القائمة الرئيسية

الصفحات

الأخبار[LastPost]

رواية الخديوي البارت الثاني كامله علي مدونة النجم المتوهج للروايات



رواية الخديوي

البارت الثاني

بقلم اسراء هاشم


 الخديوي بيجيب اخرة منها وبيضر"بها فمكان في رقبتها بتفقد ورد وعيها وبيطلع الخديوي مسد"سه وبيضر"ب عليهم نا"ر وبيتبادلو ضر"ب النا"ر  وبيقربو منه والعربيتين جمب بعض وبيخبطو في عربيه الخديوي وبيضر"بو عليه نا"ر وبتيجي ط"لقة في دراع الخديوي اللي بيجز علي سنانه بوجع وبيضر"ب عليهم نا"ر بكل غضب وهو بيسوق بسرعه وكانه بيسابق الريح لحد ما بيقدر يهرب منهم وبيوصل لمكانه وبيكونو رجالته هناك بيركن الخديوي عربيته وبيبص جنبه بيشوف ورد اللي لسه فاقدة الوعي بيبصلها الخديوي وبيقول انتي طلعتلي منين يا ست اما نشوف حكايتك اي وبينزل الخديوي من العربيه وبيفتح الباب ناحيه ورد وبيشيلها الخديوي وبيدخل بيها مكانه اللي بيبقا عبارة عن بيت كبير من دورين ولكن منعزل فهو فمكان وسط نخل ومزارع كتير الخديوي وهو يدخل لداخل وبينادي علي واحد من رجالة وهو بيقول صلاح وبياتي صلاح وهو بيقول كل ده يا خديوي روحت فين قلقنا عليك انا والرجالة وبيبص لورد وبيقولو اده مش دي البت بتاعت المطعم الجرسونه اي اللي جبها هنا🤔


الخديوي بنفاذ صبر انت بالع راديو يا ابني افتح الاوضه الللي فوق يلا عشان احطها عشان دراعي متصاب ومش قادر 


صلاح وهو بيجري لفوق بيفتح الباب وبيقولو فتحت الباب يا خديوي بيطلع الخديوي وهو شايل ورد وبيدخل للغرفة وبيحط ورد علي السرير وبيوجهه كلامه لي صلاح وهو بيقول خلي ام الخير تيجي تفضل معاها لحد ما تفوق وبيخرج الخديوي خارج الغرفة وبيروح لي اوضته وبيروح وراة صلاح وبيدخل الغرفة وبيكون الخديوي واقف في نص الاوضه بيقلع جاكيته وبيرميه باهمال وبتظهر عضلاته البارزة والقوية وبيقول الخديوي لي صلاح امير فين


صلاح تحت يا كبير وهو كمان خد رصا"صه بس جت فرجله 


الخديوي الحسيني هو اللي وراة اللي حصل ده بس وقسما بالله مهعدهالو المرة دي هو ابتدي العر"كه 


صلاح ناوي علي اي يا كبير الحسيني مش هيسكت بس الصفقه اللي خدتها بدالو 


الخديوي وانا مستني اشوف اخرة اي الخديوي مبيخفش يا صلاح ولا بيهمه الحسيني ولا غيرة وانت عارف ده كويس 


صلاح عارف يا كبير بس عشان نبقا عاملين حسابنا لي اي حاجه تحصل وانت عارف الحسيني وراة نوش كتير 


ورد بتكون نايمه علي السرير بارتياح بتبتدي تتقلب ورد مكانها وبتفتح عيونها وهي بتتعدل وبتفرد دراعتها ولكن بتصرخ بفزع وهي بتحط ايدها علي قلبها بفرغ 


وام الخير بتصرخ علي صراخها هي كمان وبتقولها اي في اي 


ورد بفزع انتي مين يا ست انتي في حد يبقا قاعد فوش حد كدا خضتني 


ام الخير اعملك اي يعني بقالك ساعه مش بتصحي كنت بشوفك عايشه ولا مي"ته 


ورد حرام عليكي فال الله ولا فالك يا ست انا عايشه اهو بتمو"تني وانا عايشه ربنا يحميني 


ام الخير وهي تلوي شفاتيها كلنا هن"موت يختي مش هتفضلي متح"نطه يعني فيها بلا و"كسه 


ورد بتبص حواليها وبتقولها هو انا فين وانتي مين اصلا وانا مين اللي جبني هنا انتو خا"طفني نهار ابوكو اسو"د انا اتخط"فت 😳 


ام الخير بقولك اي يا بتاعه انتي وطي صوتك يختي صوتك عالي خر"متي ودني وبعدين معرفش الخديوي اللي جابك 


ورد وهي بتقوم تقف علي السرير وبتقول برد"ح نعم يعنيا ده نهارو اسو"د الخديوي انتو فاكرني سهلة ولا اي وتخطف"وني لا يا ماما دنا ورد اللي محدش يقدر عليها واللي يقربلي اكل"و بسناني كدا واقر"قشو 


ام الخير بتبصلها بصدمه وهي بتعدل نضارتها النظهر وبتقولها انزلي يا ورد انزلي يا حبيبتي انتي مالك قربتي تجيبي السقف مش بس لسانك طويل انتي طلعتي فرعه كمان 


ورد وهي بتنزل من علي السرير وبتقولها افتحيلي الباب ده يا ست انتي اما اشوف الخديوي ده كمان اللي خطف"ني 


ام الخير ما تتهدي يا وليه شوية صوتك عامل زي السرينه وبعدين الخديوي شوية وهيجي 


ورد وهي تبعدها عن طريقها وبتقولها هو انا لسه هستنا اما يجي وبتروح ورد باتجاه الباب وهي تحاول تفتحه ولكن لا يفتح معها بتخبط ورد علي الباب جامد وهي بتقول افتح الباب يا خديوي انت يالي اسمك خديوي دنا هوديك فد"اهيه وبتخبط ورد بكل قوتها وبتقول افتح يا خديوي بقا انا تضر"بني وتخط"فني دنا هروح فيكم فد"اهيه 


ام الخير واقفه تبصلها بصدمه 😳😳 


الخديوي بيكون فاوضته هو وصلاح وبيسمعو صوتها وبيخرج الخديوي هو وصلاح وبيخرج رجاله الخديوي علي صوتها وبيتلم الكل علي صوت ورد اللي تقريبا بقا يرن فالمكان وهي بتنادي علي الخديوي وبتقول افتح يا خديوي يا مجر"م بقا انا تخط"فني بيروح الخديوي بسرعه عند الاوضه وبيفتح الباب وبتكون ورد واقفه ورا الباب اول ما الباب بيتفتح بتشوف الخديوي قدامها ومعاه رجالته 


بتقول ورد بصوت عالي بقا انا تخط"فني ياخديوي دنتا يومك مش معدي وانت اللي جبتو لنفسك 


الخديوي بحده وصوت عالي انتي مبتتهديش يا ست انتي عاملة ازعرينا فالمكان قولتلك مش عاوز اسمع صوتك قبل كدا انتي غب"يه مبتفهميش


ورد بش"هقه وبتسقف بايدها وهي بتقول انت واضح الاداب مبيجيش معاك وشكلك عاوز تتهز"ءق وشكلي انا االي اهزء"قك تعاله بقا يا اسمك اي انت كدا عشان تبقا تض"ربني تاني وبتشمر ورد كمها وبتلم شعرها كعكه فوضوية 


الخديوي بيبصلها بتعجب وبيقولها انتي هتعملي اي يا ست انتي 


ورد هعمل كل خير يا يعنيا وبت"نط عليه ورد وهي بتضر"بو وبتشدو من شعره ورجالة الخديوي واقفين مبرقين بصدمه هما وام الخير والخديوي بيتعصب وبيقولها نهارك اسود وورد بتضر"ب فيه اكتر وهو بيقولها لولا انك ست مش عاوز اتغبي عليكي يا ست انتي هتزعلي مني والله وورد بتض"ربو اكتر والخديوي بيقول بصوت عالي انتو واقفين بتتفرجو يا بها"يم شلوها من عليا بدل ما اق"تلها 


بيفوق صلاح من صدمته هو وامير وبيقربو من ورد وبيحاولو يبعدو ورد عن الخديوي اللي متشعلقة فيه وماسكه شعرة ومش عاوزة تسيبو وصلاح بيحاول يمسكها بتع"ضو ورد من ايديه بيصرخ صلاح وهو بيقولها يا بنت العضا"ضه سيبي ايدي 


ورجاله الخديوي بيحاولو يكتمو ضحكتهم من منظر الخديوي وصلاح وامير اللي ورد زقته وقع علي الارض تقريبا وام الخير واقفه مبرقه بصدمه وبتقولها وليه مفتر"ية 


ولكن بيسمع صوت الط"لقات النا"رية التي حول المكان وبيفوقو رجالة الخديوي علي صوت وبينزلو يجرو لتحت 


وورد لسه ماسكه في الخديوي ومش راضيه تسيبو وبتع"ضو من ودانه والخديوي بيتعصب وبيقولها بغضب _________ 


#يتبع 


#الخديوي  قولولي اي رايكم فيها اكملها ولا 


#بقلم_إسراء_هاشم

بداية الروايه من هنا 👇👇👇


من هنا

تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close