البارت الاول حتي النهايه
الجزء التاني
من طفله الاسد...بقلم حنين احمد🖤🔥
-ملك بفرحه ودموع:اسر جاي انهارده انا مش مصدقه
-حنين بدموع جريت عن الجناح.....
-اسد بحب:وحشني الواد دة والله....وانت كمان يملوكتي
-ملك بضحك:لسه منستش الاسم دة
-اسد بحب:مقدرش....وقاطعهم دخول سلمي
-سلمي بحب:حبيب قلب عمتو الي جاي انهارده والله وحشني اووي اووي وعملتله كل الاكل الي بيحبهه
-دعاء بفرحه:اخيرا بعد السنين دي هشوف حفيدي
-ملك بدموع:اه والله مش مصدقهه بجد وحشني اووي حبيب قلب ماما دة
"في مكان تاني"في امريكا تحديدا
-اسر:الو
-حازم بفرحه:قلب اخوك وحشني وربناا
-اسر بضحك:وحشتك ي شقي....ههههههه انشاء الله راجع انهارده طيارتي كمان ساعهه
-حازم بفرحه:تعالي بقاا بسرعه عشان في مفجأه هتفرحك اووي
-اسر بهدوء:ماشي يعم هقفل انا عشان متاخرش
-حازم:ماشي توصل بالسلامة
-اسر:الله يسلمك...وقفل
-اسر لنفسه بحب:يااااه يحنين اخيرا هرجع واشوفك تاني مش مصدق اني خلاص هشوفكك وحشتني .... وطلع صورة لبنت صغيرة ومع ذلك تشبه القمر... وكمل بحب عمري مقدرت اشوف بنت غيرك حبك عايش معاياا وهيفضل عايش معاياا
-السواق:اتفضل ي باشاا العربيه جاهزة
-اسر بكل هيبه فهو ابن المنشاوي:تمام....وركب العربيه وفي طريقه الي حب حياتهه الي معشوقته التي عشقهاا منذ الصغر
"في قصر المنشاوي"في جناح حنين تحديدا
-حنين بدموع:الو ي سهر
-سهر بفزع:مالك يحبيبتي بتعيطي لي
-حنين بشقه ودموع:ج..جاي انهارده ي سهر جاي
-سهر بعدم فهم:هو مين.....اوعي يكون
-حنين بدموع:هو يسهر هو اسر جاي انهارده مش مصدقه اني هشوفهه بعد كل دة
-سهر:اهدي بس يحبيبتي اهدي
-حنين بدموع:مش مصدقه انه جاي مش مصدقه بجد انا اول ما خالتو ملك قالت انه هيوصل انهارده معرفتش اعمل اي ودموعي نزلت لوحدهاا يتري شكله بقاا عامل اي
-سهر:معلش يحبيبتي متعيطيش بس انتي عارفه مقدرش اشوفك كدهه
-حنين بدموع:ت....تفتكري هيعمل اي اما يعرف اني......
"استووب نتعرف علي ابطالناا الجداد"
(حنين جزء من قطع القمر اووي عيونهاا زقاء بشرتهاا ناصعه البياض خدودهاا حمراء وكذلك شفايفهاا خريجه كليهه اداب يعشقهاا كل الرجال قصيرة جداا ومعلومه تانيه هنعرفهاا بعدين)
(اسر المنشاوي شاب تعشقه كل النساء ولكنه يعشق واحدة بس يتميز بالجمال الرائع عيون عسلي جذابه بشرة ناصعه البياض غمازات تذيدة وسامهه درس في امريكاا خريج كليه الهندسه يعشق حنين بجنون" الباقي نعرفه بعدين......
-"في الطيارة تحديدا"
-المضيفه باعجاب:اهلا اهلا اسر باشاا
-اسر ببرود:اهلا
-المضيفه باعجاب:تامر باي حاجه
-اسر:لا اتفضلي انتي
-المضيفه باعجاب:تمام يباشا....ومشيت
-اسر لنفسه بحب:ياه بحنين نفسي نفسي دلوقتي ابقاا عندك نفسي اشوف شكلك اتغير ولا لا بس متاكدة انك لسه اوزعتي....وضحك بخفه
Flashback قبل اربع سنين في قصر المنشاوي
-اسر بفرحه:اخيراا يحنين هندخل الكليه مش مصدق اننا خلصنا من ثانوي
-حنين بضحك:ايوة يخرابي بس والله هتوحشني ايام الثانوي دة احنا كنا بنعمل عمايل
-اسد بحب:الف الف مبروك يولاد انا حجزتلكم تذاكر هتسافروا تكملوا دراسه برة
-حنين واختفت ابتسامتهاا:انا
-سلمي بزعل:لا انا بنتي مش هتسافر وتسيبني ابدا انسو
-حسام:لي يسلمي مهي هتسافر مع اسر
-ملك بدموع:يعني اسر هيسافر ويبعد لي ي اسد الجامعات الي هناا كويسه جداا
-اسد بحب:حبيبتي اهدي الجامعات في امريكا احسن بكتير واسر هيسافر
-سلمي:خلاص انا قولت كلمه بنتي مش هتسافر دة اخر كلام.....وطلعت الجناح
-اسر بحزن:تمام يبابا....بعد اذنكم....وطلع الجناح
-حنين بدموع:بعد اذنكم....وطلعت ورا اسر
"في جناح اسر"
-طق طق طق
-اسر:ادخل
-حنين بدموع:اسر انت هتسافر
-اسر بحب:بس بس بس بلاش دموعك دي....وبعدين دة امر بابا
-حنين بدموع:خلاص ي اسر....بس اوعدني ترجع بسرعه
-اسر بحب وكاد ينهار:اوعدك ي اوزعتي اني هرجع بسرعهه
-حنين بضحك ودموع:ههههههه هتوحشني اوزعتي دي والله
-اسر بحب:وانا هوحشك
-حنين بخجل:احم احم....هروح اوضتي انا بقاا
-اسر بحب:ماشي ي اوزعتي تصبحي على حاجه حلوه شبهك
-حنين بدموع مكتومه:تصبح علي جنه....وخرجت
-اسر لنفسه بحب:هسافر ازاي واسيبك ي اوزعتي انا مقدرش اعيش من غيرك ابدا
Back....
-المضيفه:اسر باشاا....اسر باشاا قوم
-اسر قام بفزع:حنين
-المضيفه باعجاب:الطيارة شويهه وبنستعد للهبوط
-اسر:تمام
"في قصر المنشاوي"
ملك بدموع:اسر كلمني وجاي في الطريق مش مصدقه اني هشوفه
-اسد بحب:حبيبتي بلاش دموع خلاص هو شويه وهيكون هناا بس بقاا يملوكتي
-حنين بدموع:خالتو ا.....اسر هيوصل امتي
-ملك بحب ودموع:هيوصل بعد شويه يحبيبت خالتو بلاش دموع بقاا
-حنين بدموع مكتومه:حاضر....وطلعت الجناح
-ملك بدموع:امتي بقاا يوصل نفسي اشوفه بقاا عامل ازاي
-اسد بغرور:اكيد مز زي ابوة
-سلمي بحب:يووة الواد دة اتاخر لي....سعاد اعملي قهوة وطلعيهاا لماما
-الخادمه:حاضر.....وطلعت
-حسام:هيوصل امتي بقا
-ملك بدموع:زمانه علي وصول......وقاطعهم صوت عربيه
-تيت تيت تيت
-ملك بدموع وخرجت بسرعه:شاكلو وصل
-اسد بحب خرج...ومعاه حسام
"قدام بوابه القصر"يخرج من العربيه بكل هيبه وجمال وبعض من الغرور فهو اسر المنشاوي
- ملك بدموع وفرحه وحب:حبيب قلب ماما اي الحلاوة دي يولا يخراشيي يناس انا عندي ابن عسل كدهه وحشتني يحبيب ماما عامل اي كنت بتاكل كويس مالك خاسس لي وحشتني اووي اووي والله
-اسر بحب وهو يحضنهاا:بس بس خلاص انا هناا وانتي كمان يماما وحشتني اووي والله
-ملك بدموع وحب:حبيب قلب ماما
-اسد بحب:حبيب بابا تعالي في حضني يولد
-اسر بحب وهو بيحضنه:حبيبي ي بوب والله وحشني اووي
-سلمي بحب ودموع:تعالي في حضن عمتو تعالي
-اسر وهو يحضنهاا:حبيبتي يعمتو والله
-حسام بضحك:تعالي في حضني انا كمان
-اسر بضحكه بينت غمازاته:حبيبي يعمو
-اسد بحب وضحك:يلا بقاا ندخل ولا هنعيش هناا
-كلهم بضحك:يلا...... ودخلوا
-اسر برتباك:هي....هي حنين منزلتش تستقبلني لي
-ملك بهدوء:حبيبي انت عارف انكم كنتوا قريبين من بعض اووي وحنين مكانش ليهاا اصحاب او اي حاجه انت كنت كل حياتهاا انت كنت كل حاجه عندهاا كان يومكم كله مع بعض وفجأة لقيت نفسهاا لوحدهاا وانت سافرت وهي تعبت جامد اووي بعد سفرك ف اعزرهاا معلش
-اسر بحزن:حصلهاا اي يماما تعبت ازاي
-ملك:يلا بس ندخل وهبقاا احكيلك
-اسر:يلا....ودخلوا
"في قصر المنشاوي"
-دعاء بدموع:حبيب تيتا تعالي في حضني
-اسر وهو يحضنهاا:حبيبتي يتيتاا وحشتني اووي والله....وكمل بمشاكسه وبعدين اي الحلاوة دي بس
-دعاء بحب وضحك:طول عمري يواد
-الخادمه.:منور يحبيبي
-اسر ببتسامه:حبيبتي يدادة
-ملك:نادي علي حنين من فوق عشان الاكل
-اسر برتباك وشوق:احم
-الخادمه:حاضر يهانم....اسر باشاا في تليفون عشانك
-اسر:تمام.......وراح للتليفون
-سلمي:يلا علي السفرة بقاا
-كلهم:يلا....وراحوا
-علي جانب اخر........عند اسر تحديدا
-اسر:الو
-حازم:حبيب اخوك شوفت عربيتك قدام القصر اطمن بليل هبقاا اعدي عليك عشان اقولك علي حاجه هتفرحك اووي"حازم صديقه من الطفوله ساكن في القصر الي قدامهم"
-اسر:يارب يكتر الافراح....هروح اكل بقاا واقع من الجوع
-حازم بضحك:ماشي بالف هناا يارب....وقفل
-اسر لنفسه بحب:انزلي يحنين بقاا نفسي اجري عليكي واخدك في حضني وابعدش عنك ابداا نفسي اشوفك بقاا....وخرج علي السفرة
"في جناح حنين"
-طق طق طق
-حنين مسحت دموعها وقالت:ادخل
-الخادمه:حبيبتي الهانم بتقولك يلا الغدي جاهز
-حنين بدموع مكتومه:حاضر يدادة اتفضلي انتي
-الخادمه:تمام يهانم...ونزلت
-حنين لنفسهاا برتباك ودموع:هشوفه ازاي بس طب هقوله اي يتري شكله اتغير عن زمان....وقامت لبست ميني دريس كاشمير وكوتشي ابيض اما شعرهاا رفعته ديل حصان وسابت خصلتين علي وشهاا.. ونزلت
"علي السفرة"
-اسر بحب:وحشوني اووي والله
-ملك بدموع:وانت كمان يحبيبي انا مش مصدقه والله
-اسر بحب:حبيبتي يماما.....وقاطعهم نزول قطع القمر اعلي درجات السلالم
-سلمي:تعالي يحنين
-اسر بصدمه وحب ولهفه وشوق:ح....ح...ن...ي...ن....قالهاا بتقطع فهو لم يتخيلهاا بهذا الجمال
-حنين بدموع مكتومه:اسر....
-ملك بحب:اقعدي يحبيبتي
-حنين بدموع مكتومه فهي اشتاقت لهو:ح...حاضر...وقعدت
-سلمي:يلا يحبيبي كل
-اسر بصدمه وحب:ازيك ي حنين
-حنين بدموع مكتومه وهي وشهاا في الطبق:ب...بخير
-اسد:يلا يولاد الاكل
-كلهم:تمام....وبداو في الاكل بين نظرات اسر لحنين الي متجاهله النظر ليه....بعد شويه خلصوا اكل وراحوا لاوضه الصالون
"في الصالون تحديدا"
-طق طق طق
-اسر:افتحي يدادة دة اكيد حازم
-حنين برتباك ودموع:احم احم
-الخادمه:حاضر...وفتحت
-حازم ببتسامه وهو يحضن اسر:حبيب اخوك وحشني وحشني والله بس اي الحلاوة دي هي امريكاا بتغير كدهه
-اسر بضحك:شوفت بقاا تعالي اقعد
-حازم:عامله اي يماما
-سلمي بحب وارتباك:الحمدلله يحبيبي احم
-حازم:ازيك يعمي
-حسام ببتسامه:الحمدلله بخير
-وفجأة حازم راح وقف قدام حنين وشدهاا لحضنه:حبيبتي وحشتيني
-اسر بغضب جنوني:انت ازاي تحضنهاا كدهه
-حازم بحب ومسك ايد حنين:اي يعم مهي خطيبتي وهو دة الخبر الحلو
-اسر بصدمه وارتباك وذهول: خطي...... وفجأة
(لووووووووولي 😹🖤🔥 البارت خلص يحلوين
البارت التاني.... الجزء الثاني لطفله الاسد... بقلم حنين احمد
-اسر بصدمه وارتباك وذهول: خطيبيه م.... مين اي اي دة
-حازم بستغراب: اي ي اسر مالك هبقاا جوز اختك يعم... وشدد علي حضن حنين الي دموعهااا نازله علي خدهاا
-اسر بدموع مكتومه وصدمه: انتي مخطو.....مخطوبه يحنين...ازاي...امم ازاي وامتي
-ملك برتباك: اتخطبوا من سنه كدهه
-اسر وبدون وعي.... خرج برة البيت بغضب جنوني
-حازم بستغراب: مالوا اسر في اي
-ملك برتباك: لا لا يحبيبي اصل حنين زي اخته ف هو تلاقيه زعل اننا مقولنالوش بس
-حنين بدموع مكتومه شالت ايد حازم وكملت: احم عامل اي يحازم
-حازم بحب: يقلب حازم انا بخير طول مانتي بخير
-حسام: عامل اي يحازم ووالدك والدتك عاملين اي
-حازم ببتسامه: الحمدلله يعمي بيسلوا عليكم...عاملة اي يماما
-سلمي بشرود وابتسامه:الحمدلله يحبيبي وانت
-حازم بحب:الحمدلله
-حنين بدموع مكتومه:بعد اذنكم هطلع ارتاح عشان تعبانه
-سلمي وحسام بقلق:مالك يحبيبتي
-حنين بدموع مكتومه:مليش بس عايزة ارتاح عن اذنكم....وطلعت بسرعه
-حازم:طب استاذن انا
-اسد:منتا قاعد يبني
-حازم ببتسامه:معلش يعمي مرة تانيه....وخرج
-سلمي باستغراب وهمس:اسر مالو ي ملك
-ملك بحزن:مش عارفه يتري خرج راح فين دلوقتي بس ده لسه جاي
-سلمي:معلش يحبيبتي زمانه راجع
-اسد:انا هطلع ارتاح اعمليلي قهوة يسعاد...وطلع
-ملك:وانا يسعاد...وكملت لسلمي هطلع ارتاح شويه عقبال ما اسر يرجع
-سلمي:ماشي يحبيبتي
"في جناح اسد وملك"
-ملك بقلق:اسد
-اسد بحب:اي يملوكتي مالك
-ملك بقلق وحزن:مش عارفه ي اسد خايفه علي اسرحسيت انهاضايق جداا اما عرف بخطوبت حنين وحازم
-اسد:ملوكتي متقلقيش هو تلاقيه اتفاجئ بس انتي عارفه انه كان اقرب حد لحنين من وهما صغيرين وكمان كانت كل حياتهم مع بعض اهدي بس ومتقلقيش يملوكتي
-ملك بقلق:طب هو لسه واصل انهارده ازاي يخرج بس الوقت اتاخر ولسه مرجعش
-اسد:حبيبتي شويه وهتلاقيه جه انشاء الله....خدي يملوكتي القهوة
-ملك بقلق:انا حاسه ان اسر يعني.....
-اسد:ملك حبيبتي اسر بيعتبرهاا اخته
-ملك برتباك:يارب خير
"في جناح حنين"
-حنين بعياط هستيري:الو ي سهر
-سهر بفزع:حنين اي دة انتي بتعيطي لي اي الي حصل اهدي بس
-حنين بعياط هستيري:مش عارفه ي سهر مش عارفه اسر بعد ما عرف بخطوبتي مع حازم خرج ولحد دلوقتي لسه مرجعش
-سهر بهدوء:حنين حبيبتي اهدي بس كدهه
-حنين بعياط هستيري:بقولك خرج ي سهر ولحد دلوقتي مارجعش انا انا عايزة اطمن عليه ده لسه واصل انهارده
-سهر:حبيبتي اهدي بس وهو اكيد شويه وهيرجع وبكرة نتقابل ونتكلم والنبي بلاش عياط
-حنين بدموع:حاضر يحبيبتي
-سهر:والنبي ي حنين متعيطيش وبكرة نتقابل ونتكلم اهدي بقاا
-حنين بهدوء:حاضر يحبيبتي والله ما عارفه اقولك اي انتي اكتر من اختي
-سهر:قلب اختك يحنون والله
-حنين بحب:ماشي يروحي هقفل دلوقتي
-سهر:ماشي تصبحي على حاجه حلوه شبهك
-حنين:حبيبتي تصبحي علي جنه....وقفلت
-حنين لنفسهاا بدموع:هو خرج لي طيب الوقت اتاخر....انا حتي مش معاياا رقمه اعمل اي دلوقتي احسن حاجه هستناه لحد ميرجع عشان اطمن عليه
"في مكان تاني"عند اسر....قاعد علي الارض قدام عربيته
-اسر بدموع وصدمه وذهول وحب وصريخ:لا لا مستحيل لااااااااااا ازاي ازاي ارجع اشوفهاا مخطوبه ولمين لحازم لا ياربي لي كدهه انا طول السنين دي علي امل اني ارجعلهااا ارجع لحب حياتيي لي كدهه لي تعملي معاياا كدهه لي لي تخونيني لي تبعدي عني انا انا مقدرش اشوفك مع غير لي يحنييييييييين
-تن تن تن
-اسر بدموع:الو يماما
-ملك بقلق:اسر حبيبي اتاخرت انت فين
-اسر بوجع وحزن:شويه وجاي يماما نامي انتي متقلقيش
-ملك بقلق:ماشي يحبيبي متتاخرش
-اسر بدموع مكتومه:حاضر يماما...وقفل واخد عربيته وفي طريقه للقصر
"في قصر المنشاوي"في جناح حنين تحديدا
-حنين بدموع:ي اسر بقاا انت فين طب هو بخير اكيد صح.....
تيت تيت تيت صوت عربيه
-حنين بدموع وفرحه:اكيد اسر...ونزلت جري
"في الصالون"
-حنين بهمس ودموع:هي الدنياا ضلمه كدهه لي....وفجأة خبطت فيجسم دافي جداا...وكملت اعااااا
-اسر بوجع وحب وشوق لحبيبه:حنين
-حنين بدموع مكتومه وشددت علي ايدة الي ملفوفه حولين وسطهاا:اس...اسر انا انا
-اسر حط ايدة علي شفايفهاا الحمرة:هششش حنين انا
-حنين بحب ودموع:انت اي
-اسر بهيام وحب:انا ب.....وفجأة افتكر جمله"اي يعم مهي خطيبتي"....وبعد عن حنين بوجع وحزن
-حنين بدموع مكتومه:اسر انت اتاخرت لي
-اسر بوجع ودموع مكتومهه:اطلعي نامي الوقت اتاخر
-حنين بدموع:انا انا كنت عايزة اطمن عليك
-اسر متحاشياا النظر ليها حتي لا يعشقهاا اكتر:حنين الوقت اتاخر اطلعي نامي
-حنين بدموع:اسر ان...انت كنت فين وعيونك مالهاا...اسر بصلي طيب
-اسر بدموع ووجع:حنين اطلعي اوضتك
-حنين بدموع:حاضر....ولسه بتمشي
-اسر بوجع ودموع وحب وشوق وصوت موجوع:اوزعتيي
-حنين بدموع وقفت مكانهاا وبصتله بحب:ا..اسر....واتفاجات باسر يشدهاا لحضنه
-اسر وهو يحضنهاا بحب وشوق:اوزعتي وحشتيني
-حنين بدموع:اسر
-اسر بدموع:اوزعتي...وطبع قب*له خفيفه علي شفايفهاا بحب وحنان وشوق
-حنين بدموع وخجل:انا....وبعدت عنهه بسرعه....وطلعت الجناح بسرعهه
-اسر برتباك:حنين....حنين استني
-حنين طلعت بخجل وارتباك علي الجناح بسرعه البرق....
"في جناح حنين"
-حنين بدموع وخجل وارتباك:اي اي دة اسر ازاي يعمل كدهه انا....واترمت علي السرير وحضنت المخدة بدموع...ونامت
"عند اسر"
-اسر لنفسه بعصبيه:ازاي يغبي تبوسهاا ازاي اعمل كدهه اكيد زعلت انا انا ازاي اعمل كده بس....وفضل وقت طويل كدهه صاحي بيفكر لحد ما علبه النوم ونام علي الكنبه
"تاني يوم الصبح"في الصالونن تحديداً
-سلمي:صباح الخير يجميعاا
-ملك ببتسامه:صباح الفل
-حسام بحب:صباح النور يحبيبتي
-اسد ببتسامه:صباح الجمال
-ملك:اسر وحنين لسه نايمين ولا اي
-سلمي:مش عارفه تقريباا...سعاد اطلعي صحيهم عشان الفطار وصحي ماما كمان
-الخادمه:حاضر....وطلعت
-دعاء:وماما صحيت اهي
-سلمي بضحك:صباح النور
-دعاء بحب:صباح الفل
"في جناح حنين"
-حنين تتامل فراشهاا بنعاس وشعرهاا مفروض جمبهااا بجاذبيه بخدودهاا الوردة وشفايفهاا الحمرا وبياضهاا الناصع.....طق طق طق
-حنين بنعاس:مين
-الخادمه:انا يحبيبتي الهانم بتقولك الفطار جاهز
-حنين برتباك:احم تمام يدادة انزلي وانا جايه
-الخادمه:ماشي يحبيبتي.....ونزلت
-حنين لنفسهاا بخجل وارتباك:احم انا هنزل ازاي طيب....وراحت لبست ميني دريس احمر جميل اما شعرهاا فسبته علي ظهرهاا...ونزلت
"في جناح اسر"
-طق طق طق
-اسر بنعاس:مين
-الخادمه:انا يحبيبي الهانم بتقولك الفطار جاهز
-اسر:تمام يدادة انزلي وجاي وراكي
-الخادمه:ماشي يحبيبي....ونزلت
-اسر لنفسه بندم:هبصلهاا ازاي بس بعد الي عملته امبارح...وقام لبس عبارة عن قميص اسود مفتوحه اول زرايرة يبرز عضلاتهه الجذابه وبنطلون جينز مع جزمه شامواة اسود مع ساعته الواو وريحه البرفان الي تهبل وشعرة الجذاب وايضاا غمازاتهه الي تذوب فيهاا النساء...ونزل
"علي السفرة"
-حنين ببتسامه وارتباك:صباح الخير
-كلهم بحب:صباح الجمال
-ملك بمشاكسه:اي يبت انتي تنامي تقومي حلوة زيادة يخربيتك
-حنين بخجل:حبيبتي يخالتو والله انتي الي قمر
-اسر برتباك وابتسامه:احم صباح الخير...وبص لحنين بشوق واعجاب
-كلهم:صباح الفل
-حسام:تعالي يحبيبي اقعد يلا
-اسر ابتسم وراح قعد علي الكرسي المقابل لحنين
-حنين برتباك:ماما سهر جايه انهارده
-سلمي ببتسامه:تنور يحبيبتي
-اسر بستغراب:سهر الي انا اعرفهاا يعمتو
-سلمي بحب:اه يحبيبي هي
-اسر ببتسامه:اه ماشي
-الخادمه:حنين هانم تليفون عشانك
-حنين:مين يدادة
-الخادمه:حازم باشا
-حنين برتباك:تمام....وقامت
-اسر بغضب محاولا الهدوء فضل باصص علي مكانهاا
-ملك:متاكل يحبيبي مالك
-اسر بوجع:مفيش يماما باكل
-اسد:اي اخبار الدراسه في امريكاا اكيد روعه طبعاا
-اسر:اه يبابا الجامعات هناك ممتازة
-اسد:طب الحمدلله
-حنين جت بحزن وارتباك...وقعدت
-ملك بستغراب:اي يحنون مالك حازم قالك اي
-حنين برتباك:جاي انهارده كان عايز نخرج بس انا مش قادره ف قالي هيجي وكمان يقعد مع ا...اسر
-اسر بغضب:الحمدلله....وقام
-سلمي:حبيبي انت لحقت تاكل
-اسر بغضب ووجع:اه بعمتو....وطلع الجناح وبداخله بركان
-حسام:اسر مالو متغير
-ملك:احم مش عارفه تلاقيه تعبان شويه
تسريع الاحداث....
"في الصالون تحديداا"كلهم متجمعين....
-طق طق طق
-ملك:افتحي يسعاد
-الخادمه:حاضر....وفتحت....ودخلوا حازم وسهر
-سلمي بستغراب:اي دة انتم جايين مع بعض
-حازم بضحك:لا اتقابلناا برة وبعدين دي كانت زعلانه مني عشان واحنا صغيرين اخدت المصاصه بتاعتهاا
-سهر بضحك:ايوة....اسر عامل اي اي يبني هي امريكا بتحلي كدهه
-اسر بضحك:شوفتي بقاا المهم انتي عامله اي يسهر وحشاني والله
-سهر:انا بخير الحمدلله وانت
-اسر:الحمدلله تمام...دايما يارب
-حازم بحب شد حنين لحضنه:عامله اي يحنون
-حنين برنباك بعدت عنه وكملت:الحمدلله تمام وانت وطنط عامله اي
-حازم بحب:الحمدلله يحبيبتي
-اسر بغضب محاولا الهدوء:طنط عامله اي يحازم
-حازم ببتسامه:الحمدلله بتسلم عليكم والله ال قولي علي راي سهر اي الحلاوة دي
-اسر ببتسامه ممزوجه بغضب:اه تسلم يحبيب اخوك
-وبعد السلامات والقبولات والحلويات....
-حسام:حازم خد حنين واتمشو في الجنينه شويه
-حنين برتباك:احم
-اسر بغضب:لا....قصدي ولا حاجه
-حازم مسك ايد حنين وخرجوا....
-اسر بغضب:سهر عايزك في موضوع
-سهر:تمام....وخرجوا
-سلمي:ملك انا قلقانه من الي جاي والله
-ملك:مش عارفه...ربنا يستر
"في الجنينه"
-حازم:مالك يحنين حاسك متغيرة
-حنين برتباك:لا ولا حاجه مش متغيرة
-حازم بحب:بحبك يحنين والله
-حنين برتباك:حازم ممكن ندخل جوة الدنيا برد
-حازم:ماشي يحبيبتي...وفضلوا يتمشو شويه ورجعوا
"في الصالون"
-حنين:اومال فين سهر
-سلمي:مع اسر....اهم جم...وقاطعهم دخول اسر وسهر
-اسر بغضب وجمود:انا عايزة اقولكم علي حاجه
-ملك:قول يحبيبي
-اسر بجمود ووجع:انا قررت اخط
-حنين بدموع وصدمه وذهول:اي
-ملك بفرحه: بجد تخطب مين
-اسر وبكل جمود وبداخله بركان من ايد حنين الي في ايد حازم:هخطب........وفجأه
البارت الثالث وما قبل الاخير🖤🔥طفله الاسد الجزء التاني..... بقلم حنين احمد
-اسر بجمود وبداخله بركان من ايد حنين الي في ايد حازم وكمل: هخطب سهر
-حنين بصدمه: احم
-ملك بفرحه: الف الف مبروك ي حبيبي
-اسر ببتسامه بسيطه:الله يبارك فيكي ي ست الكل
-اسد ببتسامه: الف مبروك ي اسر سهر بنت كويسه جداا الف مبروك ي حبيبتي
-سهر ببتسامه: ربنا يخليك ي عمي الله يبارك فيك
-حازم بفرحه: الف مبروك ي حبيب اخوك
-اسر ببتسامه: الله يبارك فيك ي حبيبي
-سلمي بحب وفرحه: حبيب قلب عمتو الف الف مبروك
-اسر بحب: الله يبارك فيكي ي عمتو
-سلمي ببتسامه وحب: الف مبروك ي حبيبتي
-سهر ببتسامه: الله يبارك فيكي ي طنط
-اسد ببتسامه بسيطه: ها قررتوا الخطوبه امتي.... احنا طبعا هنكلم اهل سهر وهما اكيد مش هيمانعوا
-سلمي بفرحه:الخميس الجاي معاد مناسب صح ولا اي
ملك: احم احم لو هما موافقين مفيش مانع
-اسر: اي رايك ي سهر
-سهر ببتسامه بسيطه: تمام مفيش مشكله بس يعني بابا وماما
-ملك:اكيد طبعاا اسد هيكلمهم
-سهر ببتسامه:احم تمام
-سلمي:مالك ي حنون
-حنين فات من شرودهاا وكملت:لا ي ماما مفيش حاجه....الف مبروك ي حبيبتي
-سهر ببتسامه وحضنتهاا:الله يبارك فيكي ي روحي
-حنين ببتسامه:الف مبروك ي اسر
-اسر بجمود:الله يبارك فيكي
حنين ببتسامه بسيطه:انا هطلع ارتاح شويه عن اذنكم....وطلعت الجناح
-حازم بحب:همشي انا بقا عايزين حاجه
-حازم سلم عليهم وبارك لاسر وسهر تاني وخرج
-سهر ببتسامه:انا كمان همشي الوقت اتاخر
-ملك:استني ي حبيبتي اسر يوصلك
-سهر:لا ي طنط مفيش داعي اسر لسه واصل محتاج يرتاح هخلي السواق يوصلني
-ملك:ماشي ي حبيبتي خدي بالك من نفسك
-سهر ببتسامه:حاضر....وسلمت علي كله وخرجت
"تسريع الاحداث....يوم الخطوبه"في جناح اسر تحديدا
-سلمي بحب وضحك:تؤ تؤ في عريس ينام لحد دلوقتي
-اسر بنعاس:امم صباح الخير ي عمتو
-سلمي:صباح الفل ي قلب عمتو يلا قوم بقا
-اسر ببتسامه:صحيت اهو
-سلمي ببتسامه:يلا قوم خد شاور كده وانزل عشان تفطر
-اسر:حاضر يعمتو
-سلمي ببتسامه:يحضرلك الخير يارب.....وخرجت
-اسر لنفسه:تفتكر هتعرف تحب غيرهاا حب عمرك الي فضلت طول السنين الي فاتت مستني ترجع عشانهاا...ودخل الحمام
"في جناح حنين"
-ملك ببتسامه:صحي النوم ي هانم
-حنين بضحك:صباح الفل ي خالتو
-ملك بحب:صباح العسل ي نن عيون خالتو....خدي دة
-حنين باستغراب:اي دة ي خالتو
-ملك ببتسامه:دة فستان لست البنات عشان الخطوبه بليل
-حنين ببتسامه:ربنا يخليكي ي ست الكل بجد جميل اووي اووي....وكملت بمشاكسه تسلميلي ي ملوكه يقمر انتي
-ملك بضحك:حبيبت قلبي تعرفي ي حنون انك بتفكريني بنفسي وانا صغيرة كنت جميله شبهك كدة
-حنين بحب:طول عمرك قمر طبعاا
-ملك بضحك:ي بت ي بكاشه
-حنين بضحك:عيب عليكي
-ملك بحب:طب يلا بقا خدي شاور وانزلي عشان تفطري
-حنين ببتسامه:امرك ي فندم
-ملك بضحك:حبيبت قلبي......وخرجت
-تن تن تن.....مسدج علي الواتساب من حازم
-حازم:صباح الخير ي ست البنات
-حنين ردت:صباح النور ي حازم
-حازم:لسه صاحيه ولا اي
-حنين ردت:اه
-حازم:ماشي ي حبيبتي اشوفك بالليل بقا
-حنين ردت:تمام ماشي....وقفلت ودخلت الحمام
"في الصالون"
-اسد ببتسامه:صباح الفل ي ملوكتي
-ملك بضحك:صحي النوم ي باشا
-اسد بضحك:اسفين ي هانم
-حسام ببتسامه:صباح الفل
-كلهم:صباح النور
"علي سلالم القصر"
-حنين خارجه من الجناح
-اسر خارج من الجناح....وفجأة خبطت في جسم قصير نوعاا ما فكان من السهل يعرف مين....وفضلوا باصين لبعض
-حنين برتباك:احم اسفه م اخدتش بالي....ولسه هتمشي
-اسر بحزن وهدوء:اوزعتي
-حنين وقفت بدموع مكتومه وكملت:ن.....نعم
-اسر بحب وشوق.:لسه زعلانه منى عشان سافرت زمان
-حنين بدموع مكتومه:الف مبروك علي خطوبتك....ونزلت جري علي السلم
-اسر خبطت ايدة في الحيطه وكمل:لا مش لازم احن كدة هي مخطوبه مينفعش....ونزل
"في الصالون"
-ملك ببتسامه:يلا يولاد تعالوا الفطار
-تن تن تن
-حنين:الو
-سهر بفرحه:حنون حبيبت قلبي صباح الخير
-حنين بحب:صباح الورد ي روحي عامله اي
-سهر بحب:الحمدلله ياقلبي وانتي
-حنين ببتسامه:الحمدلله بخير بيكي
-سهر ببتسامه:متيجي عندي الميكب ارتيست هتيجي وكده وعايزاكي تكوني معايا انتي عارفه مليش غيرك وعادي نجهز هناا عندنا
-حنين بهدوء:تمام ي حبيبتي
-سهر بفرحه:ماشي ي قمر مستنياكي....وقفلت
-ملك:اي ي حبيبتي في حاجه
-حنين ببتسامه بسيطه:لا ابدا بس سهر عايزاني اروح عندهاا وكده اكون معاها يعني والميكب ارتيست كمان هتيجي عندهاا
-سلمي ببتسامه:تمام ي حبيبتي روحي وخدي بالك من نفسك
حسام:امم السواق استاذن نص ساعه
-اسد:اسر يوصلهاا طيب
-حنين برتباك:احم احم
-اسر:تمام يلا بينا ولا اي
-ملك للخدامه:سعاد هاتي الفستان والحاجات بتاعت حنين م فوق وطلعيهم علي العربيه
-سعاد:حاضر ي هانم
-حنين:احم يلا....وخرجت علي العربيه
-اسر:مع السلامه....وخرج علي العربيه
"في العرببه"
-اسر بهدوء:تعرفي بيت سهر فين
-حنين ضيقت عنيهاا بغيظ وكملت:وهو انا عيله يعني
-اسر بضحك مكتوم علي منظرها:احم تمام....بعد شويه وصلوا بيت سهر
-حنين:اهو البيت
-اسر بهدوء:تمام اتفضلي
-حنين برتباك: احم باي....ونزلت من العربيه واسر رجع علي البيت
"تسريع الاحداث جيه الليل وكلهم جهزوا واسر راح ياخد سهر"
-حنين ببتسامه: مشاء الله ي حبيبتي... يلا بقا اسر برة
-سهر ببتسامه: حياتي انتي الي بجد قمر يخربيتك
-حنين بضحك: اوحرجت والله... يلا بقا....وخرجوا
-حازم بصدمه وانبهار:اي الجمال دة
-حنين بخجل وابتسامه بسيطه:احم مرسي
-اسر انصدم من جمال حنين بفستانهاا الاحمر مع جمال عيونهاا.....وفجأة شاف حازم شدها لحضنه
-اسر بغضب ولم يتمالك اعصابه:...........وفجأة
طفله الاسد2
قلم حنين احمد
البارت الرابع وما قبل الاخير🖤🔥طفله الاسد الجزء الثاني.... بقلم حنين احمد
-اسر بغضب ولم يتمالك اعصابه: ممكن يلا ولا اي
-حازم بضحك: اي يعم خطيبتي خليك في خطيبتك بقا
-ملك ببتسامه: مشاء الله ي حبيبتي زي القمر
-سهر بخجل وابتسامه: حبيبت قلبي ي طنط تسلميلي
-اسد وحسام: طب اي يلا علي الفندق المعازيم مستنيه
-كلهم ببتسامه: يلا
-حازم: هروح انا وحنين بالعربيه بتاعتي
-اسر بغضب وحاول الهدوء: احم تمام واحنا نروح معاكم
-سهر باستغراب: احم تمام ماشي الي يريحك
-ملك ببتسامه: مشاء الله ي حبيبتي عليكي بجد ربنا يحميكي اي اسلمي القمر الي انتي مخلفاه دة
-حنين ببتسامه بسيطه: حبيبت قلبي ي خالتو
-سلمي بضحك: شبه امهاا طبعاا
-حسام بضحك: لي متقوليش شبه ابوهاا
-ملك بغرور وضحك: علفكره بقا شبهي انا
-اسر سارح في جمال حنين بيدور حوار في عقله: معقول اقدر اشوفهاا مع غيري معقول حب حياتي يضيع مني حرام اظلم سهر معاياا معقول تكون حنين فعلا بتحبه نسيتني نسيت ان كل حياتناا كانت مع بعض نسيت اني كنت بحلم بيهاا كل يوم انها تكون لياا معقول كان غلطي اني سافرت وسبتهاا ياريتني ما كنت سافرت كان زمانهاا معاياا وفي حضني
-سهر باستغراب: اسر مالك سرحان لي
-اسر بضحكه وجع: لا مفيش حاجه
-حنين مركزة مع حازم و بيدور في عقلهاا حوار: حازم بيحبني بس انا عمري م حسيت باتجاه باي مشاعر لمسه ليااا مش بحس باي احساس من احاسيس الحب" وافتكرت اسر لما طبع قب*له علي شفايفها"وكملت بسرعه لا لا مينفعش افكر كدة
-ملك باستغراب: مالك ي حنون لي الدموع دي تعبانه ولا مالك ي حبيبتي
-اسر بقلق وخوف:مالك انتي كويسه تعبانه تيجي نروح البيت لو عايزة....وفجأة سكت وسط ذهول كل العيله ومن ضمنهم حازم وسهر
-حنين انتبهت لدموعهاا وكملت: احم احم لا تلاقي تراب دخل في عيني بس
-سهر بصت لاسر بحزن مكتوم
-اسر: احم احم
-ملك: يلا بيناا طيب
-كلهم: يلا...... وطلعوا علي الفندق "معلومه الخطوبه في اكبر الفنادق"
"في الفندق تحديدا"
-دخلوا الفندق وسط ذهول المعازيم....... وقعدوا في الكوشه
-ملك ببتسامه: خد ي حبيبي لبسهاا الخاتم
-اسر بص لحنين بحزن ومسك الخاتم ودار حوار بين قلبه وعقله
-قلبه: هتقدر تحط الخاتم في ايد غيرهاا دي تعتبر خيانه
-عقله: بس مهي كده كده مخطوبه لي هتربط نفسك بيهاا
-اسر حط الخاتم في العلبه وبص لحنين بحزن وكمل: مش هقدر اتجوز غيرها ي سهر سامحيني.... وخرج برة الفندق
-ملك بصدمه: اسر استني.... ي اسر
-اسر بدموع: مش هقدر اتجوز غيرها ي ماما..... وركب عربيته وساق باقسي سرعه
-اسد بغضب: اسر فين ي ملك
-ملك: مش عارفه قالي مش هقدر اتجوز غيرهاا
-اسد باستغراب: مين هي
-ملك بدموع: مش عارفه
-حنين بدموع اخدت سهر في حضنهاا وكملت: حبيبتي اهدي بس
-سهر بدموع: انا مغصبتوش انه يخطبني لي يعمل كدة ومين الي بيقول مش هقدر اتجوز غيرهاا فكر يخطبني لي من الاول طلاما هو بيحب واحده تانيه لي ي حنين
-والد سهر بغضب: عاجبك الي عملوا اسر في بنتي ي اسد بيه
-اسد بهدوء: انا اسف جداا بالنيابه عن اسر انا عارف انه غلطان
-مامت سهر: بس ي حبيبتي بس
-والد سهر: يلا ي سهر ي بنتي
-سهر بدموع: يلا ي بابا.... وخرجوا برة الفندق
-حازم باستغراب: اي الي اسر عملوا دة والبنت الي هو بيحبها لي مخطبهاش هي
-حنين بدموع مكتومه: هو راح فين طيب كلموا ي حازم اطمن عليه
-حازم: احم تمام ي حنين.... وفضل يرن علي اسر ولكن تليفونه مقفول
-اسد وحسام: يلا طيب احنا علي القصر واما يرجع اسر نشوف الموضوع دة
-كلهم: يلا..... ورجعوا علي القصر
"في مكان تاني.........." اسر وقف عربيته ونزل منهاا وانهار علي الارض في بحر من دموع الوجع
-اسر بصوت عالي ودموع: لي تعملي معايا كدا ي حنين طول عمري بتمني تكوني ليا ومعايااا ارجع اشوفك مخطوبه لصاحبي وكمل لا انا مستحيل افضل في مكان انتي فيه.... وركب عربيته وراح علي القصر
"في قصر المنشاوي تحديدا"
-سلمي: اما اسر بيحب حد تاني لي طلب ايد سهر
-حازم بص لحنين بحزن وكمل: علفكرة شكله بيحبهااا اووي
-حنين بدموع: خالتو اتصلي بيه شوفيه فين دة خرج من الفندق بسرعه وكمان اخد العربيه رني عليه ي خالتو والنبي
-ملك: حبيبت خالتو اهدي بس هو تليفونه مقفول اهدي
-وفجأة دخل اسر بعيونه الحمرا...........
-ملك بدموع: حبيب ماما لي عملت كدة وكسرت سهر قدام الناس كلهاا
-اسر بدموع مكتومه: مش هقدر اتجوز غيرهاا ي ماما
-ملك: مين هي طيب ولي مقولتش عليهاا وكنا خطبناهاا
-اسر بدموع مكتومه: ماما لو سمحتي هي خلاص دلوقتي مش ملكي ومينفعش نكون مع بعض..... انا هروح اقعد في اي فندق ارتاح شويه وبص لحنين وكمل.... مش قادر اقعد هنا بعد ازنك
-حنين بدموع مكتومه: اسر......... وفجأه
طفله الاسد2
بقلم حنين احمد
البارت الاخير 🖤🔥بقلم حنين احمد
-حنين بدموع مكتومه: اسر.... وفجأة اغم عليهاا
-اسر جري عليهاا بخوف وكمل: حنين فوقي.... حنين مالك في اي
-حازم: حنين مالك في اي
-سلمي بخوف: بنتي مالك ي حنين حنين فوفي حد يطلب الدكتور
-حازم: خليكي انتي ي طنط.... وراح يطلب الدكتور
-اسد:اسر شيلهاا طلعهاا الجناح
-ملك بخوف: خد بالك عليها ي اسر
-اسر شال حنين بخوف ودموع مكتومه وطلعهاا الجناح...وكل العيله طلعت وراهم
"في جناح حنين"
-اسر نيمهاا علي السرير وكمل بدموع مكتومه:حنين فوقي عشان خاطري
-ملك بصت لاسد بحزن وكملت لاسر:حبيبي اهدي هي اكيد بخير
-اسر بصوت عالي:في الدكتور اتاخر لي
-حسام:في الطريق ي اسر
-اسر بدموع مكتومه لنفسه:حتي لو مش لياا مقدرش اشوفك تعبانه او فيكي حاجه مقدرش اتخيل فكرة انك تتوجعي انا عايزك علطول بخير حتي لو مش معاياا عشان خاطري فوقي
-حنين بدات تفتح عنيهاا وكملت بتعب:اسر
-اسر بدموع مكتومه وفرحه:اهدي ومتتكلميش لحد ما يوصل الدكتور
-حازم:الدكتورة وصلت
-الدكتورة:بعد اذنك عشان اكشف عليها
-اسر بغضب مكتوم وعيون حمرا ومسك ايد حنين:تقدري تكشفي عليها كدة
-الدكتورة بخوف:تمام....وبدات تكشف علي حنين
-سلمي بدموع:مالهاا ي دكتورة
-الدكتورة:ضغط عصبي بس مش اكتر وكمان قلت تغذيه انا دلوقتي عطيتهاا ابرة منوم عشان ترتاح وانشاء الله تكون بخير الصبح
-حسام:تمام ي دكتورة شكرا ليكي جداا وصلهاا ي حازم
-ملك:انا هوصلهاا
-حازم:استني ي طنط هاجي معاكي...وخرجوا هما التلاته
"في الصالون"
-ملك:انا اسفه جدا علي طريقه اسر معاكي
-الدكتورة ببتسامه بسيطه:لا ابدا مفيش حاجه بس شكله بيحبهاا اووي ربنا يهنيهم يارب
-حازم:دي خطيبتي
-ملك بهدوء وحاولت الابتسامه:لا هو اسر بس حنين غاليه عندة لانهم متربيين مع بعض
-الدكتورة:انا اسفه جداا
-ملك:لا ولا يهمك....وطلعت الدكتورة من القصر
-حازم ببتسامه بسيطه:انا همشي ي طنط وهاجي تاني عشان اطمن علي حنين
-ملك:حبيبي متزعلش مش تصرفات اسر انت عارف انه بيعتبرها زي اخته واكتر
-حازم:لا ابدا يطنط انا فاهم دة كويس
-ملك:ماشي ي حبيبي خد بالك من نفسك
-حازم ببتسامه:حاضر يطنط....وخرج من القصر وملك رجعت جناح حنين
"في جناح حنين"
-اسر بدموع مكتومه وحاول الهدوء:انا ماشيي واسبوعين وهرجع امريكاا تاني
-سلمي بدموع:هتروح فين ي اسر بس واي السبب الي مخليك مش عايز تقعد هناا
-اسر:عمتو معلش انا هبقا نرتاح لوحدي عادي هروح اقعد في الشاليه بتاعناا
-ملك بدموع:سبيه براحتو ي سلمي
-سلمي بدموع:ازاي بس دة ملحقش يقعد معاناا حبيبي قولي مين هي البنت الي بتحبهاا وسيبك من ملك واسد وانا هخطبهالك
-اسر بدموع مكتومه:خلاص ي عمتو بعد اذنك....ولسه هيخرج
-ملك بهدوء:طب وحنين ي اسر
-اسر وقف بدموع مكتومه وكمل بجمود:بعد اذنكم....وخرج
- اسد بهدوء:يلا سيبوا حنين ترتاح
-كلهم:يلا....وخرجوا سلمي وحسام علي جناحهم واسد وملك كذلك
"في جناح اسد وملك"
-ملك بدموع:اسد انا حاسه ان اسر بيحب حنين انت مشوفتش لهفته عليهاا وبصته ليهاا ساعت ما كان هيلبس سهر الخاتم
-اسد:ملك حنين مخطوبه واسر بيعتبرهاا زي اخته بلاش افكارك دي
-ملك بدموع مكتومه:كده كده حنين مخطوبه يعني مفيش فايدة من الكلام دة
-طلع الصبح في جناح حنين تحديداا
-سلمي ببتسامه بسيطه:صباح الخير ي حنون
-حنين بهدوء:صباح النور ي ماما هو اي حصل امبارح
-سلمي ببتسامه:احم ولا حاجه بس ست البنات اغم عليهاا واسر شالك طلعك الجناح والدكتورة جت وقالت انك لازم تهدي اعصابك شويه وكمان تاكل كويس واطمنا عليكي وبعدين...... وسكتت بحزن
-حنين بدموع مكتومه:وبعدين اي ي ماما هو اسر هناا صح
-سلمي بدموع مكتومه:اسر اخد هدومه وراح الشاليه بتاعناا وقال انه اسبوعين ومسافر امريكاا تاني
-حنين بدموع وصوت عالي:ازاي تسبوة يخرج ي ماما مصدقت انه رجع لي عايز يسيبناا تانيي كل دة عشان البنت الي بيحبهاا للدرجادي بيحبهاا وعايز يسبناا تاني عشاانهاا ولي مش عايز يقولناا عليهاا وازاي عايز يسافر عشايز يرجع امريكا وانا طول الاربع سنين كنت مستنيه اسمع خبر انه جاي بس لي ي ماما سبتوة يمشي لي سبتوة يمشي لي.....وانهارت في بكاء عميق
-ملك بخضه:في اي مالك ي حنين مالك ي حبيبتي في اي
-حنين بدموع:لي ي خالتو سبتي اسر يسيب القصر
-ملك بدموع مكتومه:حبيبتي هو مش مرتاح هناا ومينفعش اني اغصب عليه انا عايزاة يكون مرتاح اهدي انتي كدة بس
-حنين بدموع:خليه ي خالتو براحتو سابناا كلناا عشان البنت الي بيحبهاا سبيه يعمل الي هو عايزة...ومسحت دموعهاا ماما حازم كان فتح معايا موضوع الجواز وانا موافقه
(عدي اسبوعين واسر طبعاا موجود في الشاليه ودقنه بقت كبيرة وحالتو ادمرت خالص وحازم مشغول بتجهيزات الفرح اما سهر ف مكانتش زعلانه من اسر وشافت انه تصرف صح وانه محبش يخدعهاا اما حنين ف حبهاا لاسر كان بيذيد كل يوم واتحدد معاد فرح حنين واسر......قبل الفرح بيوم"في الشاليه عند اسر تحديداا
-تن تن تن
-اسر:الو
-حازم بحب:حبيب اخوك عامل اي
-اسر بهدوء:الحمدلله بخير
-حازم بفرحه:فرحي انا وحنين بكرة اكيد هتيجي ي اسر
-اسر بوجع ودموع مكتومه:معلش ي حازم مش هقدر بكرة عندي طيارة وراجع امريكاا
-حازم:بس دة فرح بنت عمتك
-اسر وحاول الهدوء:معلش ي حبيبي الف مبرووك ربنا يهنيكم انا مضطر اقفل
-حازم ببتسامه:الله يبارك فيك ي حبيبي تمام ماشي ولا يهمك...وقفل
-اسر قعد ع ركبه وكمل بدموع وصريخ:عايزني اشوف حب عمري بين ايدك عايزني اشوف الانسانه الوحيدة الي حبيتهاا فحضنك لا لا مش هقدر.....وواتصل اكد حجز الطيارة
"في قصر المنشاوي.....في جناح حنين تحديدا"
-طق طق طق
-حنين بدموع:ادخل
-سهر:اي دة في عروسه تعيط كدا مالك ي حبيبتي بس
-حنين بدموع:اسر ي سهر حازم قالي انه اتصل بيه واسر قاله انه مسافر بكرة هيرجع يسافر ومش هشوفه تاني ي سهر
-سهر بدموع لحزن صديقتهاا:حنين انتي بتحبي اسر
-حنين بدموع:..........مفيش رد
-سهر:حنين ردي علياا بتحبيه صح
-حنين بدموع:ايوة ي سهر بحبه بس مينفعش انا فرحي بكرة ومش عينفع اكسر قلب حازم وكمان اسر بيحب بنت تانياا
-سهر اخدتها فحضنهاا وكملت:حبيبتي لازم تتجوزي حد تكوني بتحبية وانا متاكدة ان اسر بيحبك
-حنين بدموع:سهر مبقاش في فايدة من الكلام دة
-سهر بعصبيه:مهو انا مش هسيب حياتك وحياه اسر تدمر وافضل ساكته انتم الاتنين بتحبو بعض يبق لي تسمحوا لحد يفرق بينكم
-حنين بدموع وصوت عالي:افهمي بق هو مش بيحبنى وانا بالنسباله بنت عمتو وزي اخته ومش عايزة كلام تاني ي سهر بعد اذنك انا فرحي بكرة علي حازم وبس
-سهر بهدوء:خلاص اهدي ونامي وانا هروح واجيلك الصبح
-حنين مسحت دموعهاا وكملت:ماشي
-سهر خرجت بحزن علي حال صديقتهاا.....اما حتين فنامت ودموعهاا بجوارهاا
"يوم الفرح"في جناح حنين تحديدا
-ملك ببتسامه:مشاء الله ي حبيبه خالتو قمر ربنا يحفظك يارب واشوفك اسعد انسانه
-حنين بدموع مكتومه:حبيبتي ي خالتو
-ملك:حنين حاسه انك مش مبسوطه
-حنين وحاولت الابتسامه: لي ي خالتو بتقولي كده
-سلمي ببتسامه:يلا ي حنون حازم برة
-سهر ببتسامه:يلا يقمر....وخرجوا
" في الصالون"
-حازم ببتسامه وفرحه: انا عروستي قمر علفكرة ي جماعه
-حنين ببتسامه بسيطه: احم شكرا ي حازم
-حسام: طب يلا يولاد علي الفندق
-كلهم: يلا....وراحوا علي الفندق
"في الفندق تحديدا"
-دخلواا حازم وحنين وسط انبهار المعازيم بجمال حنين الفائق وقعدوا في الكوشه
-حازم ببتسامه: حنين ممكن اسالك سوال
-حنين بدموع مكتومه: اكيد اتفضل
-حازم: بتحبيني
-حنين بدموع مكتومه وحاولت الابتسامه: لي بتسال السوال دة دلوقتي
-حازم: لان لازم تتجوزي شخص تكوني بتحبيه
-حنين ببتسامه بسيطه ممزوجه بوجع: اغلب الوقت الحب بيجي بعد الجواز
-حازم ببتسامه:طب تعرفي اني قريت في التلفزيون انهارده انك ممكن لو غمضتي عنيكي وفكرتي فحبك الحقيقي هتلاقيه قدامك
-حنين:امم ازاي
-حازم ببتسامه:جربي يلا
-حنين غمضت عنيهاا
-حازم ببتسامه:فتحي
-حنين فتحت عنيهاا واتفجات باسر قدامهاا لابس بدله وشكله قمر وكملت بفرحه:اسر....وجريت علي حضنه
-اسر بحب:مستحيل كنتي تكوني لغيري ي حنين كان ممكن اموت لو شوفتك مع غيري
-حنين بدموع وفرحه:بس ازاي دة كله ي حازم
-حازم ببتسامه:اسالي سهر
-حنين بدموع وفرحه:هاا
-سهر بفرحه وحب:هحكيلك يستي
Flashback.....قبل الفرح بساعتين في بيت حازم تحديداا
-تن تن تن
-حازم:الو
-سهر:حازم انا عايزة اقابلك ضروروي
-حازم:تمام ي سهر بس في حاجه
-سهر:اخلص ي حازم مفيش وقت
-حازم:تمام نتقابل في كافيه**** عشر دقايق واكون عندك
-سهر:تمام....وقفلت
"في كافيه"
-حازم بقلق:في اي ي سهر
-سهر بهدوء:حازم بص انا حرفياا مش هقدر اشوف حيات حنين واسر بتدمر وكمان حياتك انت كمان
-حازم:مش فاهم
-سهر:بص"وحكيتله كل حاجه"
-حازم ببتسامه ومسك اديهاا وكمل:احم خلاص انا كدة كدة بحبك
-سهر ببتسامه:احم احم وانا كمان بس نفكر في خطه عشان اسر وحنين الاول
-حازم بضحك وغمزة:وانتي كمان اي
-سهر بخجل:ي حازم دة وقته هنعمل اي مع اسر وحنين
-حازم ببتسامه:بصي يستي انا هروح لاسر وهظبط كل حاجه وانتي متجبيش سيرة لحنين خليهاا مفجأه
-سهر ببتسامه وحب:اتفقناا
-حازم ببتسامه وحب:بحبك علفكره
-سهر بحب:وانا كمان علفكرة بس يلا بق هنتاخر
-حازم:يلا.....وراح علي الشاليه عند اسر
"في الشاليه عند اسر"
-طق طق طق
-اسر فتح بصدمه وكمل:حازم
-حازم بضحك:انت لسه هتتصدم خد امسك دول يلا
-اسر باستغراب:اي دول
-حازم بضحك:بدله فرحك اخلص بق مفيش وقت
-اسر:فرحي ازاي انت العريس......وضحك بسخريه وكمل حبيبتي مش موجوده
-حازم بضحك:لا انا عريس اه بس مش انهارده وبعدين حنين موجوده متخفش....وكمل بهدوء انا عمري م كنت هتجوزهاا لو كنت اعرف انك بتحبهاا يلا بق سهر قالتلي علي كل حاجه وعلفكره حنين كمان بتحبك يلا بق يعم انت
-اسر بصدمه وفرحه:اي
-حازم بضحك:انت لسه هتتصدم.
Back......
-حازم ببتسامه:وبس يستي......ومسك ايد سهر وكمل انا وسهر هنتخطب
-سهر ببتسامه وحب:حبيبي بقا
-حازم بحب:روح قلبي من جوة
"بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير"
-ملك ببتسامه:الف الف مبرووك يولاد
-سلمي بحب بصت لملك وكملت:اسر لحنين
-ملك بحب:وحنين لاسر
-اسد وحسام:الف الف مبرووك يولاد ربنا يهنيكم يارب
-اسر ببتسامه وحب:الله يبارك فيكم
-حنين بدموع وحب:بحبك ي اسر
-اسر بحب حضنهااا وكمل بحب وشوق:بحبك ي حنين بحبك وحبك عمرة م قل من قلبي طول عمري بتمني تكوني لياا انتي حبي الاول والاخير والبنت الي هحبهاا بعدك هتكوني انتي امهاا حبك اتخلق معاياا وهيفضل لحد م اموت
-حنين بحب ودموع:بعشقك ي اسر
-اسر بضحك ومشاكسه:بحبكك ي اوزعتيي🥺💗💗💗💗💗💗💗💗💗النهايه
(حرفيااا زعلانه جداا انهاا خلصت الروايه دي فعلااا سابت اثر كبير فحياتيي 🥺💗💗💗💗💗 اسفه ع التاخير بس مني لله بق نعمل اي😂🥺💗💗💗💗💗💗💗هستني رايكم في الكومنتات 🥺💗💗💗💗💗💗💗)
طفله الاسد 2
بقلم حنين احمد
تعليقات
إرسال تعليق