القائمة الرئيسية

الصفحات

الأخبار[LastPost]

رواية حبي لم يكن مستحيلا من البارت الخامس حتي التاسع والأخير



 رواية حبي لم يكن مستحيلا 

من البارت الخامس حتي التاسع والأخير


انتِ مين 


انا خطيبت عز.. انتِ الي مين وبتعملي اي هنا 


اتصدمت جامد.. خطيبت مين معلش .. عز الي هو جوزي.. لقيتها زقتني ودخلت واول ما شافت عز جريت عليه حضنته


وحشتني اوي.. كده يا عز اهون عليك.. مش بترد على مكلماتي ليه 


عز حسيته اتوتر كد ولسا هيتكلم قاطعته بصوت عاااالي...... مييين دي يااااعز.. كُنت بدعي جوايا انُه يكون مقلب بس صدمني اما قال... دي مريهان خطيبتي 


بصتله كتيير وحسيت ان لساني اتش*ل مش عاارفه اتكلم.. طب طب وانا اي 


عز ببرود.... انتي اي 


انا انا مراتك.. روحت للي بيقول انها خطيبته دي ومسكتها من ايدها..... اناااا مراته قولت كده على امل انها تتعصب وتحس بالذنب انها بِ كدا هتاخد واحد من مراته بس لقيتها بتقول.... عارفه 


بقيت بصاله باستنكار شديد وكاتمه دموعي بالعافيه مش عيزاها تنزل قدامهم ويحسوا بضعفي.... عاااااارفه اااي بقووووولك جووووزي ازااااااي ترتبطييي بواااااحد متجوز او تفكريي فييييه حتي... 


لقيتها بتقول بكل بدور..... هو عايز كدا ولو انت مكفياه وبيحبك مش هيبص برا ..


بصتله على امل انه يتكلم او يدافع عني او يعمل اي حاجه بس واقف بجمود... اخيرا نطق.... روان انت عااارفه احنا اتجوزنا ازاي.. وطبيعه علاقيتنا اي.. وافتكري انا قولتلك اي اول يوم جواز.. انا موعدتكيش بحاجه ولاخليت بيكِ.. 


بتهزر صح.. مهو مش معقوووول تقول كدا وتجر*حني بالشكل دا وانت عااارف اني بحبك 


 رد ببرود... مسمووش حب كل دا شغل مراهقه وما تكبري هتعرفي وهتيجي وتقوليلي انِ كلامي كان صح 


دموعي نزلت مش قادره خلاص احبسهم.... ابيه وربنا انا بحبك والله دي مش مراهقه ارجوووك افهمني 


_ههه اهو اكبر دليل انك بتقولي لجوزك ابيه 


رديت بسرعه..... عشان متعوده على كدَ افهمني بقَ


مريهان: ياابنتي خلي عندك كرامه بق اي هو مش بيحبك هو الحب بالعافيه


بصتله بعتاب وجريت على اوضتني


عند عز برا 


عز بعصبيه..... مريييهاااان مين سمحلك تتكلميييي هااا انتي ملكيييش دعوه.. وبعدين قال... وبعدين مش دا الي اتفقنا علييه... انا قولتلك تيجي تقولي انك خطيبتي بس شكلك صدقتي بجد انك خطيبتي.. اتفضلي اخرجي خلاص خلص دوورك. 


عز... اانا.. مش قصدي بس قولت اسبك الدور 


 ههه امشي ﯾ مريهان... امشي قال اسبك الدور قال دا انتي بوظتي كل حاجه . 


كدا ياا عز بِ الي حصل الوقتي انت نهيت كل حاجه بينا.. لميت هُدومي وكُتبي ولبست دريس بيبي بلو وخمار ابيض وخرجت لقيته قاعد ودافن وشه بين ايديه وباين عليه انه مهموم للحظه كنت هروح اطبطب عليه ومش قادره اشوف حزنه.. بس فوقت ومسكت شنطتي وروحت عند باب الشقه واخدت كوتشي... 


روان 


مردتش عليه وقعدت البس الكوتشي ولسا راحه.. افتح باب الشقه مسكني من ايدي 


 عز بعصبيه... راحه فين


ملكش دعوه بيا 


_روااااان ادخلي جواا مافيش خرووج... ادخلي 


لو ما دخلتش هتعمل اي.. هتضر*بني اض*رب.... سكت شويه وخلاص طبح بيا الكييل دموعي نزلت وصرخت فيه.... انت ليه بتعمل معايا كد.. كل دا ليييه هااا... ياااااشيخ يلع*ن ابو الحب الي يز*ل صاااااحبه يااارتني ما حبيتك ياااريتني ماكنت اعرفك.. يااارتني حبيت حد يستاااهل حبي... 


لقيته قال كلمه واحده بس كانت كفيله انها تسكتني.... 


بحبك 


بعمل كدااااااا عشااااان بحبك بس ماااااينفعش اناااا اكبر منك ب 12سنااااااااه... اناااااكبيير عليكي اوي.. خااايف تندميي بعدييين عليااا وانا وربنا مش هستحمل... ذنبك اي تااااخدي واااحد اكبر منك ب12سناااااااه.... خاااايف افهمي... انت لاااازم تحبي وتاااخدي واحد من سنك..... 


حُبي لم يكن مستحيلاً 

بسمله بدوي

6... 


لقيته قال كلمه واحده بس كانت كفيله انها تسكتني.... 

بحبك 

بعمل كدااااااا عشااااان بحبك بس ماااااينفعش اناااا اكبر منك ب 12سنااااااااه... اناااااكبيير عليكي اوي.. خااايف تندميي بعدييين عليااا وانا وربنا مش هستحمل... ذنبك اي تااااخدي واااحد اكبر منك ب12سناااااااه.... خاااايف افهميني... انت لاااازم تحبي وتاااخدي واحد من سنك..... 


بصتله بزهول مش عارفه اضحك ولا اعيط بقينا واقفين يجي 10دقايق بنبص لبعض... ومره واحده بس مسكت نفسي... وبحاول ابعده وهو كل اما ابعده يزيد 

اابعد يا ابيه 

لقيته سابني وبصلي بعصبيه....مااااااتقوووليش ابيييه بتعصبنييي... كل شويه ابيه ابيييه حذرتك كتيير ماااااتقوليهااااش بتفكرني قد ايه اناااا كبيييير عليكي 


دموعي نزلت..... انت غبي.. غبييي اووووي.. والله انا مش عااارفه انت مدرس ماااث ازاااي.. غبي 


لقيت بصلي ورفع حاجبه باستنكار.... والله انتِ قد الكلام دا

بصتله ببرود..... قده ونص يا ابيه هااا يا ابيه يا ابيه يا ابيه... ولا اقول يا غبي 


رواااااان 

احم حسيت اني زودتها شويه.. لا شويتين تلاته كمان...  

 احم أسفه اوي بجد خالص جامد وحطيت وشي في الارض 

لقيته مسك وشي بين ايده برقه.... ههه اوي بجد خالص جامد 

مش تتريق عليا 

 رد عليا كانت نبره صوته حنينه اوي وكلها هدوء.... هههه حاضر يا ستي بس مش متقبل اسفك دا لو عايزاني اقبل اسفك بجد بوسه صغيره بريئه زي زمان 


برقت وحسيت ان الجو بقا حر اوي وضربات قلبي سريعه اوي ومش عارفه اخد نفسي..... ااانت بتقول اي يا ابيه 


ارحمييي امييي بقااا.. تااني ابيه

ضحك ... هههه اسفه والله ههه بس متعوده اناديك كده وربنا مش بقصدي هههه 


احم عاارف انا قولتلك يا غبي ليه.... استني بس متبرقش بعنيك بتخوفي وربنا... فرق السن مش مهم

ضحك بس حسيتها حزينه مليانه و*جع..... والله 

اه والله مش مهم... اهم حاجه الحب... وبعدين ما بابا وماما مابينهم 10سنين وحلوين مع بعض 

لقيته قاطعني.... بس دا من زمان.. وجيل عن جيل يختلف 


عمر الحب ما كان ليه زمن او وقت محدد او بين فقير وغني تخين او رفيع طويل او قصير... الحب ماا لوووش معايير ولا زمن بلا جيل مش يختلف عن جيل يا ابي.. اقصد يا عز 

ابتسم يالهوي.. غمازته ظهرت خلتني ابتسم زي الهبله معاه 

بقلمي بسمله بدوي


قولي عز تاني كدا

ههه لا 

مسك ايدي... قولي يا لا عز 

عز 

احلى عز دي ولا اي... اقلعي الخمار دا عشان اشوف شعرك تاني 

ههه لا ... وبعدين افتكرت البت الي كان بيقول انها خطيبته دي 

 ابيه 

 ابتسماته اختفت و اتعصب..... تااااني 

ايوا تاني وتالت ورااابع.. عشاااان انا متعوووده على كدا.. وبعدين انت كذاب انت مش بتحبني عشان لو كُنت بتحبني... ماكنتش خطبت البت الي اسمها مريهان دي 

ابتسم ومسك ايدي بس شدتها منه... انتِ غيرانه يا ﯾ قطتي

ابتسمت على دلعه ليا بس كشرت تاني.... متتهربش 

دي صاحبتي ياهبله اتفقت معاها انها تقول كدا 

 والله دا انت باااارد اوي وووبعدين انت مصاااحب بنااات 

هههه ايوا بتغيري ياقطتي 

خلاص انا برضو هصاحب ولااا  

 لقيته مسكني من ايدي جامد... رواااااان .. اعقلي الكلام واعرفي انتي بتقولي اي 


ااه ايدي ايدي ااه... اسفه خلاص بس سيب ايدي 

مسك ايدي وباسها واخدني في حضنه...... اهدي خلاص اهدي انا الي اسف.. بس انتي برضو غلطتي صح 

صح 

لقيته ضحك وقال.... الاكل برد وانا جعااان وكمان البيتزا بتاعتك بردت 

رديت بسرعه...... انا بعرف اعمل بيتزا .. انزل جيب بيبسي وشيبسي والنبي والنبي والنبي جيبلي بابلي كتتير وانت جاي وجلاكسي ونوتيلا 

ههه انتي تؤمري ﯾ قطتي ... احلى عز في الدنيااااا يعيييش عز ياااعيش 

عز بضحك.... بتاعت مصلحتك اوي هههه


 نزل وانا دخلت غيرت هدومي لبست ترنج بكم اسود وسيبت شعري وروحت وقفت استناه في البلكونه 

لقيته جاي وشاورت ليه .. لقيته زي ما يكون اتعصب وشاور على شعري... اوووبس نسيت خالص لقيته رن عليا 

روواااان انتي ازاااي تخرجي البلكونه بشعرك هااااا ازااااي ... كنت بحاول انزل التندا عشان محدش يشوفني بس مش طولتها..جبت كرسي ولسا بشد الحبل.. فجأه رجله فلتت برا البلكونه... عاااااااا عززززز الحقني مسكت في احبان الغسيل جامد عشان ما اقعش بس فجأه.... 

حُبي لم يكن مستحيلاً

7.. 


كنت بحاول انزل التندا عشان محدش يشوفني بس مش طولتها..جبت كرسي ولسا بشد الحبل.. فجأه رجله فلتت برا البلكونه... عاااااااا عززززز الحقني مسكت في احبان الغسيل جامد عشان ما اقعش... بس فجأه.. 


اتنفضت من على السرير.. صرخت بخوف..... 


عاااااااااا الحقنيييي ياااااا ابيييييه.. الباب خبط جامد 


روااااان روااااان مالك في اي افتحي 


ثانيه ثانيه.. يعني كُل دا كُنت نايمه.. كل دا كان حلم.. قعدت اتعيط... وفجأه لقيت الباب اتفتح وعز دخل بسرعه... روان مالك انتي كويسه مفتحتييش ليه .. روان انا يعني احم اسف على اسلوب مريهان ... 


بصتله بدموع... طلقني يا ابيه انا هريحك مني خالص.. وتخطب ماتخطبش انا ماليش دعوه.. خلاص انتِ بعملتك دي نهيت كُل الي بينا..  


عز ببرود.... مش بمزاجك..  


لاااااا بمزااااااجي وهقووول لجدووو انك خاااااطب ومش معتبرني مرااااتك ولا كأني موجوده وكماااان قووولتلي معرفش حد اني مرااااتك مستعر منيييي هااا ولا عشااااان السنيوووره بتاعتك الي خاطبها.. طلقنييي بقوووولك 


عز بعصبيه....... مش خطيييبتي.. مريهااااان مش خطيبتي... زميلتي في الشغل... بس وانا الي طلبت منها تقووول انها خطيبتي عشااان.. "سُكت"


بقلمي بسمله بدوي


فرحت اوي وقوولت معقول الحلم هيتحقك وبيعمل كدا عشان فرق السن ما بينا 


_عز 


لقيته بصلي باهتمام عشان مقولتش ابيه ندهت باسمه على طول.. احم عز انت بتحبني... لو بتعمل كدا عشااان فرق السن الي بينا.. وربنا مش في دمااغي ولا بيفرق معايا و.. 


عز ببرود....... فرق السن اي... افهمي انا مش بحبك انتي في نظري اختي الصغيره وهتفضلي على زمتي لحد ما اسلمك لِ الي يحافظ عليكي ويصونك 


برقت ودموعي نزلت اكتر.... بتتكلم جد 


عز بهدوء.... ادخلي غيري هدومك وذاكري كويس مفيش وقت امتحاناتك اخر الشهر.. وسابني ودخل اوضته وقفل الباب... وانا لسا واقفه مكاني ببص على طيفه 


بسهووله كدا يا ابيه... مسحت دموعي ودخلت غيرت هدومي واتوضيت وصليت.. لبست هوت شورت اسود وباضي اسود بحملات وسيبت شعري 


ماااشي يا ابيه.. يا انا يا انت انا متأكده... انه بيحبي نظراته وحنيته وخوفه واهتمامه عليا... كل دا بيأكدلي انه بيحبني...


فوني رن كانت ليان صحبتي 


الو يا روان وحشتيني


وانتِ كمان وحشتيني 


مال صوتك.. انتِ كُنتي بتعيطي.. 


حكيت لها الي حصل 


ليان : طب ما حلو اهو .. مش مطلعتش خطيبته وبيضحك عليكي... 


بس قالي انتي زي اختي الصغيره يااا لياااان.. افهمي... وكمان الحلم ياريته كان حقيقيه


هههه من كتر ما بتحبيه و بتفكري فيه .. 


ليان ايه الي بيضحك الله 


 ليان بضحك... ههههه خلاص اسفه... بس انا متأكده انه بيحبك يا رورو.. نظراته في الكلاس وموضوع يامن.. واهتمامه بيكي دا.. بيأكد ليا وبعدين نظراااته دي عُمرها ما تكون نظرات اخ لِ اخته 


طب هو ليه بيعمل كدَ


الله اعلم.. ممكن مش عاايز يشغل تفكيرك عشان يعني انتِ3ثانوي وكدَه


تفتكري يا ليان... ياريت بجد 


ان شاء الله... انا عندي فكره هنعرف بيها انه بيحبك او لا 


ايه هيا 


ااا بس 


مابسش... مش انتي اول ما سمعتيه في الفون قال كده اضايقتي وغيِرتي عليه


ايوا 


يبقى ندوقه من نفس الكاس.. هاا 


بس


مااابسش يا ختي... اخلصي


لسا هرد.. سمعت صوته بينده عليه


 عز: روااان 


بينده عليا يا ليان اعمل اي 


 رُدي عليه 


لا 


اخلصي يااروان... هقفل انا بقى ما تنسيش الخطه.. وانا هطمن عليكي الصبح تصبحي على خير 


ح حاضر.. وانتِ من اهله 


الباب اتفتح وخبيت الفون بسرعه ورا ضهري 


رفع حاجبه..... مش انا بنده عليكي.. ولقيت باصص عليا جامد.. استغربت بس بصيت على لبسي وضرخت 


عااااااااا انت انت ازاي تدخل عليا كده من غير ما تخبط وجريت بسرعه على اوضه اللبس ولبست الاسدال... 


عز ببرود..... والله انا حُر وانا جوزك مش حرام يعني... 


لولو سمحت.. متتكررش تاني.. انا كده مش هبقى على راحتي ولا اقعد يعني بالاسدال 24ساعه عشان سيادتك


لقيته بيقرب مني..... كُنتي بتكلمي مين واول ماشوفتيني خبيت الفون وقفلتي... 


ووانت مااالك 


روووووان.. اخد الفون مني... الباسوورد اي 


عااايزه فوووني لو سمحت جيبُه..... مش هقول 


يلهوي... اقوله اي دا... دا الباسوود عيد ميلاده يلهوي عليا وعلى حظي


طب تمام وحط الفون قدام وشي... ببصمه للوش.. وانا بحرك وشي .. مسك وشي عشان محركهوش  


عز بعصبيه.. مين الي متصل بيكِ 10مرات ده


رديت بسرعه..... دا حبيبي


عز......؟!

8


اا حبيبي قولتها ببرود وانا ببص في كل الجهات ماعدا عينُه


بدون سابق انذار.. ماحستش غير وهو بيمسكني من شعري جامد 

ح.. اي يااااختي حبيبك وبتقوووليها في وشي كدا عادي من غير كسووووف 

اااه اااه شعري سيب شعري بقووولك سيييبه... ايوا انا هخاف من ايه يا عني.. وبعدين انت ملكش دعواااا بحيااتي.. وانا كمان يسيدي مَليش دعوه بحياتك ديل كدَ ... 

 زاد من ضغطه على شعري... لا مش دييل ياارواااان.. ومش دا الفون الي بتكلمييه بيه اهو.. "القاه على الارض بقوه".... هنشوف بقَ هتكلميه ازاي... ومافيش خروووج من البيت واذا كان حجتك المدرسه انتِ 3ثانوي مافيش اعمال سنه.. انا هربيكِ قال حبيبي قال... دا انتِ لسا مطلعتيش من البيضه ...غووووري على اوضتك


دي اوضتي على فكرا... 

عز... اا اه ماشِ هخرج انا.. اخر انذاااار ليييكي فااااهمه.. المره الجايه هتشوفي وشي التاني

رديت بسخريه وصوت منخفض.... هو في وِش تاني غير دا يا شيخ.. امشي هتقطعلي الخلف 

لقيته قال..... لا ملكيش دعوه انتِ بالحكايه دي انا قدها وغمز ومشي 

وانا لسا واقفه مكاني ببص على طيفه وفاتحه عيني على الاخر... ق قاصده اي دا وبعدين... عنده انفصام في الشخصيه ده.. بالله عنده... اووووف بقَ... وفجأه فرحت... اضااااايق اما عرف لولولولولولي بيغير عليااا عااااا وبيغير عليا يعني بيحبنيي لولولولولولي يا انا يا انت يابن هديير لسا الي جاي تقيل وربنا لخليك تعترف.. عااااا والخطه نجحت لولولولولولي  

سمعت صوته من بره... روواااااان اتهدي بقَ وادخلي ذااااكري وبطلي تنطيط.. ذاكري الماااث عشااان هديكي مسااائل واااه لو معرفتييش تحيلي


برقت عاااا ما بحبش الماااث.. 

اخلصي ساااعه وتجيلي المكتب عشان اراجعلك

عاااا هسقط بالله هسقط الماااث دي مااااده برده عاااا هيقول عليا اي فاشله وماهيصدق يتكلم 


روووااان جيبي المذكرا والملخص ودفترك والبسي يالا 


خرجت بسرعه.... البس ليه 

عشان هتاخدي في السنتر معاهم 

هاا.. مش لسا قايل مافيش خروج.. مش قولت عنده انفصام ماحدش صدقني


لا ما عنديش بس.. عندك امتحانات اخر الشهر ومش عايز اخد ذنبك ولو انتِ مش عايزه انتِ حرا و

 سمعني ازاس دا... انا بفكر بصوت عالِ ولا اي... لا لا خلاص فووورريره يبااشا 

هههه اخلصي

لبست دريس موف وخمار اوف وايت وصندل ابيض كعب خفيف وملمع شفايف بس ومسكرا وخرجت 

اناجاهزه ﯾ ابيه وكُنت قاصده اقوله يا ابيه عشان اعصبه 😂

دا اي دا يا روح ... 


ابييه في اي وبعدين والله لقول لجدو 

جدووووو اي بلاا جدوووو ايه الي انتي لبساااااه دااااا فين الخماااار لبساااالي طرحه

 بقلمي بسمله بدوي

رديت بخوف من صوته وشكله.... وربنا خمااار 

ومقصراااه ليييه 

هو هو الي كدا 

والدريس كمان قصير 

لا هو الي كدا.. ميني دريس وعلى فكرا هو بيبقى اقصر من كدا بس انا جيباه اكبر و

روووان اتقي شر*ي وروحي غيري وامسحي الي على وشك دا ومتكحله كمان 

على فكرا دي مسكرا شفافه وملمع بس 

ادخلييي خلصي والا مافيش خروج والله هسيبك وامشي

خلاص خلاص اوووف.. بس على فكرا انا شايفه لبسي عادي 

روووان

.

هقووول تاني انا مش سواق حضرتك.. اركبي قدام 

ح حاضر 

لو لقيته سرحانه او مش مركزه في الشرح.. هتزعلي 

ابتسمت بسخريه وا*لم.... اي هتطردني قدامه زي المرا الي فاتت... عادي اتعودت.. مع ذلك حاضر هركز بس مش عشااانك عشان انا عايزه كدا 

اقعدي قدامي متقعديش ورا 

حاضر... 

اول ما دخلت روحت قعدت ورا لقيته بصلي وشرار طالع من عينه ومتعصب على الاخر بس انا مهتمتش ولا كأن في حاجه 


في نص الشرح . . البنتين الي قدامي 

اوووف مز اوي يخريبيته  

اها والله شوفي عضلاته الي باينه من القميص يلهوي 

ولا شعره ولا لبسه جاان اوي ولا 


لا خلاص معتش قادره..

احم لو سمحتوا ممكن تسكتوا... صوتكم عالي ومش عارفه اركز ولا اسمع 

_والله..احنا صوتنا واطي..تلاقيكي غيراته على المستر ومعجبه بيه 

اجيبها من شعرها دي ولا اي دااا جووزي استغفر الله... احم لو مابطلتووش كلام هقول للمستر


عز بصوت عالي.... ايه الي بيحصل ورا في اي ايه الصوت دا 

لسا هتكلم لقيت البت بتقول... يامستر قاعده هي صاحبتها ورا يتكلموا وبقولها اسكتي مش عارفه اسمع من صوتك وهي بردو بتتكلم 


رديت بسرعه.... لا والله دول هما الي من ساعه من بدأت تشرح وهما مش راضين يبطلوا كلام

رووووان مش انا مِحذرك تركزي في الشرح.. 

بصيت في الارض ودموعي نزلت.... تاني مرا يحرجني.... والله اناماليش زنب دول هما الي كانوا بيتكلموا عليك ويعاكسوك قُدامي.. اصلا ما فيش حياااء قااعدين ياااعكسوا فيك وفجأه سِكُت بصدمه ايه الي انا بقوله دا 

البت بضحك وبصوت واطي... مش قولت غيرانه.. 

مقدرتش استحمل اكتر من كدا ومسكتها من شعرها ووو...

♥(9)


مقدرتش استحمل اكتر من كدا ومسكتها من شعرها....انا سكتااالك من ساعتها يابنت انتي .. فكراني كيوت لاااياماما انا بعرف اخد حقي بايدي كويس  


_اااه اااه يامستر الحقني من المتو*حشه دي 


اناااامتو*حشه يا حيوا*نه انا وربنا ما انا سيباكِ النهارده 


 عز بعصبيه ..... رواااااان.. اي الاسلوووب دا ماااالك اي الي جراااالك انتي مكونتيش كدا 


سكت ودموعي نزلت جامد.. انت انت مش شايف بتقول ايه.. انا متو*حشه .. وبعدين هيا الي كذابه هي الي مابتبطلش كلام وفي الاخر قالت انا الي كُنت بتكلم الكذابه دي ..وبعدين انت بتلومني انا على اسلوبي..هي الاشكال دي مينفعش معاها الا كدا انا قاعده بكلمها باحترام وادب بتتمسخر وبتتريق عليا.. لميت كتبي واخدت شنطي وخرجت بسرعه


بقلمي بسمله بدوي.. 


عز بعصبيه وهو بيوجهه كلامه للبنت.... انتي مطروده.. عشان تحترمي نفسك بعد كده دا درس لو عايزه تتكلمي عندك الكافيهات ماليه البلد 


_يامستر انا بس 


انتي مسمعتي اناقولت اي... الدرس خلص.. كله خرج وهو اخد مفاتيحه وخرج بسرعه يلحق روان 


_بقى كدا يا استاذ عز ماشي اصبر عليا بس.. عيطت جامد وروحت مكاني الي مابيتغيرش من صُغري اما بدايق بروحه وهو البحر..... بقيت بكلم البحر واشكيله كُل الي مضايقني، مش برتاح غير كدا.." شوفت يا بحر.. شوفت عز عمل فيا اي.. والبت الي قدامي الي شبه انثى اليربووع كذبت ازاي.. انا متعصبه اوي اوي.. جبحه اوي يا بحر بتتغزل وبتعاكس فيه كدا عيني عينك كدا... بقى بتقولي انا غيرانه عليه.... اهئ اهئ ايوا انا غيرانه عليه مش هنكر بس بس هو هو.. نفسي امسكه كدا من شعره الي فرحان بيه دا واقعد اشد فيه عمود النووور النخله ده 


_انتي الي اوزعه .. انا طولي مثالي


بصبص جنبي مافيش حد قومت لقيته واقف ورايا... انا انا... انت اييه الي جااابك وعرفت مكاني ازاااي... 


هههه مكشوفه اوي هو انتِ بتغيريه وبعدين السؤال دا ميتسألش ليا ده انا عز برضو نهى كلامه بغمزه 


نينينينني...ده انا عز برضو بارد 


_بتقولي ايييه ياروان عليي صوتك ياجبانه 


 رديت بقوه عكس الي جوايا.... بقول بارد ها 


زي الشاطره كدا عارفه العربيه الحلوه الي هناك دي زي.. الشاطره تروحي تركبي فيها من سُكات 


طريقة كلامه استفزتني اوي.... واذا ماعملتش كدا.. هتعمل اي 


هعمل كدا وفجأه لقيته بيشتلني... عااا ﯾ مجنون نزلني الناس 


عز ببرود.... ماليش دعوه بحد وبعدين مراتي وانا حُر 


لقتيه اتنين شباب بيقولوا.... ايوا ياعم النمس .. صاروخ ارض جو الي معاك دي يبختك


التاني.... ماتجيبها وتاخد نصيبها وبعدين اعتبرنا اخواتك طيب ههههه مزه مزه يعني 


بصيت على عز بخوف.... لقيته نزلني عند العربيه ودخلني..مسكت ايده بخوف..عز..عز اهدى ملكش دعوه بيهم...اكنهم ماقالوش حاجه ارجوك اهدى .. زقني جوا وقفل العربيه عليا 


عز بعصبيه..... انت قد الكلام الي قولته دا ياااض ياابن *****


الشاب بضحك.... في اي ياعم مابصراحه هي مزه صح ولا اي ههههه


عز ضر*به بالبوكس ونزل ضر*ب فيه 


صرخت جامد وانا شايفه الشاب التاني بيطلع سك*ينه صغيره(مطوه) ورايح ناحيته  


   _ عززززززززز خُد بااااااااااالك .....

الفصل الاخير


رواية حبي لم يكن مستحيلا الفصل الاخير 

الاخيره🥺♥. 


عززززززززززز خُد باااااالك.. فتحت العربيه بسرعه وخرجت الحقه.. عز لف بسرعه والشاب قام جر"حُه بالسكينه في دراعه وهرب هو وصاحبه


صرخت جامد والناس اتلموا.... عزززز اانت كويس انت انت بتنز"ف جامد لازم نروح المستشفى ضروري اهئ اهئ اهئ كل دا بسببي.. انا اسفه اوي... اهئ اهئ 


لقيته قام واخدني في حضنه حسيت بامان اوي حضنه دافي ومريح..شددت من احتضانه وفجأه افتكرت ايده


ايدك.. ايدك.. زمانها بتوجعك صح... كل دا بسببي صح.. انا اسفه 


لقيته ابتسم بابتسامه خطفت قلبي للمره المليون.... خايفه عليا 


بصيتله بخجل وبعدين قولت بصراحه... مش انت جوزي.. واقول الي انا عيزاه بما اني مراتك حلالك.. طب لو مخوفتش عليك.. هخاف على مين 


عز بضحك..... لا اي الكلام الجامد ده.. وليا كماان اممم يعني كده افراج عني 


_ههههه لا مش افراج وبعدين بصيت على ايده الي بتنقط د*م على الارض.. مسكتها بلهفه قولت وانا دموعي نزلت عشانه.... بتوجعك 


لقيته رفع ايدي ومسكها برقه ..... لا..دموعك غاليه عندي اوي متعيطيش.... 


ابتسم غمضت عيني استمتع باللحظه دي ونسمات الهوا وريحه البحر... كان حاجه وهم وحلو اوي وفجأه فتحت عيني وبصيت حواليا لقيت في ناس واقفه بيتفرجوا.. اتكسفت اوي 


بصيت لعز بمعني يالا نمشي الناس بتتفرج علينا 


يالا اركبي 


بصتله بخوف..... نروح المستشفى الاول عشان ايدك


عز بهدوء..... مالوش لزوج جر"ح بسيط مش عميق متخافيش عليا... 




وصلنا البيت واول ما دخلنا 


عز بهدوء.... غيري هدومك واتوضي وتعالي عشان نصلي سوا 


هزيت راسي بهدوء واما حرفيا همو"ت من الفرحه


 بس عز اعقملك الجر"ح الاول يالا.....  


تقبل الله


يارب.. منا ومنكم 


تعالي عايزك في الصالون 


ن نعم 


 عز ببرود وهو بيشبك ايديه في بعض.... الي عملتيه في السنتر دا صح ولا غلط


رفعت كتفي ببرود رغم الغيظ الي جوايا.... صح


والله 


ايوه.... ابيه انت عاوز توصل لايه من كل دا 


لقيته قام بعصبيه من على المكتب....... لا مش صح.... الي عملتيه اسمه استهتاار وعدم احترام عليا 


قاطعته كلام عصبني...... انت جاي تقول الكلام دا ليا ليه.. الكلام ده تروح تقوله ليها مش ليا.. وبعدين انا عملالك احترام كويس وانت عارف كدا والا مكنتش خرجت من غير ما اخد حقي منها 


عز بعصبيه وصوت عالي.... انتي ايه اليه الي حصلك... انتِ مكونتيش كدا... وبعدين احترام تسيبي السنتر وتمشي بالاسلوبك ده هااا وبعدين لو مكونتش انا جيت.. وال*** دول ضايقوكي كنت هتتصرفي ازاي هاا.. انطقييي


دموعي نزلت من صوته العالي وعصبيه..... انت هتزلني ياعني عشان دافعت عني... ماكنتش تتكلم من الاول وكنت طنشت


عز بعصبيه..... احترمييي نفسك 


انااااا محترمه يا ابيه غصب عنك 


لقيته مكسني من الطرحه بعصبيه..... انتي مش متربيه وانا هربيكي من اول وجديد وبعدين لزمتها اي ابيه بقا هااا


عيطت وحضنته وقولت بصوت هامس..... مش عايزه اشوفك و*حش... ولا عايزه احس بالخوف منك.. متخلينش احس بالاحساس دا ارجوك.. مش عايزه احِسه... 


لقيته حضني اكتر وبيفك طرحتي وبيفرد شعري... اتكسفت ومسكت في الطرحه... اا ابييه


اهدي... هوووس اهدي وامسحي دموعك يالا 


ابيه هو انت لسا مش بتحبني يعني مش حاسس بمشاعر معايا


ضحك وبعدين مسك ايدي.... ايه يا صغنن الكلام الكبير دا 


_ابيه انا بتكلم بجد... ارجوك رُد


اخد نفس وقال بهدوء.... مش عارف بس فرق السن دا قلقني


ياابييه قولتك مش فارق معايا انت بتحبني


سكت.. مش عارف.. بس 


قومت بحزن... اومال مين الي يعرف.... تمام ... انا عند اهلي وشكرا على الايام الجميله الي قاضيتها معاك بجد وانا هريحك خالص.. مش انت مكنتش موافق ومضايق من الجوازه دي من الاول انا هريحك منها خالص.... ورقتي توصلي هناك وماعَطتهوش فرصه يتكلم ولميت حاجاتي وكتبي وخرجت 


عدا شهر كان كل اهتمامي في مذاكرتي وامتحاتي او بمعنى اصح كُنت بهرب من تفكيري فيه 


يعني اي ياااماما 


يابنتي افهمي مصطفي بيحبك وشاريكي وبعدين هو بن خالتك واولى بيكي وكمان مش انتي قولتي انكم انتي و عز 


انفصلتوا .. اقعدي بس مع مصطفى النهارده دا شاريكي وبيحبك.. يابنتي حرام عليكي عاوزه اشوفك مرتاحه قبل ما امو*ت كل اخواتك اتجوزوا معاداكي 


ابتسمت بحزن وفي بالي هو مابيحبكيش.. واهو اكبر دليل لحد الوقتي مجالكش ومش مهتم كانه ماصدق .. انسسسيه بقَ انسيييه زي ما هو نساكي.... حاضر يماما هقابله 


بليل 


كنت قاعده مع مصطفى وانا كنت شارده بذكرياتي مع عز.. دمعه فرت من عيوني معرفتش اتحكم فيها وفجأه سمعت صوته قلبي دق جامد وغمضت عيوني وانا بقول اكيد حلم 


بقلمي بسمله بدوي 


_بيعمل ايه الجدع دااا مع مراتي جواااا


مصطفي...... مراتك مش انتوا اتفصلتوا.... 


عز ببروود.... لا واتفضل سِكت السلامه وخد الباب وراك مافيييش جوااااز اخلص 


على قد شعوري بالفرحه انه قدامي بس داريتها وقولت بغضب مصطنع....... انت مين عشااان تكرر هاا.. احنا خلاص انفصلنا واول ما جدو يرجع من العمره هنطلق


حط ايده في جيوبه وقال ببرود.... مش موافق وفجأه قفل الباب علينا... 


اتكلمت بخوف..... اااانت انت بتعمل اي افتح الباب


_فكراااني ممكن اسيبك لغيري... تبقي بتحلمي انتي ليا لوحدي انا وبس 


هااا


لقيته نزل على الارض بركبته وطلع خاتم ومد اخد ايدي ولبسهولي....... بحبك لا لا بعشقك انا اكتشفت في الكام يوم دول اني مقدرش اعيش من غيرك واني بحبك من زمان بس بكابر بفرق السن بس مش مهم المهم اننا مع بعض... موافقه اكون ليك الاخ والاب والصديق والحبيب وكل حاجه وانت تكوني نعم الزوجه والاخت والحبيبه والام وكل حاجه ليا


دموعي نزلت وقعدت اعيط جامد مش مصدقه حاسه اني في حلم هزيت راسي جامد ... ايوا موافقه 


وفجأه لقتيه اشتلني.... في اي نزلني عيب كدا 


عز بضحك وهو بيغمز.... عيييب اي... العيب جاي قدااام انا بقااالي شهر ونص صاااابر خلاص ياااصغنن هتكون ليا 


ضحكت بخجل ودفنت وشي بصدره..... بحبك اوي 


وانا بعشقك ياروح ابييه


تمت 🥺♥


"انت من جعلتي اشعر بطعم السعاده.. واحساس الحب لاول مره ♥". 


رأيكوا🥺♥♥♥.

تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close