيف : اهو معايا اهو استني هفتح 

السبيكر و كلمه وسيف فتح السبيكر 


يوسف : عامل ايه يا حبيبي


مالك : الحمدلله بخير يا جو اخبار جو

اسكندريه عندك ايه


يوسف : ناقصك والله 


مالك : قريب إن شاء الله


سيف : هو انت يابني مش عاوز تنزل ولا اي 


مالك : مش كدا والله بس كل ما أفكر انزل 

ميوافقوش عاوزين افضل هنا


يوسف : متنساش انك اثبت شطارتك في

 وقت قليل عشان كدا محدش مستغني عنك 


مالك : ايوا الحمدلله بس أن شاء الله مش هطول 


يوسف : ماشي يا حبيبي اكلمك في وقت تاني

اكيد وراك شغل


مالك : ماشي يا جو


سيف : سلام يا ملوكه  


مالك بضحك : سلام يا سيفو 


وسيف قفل وبعدين قام

سيف : طيب انا هروح اكمل شغل


يوسف : ماشي

......................................

عند البنات كانو متجمعين في كافيه الكليه


آيه : بصو هسال سوال وكل وحده هتجاوب

عليه اشطاا


البنات : اشطاا


آيه: آيه هوايتك المفضله 


نبدأ بـ شهد


شهد بضحك : للأسف الشديد هوايتي

مقدرش اعملها دلوقتي


نور : اشمعنا 


شهد بضحك : عشان بحب الكره 


سلمي بضحك : بس ايه ولا اجدع لاعب

 كره فيكي يا اسكندريه


شهد بضحك : لما كنا صغيرين تقريبا كان عندي

15 سنين كنا نلعب انا و سلمي و آيه و فارس

كنت دايما اغلبه


نور بضحك : مو شهد يعني


شهد بضحك : طبعا يا بنتي لعلمك بقا انا اتعرض

عليا اني انافس مو صلاح بس انا محبتش لاني هغلبه


نور بضحك : مو صلاح مره وحده


شهد بغرور : امال يا بنتي 

ثم انهت جملته بضحكه


آيه بضحك : هو فعلا مو صلاح بس 

مش ابو مكه لا دا ابو تسبيح جارنا


شهد بضحك: متهزريش هو خلف 


آيه بضحك: اه والله انتي ليكي فتره 

متعرفيش اخبار عنه


نور بضحك: انا مش فاهمه حاجه


سلمي بضحك: افهمك انا شهد من هي وصغيره

كانت بتحب الكره جدا كان في واحد جيرانا اسمه

محمد صلاح برضو كان بيحب الكره فا شهد كانت

هتلعب معاه بس عمو احمد رفض وزعق معاها


شهد بضحك: الله يسامحك يا حماده


آيه بضحك : نكمل طيب دورك يا سلمي


سلمي : انا بحب اقرا كتير وبحب اعمل اكل انا 

وتوتا لما يجيلنا مزاج بقا ندخل المطبخ ونفنن

في الأكل بقا 


نور بابتسامه: اكيد بيبقا اكل محصلش 


آيه : ما هو محصلش فعلا لانه مبيتكلش


نور بضحك: اصلا


آيه بضحك : اه والله


سلمي : يلا دورك يا نور 


نور : بجد يا سلمي انتي و آيه علاقتكم 

حلوه اوي كان نفسي يبقا عندي اختي 


سلمي قامت حضنتها


سلمي : امال احنا اي بقا 


آيه حضنت سلمي ونور


آيه : انتي خلاص بقيتي اكتر من اوختنا يا نوري


شهد حضنت البنات 


شهد : بالظبط كدا يا نوري 


بعدين آيه بعدت وقالت 


آيه : احب اقولكم ان انهارده يوم عالمي


شهد : ازاي يعني


سلمي : انهارده انا و آيه جهزنا الفطار فارس بقا

فضل يتريق علينا فا اتفقنا انا و آيه اننا هنوري

قدراتنا في الاكل واحنا انهارده هنجهز الغدا ونتو 

لازم تيجو مفيش اعزار 


نور : خلاص هشوف ماما 


سلمي: هاتي انا هكلمها 


نور : ماشي 


رنت نور علي مامتها و سلمي اخدت التليفون تكلمها 


اما عند آيه بقا الي بصت لـ شهد


 آيه : اظن انتي بقا لو جيتي محدش هيسال فيكي


شهد : ليه يا جماعه جايبيني من الشارع 

ولا كسبوني في كيس شيبسي


آيه بضحك: خلاص متتحمقيش انا هقول لـ نوجا 


شهد بضحك: ماشي يا ستي


عند سلمي 


هناء : ايوا يا نور


سلمي : احم لا يا طنط انا سلمي صاحبه نور


هناء : اه اذيك يا حبيبتي نور حكتلي عنك عامله ايه


سلمي : الحمدلله يا طنط انتي عامله ايه 


هناء : الحمدلله بخير يا حبيبتي هي نور كويسه 


سلمي : لا كويسه يا طنط بس انا طلبت اكلمك بس 

ليا طلب صغنن عندك 


هناء : اكيد اتفضلي يا حبيبتي

سلمي : انا هاخد نور معايا البيت محتاجها

واهي تقعد معايا شويه


هناء : ماشي يا حبيبتي بس متتاخرش


سلمي : حاضر يا طنط مع السلامه 


هناء : مع السلامه يا حبيبتي


نور : هاا قالتلك ايه 


سلمي : وافقت طبعا 


نور : اشطاا


سلمي : تعالي يلا نروح للبنات


سلمي و نور راحو لـ البنات 

و آيه كانت بتكلم نجلاء مامت شهد 


نجلاء : خديها من غير ما تساليني يا حبيبتي


آيه : حبيبتي يا نوجا  يلا مع السلامه 

و آيه قفلت 


آيه بصت لسلمي وقالت 


آيه : ايه النظام 


سلمي : وافقت 


آيه : طيب يلا بينا كدا علي المحاضره عشان

 نخلص ونروح 


البنات : يلا 


و آيه راحت المحاضره والبنات كمان 

...................................


" روايه عانيت لأحُبك "

" البارت الخامس "

" الكاتبه فاطمه محمود "


"لا تحسبي أن طولَ الدهرِ غيّرني

بل زادني شَغَفًا يا أطيبَ النّاس!"♡⁩


البنات خلصو محاضرات واتجمعو عشان يروح مع سلمي

 و آيه البيت


آيه بضحك : يلا بينا يا عصابه 


شهد بضحك : يلا يا زعيم 


سلمي باستغراب : هو انتو قلبتو عصابه بجد ولا ايه


شهد : طيب وفيها ايه يا جدعان دا حتي بنات الكليه

 تخاف مننا


نور بضحك : انتي لوحدك عصابه يا شوشو 


سلمي بضحك : في دي معاكي حق 


شهد بغيظ : دا انا عايزه اعملكم قيمه بس نقول ايه خيرا تعمل شرا تلقي 


سلمي حضنت شهد 


سلمي بابتسامه : واحنا نقدر علي زعلك يا قلبي


شهد بزعل مصتنع : لا اوعي كدا انا سحلانه


سلمي بضحك : ونبي ما تسحلي


آيه بابتسامه : تعالي يا شوشو وانا اصالحك بالبشاميل


سلمي بضحك : امم دي نقطه ضعفها بقا


شهد حضنت آيه وقالت


شهد : تزعلني انتي وتوتا تصالحني باكتر حاجه بحبها


نور : طيب يلا بينا ولا هنقضيها رغي هنا


آيه : البت دي متحمسه اكتر مننا يا جدعان


نور بضحك : اوي 


وبعدين البنات مشيو بالعربيه الي بعتها ليهم فارس 

.........................................................


عند فارس كان بيشتغل علي التصاميم 


التليفون رن وكانت السكرتيره 


ندا : صباح الخير يا فندم


فارس : صباح الخير يا ندا 


ندا : الاستاذ حسام جيه وحابب يقابل حضرتك


فارس : خليه يتفضل 


ندا : تمام يا فندم


ندا قفلت مع فارس وبصت لحسام


ندا : اتفضل يا فندم فارس بيه منتظر حضرتك جوا


حسام : تمام 


حسام خبط ودخل وسلم علي فارس


حسام : صباح الخير يا بشمهندس فارس


فارس : صباح الخير يا حسام بيه


حسام : ليكون عطلتك عن الشغل يا بشمهندس


فارس : لا ابدا كنت بخلص اخر تفاصيل ولا حابب تغير فيها حاجه


حسام : بالظبط كنت جاي اقوالك علي تغيرات بسيطه


فارس : تمام يا حسام بيه


حسام شرح التفاصيل الي حابب يغيرها 

..........................................................


عند البنات وصلو قدام العماره


سلمي : يلا يا بنات


البنات بحماس : يلا 


وبعدين البنات كانو طالعين وشافو شروق


شروق : اذيكم يا بنات


البنات : اهلا


شروق بصت علي نور


شروق : مين دي يا سلمي اول مره اشوفها


آيه : وحده صحبتنا


شروق : اذيك 


نور : الحمدلله


بعدين البنات مشيو و سابوها وخبطو وفتحت ليهم زينب


زينب : اهلا اهلا بالقمرات


سلمي : اهلا يا زوزا قلبي


آيه : اهلا يا زوزا يا قمر


شهد فتحت ايدينها


شهد : بالحضن يا زوزا


زينب ابتسمت وحضنت شهد


وبعدين شافت نور واقفه


زينب : مين القمر دي


نور : تسلميلي يا طنط


سلمي قربت من نور و حضنتها


سلمي : دي نور يا ماما الي خارجنا سوا وقضينا اليوم برا


زينب : اهلا بيكي يا حبيبتي


نور : اهلا بيكي يا طنط


زينب : لا طنط اي انتي تقوليلي يا زوزا زي البنات


آيه بصيت علي نور 


آيه بابتسامه : هي مكسوفه شويه بس يا زوزا استني شويه كدا وهتلاقيه اخدت راحتها


نور بابتسامه : لا والله


آيه : بحاول انكشك بس 


نور : طيب يلا 


شهد : روحو انتو ولما تخلصو قولولي هقعد مع زوزا شويه عشان وحشاني


سلمي مسكت شهد من قفاها


سلمي : يلا يا بت 


شهد وهي بتعدل هدومها


شهد : شايفه يا زوزا قله القيمه الي بناتك بيعملوها فيا


زينب بضحك : معلش يا شوشو حقك عليا انا 


شهد : انا ايه مخليني مستحملاهم غيرك يا زوزا


سلمي : لا والله


آيه : دا احنا هنشويها جوا 


شهد : استهدو بالله يا جماعه محدش يعرف يهزر معاكم


آيه : طيب يلا قدامنا يا ختي 


سلمي : علي المطبخ يا بت 


البنات دخلو المطبخ


شهد : احنا هنعمل اكل ايه


سلمي : نعمل بشاميل


آيه : و بانيه


شهد و نور : طيب يلا نبدأ


آيه : بصو يا بنات انا و نور هنعمل البشاميل ونتي يا سلمي انتي و شهد البانيه 


سلمى : مش هنعمل حاجه حلوه


آيه : هنعمل كيك سوا لما نخلص 


شهد : اشطاا


البنات بدأو يعملو الاكل ونور قالت


نور : هي مين البنت الي شوفناها تحت دي 


آيه : دي ساكنه هنا في العماره جيرانا و كملت بضحك و بتكراش علي فارس كمان


نور بضحك : والله


سلمي : امال انتي فاكره ايه يا بنتي دا نص بنات اسكندريه هتموت علي فروستي


شهد بضحك : بس هو مش مديلها وش


نور بضحك : اشمعنا 


سلمي بضحك : مش بيطيقها من عند ربنا 


البنات ضحكو و فضلو يتكلمو ويعملو في الاكل

.........................................................


عند يوسف و سيف كانوا منتظرين اللواء ايمن في غرفه الاجتماع بخصوص القضيه


وكانوا قاعدين ودخل اللواء ايمن


اللواء ايمن : اهلا بإبطال مصر


يوسف و سيف : اهلا بحضرتك


اللواء ايمن : اتفضلو اقعدو


يوسف و سيف قعدو


اللواء ايمن : طبعا انتو من أكفاء 

الظباط الي هنا وعشان كدا كلفتكم بالقضيه دي


يوسف : شرف لينا يا سياده اللواء


سيف : واحنا أن شاء الله هنكون قدها 


اللواء ايمن : وانا واثق من كدا 


وفضلو يتناقشو بخصوص القضيه 


اللواء ايمن : اي سؤال تاني يا شباب


يوسف : لا تمام يا فندم


اللواء ايمن :بالتوفيق يا شباب 


 والشباب خرجو وراحو علي مكتب يوسف 


يوسف : احنا لازم نروح بكره شقه القتيله 


سيف : اكيد .. طيب يلا بينا نجيب نور ونروح 


يوسف : يلا 


وبعدين خرجوا من المكتب وركبوا عربيه يوسف 

......................................................

عند فارس كان خلص شغل وخرج من المكتب عشان يشوف 

باباه خلص ولا لا


فارس وصل عند مكتب باباه وراح لسكرتيره


فارس : حد عند محمد بيه جوا يا اسماء


اسماء : لا يا فندم 


فارس اتوجه لمكتب باباه وخبط ومحمد سمحله بالدخول


فارس : خلصت شغل يا بابا عشان نروح


محمد : ايوا خلصت يا فارس 


فارس : طيب يلا بينا


محمد قام وطلع هو وفارس برا المكتب وبرا الشركه

ومشيو في طريقهم للبيت

..........................................................

عند البنات كانو خلصو الاكل وبيعملو الكيك


آيه : ايه الانجاز دا يا جدعان دا احنا طلعنا ستات بيت 


شهد : طبعا يا بنتي احنا قدها وقدود


سلمي بهزار : انتي عملتي حاجه اصلا


شهد : امال هو مين الي مموت روحه معاك في المطبخ من الصبح 


نور بضحك: حرام عليكم يا بنات دي اكتر وحده اشتغلت فينا


شهد : قلبي يا نوري 


آيه : طيب كفايه حب يا ختي انتي و هي و خلونا نخلص الكيك دا وبعدين نطلع نقعد برا مع زوزا


بعدين البنات خلصو الكيك وحطوها بالفرن وخرجو يقعدوا مع زوزا


 زينب كانت قاعده في الريسبشن


البنات خرجو وقعدو مع زينب


زينب : كلمي فارس يا آيه شوفي هيوصل امتي 


آيه : حاضر 


وقامت آيه رنيت علي فارس 


آيه : ايوا يا فروستي


فارس : ايه يا توتا


آيه : قربت توصل 


فارس : خلاص قربنا نوصل يا حبيبتي


آيه : تيجي بالسلامه يا حبيبي 


و آيه قفلت مع فارس  


آيه : قومو يلا يا بنات نجهز السفره لحد ما بابا و فارس يجو


زينب : طيب استنوا يا بنات اساعدكم


سلمي : لا اقعدي انتي يا ست الكل احنا هنعمل كل حاجه


زينب :  طيب يا حبيبتي


والبنات دخلو المطبخ و آيه وسلمي بيغرفو الاكل و نور و شهد بيطلعو علي السفره

...............................

يوسف و سيف وصلو قدام الكليه و يوسف رن علي نور 


يوسف : ايه يا حبيبتي خلصتي


نور : انا مع سلمى يا جو خلصت وروحت معاهم البيت مرنتش عليك عشان معطلكش بس قولت لماما


يوسف : خلاص ماشي يا حبيبتي لما تخلصي قعدتكم رن عليا واجيلك


نور : ماشي يا حبيبي


يوسف قفل مع نور ومشي بالعربيه


سيف : ايه


يوسف : راحت مع البنات 


سيف باستغراب : بنات مين


يوسف : سلمي و آيه و شهد 


سيف بهزار : مش كان المفروض نروح 


يوسف بضحك: نروح فين الله يخرب بيتك 


سيف بغمزه : مش اختك راحت عند البنات كنا المفروض احنا روحنا عند فارس 


يوسف بضحك : قول انك عاوز تشوف المزه 


سيف : بصراحه اه 


يوسف : هو انت حبيتها


سيف : مش عارف بس في احساس جوايا ليها مش عارف اعجاب ولا حب 


يوسف : اتاكد من احساسك الاول وبعدين صارحها


سيف : اكيد يا صاحبي وكمل كلامه بغمزه ونت ايه نظامك 


يوسف باستغراب : نظام اي 


سيف :  نظراتك لـ سلمي


يوسف : مش عارف بحس إحساس غريب لما بشوفها


سيف : شكلي مش وقعت لوحدي يا جو 


يوسف بضحك : شكلها كدا

.................................


فارس و محمد وصلو ونزلوا ومحمد طلع وفارس ركن العربيه 

وطلع ورا


محمد خبط وفتحت له شهد


شهد : والله الشقه نورت


محمد بابتسامه : والله هي منوره بوجودك


شهد : حبيبي يا عمو


محمد شاف نور 


شهد :  دي نور يا عمو 


محمد : اذيك يا حبيبتي


نور : الحمدلله يا عمو


زينب جات عليهم


شهد: لسه بيسأل عليكي يا زوزا 


زينب بابتسامه : حمدالله على سلامتك يا حبيبي


محمد : الله يسلمك يا حبيبتي


زينب : امال فارس فين


محمد : طالع ورايا اهو 


زينب : طيب تعال غير هدومك يلا


و محمد و زينب دخلو اوضتهم 


وشهد دخلت المطبخ


نور كانت واقفه وفارس دخل 


فارس شاف نور 


فارس في سره : هو انا بدأت اتخيلها ولا ايه


نور بصت وراها لقيت فارس واقف اتحرجت وفارس اتكلم


فارس : اذيك يا نور 


نور : الحمدلله ونت 


فارس : بخير الحمدلله


البنات طلعوا من المطبخ


سلمي : حمدالله على سلامتك يا فروستي


فارس : الله يسلمك يا حبيبتي


شهد : طيب يلا غير هدومك و غسل وتعال عشان ناكل سوا 


فارس : ماشي


فارس دخل اوضته غير هدومه وطلع 


كانو البنات قاعدين ومحمد وزينب


كلهم بدأو ياكلو و آيه بصت علي فارس 


آيه : ها الاكل عجبك


فارس : حلو تسلم ايديكم


سلمي بثقه : يا بني احنا ولا اجدع شيف في اسكندريه


شهد : مش لوحدكم علي فكره انا ونور كمان عملنا معاكم


نور بضحك : اهم حاجه الاكل عجبكم 


فارس بص علي نور 


فارس : بس الاكل يجنن


شهد شافت نظرات فارس لـ نور


شهد بغمزه : الاكل برضو


فارس : امال ايه يا ست شهد 


شهد : ماشي 


وخلصوا اكل والبنات شالو الاطباق 


آيه : ها تشريو ايه


محمد : قهوه 


آيه : ونت يا فارس


فارس : قهوه 


سلمي : هنعملك ايس كوفي معانا يا ماما


زينب : ماشي يا حبيبتي 


البنات دخلو المطبخ يعملو قهوه وايس كوفي وبعد شويه خرجو و آيه كانت بالقهوه و سلمي الايس كوفي و شهد الكيك و نور الاطباق 


آيه : اتفضل يا بابا 


محمد : ماشي يا حبيبتي


آيه : اتفضل يا فارس 


فارس : تسلمي يا توتا 


قعدو البنات و وزعو كيك علي الكل 


سلمي : ايه رايكم 


فارس : لا تحفه 


محمد : حلوه يا حبايبي


زينب : حلوه اوي 


اكلو البنات الكيك مع الايس كوفي وعجبتهم 


نور : طيب يا بنات انا اتاخرت اوي هرن علي يوسف ياجي ياخدني


سلمي : لا استني هيوصلك فارس 


نور : بلاش اتعبه انا هرن علي يوسف


 آيه : يا بنتي هيوصلك فارس انتي وشهد ولا ايه يا فارس


فارس : اكيد طبعا


شهد بغمزه : اعتبريه يوسف برضو


محمد و زينب و البنات ضحكو 


محمد : خليه يوصلك يا بنتي بدل ما تتعبي اخوكي 


شهد : واهو هيوصل شهد و يوصلك معاها 


نور :  حاضر  

..................................

عند يوسف قام من النوم وقعد علي السرير ثواني عشان يفوق ورن علي نور يشوفها 


يوسف : الو 


نور : ايوا يا حبيبي


يوسف : انتي لسه برا 


نور : ايوا 


يوسف : طيب انا هاجي اخدك


نور : لا يا حبيبي فارس اخو سلمي هيوصلني


يوسف : ازاي يعني مش فاهم


نور : متقلقش سلمي والبنات هيكونو معايا 


يوسف : ماشي 


نور :ماشي سلام

 

 يوسف قم اخد شاور ولبس قميص اسود وفتح اول زرارين  من القميص وبنطلون اسود ونضاره ورش برفان وخرج 


يوسف : ماما ماما 


هناء كانت في المطبخ وخرجت 


هناء : ايه يا حبيبي


يوسف : انا خارج يا حبيبتي عاوزه حاجه


هناء : لا يا حبيبي تكون بخير بس


يوسف باس ايدين كلمته 


يوسف : تسلميلي يا ست الكل يلا مع السلامه


هناء :  ربنا يحرسك ويشيل من عليك العين يا حبيبي 


يوسف : يارب يا حبيبتي

 

 وخرج يوسف من الشقه ونزل

...........................

فارس وصل شهد وبعدين وصل قدام عماره نور و نور سلمت علي البنات ولسه هتدخل العماره لقيت يوسف خارج 


نور : رايح فين كدا بالشياكه دي


يوسف بابتسامه : رايح عند سيف 


سلمي تاهت في ضحكته قد اي جميل و وسيم وشيك اوي 


نور : اممم ماشي ياعم 


يوسف : طيب اوعي كدا خليني اسلم علي فارس 


و يوسف راح لفارس الي نزله وسلموا علي بعض بالحضن 

وبص علي البنات


يوسف بابتسامه : اذيكم يا بنات 


 آيه وسلمي : الحمدلله بخير  


يوسف : طيب اتفضل يا فارس دي اول مره تيجي 


فارس : مره تانيه أن شاء الله


يوسف : طيب يا فارس اشوفك مره تانيه


فارس : اكيد يا حبيبي 


يوسف : يلا سلام 


فارس : سلام 


نور شاورت للبنات وطلعت 

ويوسف ركب عربيته ومشي 

وفارس كمان هو والبنات مشيو 

وبعد شويه وصلو والبنات نزلو وفارس ركن عربيته وطلعو سوا

...............................


" روايه عانيت لأحُبك " 

" البارت السادس "

" الكاتبه فاطمه محمود " 


صباح جديد علي أبطالنا 


محمد خرج من الاوضه و زينب كانت في المطبخ 

وفارس قاعد علي السفره وماسك الفون بتاعه


محمد : صباح الخير 


فارس : صباح النور يا بابا 


زينب طلعت من المطبخ جايبه الاكل 


زينب بحب : صباح الخير يا محمد


محمد بابتسامه : صباح النور يا زوزا


زينب : هما البنات لسه ما خرجوش 


فارس : تلاقيهم نايمين اصلا


سلمي و آيه كل وحده طلعت من اوضتها


سلمي و آيه : صباح الورد


الكل : صباح النور


زينب : يلا اقعدو افطرو 


سلمي و آيه : حاضر


البنات قعدو يفطرو


محمد قام : هستناك في الشركه يا فارس


فارس : حاضر يا بابا


وبعدين فارس قام : مش يلا 


آيه : يلا 


محمد مشي وفارس هيوصل البنات لكليه


........................................................


عند يوسف


قام من النوم واخد شاور وبعدين لبس بدلته ورش برفانه وخرج من اوضته


هناء كانت قاعده علي السفره و نور كانت 

خارجه من اوضتها 


يوسف : صباح الحلويات


هناء : صباح الخير يا حبيبي


نور : صباح الورد يا احلا جو


هناء : اقعد افطر يا حبيبي


يوسف : لا متاخر يا ماما


هناء : طيب كل حاجه بسيطه 


يوسف : يبقا اكل اي حاجه قدام 


هناء : استني هعملك سندوتش طيب


نور بضحك : يعني اخره الشياكه دي وبرفان تمسك سندوتش

ونت نازل يا حضره الظابط


يوسف بضحك : ما انا هخليكي انتي تمسكيه


نور بضحك : نمسك يا عم احنا نقدر نقول لاا 


يوسف بضحك : يلا يا لمضه


هناء عملت سندوتش ل يوسف و نور 


هناء : اتفضل يا حبيبي ونتي كمان يا نور


يوسف ونور باسو ايدين هناء


يوسف : ماشي يا حبيبتي يلا سلام 


هناء : مع السلامه يا حبيبي


نور : سلام يا ماما 


هناء : سلام يا حبيبتي


يوسف و نور نزلو وركبوا العربيه

.........................................................


ولاول مره نروح مطار القاهرة


كان في شاب وسيم خارج من باب المطار وبيجر شنطته ورا وبعدين وقف وعلي وشه ابتسمامه 

الشاب : ياااه اخيرا رجعت ليكي يا مصر 


وفضل شويه يتفرج علي المناظر الي افتقدها بقاله عشر سنين وبعدين وقف تاكس قدامه 


السواق وقف ونزل واخد منه الشنطه وحطها في شنطه التاكس


والشاب ركب 


السواق : رايح فين يا استاذ 


الشاب بابتسامه : علي اسكندرية


السواق : ماشي


.........................................................


عند زينب كانت في البيت والباب خبط 


زينب فتحت الباب واتفاحت 


زينب : سوزان


سوزان : مش حابه تشوفني ولا ايه يا زينب


زينب : لا حابه طبعا اتفضلي


سوزان دخلت وكان معاها بنوته


سوزان بصت علي البنوته الي معاها


سوزان : دي ملك يا زينب


زينب : بسم الله ما شاء الله كبرت وبقيت زي القمر 


ملك : تسلميلي يا طنط


زينب : تحبو تشريو ايه 


سوزان : اي حاجه يا زينب


زينب : طيب عن اذنك ثواني وهرجعلكم البيت بيتكم 


سوزان : اكيد يا زينب مش محتاجه اعرف منك 


زينب ابتسمت وراحت علي المطبخ 


سوزان وهي بتبص علي الشقه كلها 


سوزان : شايفه يا بت شايفه العز الي عايشين في شقه واسعه وجميله


ملك : ايوا يا ماما جميله 


سوزان بصتلها : انتي اكيد عارفه هتعملي ايه فارس دا لازم يتجوزك اكيد مش وحده هتيجي تاخد دا كله واحنا نقعد

نتفرج انما انتي بنت عمته واهو تضمني مستقبلك وهو كمان شاب طول بعرض 


ملك  : متقلقيش يا ماما 


سوزان اخت محمد طماعه اوي كل همها الفلوس


ملك مش بتحب طريقه مامتها بس غضب عنها

بتسمع كلامها

.........................................................


يوسف و سيف و نور وصلو قدام الكليه و نور نزلت 


نور كانت لسه هتمشي رجعت 


نور : يوسف 


يوسف : ايه يا نوري


نور : ما تيجي معانا انهارده 


يوسف باستغراب : معاكو الي مين يعني وفين


نور : البنات امبارح اتفقو أنهم هيخرجو انهارده بعد 

مانخلص محاضرات 


يوسف :  طيب انتي وصحابك و فارس انا اجي بصفه ايه


سيف بص علي يوسف 


سيف : تصدقي اخوكي دا عيل فصيل احنا هنيجي


نور ضحكت : دا يوسف هيعلقك دلوقتي


يوسف مسك سيف من هدومه  


يوسف : مين دا الي عيل يلااا 


سيف : مش قصدي يا كوتش كل الفكره بس اننا نروح

 معاهم يعني ونغير جو 


يوسف ساب هدوم سيف 


يوسف : عندن فيك بقا وفي لسانك مش رايحين 


سيف وهو بيتكلم بصوت واطي 


سيف : ابو شكلك ياخي 


يوسف بصله ورفع حاجبه 


يوسف : بتقول ايه ياض 


سيف رفع ايده 


سيف : والله ما قولت حاجه


نور بضحك : جبان 


سيف بص علي نور 


سيف بغيظ : اسكتي انتي كمان مش ناقصاكي كفايه اخوكي


نور ضحكت 


في اللحظه دي كان فارس وصل ومعاه البنات 


آيه و سلمي نزلو من العربيه وابتسمو لنور وراحو عندها 


سلمي بابتسامه : صباح الخير


نور : صباح الورد يا قمري 


سيف و يوسف : صباح الخير


آيه : صباح الفل يا جدعان 


نور : صباح الجمال يا توتا 


سيف بصوت واطي : صباح العسل يا عسل


يوسف ضرب سيف في جمبته


سيف و يوسف : صباح الخير


فارس نزل من عربيته


فارس : صباح الفل يا شباب


فارس سلم علي يوسف و سيف و ابتسم لنور وسلم عليها 


سلمي : يلا بينا يا بنات 


آيه و نور : يلا 


البنات مشيو و يوسف بص علي سلمي و ابتسم علي رقتها


فارس : بقولك ايه فاضي انهارده


يوسف : والله معايا شغل 


فارس : طيب كنسل انهارده البنات هيخرجو بعد المحاضرات وهتيجي معانا ونت كمان يا سيف 


يوسف : مره تانيه معانا شغل يا فارس 


فارس : حبيبي الشغل ما بيخلصش و الخروجه دي مش هتتعوض 


يوسف : هحاول 


فارس : مفيش حاجه اسمها هحاول انت هتيجي 


سيف : يا معلم اعتبرنا خلاص جينا


فارس بضحك : عسل انت يا سيف 


سيف بضحك : حبيبي 


فارس : طيب يا شباب اشوفكم كمان كام ساعه يوسف 

سيف متتاخروش


يوسف : حاضر


فارس : يلا سلام 


يوسف و سيف : سلام


فارس ركب عربيته ومشي ويوسف وسيف ركبو العربيه ومشيو

.........................................................


يوسف وسيف في العربيه 


يوسف : احنا دلوقتي نروح الشقه وبعدين نروح علي القطاع 


سيف : مش هنتاخر علي الخروجه 


يوسف بص لسيف 


يوسف : متحمس اوي 


سيف بابتسامه : هشوفها وهتبقي قدامي يا جدع متحمسش ازاي 


يوسف ابتسم : ماشي يا عم الحبيب


بعد شويه يوسف و سيف وصو قدام العماره الي فيها

شقه الضحيه 


يوسف : يلا 


سيف : طيب انت معاك مفتاح الشقه


يوسف : اه 


وبعدين يوسف و سيف نزلو من العربيه و طلعوا السلم وفتحو الشقه وكانو بيدور علي اي دليل 

 

يوسف : سيف 


سيف : في ايه 


يوسف : بص كدا 


سيف : لقيته ازاي دا

.........................................................


عند فارس وصل مكتبه 


فارس : صباح الخير يا ندا 


ندا قامت 


ندا : صباح الخير يا فارس بيه


فارس : ابعتيلي قهوتي وكمان ابعتيلي كل ملفات الشغل 


ندا : حاضر يا فندم 


فارس دخل وقلع جاكت بدلته وحطه علي الكرسي وقعد

علي الكرسي


ندا خبطت وفارس سمحلها بالدخول


ندا : قهوتك يا فارس بيه 


فارس : ماشي يا ندا شكرا


ندا : العفو يا فندم شويه و الملفات هيكونو عندك 


فارس وهو بيشرب القهوة 


فارس : تمام في اي اجتماعات انهارده


ندا : لا يا فندم بس في معاد لـ مدام هاله بخصوص تغير ديكورات فيلتها


فارس : امتي المعاد 


ندا : كمان ساعه يا فندم 


فارس : ماشي يا ندا اتفضلي


ندا : عن اذنك يا فندم 


ندا خرجت و فارس فضل يشرب قهوته

........................................................

في الكليه


البنات كان قاعدين سوا 


شهد : يعني انهارده هنخرج


آيه : ايوا يا بنتي هنروح كلنا سوا 


سلمي : حابين نعمل ايه بقا


نور : امم ايه رايكم نروح المول 


سلمي : وبعدين نروح نتغدا في مطعم 


آيه  : ونجيب ايس كريم 


شهد : دا هيبقا يوم تحفه 


البنات : اكيد 


سلمي : بينا نخلص المحاضرات عشان بعدين نخرج 


 كل وحده من البنات راحت محاضرتها 

...........................


في الشركه 


فارس : تمام يا مدام هاله وهحاول متاخرش لان معايا شغل كتير الفتره الجايه دي 


هاله : ولا يهمك يا فارس بيه 


فارس : تمام يا مدام هاله وحددي المعادي الي تحبي 

اشوف في الفيلا قبل التغيرات


هاله : الوقت الي تحبه حضرتك


فارس : تمام يا فندم 


هاله قامت وسلمت علي فارس 


هاله : هتشرف بشغلك معايا يا فارس بيه


فارس : الشرف ليا يا مدام هاله 


هاله : بعد اذن حضرتك 


فارس : اتفضلي 


هاله خرجت وفارس فضل يشتغل شويه وبعدين قام وراح مكتب باباه


اسماء : اهلا بيك يا فارس بيه 


فارس : اذيك يا اسماء بابا جوا


اسماء : ايوا يا فندم


فارس دخل لباباه


فارس قعد قدام محمد 


فارس : انا هخرج البنات انهارده يا بابا


محمد : ماشي يا حبيبي


فارس : طيب انا ماشي دلوقتي عاوز حاجه


محمد : لا يا حبيبي خد بالك علي نفسك و علي اخواتك


فارس : حاضر يا حبيبي انت ها تمشي دلوقتي


محمد : ايوا 


فارس : طيب يلا اوصلك 


محمد : لا يا حبيبي روح انت هخلي السواق يوصلني


فارس : ماشي يا بابا 


فارس قام خرج من المكتب


وبعدين رجع مكتبه اخد جاكيت البدله وخرج ومشي بالعربيه

...............................

عند يوسف و سيف كانوا في المكتب 


يوسف : انا هرن علي مالك


سيف : اوك


 يوسف رن علي مالك بس مردش 


سيف : ايه


يوسف : مردش 


سيف : ممكن مشغول 


يوسف : ممكن 


فون يوسف رن وكان فارس ورد عليه 


فارس : ايه يابني فينك


يوسف : خلاص اهو خلصت وخارج 


فارس : ماشي انا كمان في الطريق متتاخرش 


يوسف : مسافه الكسه و هكون عندك


فارس : ماشي يلا سلام


يوسف : سلام 


يوسف بص ل سيف


يوسف : يلا بينا


سيف : يلا


يوسف و سيف خرجوا وركبوا العربيه

..............................

السواق كان وصل الشاب قدام العماره الي ساكنه فيها 


السواق : حمدالله على السلامه


الشاب : الله يسلمك 


السواق طلع شنطه الشاب من شنطه العربيه 


السواق : اتفضل يا استاذ


الشاب : شكرا 


وبعدين طلع فلوس وادها لسواق


الشاب ابتسم وبعدين طلع ومسك شنطته ووصل قدام الشقه بتاعته وطلع المفتاح فضل يفتح في الباب مش بيفتح بعدين نداه علي البواب 


البواب : خير يا استاذ في حاجه


الشاب : الباب مش بيفتح معايا 


البواب : انت حضرتك تعرف الشقه دي 


الشاب ابتسم : انا مالك يا عم اسماعيل


اسماعيل بابتسامه : مالك اتغيرت اوي يابني 


مالك بابتسامه : عشره سنين يا عم اسماعيل اكيد هتغير


اسماعيل : حمدالله على سلامتك يا بني 


مالك : الله يسلمك شوفلي الباب دا 


اسماعيل : انا معايا نسخه للمفتاح ثواني هجبهولك 


مالك : ماشي


اسماعيل نزل يجيب المفتاح وبعد شويه رجع ومالك اخد المفتاح و فتح الباب 


مالك : شكرا يا عم اسماعيل


اسماعيل : العفو يا بني عاوز اي حاجه تانيه 


مالك : لا تسلم 


اسماعيل مشي و مالك دخل شقته وهو مبسوط وفضل

 يفتكر ذكرياته 


مالك : ارتاح شويه وبعدين اروح ل يوسف و سيف 


بعدين مالك اخد شاور ونام شويه

..................................

يوسف و سيف وصل قدام الكليه كان فارس مستنيهم 

و يوسف و سيف نزلو وراحو ل فارس الي كان واقف قدام عربيته 


يوسف : ايه لسه البنات مخرجوش 


فارس : خرجو اهم


البنات كانو خرجو وراحو لشباب


فارس : يلا بينا


يوسف : يلا


آيه وسلمي وشهد ركبو مع فارس ونور ركبت مع يوسف  وسيف


فارس : عاوزين تروح فين 


سلمي : اول حاجه هنروح المول


فارس : طيب هرن علي يوسف اقوله


آيه : احنا اتكلمنا سوا ونور اكيد هتقول ل يوسف 


فارس : تمام


وبعدين وصلو قدام المول والبنات نزلو ودخلو سوا والشباب مع بعض دخلو وراهم

...............................


عند مالك قام من النوم وقرر يروح عند هناء 


خرج من الشقه ونزل الدور الي تحت منو


خبط علي شقه يوسف وهنا فتحت ليه 


هناء فتحت وفضلت تبصله


مالك بابتسامه : اوعي تقولي مش عارفاني


هناء بابتسامه : مالك 


مالك ابتسم : ايوا 


هناء : حمدالله على سلامتك يا حبيبي امتي جيت ومقولتش ليه ليوسف 


مالك ابتسم : الله يسلمك يا نونا و جيت انهارده من كام ساعه مقولتش ليوسف قولت اعملها مفاجاه 


هناء : احلا مفاجاه يا حبيبي اتفضل ادخل 


مالك دخل وقعد في الريسبشن


مالك : امال يوسف و سيف فين 


هناء : في الشغل


مالك : عامله ايه انتي طمنيني عنك


هناء : بخير يا حبيبي انتي عامل ايه 


مالك : الحمدلله بخير


هناء : دا يوسف و سيف هيفرحو لما يشوفوك


مالك بابتسامه : امال اخبار البت نور ايه


هناء : الحمدلله كويسه دخلت كليه هندسه 


مالك بضحك : ياااه كبرت وهتبقا باش مهندسه  


هناء : دي كمان هتفرح اوي لما تشوفك


مالك بابتسامه : دا انا الي مبسوط والله اني هشوفهم 


وبعدين كمل كلامه 


مالك : امال هي فين


هناء : خرجت مع البنات 


مالك باستغراب : بنات مين 


هناء : بنات معاها في الكليه اصحابها انت لازم تتغدا معايا 


مالك بابتسامه : طبعا دا انا اكتر حاجه وحشتني اكلك يا نونا


هناء بابتسامته: طيب انا هقوم اجهز الغدا 


مالك : استني هاجي معاكي 


مالك وهناء فضلو يتكلمو هما بيحضرو الغداء

.......................................................



" روايه عانيت لأحُبك "

" البارت السابع "

" فاطمه محمود "


عند البنات في المول كانو بيتفرجو 


نور : كل وحده تشتري فستان


البنات استغربو 


سلمي : ايه السبب


نور : عشان عيد ميلادي


آيه حضنت نور : كل سنه ونتي يا نوري


نور : ونتي طيب يا توتا


شهد : كل سنه وانتي طيبه يا قلبي امتي عيد ميلاد القمر بقا


نور : ونتي طيبه يا شوشو هيكون كمان بكرا 


سلمي : يعني القمر هيكبر سنه 


نور بابتسامه : تخيلي كدا واكيد هتيجو صح و هخلي يوسف يقول لفارس 


البنات : اكيد يا حبيبتي هنيجي


البنات دخلو محل فساتين وكل وحده اختارت فستان وكلهم احلا من بعض 


وبعدين البنات طلعو من المحل 


نور : هما الشباب فين 


آيه : رني علي يوسف طيب 


نور رنيت علي يوسف وقالها انهم قاعدين في الكافيه 


البنات راحو الكافيه الي في المول ولقيو الشباب وقعدو معاهم


يوسف : ايه التأخير دا كله 


نور : علي ما اختارنا كنا محتارين كل حاجه تحفه بصراحه


سيف : دول بياخدو تلت ساعات في اللبس طبيعي لما يختارو حاجه يقعدوا اكتر 


آيه : ما احنا لازم ناخد وقت هي اي حاجه وخلاص 


سيف بضحك : هو انتي منهم 


آيه بضحك : هو مين فينا مش منهم


سيف بضحك : انا قولت كدا 


نور : علي اساس يعني الشباب مش زي البنات


فارس بضحك : مش كل الشباب 


يوسف بضحك : اتكلموا عن نفسكم 


سلمي بضحك : نفهم ايه يعني زينا ولا زيهم 


يوسف بابتسامه : يابتني ايوا انا نص ساعه وابقا خلصت 


نور بضحك : شوفو مين بيتكلم 


شهد بضحك : شكله بيشتغلنا 


يوسف بص لنور وقال بضحك : دي ظلماني


آيه بضحك : احنا عارفين الي فيها


يوسف بضحك : الي هو ايه بقا


سلمي بعدم وعي لكلامها


سلمي بإبتسامة: يعني شيك وقمر في نفسك فا اكيد ليك وقت 


يوسف متوقعش انها تقول كدا بس فرح اوي بكلامها بعدين قال 


يوسف بابتسامه : تسلملي يا سلمي


سلمي اتكسفت اوي انها قالت كدا واتمنيت لو الأرض تبلعها بدل الاحراج الي هيا في ولقيتهم كلهم بيبصولها وعينها

جات في عين يوسف الي بيبصلها وقررت انها تروح الحمام عشان تهرب من نظراته 


سلمي : احم أنا هروح الحمام 


آيه : اجي معاكي 


سلمي : لاا انا هروح لوحدي 


فارس بصلها : خدي بالك من نفسك 


سلمي : حاضر 


وسلمي فضلت تمشي لحد ما لقيت الحمام ودخلت وقفت قدام المرايه 


سلمي : يخرب بيتك يا سلمي ايه الي انتي قولتيه دا 


سكتت شويه 


سلمي : ما هو بصراحه امور اوي


سلمي : طيب انا اعمل ايه دلوقتي انا ازاي هطلع واقعد معاهم دلوقتي 


سكتت شويه 


سلمي : لاا اهدي كدا وخليكي طبيعيه وكاني مفيش حاجه حصلت


خدت نفس عميق وبعدين خرجت


نور : جو حبيبي عاوزين المرادي نغير جو ونروح الساحل 


يوسف بابتسامه : انتي تومري يا اميرتي بس الكليه بتاعتك


نور بابتسامه : قلب اميرتك ما هما تلت ايام ونيجي 


سيف : ايه النداله دي تطلعو من غيري


نور بضحك : واحنا من امتي بنطلع من غيرك 


بعدين نور ابتسم وقالت 


نور : ياريت لو كمان مالك معانا كانت هتبقا احلا 


آيه باستغراب : مين مالك دا 


نور : دا صاحب يوسف وبالنسبالي زي يوسف و سيف بالظبط 


آيه :ربنا يخليكم لبعض بس مشفنهوش خالص يعني


نور : ما هو في امريكا درس هناك وعمل ماجستير وحاليا بيشتغل دكتور 


آيه : دكتور ايه 


نور : دكتور جراحه 


آيه : ربنا يوفقه


سيف حس بالغيره لما آيه بتسال كتير عن مالك 


سيف بضيق وهو باصص لـ آيه 


سيف : يعني هتطلعو ولا اي


آيه لاحظت نظرات سيف واستغرب بس طنشت الموضوع 


نور : اكيد ونتو كمان يا بنات هتطلعو معانا 


سلمي : هنشوف بابا لو وافق هنطلع اكيد 


نور : ونتي يا شوشو شوفي بابا واطلعي معانا 


شهد بضحك : متقلقوش كدا كدا  هخلي حماده يوافق واطلع معاكم


نور بضحك : اكيد هننبسط سوا 


يوسف بص لفارس : ونت يا فارس اكيد هتيجي 


فارس بابتسامه : أن شاء الله يا حبيبي 


سيف : ايوا برضو مقلتوش امتي هنطلع 


يوسف : بعد عيد ميلاد نور ويكون ظبطنا الشغل وكل 

حاجه وبعدين نطلع 


نور بابتسامه : دا هيكون عيد ميلادي السنادي هيكون معايا مع اخواتي .. بس مطولش ونبي


يوسف بابتسامه : حاضر 


البنات ابتسموا 


سلمي بإبتسامة : دا احنا بكره هتزهقي مننا 


آيه بابتسامه : هنيجي ونقضي معاكي اليوم من اوله 


شهد بابتسامه : دا احنا هنخليها هوليله 


نور بابتسامه : ربنا يخليكم ليا 


يوسف : طيب يلا بينا بقا 


الكل قام وكل واحد ركب عربيته ومشيو

...........................................

عند بيت محمد 


كانت قاعده زينب و سوزان و محمد وملك


سوزان : امال هما اتاخرو ليه 


زينب : زمانهم علي وصول


ملك : كنت عاوزه اسلم علي فارس والبنات قبل ما نمشي


محمد : هما جاين يا حبيبتي فارس قالي في الفون


وفارس والبنات دخلو وهما قاعدين واتفاجو بعمتهم وبنتها الي ليهم زمان ماجوش


فارس : مساء الخير 


الجميع رد : مساء الخير 


سوزان : عامل ايه يا فارس 


فارس : الحمدلله بخير يا عمتو


آيه : اذيك يا عمتو 


سوزان : الحمدلله يا آيه 


سلمي : عامله ايه يا عمتو


سوزان : الحمدلله يا سلمي 


البنات : عامله ايه يا ملك 


ملك : الحمدلله.. اذيك يا فارس


فارس بصلها : الحمدلله بخير.. 

بعد اذنكم يا جماعه 

ودخل اوضته


البنات قعدو معاهم شويه 

واتكلموا وبعدين سوزان وبنتها مشيو وكل واحد 

دخل اوضته ينام

..........................................

عند يوسف 

كانو وصلو قدام العماره وطلعو و يوسف رن الجرس 

هناء فتحت ليهم


سيف : مساء الخير يا نونا  


نور : مساء الخير يا قلبي 


يوسف : مساء الخير يا ماما 


هناء : مساء النور يا حبايبي في مفاجاه بقالكم زمان مستنينها 


يوسف باستغراب : مفاجاه مفاجاه ايه


سيف : بقالنا زمان 


نور : انتي كدا شوقتيني اعرف المفاجاه ايه


هناء بابتسامه : ادخلوا جوا ونتو تعرفو 


يوسف و سيف ونور دخلو يشوفو ايه هي المفاجاه 

ولقو شاب واقف مديلهم ضهره


مالك بص عليهم : surprise وحشتوني يا ولاد الايه 


يوسف و سيف ونور بصاين عليه ومتفاجين 


مالك بضحك : مالكم باصين وكاني شايفين شبح 


يوسف بابتسامه : دا بجد دا 


مالك : وجد الجد كمان 


يوسف حضن مالك وبعدين بعد عنه وسيف قال


سيف بإبتسامة: وانا الي برن عليك ونت مبتردش اتاريك نزلت واحنا منعرفش 


مالك بابتسامه : قولت اعملكم مفاجاه 


بعدين سيف حضن مالك


نور بإبتسامة : ودي احلا مفاجاه دا انا كنت لسه جايبه سرتك 


وبعدين حضنت مالك


مالك بابتسامه : وحشتني يا اوزعه 


نور : اوزعه ايه دا كان زمان دلوقتي انا في كليه وهبقا مهندسه قد الدنيا 


مالك بضحك : الاوزعه الي هتكبر سنه 


نور : هعدهالك عشان أنا مبسوطه بس ومبسوطه اكتر انك هتحضر عيد ميلادي السنادي 


سيف : وكمان ياعم طالعين الساحل ونت معانا اكيد 


مالك : لاا انا معايا شغل 


يوسف : يابني انت نازل من الشغل اصلا 


نور : تعال معانا بس وبعدين تعال لشغل بتاعك دا انت هتنبسط اوي


مالك بضحك : عشان خاطرك يا اوزعه بس 


نور بضحك : هو دا كوكو الي انا اعرفه 


مالك بضحك : كوكو مش كفايه سي سيف ملوكه تيجي 

انتي كمان كوكو


سيف ضحك : عشان بنحبك يا ملوكه 


مالك بضحك : حبيبي يا سيفو 


نور :يلا انا بقي اروح انام عشان بكره يومي تصبحو على خير 


مالك بإبتسامة: وانتي من اهل الخير يا سندريلاه 


سيف بضحك : طيب انا بكره من الفجر هتلاقي هنا


نور بغمزه : ما انا عارفه ليه هتبقا من الفجر هنا 


سيف بضحك : دايما فهماني غلط


نور بضحك : عليا انا برضو 


يوسف : طيب يلا يا لمضه روحي نامي عشان معاكي كليه بكره 


نور : طيب يلا تصبحو على خير 


الكل : وانتي من اهل الخير

...........................................

عند سلمي كانت في الاوضه واقفه في البلكونه والباب خبط


سلمي : ادخل


دخلت آيه وراحت لـ سلمي البلكونه ووقفت جمبها 


آيه : ايه مسهر القمر 


سلمي بضحك : مفيش عادي 


آيه بغمزه : هو ايه الي حصل انهارده دا 


سلمي باستغراب : حصل ايه 


آيه : استهبلي استهبلي 


سلمي : يا بنتي والله مش فاهمه حاجه 


آيه وهي بتقلد سلمي : يعني شيك وقمر في نفسك فا اكيد ليك وقت


سلمي بضحك : انا بتكلم كدا 


آيه بضحك : يعني معترفه انك قولتي 


سلمي بضحك : لاا


آيه بضحك : هعتبر انك قولتي ايوا 


سلمي ضحكت


آيه : قوليلي بقا مش فهماكي


سلمي : مش فاهمه ايه 


آيه : كلامك انهارده 


سلمي بهيام : بصراحه هو قمر اوي يا توتا 


آيه بابتسامه : وايه كمان 


سلمي بعدم وعي : مش قادره اوصفه بصراحه يا بخت نور بتشوفه كل يوم 


آيه حضنت سلمي : ما انتي بكره هتشوفي 


سلمي : تصدقي دي احلا حاجه هتحصل في اليوم والاحل هيبقا قدامي كتير


آيه بضحك : دا انتي واقعه من الدور العاشر بقا


سلمي فاقت علي ضحك آيه 


سلمي : هاا لاا اه مش عارفه 


وحطت ايدينها علي وشها 


آيه : انتي حبتيه يا سلومتي 


سلمي بصت لـ آيه


سلمي : مش عارفه بستني اي صدفه تخليني اشوفه لما بشوفه بحس بحاجات غريبه نظرته بتوترني بحب ضحكته اوي شكلي حبيته 


آيه بابتسامه : ودي حاجه حلوه ولا وحشه


سلمي : مش عاوزه مشاعري تكبر اكتر من كدا ممكن هو معندوش مشاعر تجاهي 


آيه : الي ليكي مش هيكون لغيرك اطمني 


سلمي ابتسمت 


سلمي : انتي بقا ايه الحكايه 


آيه باستغراب : حكايه ايه 


سلمي : ملاحظتيش حاجه انهارده


آيه : انتي بتتكلمي بالالغاز ليه 


سلمي : يعني انتي مشوفتيش نظرات سيف باشا ليكي 


آيه : انا لاحظت بس اكيد لاا مفيش حاجه من الي في دماغك دي 


سلمي بغمزه : ونتي ايه عرفك بالي في دماغي 


آيه : قصدك يعني حب والكلام دا 


سلمي : بت متلفيش عليا 


آيه : يابنتي زي ما بقولك انا من ناحيتي مفيش اي حاجه ممكن من ناحيته في 


سلمي : من جه من ناحيته فا هو في انتي مشوفتيش نظراته انهارده 


آيه : طيب سيبك من الموضوع دا ويلا انا هروح انام 


سلمي : طيب ما تخليكي ننام سوا 


آيه : طيب يلا بينا عشان هموت وهنام 


وبعدين البنات نامو

............................................

في صباح جديد الساعه التامنه صباحا يوم ملئ بالاحداث 


بتصحا نور من النوم وبتلاقي هديه جمبها علي السرير 

وبتفتحها وبتلاقي فستان باللون البينك وفرحت اووي وبعدين اخدت شاور ولبست هدومها وخرجت من اوضتها ولقيت متجمعين علي السفره 


نور : صباح الخير علي الجميع 


الكل : صباح الخير يا نوري


نور بابتسامه : شكرا علي الهديه يا جو 


يوسف بابتسامه : علي ايه يا قلب جو 


نور : ونتو بقا فين الهديه 


مالك : احلا هديه هتجيلك انهارده يا نوري


نور : حبيبي يا كوكو


سيف : احلي هديه هتكون عند القمر بتاعي 


نور :هو دا سيفو حبيبي 


هناء بابتسامه : ربنا يخليكم لبعض يا حبايب قلبي 


الكل : ويخليكي لينا يا نونا


يوسف : طيب يا شباب انا هوصل نور ونتو ظبطو الدنيا علي ما اجي ونتي يا نور يلا بينا


نور : يلا 


ونور و يوسف مشيو ومالك وسيف كان بيشوف هيعمل ايه

.............................................

عند سلمي و آيه كانو نايمين والباب خبط ودخلت زينب 


زينب : قومو يا بنات انتو لسه نايمين 


سلمي بنوم : خمسه دقايق كمان يا زوزا


زينب : يا بت الساعه تمانيه ونص امتي هتروح الكليه 


سلمي فتحت عينها وقامت بسرعه 


سلمي : يالهووي زمانها نور وصلت وهتدايق مننا آيه قومي يلا 


آيه : في ايه يا بنتي 


سلمي قامت


سلمي : الساعه تامنيه ونص فوقي وانا هاخد شاور 


آيه : طيب 


بعد شويه سلمي طلعت و آيه دخلت الحمام تاخد شاور وسلمي بتلبس وبعد شويه آيه طلعت ولبست وخرجت هي وسلمي 


كان محمد و فارس و زينب قاعدين علي السفره 


آيه و سلمي : صباح الخير 


الكل رد  : صباح النور


زينب : اقعدو افطرو يلا 


سلمي : لا قدام احنا اتاخرنا 


فارس : طيب يلا اوصلكم


البنات و فارس نزلو وركبوا العربيه 


في العربيه 


سلمي : احنا محتاجين نجيب هديه 


آيه : اوبس دا انا نسيت


فارس : في محل قدام بتاع هدايا متقلقوش 


سلمي : طيب تمام


بعد شويه وصلو قدام المحل ونزلو البنات وفارس 


البنات كانو بيتفرجو ومحتارين يجيبو ايه وفارس كان بيتفرج وفي سلسله عجبته اوي فا قرر يجيبها وكان لسه هيروح بس وقف


فارس : ثواني بس انت هتجيبها لمين سكت شويه وبعدين قال هيكون لمين يعني اكيد لنور


وبعدين البنات كانو اشتروا هدايا وراحوا لفارس 


سلمي وهي بتبص علي السلسله الي ماسكها فارس


سلمي : ايه الجمال دا 


فارس : يعني بجد حلوه عشان أنا مش هعرف انها ممكن تعجبها او لا


آيه : الي هي مين دي تعجبها ولا لا


فارس : نور 


آيه : امممم


فارس : مالها البت دي 


سلمي : سيبك من البت دي السلسله تحفه 


فارس : طيب تعالو ندفع تمنهم عشان نمشي


وبعد شويه فارس والبنات مشيو وراحو الكليه

.............................................

يوسف وصل نور قدام الكليه 


يوسف : لما تخلصي رني عليا عشان اجي اخدك 


نور بابتسامه : كمان البنات هيجو معايا 


يوسف : خلاص ماشي انا هروح اشوف الشباب ونظبط الدنيا لحد ما تخلصي


نور : ماشي يا حبيبي 


يوسف : ادخلي الكليه و يلا سلام 


نور : سلام 


نور دخلت الكليه وراحت الكافيه ولقيت شهد قاعده 


وسلمت عليها 


نور : صباح الورد يا شوشو


شهد : صباح الجمال يا قمر يومك


نور بابتسامه : ايه حماده وافق 


شهد بضحك : عيب يا بنتي دا اكيد


نور ضحكت 


نور : محدش من البنات لسه جي 


شهد : لا انا لسه واصله من شويه 


وفضلو يتكلموا

............................................

عند فارس كان وصل قدام الكليه والبنات نزلو وفارس مشي والبنات دخلو الكليه وراحو الكافيه ولقو شهد و نور قاعدين 


آيه : صباح الحلويات 


نور و شهد : صباح الشقطه 


سلمي : صباح الورد 


شهد و نور : صباح الفل


نور : اتاخرتو ليه 


سلمي : راحت علينا نومه 


نور : لا دا انتو انهارده لازم تبقو فايقين اوي انهارده مش اي يوم 


سلمي : دا اكيد يا قمري 


شهد : يلا بينا علي المحاضره طيب 


البنات : يلا 


وشهد ونور و سلمي راحوا المحاضره و آيه راحت محاضرتها

............................................

عند يوسف 

كان وصل ونزل من العربيه وطلع شقتهم وفتحله مالك ودخل ولقي سيف بياكل 


يوسف بص علي مالك 


يوسف : هو بيعمل ايه 


مالك بضحك : زي ما انت شايف بياكل


سيف بصلهم :في أي ياعم انت وهو 


يوسف : لا مفيش بس هو انت مش من شويه كنت بتاكل 


سيف : جوعت بصراحه 


يوسف : دا احنا مكملناش ساعتين علي بعض 


سيف : افضلو انبرو لحد ما اختفي خالص من قله الاكل 


مالك بضحك : دا احنا الي هنختفي جمبك والله 


يوسف : دا انت بتاكل ومش باين عليك مش عارف ازاي


سيف : نونا تعالي شوفي ابنك وصاحبه الي باصين في الاكل الي بأكله


هناء جات 


هناء : ما تسيبو الواد ياكل 


سيف : قوليلهم 


يوسف : قوم كفايه طيب خلينا نشوف هنعمل ايه


و الشباب بداو يعملو تزين حلو لعيد ميلاد نور

.............................................

عند فارس في الشركه 


كان مع باباه في المكتب 


محمد : بخصوص حسام في جديد في الشغل 


فارس : هو غير شويه حاجات زي ما قولتلك المره الي فاتت 


محمد : وهتبتدي امتي شغل فيها 


فارس : بكره أن شاء الله صحيح انهارده عيد ميلاد نور

اخت يوسف وعزمينا عندهم 


محمد : طيب وقولت لمامتك 


فارس : ما انا قولت اقولها لما نروح


محمد : تمام روح علي مكتبك عشان تخلص شغل 


فارس : طيب 


وبعدين فارس خرج من المكتب وراح مكتبه يشتغل شويه

.............................................

عند البنات كانو خلصوا واتجمعو 


آيه : يلا بينا نمشي ولا اي 


نور : يوسف هيجي ياخدنا انا هرن عليه 


ونور رنيت علي يوسف الي رد عليها 


يوسف : ايوا يا حبيبتي 


نور : احنا خلصنا يا جو


يوسف : طيب مسافه السكه 


وبعدين قفلت معاه 


وعند يوسف كانو الشباب خلصوا تزين وكانت حاجه تحفه


يوسف : طيب انا هجيب نور والبنات 


سيف : طيب ما تاخدني معاك ياخي


يوسف بضحك : بلاش انت 


سيف : ماشي ليك يوم ياعم 


مالك بضحك : امشي انت بس هات نور و البنات وسيبه 


يوسف مشي راح يجيب البنات

.........................................

عند البنات كانو قاعدين في الكافيه وفون نور رن وكان يوسف رديت عليه


نور : ايوا يا جو 


يوسف : انا وصلت يا نور اطلعي يلا 


نور : ماشي 


وقفلت معاه وبعدين البنات طلعوا من الكليه لقو يوسف بعربيته وركبوا العربيه 


البنات : السلام عليكم 


يوسف : وعليكم السلام 


نور : ايه امال سيف ومالك فين 


يوسف : في البيت 


نور : طيب بينا عشان نوصل 


وبعد وقت وصلو قدام العماره البنات نزلو وطلعو مع نور ويوسف طلع وراهم 


نور رنيت الجرس وفتح ليها سيف 


نور : وسع كدا 


سيف : طيب حتي سلمي عليا الاول أو سبيني اسلم علي البنات


نور بضحك : اذيك يا حضره الظابط


سيف بضحك : اهلا يا باش مهندسه .. اذيكم يا بنات عاملين ايه


البنات : اهلا بيك يا حضره الظابط 


البنات دخلو وقعدو في الريسبشن ونور راحت تشوف مامتها وهناء خرجت وسلمت علي البنات وقعدت معاهم 


نور : امال فين مالك يا ماما


هناء : بيتكلم بالفون في البلكونه 


آيه باستغراب : هو مش مالك دا الي في امريكا برضو 


نور بإبتسامه : ما هو امبارح لما رجعنا لقيناه هنا وعملها لينا مفاجاه 


آيه : طيب كويس حمدالله على سلامته


وبعدين مالك بيطلع من البلكونه وبيلاقي البنات قاعدين 


نور : تعال يا مالك اعرفك بصحابي آيه و سلمي و شهد 

ودا بقا مالك


مالك : اهلا وسهلا بيكم 


البنات : اهلا بيك


مالك بهمس لنور :هما دول صحابك البنات 


نور بنفس الهمس : اه هما


سيف بهمس : انتو بتهمسو علي ايه 


نور : ونت مالك ياض


سيف : هي بقت كدا ماشي 


يوسف : ونت دايما حاشر مناخيرك في الي مالكش في ليع 


نور بضحك : شكلك بتتهزق 


آيه بضحك : اقعد بكرامتك احسن يا سيف 


سيف بضحك : والله انا دمي خفيف بس هما بيقفشو عليا


سلمي بإبتسامة : ما هو باين انك بتحب الهزاز 


يوسف : هو انتي شوفتي حاجه دي حاجه بسيطه


شهد بضحك : هو في اكتر من كدا تاني 


مالك بضحك : كتير اوي


هناء : طيب يلا يا نور نحضر الغداء 


آيه : استني يا طنط هنيجي معاكو


هناء : لا مش عاوزه اتعبكم يا حبايبي


سلمي : مفيش ولا تعب ولا حاجه يا طنط


شهد : يلا بينا طيب 


سيف : متتاخريش علينا يا نونا عشان جعان 


والبنات وهناء دخلو المطبخ يحضرو الغداء


يوسف : يخرب بيتك امال الي كان بياكل مين دا 


سيف : هو انت هتعد عليا الاكل ياعم انت 


مالك بضحك : بصراحه كتر خير البنت الي هتجوزه


سيف : عارف والله يا بختها الي هيكون من نصيبها هتاخد شاب امور وحليوه


يوسف بضحك : متوضع 


مالك بضحك : قصدك مغرور


سيف : اشكركم علي مدحكم ليا


نور والبنات حضرو السفره وخلصو الاكل ونور ناديت علي الشباب واكلو في جو هادي


سلمي وهي بتاكل وقع علي هدومها اكل فقامت 


سلمي : نور هي اوضتك فين 


نور : اخر الطرقه علي ايدك اليمين


سلمي : طيب 


آيه : اجي معاكي اساعدك 


سلمي : لاا خليكي انتي 


سلمي مشيت اخر الطريقه ودخلت الاوضه و دخلت الحمام ونضفت هدومها وخرجت من الحمام لقيت صوره ليوسف كبيره ابتسمت وبعدين قالت 


سلمي : هي نور حاطه صوره ليوسف ليه كملت كلامها ايه الغباء دا ما هو اخوها 


بعدين ظبطت نفسها بالمرايه وهنا يوسف دخل الأوضه وقفل الباب وقلع القميص بتاعه 


سلمي باصه في المرايه علي انعكاسه ومش عارفه تتحرك 


يوسف بص وراه ولقي سلمي واقفه بصلها ومسك قميصه ولبسه 


يوسف كان هيتكلم سلمي خرجت من الأوضه بسرعه

وراحت للبنات كانو في المطبخ 


نور : طولتي ليه كدا 


سلمي : علي ما خلصت 


آيه لاحظت توتر سلمي 


آيه راحت لسلمي وقالت بهمس : انتي كويسه


سلمي : كويسه 


هناء : طيب روحو يا حبايبي انتو ارتاحو 


نور : يلا بينا يا بنات 


والبنات راحو اوضه نور

..........................................

عند فارس كان خلص شغل وطلع من مكتبه وراح مكتب باباه وبعدين طلعو من الشركه ومشيو 


وبعد شويه وصلو وطلعو وفتحت ليهم زينب 


زينب : حمدالله على السلامه 


فارس : الله يسلمك يا ماما 


محمد : الله يسلمك يا حبيبتي 


زينب : غيرو علي ما احضر الغداء 


وبعد شويه اكلو سوا وخلصو 


وفارس كان هيدخل اوضه 


فارس : ماما انهارده عيد ميلاد نور وعزماكي


زينب : ماشي يا حبيبي 


بعدين فارس دخل اوضه

............................................

وبعد وقت البنات كانو لبسو الفساتين وكانو حلوين اوي 


نور : تعالو يا بنات نتصور 


وفضلو يتصورو كتير


هناء دخلت عليهم : يلا يا بنات 


البنات : حاضر 


بعدين خرجت هناء و وراها البنات ونور عرفتهم علي الضيوف وفضلو يتكلموا ويهزرو سلمي وهي بتضحك عينها جات علي عين يوسف الي بصالها اتوترت وشالت عينها بسرعه 


سلمي : هروح الحمام وهاجي 


البنات :  ماشي 


سلمي مشيت و يوسف راح وراها وبعدين سلمي كانت قدام اوضه نور ودخلت البلكونه وفضلت تتنفس شويه 

وبعدين خرجت وكان يوسف قدام الباب 


سلمي بصتله ومش عارفه تقول ايه 


يوسف : انا حابب اوضحلك سوء التفاهم الي حصل انا اسف مكنتش اعرف انك في الاوضه 


سلمي : انا الي اسفه كنت فاكرها اوضه نور 


يوسف ابتسم : حصل خير 


سلمي : بعد اذنك 


يوسف : اتفضلي


سلمي مشيت و يوسف ابتسم ومشي 


فارس ومامته وباباه كانو وصلو 


يوسف وهناء استقبالهم 


هناء : نورتو يا جماعه 


زينب : دا نورك يا حبيبتي


يوسف : اتفضلو يا جماعه 


محمد و زينب و فارس قعدو والبنات راحو ليهم 


نور : اذيك يا عمو


محمد : اهلا يا حبيبتي كل سنه وانتي طيبه


نور بابتسامه : ونت طيب يا عمو .. عامله ايه يا زوزا 


زينب بابتسامه : الحمدلله بخير يا حبيبتي كل سنه وانتي طيبه


نور : ونتي طيبه يا زوزا


نور بصيت لفارس الي كان عيونه عليها 


فارس : كل سنه وانتي طيبه يا نور 


نور بابتسامه : ونت طيب يا فارس


آيه فونها رن وقمت ترد عليه كانت بتتكلم وفجاه 

حد خبط فيها


مالك : اسف والله مقصدش


آيه : ولا يهمك حصل خير 


مالك : طيب انتي كويسه


آيه بابتسامه : الحمدلله تمام يا دكتور


مالك بضحك : دكتور اي انتي تقولي مالك من غير دكتور


آيه بضحك : اوك يا مالك


مالك بابتسامه : انتي كليه ايه بقا 


آيه : هندسه


مالك : يعني زي الاوزعه الي هناك دي


آيه باستغراب : اوزعه مين


مالك بضحك : اقصد نور


آيه بضحك : هو انت مسميها اوزعه


مالك : بحب انكشها بس


فضلو يهزرو ويضحكون


وسيف كان واقف وشايفهم من بعيد وحس بالغيره فا راح

يشوف بيضحكو علي ايه


سيف بضيق : بتضحكو علي ايه

.........................................................



" روايه عانيت لأحُبك " 

" البارت التامن " 

" الكاتبه فاطمه محمود "


تَبُوحُ لَهَا بِالحُبِّ عَيْنَايَ إِنَّمَا

لِسَانِيَ يَسْتَحْيِي فَلَا يَتَكَلَّمُ ⁦♡⁩


سيف بضيق : بتضحكو علي ايه


آيه و مالك استغربوا طريقته لانه علي طول بيهزر 


آيه : مفيش كنا بنتكلم عادي بعد اذنكم 


مالك بابتسامه : اتفضلي 


سيف فضل باصص علي مالك 


مالك باستغراب : في ايه مالك ياعم  


سيف محبش يقول انه ادايق لما كانو واقفين بيهزوز

 سوا هو و آيه فغير الموضوع


سيف : لا مفيش شوفتكم بتضحكو وبتهزرو قولت اجي اضحك معاكم انت عارفني بحب الهزار


مالك بابتسامه : بس دخلتك علينا مكانتش بتقول كدا دا البنت اتخضت ومشيت ياجدع


سيف : دا انا دايقتها اوي كدا دا انا مكنتش اعرف 


مالك بضحك : شوفت بقا 


سيف بضحك : طيب تعال نشوف يوسف 


وبعدين راحو ليوسف كان قاعد مع فارس وفضلو يتكلمو


عند البنات 


شهد : ايه قعدت المطلقين دي 


نور بضحك : عاوزه ايه طيب


آيه بضحك : انا عارفه هي عاوزه ايه


سلمي بضحك : شغلي ليها اغاني بس مهرجانات 


نور ضحك : ثواني هشغل وارجع 


ونور شغلت مهرجان اسحب سيفك يلا


شهد : يلا بينا هنزيع ننطلق وشجيع مشاغبين 

دماغها والعة جابوا سلاح جهزوا طالعة هتخرب

تخرب هتقلب تقلب نضرب اضرب ولع ولع نفرقع 

نفرقع نسمع نسمع 


البنات ضحكو عليها 


شهد : تعالو نرقص يلا 


سلمي : طيب والناس 


نور : فكك ياعم 


آيه : تعالو اليوم دا مش هيتعوض 


نور بضحك : توتا معاها حق 


وبدأوا البنات بيرقصو وكل الموجودين والشباب 

بصولهم وانبهرو برقصهم 


والبنات كانوا بيرقصو وبيغنو سوا وهما مبسوطين 


سيف : احنا هنفضل نتفرج عليهم ولا ايه 


يوسف : هنعمل ايه يعني 


مالك : نرقص مثلا 


سيف بضحك : فاهمني انت


مالك بضحك : طيب قوم يلا 


سيف : يلا يا يوسف 


يوسف بضحك : احنا ظباط يابني هنرقص ازاي


سيف : حد قالك أن واخده شهاده ممنوع الرقص 


مالك بضحك : مش عارف يوسف دماغه فاكه انهارده ليه


يوسف بضحك : انا دماغي فاكه 


مالك بضحك ورفع ايدو : بسحب كلامي 


سيف بضحك : يا جدعان يلا 


يوسف بضحك : ماشي يلا


سيف بص علي فارس 


سيف : يلا يا فارس 


فارس بصله : اكيد مش بتكلمني انا 


سيف بضحك : لا بكلمك انت ياعم تعال يلا 


فارس : لا انا مبعرفش روحو انتو 


سيف بضحك : منظرك هيبقا وحش ونت واقف

لوحدك تعال اخلص 


فارس بضحك : ما انا هسقفلكم 


مالك بضحك : يا عم اخلص يلا


البنات كانو بيرقصو واتفاجو بالشباب بيرقصو هما كمان 


البنات : اووووو


شهد : استنو هغير ليكم المهرجان وشهد غيرت المهرجان وشغلت مهرجان صاحبي يا صاحبي 


والشباب رقصو و انبهرو برقص فارس


سيف بضحك : ايه ياعم ده مالها العالم برة عاملين كدا ليه 


يوسف بضحك وهو بيشاور علي سيف  : وانا وانت يا صاحبي مالنا مش لايقين كده ليه 


مالك بضحك : مش شبه الناس دي في حاجه ولا فاهمين منهم حاجه 


فارس بضحك : ولا عارفين نسلك وسط الهوجة هنعمل ايه


شهد بضحك : صاحبي يا صاحبي انت اللي لوحدك شبهي 


سلمي بضحك : دا في ناس في كروش بتعبي وفي ناس بتنسي تربي 


آيه بضحك : صاحبي يا صاحبي انت اللي مقوي لي قلبي 


نور بضحك : انت اللي ساندي وجنبي وطول ما انت كتف في كتفي 


الشباب و البنات : نقدر ع الدنيا نقدر ع الدنيا يا صاحبي 


فضلو يغنو ويرقصو بسعاده 


وبعد شويه خلصوا رقص والبنات و الشباب قعدو 


سيف : فين دا الي مش عارف يا عم فارس دا انت ابهرتنا 


فارس بضحك : اصلا مش متعود ارقص 


سيف بضحك : يعني انا الي عارف ما كنت بهبل وخلاص


مالك بضحك : فعلا احنا كنا بنهبل


سيف بضحك : احلي هبل دا ولا ايه 


يوسف بضحك : مصاحب شويه مجانين والله


الشباب فضلو يهزرو ويضحكو ونور جات عليهم 


نور : يوسف تعال انت و الشباب نتصور سوا 


يوسف : ماشي يا قلبي 


بعدين الشباب راحوا عشان يتصورو الشباب وقفوا جمب بعض والبنات جمب بعض واتصورو وكانت صوره جميله اوي


نور : ماما زوزا عمو محمد تعالو اتصورو معانا


واتصور كلهم سوا 


يوسف بابتسامه : يلا يا حبيبتي عشان تطفي الشمع 


وبعدين نور وقفت قدام ترابيزه كبيرة عليها حلويات كتير وكيك متزين بطريقه تجنن 


سلمي و آيه و شهد كانو واقفين من ناحيه و يوسف

و سيف و مالك و فارس من ناحيه 

كل الموجودين والشباب والبنات غنو اغاني العيد 

ميلاد ونور مبسوطه 


آيه : يلا اطفي الشمع يا نوري


نور كانت هتطفي الشمع بس وقفت علي صوت سلمي


سلمي : لاا اتمني حاجه الاول 


نور اتمنت وبعدين طفت الشمع وقطعت الكيك 


آيه : كل سنه وانتي طيبه يا نوري اتفضلي 


نور : ونتي طيبه يا توتا شكرا علي الهديه ياقلبي 


سلمي : كل سنه وانتي طيبه يا قلبي يارب تعجبك 


نور : ونتي طيبه يا سلومتي اكيد هتعجبني يا حبيبتي 


شهد : كل سنه وانتي طيبه يا روحي اتفضلي


نور : ونتي طيبه يا شوشو شكرا يا قلبي 


سيف : كل سنه وانتي طيبه يا نوري اتفضلي 


نور : ونت طيب يا سيفو تسلملي 


مالك : هديتك يا قمري عام الهنا 


نور : حبيبي يا مالك 


فارس كان عاوزه يدلها الهديه بس مكانش عارف 


وبعدين كلهم قعدو الشباب سوا والبنات سوا 

ومحمد و زينب وهناء سوا


وبعدين آيه كانت بتوزع الكيك علي الشباب 


وراحت لشباب كانو قاعدين سوا 


آيه : اتفضل يا حبيبي 


فارس : ماشي يا قلبي 


آيه : اتفضل يا باشا 


يوسف بابتسامه : ماشي يا بشمهندسه 


آيه بابتسامه : اتفضل يا دكتور 


مالك ابتسم : شكرا يا هندسه 


آيه : هو سيف فين  


فارس : بيتكلم في الفون في البلكونه


آيه : ماشي 


وبعدين آيه راحت لسيف البلكونه كان خلص بالفون 


آيه : اتفضل يا حضره الظابط 


سيف بإبتسامة : شكرا يا آيه 


آيه كانت ماشيه وقفت لما سيف اتكلم 


سيف : اسف 


رجعت بصت لسيف 


آيه : علي ايه 


سيف : لما كنتي بتهزري انتي ومالك وبقولكم

بتضحكوا علي ايه حسيتك اديقتي


آيه : ما حصلش حاجه 


سيف : اتمني أنك ما تكونيش زعلانه مني 


آيه بابتسامه : لاا ابدا 


سيف : تصدقي ابتسامتك حلوه


آيه بكسوف : ميرسي 


بعدين آيه مشيت ورحت عند البنات وفضلو يتكلموا سوا 


نور : ما تيجو نشرب حاجه 


آيه : انا هاجيب انا وسلمي ونتي وشهد خليكم هنا 


نور : ماشي 


آيه : تعالي يا سلمي 


سلمي : يلا


آيه و سلمي راحوا يجيبو عصير 


نور بصت لشهد : ايه يا شوشو الكيك عاجبك 


شهد وهي بتاكل : جدا 


نور بضحك : ما واضح دا انتي وسختي ايدك زي الاطفال 


شهد بضحك : طيب هروح الحمام واجي 


نور : ماشي 


فارس كان قاعد مع الشباب بص علي نور شافها قاعده

لوحده ولقي انها فرصه مناسبه يديلها الهديه و قرر انه 

يروحلها 


فارس : بعد اذنكم يا شباب 


يوسف : اتفضل يا حبيبي 


وبعدين راح عند نور 


فارس : نور 


نور بصتله : نعم 


فارس طلع علبه صغيره متزينه بطريقه حلوه 


فارس : اتفضلي 


نور : ايه دا 


فارس : شوفتها وبصراحه عجبتني فا جبتهالك 

يارب تعجبك بس 


نور اخدتها من فارس


نور بابتسامه : اكيد هتعجبني 


فارس ابتسم : طيب بعد اذنك 


نور بابتسامه : اتفضل 


فارس مشي و آيه و سلمي راحوا لنور 


آيه : اتفضلي يا ستي


نور بابتسامه : ميرسي يا توتا


سلمي : شهد فين 


نور بضحك : راحت الحمام اصلا انتو مشوفتوش 

شكلها وهي كانت بتاكل الكيك 


سلمي بضحك : عارفين الفضايح دي


شهد كانت جايه عليهم 


آيه بضحك : لسه جايبن في سرتك 


شهد باستغراب : ليه 


سلمي بضحك : اخبار الكيك ايه 


شهد بغيظ : ونا اقول ليه شرقت وانا بشرب مياه اتاريها عيونكم الي جايبانا ورا 


نور بضحك : متزعليش نفسك بس دا لو عاوزه كيك تاني 

اجبلك كمان


شهد بضحك : انا مش زعلانه خلاص هاتي بقا 


آيه بضحك : جبيلها اكل وتديكي عنيها 


شهد بضحك : بنات اقرب ما للإنسان معدته 

فا بلاش قر علينا بقا 


البنات ضحكو وفضلو يتكلمو كتير


محمد : يلا بينا يا فارس 


فارس : حاضر يا بابا هقول للبنات 


هناء : ما تقعدو شويه يا جماعه 

دا انتو نورتونا والله 


زينب بابتسامه : حبيبتي تسلمي مره تانيه أن شاء الله 


البنات وفارس ومحمد و زينب سلمو علي نور وهناء

 والشباب ومشيو


نور بابتسامه : كان احلا عيد ميلاد في حياتي 


هناء بابتسامه : كل سنه يبقا احلا أن شاء الله عليكي


مالك بضحك : مش مصدق الاوزعه كمان كبرت سنه 


نور بضحك : لا صدق اهو الاوزعه دي كبرت سنه 


سيف : بس كان عيد ميلاد تحفه انبسطنا في 


نور : لا بس فاجأتني انهارده ونت بترقص


سيف بضحك : دي حاجه بسيطه بس يابنتي من الي عندي


يوسف : طيب يلا يا اخويا انت وهو كل واحد علي شقته 


مالك : شايفه ابنك بيتطردنا يا نونا 


هناء : هو يقدر اصلا 


سيف بضحك : اهو نونا دي الي ميقدرش يتكلم قدامها 


يوسف بضحك : طيب يلا يا خفيف 


مالك و سيف : طيب تصبحو على خير 


الكل : ونتو من أهله 


ومالك وسيف كل واحد راح علي شقته 


نور : هدخل انام انا تصبحو علي خير 


يوسف و هناء : ونتي من اهل الخير 


ويوسف دخل اوضته وكمان هناء


............................................


عند نور دخلت اوضته وقعدت علي السرير وقررت

تفتح الهدايا وانبستط بيهم اوي وبعدين فتحت الهديه

الي جبهالها فارس وعجبتها اوي وبعدين مسكت فونها

ونزلت الصوره الي اتصوروها سوا البنات والشباب علي الفيسبوك وعملت ليهم كلهم منشن ما عادا فارس 


نور بابتسامه : كان نفسي اعملك منشن يا فاروسه

بس مش عندي اصلا 


 سكتت شويه وضحكت 


نور بضحك : فاروسه ايه انتي كمان اهدي كدا خلينا في الصوره كدا


وبعدين كتبت عليها كان احلا عيد ميلاد بوجودكم معايا 


نور بابتسامه وهي بتفتكر فارس : قد ايه كان لطيف

انهارده طيب انا عاوزه اشوف صوره دلوقتي اعمل ايه


سكتت شويه 


نور : راحت عليا من عند سلمي 


بعدين دخلت اكونت سلمي وشافت اخر بوست 

وكان فارس عامل لاف 


نور بضحك : ايوا بقا 


ودخلت اكونت فارس وفضلت تتفرج علي صوره 

...............................


عند سلمي وايه كان قاعدين سوا وكل وحده جالها

اشعار من الفيسبوك من نور عامله ليهم منشن وشافو

الصوره 


آيه : شوفتي الصوره الي نزلتها نور 


سلمي : اه ماهي عامله منشن 


آيه : دي عامله منشن لشباب كمان 


وبعدين بصت لسلمي 


آيه بغمزه : جاتلك لحد عندك اهي تتفرجي عليه براحتك 


سلمي ابتسمت : خلاص بقا


آيه بضحك : انتي بتكسفي 


سلمي بابتسامه : يووو يا توتا


آيه ابتسمت علي سلمي وبعدين علقت لنور وجودك

في حياتنا اجمل حاجه ياقلبي وبعدين قامت 


آيه  : انا هروح انام مش هتنامي ولا ايه 


سلمي وهي باصه في الفون : شويه كدا


آيه بغمزه : متسهريش كتير هاا ورانا كليه بكره


سلمي بضحك : ماشي 


آيه طلعت من اوضه سلمي وراحت اوضتها 


وسلمي علقت لنور حبيبتي وجودك هو اللي محلي 

حياتنا 


ودخلت اكونت يوسف وفضلت تتفرج 


سلمي بهيام : قد ايه انت جميل يا جو

...........................................


فارس كان في اوضه قاعد علي السرير 

وماسك ال فون وشاف الصوره الي اتصوروها 

عند سلمي فأدخل علي اكونت نور وفضل

يتفرج علي صورها كان هيدخل يكلمها بس اتردد 


فارس : طيب اقولها ايه ايوا هقولها عجبتك

الهديه وخلاص 


بعدين بعتلها وفضل يتفرج علي صورها 

وهو مبسوط 

............................................


عند شهد كانت واقفه في البلكونه ومشغله 

اغاني وصلها اشعار من الفيسبوك مسكت

التليفون وشافت الصوره ابتسمت لما شافت

سيف وعلقت لنور وجودك في حياتنا اجمل 

صدفه يانوري وشافت اكونت سيف دخلت 

عليه واتفرجت علي صوره

............................................


عند مالك كان قاعد مسك الفون وجاله اشعار

من الفيسبوك من نور ابتسم لما شاف الصوره

وعلق وجودك هو الاحلا يااوزعه بعدين شايف

آيه معلقه ابتسم بعدين دخل اكونت 

آيه وفضل يتفرج عليه

..............................................


عند سيف كان نايم ع السرير وجاله اشعار من

الفيسبوك من نور دخل ع الفيسبوك وشاف

الصوره بعدين علق لنور القمر اللي منوره

الصوره بعدين دخل على صفحه آيه بعتلها ع 

الخاص ازيك ياقمر 

...............................................


عند يوسف كان خارج من الحمام و وصله اشعار 

مسك الفون وشاف الصوره ابتسم وعلق وجودك

هو اجمل حاجه في حياتي يا قلب اخوكي بعدين 

شاف سلمي معلقه ودخل  الاكونت بتاعها وبعت 

ادد بالغلط ومخدش باله وفضل يتفرج لحد ما نام

................................................


صباح جديد علي ابطالنا 


يوسف كان صحي من النوم واخد شاور وكان

بيلبس هدومه والباب اتفتح وكان سيف 


سيف : صباحوو نعناع 


يوسف : صباحو زفت عليك هو 

الباب اتعمل ليه 


سيف : تصدق عندك حق 


يوسف : طيب الحمدلله انك فهمت


سيف بضحك : المفروض ماكانش اتعمل 


يوسف بصله بقله حيله : بكلم مين انا 


فارس بثقه : سيف باشا


يوسف : اركن الثقه دي علي جمب وانهارده ورانا شغل كتير 


سيف : ياعم لما نروح الشغل يبقا نتكلم مش هيبقا هنا وهناك

واخلص يا خويا مش ليك ساعه قدام المرايه الواحد جاع 


يوسف : حبيبي وايه الجديد انت علي طول جعان 


سيف : طيب يلا 


يوسف : جاي وراك 


سيف مشي ويوسف كان بيكمل لبس 


سيف قعد علي السفره 


سيف بصوت عالي : ايه يا نونا 


هناء وهي طالعه من المطبخ : خلاص يا حبيبي اهو


سيف : محدش في البيت دا ليه مش طالع من اوضته 

ابنك ليه ساعه قدام المرايا والبت نور فين 


هناء قعدت هي كمان 


هناء : بتلبس جوا 


سيف : طيب ناوليني عيش 


هناء : اتفضل يا حبيبي 


سيف اخد العيش وفضل ياكل 


هناء : عجبك الاكل 


سيف : الله عليكي يا نونا انتي بتساليني دا انا قربت

 اخلص الاكل 


هناء بابتسامه : بالهنا ع قلبك يا حبيبي 


سيف بضحك : حبيبتي يا نونا 


والباب خبط وهناء قامت تفتح وكان مالك 


مالك : صباح الخير يا نونا 


هناء : صباح الخير يا حبيبي


مالك بص ع سيف : انت كنت بايت هنا ولا ايه 


سيف : صباح الخير يا عم


مالك قعد جمب سيف 


مالك : طيب خف شويه لتشرق من كتر الاكل 


سيف : بعد عيونك انت ونا هبقا زي الفل


يوسف خرج من اوضه وقعد معاهم 


يوسف : صباح الخير 


الكل : صباح النور 


يوسف : احنا هنحسب إقامتك هنا 


سيف وقف اكل 


سيف : طيب والله البيت دا ما ليه حس من غيري

 مش كدا يا نونا


هناء بضحك : دا اكيد يا حبيبي 


نور جات وقعدت معاهم


نور : صباح الورد 


الكل : صباح الفل 


نور : ماله صوت سيف عالي كدا


مالك بضحك : دا سيف اتحمق شويه بس 


نور بضحك : ليه ايه حصل


مالك بضحك : كالعاده يوسف بينكش في سيف 


نور بضحك : طيب بطلو تنكوشو في بعض دلوقتي عشان توصلوني الكليه 


سيف : انا كنت قاعد في حالي بفطر واخوكي الي بينكش فيا 


يوسف : طيب افطر ونت ساكت عشان ورانا شغل 


مالك : ياريت تاخدوني معاكم


يوسف بهزار : هو مش كل واحد منكم معاه عربيه 


مالك و سيف في صوت واحد : 

عشان بنحبك يا جو 


نور بضحك : دا انتو طلعتو مصلحجيه 


هناء : كفايه كلام يا لمضه ونتو كدا هتتاخرو علي شغلكم


............................................


آيه كانت خارجه من الاوضه وزينب كانت بتحط الفطار علي السفره 


آيه : صباح الخير يا ماما 


زينب : صباح الخير يا حبيبتي 


آيه : اساعدك 


زينب : لا يا حبيبتي روحي شوفي سلمي اتاخرت ليه 


آيه : حاضر يا ماما


آيه راحت لـ اوضه سلمي وزينب كانت خلصت تجهيز فطار ومحمد خرج من الاوضه 


محمد : صباح الخير يا حبيبتي 


زينب : صباح النور يا حبيبي اقعد أفطر يلا 


محمد قعد 


محمد : حاضر .. امال فارس والبنات فين 


زينب : آيه فاقت وقولتلها تشوف سلمي وانا هروح

اشوف فارس 


محمد : ماشي يا حبيبتي 


زينب راحت اوضه فارس وخبطت 


فارس : ادخل 


زينب بابتسامه : انت خلصت لبس كنت فاكرك لسه نايم  


فارس بابتسامه : لا يا زوزا اهو خلصت 


زينب : طيب يلا عشان نفطر


فارس : حاضر جاي وراكي يا حبيبتي


زينب بابتسامه : ماشي يا حبيبي 


وبعدين زينب خرجت وبعد شويه فارس خرج 


عند آيه دخلت اوضه سلمي لقيتها ماسكه 

الفون ومبلمه 


آيه باستغراب : مالك مبلمه كده ليه

.................................................



" روايه عانيت لأحُبك "

" البارت التاسع "

" فاطمه محمود "


شهد كانت نايمه ودخلت مامتها الاوضه


نجلاء : شهد يا شهد 


شهد بنوم : اممم


نجلاء : يابت قومي يلا 


شهد بنوم : سبيني شويه يا نوجا


نجلاء رمت عليها المخده 


نجلاء : قومي اخلصي مش هقول تاني 


شهد : هو في حد يصحي حد كدا يوليه انتي 


نجلاء رمت عليها مخده تاني: قله ادب كمان 


شهد : خلاص خلاص 


وبعدين قامت وقفت علي السرير 


شهد : امتي بقا تيجي يا قره عيني وتاخدني من هنا


نجلاء : أمه داعيه عليه اصلا


شهد بابتسامه : اه والله يا نوجا هياخدو حلاوه 

وشياكه ودلع ورقه 


نجلاء : بتوصفي حد تاني انتي صح اصلا الحاجات مش عندك


شهد : الله بقا يا نوجا احنا مبنطلعش الحاجات دي غير لما يجي حبيب القلب 


نجلاء : قلبك يقف يا بعيده اخلصي يلا 


شهد بضحك : حاضر 


وبعدين شهد اخدت شاور ولبست هدومها وخرجت من الاوضه وراحت علي السفره كان موجود احمد و مراد ونجلاء 


شهد : صباحو ورد 


الكل : صباح الخير 


شهد : بقولك يا حماده


احمد : ايه يا حبيبتي 


شهد : البنات هيروحو الساحل 


مراد : طيب والكليه بتاعتك 


شهد : ما هما تلت ايام و آيه و سلمي و فارس رايحين 


نجلاء : ونتو رايحين ليه 


شهد : عيد ميلاد نور وهيغيرو جو قالتلنا انا والبنات وفارس 


مراد : يعني هتباتي برا البيت 


شهد : يا مراد يعني انا هبات في الشارع اكيد لا وبعدين 

مش كل حاجه هتقول لا 


مراد : انا كل الحكايه خايف عليكي 


شهد بحب : حبيبي يا مارو عارفه والله بس متقلقش عليا 


مراد :طيب يبقا تاخدي بالك من نفسك


شهد : حاضر يا حبيبي .. ها يا بابا مقولتش حاجه 


احمد بإبتسامة : مراد قال رأي خلاص 


شهد : ربنا يخليكم ليا 


نجلاء : وامتي هتروحو  


شهد : مش عارفه لسه هشوف البنات انهارده 


نجلاء  : طيب افطري يلا 


شهد : حاضر  


مراد : يلا عشان اوصلك 


شهد : اوك 


بعدين شهد و مراد مشيو 

...............................


عند آيه دخلت اوضه سلمي لقيتها ماسكه الفون ومبلمه 


آيه باستغراب : مالك مبلمه كدا ليه 


سلمي وهي ماسكه الفون : مكنتش اتوقع


آيه : يابنتي في ايه سيبتي اعصابي


سلمي اديت فونها لـ آيه 


آيه بصت في الفون لقيت يوسف باعتت ادد لسلمي

 وبعدين رجعت بصت لسلمي 


آيه بضحك : معقوله بالسرعه دي 


سلمي بضحك : انا اتفاجت اصلا


آيه : طيب ايه هتردي 


سلمي بتردد : مش عارفه بصراحه 


آيه : امم استني اتقلي شويه عشان ميقولش اول

ما بعتلها قبلت 


سلمي : انتي رايك كدا 


آيه : امشي ورايا ونتي تكسبي 


سلمي بضحك : ياخوفي في الاخر 


آيه بضحك : متقلقش ويلا عشان زوزا جهزت الفطار


سلمي : ماشي 


وبعدين طلعت هي و آيه 


آيه و سلمي : صباح الفل


الكل : صباح الورد 


زينب : ايه يا بنات كل دا 


سلمي : معلش يا زوزا كنت بلبس


زينب : طيب يلا عشان متتاخروش 


واكلو سلمي و آيه وبعدين مشيو مع فارس 


.........................................


في عربيه يوسف كان بيسوق وجمبه مالك ونور 

وسيف ورا كانو بيعملوا تيك توك


سيف ماسك نور من هدومها


سيف : ايه دا ايه دا


نور وهي بتبعد ايده


نور : ابعد ايدك الشاكت لو سمحت 


سيف : شاكت ايه وقرف ايه 


مالك بضحك : ايه دا انتو اتقابلتو 


نور : انت تعرفه يا سعيد 


مالك : دي مرفت يا مصري 


سيف : مش عاوزه افتكرها 


مالك بضحك : اقفل الترند علي كدا 


يوسف بضحك هو بيقلد نور : الشاكت يا خساره التعليم


نور بضحك : يابني دي لغات انت مدرستهاش هتعرفها ازاي بس 


مالك بضحك : دي دراسات عليا للانجلش يا يوسف معدتش عليك يا حبيبي 


سيف بضحك : درسناها انا ونور سوا 


نور بضحك : محدش قدانا يا سيفو 


وفضلو يضحكو 


يوسف : انت لقيت شغل هنا يعني يا مالك 


مالك : ايوا و كمان وافقوا


نور : هما يلاقو دكتور ذيك بس ويقولو لا دا انت شهرين تلاته وتبقا مدير المستشفي 


مالك بضحك : واثقه فيا اوي كدا 


نور بضحك : قدها اكيد 


سيف بضحك : اوعي تخيب امالنا كله فيك كبير


مالك بضحك : متقلقش عيب عليك احنا معلمين


يوسف وقف العربيه 


يوسف : طيب يلا كفايه هزار انزلي يا نور 


نور نزلت و وقفت 


يوسف : خدي بالك من نفسك 


نور : حاضر


مالك : سلام يا اوزعه


نور بضحك : سلام يا كوكو


سيف بضحك : خدي بالك من الشاكت 


نور بضحك : في ايد امينه 


نور دخلت الكليه والشباب مشيو


نور دخلت الكليه ولقيت شهد ماشيه قدامها 


نور : شهد 


شهد وقفت وبصيت وراها ولقيت نور وسلمت عليها 


شهد : عامله ايه يا نوري 


نور : بخير يا حبيبتي انتي عامله ايه 


 شهد : الحمدلله يا قلبي لسه جايه ولا ايه


نور : ايوا من شويه 


شهد : البنات وصلو اهم


نور بصيت لقيت آيه و سلمي 


سلمي و آيه : صباح الورد 


شهد و نور : صباح الفل


آيه : واقفين هنا ليه 


شهد : لسه واصلين واتقابلنا


سلمي  : كلنا متاخرين انهارده ولا اي 


نور : شكلها كدا بس محدش دخل محاضرات كله موجود 


سلمي : طيب تعالو نقعد شويه


البنات راحو الكافيه وقعدو سوا 


شهد : نشرب ايس كوفي بقا 


البنات : اشطاا


شهد : هجيب واجي


سلمي : متتاخريش 


و آيه فتحت فونها ولقيت رساله من سيف 


آيه في سرها : معقول هو 


بعدين دخلت ع الرساله ولقيته سيف وباعت رساله

 اذيك يا قمر ابتسمت و رديت 


آيه : مين


في نفس اللحظه دي كان سيف ماسك الفون 

وصلته الرساله 


سيف ابتسم رد عليها في الشات


سيف : مين اعملي فيها المستهبله بقا 


آيه : هو انا اعرفك عشان استهبل معاك مثلا


سيف : دا بجد دا ولا بتهزي 


آيه : لا بجد وجد الجد كمان


سيف بابتسامه : طيب احب اعرفك بنفسي معاكي

 المهندس عمرو


آيه بضحك : لا وكداب كمان


سيف بضحك : ليه انتي تعرفيني يعني 


آيه بضحك : لا مش عارفه ولا حابه اتعرف


سيف : خدي يابت هنا يعني انتي مش عارفاني بجد 


آيه : بت في عينك وقولتلك اني معرفكش


سيف : طيب معاكي سيف 


آيه : سيف مين 


سيف : طيب الظابط سيف 


آيه : يعني كدا عرفتك انا 


سيف : لا انتي كدا بتستهبلي بقا 


آيه بضحك : طيب انا ورايا محاضره دلوقتي 

وبعدين يبقا نعرف انت مين 


سيف : ماشي يا قمر


يوسف كان قاعد قدامه وشافه مبتسم


يوسف : سيف 


سيف : عاوز ايه


يوسف :  ايه شغلك في الفون ومخليك مبتسم 


سيف : شوفت البوست الي نزلته نور 


يوسف : امم ماله


سيف : كانت عامله منشن للبنات 


يوسف : مش فاهم برضو 


سيف : بصراحه دخلت ع اكونت آيه وبعتلها 

فا رديت عليا دي كل الحكايه 


يوسف : طيب ونت داخل تكلمها ليه 


سيف : يابني البت عجباني


يوسف : يعني كل الفكره عاجبك مش اكتر 


سيف : لا طبعا مش كدا بس مش هجيلها الموضوع 

خبط لزق يعني 


يوسف : ربنا يفرح قلبك 


سيف : يارب يا حبيبي 

......................................


شهد كانت جابت الايس كوفي 


شهد : اتفضلو 


سلمي : المحاضره بدأت يا بنات نشرب مره تانيه يلا 


شهد : يعني انا بعد دا كله اروح واجي ومشربش 


نور : خلاص خليكي عشان الدكتور يطردك


شهد : هاخده معايا 


آيه : طيب خدي ويلا روحو 


البنات راحو المحاضره 


.................................


عند فارس في الشركه كان قاعد في مكتبه وباب

 المكتب خبط وكانت ندا السكرتيره 


ندا : كل حاجه تمام يا فندم تقدر تمشي ولو في حاجه

 جديده هبلغك 


فارس : تمام يا ندا


ندا خرجت وبعدها فارس خرج من مكتبه 


فارس : لو محمد بيه سال عني قوليله راح فيلا

مدام هاله 


ندا : تمام يا فندم 


وبعدها فارس مشي وطلع من الشركه وركب عربيته 

واتوجه لطريق الفيلا 


.............................................


عند مالك كان دخل المستشفى وسأل علي مكتب مدير المستشفي وراح عنده


مالك خبط علي الباب ودخل


مالك : اذيك يا دكتور طارق 


طارق : اهلا بيك يا دكتور مالك نورت مصر 


مالك بابتسامه : تسلملي


طارق : شوفت في الأوراق بتاعتك انك درست في 

امريكا وعملت ماجيستير واشتغلت كمان 


مالك : دا حقيقي 


طارق : طيب وسبت الشغل ونزلت ليه 


مالك : حبيت انزل وابدا شغل هنا


عصام : يعني هتستقر هنا 


مالك بابتسامه : لو الشغل حلو أن شاء الله بس بتسال

 ليه مش حابب تشغلني هنا ولا اي


طارق بإبتسامة: يخبر دا شرف لينا دكتور زيك يبقا معانا هنا


مالك : تسلم علي ذوقك 


طارق : اخدني الكلام ونسيت اقولك تحب تشرب ايه


مالك : لا مالوش لزوم انا حابب ابدا شغل


طارق : الي تحبه حضرتك 


طارق مسك الفون وكلم حد وبعد شويه وصل شاب 


طارق: دا دكتور مالك ودا دكتور عمر 


عمر بابتسامه : تشرفت بحضرتك 


مالك بابتسامه : الشرف ليا يا دكتور


عمر : طيب اتفضل معايا 


مالك قام مع عمر وخرجوا من المكتب 


عمر بابتسامه : اول شغل تستلمه هنا 


مالك : انا درست وعملت ماجيستير واشتغلت في امريكا


عمر بابتسامه : لا دا انا كدا قدامي شخصيه مهمه بقا


مالك بضحك : يعني مش لدرجاتي


عمر : شكلنا هنبقا صحاب أن شاء الله 


مالك بابتسامه : دا اكيد يا صاحبي 


عمر : طيب يلا نجهز عشان معانا عمليه 


مالك : عمليه اي 


عمر : قلب مفتوح لطفله عندها عشره سنين تقدر 

تقرا التقرير تبع الحاله 


مالك : خلاص اقرا وبعدين اجهز هي العمليه عليها 

وقت قد ايه 


عمر : كمان ساعه 


مالك : طيب كويس فين التقرير 


عمر : اتفضل 


.........................................


شهد كانت في المحاضره ونور وسلمي وكانت 

بتسرب الايس كوفي 


الدكتور : انتي يا انسه 


شهد فضلت تسرب الايس كوفي ومش واخده بالها 


الدكتور : يا انسه 


شهد وقفت : بتكلمني انا يا دكتور 


الدكتور : اه انتي 


شهد :اتفضل يا دكتور


الدكتور : انتي قاعده في ايه 


شهد : في المحاضره 


الدكتور : لما انتي عارفه محاضره بتشربي ايه 


شهد : ايس كوفي 


الدكتور : امال انا بشرح لمين 


شهد : ما انا مركزه مع حضرتك 


الدكتور : طيب انا كنت بقول ايه 


شهد : ايه 


الدكتور : لا انا بسالك 


شهد :ما انا بسالك 


الدكتور بزعيق : لا انتي بتهزري بقا 


شهد بضحك : لا ابدا يا دكتور


الشباب والبنات ضحكو


الدكتور : بس ضحك ونتي لو اتكرر الي عملتي انهارده 

دا مش هيحصل كويس اتفضلي 


شهد قعدت : داهيه تاخدك ونت عامل زي الراديو

الي مش بيبطل


سلمي و نور ضحكو 


الدكتور : في حاجه 


شهد : لا يا دكتور كمل 


وفضل يكمل وهو باصص علي شهد الي ماسكه 

نفسها من الضحك


.............................................


فارس وصل قدام الفيلا ونزل من العربيه ورن

الجرس وفتحت لي الخدامه 


فارس : مساء الخير 


الخدامه : مساء النور 


فارس : مدام هاله موجوده 


الخدامه : ايوا اقولها مين 


فارس : بشمهندس فارس


الخدامه : طيب اتفضل حضرتك 


فارس دخل وقعد في الريسبشن 


وبعد شويه دخل شاب عليه 


علي : اذيك يا بشمهندس فارس 


فارس : الحمدلله بخير 


علي : اكيد بتسال مين عشان اول مره تشوفني 

انا علي جوز مدام هاله


فارس : اهلا بحضرتك 


علي : اهلا بيك اتفضل نشرب ايه 


فارس : متشكر حضرتك 


علي : ميصحش دا انت اول مره تزورنا 


فارس : طيب قهوه 


علي : حالا سعاد يا سعاد 


الخدامه : تأمر بحاجه حضرتك 


علي : اتنين قهوه يا سعاد


الخدامه : حاضر يا بيه


علي : اتفضل افرجك علي الفيلا 


فارس قام يتفرج علي الفيلا مع علي


..............................................


يوسف و سيف نزلو من العربيه ومشيو و وقفو قدام

سوبر ماركت ودخلوا ولقيو راجل تقريبا في الخمسينات 


يوسف السلام عليكم 


نصر : وعليكم السلام 


سيف : حضرتك ممكن نشوف الكاميرات الي هنا 


نصر : اكيد طبعا يا باشا اتفضلو 


يوسف و سيف فضلو يشوفو الكاميرات وبعد 

وقت شكرو الراجل ومشيو


سيف : هنرجع نكمل شغل 


يوسف : لا هنجيب نور ونروح


وبعدين ركبو ومشيو 


............................................


مالك وعمر كانو خارجين من العمليات 


عمر : اكيد تعبت يا دكتور بقالك تلت ساعات واقف


مالك : اهم حاجه العمليه نجحت


عمر : دا بفضلك يا دكتور


مالك : ونت علي فكره شاطر كمان ياعمر 


عمر : تسلملي يا دكتور


مالك : ما بلاش القاب يا عمر


عمر بابتسامه : اوك يا مالك تحب اجبلك قهوه تفوقك 


مالك : ياريت يا عمر 


عمر : حاضر 


بعدين سمعو صوت زعيق عالي


مالك : ايه الصوت دا 


عمر : مش عارف هشوف واجبلك قهوه ونت روح مكتبه


مالك كان هيدخل المكتب بس الصوت بقا اعلي فقرر 

يروح يشوف في ايه مشي وراح مكتب الدكتور طارق 

الي الصوت جاي من مكتبه ولقي الباب مفتوح 


مالك : في حاجه يا جماعه 


مصطفي : ونت مالك انت كمان 


طارق : مينفعش تكلم دكتور مالك كدا يا مصطفى


مصطفي : اه يعني انت دكتور مالك 


مالك : ايوا انا في حاجه


مصطفي : في انك تاخد شغل مش شغلك 


مالك : مش فاهم 


مصطفي : افهمك احنا ورانا ايه حضرتك عملت العمليه الي المفروض اعملها انا 


مالك : اه يعني انت جاي تحسبني علي تاخيرك ولا ايه 


مصطفي : متغيرش الموضوع


مالك : لا انا مش بغير انا برد عليك عاوز تفهم مش 

عاوز مش مشكلتي


مصطفي اتعصب ولسه هيقرب من مالك بعده عمر 


طارق : مصطفي اهدي ونت يا عمر خد دكتور مالك من هنا


عمر اخد مالك ومشي وراحو المكتب ودخلو قعدو 


عمر : هو علي طول كدا بمشاكله


مالك : هو باين عليه 


عمر : طيب اتفضل قهوتك


مالك اخد القهوة شرب شويه منها


مالك : بقالك كتير بتشتغل هنا


عمر : يعني اربع سنين كدا 


مالك : تعال نكمل شغل


عمر : يلا 


مالك وعمر مرو علي كل الحالات الي في المستشفى

وخلصوا بعد وقت كبير


مالك : هو في عمليات تاني انهارده


عمر : في عمليه كمان ساعتين كدا 


مالك : نسيبها لدكتور مصطفي لايتعصب اكتر من كدا


عمر بضحك : اه والله


مالك : انت مروح دلوقتي


عمر : ايوا 


مالك : طيب اوصلك


عمر : معايا عربيتي يا مالك 


مالك : طيب سلام يا عمر 


عمر : سلام يا مالك


مالك خرج من المكتب وشاف مصطفي الي كان

باصصله بس مالك تجاهله ومشي


.............................................


سلمي بضحك : ايه يا بنتي الي عملتيه جوا دا 


شهد : وانا عملت حاجه اصلا


نور : معملتيش ازاي ونتي واقفه تهزاري قدام الدكتور


شهد : اهو كنت بحاول افرفشه بدل وشه دا الي جايبلنا الاكتئاب 


سلمي بضحك : في دي عندك حق 


آيه جات عليهم : بتضحكو علي ايه 


نور : شهد 


آيه : مالها 


سلمي حكتلها علي الي قالته شهد 


آيه بضحك : يخرب بيتك مخوفتيش يطردك برا المحاضره 


شهد : يطرد مين يابنتي 


آيه : الثقه دي جايبها منين انتي 


شهد بضحك : من عند البقال 


نور بضحك : لا وخفه دم كمان 


شهد بضحك : امال انتي فاكره ايه يا بنتي دا احنا استذات في خفه الدم 


نور : طيب يلا بينا نروح عشان كل وحده تحضر شنطتها 


شهد : علي الساعه كام


نور : مش عارفه لسه هعرف الدنيا وهبعتلكم علي الجروب 


سلمي : اوك 


آيه : يلا بينا طيب 


بعدين البنات خرجوا من الكليه لقيو يوسف و سيف 

بالعربيه والبنات راحو ليهم


سيف : اذيكم يا هندسه 


البنات :  الحمدلله 


نور : هو فارس مش جاي ياخدكم ولا ايه يا بنات 


سلمي : لا معا شغل بس السواق هيوصلنا 


نور : طيب يلا سلام علي تواصل 


البنات : سلام يا نور


ونوره ركبت ومشيو والبنات ركبو  مع السواق ومشيو


..............................................


يوسف وصل قدام العماره ونزلو وطلعو الشقه

وفتحت ليهم هناء ولقيو مالك موجود


يوسف : مساء الخير


هناء : مساء النور 


يوسف : انت هنا 


مالك بضحك : لا هناك 


نور بضحك : دا انت رايق بقا 


مالك بضحك : حاجه زي كدا 


سيف : رفعت راسنا ولا خبت  طمنا 


مالك : انت تعرفني عني كدا 


سيف بضحك : لا


يوسف : وايه اخبار الشغل 


مالك : كويس شوفت النظام وعملت عمليه قلب مفتوح 


سيف : طيب ونجحت 


مالك : الحمدلله


نور : طيب جهز نفسك عشان بكره هنروح الساحل 


مالك : انتو متفقين بقا 


يوسف : اتفقنا في اليوم الي جيت في 


مالك : طيب مش عارف ممكن مقدرش اروح معاكو


نور : لا لا مفيش الكلام دا هتروح يعني هتروح 


يوسف : اطلب منهم اجازه يومين بس احنا مش هنقعد كتير


مالك : انا لسه بدأت انهارده هطلب منهم اجازه يومين ازاي


سيف بضحك : قولهم عندي حاله وفاه


مالك بضحك : هتهزر 


سيف : عندك حل تاني 


مالك : مش عارف 


نور : انت مش قولت عملت عمليه ونجحت واكيد 

بقيت اشطر دكتور قولهم اخد اجازه يومين


مالك بضحك : لا والله


نور بضحك : جرب بس


يوسف : طيب جرب قوله 


مالك : هتروحو الساعه كام 


يوسف : هنمشي 10 الصبح


نور : طيب انا هقول للبنات ونت يا مالك شوفه ممكن يوافق 


مالك : طيب ماشي انا همشي تصحبو علي خير 


الكل : ونت من أهل الخير 


سيف : خدني معاك يا مالك تصبحو علي خير يا جماعه 


الكل : ونت من اهل الخير


سيف و مالك مشيو وكل واحد راح علي شقته


نور : دخلت اوضتها وبعتت للبنات علي الجروب انهم هيروحو الساعه 10 


يوسف دخل اوضته ومسك فونه ولقي نور قبلت الادد 


يوسف : ايه دا هو انا بعت امتي 


بعدين دخل يكلمها ع الخاص 


انا اسف بعت بالغلط 


ساب الفون ودخل ياخد شاور وبعدين خرج كان 

بينشف شعره لقي رساله وكانت سلمي باعتها 

محتوي الرساله كان 


ولا يهمك لو مش حابب ممكن الغي الاددد


يوسف ابتسم ورد 


لا ابدا بالعكس أنا مبسوط جدا 


وبعدين رن علي فارس الي رد عليه


يوسف : عامل ايه يا حبيبي


فارس : بخير يا جو انت عامل ايه


يوسف : طيب بكره الساعه 10 تبقا جاهز 


فارس : خلاص ماشي


يوسف : ايه صوت العربيات دا انت لسه برا


فارس : اه في الطريق مروح


يوسف : ماشي يا فارس يلا سلام 


فارس : سلام يا يوسف  


...........................................


عند سلمي كانت ماسكه الفون وشافت

الرساله وفرحت اوي 


سلمي بابتسامه : توتا 


آيه : ايه 


سلمي : يوسف قالي بالعكس أنه مبسوط جدا


آيه بضحك : العب ياعم 


سلمي ضحكت : نور باعت علي الجروب الساعه 10 

تكونو جاهزين


آيه : اه يبقا نقول لفارس 


آيه ماسكه الفون ولقيت رساله من سيف 


سيف : نتعرف دلوقتي


آيه بضحك : لا 


سيف : مش مهم احنا كدا كدا عارفين بعض


آيه :انت مصمم بقا


سيف بضحك : اه


آيه بضحك : هو في حاجه بتوجعك


سيف بضحك : قلبي


آيه بضحك : تاك وجع في قلبي


سيف بضحك : اهون عليك يا جميل 


آيه : طيب لم الدور


سيف بضحك : الم ازاي وانا وقعت من الدور العاشر 


آيه : ولما انت وقعت من الدور العاشر عايش ازاي


سيف : ما انا عايش علي حبك 


آيه : ازاي مش فاهمه


سيف : انا بصراحه بحبك


آيه شافت الرساله وسكتت ومعرفتش ترد فا قفلت 


سيف استني منها رساله بس مبعتتش فبعت رساله

لاقها قفلت 


سيف : هو انا عكيت الدنيا ولا ايه 


بعدين قفل فونه ونام


...........................................


فارس وصل قدام العماره ونزل من العربيه وطلع 

وفتحتله زينب


فارس : مساء الخير


زينب : مساء النور


زينب : حمدالله على سلامتك يا حبيبي احضرلك تاكل 


فارس : لا يماما اكلت 


زينب : شكلك مرهق روح نام يا حبيبي


فارس : تصبحو علي خير


فارس دخل اوضته واخد شاور وغير هدومه 

ولسه هينام الباب خبط


فارس : ادخل 


آيه و سلمي دخلو


آيه : كويس انك لسه منمتش 


فارس : ليه في حاجه


سلمي : بكره مسافرين الساحل


فارس : يوسف اتصل عليا وقلي يلا يا بت انتي

 وهي عشان عاوز انام 


سلمي و آيه: تصبح على خير يا فارسه 


فارس : ونتو من أهله يا قلب فاروسه

..........................................



" روايه عانيت لأحُبك "

" البارت العاشر "

" الكاتبه فاطمه محمود "


‏انت قريّب مهما اتغرّبنا ومهما طوّحنا المشوار💗")


صباح يوم جديد علي ابطالنا 


هناء : يابنتي متمشيش بسرعه كدا هتقعي 


نور : ما انا لازم امشي كدا لما الاقي الاستاذ لسه 

مفاقش واحنا لازم نكون جاهزين 


هناء بضحك : انتي هتروحي تضربيه مش تقوميه من النوم


نور بضحك : لو مفاقش هعملها 


هناء : طيب روحي شوفي


نور : حاضر 


نور راحت وفتحت باب الاوضه علي طول ولقيت يوسف واقف وماسك هدوم وفي هدوم كتيره علي السرير 


يوسف : ايه يابنتي خضتيني داخله مره وحده كدا ليه


نور : ما حضرتك مش خارج من الاوضه فكرتك لسه 

نايم عشان كدا دخلت من غير ما خبط


يوسف: لا صاحي بقالي ساعه 


نور وهي بتبص علي الهدوم 


نور : صاحي بقالك ساعه ولسه ما جهزتش وايه يابني 

الهدوم دي كلها 


يوسف : كويس انك جيتي عشان مش عارف البس ايه 


نور : في ايه يا جو مش غريبه شويه 


يوسف : هو ايه الي غريبه 


نور : انك تبقا محتار في انك تلبس ايه


يوسف بصلها شويه وحط ايدو علي شعره


يوسف : مش عارف 


وكمل كلامه وهو بيفتكر سلمي


يوسف : ممكن عشان هتبقي قدامي علي طول 

عاوز ابقا احلا حاجه


نور بخبث : هي مين 


يوسف فاق من تفكيره وبص لنور 


يوسف : اخلصي هتساعديني ولا لا


نور بضحك : هيجي الوقت وهنعرف


يوسف : طيب يلا


نور مسكت قميص ابيض وبنطلون ازرق


يوسف : ايه دا انتي عارفه مبحبش الالوان الفاتحه


نور : ونت عاوزين اختارلك اسود يعني


يوسف : اه


نور سابت الهدوم 


نور : خلاص اختار انت  


يوسف بغيط : انتي بتستغلي اني مش عارف اختار يعني 


نور بضحك : لاا ابدا 


يوسف بص علي الهدوم 


يوسف : يعني مفيش غير الالوان دي 


نور بغمزه : البسهم هتعجبها 


يوسف رم الهدوم علي نور 


يوسف : اطلعي برا يا بت


نور بضحك : متتعصبش وخد الهدوم دي البسها 

وبلاش تتأخر 


يوسف : طيب 


نور خرجت و يوسف مسك الهدوم وراح الحمام 

ياخد شاور 


.............................................


آيه قامت علي صوت المنبه 


آيه بضيق : هو مين حط المنبه دا هنا 


آيه قفلت المنبه ورجعت تنام وسلمي دخلت الاوضه ولقيت آيه لسه نايمه 


آيه : كنت عارفه اني هلاقيكي لسه نايمه 


آيه : سبيني انام شويه 


سلمي : تنامي دا ايه قومي عشان هنتاخر


آيه بنوم : هو في ايه عشان نتأخر عليه يعني 


سلمي : انتي فقدتي الذاكره يا بنتي ولا ايه مش 

انهارده رايحين الساحل 


آيه افتكرت كلام سيف 


آيه : روحو انتو وسبوني انام انا 


سلمي : متهزريش يا توتا وقومي يلا 


آيه قامت قعدت علي السرير وبصت علي سلمي 


آيه : ايوا بقا ايه الشياكه دي كلها  


سلمي بضحك : يعني هعجبه 


سلمي بغمزه : اذا كان انا اتثبت ما بالك هو 


سلمي بضحك : الله يطمن قلبك


آيه بضحك : ماشي انا هقوم البس 


سلمي : ماشي 


آيه دخلت الحمام تاخد شاور وسلمي رتبت السرير وبعدين قعدت علي الكنبه وفونها رن وكانت نور ورديت عليها 


نور : صباح الجمال


سلمي : صباح الورد 


نور : خلصتو ولا اي


سلمي كانت هترد بس آيه خرجت


سلمي : ملبستيش ليه


آيه : الشميز ولا الدرس


سلمي : امم الشميز حلو بس الدرس احلا


آيه : رايك كدا 


سلمي : اه نستيني نور علي الفون 


آيه : نور طيب خدي رأيها


نور : افتحي فديو كول طيب 


سلمي قفلت و فتحت فديو كول وشافو نور


سلمي بضحك : هاااي


نور بضحك : هاااي 


آيه بضيق : اخلصو انتي وهي بقا عشان البس بدل منتاخر


نور بضحك : طيب وريني كدا 


آيه مسكت الشميز وبعدين الدرس 


نور : امم هو فعلا ااشميز حلو بس الدرس هيبقا احلا 

عليكي يا توتا


سلمي : انا قولت كدا


نور : لا بجد حاجه تحفه 


آيه : طيب هلبسه واجي 


ايه اخدت الدرس عشان تلبسه


سلمي : بس ايه الحلاوه دي 


نور بضحك : استني كدا هسبت الفون 


نور سبتت الفون وبعدت شويه 


نور : ها ايه رايك 


سلمي : لا جمدان عليكي 


نور بضحك : عيب عليكي دا انا بقيت فاشنستا 


سلمي بضحك : ازاي


نور بضحك : اختارت هدوم يوسف انهارده برضو


سلمي بضحك : ياواد يا جامد


آيه كنت لبست وخرجت 


سلمي : لا بجد قمر 


آيه : قلب القمر


نور : وريني كدا 


سلمي قلبت الفون ونور شافت آيه 


نور : اخر دلع يا توتا


آيه : قلبي الي مدلعني 


وفجاه فارس دخل عليهم الأوضه


فارس : يا بنات يلا بقا هنتاخر


وشاف نور بتتكلم مع ايه في الفون 


فارس بابتسامه : اذيك يا نور


نور بابتسامه : اذيك يا فارس


سلمي : لا قمر اوي 


فارس بضحك : حلوين يعني 


آيه بغمزه : قميص ابيض علي بنطلون اسود ع نضاره

 دا انت هتتشقط انهارده 


سلمي بضحك : واهو اول وحده بتشقطك 


فارس ضحك وفجاه شهد دخلت بهجوم


شهد بصوت عالي : في ايه يا جماعه ليا ساعه 

قاعده برا


فارس : انتي هتكدبي انتي لسه واصله من شويه 


شهد : عندي الدقيقه بتعدي بساعه 


البنات كانو بيضحكو علي شهد وفارس 


نور بضحك : اهدي بس يا وحش الكون 


شهد : هو دا صوت نور ولا بتهيالي


نور بضحك : لا مش بتهيالك يا جميل 


شهد بضحك : انتي هنا من امتي


آيه بضحك : من قبل ما تدخلي


نور بضحك : متتعصبش العصبيه مش حلوه ليكي 


شهد بتمثيل : والله ما عارفه اعمل ايه معاهم يا نور مستحمله وساكته وزعيق وتهزيق وحاجه قرف


فارس بضحك : اوبااا لا جامده دا انتي ولا طلعتي 

مني ذكي


آيه بضحك : قلبي الصغير لا يحتمل 


شهد بضحك : انتي طلع عندك قلب زينا 


آيه بضحك : والله هضربك 


شهد : خلاص ياعم سكتنا اهو 


نور بضحك : طيب انا هقفل يلا متتاخروش ولو 

عملوا فيكي حاجه يا شوشو قوليلي بس 


شهد : قلبوبتي 


سلمي بضحك : حد قالك أننا بنعذب ولا ايه


نور بضحك : لا ابدا يا سلومتي 


آيه بضحك : هي بتاخدها علي قد عقلها 


شهد : لا ولله هي بقيت كدا


نور بضحك : لا لا مش كدا 


فارس بضحك : طيب كفايه هبل انتي وهي ويلا عشان نمشي 


نور بضحك : اوك يلا باي مستنياكم


نور قفلت والبنات وفارس خرجوا من الاوضه والبنات سلمو علي محمد و زينب 


البنات : هتوحشيني يا زوزا انتي وحمودي


زينب : يا حبايب قلبي انتو كمان هتوحشوني مش عارفه ازاي تلت ايام مش هشوفكم في البيت  


آيه : وعدك تلت ايام مش هنتاخر عليكي 


سلمي : هنفضل نكلمك في الفون كتير مش هتحسي

بغيابنا 


شهد : كفايه يا جماعه هتاثر وهعيط 


فارس بضحك : انتي عندك مشاعر عادي 


شهد بغيظ : لا عندي طحينه


البنات ضحكو عليها


محمد : خد بالك علي نفسك وعلي البنات يا فارس 


فارس : حاضر يا حبيبي متقلقش


بص للبنات وكمل كلامه


فارس : يلا بينا 


فارس والبنات نزلو وفارس حط الشنط في شنطه 

العربيه ولسه هيركب لقي شروق في وشه


شروق : ايه دا يا فارس انت راح فين


فارس : نعم 


شروق : مش قصدي شوفت الشنط بس 


شهد : حبيبتي متدخليش نفسك في خصوصيات 

احنا اسره مع بعضينا


شروق بغيظ : مش قصدي حاجه بسال عادي 


شهد : خلي العادي ليكي يا شوقي قصدي شروق ويلا يا فارس اركب خلينا نوصل


شروق مشيت بغيظ وفارس ركب 


فارس بضحك : يخرب بيتك يا شهد 


شهد بضحك : مش زوحتها بدل ما هيا مش عاوزه تمشي 


سلمي بضحك : زودتيها يا بنتي مش لدرجه شوقي 


آيه بضحك : طيب والله لايقلها 


البنات وفارس فضل يضحكو


............................................


يوسف كان خلص لبس وحط برفانه ولبس نضارته وخرج 


نور : لا لا متقولش انت


يوسف بضحك : وانا قولت حاجه يا بت انتي 


نور بضحك : شوفت ذوقي حلو ازاي طلعت منك 

يوسف تاني خالص


يوسف بضحك : هو انا في مني اتنين وانا معرفش 


نور بضحك : امال ايه استني كدا نونا يا نونا 


هناء خرجت من المطبخ 


هناء : ايه يا نور


نور : تعالي كدا 


هناء راحت عندهم وشافت يوسف 


هناء : ايه القمر دا 


نور بضحك : اهو اول معاكسه ياعم 


يوسف بضحك : انتي رايك كدا يا نونا انا شايف أنهم مش حلوين


نور بضحك : رودي يا نونا


هناء : لا ذوقك تحفه 


نور بضحك : حبيبتي يا نونا عارفه والله 


يوسف بضحك : هتتغري انتي هاا


نور بضحك : اه 


يوسف بضحك : طيب فارس والبنات قربو يوصلو 


نور : اه قفلت معاهم قبل ما تيجي 


يوسف : طيب يلا ننزل يكونو وصلو


نور : سيف و مالك فين 


سيف : انا اهو 


نور بضحك : انت بتظهر علي السيره يابني 


سيف بضحك : اه لسه واصل


نور كانت بتبص علي الباب المفتوح 


نور : فين مالك 


سيف : شكله مش جاي 


نور : انا هروح اشوفه


نور كانت خارجه تروح شقه مالك بس لقيته داخل 


نور : مالك 


مالك : ايه يا نوري مالك زعلانه كدا


نور : انت صحيح مش هتروح معانا 


مالك : معلش يا حبيبتي مش هقدر لاني لسه بدأ شغل 


نور : كنت قولتله مش هتاخر 


مالك مسك وش نور بين ايده 


مالك بحنيه : يا حبيبتي حاولت ومش هينفع 


نور بزعل : يبقا مش هروح


مالك : لا يا حبيبتي روحي وانبسطي 


نور : مش هعرف انبسط 


مالك : يوسف و سيف والبنات معاكي كمان مش

 هتحسي بغيابي


نور : اكيد لاا


مالك : لا طبعا وبعدين مبتبقيش حلوه ونتي زعلانه كدا 

اضحكي كدا وهعوضك في سفريه احلا من دي كمان


نور : طيب 


نور حضنت مالك وبعدت عنه


نور : هبقا اكلمك


مالك بابتسامه : ماشي يا حبيبتي 


سيف مسك الشنط 


سيف يلا بينا يا نوري 


نور : يلا


نور حضنت هناء وبعدين خرجوا هي وسيف 


يوسف بغمره : هستناك متتاخرش 


مالك بضحك : متقلقش 


يوسف نزل ومالك راح شقته


سيف حط الشنط في شنطه العربيه ونور كانت واقفه ويوسف كان نزل 


يوسف : ما وصلوش لسه 


سيف : رن عليهم يا نور 


نور رنيت علي آيه ورديت عليها 


نور : ايه فينكم 


آيه : خلاص اهو خمس دقايق 


نور : طيب 


وبعدين قفلت مع آيه


يوسف : ايه 


نور : بيقولوا قربو يوصلو 


سيف قرب من نور وحضنها 


سيف : خلاص يا نوري بقا متزعليش


نور : مش زعلانه بس كنت عاوزه يروح معانا 


يوسف : معلش يا حبيبتي مش بايده 


نور : طيب 


سيف : طيب اخفي البوز الي اتمي شبرين قدام دا


نور ضحكت 


سيف بضحك : ياللي شمس الدنيا تطلع لما تطلع ضحكه منك


نور بضحك : حسي بالناس الغلابه الي زي بعد اذنك


يوسف بضحك : الحن انا ولا اعمل ايه 


سيف : لو تعرف مفيش مشكله


نور : وصلو اهم


فارس والبنات كانو وصلو ووقفوا بالعربيه وسلمو علي

بعض كلهم 


آيه بهمس لسلمي : انتو مظبطين مع بعض في اللبس 

ولا ايه نفس الالوان


سلمي بهمس : اظبط ازاي وانا مش بكلمه حتي يا ذكيه


آيه : معقوله صدفه يعني ايه قصه الحب الغريبه دي 


سلمي : انتي خليها قصه حب كمان 


آيه : امال ايه يا بنتي هتشوفي


سلمي : طيب اسكتي لحد يسمعنا


نور : لا انا عاوزه انا والبنات نركب سوا 


يوسف : هتركبو لوحدكم يعني 


نور : لا كلنا سوا 


سيف : الي عاوزه يا نوري


يوسف : ونت يا فارس رن علي حد يجي ياخد 

العربيه بتاعتك 


فارس : تمام 


يوسف : سيف 


سيف : ايه 


يوسف : انقل الشنط كلها في العربيه التانيه 


سيف : ماشي 


سيف مسك الشنط وراح يحطها 


فارس مشي شويه ورن علي مراد في الشركه 

يجي ياخد العربيه 


يوسف : يلا يا بنات اركبو انتو 


نور : اوك يلا يا بنات


البنات ركبو العربيه و آيه بتفتح باب العربيه عشان 

تركب وسيف كان ماسك اخر شنطه هيحطها في شنطه

العربيه واتقابلو عيونهم و سيف لسه هيبتسم آيه تجاهلته

وركبت بسرعه سيف فضل واقف يبصلها وهي اديتله 

ضهرها 


يوسف : سيف ليه واقف يلا


سيف : خلاص اهو هحط اخر شنطه


وسيف حط الشنطه في شنطه العربيه وطلع قدام 

وركب وفارس ركب ويوسف ركب مكان السواقه


مشيو بالعربيه وفجاه وقفو لما شاب ظهر قدام العربيه


نور بخضه : يوسف


يوسف : اهدي يا حبيبتي مفيش حاجه


يوسف نزل و قرب من الشاب 


آيه : هو مين الشاب دا 


سيف : وشه مش باين 


وبعدين بص علي آيه الي تجاهلته خالص 


نور : حاسه اني اعرفه مش عارفه ليه


شهد : هو باين علي يوسف من وقفته معاه يعرفو بعض


سيف : انا هنزل اشوفه


عند يوسف


يوسف : انت عاوز تموت يعني


مالك بضحك : لاا دا انا عاوز ادخل دنيا ياعم


يوسف بضحك : امال ظهرت مره وحده قدام العربيه 

كنت هتموت


مالك بضحك : واثق فيك انك هتقف 


سيف : ايه ياعم انت وهو اخلصو


مالك : مالك ياض انت كمان 


سيف : عاوزين نمشي كان ايه لازمتها اللفه دي كلها 

ما كنت جيت معانا من الاول


مالك وهو بيشاور علي سيف : سكت الواد دا

احسن يا يوسف


يوسف بضحك : طيب يلا بينا


مالك : انتو اخدتو شنطتي 


سيف : ايوا خدناها


يوسف و مالك و سيف راحو العربيه عشان يركبو


والبنات كانو بيتكلموا واخدوش بالهم لما الشباب

ركبو ومشيو بالعربيه 


مالك : اذيك يا فارس 


فارس : الحمدلله يا مالك انت عامل ايه


مالك : الحمدلله بخير


مالك : اذيكم يا بنات


البنات : الحمدلله


نور : مالك


مالك : ايه يا نوري


نور : لا يعني انت بجد هنا انت الشاب الي وقف قدام العربيه


مالك : اه يا حبيبتي


نور : مش قولت المدير موافقش


مالك : لا واقف انا مقدرش ارفضلك طلب بس قولت

اخليها ليكي مفاجاه


نور بابتسامه : واحلا مفاجاه


مالك : حبيبتي


وعد ساعتين من الوقت وهما ماشين 


شهد : وقف العربيه يا يوسف واشتريلنا ايه حاجه 

الواحد جعان


يوسف : حاضر بس استني شويه قدام في سوبر ماركت


بعد شويه البنات نزلو ودخلو السوبر ماركت 


يوسف : يلا يا شباب ننزل 


فارس : انزلوا انتو


سيف : يا عم ونبي بلاش اعتراض اسمع كلامنا 


يوسف بضحك : يلا يا فارس 


سيف : مالك يلا


الشباب نزلو ودخلو السوبر ماركت وكل واحد اشتري 

حاجه


سلمي : ايه دا يا شهد 


شهد : زي ما انتي شايفه


آيه : جايبه كل دا لوحدك


شهد : في حاجة اسمها ما شاء الله عارفينها ولا هتخلصوا علينا بدري بعينكوا دي 


نور بضحك : لا عارفينها بس انت السوبر ماركت

كله هيركز معاكي وهتاخدي عين


شهد بضحك : هقرا سوره الفلق وسوره الناس اهو 

الحسد يقل 


آيه بضحك : طيب انتي كدا تمام ولا هتاخدي حاجه تاني


شهد : لا تمام


نور : طيب يلا نروح نحاسب


البنات راحو عند الشباب 


فارس : ايه يا شهد


شهد : في ايه ياجماعه لسه تلت ساعات تاني عشان نوصل

اكل ايه في الطريق لو جعت يعني


يوسف بضحك : لو دول مش هيكفوكي ممكن اجبلك تاني


شهد بضحك : انا شامه تريقه في الكلام بس هحسبها

جدعنه واهو لو لقينا في الطريق يبقا نقف


سيف بضحك : طيب هاتي امسك معاكي الكيس كبير


شهد بغيظ : لا ياعم سيف مش كبير ولا حاجه انتو

مأفورين الموضوع


مالك بضحك : انتي زعلتي ولا ايه


شهد : لا انا مفيش حاجه تزعلني غير الاكل لما 

يكون بعيد عنى


سلمي : طيب يلا يا شوشو 


يوسف : روحو انتو اركبو العربيه وانا هحاسب 


البنات مشيو ويوسف حاسب وبعدين طلع هو والشباب 

وركبوا العربيه و مشيو


نور : ما تشغلينا حاجه يا يوسف


يوسف : عاوزه ايه 


شهد وهي بتاكل : شغلنا يا مسافر اهو تليق بالوضع

 الي احنا في دا 


مالك بضحك : انتي كارثه يا شهد والله


فارس بضحك : كلنا بنشكر فيها 


سيف : اقل كلمه تبقا مسخره منها 


شهد بضحك : متحرمش من كلامك الحلو دا 


فارس بضحك : كفايه اكل لتطفسي طيب


شهد : متركزش معايا ونبي يا فارس


سلمي بضحك : دا هو خايف من كتر الاكل منلحقكيش 


شهد : ليه هتنفخ مثلا


آيه بضحك : مثلا


يوسف بضحك : ما تسيبو البت في حالها يا جماعه 


شهد بضحك : انت بقيت المحامي بتاعي خلاص 


نور بضحك : بقي ليكي ضهر وسند اهو يوسف المنشاوي 


شهد بضحك : يوسف المنشاوي اول مره اعرف بس ايه

اسم روايات دا 


يوسف بضحك : عجبك 


شهد بضحك : اوي


يوسف بضحك : اي خدمه


شهد بضحك : خدماتك مغرقاني والله يا منشاوي


يوسف ضحك  


سلمي : حد حافظ الاغنيه يا جماعه 


يوسف بابتسامه : للأسف


شهد : انا هحفظ المنشاوي 


يوسف بضحك : لو كدا ماشي


شهد : شغلنا بقا يا جو 


يوسف بضحك : حاضر


شهد : راجع علي بيتي راجع تنسيني المواجع واشوف

 القمر القمر


آيه : دايب يا اعز الحبايب هنعمل عجايب ويحلا السهر السهر


نور : مسافات والشوق يقتلنا والقلب يحن يتمني هاتي

 مده ما تعنقنا بيبي وش حن لغير 


سلمي : مسافات والشوق يقتلنا والقلب يحن يتمني هاتي مده ما تعنقنا بيبي وش حن لغير


فارس : يا مسافر يا مسافر طمني عليك خليك فاكر دا برضو حبيبك هنك ناطر ليحلا السهر السهر


مالك : يا مسافر يا مسافر طمني عليك خليك فاكر


سيف : دا برضو حبيبك هنك ناطر ليحلا السهر السهر


يوسف بضحك : يا مسافر 


شهد : الله عليك يا يوسف احلا حد غني


يوسف بضحك : من بعدك 


بعدين شهد حطيت أيدها علي بطنها 


سلمي : مالك يا شوشو


شهد : بطني وجعاني


آيه : وجعاكي ليه


شهد : هيكون من ايه غير نقكم عليا من وقت 

ما شوفتو الاكل 


نور بضحك : تلاقيه مغص بس عشان الاكل الي

 اكلتيه كتير دا 


شهد : طيب ما انا علي طول باكل كدا


يوسف : يكون عشان الاكل في مواد حافظه كتير 


شهد : مبنتاثرش احنا بالمواد الحافظ يا يوسف 


مالك بضحك : استني في بنزينه قريب اهو يبقا انزلي 


شهد باستغراب : هنزل اعمل اي همول العربيه ولا ايه 


سلمي بهمس : يا غبيه عشان تدخلي الحمام 


شهد : ماشي


بعد شويه وصلو وشهد نزلت والبنات نزلو معاها

وبعد شويه طلعوا


آيه : احسن دلوقتي


شهد : شويه 


سلمي : طيب يلا بينا 


البنات ركبو وبعد شويه وصلو قدام الفندق ونزلوا  


سلمي : يلا بينا احنا يا بنات


فارس : والشنط دي 


شهد : والعضلات الي عندك دي نفخ ولا ايه 


فارس بضحك : طيب عشان طوله لسانك دي هتشليها


سيف بضحك : شهد معاها حق ياعم شيل


فارس : اه يعني أشيل لوحدي


مالك بضحك : شكلك بقا وحش يا فارس 


سيف بضحك : ياعم هي دي شنط عاديه مش 

عارف حاطين فيها ايه


يوسف بضحك : خلاص يا حبيبي انت وهو محدش هيشيل  


يوسف : يلا ندخل


بعدين دخلو وراحو الاستقبال 


يوسف : مساء الخير


البنت : مساء النور حضرتك 


يوسف : انا يوسف المنشاوي حجزت هنا في الفندق امبارح


البنت : لحظه يا فندم 


يوسف : اتفضلي 


نور : احنا والبنات عاوزين نقعد في اوضه وحده 


يوسف : والله كنت عارف عشان كدا حجزت ليكم سويت  


نور : حبيبي يا جو


البنت : اه فعلا يا فندم حضرتك حجزت امبارح اتفضل حضرتك 


يوسف : شكرا حضرتك ممكن حد يوصلنا الشنط


البنت : حاضر يا فندم


بعدين الشباب والبنات مشيو وكل واحد راح علي اوضه والبنات سوا و آيه كانت هتدخل لقيت حد شدها فجاه


........................................


" روايه عانيت لاحُبك "

" البارت الحادي عشر "

" الكاتبه فاطمه محمود "


كلُّ شيءٍ بجوارك أحنُّ ، أخفُّ وألطف

 يا ليتَ عالمي كلهُ بجوارك ❤️🫂


آيه كانت هتدخل مع البنات لقيت حد شدها فجاه

وكانت هتصرخ سيف حط ايدو علي بوقها


سيف : اهدي انا سيف


آيه : خضتني ياخي حرام عليك


سيف بابتسامه : سلامتك من الخضه يا قمر


 آيه بغيط : ممكن افهم ايه الي انت بتعمله دا


سيف : وانا عملت ايه


آيه : بتشد أيدي فجاه وبعدين موقفني هنا وممكن 

اي حد يجي ويشوفنا هيقول ايه بقا


سيف : انتي الي خلتيني اطر واعمل كدا


آيه : ليه بقا أن شاء الله وانا عملت ايه


سيف : مش عارفه عملتي ايه يعني


آيه بتهرب : لا مش عارفه 


سيف : ليه بتتجاهليني كدا كل دا يعني عشان قولتلك بح


آيه قاطعته : بعد اذنك لازم امشي 


سيف : آيه


آيه مردتش علي سيف


سيف : شكلك عنيده وهتتعبيني معاكي 

 

فضل واقف لحد ما اختفت وبعدين مشي


........................................


البنات دخلو السويت وفضلو يتفرجو علي شكله الجميل 


شهد : لا بجد مشوفتش حلاوه كدا


نور : شكل البحر تحفه من هنا


سلمي : يجنن بصراحه لا ذوق يوسف حلو 


نور بغمزه : من ناحيه ذوقه فهو حلو اوي 


سلمي : قصدك ايه 


نور بضحك : علي الفندق يعني مش قصدي حاجه


سلمي بضحك : ماشي


نور : هي آيه فين 


سلمي : كانت معانا من شويه 


شهد : اه يا توتا تلاقيكي بتتفرجي ع الاماكن من غيرنا


سلمي بضحك : هي عارفه حاجه هنا عشان تتفرج 

عليها يا بت انتي


شهد بضحك : يبقا تاهت  


سلمي : يخرب بيتك بتضحكي بدل ما تدوري عليها 


شهد بضحك : توتا ميتخفش عليها برضو لو انتي ماشي

 عشان بتعيطي من اقل حاجه


سلمي : يا بنت ال خدي هنا طيب


شهد وقفت ورا نور وسلمي قدام نور بتحاول تمسك شهد 


نور بضحك : مش معاكي حق يا شهد سلمي عيوطه.. دي سلمي عيوطه اوي


سلمي : انتي بتتريقي برضو لعلمكم انا حساسه شويه بس 


شهد : واحنا الي مش عندنا احاسيس يعني دا احنا ابو الحساسات كلها يا بنتي


سلمي : دا انتي عندك احاسيس مش عند حد 


شهد : امال ايه 


نور بضحك : كفايه منقاره انتي وهي ويلا نروح نشوف 

توتا فين 


سلمي : لا انتو خليكم ونا هشوفها

 

البنات : اوك ماشي


سلمي خرجت وكانت بتمشي في الفندق عشان تشوف

آيه فين وخبطت في شاب وكانت هتقع وغمضت عيونها ومسكت فيه جامد وبعدين بتبص عليه لقيته يوسف 


سلمي : يوسف  


يوسف بابتسامه : ايوا .. بس انتي بتعملي ايه هنا 


سلمي : كنا داخلين انا والبنات سوا بس آيه اختفيت  

فقولت اشوفها فين 


يوسف : طيب انتي اكيد مش عارفه اي مكان هنا


سلمي : بصراحه لاا


يوسف بضحك : هتدوري عليها ازاي طيب ممكن تتوهي اعمل اي انا بقا


سلمي : تعمل اي 


يوسف : احم قصدي اعمل ايه يعني فارس هيبقا قلقان عليكي وكدا 


سلمي : فعلا هو فندق كبير 


يوسف بضحك : انتي عشان مش عارفه لسه انا جيته كتير 


سلمي : جيته ليه 


يوسف : شغل


سلمي : شغل ايه يعني الي يخليك تيجي هنا


يوسف : الشغل بيبقا مختلف يا سلمي مش بيبقا علي

طول في اسكندريه بسافر يعني


سلمي : اه .. طيب انا هشوف آيه


يوسف بابتسامه : تحبي اجي معاكي


سلمي بصتله وقالت في سرها : تيجي معايا فين ونت قمر كدا يخربيت حلاوتك


يوسف : ايه روحتي فين


سلمي : لاا معاك


يوسف : طيب يلا


سلمي : يلا


يوسف و سلمي مشيو شويه 


يوسف بصلها : اهي آيه 


سلمي بصت علي آيه الي كانت جايه عليهم


آيه بضحك : في ايه مالكم


يوسف بضحك : مفيش بس كنا بندور عليكي 


آيه بضحك : انا ميتخافش عليا بس بحب الي يخاف عليا


سلمي بصت ليوسف بضحك : دي لمضه وهتتعبك معاها


آيه متصنعه الزعل : انا كدا


يوسف بضحك : لو علي اللماضه متعودين عليها من نور


سلمي بضحك : معلش مطارين نتحملهم


يوسف بضحك : ماشي اسبكم انا .. هتعرفو ترجعو


آيه بضحك : عيب عليك 


يوسف بضحك : ماشي


بعدين يوسف مشي وسلمي فضلت تبص عليه


آيه بضحك : خلاص مشي 


سلمي : ما انا عارفه


آيه : ايه جابكم سوا


سلمي : لا ابدا كنت بدور عليكي وقابلته صدفه


آيه : ايه الصدف الي كترت دي 

 

سلمي : سيبك بس انتي كنتي فين 


آيه : مفيش كنت ماشيه والمنظر عجبني فضلت اتفرج شويه


سلمي : هو في حاجه تانيه ومش عاوزه تقوليها 


آيه فضلت تبص لسلمي كتير


سلمي : مالك يا حبيبتي سرحانه ليه


آيه : بصي انا مش عارفه اقوالك ايه


سلمي : في ايه طيب  


آيه : سيف 


سلمي : ماله سيف


آيه : قالي أنه بيحبني 


سلمي بابتسامه : بجد دا امتي 


آيه : امبارح 


سلمي : طيب انتي ايه مدايقك انتي مش حابه كدا يعني 


آيه : مش فكره كدا بس يعني دماغي جابتني علي أنه نفضل 

نتكلم ومحدش يبقا عارف واكيد مش هكلمه من ورا فارس


سلمي : طيب مش انتي رديتي عليه وكلمتيه


آيه : رديت عليه كان بالنسبالي عادي بس بعدين الموضوع اختلف


سلمي : طيب ما ممكن كان حابب يقولك يشوف رايك 

وبعدين يتكلم وتبقو رسمي 


آيه : مش عارفه بصراحه


سلمي : انتي مش حابه فكره انكم تتكلم ومحدش يعرف 

ولا مش حابه الفكره اصلا


آيه : هو سيف شاب طول بعرض وحلو ودمه خفيف واي وحده تتمناه


سلمي : طيب ادي لنفسك فرصه واهو اتعرفي عليه ممكن ترتحيله وتحبي الموضوع


آيه : مش عارفه 


سلمي : سيبي قلبك الي يختار


آيه : خلاص ماشي تمام وسيبك من الكلام دا ويلا

نروح للبنات


سلمي بضحك : اه يلا دول هيولعو فينا لو اتاخرنا

اكتر من كدا 


آيه بضحك ومشيو هي وسلمي 


.........................................


البنات والشباب راحو يرتاحو وينام شويه وبعد ساعتين 

البنات صحيو


شهد : قومو خلونا نخرج كفيانا نوم


نور : طيب نشوف الشباب ويخرجو معانا 


سلمي : قومو نلبس طيب


آيه : ما نلبس مايوهات عشان ننزل البحر 


البنات : اوك


بعدين البنات لبسو ونزلوا وقعدو علي البحر 


............................................


عند يوسف فاق من النوم علي رنه نور و قالتله أنها

هتستناهم علي البحر هي والبنات ورن علي الشباب 

عشان ينزلو سوا ويروح للبنات لبس وخرج ولقي

الشباب واقفين ونزلوا سوا 


عند البنات كانو قاعدين بيهزرو


شهد : ايه الشباب الي تفتح النفس دي 


سلمي : يخرب بيتك 


شهد : انتي مش شايفه يابت العضلات ولا المشيه 


نور بضحك : اجبلك واحد منهم 


آيه بضحك : هاتي انتي مش هقول لاا 


شهد بضحك : طيب تعالو نلعب بالرمله تعالو 


البنات : يلا


فضلو البنات يلعبون كتير وهما مبسوطين 

وبعدين جم عليهم شباب 


شاب : يا حلاوتك ونت ماشي علي الارض  يا قمر 


آيه بضحك : ايه المعاكسه من ايام التسعينات دي 


الشاب بغمزه : الجديد اقولهولك يا بطل 


البنات فضلو يتضحكو والشباب جم عليهم


يوسف : هو في ايه 


الشاب : ونت مالك يعم 


مالك : انت مجنون ولا ايه


الشاب : بقولكم ايه انا شوفتهم قبلكم 


سيف : شوفت ايه يا حيوان 


الشاب : الحيوان دا هيوريك هيعمل ايه 


الشاب لسه هبقرب من آيه مالك قرب منه وفضل يضربه

كتير والشباب فضلو يبعدو مالك عن الشاب وبعدين الشاب 

مشي


آيه : مكانش ينفع تعمل الي انت عملته دا يا مالك


مالك بزعيق : ونتي حلو يعني واقفه تهزري وتضحكي معاه


آيه بضيق : انت ازاي تكلمني كدا


فارس بعصبيه : انتي تسكتي خالص 


آيه دمعتها نزلت ومشيت وسلمي وشهد راحو وراها 

وايه كانت بتمشي بسرعه عشان عشان محدش يشوف 

دموعها والبنات بيندهو عليا ومبتردش وبعدين وقفت علي البحر 


سلمي : ايه يا بنتي بنده عليكي مبترديش ليه


آيه : لو سمحتي يا سلمي سبيني لوحدي 


شهد : توتا يا حبيبتي بلاش تاخدي كلام مالك وفارس 

انتي معملتيش حاجه غلط


آيه : ماشي برضو سبوني لوحدي 


سلمي وشهد مشيو وايه فضلت تعيط 


............................................


نور : مكانش ينفع تزعقلها كدا يا مالك

كنت فهمت الأول ايه حصل 


مالك بزعيق : بعيد عن اني معرفش بس مفيش حاجه 

تخليها تقف وتهزر معاه


نور : ممكن متزعقش آيه ما كنتش بتهزر ولا بتضحك هي رديت عليه بس


مالك  : دا مبرر يعني  


نور : انا قولتلك الي حصل انت حر لو مش عاوز تصدق براحتك


بعدين نور مشيت 


مالك : انا اسف يا فارس مكانش قصدي ازعقلها


فارس حط ايدو علي كتف مالك 


فارس : ولا يهمك انا كنت هعمل كدا برضو


سيف وفارس مشيو وفضل يوسف 


يوسف : خلاص فك يلا 


مالك : هو انا زودتها معاها خليتها ماشيه ودموعها نزلت


يوسف : مش هقولك مش غلطان بس هو الموقف جي كدا 

انت اعتذر ليها نيابته علي الي حصل واشرحلها وجه نظرك

أنه شاب صايع ومكانش ينفع تهزر


مالك : ماشي 


............................................


سلمي : مكانش ينفع يزعقلها كدا قدامهم كلهم احرجها


شهد : هو اكيد ماكانش قصده يا سلمي


سلمي بانفعال : مكانش قصده امال لو كان قاصد انتي 

مشوفتيش دموعها وجعوني حسيتي اني انا الي بعيط


شهد : هي ممكن غلطت لما رديت عليها بس انا عارفه 

توتا متقصدش كل الحكايه كان هزار


سلمي : حتي لو غلطانه يا شهد مكانش زعقلها لا وفارس 

كمان زعق ليها


نور : حقك عليا يا توتا


سلمي و شهد بصو علي نور الي جات وقعدت معاهم


سلمي : الاعتذار مبيصلحش حاجه يا نور 


نور : انا عارفه أنه غلطان بس مالك والله خاف عليها 

اكيد من الحيوان دا ونتي عارفه الشاب دا لو اتعد حدوده

كان هيعمل ايه


سلمي : الي حصل بقا 


نور : اهدي طيب


شهد : انا بقولها كدا والله مش عاوزه تهدا خالص 


فارس و يوسف جم عليهم 


فارس : مالك يا سلمي 


سلمي بصت علي فارس 


سلمي : ماليش 


فارس اتنهد : آيه غلطت وكان لازم ازعقلها


سلمي : لا مش لازم كان ممكن تفهمها غلطها بينك وبينها 

لاكن انت خليت الاستاذ مالك يزعقلها قدامنا كلنا


فارس : متبرريش غلطكم بالكلام دا ونتي كمان غلطي 


سلمي : عندك حاجه تانيه عاوز تقولها قول ونت كمان 

يا استاذ يوسف هطلعنا غلطانين قول متسكتش


فارس بحده : سلمي 


يوسف فضل باصص عليه وهو عارف انها مدايقه ايه 

بس محبش أنه يتكلم معاها وهي مدايقه 


يوسف : سيبها يا فارس ونتي ممكن تهدي  يا سلمي 

مالك مكانش قصده


سلمي بصتله ومرديتش 


سلمي : انا هروح اشوف ايه


شهد : استني يا سلمي


نور : تعالي نشوفها


شهد : يلا


البنات راحو وراها


.............................................


عند آيه كانت بتعيط في صمت وفجاه حد حط

ايدو علي كتفها 


آيه : قولتلك سبيني لوحدي يا سلمي


مالك : بس انا مش سلمي


آيه مسحت دموعها وبصتله ولقيته مالك


آيه : افندم في حاجه تانيه حابب تقولها


مالك : آيه انا اسف عارف اني غلط بس مقصدش

والله كل الحكايه ادايقت لما شوفت الشاب دا واقف

وبتضحكي معاه


آيه : وحضرتك تدايق ليه 


مالك بصلها : مدايقيش ليه يعني يقف ويضحك معاكي 

بصفه ايه دا انا لحد دلوقتي مهزرتش معاكي كدا


آيه : اه وبعدين تقول بقا هروح ازعقلها قدام الكل 


مالك : انا اسف والله يا توتا مش قصدي بس انا 

انفعلت شويه


آيه باستغراب : توتا


مالك بضحك : اعملك ايه بقالي ساعه بحاول اصالحك 

مفيش فايده 


ايه بضحك : ما انا متصالحتش برضو


مالك بابتسامه : لا ما هي مادام الضحكه الحلوه دي

ظهرت يبقا اتصالحنا


آيه بضحك : مين قالك عشان ضحكت يبقا كدا مش زعلانه

وبعدين انا مش هعدهالك بسهوله كدا يا دكتور


مالك بضحك : الدكتور تحت امرك في اي حاجه


آيه بضحك : امم .. انت ممكن تجبلي ايس كريم 

تصالحني بيه 


مالك بضحك : بس كده من عيوني


سيف كان واقف بعيد بيبص عليهم بضيق

ومالك مشي يجيب ايس كريم ل آيه وسيف راحلها

آيه كانت باصه للبحر وضهرها لسيف 


سيف : آيه


آيه بابتسامه : ايه جيت بالسرعه دي


بعدين لفيت لي ولقيته سيف 


آيه : سيف


سيف : كنتي مستنيه حد ولا اي


آيه : لاا ابدا دا مالك بس قولتله يجيبلي ايس كريم


سيف : مالك اه هو ايه حكايه مالك بقا 


آيه : ولا حكايه ولا اي حاجه جيه واعتذر ليا وانا طلبت

منو ايس كريم بس


سيف بغيره : وتطلبي ليه ولا انتي حابه فكره الكلام الكتير

الي ما بنكم مره الشاب ومره مالك والدنيا حلوه معاكي

اهو وانا قافشه عليا ليه مش عارف


آيه بصدمه : انت بتقول ايه 


سيف قرب منها شويه : ايه الكلام مش علي هواكي


آيه ضربت سيف بالقلم


آيه : شكلي اديتلك اكبر من مساحتك عشان تتجر

وتقولي الكلام دا 


سيف بعصبيه ومسك أيدها : انتي بتضربيني انا 


آيه : ابعد ايدك احسنلك انا لحد دلوقتي عامله احترام ليك


سيف كان هيقرب منها تاني آيه زاحته أيدها ومشيت


سيف فاق من عصبيه وأدرك الكلام الي قاله فضل واقف يبص عليها وهي ماشيه وهو متعصب لما ضربته واتعصب اكتر لما افتكر الكلام الي قاله ليها


سيف بعصبيه : غبي هتفضل طول عمرك غبي جرحتها 

بكلامك بدل ما تواسيها بعد الي حصلها انهارده


فضل واقف علي البحر بيفكر ازاي يصلح بالي عمله


وفضل يفكر وفجاه جات في باله فكره يصالحها بيها

وابتسم وبعدين مشي


...........................................


مالك كان جاب الايس كريم وراح المكان الي كانت

واقفه فيه آيه وملقهاش 


مالك : راحت فين .. طيب والايس كريم


وبعدين طلع فونه ورن علي نور 


نور : ايوا يا مالك 


مالك : نور انتي فين


نور : في الفندق


مالك : طيب انا عاوز منك خدمه


نور : قول


مالك بص علي الايس كريم 


مالك : كنت جايب ايس كريم لـ آيه ورجعت ملقتهاش

هي معاكي


نور : اه كلنا سوا


مالك : طيب انا هاجي اجيبه يبقا افتحلي 


نور : طيب


مالك قفل مع نور وبعد شويه وصل قدام الاوضه

وخبط وفتحت له نور ومالك لمح آيه واقفه مدايقه


مالك : هي مالها 


نور : مش عارفه من وقت ما رجعت وهي كدا


مالك : ما حكتش ليكي طيب


نور : بتقول مفيش


مالك : طيب لو عرفتي مالها قوليلي .. بقولك ما تبعتيلي رقمها


نور : رقمها 


مالك : عادي يعني هعتذر ليها


نور بضحك : انت حبيت الاعتذار أوي كدا انت مش

اعتذرتلها


مالك : بطلي رخامه امك وابعتي 


نور بضحك : ماشي يبقا عد الجمايل


مالك : طيب خدي اديلها الايس كريم 


نور : منتحرمش منك يا كبير


مالك بضحك : انا جايبه لـ آيه


نور بضحك: انا و آيه واحد


مالك بضحك : طيب متنسيش الرقم 


نور : حاضر هبعتهولك اهو 


مسكت الفون وبعته لمالك


نور بصتله : وصل


مالك : متحرمش منك يا غالي 


وبعدين مالك مشي ونور قفلت الباب وبعدين حطيت

الايس كريم علي الطربيزه


نور : توتا يا توتا 


شهد : دي سرحانه من وقت ما جات 


سلمي : اكيد بسبب مالك


نور : لاا مالك اعتذر ليها 


شهد : يبقا اكيد في حاجه تانيه .. وبعدين ايه الي 

انتي جايبه دا


نور : دا مالك جايبه لـ آيه


شهد : وايه دا بقا 


نور : ايس كريم


شهد بضحك : ابن حلال والله كان نفسي فيه


سلمي بضحك : من يومك تحبي الاكل قد عنيكي


نور بضحك : دا لـ آيه


سلمي : تعالو تعالو نشوفها طيب


وبعدين البنات راحو لـ آيه


الي كانت واقفه في البلكونه سرحانه


سلمي : ايه يا توتا مالك


شهد : متقوليش مفيش عشان اكيد في حاجه


نور : احكيلنا ايه مدايقك


آيه : يا بنات قولتلكم مفيش حاجه الله 


وبعدين دخلت جوا والبنات دخلو وراها


نور : طيب شوفي بقا الايس كريم دا


آيه ابتسمت : دا مالك مش كدا


شهد : اخيرا ابتسمتي دا احنا لو فاكرين كدا كنا قولنا 

أن مالك جبلك الايس كريم من بدري

 

سلمي : هو احنا جاين نكشر ولا نزعل ولا نغير جو


نور : بقولكم ايه عرفت انهارده أن في حفله في الفندق

ولازم نروح ونسهر


آيه : لا نا تعبانه مش هقدر اروح


شهد : هو انتي بتتلككي عشان متروحيش


سلمي : لو مروحتيش مش هنروح


آيه : طيب هروح عشان مزعلكمش


شهد : طيب بخصوص الايس كريم دا هتاكلو ولا 

هتبروزو ولا اي نظامه


آيه بضحك : لا هناكله يا طفسه


البنات فضلو ياكلو ايس كريم وبعدين غيرو هدومهم

ويقول قمرات ونزلوا يروحو الحفله 


.........................................


عند الشباب كانو وصلو الحفله ودخلو قعدو سوا 


فارس : البنات فين


يوسف : مش عارف نور قالت ليا هيروحو قدامنا


مالك : امال فين طيب


سيف : دلوقتي يظهرو


فجاه البنات كانو علي المسرح والشباب تفاجو 

بيهم وابتسمو 


البنات : عمرها حصلت لك دي .. تبقي لسه شايف حد ونت لسه ما تعرفوش .. ايوه ما تعرفوش .. بس نفسك تجري عليه .. وتحضنه وتنام في عينيه .. ونت لسه ما تعرفوش  ايوه ما تعرفوش


سلمي : انا بقي حسيت دا معاك .. انا بقا طالباني هواك 

انا بقي من يوم ما شفتك مش متخيل غير عمري معاك 


يوسف بصلها و ابتسم وسرح في جمال صوتها


آيه : يا تاعبني .. يا واجع قلبي .. من حبي .. مش قادر اخبي .. يا تاعبني .. يا واجع قلبي .. من حبي .. مش قادر اخبي 


مالك ابتسم وفضل مركز معاها ومعاه حركاتها الي

خطفه قلبه 


سيف بص عليها وزعل من نفسه أن زعل حبيبته بس

غصب عنه من غيرته


نور : هقولك ع اللي في قلبي .. بصراحه انا مش علي بعضي .. عايزك تحضني تقرب مني ولا احضن انا


فارس كان نفسه يروح يحضنها زي ما كانت بتقول 

ابتسم علي فكرته المجنونه 


شهد : ما تستغربش ملي قلته .. دا الحزن في قلبي

انت شلته اول ما شوفتك انا 


سيف بصلها وابتسم علي تصرفاتها الجنونيه


البنات : طب انا بقي حسيت دا معك .. انا بقي طالباني هواك .. انا بقي من يوم ما شفتك .. مش متخيل غير 

عمري معاك


الناس كلها سقفتلهم والبنات بصو لبعض بابتسامه

 وبعدين راحو لشباب 


مالك : دا انتو طلعتو مطربين واحنا منعرفش 


آيه بضحك : اهو علي قدينا يعني


يوسف: بس فكره مين دي 


نور : انا اقترحت على البنات وحبو الفكره


فارس : لا بس من الاخر جامدين 


شهد : امال انت مفكر ايه يا كوتش 


يوسف بضحك : لا بجد صوتكم كان حلو اوي


وانهي جملته وبص علي سلمي 


سلمي : طيب فرحتونا والله إن صوتنا عجبكم


نور بضحك : ايه ياعم سيف مقولتش لينا رايك 


سيف بابتسامه : صوتكم حلو كان كله إحساس 


شهد : طبعا يا بني احنا بنات قمامير وكيوت اكيد لازم يبقا عندنا احساس .. ما تلحقونا بحاجه يا جماعه الواحد عمل مجهود وجعان برضو 


نور بضحك : طيب الحقوها يا جماعه لا تاكولنا 


كلهم ضحكو عليها ويوسف طلب اكل 


سلمي : تعالو نتصور صوره لذكره 


آيه : اشطاا يلا


وأتصور كلهم وبعدين فضلة البنات يتصور كتير وفضلت يتكلمو ويهزرو ويضحكو وبعدين أكلة وخرجوا من الحفله

ومشيو والشباب كانو ماشين سوا والبنات سوا وسلمي 

وقفت لما سمعت صوت سيف 


سيف : سلمي 


سلمي : ايه يا سيف


سيف : بصي بصراحه انا انهارده قولت كلام جارح

كتير لـ آيه بس انا والله ما كان قصدي الفكره كلها 


سيف سكت ومكملش كلامه وبص لسلمي


سلمي بابتسامة : أنا عارفه


سيف بابتسامة : والله وفرتي عليا كلام كتير 


سلمي : ايه المطلوب مني دلوقتي


سيف : عندي فكره و عاوز اصالحها بيها ومحتاج منك

 انك بكره تخرجيها 


سلمي بابتسامة : انت تأمر حاجه تاني


سيف : دا كدا هيبقا جميل مش هنسهولك طول حياتي


سلمي : خلاص اتفقنا .. بعد اذنك بقا 


سيف : اتفضلي


سلمي مشيت ويوسف كان واقف وشافها بتتكلم مع سيف


يوسف : سلمي 


سلمي : نعم


يوسف : كنتي بتعملي ايه 


سلمي : لا مفيش كنت بتكلم مع سيف 


يوسف بغيره : ما أنا شفت بس بتتكلمي في ايه يعني


سلمي : حاجه كدا متشغلش بالك .. يلا تصبح علي خير


سلمي مشيت ويوسف فضل باصص ليها


يوسف : أنا هعرف كنتو بتتكلمو في ايه


............................................



" روايه عانيت لأحُبك " 

" البارت الثاني عشر " 

" الكاتبه فاطمه محمود "


مشكلتي اني اغار علي اشيائي بشكل مبالغ 

ومشكلتك انك كل اشيائي✨💗


صباح جديد علي أبطالنا 


البنات كانو نايمين سوا والفون رن 


آيه : يووو يا سلمي شوفي مين الي بيرن دا


سلمي بنوم : لا دا مش بتاعي


آيه : اخلصي قومي عاوزه انام


سلمي قامت ومسكت الفون ولقيته سيف راحت

البلكونه ورديت عليه 


سلمي : ايه ياعم سيف بتقومني من النوم ليه


سيف بضحك : نوم ايه ياعم الساعه 12 


سلمي بضحك : محستش والله فضلنا انا والبنات 

امبارح سهرانين فانمت متاخر


سيف بضحك : ولا يهمك يا زمكس ايه طيب


سلمي بضحك : هصحي البنات واقولهم ننزل البحر

وهخليك تقابل آيه


سيف بضحك : بس متتاخريش بالله


سلمي بضحك : متقلقش انت تمام طيب


سيف : كله تمام بس ناقص توتا


سلمي : توتا اهدي علي نفسك طيب ياعم


سيف بضحك : حاضر .. سلام


سلمي بضحك : سلام


سلمي قفلت وخرجت من البلكونه 


سلمي : بنات .. يا بنات قومو يلا


نور : انا عاوزه انام 


سلمي : قومو بقا ننزل البحر


نور قامت و آيه


سلمي : والقتيله دي 


نور بضحك : استني


نور راحت عند شهد وجمب ودنها وصرخت بصوت

عالي شهد قامت مفزوعه 


شهد بخضه : ايه في ايه 


بصت علي البنات الي ميتين ضحك وعرفت أنه مقلب


سلمي بضحك : سلامتك من الخضه يروحي


شهد : والله العظيم حرام عليكم 


آيه بضحك : دي الحاجه الوحيد الي كان ممكن تفوقي بيها 


شهد : لا والله يعني حد قالك لو فوقتيني عادي مش هقوم 


نور بضحك : خلاص بقا يا شوشو 


شهد : ماشي


آيه بضحك : مش مطمنالك تسكتي كدا


شهد بضحك : ظلماني اوي


سلمي بضحك : كفايه رغي بقا ويلا بينا نغير وننزل 

نروح البحر 


البنات غيرو ولبسو ونزلو راحو البحر 


شهد : جماعه انا مفطرتش 


نور : ونا كمان جعانه


سلمي : هروح اجيب اكل عشان نفطر انا وتوتا 


شهد : متتاخروش


سلمي : اوك 


سلمي و آيه مشيو وراحو المطعم وطلبوا اكل  


سلمي : بقولك يا توتا 


آيه : امم


سلمي : هروح الحمام واجي


آيه : طيب اجي معاكي 


سلمي : لاا لاا خليكي مش هتاخر


آيه : طيب 


سلمي مشيت و آيه فضلت مستنيها كتير سلمي


آيه : هي اتاخرت ليه هروح اشوفها


كانت ماشيه تشوف سلمي لقيت فونها بيرن


آيه : ايه يا سلمي كل دا 


سلمي : انا خرجت وملقتكيش تعالي مستنياكي علي البحر


آيه : ملقتنيش ازاي يعني 


سلمي : المطعم في ناس كتير يا توتا فاكراكي خرجتي


آيه : طيب انا جايه


ايه خرجت من المطعم وراحت علي البحر وشدها منظر 

علي البحر مشيت لحد عنده لقيت ترابيزه مزينه وعليها

اكل وكرسين و ورد في الأرض وكان شكله تحفه 


آيه : هو لسه في رومانسيه كدا 


لسه هتمشي لقيت سيف في وشها بصيت عليه 

وبعدين كملت طريقها بس سيف مسك ايديها 


آيه : سيب أيدي 


سيف : آيه ونبي اديني فرصه بس


آيه : لاا


سيف : انا اول مره اطلب منك طلب 


آيه : افندم عاوز ايه 


سيف : اولا انا اسف مكنتش اقصد الي قولته بس انا غيرت جامد مكنتش اعرف لما اغير هقول كل الكلام دا بس انا طماع مبحبش حد يشاركني في حاجه بحبها صدقيني مكنتش اقصد ومن وقت ما قولتلك كدا وانا كاره نفسي 


آيه فرحت من جواها بس مبينتش 


آيه : ايوا عاوز ايه يعني 


سيف : يعني بحر و ورد وجو رومانسي وعمال الطف وفي الاخر تقوليلي عاوز ايه 


آيه : يسلام 


سيف : طيب عاوزه ايه اصالحك بيه 


آيه فضلت تبصله ومتكلمتش 


سيف بضحك : حلو مش كدا 


آيه باستغراب : هو ايه الي حلو 


سيف بضحك : بتبصي عليا ومش متكلمه يبقا ولهانه فيا 


آيه : واخد في نفسك مقلب انت 


سيف بضحك : مش مهم اهم حاجه عاجبك


آيه بضحك : برضو بتقول عاجبني


سيف بابتسامه : كنت فاقد الامل اني اشوف ضحكتك الي بتخليني ابتسم تلقائيا بجد ضحكتك حلوه اوي كل حاجه فيكي حلوه يا توتا انا بجد بحبك نفسي تفهمي كل حاجه بعملها دا بسبب حبي ليكي 


آيه اتكسفت : يووو بقا يا سيف 


سيف بضحك : احلي سيف منك والله .. بحبك 


آيه بضحك : عارفه


سيف بضحك : يا واد يا جامد الي واثق من نفسك انت


آيه بضحك : امال انت مفكر ايه 


سيف بابتسامة : يعني خلاص مش زعلانه مني 


آيه بابتسامة :  المرادي سماح بس لو اتكررت 


سيف قاطعها  : والله ما هتتكرر تاني وازعل حبيبه قلبي 


آيه ابتسمت 


سيف بابتسامه : تعالي نفطر بقا 


سيف وآيه روحو يفطر في جو ميخلاش من هزار 

وضحك سيف وآيه


............................................


سلمي كانت رايحه للبنات قابلت يوسف 


يوسف بابتسامة : صباح الجمال


سلمي بابتسامة : صباح الورد


يوسف : امال فين البنات


سلمي : علي البحر 


يوسف : امال انتي رايحه فين 


سلمي : رايحه عند البنات


يوسف : طيب في مانع لو اتمشينا شويه علي البحر


سلمي : لا طبعا مفيش مانع


فضلو يتمشو شويه وبعدين يوسف وقف وبصلها 


يوسف : سلمي 


سلمي بصت عليه 


سلمي : في حاجه عاوز تقولها


يوسف : بصراحه ايوا 


سلمي : طيب قول


يوسف بصلها شويه 


يوسف : بصي انا بحبك 


سلمي : هاا


يوسف بضحك : هو ايه الي هاا بقولك بحبك


سلمي : اتفجأت بس


يوسف : طيب نظام الجميل ايه


سلمي بضحك : متخلنيش اغير رايي 


يوسف بضحك : لاا لاا دا انا ما صدقت 


سلمي بضحك : دا انت واقع بقا 


يوسف بضحك :  بصراحه اوي حد يشوف القمر دا ومايقعش في حبه 


سلمي ابتسمت : متكسفنيش بقا 


يوسف بضحك : يا نهار ابيض قمر اكتر ونتي مكسوفه لاا مقدرش علي كدا 


سلمي بضحك : بكاش اوي انت 


يوسف بضحك : لا دي حقيقه 


سلمي بابتسامة : طيب انا همشي شوف الشباب وتعالو نقعد سوا


يوسف : اوك


...............................................


عند نور وشهد كانوا قاعدين ع البحر 


شهد : آمال فين آيه وسلمي أتأخره كده ليه 


نور : اهو واحده من الهانم وصلت اهو 


سلمي :ايه في حاجه 


شهد : لاا ابدا بس اتاخرتي كده ليه 


نور : آمال فين آيه هي مش كانت معاكي


سلمي : كنت جايه وقبلت يوسف في الطريق ... أما آيه فين ده بقى موضوع ويطول شرحه


شهد : ما تحكلنا واحنا عاملين زي الاطرش في الزفه


سلمي بضحك : ماشي .. انا قابلت يوسف وقالي 


آيه جات عليهم وقاطعتهم 


آيه : هاي قايز


شهد : اتلهي انتي دلوقتي ديماا بتقطعي اللحظات المهمه .. كملي يا سلمي 


آيه بغيظ : انا يجزمه 


شهد : اه وبعدين انتي كنتي فين يا هانم 


نور : استني يا شهد نعرف ايه حصل مع سلمي وبعدين نستلم البت توتا


شهد : معاكي حق .. احكي يا سلمي 


سلمي بضحك : احم احم طيب اسمعوا بقا 


شهد : انتي هتغني ما تخلصي 


سلمي : هقول يا يابت 


نور : يا ستي خوشي في الموضوع علي طول 


سلمي : اتكلمنا وبعدين قالي ممكن نتمشي شويه وبعدين قالي 


البنات : ايه


سلمي بضحك : بحبك 


نور بضحك : والله كنت قافشه من الاول بس استنيته يتكلم 


سلمي : اعرف من كدا انك كنتي عارفه من الاول 


نور : آمال ايه يا بنتي دا اخويا اعرفه من نظره


سلمي : طيب ياريت نسبيني استلم الشفت


آيه بضحك : شرسه اوي البت سلمي دا 


شهد بضحك : حرصي بقا يا نور اخوكي بقا النص الي يخص


نور بضحك : هو بالسرعه دي اخويا بقا النص الي يخص 


آيه بضحك : دا من اول نظره يا حبيبتي


سلمي : عندك مانع يابت انتي  


نور بضحك : هو انا الاقي مرات اخ زيك فين بس


سلمي بضحك : حبيبت قلبي


شهد بضحك : يابت دي بتاكل عيش وبتمشي أمورها معاكي


نور بضحك : يالهوي منك يا سوسا 


آيه بضحك : احنا بنذود بينكم محبه عشان انتو حبايبنا


سلمي بضحك : منتحرمش 


نور بضحك : بتذودو سولار مش محبه هنولع احنا كدا براحه علينا


شهد بضحك : نكمل الموضوع دا بعدين الشباب جاين اهم


البنات بصو علي الشباب الي جاين سوا 


فارس : ايه يا بنات


شهد : داخل علينا وايدك فاضيه كدا ليه


يوسف بضحك : ميصحش يا فارس كان المفروض تجيب حاجه معاك


فارس بضحك : هو انا جايب بنت اختي افسحها في الساحل 

واجبلها شوكلاته وشبسي  


شهد بضحك : وهي بنت اختك الي هتاكل الشوكلاته والشيبسي احسن مني في ايه 


مالك بضحك : ونت تقارني بحد برضو يا كبير


سيف بضحك : في دي معاك حق انتي متقارنش بحد 


شهد بضحك : انت هتفضلو تتريقو عليا 


نور بضحك : بس بقا محدش فيكم يتريق علي شوشو 


سلمي : تيجو نلعب


آيه : نلعب بس ايه


سلمي : واحد يقول كلمه من اغنيه والي يعرف يكمل


نور : فكره حلوه .. مين هيقول الاول


سلمي : هقول انا .. حلم


يوسف بص لسلمي : حلم عمري .. طول عمري اعيش في غرامه .. والقي قلبي دايب في الاحلام .. يا حبيبي ..

قربني اليك يا حبيبي .. واحضن قلبي المشتاق 


سلمي بصتله بابتسامة


نور بضحك : الله عليك يا جو


شهد بضحك : خالد سليم قدامنا يا جدعان


مالك بضحك : كانت فين الموهبه دي


يوسف بضحك : مش لدرجاتي يعني


سيف بضحك : طيب يلا مين هيقول 


فارس : سنين


سيف بضحك : سنين ايه ياعم فارس


فارس بضحك : استني بس هنشوف مين هيقول


قاطعهم صوت نور الي يتغني وفارس الي ركز معاها


نور : عيشالك .. احلا سنين .. في العمر يا ضي العين

وفي قلبي ياغالي حنين وغرام من اول في هواك


نور ما كانتش مركزه وهي بتغني غير مع فارس

وفضلت باصلها بعد ما خلصت وفاقت علي صوت آيه 


آيه بهمس لنور : طيب لاحظي اننا موجودين 


سلمي بغمزه : طيب نتقل حتي 


نور بضحك : مين بيتكلم علي التقل


شهد بضحك : احنا هنقضيها همس وغمز بعدين حتي عشان الشباب


نور بضحك : اه والله .. دورك يا توتا


آيه : اممم .. ذكري


مالك بابتسامة : لينا ذكري في كل حته .. وميت علامه هقولك ايه .. معقول طب تنسي حضني  .. الي ياما ارتحت فيه .. دا انا دقه قلبي صوتها بينطق اه .. زي الغرقان ونفسه في طوق نجاه .. وحشتني كفايه .. مش معايا بس معايا .. حاجه مكسوره جوايا .. ونت مش موجود


مالك كان بيغني بإحساس كأنه بيغنيها لـ آيه وكان بيخطف النظرات ليها وكلهم كانو باصين علي مالك ومندمجين مع صوت اووي


آيه بابتسامة : صوتك حلو اوي يا مالك كنت بتغني بإحساس لا بجد حلو اوي


سيف بص علي آيه بغيره والي دايقه اكتر مش مدياله اي اهتمام 


مالك بابتسامة : تسلملي دا من بعد صوتك طبعا


آيه بابتسامة : مش جمب احساسك ولا صوتك 


مالك ابتسم لها


سيف بغيره : مين هيقول دلوقتي


نور : قول انت 


سيف : لقأنا 


شهد : دا حبيبي حبيبي حبيبي انا .. في لقأنا يجي كام سنه ..


سيف حب يستغل الفرصه ويمدح في شهد عشان يشوف غيره آيه


سيف : الله الله ايه الحلاوه دي مكنتش اعرف ان صوتك جميل كدا 


انهي جملته و هو بيبص علي آيه


شهد بضحك : الله يجبر بخاطرك 


سيف بضحك : الله يخرب بيتك انتي هتشحتي


نور بضحك : هي دي شهد 


سيف بضحك : مشكلتها اتعودت علي الكلام دا


يوسف بضحك : طيب ومشكله ليه دي شهد حتته سكره 


شهد بضحك : يا معلي معنوياتي يا منشاوي


مالك بضحك : من حقها تتعلي دا المنشاوي ذات نفسه

بيقولوا حتته سكره


فارس بضحك : دي مين قدها دي


شهد بغرور مصطنع : طبعا يا ابني هو احنا اي حد  


فارس بضحك : اهو ياعم يوسف خليتها تتغر وتشوف 

نفسها علينا


شهد بضحك : لا متقلقوش دا مش غرور دا زياده ثقه

من المنشاوي


سلمي بضحك : طيب يا جماعه انا جوعت انتو مجعتوش 


شهد بضحك : ومين سمعك انا ساكته ومستنيه حد يتكلم 


نور بضحك : هموت بجد منك 


يوسف بضحك : هي هتموتنا كلنا 


سيف بضحك : طيب يلا بينا نروح ناكل 


الشباب والبنات قامو وراحو المطعم وقعدو علي ترابيزه


يوسف : شوفو هتطلبوا ايه 


سلمي بصت علي البنات : شاورما


شهد  : ايوا


نور : وانا كمان


قارس بضحك : ونتي يا توتا


آيه بضحك : زيهم


مالك بضحك : انتو متفقين ولا ايه


آيه بضحك : احنا البنات ذوقنا واحد


يوسف : طيب ونتو يا شباب 


سيف بضحك : شورما اهو نبقا كلنا واحد 


يوسف ناده علي الجرسون وطلب الاكل

وبعدين شويه وصل الاكل وبدأو ياكلو


شهد : لا الشاورما حكايه


سلمي : ما انا طلبتها عشان كدا يروحي عشانك 


نور : هتسهرونا فين بليل


يوسف : لا دي مفاجاه 


البنات : اوووو شكلنا هننبسط 


مالك : اووي 


فارس : دي هديه المنشاوي ليكم 


شهد : ايوا يا مدلعنا 


يوسف : يارب تعجبكم بس 


نور : اكيد هتعجبنا 


يوسف : تشريو حاجه طيب 


نور : ايس كوفي بقا


يوسف : ونتو يا شباب 


فارس : قهوة 


يوسف طلب ايس كوفي وقهوة


شهد : هو انتو ليه علي طول قهوه قاعدين في عزا


يوسف بضحك : حسب تعود يا شهد 


شهد بضحك : تبقا تغير ياعم 


مالك بضحك : محدش غيرها هيخلي يغير 


يوسف: قصدك ايه بقا


سيف بضحك : الي انت فهمته


يوسف بص علي سلمي الي بصاله بنظره ضيق 

ابتسمله بس هي قامت 


آيه : رايحه فين 


سلمي : هروح الحمام واجي


نور : نيجي معاكي طيب


سلمي : لاا لاا هروح لوحدي


سلمي مشيت ويوسف فضل باصص عليها لحد ما اختفت 


سلمي بتكلم نفسها وهي ماشيه 


سلمي بضيق : عمال يضحك ويهزر مع شهد قال ايه

حسب تعود  ماشي يا يوسف


بعدين وصلت عند الحمام ودخلت 


.............................................


الشباب والبنات كانو قاعدين بيشربو 

الايس كوفي والقهوة وسلمي جات ومشيو


بعد وقت وكانو البنات علي البحر زي ما طلبو منهم الشباب 


آيه : هما فين


سلمي : طيب جينا مكان غلط


نور : غلط ايه يا بنتي نفس المكان الي قالو لينا عليه


شهد : طيب لما مش غلط المكان ضلمه ليه 


نور : طيب اكلم يوسف


وفجاه ظهر يخت متزين بأنوار 


شهد : ايه الجمال دا 


سلمي : معقول تكون هي المفاجأة


آيه : شكلها اه .. بس احلا مفاجاه 


نور : شكله تحفه اووي


وظهور الشباب وراحو للبنات 


يوسف : ايه رايكم 


شهد : للأسف


يوسف : يعني مش عجبتك


شهد : لا مش كدا بس فاضل يوم واحد في السفريه


يوسف : معلش اعوضكم المره الجايه


نور : بعد الامتحانات تجبنا هنا شهر يا جو


يوسف : من عيوني


آيه : طيب بلاش تضيع وقت ومركب اليخت وننبسط


سلمي : يلا 


البنات والشباب ركبو اليخت وفجاه لاقو سيف بيرقص

علي مهرجان كل العشاق احتارو 


نور بضحك : الواد دماغه طايره منو


سيف بضحك : انا جاي انبسط عشان لما انزل اخوكي 

هيستلمني شغل


يوسف : سبيه ينبسط يومين


مالك : مبيضيعش اي فرصه عشان ينبسط


سيف : يعني انا هرقص لوحدي 


وبعدين شد يوسف ومالك وفارس وفضلو يرقصو

والبنات فضلوا يضحكو عليهم بعدين خلصو 

والبنات قعدو سوا فون آيه رن وقامت 


آيه : هرد وارجعلكم يا بنات


شهد : انا هروح اشرب


نور : استني خديني معاكي 


البنات مشيو وفضلت سلمي وبعدين قامت تتفرج 

علي البحر 


يوسف : القمر سرحان في ايه


سلمي بصتله : في البحر 


يوسف : يا بخته


سلمي ابتسمتله


يوسف : ليه كنتي مدايقه انهارده


سلمي : امتي دا


يوسف : لما كنا في المطعم


سلمي بصتله : مفيش


يوسف بضحك : هو انتي من النوع الي يبقا غيران

ويقول مفيش


سلمي بضحك : غيرانه انت حللت الموضوع كدا يعني 


يوسف بصلها : يعني انتي مغرتيش عليا من شهد 


سلمي معرفتش ترد من نظراته الي وترتها 


سلمي بعدت عيونها وبصت البحر 


سلمي : لاا مفيش حاجه كدا


يوسف ضحك 


سلمي بصتله : ايه يضحك يعني 


يوسف بضحك : الاجابه وصلت .. بس شكلك هتتعبيني 

كتير 


سلمي : ازاي يعني 


يوسف : لما نزعل من بعض أو موقف زي كدا مثلا


 سلمي بضحك : ليه هو انت هتزعلني في المستقبل 

يا حضره الظابط


يوسف بضحك : هو انا اقدر ازعل القمر بتاعي 


سلمي ابتسمت


............................................

 

آيه : جايه بعد بكره يقلبي


ريهام : تيجي بالسلامه يا روحي بس حبيت

اطمن عليكي


آيه : متحرمش منك يروحي .. هكلمك تاني يا ريمو


ريهام : ماشي يا حبيبتي مع السلامه


آيه : سلام يا قلبوبتي


آيه قفلت وكانت هتمشي ولقيت مالك في وشها


آيه : مالك


مالك : ايه خضيتك


آيه بابتسامة : حاجه زي كدا


مالك بابتسامة : سلامتك من الخضه يا جميل


آيه بضحك : احنا هنعاكس ولا ايه


مالك بضحك : احنا نطول برضو نعاكس القمر 


آيه بضحك : ما انت عاكست وخلصت اهو


سيف كان واقف ومتابع الحوار من الاول وبعدين راح عنده


سيف : مالك فونك بيرن


مالك : طيب هرد وارجعلك يا آيه


آيه بابتسامة : ماشي تمام


مالك مشي وسيف واقف بيبص لـ آيه


آيه : ايه بتبصلي كدا ليه


سيف : مش عارف اقوالك ايه يعني لما غنا قعدتي 

تمدحي فيه وهزار لا وكمان دلوقتي بتعاكس وكلام فارغ


آيه : انا كنت بكلم صحبتي وهو جي واتكلم معايا 

اقوله متكلمش عشان حضرتك بتغير يعني


سيف : آيه اتجنبي غيرتي لو بتحبيني


آيه بصتله : هحاول


سيف : مفيش حاجه اسمها هحاول 


آيه : سيف هو انت عاوز تتخانق دلوقتي يعني


سيف : والله العظيم ماسك نفسي بالعافيه عشان 

متزعلش دا انا قولتله فونك بيرن عشان يمشي 

من غيرتي عليكي


آيه بضحك : اصلا 


سيف بضحك : اصلا


........................................


فارس : واقفه هنا ليه 


نور : مستنيه شهد 


فارس : تسمحيلي أقف معاكي 


نور بابتسامة : اكيد 


فارس : شكل البحر حلو اوي 


نور : كان هيبقا احلا لو القمر موجود


فارس : ما موجود يا بنتي اهو


نور : موجود فين يا بني 


فارس بصله بابتسامة : قدامي وبيتكلم اهو


نور بابتسامة : يسلام


فارس بابتسامة : اكدب يعني .. وبعدين انتي احلا من القمر


نور اتكسفت وسكتت 


فارس : اتكسفتي لما قولتلك قمر امال لو قولتلك بحبك


نور بصتله بصدمه


فارس بضحك : والله كنت عارف انك هتبصيلي البصه دي

طيب اسيبك تفوقي من الصدمه وبعدين نتكلم


فارس مشي ونور فرحت اوي بكلام فارس وبعدين

شهد خرجت ولقيت نور بتضحك


شهد : مالك يا بت


نور : ماليش 


شهد : مالكيش ازاي دا انتي عيونك بطلع قلوب


نور بابتسامة : مبسوطه حبتين فيها حاجه دي 


شهد : وراحاجه انبساطك المفاجئ دا .. ليكون الواد فارس


نور : واد ايه يابت انتي فارس ميتقالهوش واد 


شهد : الله الله دا بقا ليه محامين كمان


نور : امال ايه يا حبيبتي


شهد : يا بت انشفي كدا 


نور : لا يا حبيبتي مش محتاجه انشق


شهد : داهيه تاخدك ونتي ملزقه كدا انتي والبت 

سلمي يلا قدامي يلا


نور بضحك : ليكي يوم وهنشوف


شهد بضحك : ليه انا هبقا زيك  


نور بضحك : طيب تعالي نروح للبنات


الشباب كانو واقفين سوا و آيه و سلمي واقفين سوا

والبنات راحو عندهم


سلمي : اتاخرتو كدا ليه 


شهد بغمزه : اسألي نور وهي تقول


آيه : هو ايه اللي حصل  


...........................................



" روايه عانيت لأحُبك "

" البارت الثالث عشر "

" الكاتبه فاطمه محمود " 


- كيف لي أن أخبركِ عن الكم الهائل من الحب الذي يستوطنني لتقاسيم وجهكِ وإبتسامة ثغركِ والحديث الذي يأتي من خلال جوف عينكِ ، كيف لي أن أصفه وصفاً دقيقاً 🌍🤎


آيه : هو ايه الي حصل 


نور : مفيش حاجه


شهد : مفيش حاجه ازاي ونتي عنيكي بطلع قلوب


سلمي : هو الموضوع في قلوب كمان دا الموضوع كبير


شهد : امال ايه .. هتقولي ولا اقول الي انا  شفته 


نور : يسلام ونت عرفتي منين أنه قالي بحبك


آيه بضحك : متهزريش 


نور بكسوف : ودي حاجه اهزر فيها يعني


سلمي بضحك : ونتي مكسوفه ليه دلوقتي احنا مش فارس


نور : بطلو رخامه 


شهد بضحك : ايه دا فارس 


نور بصت وراها لقيت فارس واقف مع يوسف 


نور بعصبيه : شهد 


البنات فضلو يتضحكو علي نور


............................................


عند الشباب مالك كان بيتكلم بالفون وسيف واقف بيبص علي آيه ويوسف و فارس واقفين سوا


فارس : يوسف


يوسف بصله : ايه يا فارس 


فارس سكت شويه وبعدين قال : بصراحه كدا انا بحب 

نور وعاوز اتجوزها


يوسف : تجاوزها


فارس : ايه ياعم مش موافق ولا اي


يوسف بضحك : لا مش كدا طبعا موافق بس اتفجأت 


فارس : وقعت قلبي ياعم


يوسف بضحك : لا اطمن .. انا كمان عاوز اقوالك حاجه


فارس : قول يا حبيبي


يوسف حط ايدو علي رقابته : انا بحب سلمي وعاوز اكمل حياتي معاها كنت هقولك لما نرجع اسكندريه بس انت سبقتني قولت اقول دلوقتي


فارس : سبني افكر


يوسف : تفكر تبقا تنسا موضوع نور


فارس : انسي ايه موافق طبعا ياعم بس نرجع ويبقا تعال

انت ونونا واطلبها من بابا


يوسف : اكيد طبعا


سيف جي عليهم 


سيف : بتكلمو في ايه 


يوسف : ونت مالك 


سيف : هي بقت كدا دا انا صاحبك 


يوسف بضحك : ولا اعرفك 


سيف : امال انا هنا معاك ليه 


يوسف بضحك : واخد فيك ثواب 


 سيف : ماشي انا مش هرد عليك وهسال فارس 


سيف : كنتو بتكلمو في ايه يا فارس 


فارس بضحك : اصل احنا هنتجوز


سيف بضحك : ومين الضحايا 


مالك : ضحايا ايه


سيف : ما انت بقالك ساعه بتكلم بالفون ومش عارف بيحصل ايه هنا


مالك : دي مكالمه ضروريه من الشغل 


سيف : مفيش اهم من الموضوع دا دلوقتي


مالك : ما تقول الموضوع بدل الالغاز دي يا سيف 


سيف بضحك : يوسف و فارس هيتجوزو


مالك بابتسامة : الف مبروك 


فارس : الله يبارك فيك يا مالك


يوسف : الله يبارك فيك يا حبيبي عقبالك


مالك بابتسامة : قريب إن شاء الله


سيف : انت كمان هتفجأنا


مالك بضحك : امال ايه


سيف بضحك : هي شكلها سنه المفاجآت كلها


مالك بضحك : بس مقولتوش مين


سيف بضحك : ودي محتاجه تفكير يا ابني ما اكيد 

يوسف وسلمي وفارس ونور


فارس بضحك : دا انت مركز اهو


سيف بضحك : مش اوي 


يوسف بضحك : طيب ونت مش ناوي تفاجنا وتتقدم خطوه


سيف مشي خطوة وقال بضحك : اهو اتقدمت خطوه 


مالك بضحك : مش عارف تفاهتك دي امتي هتبطلها 


يوسف بضحك : لو بطلها مش هيبقى سيف 


.............................................


سلمي بضحك : سيبك بس انت قولتيلو ايه


نور : مقولتش حاجه


آيه : ازاي يعني


نور : بصتله بصدمه وهو ضحك وقالي اسيبك تفوقي من الصدمه دي وبعدين نتكلم


شهد ضحكت بصوت عالي والشباب بصو عليها


شهد بضحك : معلش يا شباب بس نور قالت حاجه ضحكتني 


فارس بص علي نور الي كانت بصاله ومش فاهم في ايه


سيف : طيب ما تضحكونا معاكم


نور بغيظ : عاجبك كدا يا ست شهد هتقولي ايه


شهد بضحك : هقول ليهم طبعا


سلمي بضحك : ولعي الدنيا 


نور : شهد متهزريش 


شهد : يا بت خلاص اهدي .. شباب تعالو نقعد سوا


نور : نهار اسود 


سلمي بضحك : والله انتي الي هتفضحي نفسك 


نور : بس عشان انا علي اعصابي 


آيه بضحك : بس طيب الشباب جاين 


مالك : ايه الي ضحكك كدا يا شهد 


سلمي : زي ما عارفين شهد بتضحك علي اي حاجه


سيف : ايه هي الحاجه دي برضو


شهد غيرت الموضوع وقالت: هو مفيش اكل هنا يا يوسف


يوسف : لا في انزلوا تحت اخر الطرقه هتلاقو المطبخ


شهد : يلا يا بنات 


البنات مشيو 


نور : انبسطتي كدا يا ست شهد 


شهد بضحك : اخر انبساط 


نور : بت انتي انا مستحملاكي بالعافيه


شهد : وتستحمليني ليه


سلمي بضحك : كل ما افتكر شكلك ونتي بتقولي نهار 

اسود هموت من الضحك 


نور : اه ما انا حفله الليله اضحكو وهزرو عليا 


آيه بضحك : مالك يابت محموقه كدا ليه


شهد : خلاص يا بنات شكلنا زودناها 


سلمي : الموضوع كان هزار وخلص


شهد : انتي متخيله أن ممكن اقول يا نور 


آيه : كل الحكايه أن هي بتهزر شهد عمرها ما تعمل حاجه كدا 


نور بصت لشهد : شهد انا مقصدش بس


شهد قاطعتها : تقصدي او متقصديش الموضوع خلاص 

يا نور .. يلا يا بنات عشان نخرج 


شهد مسكت اطباق الاكل وخرجت 


نور : هو انا قولت حاجه غلط 


سلمي : لا ابدا يلا بينا نخرج 


البنات خرجو واكلو سوا هما والشباب 


يوسف : نور لو مش هتعبك اعمليلي قهوة


نور : طيب


سلمي : علفكره العصير احلا من القهوة جربه


يوسف بابتسامة : حاضر 


آيه بهمس لسلمي : دا احنا مسيطرين من دلوقتي بقا 


سلمي بابتسامة : هو عمل كدا عشان ميحرجنيش بس هو عاوز قهوة


آيه بضحك : ياواد يالي بتفهمو من نظره انت 


سلمي ضحكت وبعدين شهد قامت ومشت شويه 

وفضلت تبص علي البحر 


فارس بص عليها ورجع بص علي البنات : هي شهد كويسه 


سلمي : اه كويسه 


يوسف : امال ليه مشيت و وقفت لوحدها 


آيه : عادي يا جماعه شهد بتحب البحر


مالك : بس دي مش طبيعتها 


سيف : هو حد زعلها 


نور : لا يا جماعه مفيش حد زعلها انا هروح اشوفها


بعدين نور راحت ووقفت جمب شهد 


نور : شهد 


شهد وهي باصه علي البحر : نعم يا نور


نور : انتي زعلتي مني 


شهد : لاا ابدا ازعل ليه


نور : انا اسفه والله مكنتش اقصد بس فكره يوسف 

يعرف قلبي كان هيقف 


شهد بصتله : خليكي دايما عارفه اني مستحيل أذيكي 


نور حضنت شهد : طيب متزعليش 


شهد ضربت نور علي رأسه بخفه : انتي مجنونه يابت انتي انا ازعل منك وبعدين انتي شكلك لسه متعودتيش علي كلامي وطريقتي 


نور بضحك : لاا اتعودت بس اعصابي سابت منك 


شهد بضحك : اتعودي ع كدا بقا 


نور ضحكت وسلمي وآيه راحو ليهم


آيه : يعني حضرتكم بتحبو في بعض واحنا هناك عمالين يستجوبونا


شهد بضحك : اوعو تكونو فضحتونا 


آيه بضحك : احنا بتوع كدا 


سلمي بضحك : طيب ايه مش هنخلص من الحضن دي


نور بضحك وهي حاضنه شهد : لاا


شهد بضحك : شكلكم وحشكم حضني انتو كمان تعالو 


سلمي و آيه ضحكو وحضنو شهد وبعد شويه بعدو عنها 


شهد : تيجو نكلم الماميز


آيه : فكره والله تعالو 


سلمي : نكلمهم فديو كول 


نور : دي احلا حاجه نشوف بعض كلنا واهو نشوف 

مامت شهد 


شهد : طيب تعالو يلا


شهد : يوسف بقولك مفيش هنا لابتوب 


يوسف : لاا موجود ثواني اجبهولك 


وبعد شويه يوسف جاب الابتوب وشهد اخدته وفتحت الفيسبوك ورنت فديو كول علي مامتها وبعد شويه رديت عليها 


نجلاء : دا انا قولت نستيني 


شهد بضحك : انا اقدر يا نوجا .. استني بس خليكي معايا


وبعد شويه كانت هناء و زينب و الفديو


شهد : وحشتوني وحشتوني اوي


هناء : انتي اكتر يا شوشو


زينب : ونتي كمان يا حبيبتي


نجلاء : عاملين ايه يابنات 


البنات : الحمدلله يا نوجا انتي عامله ايه 


نجلاء : بخير يا حبايبي


زينب : دا احنا هنكلمك كل شويه 


آيه بضحك : والله يا زوزا من وقت ما وصلنا واحنا 

في مغامرات


زينب بابتسامة : اهم حاجه مبسوطين يا حبيبتي


سلمي بابتسامة : انبسطنا لما شوفناكي يا زوزا 


هناء : عاملين ايه الشباب 


نور : زي الفل يا نونا 


سلمي : استني كدا يا نونا .. شباب تعالو كلمو نونا


سيف بضحك : نونا عامله ايه من غيري


نونا بضحك : مش حلوه خالص 


سيف بضحك : الليل يخلص بس وهتلاقيني عندك 


هناء بابتسامة : تيجي بالسلامه يا حبيبي


مالك : ايه يا نونا 


هناء : ايه يا حبيبي عامل ايه 


مالك : بخير يا حبيبتي وحشاني 


هناء : انت كمان يا حبيبي .. عامل ايه يا يوسف 


يوسف بابتسامة : الحمدلله يا ماما انتي عامله اي


هناء : بخير يا حبيبي .. عامل ايه يا فارس


فارس : بخير يا نونا


زينب : خدو بالكم من نفسكم 


سلمي : متقلقيش يا زوزا 


شهد : طيب يلا باي 


البنات والشباب وفضلو يهزرو ويتكلم كتير وفضلو 

سهرانين لحد الصبح 


نور :كانو احلا ايام قضناها


سلمي : البحر كان احلا حاجه


شهد : مينفعش تسبوني هنا


آيه بضحك : ونوجا نقولها اي


فارس بضحك : تاهت مننا 


يوسف بضحك : هنيجي تاني أن شاء الله


مالك بغمزه : المره الجايه هتبقو مع مراتتكو هاا 


سيف بضحك : بس يا فوضحي  


يوسف بضحك : طيب يلا انت وهو نخرج الشنط 


سيف : مينفعش من غيري 


يوسف : قدامي يلا


سيف بص علي آيه الي ضحكت عليه وهو غمزلها وبعدين مشي والشباب خرجو كل الشنط وبعدين خرجو من اليخت والبنات ركبو وكمان الشباب ويوسف ساق وبعد مده طويله وصلو اسكندريه ووصلو قدام عماره شهد


شهد : يلا يا بنات اشوفكم بكره باي 


كانت لسه هتمسك الشنطه 


يوسف : استني يا شهد سيف طلع شنطه شهد لفوق 


سيف : حاضر


سيف مسك الشنطه وطلع هو وشهد علي السلم ونزل 

الشنطه قدام باب شقتهم 


شهد : منتحرمش يا كبير نردهالك في الافراح 


سيف بضحك : هترديها ازاي بس 


شهد بضحك : طيب ادخل اشرب حاجه


سيف : مره تانيه بقا يلا ادخلي انتي .. يلا سلام


شهد : سلام 


سيف نزل شهد فضلت تخبط علي باب الشقه وبعد شويه فتحتلها نجلاء


نجلاء : ايه يا بنتي انتي بتخبطي ولا عامله فرح .. وبعدين مش معاكي نسخه من مفتاح الشقه 


شهد بضحك : اهو بعملك جو فرح لحد ما حد يتجوز و لو فتحت بالمفتاح مين يستقبلني يعني 


نجلاء : طيب ادخلي 


شهد دخلت وفضلت تبص علي الشقه : ياااه قد ايه اتغيرت الشقه يا نوجا 


نجلاء : يابت دا انتي مالكيش غير اسبوع اتغيرت في ايه 


شهد بضحك : امال بابا ومراد فين 


نجلاء : احمد نزل الشغل ومراد في اوضته


شهد : مراحش الشركه ولا ايه 


نجلاء : لا بيلبس ورايح


شهد : طيب انا هدخل اشوفه ونتي بقا اعمليلي اي حاجه اكله يا نوجا


نجلاء راحت المطبخ وشهد راحت اوضه مراد ودخلت علي طول ولقيته واقف في البلكونه وبيتكلم راحت عنده وكانت هتتكلم


مراد : يا حبيبتي هحاول اخلص انهارده واشوفك 


مراد : والله غصب عني عندي ضغط شغل الفتره دي بس 

وعد هخلص وهشوفك انهارده


شهد : ياواد يا رومانسي


مراد بص علي شهد وكمل كلامه وهو باصص عليها


مراد : طيب هكلمك تاني يلا سلام 


قفل وبص علي شهد 


مراد : هو الباب دا اتعمل ليه 


شهد : ما انا فتحت وليا ساعة واقفه ونت سرحان في 

بحر الغرام مع المزه


مراد : مزه ايه يا بت احترمي نفسك 


شهد بغمزه : اتعرفتو ازاي وبرضو تخبي عليا حاجه زي كدا 


مراد بضحك : اخد اذنك يعني ولا ايه مش فاهم 


شهد بضحك : مقولتش كدا بس هي مين 


مراد : مالكيش دعوه


شهد : واد يا مراد هتقول ولا اقول لامك 


مراد بغيظ : انتي بتمسكيني من الحاجه الي بتوجعني يعني 


شهد بضحك : انا اقدر يا مو


مراد : طيب مش هقولك بقا 


شهد بصت علي فون مراد وشدته منه فجاه وشافت 

اسمها مراد جري وراها واخدو منها 


شهد : اووو اسمها ملك 


مراد : ارتاحتي كدا 


شهد : لاا 


مراد : نعم 


شهد : ما انت هتحكيلي يعني هتحكيلي 


مراد : لما يجي وقته سلام بقا 


مراد خرج من الاوضه وشهد خرجت وراه 


شهد : ايه يا ماما 


نجلاء : تعالو جهزتلكم الفطار اهو


مراد : انا ماشي يا ماما عشان متاخر 


نجلاء : اقعد يا حبيبي كل حاجه


شهد بضحك : ما هو فطر جوا 


مراد بغيظ : سلام انا ماشي 


نجلاء : مع السلامه يا حبيبي


شهد بضحك : خد بالك علي نفسك يا مو


مراد مشي ونجلاء كانت واقفه بتبص لشهد 


شهد : اقعدي يا نوجا افطري معايا 


نجلاء : قصدك ايه بالكلام الي قولتيه من شويه دا 


شهد بضحك : لا انتي متخديش علي كلامي 


......................................


وبعد شويه وصلو قدام عماره فارس البنات وفارس

نزلو وطلعو علي السلم ووصلو قدام الشقه ولسه هيفتحو الباب لقو الباب اتفتح وكانت سوزان


فارس : عمتو 


سوزان : اه يا قلب عمتو 


سلمي : بتعملي ايه هنا يا عمتو قصدي يعني ايه المفاجاه دي


سوزان : هو انا لازم اخد الاذن عشان اجي بيت اخويا 


آيه : لا طبعا يا عمتو تنوري اي وقت سلمي مش قصدها كدا


فارس : طيب ادخلو يا بنات 


سوزان : سمعت انكم كنتو في الساحل 


فارس : اه يا عمتو 


سوزان : طيب يا حبيبي ارتاح دلوقتي عشان بعدين عاوزاك في موضوع مهم


فارس : حاضر يا عمتو .. بس بابا وماما فين 


سوزان : محمد راح الشركه وزينب بتحصر الفطار 


وزينب خرجت من المطبخ


زينب : حمدالله على سلامتكم 


البنات راحو حضنوها 


سلمي وآيه : الله يسلمك يا زوزا


فارس حضن زينب : عامل ايه يا ست الكل


زينب : بخير يا حبيبي


فارس : طيب انا هدخل انام يا ماما .. بعد اذنك يا عمتو 


سوزان : اتفضل يا حبيبي 


زينب : روحو ارتاحوا انتو يا بنات 


سلمي : حاضر يا ماما


آيه : بعد اذنك يا عمتو 


سوزان ابتسمت والبنات مشيو كل وحده ع اوضتها


............................................


يوسف كان وصلو ونزل هو وسيف ومالك ومسكو الشنط وطلعو 


سيف : انا هروح انام اشوفكم 


مالك : بليل ولا بكره


سيف : مش عارف والله بس شكلي هنام كتير 


يوسف : بعد بكره هننزل الشغل 


سيف : ابوس ايدك سبني انام دلوقتي


نور بضحك : الواد هيعيط يا يوسف


مالك بضحك : شكله يوسف مروق عليه 


يوسف بضحك : العادي بتاعي والله 


سيف : طيب اشوفكم بعدين


سيف مشي ومالك بعديه ويوسف ونور دخلو شقتهم 


نور : شكل نونا نايمه لسه


يوسف : الساعه 12 اكيد فاقت 


ولقيو هناء خارجه من اوضتها

وسلمت عليهم وحضنتهم


هناء : حمدالله على سلامتكم يا حبايبي 


نور و يوسف : الله يسلمك يا ماما


هناء : تدخلوا ترتاحو ولا احضرلكم الفطار 


يوسف : لاا يا حبيبتي انا هدخل انام 


نور : ونا كمان 


هناء : طيب يا حبايبي


..................................


بنروح لمكان في بنوته قاعده في مطعم وفونها رن 


سوزان : فينك يا ملك 


ملك : في الكليه يا ماما 


سوزان : كل دا في الكليه 


ملك : اعمل ايه يعني محضرش المحاضره 


سوزان : بعد ما تخلصي تيجي علي طول فارس رجع


ملك بضيق : حاضر يا ماما


ملك قفلت الفون 


ملك بعصبيه : اووف يعني كمان الاستاذ دا مش جاي 


ولسه هتمشي شاب جي عليها 


الشاب : رايحه فين 


ملك بضيق : كتر خيرك انك جيت يا مراد بيه


............................................


تابعووووووني 



تعليقات

التنقل السريع
    close