رواية بين_العشق_والقدر الفصل الثاني 2 بقلم زهرة الربيع حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

 رواية بين_العشق_والقدر الفصل الثاني 2 بقلم زهرة الربيع حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

رواية بين_العشق_والقدر الفصل الثاني 2 بقلم زهرة الربيع حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

ده جاد طليقي يا مراد ..وده مراد شمسي..خطيبي وكلها ايام ونتجوز..ايه  مفيش مبروك

جاد اتسعت عنيه بشده وزهول وهو بيبص لاديهم والدبل الي فيها وبص لجده وامه بغضب


امه بلعت ريقها ونزلت راسها بخوف وجده قال بارتباك...احم...جاد..جاد ياولدي  رقيه قبل اي حاجه بت عمك..واحنا ناسها وملهاش غيرنا و


بس جاد قاطعو لما قال بغضب...جدي...انا كلامي معاك بعدين..هطلع اريح شوي..عايز انزل الاقي ضيوفك مشيو


جاد لسه هيمشي رقيه قالت بسرعه...قولتلك انا مش ضيفه...انا صاحبة مكان..وبالنسبه لمراد فملك مراتو هو ملكو.. احنا هنفضل هنا لحد ما نعمل الفرح..جدي عايز يجوزنا هنا..ولا ايه يا جدو


وهبي قال بترتباك...جدو مين..انا


رقيه بصتلو بدهشه وقالت..جدي وبعدين بقى


جاد كان بيبص لوهبي بزهول وغضب وقال..انت قولت الكلام ده..صح..انت هولتلها هتجوزها هنا


وهبي اتنهد وقال...ممكن اقعد اتحدت انا  وانت لوحدنا يا جاد...علشان خاطري ..لو ليه معزه عندك


جاد كان الغضب عاميه وبيبص لرقيه ومراد بنظرات هتحرقهم وبص لمراد من فوق لتحت بتقيم وقرف وغضب حاسس بجحيم جوه صدره


مراد ابتسم ابتسامه جانبيه وقال... ايه يا جاد باشا...القميص مش عاجبك ولا بتشبه عليه


جاد بصلو بغضب..وقال..الي لابس القميص معجبنيش...بس علشان اخلص ضميري من ناحيتك...هقولك نصيحه...ياك تلعب مع الي اكبر منك...وبذات انا...هتتأذي يا ود الناس ..الي يهزر مع الحوت..يبلعو..ومنتاش سيدنا يونس


مراد اتقدم عليه ووقف قصادو بتحدي وابتسم وقال..وانا بعرف اتعامل مع الحيتان..ومع اي حيوان عموما..الحيوانات دول لعبتي


جاد ضم اديه بغضب مكبوت وحرك رقبتو شمال ويمين وبصلو بابتسامه  مخيفه 


هنا رقيه اتسعت عنيها بخوف لانها عارفه النظره دي كويس.. قالت بسرعه وخوف حاسب يا مراد ولسه هتقرب كان جاد ضربو بوكس قوي جدا وقعو على الطاوله القزاز اتكسرت بيه


شفا ووهبي حطو ايدهم على راسهم بزهول وجاد قال بغضب..اياك تفكر اني بقف اتساير مع الخلق واخد وادي معاهم...هيه كلمه في التانيه وتقطم طوالي..المره دي تحذير ضربتك بشمالي..وربنا مايوريك يميني


قال كده ومشى على المكتب بغضب وهو بيقول.. لو لسه عايز تتكلم معاي  انا في المكتب يا جدي 


وهبي قعد بيأس وقال...اتكلم اقول ايه ..ما خلااااص


رقيه بقت تقوم مراد وقالت....عاجبك كده يا جدي هو انت جايبنا تهزأنا على العموم كتر خيرك..احنا ماشيين


مراد قال وهو ماسك فكة بألم...انا اصلا مستحيل افضل هنا..لو حابه تقعدي انتي خليكي..انا ماشي...


رقبه قالت..وانا ماشيه معاك كمان يلا بينا..... ولسه هيمشو وهبي وقف قدامهم وقال...حقكم على راسي يا بتي..استهدو بالله وانا هجيبلو يستسمحك يا باشمهندس


مراد قال بضيق..ولا يستسمحني ولا يجي جمبي وانا احترمت اني في بيتكم علشان كده مردتلوش الي عملو ..يلا يا رقيه


وهبي قال بسرعه..عداك العيب..والله اصيل ومتربي..وعشان كده بطلب منك تسامح وتقعدو..علشان خاطري...دي بت ولدي انا نفسي اجوزها وافرح بيها.. امسحها فيا ..انا بتحايل عليك اها..


مراد اتنهد وقال..حضرتك مش مضطر تتحايل عليا..انت تقدر تفرح بيها وكل حاجه في القاهره..وتقدر تفضل في ضيافتنا قد ما انت عايز اكيد مش هنعمل زي الي عملو حفيدك 


وهبي قال...يا ولدي معلش اعذرو هو اتفاجأ بس...وانا والله ما هخليه يقربلك تاني..وبص لرقيه وقال...علشان خاطر جدك يا بتي..لو ليا معزه عندك


رقيه اتنهدت وقالت..اكيد ليك يا جدو ..وبصت لمراد وقالت..معلش يا مراد...علشان خاطر جدي عديها بس المرادي


مراد قال بغضب..انتي بتقولي ايه ...ده ضربني في بيتو...لا طبعا


وهبي قال...اقعد بس ارتاح...يلا انا هسبكم تتحدتو على راحتكم..بس..بس علشان خاطر الراجل العجوز الي بيتحايل عليكم ده لتقعدو..ماشي


وهبي قال كده ودخل المكتب ورا جاد..ورقيقه قعدت جمب مراد وحطت ايدها مكان ما جاد ضربو وقالت..سلامتك يا مراد...بتوجعك يا حبيبي


مراد بصلها بضيق وقال..لا..على فكره موجعتنيش من الاول اصلا..انا سكت علشان خاطرك وعلشان جدك بس انا تبهدلت والله دي ما عمايل بني ادمين ده ايه الطور ده ازاي كنتي مستحملاه اصلا


رقيه ضحكت وقالت..ده انت لسه مشوفتش منو حاجه ابدا

في المكتب كان جاد رايح جاي هيحرق الارض من تحتو من كتر الغضب...وبيتنفس بقوه وعصبيه ضرب على المكتب بكل قوتو وهو بيفتكر اديهم وهما ماسكين  بعض.. وهيه بتقول خطيبي مسك ساعه كانت على المكتب ولسه هيرميها على الارض دخل وهبي وقال بسرعه..اوعي تكسرها..هكسر دماغك بالعكاذ.. هملها..دي عزيزه علي..واتنهد وقال..دي من ابوك الله يرحمو


جاد غمض عنيه بخنقه وحطها على المكتب وقرب منو وقال..ليه يا جدي..ليه تعمل فيا كده..وانت اكتر واحد عارف انا استحملت كد ايه علشان انسى.. ليه يا جدي


وهبي اتنهد وقال...والله يا ولدي ما قصدت اضايقك..انا كنت عابز اقولك..بس..بس مقدرتش يا ولدي..سامحني


جاد قال بسرعه..واتقولي ليه..تجيبها هنا ليه اصلا...ما تتجوز بعيد عننا مش كفايه انها هتتجوز كمان هنجوزها


وهبي ضحك وقال.. طيب اقعد..اقعد واهدى...اول حاجه يا ولدي انت اكيد عارف ان رقيه ليها هنا زي ما ليك بالظبط...ابوك وابوها الله يرحمهم كانو سوا في التجاره وشركا في كل مليم..وماتو سوا  كمان...واتحرق قلبي عليهم..معرفتش اعيش غير علشانكم..كان نفسي تفضلو جمبي..ودلوقتي حتى اني اقف معاها يوم فرحها مستكترها على يا ولدي


جاد شاف الدموع في عيون جده اتنهد وقال..لا يا جدي..مستكترهاش عليك..وده بيتك...وقال بضيق...وبيتها كمان...انا هسيب البيت..هاروح اقعد في العزبه لحد ما تجوزها وترتاح..زين كده


جده قال بسرعه..لا..لا طبعا مش زين..امال مين الي هيعمل الفرح ويشرف على كل حاجه انت عارف اني مقادرش وبالعافيه بتحرك


جاد بصلو بدهشه وقال..يعني ايه...عايزني اجوزها كمان..هو انت بتضايقني قاصد يا جدي


جده ضحك وقال..لا يا ولدي..لا بضايقك ولا عايز ازعلك..انا ليه مين غيرك يا جاد..كل الحكايه انك عارف اني بعتمد عليك في كل حاجه...علسان خاطري بقى متصغرنيش قدامهم وكمل بخبث وقال..ولا تصغر نفسك..عايز الناس تقول انك مقدرش تشوفها بتتجوز وهملت دارك ..بردك ده كلام يا جاد..ده انت اكترواحد عارف الكلام ده زين 


جاد اتنهد بضيق وقعد وهو هيتشل قال بغضب...اطلع انت قولهم يترزعو..لما اشوف اخرتها..بس يكون في علمك يخلص الفرح يغورو من هنا سمعتني يا جدي وده علشان خاطرك بس 


جاد قال كده وطلع بعصبيه ولسه هيطلع على السلم شاف مراد بيوشوشها وبتضحك من قلبها ضم اديه بغضب واتجمعت الدموع في عيونه وطلع وهو مكسور حرفيا


دخل الاوضه ورمي العبايه على السرير بملل 


دخلت فاطمه وقالت...احم..احضرلك غدا يا جاد بيه


جاد بصلها بطرف عينه وقال..ايه جاد بيه دي..مالك انتي كمان


فاطمه قالت بدموع...مليش يا جاد..عن اذنك


بس جاد مسك ايدها وقال بضيق..فيه ايه يا فاطمه


فاطمه قالت بدموع..فيه انك لسه بتحبها يا جاد بتضحك عليا وعلى نفسك..قولتلي هتنساها...بس منستهاش يا جاد..منستهاش..لسه رايدها..لسه غيران عليها


جاد اتنهد وقعد على السرير وقال..بس انا مكدبتش عليكي يا فاطمه..انا قولتلك هحاول انساها وده الي عملتو انتي عارفه زين يا فاطمه اني بحبها...وانو مش بيدي


فاطمه قعدت جمبو وقالت بدموع..طب وانا يا جاد مبتحبنيش واصل..فيها ايه يذيد عني..كلمني يا جاد تفرق ايه عني..علشان لبسها..ولا علشان كلامها البحراوي..قولي وانا اتعلم اي حاجه علشانك


جاد ابتسم ونزلت دمعه من عيونه وشدها ليه وسند راسها على كتفو وقال..حكم القلب يا فاطمه..ده الي ملناش عليه سلطان...زي ما انتي بتحبيني كده من غير سبب


فاطمه بقت تبكي وقالت..بس انا خايفه تسيبني يا جاد..اوعى ترجعلها واتسيبني


جاد اتنهد وقال..اسيبك ايه يا هبله انتي...انا لو كنت ناوي ارجعلها كنت طلقتها ليه يعني..يلا روحي اغسلي وشك وبلاش نكد


فاطمه ابتسمت وهيه بتمسح دموعها وقالت...حاضر يا سيد الناس


عند رقيه وافقت انها تفضل في البيت بعد محايلات من جدها وجهزولها اوضه تبات فيها..كانت نفس اوضتها الي قعدت فيها هيه وجاد بعد ما اتجوزو بقت تلف في الاوصه ودموعها في عيونها..وبتفتكر اوقات جميله بينهم..كانت لحظات حلوه متتنسيش...قد ايه كان طيب وحنين معاها عكس شخصيتو مع كل الناس ...بس جات في بالها ذكرى مؤلمه جدا لحظة ما رما عليها يمين الطلاق ..نفضت الافكار من دماغها وراحت تنام


بالليل اجتمعو على العشا ونزل جاد وقعد قصاد رقيه وكانت عينيهم مقابل بعض..كان كل شويه يبصلها ويحاول ميبينش..ويعمل مشغول ...بس كان مشتاق لملامحها وريأكشنات وشها في كل حركه 


مراد كان بيبصلو بغضب وفاطمه كمان كلنت بتبصلهم بضيق وقالت...تحب اغرفلك فاصوليا يا سيد الناس


مبيحبهاش..قالتها رقيه بتلقائيه وهيه باصه للطبق بتاعها


كل الانظار اتوجهت لها ...بلعت ريقها بصعوبه لما خدت بالها لجملتها ورفعت عينها لجاد لقتو بيبصلها لدهشه لانها لسه فاكره


الجد ابتسم ومراد اتضايق ورقيه حاولت تبعد عيونها عن جاد وشربت ميه بارتباك  شديد


اما فاطمه غرفت فاصوليا وقالت بغضب..لا يا حبيبتي بقى يحبها..بياكلها من اديا..كل يا جاد


جاد بص لفاطمه وابتسم بيأس وبقى ياكل في الاكل التاني وقال..انا مبحبهاش يا فاطمه...انتي بس تلاقيكي نسيتي


فاطمه اتحرجت جدا ومشيت من على العشا ورقيه زعلت عليها وقالت...انا..انا هاطلع اشم هوا


مراد ابتسم وقال استني اجي  معاكي


رقيه  قالت..لا كمل عشاك انت يا روحي


مراد قعد يكمل عشاه ولسه هتمشي جاد وقف وقال بغضب..طلعت روحك..تخرجي كيف بالليل كده وتتمشي قدام الحرس والخدامين ووحدك كمان


مسائو عسل عليكم يا ترى ايه الي هيحصل بعد كده وايه اسباب طلاق رقيه وجاد ده الي هنعرفو البارت الي جاي يلا تفاعل عالييييي 


البارت الثالث من هنا


بداية الرواية من هنا


🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇

من غير ماتدورو ولاتحتارو جبتلكم أحدث الروايات حملوا تطبيق النجم المتوهج للروايات الكامله والحصريه مجاناً من هنا


وكمان اروع الروايات هنا 👇

روايات كامله وحصريه من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


إرسال تعليق

أحدث أقدم

إعلان آخر الموضوع

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close