رواية رعد والقاصر فصول 8 / 9 / 10 / 11 حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

 رواية رعد والقاصر فصول 8 / 9 / 10 / 11 حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

رواية رعد والقاصر فصول 8 / 9 / 10 / 11 حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات


البارت 8

هدي وهي بتدخل المكتب علي حامد :يعني مش ناوي تقوله الحقيقه ياحامد

حامد وهو بيحاول يتكلم علي قد مايقدر : حقيقه اي ياهدي... انتي عارفه رعد لو عرف الحقيقه هيعمل اي.

هدي : بس لو معرفهاش دلوقتي انت اللي هتخسر بعدين وكلنا هنخسر في الاخر صدقني..

حامد وهو بيفتح الدرج وبيمسك في ايديه ورقه كان باين عليها قديمه جدا = وانا مش هقدر اخون الامانه اللي في الورقه دي ياهدي


هدي وهي بترتب علي دراعه ودموعها بتنزل = لازم ياحامد لازم تقوله هو ملهوش ذنب... هو لازم يعرف..

💫💫💫💫💫💫عند رعد وقمر 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫

قمر قاعده في حضن رعد وهو بيلعب في شعرها وبيتفرجو علي التلفزيون = الا صحيح يارعد هو البيت ده بتاع مين يعني شكلو قديم اووي بس في نفس الوقت شكلك مهتم بيه وبتنظه اول بأول

رعد طلعها من حضنه = قمر انا قولتلك نمشي وانتي اصريتي ان نقعد وقعدنا وانا اصلا مش مرتاح ومش عايز اقعد

قمر وهي بتقوم : لي يارعد كل ده عشان سألت سؤال تعمل كدا وكانت لسه هتعيط

رعد مسك وشها بأيديه = ياروحي  اهدي انا بس عايزاكي تفهمي وجهه نظري

قمر : يعني البيت ده بالنسبالك اي برضو مش فاهمه الاه


رعد بعصبيه جداا : مش بالنسبالي حااااجه  عايزه تعرفي ده بيت اي ده البيت اللي خانت امي ابويا فيه هااا ارتاحتي كدا ياهانم وسابها وطلع برا وهو متعصب جدا..

قمر خرجتله ووقفت وراه : متزعلش مني يارعد اسفه والله مكان قصدي اعمل كدا اسفه وبدأت تعيط جداااا.

رعد ماهانتش عليه دموعها وقرب منها مسح دموعها وحط وشها بين ايديه وبيحسس علي عينيها = مش عايز الدموع تنزل من هنا تاني ماشي ياروحي..

قمر وهي بتحاول تهدي = يع. يعني مش زعلان مني

رعد : تؤ تؤ.

قمر حضنته جامد = متسبنيش يارعد لاي سبب عشان خاطري..

رعد : عمري ماهسي...


التلفون رن ورعد طلع قمر من حضنه وطله التلفون يرد

رعد : الو

  حبيبي عامل اي

رعد : سليم بتهزر.. انت فين ياعم من بدري وكل ده بيمشي هو وقمر وبيركبها العربيه عشان يروحو

سليم : والله يارعد انت واحشني اووي بقولك اي ماتيجي تبات في السخنه كام يوم وبالمره اقابلك ده انت واحشني ياصاحبي.

رعد: والله انت جيت علي السيره احنا كدا كدا كنا هنروح شهر عسل كويس اووي احنا هنيجي السخنه ونتقابل..

وقفل المكالمه وكانو وصلو القصر..

قمر طلعت اوضتها ودخلت الحمام بسرعه تغسل وشها بصت في المرايه وهي بتعيط : بس بس انا حبيته ازاي ازااااي أذيه

رعد كان مره وسمع حاجات وقعت في الحمام قعد ينده علي قمر كذا مره

اتجهه للباب وكسره وشاف قمر...


____________________________________


الفصل التاسع 

 

رعد كان مره وسمع حاجات وقعت في الحمام قعد ينده علي قمر كذا مره

اتجهه للباب وكسره وشاف قمر كان هيغمي عليها مسكها وسندها وخرجها من الحمام وقعدها علي الكرسي

رعد وهو بيزيح شعرها وبيبل ايديه مايه وبيحسس علي وشها بهدوء = انتي كويسه ياقمر ياحبيبتي

قمر وهي بترتعش : كووو. ييسه كويسه


رعد : طب اي رايك تلبسي ونروح للدكتوره

قمر : بس يارع..


رعد وهو بيحط صباعها علي بوقها= مفيس بس صحتك اهم عندي

قمر : حاضر.

ورعد ساعتها في اللبس ونزلو راحو للدكتوره..

الدكتوره بعد ماكشفت علي قمر = مبروك يارعد بيه مدام قمر حامل

قمر بصدمه : انتي بتقولي اي

رعد بفرحه جدا : بجد بجد يادكتوره انتي بتتكلمي بجد وقرب من قمر شالها ولف بيها ونزلها وباس راسها = شكرا شكرا انك هتديني احلي حاجه في حياتي.

قمر ابتسمت ابتسامه خفيفه..

رعد شدها من ايديها ونزلو ووصلو القصر بسرعه..

رعد وهو بينده = بابا بابا بابا ودخل المكتب

حامد بهدوء : فب اي يارعد مالك مبسوط كدا لي فرحني معاك

رعد قرب منه وباس ايديه : هتبقي جد هتبقي جد يابابا هتبقي جددد

كل ده وقمر في ذهول..


حامد : بجد يارعد وقام من المكتب وقرب من قمر = مبروك يبنتي الف الف مبروك يتربي في عزك انتي ورعد يبنتي

قمر : الله يبارك فيك ياعمي وبصت علي رعد = رعد انا تعبانه شويه هطلع ارتاح ماشي.


رعد قرب منها بأبتسامه وباس ايديها : اطلعي ارتاحي بس جهزي الشنط عشان هنسافر بكره ياقلبي..


قمر طلعت ومر اليوم وهي نايمه وبتهرب من الحقيقه والصدمه اللي فيها..

صحيت الصبح وجهزو الشنط وسافرو السخنه..

اول ماوصلو..

رعد وهو بيدخل الفندق وبيحضن سليم : حبيبي حبيبي كنت واحشني والله..

سليم : والله يارعد وانت كنت واحشني اكتر..

رعد : هطلع الاوضه هرتاح شويه وانزل نسهر مع بعض اشطا ياصاحبي

سليم : تمام

قمر طلعت مع رعد وارتاحو وكل ده رعد مستغرب من نظرات قمر وتعاملها مبقاش زي الاول..

رعد وهو بيقعد جنب قمر علي الكنبه : قمر انتي مش عايزه الولد

قمر وهي بتضحك: لا طبعا انت بتقول اي يارعد انا بس مصدومه شويه لان حاسه مش هعرف اشيل المسؤليه..

رعد مسك ايديها : هتعرفي وانا معاكي هنعرف سوا… واخدها في حضنه وهو بيبوس راسها = فب فستان جميل في الدولاب اتمني تلبسيه وتنزلي علي الساعه 6..

وحضنها وسابها ونزل قعد مع سليم وجت الساعه 6.. 7.8..كل ده لسه منزلتش..

رعد طلع فوق الاوضه دور عليها ملاقهاش خبط علي الحمام لاقاه مقفول وكسر الحمام مره اتنين تلاته.. لاقاها علي الارض والارض مليئه بالد’م

يتبع

_____________________________________


الفصل العاشر 10


رعد طلع فوق الاوضه دور عليها ملاقهاش خبط علي الحمام لاقاه مقفول وكسر الحمام مره اتنين تلاته.. لاقاها علي الارض والارض مليئه بالد’م

بسرعه اتجهه ليها وشالها بين ايديه وجري بيها وكل الفندق كان بيبص عليه وبيبصو علي منظره وجري بيها علي العربيه وركبو بسرعه واتجههو للمستشفي..

💫💫💫💫بعد عده ساعات 💫💫💫💫💫

الدكتور بيطلع من العمليه

رعد بيروحله وهو بيتكلم بصعوبه : قمر قمر عامله اي يادكتور

الدكتور : مدام قمر نقذناها الحمد لله.. بس للاسف معرفناش ننقذ الطفل وللاسف مات.. البقاء لله يابني ربنا يقويك..ومشي

💫💫💫💫بعد ساعتين 💫💫💫💫

قمر بدأت تفوق ولاقت رعد قدامها

رعد: ازاي حصل كدا ياقمر.. انا كنت سايبك كويسه

قمر وهي بتعيط: صدقني معرفش ازاي والله ماعرف انا كل الحكايه اني كنت باخد شاور وبعد ماخلصت وخارجه كان في شامبو علي الارض واتزحلقت ووقعت انا اسفه يرعد اسفه

رعد أتقدم ليها وكل نظراته حب : متعتذريش ياقمر.. لكل أجل كتاب وعسي ان تكرهو شي وهو خير لكم خليكي مؤمنه بقضاء ربنا.. وصدقيني انتي اهم من اي حاجه عندي..

قمر بدموع : بحبك يارعد

رعد حضنها

قمر : متسبنيش يارعد انا بحبك ومن غيرك ولا حاجه والله

الباب خبط ودخل سليم

سليم : احم احم

رعد وقمر بعدو عن بعض..

سليم : عامله اي ياقمر اتمني تكوني بخير

قمر بنبره فيها شويه من الخوف : بخير انا كويسه الحمد لله

💫💫💫💫💫وأنتهي اليوم بمأساته 💫💫💫💫

ومر أسبوع وقمر رجعت صحتها احسن من الاول…

في يوم 💫💫

رعد دخل علي قمر في الاوضه وهي كانت بتظبط نفسها في المرايه..

وقف من ضهرها ومسكها من خصرها وبدأ يشم شعرها بهدوء وتملك =قمري وحياتي بتعمل اي

قمر بتبص عليه من المرايه بحب = بجهز زي مانت شايف..

رعد : يلا عشان مجهزلك مفاجأه…

واخدها ونزلو تحت.

وعاشو لليله ولا في الأحلام من حب وعشق ورومانسيه ولا في الخيال ❤️❤️

قمر صحيت الصبح علي ماسچ(لو كنتي فاكره ان لما الطفل يموت هتكوني خلصتي مني تبقي غلطانه معاكي مهله أسبوع ونص الأملاك تبقي بأسمي وإلا بقا أقت’لك جوزك حببيبك وساعتها تبقي انتي والاملاك ملكي…)

اتصدمت من الرساله ومن الصدمه وقعت الكوبايه علي الارض…

ووووووو

_______________________________________


الفصل الحادي عشر 11


 صحيت الصبح علي ماسچ(لو كنتي فاكره ان لما الطفل يموت هتكوني خلصتي مني تبقي غلطانه معاكي مهله أسبوع ونص الأملاك تبقي بأسمي وإلا بقا أقت’لك جوزك حببيبك وساعتها تبقي انتي والاملاك ملكي…)

قمر اتنفضت ورمت الموبايل من ايديها وهي خايفه ومرعوبه

بتبص جنبها وبتلاقي رعد نايم بتقوم من غير مايحس وتدخل الحمام تقفل الباب بتبص علي المرايه والدموع متجمعه في عينيها=ازاي أذيه أزاي انا حبيته حبيته اكتر من نفسي إزاي استحمل انه يتأذي بسببي ولو عرف الحقيقه هيطلقني ويسيبني

وفجأه التلفون بدأ يهز


قمر بخوف : الو.

الشخص وهو بيضحك بشر : اتمني تكوني قريتي الرساله كويس وتكوني عرفتي بتلعبي مع مين

قمر بعياط: ابعد عنه بقا ابعد عننا كفايه يحد كدا حرام حرام عليك رعد ملهوش ذنب ومعملش حاجه عشان تعمل فيه كل ده هو مأذاكش في حاجه سيبه بقااا

الشخص بحذر : زي ماقولتلك قدامك أسبوع ونص الاملاك تبقي بأسمي سلام

وقفل الموبايل في وشها..

رعد من بره بيخبط : قمر انتي كويسه ياحبيبتي

قمر من جوه وهي بتغير نبره الصوت : آه ياحبيبي كويسه.

رعد : طب كويس يلا جهزي نفسك عشان الحاج وحشني اوي وعايزين نسافرلهم ونطمنهم عليكي

قمر : حاضر ياحبيبي يلا

💫💫💫💫💫بعد عده ساعات في القصر 💫💫💫💫💫💫

حامد بزعيق : لا لا ياهدي قولت لا مش هقوله


هدي : لازم لازم ياحامد تقوله لازم

حامد وهو بيبص علي الصوره اللي في البرواز وبيقعد علي الكرسي بدموع متجمعه : هقوله اي بس هقوله اي

💫💫💫💫فلاشش بااااك 💫💫💫💫

نهله زوجه أيمن (اخ حامد) =حامد انا مش عايزه منك غير الخدمه دي ارجوك ارجوك مترفضش ونزلت تبوس ايديه

حامد وقفها : متعمليش كدا يانهله احنا قرايب وانتي مرات اخوي وليكي احترامك بس.. بس طلبك صعب


نهله : ارجوك ياحامد لو أنا مت خد قمر خليها تعيش معاك مترميهاش لأبوها لو رجع او لولاد الشوارع أرجوك


وبجأت تكح بصعوبه ونفسها بيتقطع شويه شويه وبيخرج من بوقها د*م وبتمو*ت للاسف

(قمر ساعتها كانت عندها سنتين وحامد اخدها وخلاها تتربي بعيد عن البيت عشان لو أيمن جه وسأل عليها ميلاقيهاش ومرت السنين وحامد ملاقاش عروسه احسن لرعد غير قمر)

💫💫💫💫💫💫بااااااااك💫💫💫💫💫💫💫💫

حامد بيقوم علي العصايه وبيتكلم بعصبيه: لا لا ياهدي مش هقوله عايزاني اقوله اي أقوله ان قمر مراتك تبقي بنت عمك اللي خا’نتني أمك معااااه..

وفجأه الشنط وقعت من وراهم ورعد ساب ايد قمر.💔


لو سمحتوا اتفاعلوا ارفعوا بوست يكفي دعمكم ب لايك و كومنت 👏❤️



تكملة الرواية من هنا



بداية الروايه من هنا



اكتبوا في بحث جوحل( مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات) تظهر القصص كامله


القراء والمتابعين الغاليييييييين عليا إللي يدخل عندنا ميخرجش كل إللي محتاجينه هتلاقوه من غير تعب ومن غير لف في الجروبات والصفحات موجود في اللينكات بالاسفل 👇👇👇



أروع الروايات الكامله من هنا



اللي يخلص قراءه ميسبناش ويمشي أنا بحبكم أدخلوا انضموا معايا علي تليجرام واستمتعوا بقراءه الروايات من اللينكات بالاسفل 👇💙👇❤️👇



انضموا معنا على تليجرام عشان كل متنزل روايه يصلكم اشعار فور نزولها من هناااااا




اعملوا متابعه لصفحتي عليها جميع الروايات إللي عوزينها من هناااااااا




الروايات الحديثه من هنا




جميع الروايات الكامله من هنا




وكمان روايات كامله من هنا




🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺





تعليقات



close
 
CLOSE ADS
CLOSE ADS