رواية رساله غيرت حياتي الحلقه الثالثه بقلم دعاء حجاج حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

رواية رساله غيرت حياتي الحلقه الثالثه بقلم دعاء حجاج حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

رواية رساله غيرت حياتي الحلقه الثالثه بقلم دعاء حجاج حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

_نغم مسكت الست من شعر’ها وقالت:حر’ام عليكم الواحد قرب يمو”ت من كلامكم راعو مشاعرنا شويه

_اعاااا٠٠٠٠حد ينقذني من المجنو”نه ده ٠٠٠بالفعل الكل اتلم وبعدوا نغم عنها اللى كانت متعصبه اوى

_شكلك و”حش وبتجيبي الن”حس ومجنو”نه كمان الله يكون في عون والدك

نغم مشت ومردتش عليها والدموع نزلت من عينها وفجاه

_اي اللى عملتوا ده ؟؟ اكيداا ماما زعلانه منى مكنش لازم اعمل كده مهما كان ٠٠٠

نغم بتردد:انا مغلطتش هي اللى غلطت وبعدين كان لازم اعمل كده من زمان ٠٠٠٠٠نغم كانت واقفه منتظره الباص وبعد مرور ربع ساعه الباص وصل بالفعل ونغم كانت رايحه تركب السواق قال:مفيش مكااان استنى الباص اللى بعدوا

نغم باستغراب:ازاى ما في أربع كراسي اهو

_لما اقولك مفيش مكان يبقا مش عايز وشك النح”س ده في الباص بتاعى ٠٠٠٠الكل قعد يضحك ونغم نزلت عالطول من الباص والسواق قال قبل ما يمشي:هي ناقصه نح”س على الصبح !!

_و”حشه وقالوها إنما منحو”سه ده مكنتش بتتقال انا زعلانه ليه هي جت عليها !!

نغم فضلت منتظره اكتر من ساعه واتاخرت اوى على الشغل

_مفيش ولا عربيه راضيه تقف واتاخرت اوى على الشغل

اخيراا جاي باص ووقف بالفعل ونغم ركبت والكل كان بيبص عليها ٠٠٠٠نغم بتفكير:هما بيبصوا على اي ؟؟ وفجاه واحده جت قعدت جنبها


_السلام عليكم

_عليكم السلام

_انتى تعبانه يا بنتى ولا حاجه ؟

_لا يا خالتى مش تعبانه ليه في حاجه ؟؟

_اصلا اول ما دخلتى الكل ضحك عليكى الا صحيح وشك عامل كده ليه ؟؟

نغم قامت وقالت:كلكم زي بعض ونزلت من الباص

_البت ده شكلها مجنو”نه اوى

$في الشركه$

نغم وصلت وكانت مستعجله اوى وبسبب الاستعجال دخلت في سكرتيره وقعت كل الملفات منها

_في اي يا حما”ره مش شايفه الملفات اللى في ايدي

_انا اسفه اوى مخدتش بالى

_وهتاخدي بالك ازاى من وشك المشو”ه ده !!

نغم مردتش عليها وراحت على مكانها وحطت الشنطه على الأرض وبدأت تشتغل ٠٠٠

_كل ده تأخير يا انسه

_بارتباك:والله الموصلات و”حشه اوى

_الموصلات ولا انتى اللى و”حشه

نغم بصت في الأرض وهو قال:الملفات تكون عندي على المكتب فورا وقبل ما تدخلى عقمى نفسك كويس مش ناقص ميكر”وبات

_حااضر ٠٠٠قالتها وجوها و”جع٠٠٠٠٠نغم قعدت على الكرسي وبدأت تطبع الورق وبعد مرور ربع ساعه نغم خلصت طبع الورق ودخلت للمدير


_الملفات يا بيه

_بعصبيه:انتى ازاى تدخلى من غير ما تخبطى على الباب

_والله حاولت معرفتش خصوصا انا حامله ملفات كتير في ايدي

_حطيهم بس بعيد عنى شويه ٠٠٠بالفعل نغم حطتهم وطلعت

_لو في ايدي اطر’دك كنت طر’دتك بس الشركه ماشيه بسببك

$في المساء$

نغم خلصت الدوام ورجعت البيت لقيتوا مقفول بالمفتاح

_بابا٠٠٠٠بابا

_ابوكى مش هنا يا نغم ٠٠

_امال فين يا خالتى حسنيه

_ابوكى اتاخر اوى على دفع الإيجار وصاحب البيت طر’دوا من شويه

_😳😳٠٠٠٠فاقت من الصدمه وقالت:ومتعرفيش بابا فين دلوقتى ؟؟

_والله ما اعرف يا بنتى بقولك اي ؟؟

_نعم

_تعالى يا بنتى الوقت متأخر اوى نامى الليله ده مع مياده بنتى

_بس بابا يا خالتى

_هو ابوكى صغير تلاقي عند فتحيه ٠٠٠٠نغم راحت بالفعل عند حسنيه ونامت هناااك

_اي اللى عملتى ده يا ماما

_عملت اي يا بنتى

_ازاى تجيبي البت ده هنااا

_حرام عليكى يا بنتى هتروح فين بس في الوقت المتاخر ده

_وانتى خايفه عليها ليه ده العفر”يت يخاف منها

_متقوليش كده ده ضيفه عندنا

_بقولك اي البت ده مش نايمه معها تعالى نامى معها انتى وانا هنام مع بابا

_حااضر بس اسكتى الا تسمعنا

_يا ريت تسمع يمكن تحس على د”مها شويه

_اسكتى بقاا وادخلى نامى ٠٠٠٠داخله يا ماما بس وربنا البت ده لو ما مشت بكره لطر’دها بنفسي

_ماشي بس اسكتى ٠٠٠

_عامله اي يا نغم

_انا اسفه اوى يا خالتى لو عملت ليكى ازعاج

_ولا ازعاج ولا حاجه يلا يا حبيبتي نامى تصبحي على خير

_وانتى من أهل الخير ٠٠٠٠بالفعل نغم نامت


$في صباح اليوم التالى$

_نغم نغم

فاقت نغم وهي مخضوضه وقالت:في اي ؟؟

_ابوكى برا ومعا راجل عجوز وشيخ هو انتى هتتجوزي ولا اي

نغم كانت في حاله صدمه وقالت:خالتى الله يخليكى انا مش عايزه اتجوز

_ليه يا بنتى ؟؟

_بابا عايز يجوزنى الراجل اللى معا

_ينهار اسو”د ده عجوز وهتعملى اي

_مفيش باب هنا او حتى شباك اطلع منه من غير ما حد يحس

_وان سالنى عليكى اصلو عرف انك هنا

_قوليلهم انى هربت يا خالتى قولى اي حاجه انا مقدرش اتجوز واحد كبير ٠٠٠٠وبالفعل نغم قامت عالطول والست فتحت ليها الشباك ونغم نطت منه

_خدي بالك من نفسك

_حاضر وشكرا اوى ٠٠٠

_حسنيه فين البنت

_ينهار اسو”د البت كانت جوا مش عارفه راحت فين ؟؟

_حسنيه طلعى البت احسن ليكى ما تتكلم يا جابر مع مراتك

_حسنيه فين البنت

_والله مالقتها لو مش مصدقنى روح شوف

_وانا كمان هدخل معا ٠٠٠٠٠٠بالفعل دخلوا ومالقوش نغم

_عشان تصدقوا

_هتروح فين يعنى وربنا لاجبها ٠٠٠٠

$في الطريق$

_على فين يا انسه

_على مطار القاهره لو سمحت

_حضرتك مسافره ؟؟

_لا مش مسافره وبعدين خليك في حالك

_بقا كده يا خالد تضحك عليا

_وهضحك عليك عليا يا حازم والله ما عارف راحت فين

_انا حاسس ان حسنيه اللى هربتها

_طب هدور عليها فين دلوقتى


_مش عارف بس اكيدا لسه على الطريق

نغم نزلت من العربيه وقالت:كاام

_ ٢٠٠ جنيه وعلى الله

_نعم ٢٠٠ اي ٠٠

_بقولك اي انا باخد ٣٠٠ جنيه بس عشان انتى بنت غلبانه قولتلك ٢٠٠ اخلصي

نغم طلعت الفلوس وقالت:خد وكفايك نص’ب بقا

الراجل خد منها الفلوس وقال:نص’ب اي بس ؟؟

نغم دخلت المطار وكانت واقفه ومنتظره جان ٠٠

_هو قال هيكون لابس سويت شيرت رصاصي وبنطلون جينز

جان كان واقف في وشها وقال:هي قالت هتكون لابسه شميز مسترده وبنطلون جينز

نغم شافت جان الاول وقالت:سويت شيرت رصاصي وبنطلون جينز

نغم اديرت عالطول وقالت:انا لازم أمشي ده حلو اوى وهيضحك عليا زيو زي اللى قبلو ٠٠٠٠٠نغم كانت ماشيه ولكن حد أوقفها

نغم اديرت وكانت في حاله صدمه :😳😳




الحلقه الرابعه والاخيره من هنا



بداية الروايه من هنا



روايات كامله وحصريه من هنا



تعليقات



close
 
CLOSE ADS
CLOSE ADS