القائمة الرئيسية

الصفحات

آخر الأخبار

رواية احفاد النمر البارت الأول بقلم ملك مؤمن حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

 رواية احفاد النمر البارت الأول بقلم ملك مؤمن حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

رواية احفاد النمر البارت الأول بقلم ملك مؤمن حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

هبط من أعلي الدرج حتي وصل قبالتهم يتحدث بخوف مصطنع: 

_في اي يا مرات عمي، كلكم واقفين ليه كدا. 

نظرة له هايدي ثم تحدثت بصوتٍ منخفض: 

_ جدك شريف حالف لينفخ اللي سرق العربية بتاعته وخرج بيها من غير م يعرف. 

حاول كبت رعبه بصعوبة ثم تحدث بقلق: 

_وهو عرف مين اللي عمل كدا؟! 

هايدي: 

_لا لسه، بس اكيد هيعرف هو جدك بيخفي عليه حاجه. 

هز رأسه ومازال الرعب يدب بأوصاله وهو يدعي ربه بأن لا يفتضح امره، ابتعد عن مرمي الجميع ثم جلس علي درج القصر وهو يضع يده حول رأسه. 

_اي دا أدهم بتعمل اي هنا؟؟ 

كلمات تحررت من فم سعيد الذي هبط ليقف امامه مردداً بشك: 

_مالك كدا يالا مش علي بعضك ليه، انتَ عملت مصيبة اي؟

ألتفت ادهم حوله وعندما علم بأن لا يوجد احد حولهم همس بنبرة شبه باكية: 

_ ألحقني يا سعيد، انا سرقت عربية جدك وخرجت بيها انا والعيال، وجدك عرف. 

سعيد بسخرية: 

_ ايوا يعني سرقتها وجبتها تاني؟ 

هز ادهم راسه ليؤكد حديثه: 

_ايوا، بس.. 

سعيد بتنهيده: 

_ انجز يا ادهم عملت اي خايف منه. 

ادهم بسرعة وشجاعه مزيفه: 

_بصراحه العربية عاوزه نص. عشان دخلت في تريلا، بس الحمدلله جت سليمه وطلعت سليم ومفييش اي حاجه. 

برق سعيد بعيناه ثم تحدث بهمس صادم: 

_ينهاار اسوووح. دا انتَ هيتعمل منك بطاطس صوابع محمره. 

اختفت شجاعته رويداً رويداً ثم تحدث بهمس شبه باكي: 

_ساعدني ونبي.. قولي اعمل اي. 

ابتسم سعيد بشيطانيه ثم تحدث بصوت مرتفع: 

_ بتقول اي يا ادهم، يعني العربيه بتاعت جدو باااظت خالص. 

نظر له ادهم بصدمة ثم كمم فمه جيداً وهو يتحدث بخوف: 

_ اسكت الله يحرقك هتفضح. 

*************

في الأعلي: 


نظر لهم وهو يتابعهم بملل ثم هبط ليتحدث بحدة، رغم برودة حديثه: 

_مش هتعقلو ابداً وتبطلو شغل الأطفال دا. 

ابتسم سعيد بسمه خبيثه ثم عاد ليسترسل حديثه: 

_ اسكت يا احمد انتَ متعرفش اللي حصل. 

وزع نظراته المشككه بينهم ثم تحدث بريبة: 

_ في اي؟ 

اطلق سعيد ضاحكه عالية متحدثاً بنبرة مرتفعه: 

_ مش ادهم خد عربية جدك ركبها وجابها ناقصه نص. 

 نظر لهم احمد بصدمة وكاد ان يتحدث ولاكنهم انكمشوا علي نفسهم برعب عندما استمعوا..: 

_ادهمممممم. 

رطم ادهم كف يده علي وجهُ وهو يهمس بنبرة شبه باكية:

_اهو يا سعيد ارتحت الله يحر*ق ام معرفتك يا جدع. 

كانت افواه الجميع تكاد تصل للأسفل من الصدمة عندما أبصرو وجه جدهم الذي يقف قبالتهم بنظرات تكاد ان تلتهمهم ثم تحدث بثبات قاتل: 

_ادهم انتَ خرجت بالعربية الجديدة انهاردة صح؟ 

ابتسم ادهم بسمه حمقاء ثم هز رأسه بنعم، ثم لا. بينما تحدث شريف بسخرية: 

_ اايوا يعني فهمت انا اي كدا؟؟ 

ابتلع ادهم ريقه وهو يحاول ضبط انفاسه ثم تحدث ببسمة : 

_بصراحه يعني.. هو لا. 

_ادهممم انا هلعب معاااك عاوز اعرف اي اللي خلاك تركب العربية الجديدة وبدون اذني، ثم اكمل بنبرة حاذمه: 

_ثم ان في اكتر من6 عرييات في البيت اشمعنا بتاعتي انا والجديدة؟ 

نظر له سعيد بشماته ثم نقل نظراته لأحمد الذي ينظر لهم بهدوء متقن. 

ادهم بخوف: 

_ بصراحه يا جدو مش انا اللي ركبت العربية، ممكن يكون فؤاد. 

نظر له شريف بنظرات صقريه ثم تحدث بنبرة تحذيرية ذات مخزي: 

_لو عرفت انك بتكدب حسابك عندي هيكون عسير، انا مكرهش في حياتي اد الكدب. 

هز رأسه عدة مرات وهو يحاول رسم بسمة مصطنعه اعلي فمه، بينما راقبه احمد بذهول قطعه عندما تحدث بعدما رأي ذهاب جده: 

_ ادهم.. انتَ كدبت!!! 

كمم ادهم فمه ثم تحدث بصوت خافت: 

_ اوووه، اسكت الكدبة مرت من علي جدك متبقاش عامل زي مقفشهوش وهو بيسرق سمعوه وهو بيتكلم. 

نظر له سعيد بخبث ثم تحدث بصوت مصدوم عالي: 

_ يلهووي يا ادهم.. سرقت يا ادهم... سرقة!! 

رمقه ادهم بنظرة متوعدة ثم هرول للخارج تحت نظرات احمد الذاهله. 

هز احمد رأسه بعدم فائدة ثم ذهب هو الأخر. 

*************

علي الناحية الأخري، تحديداً في مكتب الشرطة: 


_يا سيادة المقدم الموضوع دا مش هيعدي علي خير. حضرتك بقالك اكتر من شهرين بتقولي انك هتوصل للمجرمين، وموصلتش لحاجه لحد دلوقتي. 

ارتفع رنين هاتفه فأغلقه فؤاد علي الفور ثم نظر للواء وتحدث بأسف: 

_اسف يا فندم، اوعدك اسبوع بالضبط وهيكون الحيوان دا عندك. 

اللواء: 

_يارب يا سيادة المقدم، اتفضل علي شغلك. 

اتجه فؤاد للخارج فأغلق باب غرفة المكتب وكاد ان يستدير فأرتفع رنين هاتفه مره أخري زفر بضيق ثم وضع الهاتف علي اذناه ليتحدث بهدوء: 

_ألو يا احمد... بتقول اي؟ تمام انا جاي حالاً... لا طبعاً هشوف الحيوان دا ازاي يقول كدا... تمام. 

اغلق الهاتف ثم تمتم بضيق وهو يفتح باب السيارة: 

_مبقاش ورايا غير الحيوانات دول انا. 

حرك مقود السيارة ثم ذهب بها إلي وجهته. 

*************

هبطت من علي الدرج حتي وصلت امامه ثم نظرة له متحدثه بذهول: 

_أدهم انتَ قاعد ليه كدا؟ 

نظر لها ادهم ثم نظر اسفله متحدثاً بحزن مصطنع: 

_مفيش يا ندي. 

جلست ندي بجانبه علي استحياء ثم تحدثت بهدوء: 

_ممكن اعرف مالك؟ 

نظر لها ثم امسك يداها متحدثاً بصدق: 

_ تعبان اوي يا ندي، انتِ تعبتيني.. وارهقتي قلبي وفكري. 

سحبت يداها منه ثم نهضت لتتحدث ببسمة متوترة من نظراته لها: 

_ بتقولك طنط فاطمه يلا الأكل جهز. 

هز رأسه موفقاً لحديثها ثم نهض ليتجه ناحية السفرة. 

نظر لهم من في الاعلي ليتحدث بصوتٍ مرتفع غاضب: 

_ بتعملو اي. 

نظرو الأثنين لبعض لتتحدث ندي بخفوت:

_ألبس. 

ابتلع ادهم ريقه ثم تحدث ببسمة غبية: 

_اهلاً ياباشا منور الدنيا كلها يا غالي. 

هبط عمار ثم تحدث بحدة: 

_بتعملي اي هنا يا ندي؟ 

ابتلعت ندي ريقها بتوتر ثم تحدثت: 

_ مفيش يا عمار طنط فاطمه قالتلي نادي علي ادهم وعمار عشان الاكل جهز وناديت علي ادهم وكنت طالعه انادي عليك. 

عمار: 

_ تمام روحي وانا جاي وراكي. 

ذهبت ندي بينما استدار عمار ل ادهم ليتحدث بتحذير: 

_ حاول انك تقرب من اختي مره تانيه، هتلاقي مني اللي مش هيعجبك يا ادهم. 

ثم ذهب وتركه، بينما حدث ادهم نفسه بغيظ:

_بكره لما تبقا مراتي مش هخليها تعبركم تاني يشويه ح..... 

ادهممممم. 

رطم ادهم كف يده علي وجه ثم تحدث بهمس: 

_ هو يوم ومش هيعدي عليا اصلاً. 


انتهي البارت. 

بقلمي /ملك مؤمن

دمتم سالمين..♥


رأيكم؟؟.


الفصل الثاني من هنا



ادخلوا بسرعه من هنا 👇👇👇

من غير ماتدورو ولاتحتارو جبتلكم أحدث الروايات حملوا تطبيق النجم المتوهج للروايات الكامله والحصريه مجاناً من هنا


وكمان اروع الروايات هنا 👇

روايات كامله وحصريه من هنا




تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close