القائمة الرئيسية

الصفحات

نبض_الزين البارت التامن والتاسع والعاشر بقلمى_جهاد_محمد كامله على مدونة النجم المتوهج


نبض_الزين

البارت التامن والتاسع والعاشر

بقلمى_جهاد_محمد

كامله على مدونة النجم المتوهج 

فى قصر عائله الأسيوطى وبالأخص فى غرفه نبض...

نبض بتفكير .....مش كان لازم أعمل كده وتحدث نفسها مره أخرى.....لا هو مش من حقه يمنعنى من حسام ....لا بس بردك المفروض كنت كلمته بإسلوب أحسن من كده ....لا بس انا مغلطتش 


نبض وهى تفرك شعرها.....يوووه بقااا دمااغى أنا مغلطتش فى حاجه ومش هاعتزر منه انا استحملت بما فيه الكفاية ولحد هنا وخلاص 

***************

فى غرفه زين وخاصة فى الجنينه  فى حمام السباحه الخاص به

كان زين يسبح بحرافيه ويسارع الأمواج وكأنه يتشاجر معها لينسيه ماحدث كان زين فى قاع حمام السباحه الخاص به ويتذكر ماحدث ....قالت بضحك .....هههههههه وانت مفكر أن حياتكم هاتبقى حلوه وانت مفكر أنك ممكن تخلى نبض تعيش حياته كويسه فوق ياازين باشا نبض مش زيك طباعها مش طباعك نبض تستاهل أحسن منك


ويتذكر أيضا....نبض مين دى يازين ....زين بجديه ....دى ليلى هاتبقى مراتى 


انت بتهزر صح 


وايضا.....حياتك هاتنتهى يازين مافيش وقت 


نبض بصرااخ .....زيييييييين


أفاق زين من قاع المياه وخرج يأخذ نفسه بصعوبه وكأنه أختنق من أفكاره وذكرياته هل معشوقته ساتروح من بين يديه


خرج زين من حمام السباحه وأخذ المنشفه يجفف شعره ووضعها حول خصره ودخل غرفته


وجد هاتفه يرن يعلن عن مجهول....


زين بجديه ....ألو 


الشخص ....ها قررت أى يازين باشا 


زين ....قررت أن لأ

نبض_الزين

البارت التامن والتاسع والعاشر

بقلمى_جهاد_محمد

كامله على مدونة النجم المتوهج 

الشخص ....زين باشا انت لازم تفكر كويس فى كتير هامر بعد قرارك ده وخاصة نبض


زين ببتسامه ....أنا خلاص اطمنت على نبض وده أخر قرار سلام 


وأغلق الخط مع الشخص وأخرج من الخزانه تيشرت وبرموده


بينما فى الخارج كانت تقف نبض لم تفهم ما كان يقوله زين ماذا يقصد بهذا الحديث ضربات قلبها تتذايد خوفا من أن يصيبه مكروه ماذا يقصد بحديثه 


عادت إلى غرفتها سريعه وضربات قلبها تتذايد بشده هل يخفى زين شئ ما 


*************


فى منزل نهله 


نهله ببتسامه ....وبس كده ياماما قلتلك من أول ماروحت الشركه لحد ماياسين جابنى البيت 


سهير ....ربنا يفرحك يابنتى دايما ثم تحدثت عن ياسين قائله.....حبيت ياسين باشا ده شكله انسان كريم


نهله بشرود ....أوووى ياماما كله حاجه كده ماشوفتهاش قبل كده


سهير ببتسامه ...وبعدين 


نهله بارتباك ....احم انا انا هاروح الأوضه اكلم نورهان عن اذنك


سهير ....ربنا يفرحك يابنتى 


***************


فى غرفه ياسين كان شاردآ فى نهله وضحكتها وجمالها كم هى انسانه ناقيه ورقيقه 


أفاق من شروده قائلا ....فوق ياياسين مش بنت اللى تعمل فيك كده ومن يوم 


وابتسم وتوجهه كى يغفل


************


فى غرفه حمزه كان يتحدث فى الفون قائلا.....ماليش مزاج ياعم أجى


خالد بمكر .....ياعم تعالا هانغير جو يلا بقا والشله كلها

 هاتبقى موجوده


حمزه .....تمام خلاص بكره نتقابل


خالد بمكر ...سلام


************


فى غرفه ملك كانت تفكر فى حديثها مع والدتها صباحا حتا قررت أن تحدث أمير ..

.

أمير ....فى أى ياملك محتاجه حاجه


ملك بارتباك .....امم لا لا ولا حاجه

 

أمير ....مش معقول أكون وحشتك واحنا لسه متقابلين


ملك ...لا ياشيخ سلام 


أمير ...ماشى سلام 


أغلقت الفون بتوتر انا مش هاكلمه طبعا ماينفعش 


*************


فى غرفه أمير تحدث قائلا ....ه ه ه أكيد كانت عايزه حاجه انا عارفها كويس بس قفلت من غير ماتقولها 


وترك هاتفه وتوجهه إلى النوم 


*************


فى غرفه أسيل 


أسيل بخضه ......اه مالك خضيتنى فى حاجه 


مالك وهو يقترب منها ....لإمتا يأسيل 


أسيل وهى تحاول الابتعاد.....مش فاهمه لإمتى أى 


مالك .....أسيل انت فاهمه كويس 


أسيل بسخريه ....والمطلوب منى اعمل اى اروح اتجوز واحد كان


قطاعها وهو يبتعد عنها ......وانا قلتلك ميه مره اللى شوفتيه مش صح ولو كنتى حبتينى زى ماكنت أعرف ماكنتيش هاتشكى فيا 


وتركها وذهب إلى غرفته 


بينما هى جلست على سريرها بدموع تكاد أن تحرق وجهها إلى امتا ستظل تعذب نفسها هل هو يقول الحقيقه ام يتسلى بها انتفضت تفكيرها وتوجهت إلى النوم كى ينسبها ألمها وما رأته تلك اليوم


**********

نبض_الزين

البارت التامن والتاسع والعاشر

بقلمى_جهاد_محمد

كامله على مدونة النجم المتوهج 

فى منزل نورهان ....


نورهان لوالدتها ......نفسى تعطينى سبب مقنع يخلينى مشتغلش فى الشركه فى اى ياماما وبعدين عمى محمد اللى جايبلى الشغل 


والدتها بحده .....اهو كده يانورهان من غير سبب 


نورهان بعناد....وانا ياماما مش هاسيب الشغل شغلى عاجبنى هناك

وتركتها وتوجهت إلى غرفتها 


سمر .....طب أقولك أى يانورهان دلوقتى لى بتجرى مع العيله دى تانى يابنتى 

****************

فى منزل دينا 


"دينا هى الفتاه التى كان يتحدث عنها كل من إسلام وخالد وهى زميلتهم فى الكليه "   

  

دينا وهى تحدث صديقتها ....انا أسفه جداا يانورا بس مش هقدر أجى

نور بمكر وإصرار.....يابنتى دى حفله خاصه بلكليه


دينا ....مش هاعرف بردك يانورا 


نورا ...عشان خطرى يادينا  والله شويه وهانروح تانى 


كانت والده دينا قد دلفت إلى غرفتها وأشارت برأسها لها بمعنى نعم


دينا.....خلاص يانورا جايه


نورا ....اشطا ياكبير سلام 


دينا ....سلام 


وأغلقت الفون مع نورا وحدثت والدتها ....لى ياماما قلتيلى أروح وانت عارفه أن مش حابه


فاطمه ....يابنتى روحى فكر عن نفسك 


دينا ....بس انا مش حابه اسيبك لوحدك


فاطمه ...انا بقيت كويسه خلاص يادينا 


دينا ...اوك ياماما تصبحى عخير


فاطمه ....وانت من اهله ياحبيتى


ودلفت دينا إلى غرفتها كى تاريح جسدها


***************


فى صباح يوم جديد على أبطالنا ملئ بلألغاز 


فى غرفه نبض .... كانت تقف إمام المرأة تمشط شعرها وبعد أن انتهت وضعت على رأسها حجابها وتوجهت الى أسفل لتجد زين يجلس بهايبته وبجواره تلك اللعينة 


وجميع العائله يجلسون حتا أسيل 


أسيل بمرح ....يااه كل ده نوم 


نبض ...اتنيلى معرفتش انام امبارح كويس


ليلى بمكر ....لى يانبض 


نبض بقرف ......اهو كده وخلاص

  

ليلى بمكر لزين.....اى يازينو مش هاتقلهم ولا أى 


منى بعدم فهم ....يقولنا أى

 

وكان الجميع يجلس وعلامات الدهشه على ملامحهم

ياسين لمالك ......اوعا يكون اللى بفكر فيه صح 


مالك ...نفس اللى بفكره 


أمير ...خير يازين


زين ....احم شويه كده لما حسام ياجى 


أسيل ...هو حسام جاى امتا


ما إن أنهت كلماتها حتا دلف شاب وسيم للغايه بعيون بنيه ولحيه تجعله وسيما وعضلاته التى تبرز من تيشرته 


حتا قال بمرح.....باجى على السيره 


نبض بضحك ....هههه احلى سيره دى ولا أى

 

حسام ...جاى مخصوص ليكى ازاى

 

أسيل بزعل مصطنع.... يخص عليك يا حسام ليها بس 


حسام بمرح ...انا قدر بردك 


حتا حدث ملك قائلا ....انت لسه هاديه كده يابت 


حتا تحدثت ملك بضحك ....هههه يبقى متعرفنيش هههه

نبض_الزين

البارت التامن والتاسع والعاشر

بقلمى_جهاد_محمد

كامله على مدونة النجم المتوهج 

حسام ...انت كده قمر


حمزه للشباب ...احم احم أرى أن حسام بيعاكس المزز قدامكم 


رمقه زين بنظره غضب بينما أمير لكمه 


منى بحزن ....يخص عليك يا حسام كل دى غيبه 


حسام وهو يتوجه لها ويقبل رأسها ...اسف والله يا أمى الشغل كتر اووى فوق رأسى والعيال دول اللى دبسونى فيها 


وبعدها سلم على مها 


ثم توجهه إلى الشباب وسلموا عليه ببسمه 


ثم جلس بجوار نبض قائلا وهو يشير إلى ليلى ....وجه جديد

 

كانت ليلى شارده فيه للغايه حتا لحظ الجميع وزين


زين ....دى ليلى لسه هانتخطب 


حسام وهو ينظر إلى نبض لعلمه بأنها تعشق زين 


حسام بصدمه ...نعم


زين ...فى حاجه 


حسام ..لا أبدا ثم وجه حديثه إلى ليلى قائلا اتشرفنا 


ليلى بسرحان فيه.....الشرف ليا طبعا


نبض بمرح لكى تفيق من ألمها ...وحشتينى اووى فى حاجات كتير عايزه اقولها لصديق الطفوله بس نعمل اى سابنى  ومشى


حسام بمرح وهو يضع يديه على كتفها ....وادينا رجعت وهافضل قاعد على قلبك لحد ماتخلصى اللى عيزاه


كان زين يرمقهم بنظره غضب وكذلك ليلى تحسد نبض على هذا الوسيم المرح وتقول فى نفسها ....العيله كلها مزز كده


أسيل ...ماشى ياحسام يعنى مافيش غير نبض 


ملك بمرح ...تعالا فحضن اخوك يافواز 


أسيل ...تعالى يابت ياملك البت نبض دى طلعت بياعه اووى 


نبض بمرح ....بياعه خضار ولا...


أكمل حسام قائلا .....الجوافه 


نبض بضحك .....هههههه مش قادره انت لسه فاكر هههههه


حسام ......وده يوم يتنسى.هههههه  

 

ملك بضحك ...هههههه جوافه يا انسه ههههه لا كنت تنفعى يا أسيل


أسيل ....نينينى والله انتوا رخمين 


حتا قال مالك بغضب.....هو فى اى 


أمير ....انا حاسس ان احنا فى مسرحيه 


حسام غمز لأسيل وملك لعلمه بلعلاقه بينهم   


حتا جاءت منى ومها من المطبخ وهم يحملون عصير وحلويات .....اتفضلوا ياشباب


زين اقعدوا بقا عشان عايز اقولكم حاجه 


منى ....خير يازين 


أسيل ...يلا بقا 


حمزه ...هاطلعنا رحله 


نبض ...ده بتاع رحله هيهى


ياسين ...عملنا مفاجاءه 


حسام ...هاتحتفل برجعتى 


كان يرمقهم زين بغضب حتا قال ...خلصتم الواحد مايعرفوش يتكلم ثم جذب ليلى من كتفيها ليقول انا وليلى هانتخطب الاسبوع الجاى وكتب الكتاب مع الخطوبه


منى بصدمه ....نعم 


مها ...مستعجل لى يازين 


بينما أسيل وحسام والباقيه كانوا ينظرون لنبض الذى وقع عليها الخبر كالصاعقة 


حتا فوجئت الجميع قائلا بمرح.....هو اى اللى مستعجل ياطنط اخيرا ياجدع هانلبس فساتين 


كانوا الجميع ينظرون بصدمه ليها ولكن حسام وأسيل ومنى وزين كانوا يعلمون بما فى قلبها 


حتا قالت ليلى بمكر ....عقبال فستان فرحك 


نبض بمكر هى الأخرى .....قريب جدااا ونظرت الى حسام 


بينما زين كان يجلس بحزن شديد معشوقته لم تعد إليه هد العلاقه بينهم لم يعلم أحد بما فى قلبه فقط يارون جميعهم أنه وحش لم يعلموا أنه إنسان يحب ويعشق ويحس أيضا وهنا انتهت حلقتنا ..

نبض_الزين

البارت التامن والتاسع والعاشر

بقلمى_جهاد_محمد

كامله على مدونة النجم المتوهج 

فلننتظر خبر حمزه ماذا سيحدث له وما علاقه دينا بلخطه 


ماهو الشئ الذى رأته أسيل كى جعلها تحزن من مالك 


هل ستدوم ملك إلى أمير 


ماهو سر نورهان ولما لا ترغب ولدتها بأن تذهب الى الشركه 


ياسين ونهله هل سيدومون هكذا ام سيتجمعون أو سيفترقون بسبب ما


ماشى عائله ياسين وحمزه 


وأخيرا نبض هل ستفعلها وتنسى معشوقها وستبدأ حياه أخرى 


ماهو سر زين الذى ياخفيه عن الجميع ولم سياتزوج من ليلى 


سنتعرف هذا فى الحلقات القادمه

يتبع ...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

#نبض_الزين


البارت التاسع....


فى المساء فى قصر عائله الأسيوطى وبالأخص فى غرفه حمزه...كان حمزه يقف أمام المرأة يمشط شعره بحرافيه ثم وضع البرفينوم الخاص به وتوجه إلى الأسفل


نزل حمزه إلى الأسفل ليقابل مها


حمزه بمرح .....اى رأيك فيا ياست الكل مز صح


مها بضحك .....هههههههه هاتعقل امتا يابنى 


أجابها بمرح......يعنى انت عيزانى ابقى زى العيال الهفأ دول 


لترمقه مها وتنظر له لكى ينظر خلفه ولكن لا جدوه وأكمل حديثه .....انت تعرفى ياطنط مها العيال دول عضلات منفوخه على الفاضى ميغوركيش أن انا مش بحب امد ايدى عليهم بخاف بس عليهم منى 


ليستمع إلى الصوت يجد من خلفه قائلا .....اعمل اللى انت عايزه ومتخافش علينا 


ليبتلع حمزه ريقه بصعوبه وليستدير ليجد زين ومالك وياسين وأمير خلفه يرمقوه بغضب 


بينما نبض وأسئلة وملك كانوا يقفون بجوار حسام يضحكون على منظره


حمزه بخوف ....بصوا انا هافهمكم 


كان يهزون رأسهم وهم يقومون برفع اقمامهم لكى يقوموا بتربيته 


أمير وهو يهز برأسه ....اه فهمنا 


حمزه .....يخليكم عيالكم سيبونى اروح الحفله وبعدين لما اجى اعملوا اللى عيزينه 


مالك ...لا ياشيخ 


ياسين بسخريه ...وأى رأيك نقوم بالواجب ونشيكك كده للحفله  


حمزه ...وهو يجرى خلف مها قائلا ....حوشيهم عنى والنبى ياطنط 


مها بضحك.....خلاص بقا ياشباب عيب سيبوا الولد يروح 


نظروا بعضهم لبعض ليتحدث ياسين قائلا ....اى يازين 


زين ...اوك خلاص لما ياجى 


حمزه ....ناس مابتجيش غير بالعين الحمرا وهرول سريعا إلى الخارج كى لا يمسكوا به


*******************


فى منزل دينا ارتدت ديما فستان من اللون البينك ويتوسطه حزام وطرحه من نفس اللون وتوجهت إلى الخارج


دينا ببتسامه.....انا هامشى ياماما


فاطمه بنفس الباسمه....خلى بالك من نفسك 


دينا ...وانت كمان باى 


وتوجهت إلى الخارج


*****************


فى قصر عائله الأسيوطى كان الجميع يجلسون سويا 


حسام بمرح..........عايز كوبايه قهوه من ايدك يانبض

نبض_الزين

البارت التامن والتاسع والعاشر

بقلمى_جهاد_محمد

كامله على مدونة النجم المتوهج 

نبض ببسمه ...بس كده 


حسام بضحكه .....اه بس شوفتى انا طيب ازاى 


زين بتحذير.....حسام نقصر شويه 


حسام بمرح كى يغيظ زين ......ماتسبنا ياعم نعيش شويه ولا انت بس اللى مصرح ليك


منى تلطيفا للجو.....ماكلمتناش عن المانيا ياعم الألمانى 


حسام ......تعالى ياستى وانا كلمك عنها 


وأخذا يحدثها عن مامر به 


حتا جاء لزين مكالمه لتعلن عن مجهول تركهم وذهب كى يرى ماذا يوجد


وبعد قليل أغلق زين الخط وتوجهه كى يجلس قائلا 

 لأمير .....مافيش جديد عن شركه چاكسون


أمير ..... والله انا حاسس انهم كلهم مع بعضهم كده ايد

 واحده وبيعملوها علينا 


زين بمكر ....وانا والله بس انا اللى سايبهم يعملوا اللى هما عايزينه لما اشوف اخرتها


أمير ....متقلقش هانروقهم

 

زين بمكر ....عامل حتت خطه تستاهلهم


حتا وجهه حديثه إلى ليلى قائلا ...جهزتى هدوم الخطوبه ولا عايزانى معاكى 


ليلى ....ها لا لا هاجيبهم انا 


زين ...اوك


حسام لمنى ومها ...ودى كل حاجه 


منى ...ربنا يسعدك يابنى

 

أسيل ....عن اذنكم هاطلع ارد


 ذهبت أسيل كى تحدث مجهول قائله ....متفكرش أن هاعمل اللى انت عايزه ..........انت حيوان ومتخلف ............وانا قلت لا..........دى أخر مره أجر فيها ليك وأقسم بالله لو حد عرف نهايتك هاتبقى على ايد عيله الأسيوطى..........ما إن أنهى تلك الكلمات التى قالها حتا نزلت دموعها بغزاره 

وأغلقت الهاتف ومسحت دموعها وتوجهت إلى الخارج 


وبعد أن توجهت إلى الخارج خرج مالك من جوار العمود

 القصر وقرر مراقبتها لعلمه بأن هناك شئ ما تخفيه


***************


فى الحفله ....


إسلام......اهلا بلكبير


حمزه ....اهلا ياشباب


خالد ... أ حمزه 


حمزه ...اهلا 


إسلام....تعالوا نقعد


حمزه ...يلا 


وجلسوا سويا حتا يتحدثون حتا لمح إسلام دينا تدلف مع نورا غمز لخالد وابتسم خالد وغمزوا لنورا 


إسلام ....استنوا هاجبلكم عصير 


حمزه ...مانجو الله يخليك 


إسلام ...اوك 


ذهب إسلام وغمز لنورا كى تذهب إليه وحدثها عن الخطه وعماةيجب فعله ابتسمت نورا وذهبت إلى دينا 


نورا بمكر.... تعالى يادينا نقعد هنا 


دينا ...اوك


وأخذوا يتحدثون سويا 


أحضر إسلام العصير إلى حمزه وخالد وصنع كوبيتين إلى نورا ودينا ثم أشار إلى رجل قائلا ....الكوبايه دى  تعطيها للبنت اللى لابسه بينك دى والتانبه للى جمبها وأخرج فلوس كى يعطيه رشوه


ثم ذهب إلى حمزه وخالد قائلا .... المانجو ياباشا 


اخذها حمزه بمرح ..تسلم ياباشا 


وكذلك دينا اخذت العصير بعد إلحاح من نورا 


وجعلتها تشربه كله 


دينا بدوخه .....نورا انا عايزه امشى 


نورا بمكر ....مالك يادينا انت كويسه


دينا ....انا حاسه ان دايخه 


نورا وهى تغمز إلى خالد 


نورا ...اوك تعالى معايا وجذبتها وصعدت إلى إحدى الغرف 


وكذلك حمزه داخ وأخذوا إلى اعلى 


وأخذوا إلى دينا وحمزه صور سويا وفبركوها


 وبعتوها إلى والده دينا 


******************


فى قصر عائله الأسيوطى...


تأكدت ليلى أن لا يوجد أحد بلقصر لتذهب سريعا 


مالك بشرود .....ياترى يا أسيل مخبيه اى  انا لازم أعرف 


ثم ذهب كى يحدثها قائلا....عايز أكلمك


نظرت له قائله .....خير 


جذبها من يديها وذهب إلى غرفتها .....لما اكلمك تردى عدل 


أسيل ...والله دى طريقه كلامى 


مالك بغضب ....أسيييييييل 


رأت أن من الأفضل أن تصمت 

ثم أكمل حديثه ......كنتى بتكلمى مين 


ظهر التوتر على ملامحها لتقول بارتباك ....اااا م متا 


نظر إليها يعلمان تحذير ...دلوقتى يا أسيل بقالك كام يوم مش مظبوطه كده وكل لما يجيلك اتصال من حد تعيطى 


أسيل ....انا لا عادى هو انا كنت بس عيط عشان عرفت أن فى واحده صاحبتى ااا عملت  حادثه 


مالك بغضب وهو يقترب منها ......انا مش عيل تضحكى عليا بكلمتين انطقى فى أى والا وأقسم بالله هاطر أقول للكل وزين 


حتا قالت مسرعه بدموع ....لا والنبى يامالك بلاش زين يعرف 


مالك ....قولى فى أى 


أجابته بدموع ....انا هاحكيلك


************

نبض_الزين

البارت التامن والتاسع والعاشر

بقلمى_جهاد_محمد

كامله على مدونة النجم المتوهج 

فى الجنينه كانت تجلس نبض وحسام 


حسام ....هااحكيلى يلا ازاى زين حاب البت اللى شكلها بايظه دى منين 


نبض ....اوك انا هاحكيلك 


فلاش باااااك


نبض احتضنت زين قائله....مش تتأخر بقا يازينو 


قبل رأسها قائلا ....هاحاول 


نبض بغضب طفولى ....زين بقا


زين بضحك... ههههه خلاص مش هتأخر النهارده وعاملك مفاجاه كمان 


نبض بفرحه ....بجد 


زين ببتسامه ...بجدين 


نبض احتضانته قائله....بحبك اوووى 


أجابها قائلا..... وانا بعشقك ثم تحدث قائلا ....لو فضلتى كده مش هاروح الشغل النهارده 


نبض بضحك وهى تبتعد عنه ....ههه ياريت 


زين وهو يقترب منها ....وانا جاهز اقعد 


نبض وهى تدفشه ...يلا يازين روح شغلك 


زين ...اوك


فى الليل ظلت نبض تنتظره وغضبت كثيرا لأنه وعدها أنه سوف يعود بدرى


حتا ذهبت الى ياسين قائله .....احم زين فين ياياسين 


ياسين ....معرفش والله يانبض انا استغربت بردك لما مش لقيته 


نبض بتوتر .....اوك 


وانتظرت نبض كثيرا حتا جاء زين يقف أمامها بهيبته جريت عليه احتضنته بغضب طفولى قائله . .كده يازين اتأخرت كتير مع انك وعدتينى انك هاتيجى ب.......


لم تكمل حديثها حتا دلفت فتاه وهى ليلى 


نبض لزين .....مين دى يازين 


زين بجديه .....ليلى 


نبض ....انا مش يسأل على اسمها معاك بتعمل اى 


زين بديه وهو يحتضن ليلى ....دى ليلى هاتبقى مراتى 


نبض بدموع ....نعمم انت بتهزر يازين 


زين ....وانا هاهزر مع عيله زيك لى 


نبض بدموع ....عيله !

ثم أكملت حديثها بضحك وعياط ....ههههه دى المفاجأة يازين .عيطت وضحكت هههههه قد اى انا غبيه 

وقتها وقعت ليصرخ زين قائلا ....نبضضضضض

جاء جميع من فى القصر  


بعد البااك .....


نبض فوقت واتأقلمت وظهرت الدموع بعينها لتقول .....ههه كانت فعلا مفاجأه فظيعه هههه


حسام بشك.....اكيد فى حاجه يانبض زين عمره مايعمل كده وخلاص


نبض بسخريه ....افتكرت كده حاولت اتقرب وفى النهايه كنت برجع مكسوره


حسام فى نفسه ....اكيد فى حاجه وانا هاعرفها 


****************


ذهبت ليلى 


ليفتح لها الباب قائلا ....اى جايه فى الوقت ده لى 


ليلى ....فى مصيبه ...


لم تكمل كلامها حين استمعت لصوت يجد من خلفها .....جيت عشان اقولك إن زين عرف كل حاجه وطلع مش سهل 


نظرت خلفها لتقول بزهول ....زين 


مامصير حمزه ودينا ماشهور والدتها الأن 


ما رده فعل مالك بعدما تخبره أسيل بما يحدث


ملك وأمير سؤال هل سيدوم حبهم


ماهو سر نورهان 


نهله وياسين هل ستترك الشركه بسب ما 


حسام سؤال الان من يكون وهل هو مجرد صديق لهم 


ماهو مصير ليلى الأن 


ولما تغير زين فجأه مع نبض 


وما هو السر الذى يخفيه زين 


سنتعرف كل هذا فى الحلقات القادمه

#نبض_الزين


البارت العاشر...


نظرت خلفها لتقول بصدمه ...زين


زين ببتسامه ....اى فاجأتك صح اهدى اهدى بس وخدى نفسك عشان تستحملى باقى المفجأت 


ليلى .....انا هو انا والله 


أشار لها زين لتصمت ثم تحدث قائلا..


انت قولتى كتير سيبينى بقا أقولك انا 


أى كنتى مفكره إن زين الأسيوطى نايم على ودانه جايه تلعبى معايا المفروض قابل ماتدخلى  فى اللعبه تكونى عارفه مع مين بتلعبى عيب عليكى ثم أخذ نفسه ليتحدث مره اخرى وهو مبتسم......  انا فعلا فى الأول كنت جايبك وماكنتش أعرف أن انت انسانه حقيره ليقول انا هاحكيلك عشان الدهشه باينه اووى على وشك


فلاش باااك 


بعد ان  دلف ياسين إلى مكتب زين وقال له إن چاكسون بعت رجاله يقفوا على الأرض كان قبلها بقليل زين علم أن كل شئ يعمله يوصل الى چاكسون فاعلم زين أنها حد قريب منه فاشك فى  إحدى السكرتيرات وقرر أن يغيرهم وقتها تأكد أنها ليلى حين أبدل السكرتيره بأخرى 


حدث زين أمير وكلفه بأن يبلغ أحد من الحرس بمراقبة ليلى وبالفعل كان شكوكه صحيحه وهى من تعمل كل هذا فوضع خطه لكى يجعل ليلى تفكر أنه سيكون ضحيه لهم 

وفى ذلك اليوم اللى ليلى ذهبت فيه  إلى الشركه علم زين وقتها أنها جايه تاخد الملف وتبدله بملف تانى فقرر أن يصدها 

نبض_الزين

البارت التامن والتاسع والعاشر

بقلمى_جهاد_محمد

كامله على مدونة النجم المتوهج 

وبعد أن جلسوا جميعا أتاه هاتف وكان المتحدث هو الشخص المكلف بمراقبه ليلى اخبر زين أن الرجل الذى تذهب إليه ليلى نقل مكانه ولم يعلم أين ذهب بعد أن أغلق الهاتف معه 


نظر إلى امير كى يحدثها وأخبره أن يتحدثوا امام ليلى عن خطتهم كى تذهب ويذهبون خلفها 


بعد الباك ....


زين بضحك... اى رأيك يااليلى هانم  


ليلى بغضب وصراخ.....انا مش هاسيبكم فى حالكم انتوا اللى دمرتونا انتوا دمرتوا عيلتى خليتوا ماما تموت مقهوره وانا هانتقم منها عمتك بابا اتجوزها على ماما وقتها ماما اتقهرت وماتت وانا من وقتها وانا حلفت أن هانتقم منكوا واحد واحد ولما عرفت انك تعبان وعايز نبض تبعد عنك عشان متتقهرش وقتها انا اللى خليتك تاجيلى عشان اقدر ادخل عيلتكم واخد كلى اللى بتملكوه 


كان زين وأمير يقفون بدهشه هل لهم عمه !


وان كان هذا صحيحا أين هى الأن 


كان أمير يقف بصدمه زين مريض !


أشار زين إلى الشرطه التى كانت تقف بلخارج وتنتظر اشاره من زين الأسيوطى 


كانت ليلى تمشى مع إحدى العساكر وتقول بصرااخ ....صدقنى هانتقم متفكرش أنها النهايه يا زين انا هارجع تانى هارجع وهانتقم مين عيلتك كلها 


أهداها الشرطه هى ومن معها 


ثم تحدث أمير قائلا إلى زين .....انت تعبان !


زين ....دى هبله وبتخرف 


أمير بغضب ....زين متفكرش أن هاصدقك مش على أساس انا اقرب واحد منك عشان يازين فى اى 


زين وهو يغمض عينيه ثم خرج زفيرا....أيوا يا أمير انا تعبان


فلاش باااك....


كان زين جلست بلشركه ويحس بألم للغايه أعتقد أنه إرهاق ولأنه لم يكن تناول الطعام ثم حدث نفسه ببتسامه قائلا ....لو ست الكل عرفت هاتبقى نهايتى 


ثم جذب چكيته وصعد بسيارته ليذهب إلى القصر 


بعد أن وصل زين إلى القصر صعد غرفته وابدا ثيابه ثم توجهه إلى معشوقته 


كانت نبض تقف أمام الشرفه بسرحان لتفوق من سرحانها على زين وهو يحتضنها من الخلف ابتسمت قائله ....اممم جيت بدرى النهارده 


زين جذبها لتقف أمامه ليقول ....امم حبيت ناكل مع بعض 


نبض ....احم 


زين ....فى شك 


نبض بمرح ...أنا أقدر 


وذهبوا سويا وتناولون الطعام وجلسوا معا حتا أحس زين ببعض الالم فى معدته فقرر أن يترك نبض كى لا تكشف المه وتحزن وهو يعلم كم تعشقه


فى صباح اليوم التالى ارتدى زين وذهب إلى نبض وأخبارها أنه سيعود مبكرا ويحضر لها مفاحأه 


وبعد أن تركها شعر ببعض الألم فقرر الذهاب الى المشفى أخبره الدكتور الخاص بلعائله   بأن يجرى بعض التحاليل وظهرت النتيجه بأن زين عنده كانسر بلدم ويجب الذهاب الى أمريكا كى تعالج منه 


فقرر زين أنه لن يتعالج وقرر بأن يجعل نبض تكره فأحضر ليلى كى يقهرها  


بعد البااك 


أمير .....يااااه يازين للدرجادى انا صاحبك لا ونعم الصحوبيه واضح اووى ان انا صاحبك دانا لما بيحصلى حاجه انت اول واحد بجرى عليه اقوله


زين بحزن.....ماكنتش عايزكم تزعلوا 


أمير ....انت لازم تقول للدكتور وتروح أمريكا عشان العمليه


زين وهو يضع يديه على أمير .....مش هاروح يا أمير فى حته ده نصيبى


أمير ....هو ده فعلا نصيبك بس بقا فى حاجه اسمها الطب وعلاج يعنى مش لما يحصلنا حاجه نقف ونقول لا خلاص ده نصيبنا 


زين ....انا مش حابب اعمل حاجه وياريت نبض متعرفش حاجه من دى 


أمير ....زين بس ...


قطعه  زين قائلا ...أمير لو سمحت 


أومأ أمير برأسه غاضبا من صديقه


زين ....يلا عشان ماحدش يشك فحاجه


أومأ أمير برأسه لحزنه الشديد


******************


فى إحدى الفنادق....


فاقت دينا ووجدت بجوارها لتقوم مسرعه وتصرخ


ليفوق حمزه على صوت صريخ ليجدها  تقف بدموع وحزن


حمزه ....انت مين انا بعمل اى هنا 

نبض_الزين

البارت التامن والتاسع والعاشر

بقلمى_جهاد_محمد

كامله على مدونة النجم المتوهج 

دينا بغضب وصراخ ....انت حيواااان انت بتسألنى انا انت استلغتنى انت ازاى تعمل فيا كده 


حمزه بغضب ......انت بتقولى اى انا معملتش حاجه صدقينى انا ملمستكيش 


تركته دينا وتوجهت مسرعه إلى الخارج وهى تبقى لتذهب إلى منزلها لكى ترى مالم يكن متوقع


ذهبت دينا إلى أسفل وتوقفت أحدى السيارات وركبت وكانت لم تتوقف عن الدموع 


وقفت السياره أمام منزلها لتذهب مسرعه إلى أعلى لتجد أشخاص كثيره امام منزلها لتمسح دموعها قائله ...فى أى انتوا بتعملوا اى هنا ماما ماما فين 


ليجيبها أحد جيرانها قائلا ....البقاء للله


صرخت دينا قائله بغضب.....انت بتقول كده ليه ابعدوا يلا اطلعوا بره 


لتدخل إلى المنزل وتجد والدتها نائمه على الأرض لتصرخ دينا ....لا ياماما متسبنيييش أنا محتجالك طب قوليلى انا اعيش لمين دلوقتى ااه ياماما قومى انا أسفه أنا  أسفه والله غصب عنى 


لتجذبها إحدى جارتها لتقوم وأخذوا والدتها 


*******************


كان حمزه قد نزل من الفندق بحيره ولم يتذكر شئ غير أنه تناول العصير الذى أحضره إسلام إليه وبها لم يعلم شئ غير أنه كان دايخ


نزل حمزه وصعد سيارته بسرعه فائقه 

******************


فى قصر عائله الأسيوطى 


وصل كل من زين وأمير ليجدوا الجميع يجلس بمرح أشار زين لأمير بأن لا يتحدث 


منى ....كنتوا فين 


زين ....كان فى شويه شغل رحت انا وأمير خلصناه 


مها ....طب تعالوا اقعدوا 


إبتسم أمير وجلس بجوار ملك بينما زين استأذن ليصعد إلى غرفته 


ملك بقلق ....فى أى يا أمير شكلك مدايق


ابتسم قائلا ....لا مافيش حاجه 


ملك ....مش مصدقه 


أمير ببتسامه مكر لكى يجعلها تصمت ....طب ماتيجى وانا أخليكى تصدقينى


رميته بغضب ...أمير 


حسام .....نبض راحت فين 


ياسين .....مش عارف حتا أسيل ومالك مختفين والولد حمزه أتأخر


مها.....نفسى اعرف العيال دول بيروحوا فين 


****************


صعد زين إلى الأعلى ليجد انوار الغرفه مغلقه ليفتح أحد الأنوار ليجد نبض جالسه على أحد المقاعد


زين بصدمه ......بتعملى أى


نبض نظرت اليه بدموع 


زين بخوف وهو يقترب منها ووضع يديه على وجهها ....فى اى يانبض مالك 


لتصرخ بغضب قائله .....ابعد عنى يازين انت عايز منى اى هاااا انا عملت فيك اى لى بتجرحنى انا أذيتك فى اى انا زمبى أن حبيتك هو ده زمبى 


ليقترب منها زين ويضمها إلى صدره قائلا ....هششش اهدى طب فى أى 


كانت نبض تدفشه ولكن لجدوه فهو متحكم فى حركتها 


نبض بدموع ....ابعد عنى 


زين ....مالك يانبض 


نبض بدموع وشهاقات ...وده يهمك فأى 


اخرجها زين من أحضانه قائلا ....يهمنى يانبض فى أى 


لتتركه وتحضر أحدى الورقات لتقول له .....أى ده يازين 


نظر زين بصدمه .....انت جبتى الورق ده منين يانبض 


نبض بدموع ....ده كل اللى يهمك ماخبى عليا انك تعبان يازين وصرخت فيه لتقول انت لى بتعمل فيا كده انت لى مصمم انك تكسرنى عشان حبيتك بجد


جذبها من يديها ليحتضنها  قائلا ....بحبك 


أجابته بدموع وهى تخرج من بين أحضانه ....لو بتحبينى فعلا يازين اثبتلى ده 


نظر لها بتعجب 


لتكمل حديثها قائلا......اعمل العمليه يازين عشانى انت مفكر أن ممكن أقدر أعيش من غيرك وانساك لو مفكر كده تبقى بتحلم يازين 

عشان خطرى يازين عشانى 


احتضنها زين قائلا ...هاعملها يانبض هاعملها اهدى بقا 


وسكنت بين أحضانه 


*****************

نبض_الزين

البارت التامن والتاسع والعاشر

بقلمى_جهاد_محمد

كامله على مدونة النجم المتوهج 

مالك لأسيل ....اخلصى يا أسيل   


أسيل بدموع .....معانا واحد فى الجامعه أكبر مننا بسنه ثم بكت


 ليقول لها ....وبعدين 


وبعديها كان عندنا حفله واتفق مع واحده أنها تصورنى وتعطيلوا صورى وهو دلوقتى بيهددنى بيهم 


مالك بغضب ....اسمه أى ومين ده 


أسيل كانت تبكى 


مالك بغضب ... انطقى 


******************

فى منزل نهله 


كانت تجلس شارده حتا قطع شوردها دخول والدتها 


سهير بحب .....مالك يانهله


نهله ببتسامه ....مافيش ياماما 


سهير ....عليا بردك


نهله بضحك....هههه والله مافيش كنت سرحانه شويه 


سهير.... طيب قومى افطرى يلا ونامى بدرى عشان بكره شغلك 


نهله ببتسامه ....اوك

*******************


فى منزل نورهان 


نورهان بغضب .....انا مش قاعده ياماما من الشغل غير لما تدينى سبب مقنع يخلينى اقعد 


سمر بغضب ....نورهان انا هاتحيل عليكى يعنى 


نورهان .....اى السبب 


سمر بغضب......اهو كده مش عايزاكى تقربى من العيله دى 


نورهان. ...انت عرفاهم منين ياماما 


سمر .....هو .......

*****************

فى منزل دينا 


كانت دينا تجلس ودموعها على وجهها ذهب كل ماتملكه هى السبب هى من طرقت والديتها لوحدها وهى تعلم بأن ليس ليهم أقارب لم تحكى لها والدتها من قبل عن أهلها وهى لم تعلم ما سبب موت والدتها 

***********

ماشعور دينا عندما تعلم أنها سبب موت والدتها وماذا ستفعل الأن 

نهله وياسين سيفترقون بسبب ما

ماهو سر نورهان 

مالذي سيفعله مالك فى هذا الشاب 

هل أسيل ستسامح مالك على مارأته

أمير وملك سيجتمعون  

هل ستنجح عمليه زين ام ستكون سبب فى فراقه عن معشوقته 

هل ستعود ليلى  وتحقق انتقامها

يتبع...

تكملة الرواية من هنا 👇👇👇👇👇👇

من هنا

تعليقات

التنقل السريع
    close