expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

رواية جبل الفصل السابع والعشرون والثامن والعشرون والتاسع والعشرون والثلاثون بقلم لوجي احمد حصريه وجديده علي مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

 رواية جبل الفصل السابع والعشرون والثامن والعشرون والتاسع والعشرون والثلاثون بقلم لوجي احمد حصريه وجديده علي مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

السابع والعشرون 

جبل ما كانش مصدق نفسه ان هو شايف ذهب قدامه واقفه في الاشاره بتبيع ورد

ودهب  كمان اول ما شافت جبل قدامها راكب العربيه بقت عامله زي المجنونه مش عارفه تعمل ايه رمت الورد والحاجات اللي كانت في ايديها وجريت في وسط العربيات زي المجنونه ما فرقش معاها ان ممكن عربيه تدوسها ولا لا

جبل نزل من عربيته وهو كمان يجري وراها وينادي دهب يا دهب 

استني بس هقولك يادهب 

كان بيحاول يلحقها بس للاسف هي اختفت عن انظاره والعربيات كانت قدامه عامله له اعاقه مش عارف يتحرك والاشاره فتحت والعربيات فضلت تضرب له كلاكسات  عشان يوسع عربيته

لان هو سادد الطريق

للاسف رجع لعربيته ساقها وركنها على جنب ونزل المكان تاني

فضل يدور في المكان كتير فضل يدور يمين وشمال ويسال لكن ما فيش اجابه لحد ما وصل لرحمه

رحمه دي  طبعا البنت صاحبه دهب واللي بيشتغلوا مع بعض

رحمه لحظه ان الشخص ده بيلف في المكان كم مره وبيدور على حاجه قربت منه

 وقالت له في حاجه يا بيه  واقعه منك ولا ايه قل لي لو في حاجه واقعه منك انا محسوبتك رحمه حافظه المكان ده كله صم


جبل وهو يلتفت لها وينظر

رحمه وهي تعدل ملابسها وتقول له

لا يا بيه ما يغركش اللبس ده ده عشان لبس الشغل وكده بس صدقني لو في حاجه ضايعه منك في المكان ده او عيل لطش منك حاجه انا هجيبها لك بس ليا الحلاوه

جبل رد قال لها انا ضايع مني حاجه هنا مش عارف الاقيها فين

قول لي يا بيه اللي ضايع منك واديني مواصفاته وبكره تيجي تلاقيها هنا وزي ما اتفقنا ليا الحلاوه

جبل ضايع مني واحده بنت قد كده

رحمه بصدمه وهي الداير وشها وتمشي انت اتجننت ولا ايه يا بيه

جبل وهو يمسكها من دراعها بلطف

ويقول صدقيني والله انا ضايع مني بنت وانا راكب العربيه من شويه لقيتها بتبيعي ورد ونزلت عشان الحقها بس للاسف هي جريت

رحمه سكتت كده وقالت له اسمها ايه البنت دي

جبل ..اسمها دهب 

رحمه انصدمت وبان عليها الصدمه وجبل لاحظ كده وقال لها انت تعرفيها اكيد طالما سكت كده وبعدين هي بتبيع في المنطقه دي وانت بتقولي عارفه المنطقه كلها يبقى تعرفيها

رحمه .. وهي تحاول ان تمسك اعصابها لا يا بيه ما اعرفهاش بس انا بحاول افتكر انا سمعت الاسم ده فين قبل كده

جبل انا مش عارف هي دخلت انو شارع من الشوارع دي

رحمه وهي البنت دي سرقت منك حاجه ولا ايه يا بيه

جبل دي مراتي

رحمه نعم يا بيه انت جاي تهزر بسم الله ما شاء الله شايفاك راكب عربيه ولابس بدله يعني شكلك غني ومتريش ده ثمن عربيتك دي لو فضلت اصرف فيها لحد ما اموت فلوسها مش هتخلص وانت ايه اللي هيجيب مراتك في المنطقه دي تبيع ورد او فل احنا بنجري على اكل عيشنا يا بيه

جبل اسمعي اسمك ايه وهو يطلع فلوس من جيبه

اسمي رحمه يا بيه

عاشت الاسامي خذي يا رحمه الفلوس دي خليها معاكي وده الكارت بتاعي ودي صوره ليها معايا على التليفون شوفيها اهي

رحمه وهي تمسك الفلوس بس دول كتير قوي يا بيه

جبل لا مش كتير ما فيش حاجه كتير علي  اني الاقي ذهب

المهم كارت معاكي ورقم تليفوني فيه اتصلي بيا وانا هحاول افوت عليك ثانيه انا بكره

وساب رحمه وركب عربيته ومشي

رحمه فضلت تبص عليه لما اشغل عربيته وساب المكان وطلعت على الاوضه اللي هم قاعدين فيها هتروح بقت ماشيه تقول ايه يا بنت الايه يا ذهب حد يسيبي ده ده مز ومتريش وتقولي لي ده مش حنين يا تنا نيله في حظنا الهباب منقعش ليه على واقعه متريشه زي دي


وراحت الاوضه اللي هم قاعدين فيها بتفتح الباب لاقت ذهب بتصرخ وبتقول مين بصوت عالي

رحمه وهي بتدخل وبتقفل الباب بايديها ورافعه شفتها انت مجنونه يا بنت هو مين اللي ساكن هنا معاكي غيري انا وانت هيكون مين يعني انت هنا يبقى انا

ذهب وهي تاخد نفسها وقعت قلبي يا شيخ اسكتي ما تعرفيش اللي حصل

رحمه وهي تجلس على الكنبه عارفه يا اختي كل اللي حصل دهب مش وقت هزار يا رحمه والله اسكتي انا قلبي واقف رحمه يا بنت بقول لك عارفه ايه اللي حصل مش قصدك على الواد المز الحلاوه ده اللي اسمه جبل وهي تطلع الكارت بتاعه من جيبها

ذهب بصدمه يا نهارك اسود جبت الكارت ده منين

رحمه قالت لها حيلك حيلك اهدي اهدي يا اختي وانا افهمك

ورحمه بقى فضلت تحكي لي دهب اللي حصل

ذهب سمعت الكلام من رحمه وقالت لها

انا لازم امشي من المكان ده طالما شافني هنا يبقى هيجي بكره وبعده كل يوم ومش هيسكت غير لما يلاقيني وانا عندي الموت اهون لي ان انا اعيش معاه

ليه بس يا دهب ده شكله بيحبك هو لو مش بيحبك كان عمل كل ده عشانك

دهب بدموع.. ما انت مش عارفه حاجه يا رحمه من حقك تقولي كده

رحمه وهي تطبطب على ذهب احكي لي انت يمكن ما تعرفينيش من زمان بس والله انا طيبه قوي وجدعه

يا حبيبتي والله من غير ما تقولي انت باين عليك قوي كفايه مقعداني معاكي في اوضتك وبتاكليني من لقمتك  وشاركتك في رزقك كل ده وما تبقيش جدعه ده انتي طلعت احسن من اهلي

بس جبل مش هرجع له برده يا رحمه انا ما اعرفش الشخص ده جوزي ولا اخويا وهو كان عارف كده وخبي عليا وتعامل معايا كاني مراته مع انه كان شاكك ان هو ممكن يكون اخويا

رحمه وهي تخبط كفها على وشها وتقول يا لهوي قصدك ايه اتعامل معاك ان انتي مراته يعني ايه قصدك ان هو...

دهب ايوه قصدي كده وبعد ما عمل كده بعد عني ولما سالته انت بتبعد ليه اتحجج لي بشغل وتعبه اتريطه ضمير ونقح عليه بعد ما عامل اللي عمله قولوا لها سمعت من اخوه وامه بيتكلموا كنت هفضل زي الهبله في الزفه وما حدش كان هيقول لي حاجه

رحمه.. يعني هو دلوقتي جوزك ولا اخوك 

دهب بدموع ما اعرفش في تلك الحالتين انا مش عايزه في حياتي انا بكرهه بكرهه انا عايزه امشي من هنا يا رحمه ولو مش هتساعديني انا مش هزعل منك لان انت ساعدتيني قبل كده

ونهارت في الدموع

رحمه وهي تحضنها وتطبطب عليها ما تقوليش كده يا دهب انا من ساعه ما قابلتك وانا اعتبرتك اختي انا مش هسيبك تمشي لوحدك انا همشي معاكي

دهب وهتسيبي الاوضه بتاعتك وتسيبي شغلك

رحمه بعدين يا ستي ربي هنا ربي هناك اللي بيرزقنا هنا يرزقنا هناك وانا كل يوم هقابل بنت قمر زيك كده اسمها دهب

عموما يعني البيه بتاعك ده اداني قرشين حلوين اهم والكارت بتاعه ده لا تحرم عليا فلوسه لاكل منها ولا اشرب لو هموت

بلاها يا ست فلوسه وحذفت الفلوس على الارض احنا ننام والصباح ليه عيون ناخد هدومنا وناخد حاجتنا ونمشي من هنا

ذهب حضنت رحمه وقالت لها انت هتعملي كل ده عشاني انا بحبك قوي يا رحمه رحمه وانا كمان بموت فيكي 

...

جبل وصل الفيلا بتعته 

فتح باب عربيته ونزل ولسه ماشي في الجنينه تليفونه رن لقا رقم غريب فرح وقال يمكن البنت اللي اسمها رحمه دي عرفت حاجه عن دهب اتصلت تبلغه

فتح المكالمه وبيقول الو 

لقا ص"ريخ واحده بتص"رخ وبتقول الحقني يا جبل الحقني هيم"وتني

هايدي اللي كانت بتص"رخ

جبل لسه بيقول لها في ايه في ايه انتي فين 

وهو راجع لعربيته جري وفتح بابا عربيته ومشغله ردت قالت له انا في الفيلا عند زياد ودي اخر كلمه نطقتها وسمع صوت صرخه جامده

والمكالمه اتقطعت

طار  لسرعه البرق على فيلا زياد

نزل من العربيه بتاعته جري لاقا البيبان كلها مفتحه دخل ينادي هايدي يا هايدي

بس ما فيش رد ولا في صوت

ما حسش غير بض"ربه جامده على دماغهم افقدته الوعي وقع ارضا

وبعد فتره كده حس بحد بيفوقه لكن للاسف فاق على مصيبه

🥹🥹🥹🥹🥹🥹🥹 

الثامن والعشرون


جبل اول ما دخل الفيلا ما حستش غير بخ"بطه على دماغه افقدته الوعي وقع على الارض ما بقاش حاسس بحاجه خالص

.....

بعد فتره من الوقت بدا يفوق بس كان حاسس بالم في راسه ناتج عن الض"ربه بدا يفوق حاطط ايده على دماغه بيحاول يفتكر هو فين وبيلتفت حواليه يشوف هو فين

لكم لاسف 

اتخض من اللي شافه حواليه ما بقاش مصدق نفسه 

هايدي كانت  غرق"انه في د"مها مش عارف ايه الاحصل هو لسه دايخ من اثر الض"ربه

قام من مكانه جري عليها يحاول يفوقها ولا يحاول يشوف هي لسه فيها النفس ولا مات"ت

جبل بصوت عالي هايدي هايدي وهو يهز فيها وبيحاول يفوقها

لكن بدون فايده ولا رد بس للاسف كانت قاط"عه النفس كانت م"اتت 

🥺 

جبل وهو يحاول ان هو يشوف تليفونه عشان يرن على الاسعاف او يرن على الشرطه للاسف ما لقاش تليفونه قام من  مكانه يشوف تليفون البيت بسرعه يرن منه 

 هو بيبحث في البيت عن اي حاجه وجد الشغاله هي كمان غ"رقانه في دم"ها بس كان فيها نفس لسه ما مات"تش

 جبل مش لاقي تليفون وحتى الارضي بتاع البيت سلك مقطوع  والشغاله لسه فيها النفس فكان لازم يعمل اي حاجه عشان يتصل بالاسعاف

 عشان تيجي عشان تلحق الشغاله وعشان يعرفوا مين اللي عمل كده وايه اللي حصل

فتح باب الفيلا كان ريح لعربيته يشوف تليفونه في عربيته بس لسه ما اتحركش وجد الشرطه قدامه

جبل بهرواله انا كنت لسه هتصل بيكم في جري"مه قت"ل جوه حصلت والشغاله لسه فيها النفس اتصلوا بالاسعاف

يلا بسرعه مستنين ايه الحق"وها قبل ما تم"وت ولسه بيلتفت بوشه ويدوا ظهره للظابط 

الظابط حط ايده على كتفي جبل وقال له انت مقبوض عليك جبل بصدمه ليه الظابط احنا جنه بلا"غ ان انت تهج"مت على الفيلا دي وقت"لت صاحبه الفيلا والشغاله امسكوه


جبل ..انا معملتش حاجه هايدي اتصلت بيا وهي بتص'رخ يا دوبك جيت  ولسه داخل حد خبطنا على دماغي

ولسه بيكمل كلامه 

الضابط  ابقى قولي الكلام ده في التحقيق وفعلا قبضوا عليه

واتصلوا بالاسعاف جيت خدت جث"ه هايدي وخدت الشغاله والشغاله كان فيها فعلا النفس 

اول ما وصل المستشفى دخلوها على العمليات طلعوا منها الرص"اصه وحطها في العنايه المركزه

حطها تحت المراقبه عشان لما تفوق يعرفوا مين اللي عمل كده وطبعا كانوا قابضين على جبل لان الرص"اص اللي اتض"رب ده اتض"رب من مس"دس جبل


اول ما  سليم وسيف عرفه اللي حصل

 وسهير ام جبل طلعوا زي المجانين على الاسم وطلبوا ان هم يشوفوا جبل وفعلا شافوه

...

سهير وهي تحضن جبل ليه تعمل في نفسك كده يا ابني ايه اللي وداك عندها ليه تعمل بنفسك كده

ما عملتش كده والله يا امي انا ما عرفتش ايه اللي حصل انا جالي تليفون من هايدي  وهي بتص"رخ وتقول لي الحقني الحقني يا جبل الحقني

وقولتلها  انتي فين قالت لي انا في الفيلا والمكالمه اتقطعت مسافه ما وصلت عندها  ودخلت  لقيت حد ض"ربني على دماغي وفوقت بعدها  لقيتها مي"ته والشغاله هي كمان

بس الشغاله كان فيها النفس


سيف وهو يطبطب على جبل ما حدش يعمل العمله دي غير زياد انا متاكد اكيد عشان هايدي رجعت كل الاشتراكات اللي كانت بين شركتنا وشركتها ولغت معاه كل العقود هو اللي قت"لها

سليم ادخل هنا وقال طب تليفونك فين يا جبل نقدر نثبت بالمكالمه ان هي اللي اتصلت بيك وقالت لك تعالى

جبل ما هي دي المصيبه انا فوقت ما لقيتش تليفوني ولقيت الرص'اص اللي هم مض"روبين بيه من مس"دسي

انصدم الجميع 

سيف زي ما بقول لك يا جبل الموضوع ده متدبر واللي ورا الموضوع ده زياد

جبل زياد فين دلوقتي ياسليم لو قدرنا نعرف زياد  فين هنعرف حل الموضوع كله

سليم الصدمه بقى ياجبل بجد ان زياد حجز طيران من امبارح بالليل وحاليا بره البلد

سهير بصدمه نعم يعني ايه  ابني هو اللي هيل"بس القض'يه ابني لازم يخرج معايا دلوقتي انا مش همشي من غيره

جبل اهدي يا امي بس كده اهدي كل حاجه هتتحل انت بتقول ايه يا سليم

سليم صدقني زي ما بقول لك انا اول ما سمعت الخبر قلت يبقى زياد هو اللي عملها ولما جيت ادور لقيت ان زياد حجز تذكره من امبارح بليل بره مصر 

ومتصور ستوري وهو في المطار ومنزلها كمان يعني الناس كلها عارفه ان هو بره مصر يعني دلوقتي مش عارفين هو زياد اللي عامل كده ولا مين

جبل ما حدش هيعمل كده غير زياد انما موضوع ان هو بره مصر دي ازاي مش عارف


دخل الظابط معلش يا جماعه الزياره انتهت 

سهير انا مش همشي من غيرك يا جبل

جبل وهو يحاول ان يطمن امه ما تقلقش امي انا هخرج هلقولها حل ما تقلقيش سهير بدموع انا قلقانه عليك يا جبل زياده مش سهل

جبل وهو بيبص لسيف اخوه ان هو ياخد مامته ويطلع بره

 سيف ادخل وقال لمامته طب تعالي يا ماما بره هدي نفسك تعالي يلا احنا هنستنى سليم بره

سهير وهي تحض"ن جبل

 وجبل هو كمان حضن سيف وقال له خلي بالك من مامتك ما تقلقش انا كويس وخرجت هي وسيف

.

سليم ما تقلقش يا جبل هنلاقي ليها حل

جبل انا مش قلقانه على نفسي انا قلقانه عشان دهب

سليم دهب هو انت لسه ما لقيتهاش ما لقيتهاش عند جدك

جبل ده موضوع كبير يا سليم مش هينفع احكي لك دلوقتي المهم ان انا ما لقيتهاش عند جدي وشفتها في اشاره في الشارع وادى له اسم الشارع...... بس ما لحقتش اوصل لها

واداله اسم الشارع.... وقال له تدور على دهب ما تشغلش بالك بيا انا عارف انا هخرج  ازي اهم شيء دهب يا سليم

سليم طيب يا جبل 

وقال له ما تقلقش انت هتخرج وتبقى كويس وهتخرج تلاقي ذهب مستنياك بس انت جدك قال لك ايه

جبل قطع كلام سليم وقال له زي ما انا كنت حاسس دهب مش اختي ذهب مراتي

سليم حضن جبل وقال ماشي يا حبيبي انا هدور لك عليها واشوف انا موضوع زياد ده من نوع السكرتيره بتاعته وما تقلقش كل حاجه هتبقى تمام خلي بالك انت من نفسك انا سبت لك فلوس وسبتلك اكل 

جبل الحل كله في تليفوني انتم لو لقيتوا تليفوني هتعرفوا مين اللي عمل كده

سليم ما تقلقش يا جبل وما تشيلش هم وانا هاجي لك تاني بكره واكلمك جبل اهم حاجه دهب يا سليم 

وجه العسكري وخد جبل على الحجز وسليم خرج 

...


في صباح يوم جديد 

ذهب وهي بتحاول تصحي رحمه صاحبتها رحمه وهي بتفتح عينيها كده وكانت لسه عايزه تنام بتصحيني ليه دلوقتي يا ذهب لسه بدري عشان نلحق نمشي انا مش مطمنه انا حاسه اني جبل هيجي في اي وقت

رحمه بس لسه بدري يا بنتي وهيجي دلوقتي ازاي

دهب بزعل خلاص يا رحمه خليكي نايمه واروح لوحدي

رحمه يا ستي خلاص انا قايمه اهو وهي تقوم من على السرير

هغسل وشي كده والبس حته الهدمه بتاعتي عشان نتكل على الله


استعجلي يلا يا رحمه بسرعه عشان انا خايفه لحد ما انت تجهزي انا هروح اصلي ركعتين لله


رحمه ماشي يا شبخه دهب ادعي لنا معاكي يا اختي

وفعلا رحمه دخلت تغير هدومها ودهب بتوضا وفرشت المصليه

 وفضلت تصلي وبعد ما خلصت صلاه بدات تدعي

كانت رحمه هي كمان خلصت لبس وجهزت وطلعت عشان تشوف ذهب

لا الذهب بتعيط على المصليه وبتدعي ربنا وبتقول

يا رب انا حبيته جبل ده كان اول شخص حنين عليا اول مره في حياتي احس ان في حد حنين عليا كده وبيحبني

انا مش عايزه منه حاجه ولا طمعانه فيه في حاجه بس انا حبيته يا رب وموضوع ان هو يطلع اخويا ده كسرني وكسر قلبي

يارب مايطلع اخويا علشان انا حبيته قوي ايوه انا عايزه اهرب بس انا مش متخيله حياتي من غيره عايزه اروح اقول له هي جبل

عملت فيها كده ده انا حبيتك وسبتلك نفسي انا بحبه يا رب يا رب ساعدني طبعا هي دعت كل الدعاده وما تعرفش ان رحمه واقفه وراها

وخلصت صلاه وبدات تهدل هدومها وتلبس نقابها عشان محدش يعرفها وندات على رحمه قالت لها يلا يا رحمه

رحمه هنا اتحججت وقالت لها طب ماشي يلا هجيب حاجه بس من جوه اصلي نسيت حاجه

ودخلت طلعت تليفونها وطبعا هي كانت حاطط الرقم اللي جبل  ادهولها ورنت علي الرقم 

واول ما الخط اتفتح قالت رحمه متسرعه بقى عشان ذهب ما تسمعهاش قالت ايه

ايوه يا بيه ذهب عندي وانا هعطله وهبعت لك العنوان تيجي على طول تاخدها وتديني الحلاوه

 لان هي بتحبك ماشي يا جبل بيه

وقفلت السكه من غير ما تسمع حتى تشوف مين اللي هيرد

لان هي عارفه ان ده تليفون جبل زي ما هو قال لها يعني جبل هو اللي هيرد وبعتت له عنوان المكان في رساله

وفضلت تعطل في ذهب على قد ما تقدر

وتقول لها اصل ثواني مش هنلاقي مواصلات اصل استني شويه ليا فلوس عند ناس هتجيبها وفجاه الباب خبط

دهب قالت لرحمه

 يلا يا ستي الناس اللي جايبين لك الفلوس بيخبطهم قومي خديها يلا عشان نمشي من هنا انا مش مطمنه يا رحمه وخايفه 

رحمه هنا تحججت وقالت لها قومي والنبي انت يا ذهب اصل رجلي وجعتني

قامت دهب فتحت الباب وكانت المفاجاه 

؟؟؟؟؟؟؟

التاسع والعشرين


جبل ما كانش شاغل باله بنفسه قد ما كان شاغل باله بدهب

كان زعلان قوي ويقول لنفسه وهو في الزنزانه معقوله يا دهب تكوني بتكرهيني انا حبيتك  ما اعرفش انا حبيتك ازاي بس انا عايزه اشوفك لو مكتوب لي اتع"دم اخر امنيه ليا ان انا عايزه اشوفك مش هضيع الفرصه دي قبل ما اعترف لك بحبي

...........

على فكره انا كتبت ده مره امبارح وكنت خلاص تمام هنزله والتليفون فصل البارت اتحذف مني والصراحه نفسي نسدد وزعلت جدا وما عرفتش اكتبه تاني

🥺


بالنسبه لدهب بقى

اول ما فتحت الباب انصدمت من اللي شافته اغمى عليها من الصدمه قامت رحمه جري من مكانها تحاول 

تفوق فيها دهب بت يا دهب مالك يا بنت ونظرت للباب لقيت شخص قدامها ثاني مش جبل يعني وقفه مكانها

وقالت انت مين وفين جبل بيه

طبعا الشخص ده كلنا عارفين ان هو زياد

زياد بخباثه جبل بيبعتني بناء على التليفون اللي انت كلمتيه بسببه هو محبش يجي عشان دهب ما تتخضش

رحمه وهي تحاول تفوق ذهب تاني هتتخض اكتر من كده تروح فين بس بنت يا ذهب فوق يا بنت البنت شكلها مات"ت فوقها معايا يا استاذ ايدك معايا 

زياد وهو يطلع ظرف من جيبه ما تشغليش بالك بذهب 

رحمه بصوت عالي امال اشغل بالي بمين البنت كانت كويسه شيلها معايا نوديها اقرب مستوصف

زياد امسكي بس كده البيه باعت لك الظرف ده

وبيقول لك الف شكر على مجهودك العظيم اللي انت عملتيه معانا انا هاخذ الهانم للعربيه عشان الحق اوصل عشان البيه 

وعشان ما اتاخرش عليها

رحمه  وهي تنظر لظرف الفلوس وتنظر لذهب هتاخدها وهي مغمى عليها كده

زياد لا ان شاء الله اكيد هتفوق في الطريق وبعدين المكان مش بعيد يعني اول ما نوصل جبل بيها هيفوقها 

رحمه .طيب انا عايزاك تكتب لي العنوان عشان لو حبيت اجي اطمن عليها ولا اتصل بجبل بيه اخده منه وهي تطلع تليفونها بنجيبها زياد ارتبك طبعا لان تليفون جبل كان معاه يعني هي لو رنت تليفون تليفون جبل اللي معاه هو اللي هيرن فممكن الحكايه كلها تنكشف

زياده ادها عنوان بالغلط

وشال ذهب حطها في العربيه واول ما وصل العربيه قفل التليفون بتاع جبل

وغادر المكان بسرعه جامده قوي

 اصله خايف لا رحمه ترن على التليفون والتليفون معاه والسبب الثاني دهب تفوق 

فاضل ماشي بالعربيه طريق طويل قوي وكل شويه يبص على ذهب يشوفها فاقت ولا ما فاقتش بس للاسف دهب ما كانتش فاقت وصل مكان غريب كده في وسط اصخور وزرع كان ليه بيت يعني هناك ما حدش يعرف بيه ما هو لازم يخبي ذهب في مكان 

امان محدش يعرف يوصل لها

فيه وقف العربيه بتاعته ونزل وشال ذهب ودخل علي جوه 

طبعا نهي السكرتيره بتاعته كانت هناك هي طبعا مش السكرتيره بتاعته بس هما متجوزين ع"رفي

فتحت له الباب وهو شايل ذهب

دخل هو شايل دهب و يحطها على السرير زياد وهو يكلم نهى

شوفي لي اي برفان افوقها مغمى عليها من فتره

نهى وهي تجيب برفان وتديه له انت برده عملت اللي في دماغك وصممت وجبتها انت عايز تجيب لنفسك الشبه اكثر من كده ايه

زياد وهو يفوق ذهب اسكت انتي انتي مش عارفه حاجه

وهي تجلس على السرير اتفضل عرفني يا استاذ زياد انت جايب البنت دي هنا ليه انا ما صدقت اخلص من هايدي هنخلص من هايدي تطلع لي ذهب

زياد وهو يحط البرفان من ايده على السرير فقد الامل ان دهب تفوق

ماس"ك نهى من ذراعها وقال لها اسمعي يا نهى ما تغلطيش غلطه هايدي عشان ما تحصلهاش

نهى برتباك خلاص يا زياد خلاص مش هسال على حاجه

زياد شاطره قومي دلوقتي بقى شوفي لنا دكتور بس يكون غريب عن المنطقه دي كلها او يكون حد تبعك

عشان البنت مش راضيه تفوق

نهى وهي تنظر لذهب وتحاول تفوقها بس فعلا مش راضيه تفوق

زياد يلا قومي يلا قومي

حاضر هتصرف وخرجت تجيب دكتور

بالنسبه بقى لزياد فضل قاعد على الس"رير يبص على ذهب ويبص على ملامحها 

ويتكلم بصوت مسموع ويقول والله جبل ده محظوظ انتي شكلك

حلوه قوي وملامحك بريئه وهو يضع يده على خد ذهب

ثم يرجع ويجلس على الكرسي ويهز الكرسي وهو جالس عليه ويقول وبرده هايدي كانت بتحب جبل

بس كانت غبيه وبدا يفتكر اللي حصل بينه وبين هايدي 


فلاش باك

طبعا هايدي كانت رجعت العقود اللي بين شركتها وبين شركه جبل وفي الحال ده جبل كسب المناقصه وشركه زياد خسرت ده غير ان زياد لما اتجوز هايدي كتب نص الشركه بتاعته مهر وكاتب لها مؤخر كبير قوي مبلغ المؤخر ده مش موجود معاه اساسا

يعني لو هايدي كانت رفعت عليه قضيه طلاق كانت هتاخد الشركه وهيتح"بس

يعني في تلك الاحوال زياد خسران وهو كان فاكر جوازه من هايدي  هيعدله كل حاجه

لكن للاسف الاحوال سات اكتر

لما كان موجود معاهم في الشركه وشاف اللي حصل اتعصب جدا وروح الفيلا بتاعته مستنى هايدي اول ما هايدي وصلت الفيلا نادت على الشغاله عنايات 

........اللي هي حاليا في العنايه المركزه اللي اسمها عنايات

هايدي لو سمحت يا دادا عنايات حضري لي الحمام

عنايات حاضر يا هانم بس زياد بيه مديني خبر ان انت اول ما توصلي هو مستنيك فوق

هايدي وهي تلتفت حواليها امال الفيلا ساكته كده ليه بقت شغالين فين والحراس اللي بره فين 

عنايات الشغاله زياد بيه اداهم كلهم اجازه النهارده مشاهم كلهم

هايدي غريبه يعني ان هو يعمل كده ليه يعني

عنايات والله ما اعرف يا ست هانم هو قال لي خليك انتي عشان لو احتاجنا قهوه او احتاجنا اكل

 واول ما ست هايدي تيجي تطلع فوق تكلمني

 طبعا زياد كان واقف يسمع الحوار اللي بيحصل بين هايدي وعنايات وقبل ما هايدي ترد

 نادى عليها وقال لها هايدي تعالي هايدي بصت للاعلى نظرت لزياد

وبعدين زياد كمل كلامه وقال لعنايات

ادخلي انت يا عناد اعملي لنا قهوه وطلعيها فوق هو انا مش قلت لك يا هايدي تعالي

عنايات ..حاضر يا بيه

هايدي طالعه اهو يا زياد بعد القهوه يا عينايات تحضري لي الحمام


وفعلا هايدي طلعت فوق لزياد

اول ما هي دي دخلت الاوضه زياد مس"كها من شع"رها بشده جامد

هايدي بالم في راسه سيب شعري يا زياد ايدك بتوج"عني

زياد بغضب وهو يقرب لودانها واللي انتي عملتيه النهارده ده ايه

تفتكر ان هو ما يوجع"نيش يا مراتي لما تنصريه عدوي عليا يبقا ايه يا  هايدي يبقى ايه يا  بنت الاصول

وهو يحذف'ها على الس"رير

هايدي بعصبيه انت اكيد مش طبيعي انت واحد مجنون انت مشكلتك كلها ايه 

جبل انت كل مشاكلك هي وجود جبل 

عايزه اقول لك بقى يا زياد جبل احسن منك في كل حاجه وانا طبعا غلطانه اني اتجوزتك دلوقتي حالا تط"لقني

وهي تقوم من على الس"رير لكن هو زق"ها بطريقه جامده قوي وقال لها استني هنا انت رايحه فين انتي مجنونه اط"لقك فين يا روح ام"ك 

ما فيش طلاق نجوم السماء واقرب لك ولو على جبل جبل ده اللي رماكي زي الكل"به واتجوز واخده تانيه 

اوعي تكوني يا بنت فاكراني اتجوزتك من حبي فيك لا انت ما تساويش في سوق الح"ريم حاجه انا اتجوزتك طمع في فلوسك

فلو عايزه تطلقي يا حلوه ابقي تدفعي ثمن حريتك

يا اما هسيبك كده زي البيت الواقف واجي لك لما الشوق يج"يبني

وهو يضع يده على ج"سم هايدي


هايدي وهي تض"رب زياد بالقلم يا  حق"ير يا حي"وان 

زياد بعصبيه 

بقى لما هايدي ض"ربته انت بتض"ربي مين يا بنت الكل"ب ونزل فوقها ض"رب بالاق"لام وهي كانت بتص"رخ على اخرها عنايات كانت طالعه بالقهوه فوق فسمعت صوت ص"ربخها 

بس كانت خايفه تدخل من زياد وقفت على الباب طبعا الباب كان مفتوح زياد ح"ط ايده في رقب"ه هايدي  بدا يخ"نقها

عنايات  وق"عت صينيه القهوه من ايديها

ودخلت مسكت  الطفايه وخ"بطت زياده على دماغه زياد طبعا الخب"طه اثارت فيه وبدا يدوخ شويه

لكن ما فقدش الوعي

حط ايده على دماغه طبعا دماغه جاب د"م

عنايات وهي تشد منها الس"رير قومي يا بنتي تعالي

تعالي تعالي نطلع من البيت قبل ما يفوق

طبعا هايدي ما كانتش قادره تمشي من كتر الض"رب

بس للاسف ما لحقوش يخرجوا من الباب الاساسي دخلوا اوضه ثانيه وقفل على نفسهم اي حاجه تحميهم من زياد هنا زياد بقى كان فاق وبدا يك"سر عليهم باب الاوضه هايدي اتصلت بجبل

 فجبل هنا رد عليها 

هايدي الحقني يا جبل الحقني 

جبل انتي فين انا فيلا زياد الحقني

 والمكالمه فصلت لما هايدي صرخ"ت طبعا ده اللي حصل بين جبل وهايدي احنا عارفينه في الوقت اللي هايدي ص"رخت فيه ده كان زياد ك"سر الباب في ايده مس"دس

زياد وهو يصوب المس"دس في دماغ هايدي انتي فاكره انك هتهربي مني

هايدي باستجماع قوتها

ابعد المس"دس ده عني وفولي نفسك يا زياد انت مش عارف

انت بتعمل ايه

انايات هنا بدات تتدخل وقالت له يا ابني ما توديش نفسك في داهيه ارمي المس"دس دا 

زياد وهو يصوب المس"دس ليها  ا ويقول اخ"رسي  انتي

وض"ربها طل"قه ادت الى انها وق"عت مكانها ساحت في دم"ها

هايدي بص"ريخ ياداد انت عملت ايه 

يا مجنون يا مجنون وزقت زياد وجريت لكن للاسف وهي بتجري زياد ض"ربها خمس طل"قات في ظهرها

وقعت مكانها بدون نفس مات"ت

طبعا المس"دس ده كان مس"دس جبل وزياد اخذه ازاي سرقوا لما كانوا في الشركه وسليم وسيف مشغولين بالكلام مع هايدي س"رق هو المس"دس

ومات"ت هنا هايدي

لحظات بسيطه وجبل سمع صوته عربيه في الجنينه بس من الشباك لقاها عربيه جبل وجبل نازل منها

نزل جري عند باب الفيلا فتحه 

استخبا وراء الباب وهو برده ماسك المس"دس

جبل دخل لقى باب الفيلا مفتوح وكل حاجه في الدور الاول تمام لان الج"ريمه اللي حصلت دي كانت في الدور الثاني من الفيلا

اول ما جبل دخل النور كان طافي بدا ينادي ويقول هايدي يا هايدي محسش غير بخب"طه على دماغه بالمس"دس وزياد بيقول هايدي تعيش انت

بس طبعا جبل ما كانش سامع حاجه لانه كان وقع مكانه اثر الخب"طه وزياد شال جبل على كتفه وطلعه فوق وحطه جنب هايدي وجنب الشغاله عنايات

ومسح ه كل بصماته اللي موجوده في الفيلا ومسح بصماته اللي على المس"دس وحط المس'دس في ايد جبل ثبت بصمات جبل هي اللي على المس"دس وقبل ما يخرج من الفيلا اتصل بنهي وقال لها

احجزي لي تذكره طيران لاي بلد خارج مصر حالا

وفعلا نوع حجزت له تذكره طيران بتاريخ قديم وغير هدومه وطالع على المطار وتصور على المطار كل ده ما خدش مجرد ساعه كل حاجه كانت سريعه سريعه وهو بيعمل كل ده خلي نهى تتصل بالشرطه

واتصلت بالشرطه بلغت عن الح"ادثه وجبل فعلا قبل ما الشرطه تيجي بدقايق فاق وشاف المصيبه وعارف ان عنايات فيها النفس والشرطه جت وحصل اللي حصل وطبعا عنايات في العنايه المركزه

..

فاق من شروده على صوت نهى وهي جايبه الدكتور

نهى اتفضل يا دكتور ده اختي ومغمى عليها ومش عارفين يفوقها وده جوزها

دخل الدكتور وسلم علي زياد  وبدا يكشف على دهب

خلص كشف على دهب وقال مبروك المدام حامل

زياد بصدمه حامل 🌚🌚

الدكتور ده حقن مهدئه وحقنه عشان تفوقها وخرج من المكان

وبعد دقائق بسيطه دهب بدات ترمش بعينيها وبدات تفوق واول ما فاقت وشافت زياد قدامها

كانت هتصرخ لسه بس زياد حط ايده على بقها وقال لها شششششش اخ"رسي مش عايزه اسمع صوتك بدل ما اخ"لص عليكي انتي واللي في بطنك اسمعي انا هقول لك ايه علشان لو ما تنفذش بالحرف الواحد انا هفتح بطنك وادفن"كم سوا

دهب بدهشه وهي تضع يدها على بطنها الا في بطني  ما هي ما تعرفش انها حامل

زياد اسمعي يابت 

علي دخول نهي 🙂🙂🙂🙂🙂

....

رحمه بقى كانت خدت ظرف  الفلوس خبيته في مكان امن ونزلت الشغل تبيع مناديل ورده في الاشارات وقفت قدام عربيه بتمسحها اللي راكب في العربيه فتح الشباك يديها الفلوس فضلت تقول له ورد يا بيه اشتري ورد اشتري ورد فطبعا وهي بتكلمه كده كان في جنبه على كرسي العربيه جرنان شفت صوره جبل في الجرنان

خطفت الجرنان من العربيه

تبص على الصوره عرفت ان هو متهم بقضيه قتل ومحبوس على ذمه القضيه بقى له ثلاث ايام

لطمت على وشها وقالت يا نهار اسود امال مين اللي جاء خد دهب امال مين اللي رد عليا في التليفون

وخدت عنوان القسم اللي جبل فيه وطلعت على القسم 

...

طبعا جبل كان قاعد في الزنزانه جاي العسكري قال له عندك زياره جبل مين

العسكري ما اعرفش

جبل طالعه مع العسكري اول ما فتح الباب الاوضه اللي بيقابل في الزيارات انصدم من اللي شافه

كانت ذهب وزياد

🙂🙂🙂🙂

الثلاثون


جبل اول ما شاف ذهب مع زياد واقف مكانه من الصدمه مش فاهم حاجه ولا عارف ايه اللي بيحصل ورجع ثاني ابتسم وقرب على ذهب وحط ايده عليها وقال لها انتي بخير

دهب وهي تبعت يد جبل عنها بصوت حزين ابعد عني

كفايه المصيبه اللي احنا فيها كل اللي حصلنا من تحت راسك انت يا جبل منك لله وانفتحت في العياط وبعدت عن جبل 

جبل ما كانش فاهم حاجه

وحاول ان هو يتكلم مع دهب لكن زياد منعه وقال له اسمعني بس الاول هو انت اللي فارق معاك دهب ومش فارق معك المصيبه اللي انت فيها 

جبل وهو ينظر نظره اشتمزاز لزياد ويضع يده على كتف زياد ويقول له المصيبه اللي انا فيها  انا اخرج منها وانا متاكده ان انا هخرج منها اصل ما فيش حد بيغلط ما بيسيبش اثر وانت عارف وانا عارف مين اللي عامل العمله دي الله يرحمها هايدي بقى بلتنا بيك 😑

زياد اسمع بس الاول انا جاي لك في ايه وبعدين نبقى احكم يا جبل

جبل بعصبيه اسمع انت يا زياد ايه اللي جابك مع دهب دلوقتي وانت لقيت ذهب فين 

وبعدين بيمشي خطوتين وش"د ذهب من ايديها وقال لها انتي ايه اللي جابك مع زياد انا مش فاهم حاجه انا عايزه افهم

دهب دموع وهي تضع يدها على بطنها افهم اني حامل وجوازي انا وانت باطل والولد اللي جاي ده ابن حر"ام عايز تفهمي اكتر من كده

جبل ما كانش مصدق اللي دهب بتقوله ابتسم في الاول وقال حامل ده احلى خبر سمعته في حياتي

دهب بقول لك ابن ح"رام ابن ح"رام

جبل بعصبيه ما فيش الكلام ده انتي مجنونه انتي مراتي واي كلام سامعتيه بين امي وسيف انسيه  انا رحت لجدك وتاكدت جدي قال لك كل حاجه قبل ما يموت انت مراتي مش اختي افهمي

دهب جدي م"ات

جبل ايوه م"ات لو ما كنتش هربتي كنت خدتك معايا كان نفسي اطلب منك السماح قبل ما يم"وت وقال لي ان انتي مراتي مش اختي افهمي يعني دلوقتي انتي حامل اللي في بطنك ده ابني وانتي مراتي قدام ربنا

دهب..بفرحه ونبي صح اللي بتقوله وناسيت كل حاجه واترمت في حض"ن جبل

جبل لف ايده الاتنين حواليها جامد قوي وقال لها انا بحبك

بس قبل ما هي ترد

زياد كان قاعد على المكتب سقف لهم وقال لهم خلصنا فتره الرومانسيه واتاكدت انها مراتك وانتي كمان اتاكدتي ان هو جوزك مع ان انا مش فاهم الحكايه دي بس المهم

جبل قطع كلام  ذياد وبص لدهب وقال لها ايه اللي جابك مع الشخص ده هنا

دهب دي حكايه طويله قوي انت هنا ليه

جبل نفس الحكايه الطويله بس ما فيش وقت احكيها لك دلوقتي المهم ان انتي كويسه وبخير

دهب بدموع انا مش بخير يا جبل الح"يوان ده مضاني على ورق كتير قوي وقال لي هيحبسني بيه لو انتي ما دفعتلهوش الفلوس دي وانا خايفه مش عارفه اعمل ايه ما تخليهوش ياخدني اروح معاه

جبل..بعصبيه م"سك زياد من رقبته لدرجه ان زياد روحه كانت هتطلع في ايد جبل

بس دهب فضلت تقول وخلاص ياجبل  ما توديش نفسك في مصيبه اكتر ما انت في مصيبه

جبل بتمضي مراتي على على ورق زياد ده انت ف"جرت قوي لكن انا مش هسكت لك وكل اللي انت بتعمله ده هيجي على دماغك

زياد وهو بيكح وبياخد نفسه بصعوبه

يا عم هتعمل ايه اطلع من اللي انت فيه الاول بتريقه

بقول لك يا جبل مراتك ماضيه على ورق يعايشها عمرها كله في السجن هتدفع لها يابا الفلوس ولا ابعتها لك في سجن النساء

جبل فلوس الدنيا بحالها فدا ذهب وهو يح"ضن ذهب

 زياد حلوه كده اتفضل يا سيدي امضي لي على الورق ده ده تنازل عن نصيبك في الشركه مقابل الفلوس اللي مراتك ماضيه ليه عليها جبل

 ما ترددش لو ثواني ان هو يمضي وما فكرش مضى مع ان دهب قالت له بلاش تمضي لكن هو قال لها فلوس الدنيا بحالها فداكي انتي واللي في بطنك

. وماضي ل زياد الورق وزياد خد الورق زي المجنون وخرج في ثواني وهو خارج اتصل بنهي وقال لها احجز لنا تذكرتين بره مصر وحضري شنطتك يلا عشان نمشي والمشتري اللي هيشتري يكون جاهز بفلوسه عشان انا هبيع كل حاجه النهارده قبل ما امشي حتى نصيب جبل في شركته اللي انا خدته هبيعه هو كمان نهى ردت عليه وقالت له طيب

 زياد مستغرب رد نهي وبرودها في الكلام يعني مش فرحانه وهو يركب عربيته مالك حاسس ان في حاجه افرحي يا فقريه هتجوزك رسمي 

نهى ما فيش اقفل دلوقتي وهي بتهته ا وخايفه وبتحاول تقفل مع الكلام 

طبعا زياد وهو خارج من الق"سم بتاع الشرطه رحمه كانت قاعده بره بتحاول تشوف ذهب باي طريقه فشفت زياد وهو خارج بس هي ما تعرفش برده هو مين

قربت على عسكري هناك وقالت له هو مين ده العسكري في الاول ما كانش راضي يتكلم بس رحمه اديته فلوس

قال لها ده جوز الست اللي مق"توله وبيحققوا في قض"يتها وفي واحد اسمه جبل محب"وس في القض"يه  هو اللي ق"اتل

 رحمه يا نهار اسود يعني اسمه ايه

 العسكري قال لها اسمه زياد وراجل اعمال

رحمه طلعت فلوس كمان وديت له وقالت له عايزه اشوف اللي اسمه جبل ده لو ثانيه واحده والنبي يا شاويش

الشاويش لا يا ستي ما ينفعش

رحمه طلعت اديته فلوس كمان وقالت له والنبي يا شاويش مش هتاخر ان شاء الله دقيقه واحده بس دي مساله حياه وم"وت ربنا يبارك لك في اولادك

وفعلا الشاويش خد رحمه عشان تشوف جبل ودخلها وقال لها هو اساسا في زياره دلوقتي ادخلي بقى من ضمن الزياره وكلميه دقيقه بس ما تغيبيش ما تقط"عيش عيشنا وتجيبي لنا مشاكل

رحمه فريره يا سعاده الشويش  دقيقه واحده بس

وفتحت باب المكتب ودخلت زي الطوفان على جبل ودهب

اول ما رحمه ما شاف الذهب جوه جريت عليها وقالت لها دهب انتي كويسه انتي بخير سامحيني يا اختي

طبعا جبل ودهب الاثنين واقفين مصدومين اللي جابوا رحمه هنا ولا ايه اللي بيحصل

دهب هي كمان جريت على رحمه وحضنت 

ما هي ذهب ما تعرفش اللي رحمه عملته

وقالت لها انا مش كويسه قوي بس افرحي يا رحمه جبل طالع

 جوزي مش اخويا وافرحي كمان انا حامل يا بت

رحمه بجد يا الف بركه والنبي لولا الظروف اللي انت فيها يا بيه كنت زرغت بس معلش ربنا يفك سج"نك وانت يعني كنت قت"لتها ليه وديت نفسك في داه"يه يا بيه

دهب ق"تل يا نهار اسود قت"لت مين وهي تنظر  لجبل

جبل مش انتي البنت اللي انا شفتك في الاشاره اللي انا كنت مديك الكارت بتاعي علشان تساعديني الاقي ذهب وانت قلت ان ما فيش بنتي هنا اسمها دهب انتي كنتي تعرفي دهب يعني انا مش فاهم حاجه

رحمه ايوه يا بيه ويا ريتني ما اتصلت على تليفون ك رد عليا واحد ابن حر"ام انا هفهمك كل حاجه يا بيه

قال لها احكي لي بس كده اللي حصل لما اتصلت وايه اللي حصل

دهب الاول هنا قالت له لا استنى قض"يه ق"تل مين انت قت"لت مين يا جبل

جبل استني بس يا دهب وانا هفهمك احكي لي يا رحمه ايه اللي حصل

دهب انا مش فاهمه حاجه انا عايزه افهم منك يا جبل على موضوع القض"يه ده وعايزه افهم من رحمه هي كمان انا كنت معاها وبعدها فتحت لقيت نفسي في فيلا زياد

جبل انا ما بقتش فاهم حاجه

رحمه هنا اتدخلت وقالت لهم

 اهده يا جماعه وانا هفهمكم كل حاجه

ورحمه بقى هتحكي لهم اللي حصل كله موضوع انها رنت وزياد رد وجاء اخذ ذهب وجبل هو كمان هيحكي لهم على موضوع قضيه الق"تل هيحكوا لبعض كل اللي حصل يعني

............

بالنسبه لزياد فهو خرج من اسم الشرطه على الشركه بتاعته ثم  على البنك عشان يخلص جميع الحسابات ويكلم المحامي عشان ياخد نصيب هايدي بقى ما هو الوارث الوحيد لهايدي علشان عايز يخلص كل حاجه بسرعه علشان خايف يتكشف في الاحسن ليه ان هيسافر بره مصر هو ونوع السكرتيره بتاعته هو كده كده متجوزها ع'رفي فقال لها هتجوزك رسمي

اما بالنسبه لنهى فهي ما كانتش عارفه ترد كويس على زياد علشان سليم وسيف كانوا عندها بيحاولوا يفهموا منها كل حاجه لكن هي ما كانتش راضيه تتكلم فسيف اخو جبل اتعصب عليها وقال لها لو ما نطقتيش هنلبسك قضيه وغير كده الدبان الازرق مش هيعرف لك طريق فنطقي يا نهى

لكن نهى ما جتش بالتهديد وقالت له اعلى ما في خيلك ارك"به


بس سليم دماغه كانت حلوه قال لها هعرض عليك عرض حلو يريحك من كل القرف اللي انت عايش فيه ده لو ساعدتينا في موضوع قضيه جبل انا هتجوزك ورسمي وتفكك من زياد زياد

كده كده هيتحبس ومش هيتجوزك انما انا هتجوزك رسمي وتبقي مراتي ما فيش عرض احسن من كده يا نهى فمن باب اولى ساعدينا وقولي المعلومات اللي عندك وتكسبي احسن ما كده كده هتساعدينا وهنعرف المعلومات اللي عندك بالعافيه وتموتي

نهى وانا ايه ضمني ان انا لو تعبتكم وقلت لكم كل حاجه ان انت تتجوزني يا سليم او تحمني من زياد

سليم اكيد زياد ماسك عليك حاجات عشان كده انت خايفه

شوفي يا ستي انت ايه ضماناتك لأمان وانا تحت امرك بس تساعدينا

نهى هاتي الماذون دلوقتي وتكتب عليا رسمي

سيف هو ده وقته يا سليم انت كمان سليم اهدى بس يا سيف يا بنتي مش هو متجوزك عرفي هتجوزك انا رسمي ازاي هو انتوا بتتبعوا دين جديد

نهى ده كان ورقتين واتقطعوا من زمان يعني هو حاليا مش جوزي تيجي بالماذون تتجوزني هتاخد هديه تتجوزنا براءه جبل فلاشه تسجيل الكاميرات اللي كانت في بيت هايدي

سيف بدون كلام اتصل على الماذون وبص الهايدي وقال لها لو سليم مش هيشيل هشيل انا فين الفلاشه

نهى بضحكه. لا انا عايزه الولد الحلو ده قصدها على سليم انت لسه صغير قصدها على سيف اول ما الماذون يكتب اعتبر الفلاشه معاك

🙂🙂🙂🙂 ومعلومات عن كل بلاوي زياد وهي تقرب على سليم وتحط ايديها الاثنين على خده برومانسيه وقلبي كمان معك

سليم لا خلي قلبك معاكي وادينا الفلاشه والمعلومات

وفعلا الماذون كان جاء وجوزهم وسيف والبواب كانوا شاهدين على عقد الجواز

واول ما الماذون خرج

سليم فين الفلاش اديني اتجوزتك فين الفلاش

نهى فعلا اديتهم الفلاشه بتاعه كاميره المراقبات سيف ما فيش لاب هنا نهى جوه في الاوضه استنى ثواني هجيبه

وهي تشد سليم ما تيجي معايا نجيبه من جوايا يا سنسن

سليم . صدمه نعم

سيف ايدك يا وليه هو ده وقته اخلصي وهاتي الاب وهسيبك انتي وسليم بس اخلصي وهاتي الاب  بس 

حاضر انا داخله اجيب لك اللاب وفعلا النهارده دخلت تجيب الاب

سليم ايه اللي انا عملته في نفسي ده على الله يطمر في جبل اخوك

سيف يا عم بقى طلقها بعدين انت كمان اصبر لما تجيب لنا اللاب

....

طبعا الزياره بتاعه جبل كانت انتهت بس جبل كان عرف كل حاجه ودهب ورحمه  كلهم فاهم كل حاجه بدل ما الدنيا كانت متلخبطه يعني جبل قال انا كنت متاكد ان زياد هو اللي عملها ودلوقتي اتاكدت اكثر لما هو اللي رد عليك في تلفوني 

 دهب وبعدين ايه العمل .

جبل هو حل من الاثنين يا اما زياد يعترف يا اما الشغاله تفوق من الغيبوبه وتقول الحقيقه

ثم قال 

رحمه تاخذي ذهب وتطلعوا على الفيلا بتاعتي وتخلي وتبعتي لي سيف وسليم يا ذهب

ذهب ما تقلقش بس خلي بالك انت من نفسك

ج بل انت خلي بالك من نفسك انتي ومن اللي في بطنك

رحمه ما تقلقش يا جبل بيه ربنا يفك سجنك والعسكري خده ورحمه خدت دهب وخرجوا ركبوا تاكسي ودهب قالت له على عنوان فيلا جبلي ودوهم هناك

بس في نص الطريق وقفت بتاع التاكسي وقالت لرحمه يا نهار اسود  انزلي انزلي يارحمه من التاكسي 

رحمه وهي تنزل من التاكسي في ايه يا بنتي في ايه دهب انزلي بس تعالي وهي تجرها من ايديها وتجري

🙂🙂🙂🙂🙂

بالنسبه لنوها بقى كانت جابت اللاب وسيف حط الفلاشه في اللاب وبداوا يفتحوا ويتفرجوا وكانت الصدمه



تابعووووني



تكملة الرواية من هنا



بداية الروايه من هنا



تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close