القائمة الرئيسية

الصفحات

الحلقة 46/47/48/49/50 رواية ملاك الاسد الكاتبة إسراء سعيد🖤✍

 


الحلقة 46/47/48/49/50

رواية ملاك الاسد 

الكاتبة إسراء سعيد🖤✍ 


لو ركزت علي اللي ضاع منك عمرك ما تشوف اللي بيستناك 💜👌


بعد ليلة طويلة من المقالب و الهزار و الرومانسية والبعض منهم  وقع في حب الاخر 


استيقظت ملاك لحظت ان اسد يلف درعة حولين خصرها وكأنها هتهرب منه .....

أخذت ملاك تلعب بشعر اسد و وتلمس بشرته طبعا لم تكمل رومانسيته وسدت أنف اسد وكأنها تلعب طفل 

ملاك/ شكلك قمر اووى وانت نايم

اسد / عارف و يريت تبطلي لعب عايز انام 

ملاك/ كفاية نوم ....

اسد/ من ايام كنير منمنش مطمن كدا 

ملاك / لا رد 


ملاك في نفسها .....

مش قادرة أحبك زى الأول

مش قادرة اعيش مع اللي قتل ابي 

ولا كنت هقدر اعيش مع اهلي اللي قاتلني 

يارب قلبي وجعني اووي مبقتش عارفة اعمل اي 


اعتدل اسد من مكان و ذهب لكي يأخذ حمامأ 

تنظر آلية ملاك بعمق شديد و كأنها تراي لي المرة الاولي ....


مش هقدر اكمل لزم ابعد عنك لزم ابعد عن كل حاجة         لزم امشي وابعد عنو و عني عن الكل محتاجة فترة فيها ابعد عشان اجمع أفكاري 


خرج اسد من الحمام وهو يلف المنشفة حوب خصرة 

والمنشفة الثانية ينشف بها شعرو 

ملاك بسرعة/ حد يخرج كدا انت انت

اسد بضحك/ هتكوني مراتي يعني عادى 

ملاك تنظر لية / شعرك حلو اووى

اسد غمزلها / شعري بس 

ملاك اتكسفت وخدودها احمرت فضحك اسد بصوت عالي فتحت ملاك عيونها علي مسرعيها استغربت انها المرة الاولي تراي يضحك بصوت عالي 

اسد/ عندى شغل مش هبقا في البيت تلات ايام 

ملاك/ بنفضة نعم ازاى لي لاء متمشيش دلوقتي 

اسد بستغراب/ انا راجع تاني يا ملاكي

ملاك/ لاء انت مش فاهم انا عايزاك معايا خليك جمبي 

ملاك في نفسها / خليني اشبع منك وبعدها بس انا اللي همشي.... 


اسد / تيجي معايا 

ملاك / موفقة 

اسد/ في خطر عليكي و مينفعش عشان جرحك 

ملاك / يعم انتو مكبرين الموضوع دى رصاصة عادى 

اسد / بقيتي شبهنا يا ملاكي 

ملاك/ عليك وحدة ملاكي يا جدععع بتخليني مولتون كيك شيكولاتة 

اسد/  طب يلا عشان تفطري احم  فية مفاجأه...


في غرفة فاطمة 


فاطمة / نهار ابوك اسود و منيل يا يا سافل 

عمر/ اهدي بقا مش عايز اتغابة عليك 

ويرقض عمر من فوق السرير و فاطمة ترقض واري 

اخذت تحدف بلمخدات 

فاطمة/ انت بتعمل فيااا كدهععع لييي انت حد مسلطك عليا بصريخ 

عمر/ حقق حقق بس اعمل اي شوفي لسانك الطويل دة السبب 

فاطمة/ تقوم تقطعلي خلفي ربنا يخدك اااه ثم قعدت علي الارض مربعة وشعرها منكوش علي وشها 

لك شو عملت في حياتي ميشان يجينك هيك واحد 

عمر / انتى لحقتي تتكلمي مت ميلا اهي بهتت عليك 

فاطمة/ يلا يا بيئة 

عمر / ماشي استقبلي بقي 

فاطمة/ لا وانت الصادق استقبل انت وقعت مع اللي مبترحمش دنتا دخلت ليفيل الوحش ههعع 

عمر / ملاك خدت طلقة من طارق 

فاطمة/ نعمم 

اية لا انت مستحيل طارق طارق ظهر مملاك ملاك لزم اشفها هي فين جريت فاطمة شدها عمر لية انتى مجنونة غيري هدومك وايكي اشوفك كدا برا الأوضة تذكرت فاطمة وهي مرتدية هوت شورت موف وبدي حملات نفس اللون 

فاطمة/ نهار اسود غمض عينك

عمر/ يابنتي انتى كنتي نايمة في حضني

فاطمة بأسف ودموعه ابتدت تتجمع/ انا ازاى انسي حاجة زى كدا 

عمر لحظ توتورها/ اهدي انتى مكنتيش تعرفي ان هدخل واهزر يعني انا اللي غلطان 

فاطمة/ اطلع برا 

عمر / مستنيكي علي الفطار ها 

فاطمة برا 


البعض يرك جميلأ لكني ارك الأجمل في كل الأوقات 😻


في الطايرة عز و اسماء 


اسماء/ الا ونبي نيويورك دي مينفعش نروحها مواصلات مبحبش الطيرات 

عز / نفسك تسافريها اي ...اسماء/ مواصلات 

عز / اسكتي يا سمايا 

اسماء/ ونبي لو كنا خدنا توكتوك هنبقا احلي 

عز / بيبيص برفع حاجب 

اسماء/ خلاص سكت اووف 


في الجه الاخري 

فاكرني نسيت وخلاص اتكسرت وحيات امي لهندمك علي اليوم اللي جيتي في يا ملاك يا بنت هدي 

كانت تتحدث سعاد عمت ملاك اخت طارق 💔...


اخويا كان بيتعامل معاكم مع المافيا انا اقدر اخد مكانة واتمم بقيت الصفقات ...

الباشا/ مع انك ست بس مع ذلك ليكي فرصتك يا اخت الغالي 

سعاد / هكون عند حسن ظنك مفاتيح المخازن فين اخر تلات صفااقات عايزة الورق و عايزة اعرف شوية تفاصيل اكتر عن الناس اللي اخويا كان بيتعامل معاهم 

الباشا / معاكي احمد هيعرفك و يفهمك أدق التفاصيل 

احمد شاب عيونة رمادي طويل عريض ذات لحية سوداء بشرته بيضاء مثل الثلج الأبيض في عز الشتاء 

سعاد بأعجاب/ اهلا بيك 

احمد/ تشرفنا ...


غيرت ملاك ملابسها بعد وقت كبير من معانا وعند اسد معاها انة هو اللي هيعيرلها هدومها وهي رفضت رفض تام 

سرح اسد شعر ملاك وفردو علي ظهرها بنسيابيا وقبل رقبتها ببطئ وحنية ثم حملها سرحت ملاك في عيونة اللي بتغرق فيهم من شدتت عمق عيونو 

اسد / يلا بينا 

ملاك/ بابتسامة اممم  

نزل اسد وملاك الي السفرة اتفجأت ملاك بوجود فاطمة و حنان و اسماء 

ملاك بفرحة / انت انتا اللي جبتهم شكرأ 

ابتسم اسد لفرحتها 

ملاك/ اسد نزلني انا وخدة رصاصة فكتفي مش مشلولة 

اسد / مش عايز عفوية تأكلي وتشربي اللبن مفهوم 

ملاك / اية يععع معدتي بتقلب منو اوى 

اسد/ .....لارد 

ملاك اووف مفهوم 

جري عليه اسماء و فاطمة وحنان يطمأنو عليه 

ثم حضنت اسماء ملاك فوق الربع ساعة وملاك بحضنها 

ملاك/ وحشتيني اووى كنت محتجالك 

اسماء/ انا معاكي عمري ما اسيبك

كنان/ بهزار اي يا بيبي وانا كمان يابيبي مش هسيبك ابد 

فضحكت حنان بصوت عالي فتكسفت لان يزن كان ينظر اليه 

ملاك / لسة ضحكت الرقاصة دى فيكي 

عمر/ اتفضلو اتكلمو بعدين ويلا الفطار عشان انا جعان جدا 

فاطمة/ همك علي بطنك ....عمر / خليك فحالك يأخ

 

التفاعل. اجدعان واسفة علي التأخير 💗

خلصت الحلقة 

الكاتبة إسراء سعيد 🖤✍

الحلقة السابعة و أربعين 


رواية ملاك الاسد 💜


الكاتبة إسراء سعيد 🖤✍


الحب بيخليك تحب كل حاجة خلقها ربنا تحب الجو تحب الشمس تعشق القمر حتي فرحت عنيك اول ما تشوف رسالة من شخص بتحبة بتبقي ضحكت عيونك فضحاك قبل ضحكتك ....

بس هل يدوم الحب و العشق ..........


ندى / يا هشام انا عايزة افهم لي مخلتنيش اسافر لي وكل شوية مفيش خروج مفيش مفيش مش كدا 

هشام/ انتى صوتك عالي ولا انا اللي معالي الصوت 

ندي / بتوتر لااا انت اللي الصوت عندك عالي 

هشام/ تسافري فين انتى مخطوبة لشيماء 

ندي بضحك / وبتتريق عليا 

هشام/ منتي السبب فضحتني فشغلي بفتح الاربع ريكوردات اللي سيتك بعتاهم قدام زميلي و قدام سيادة اللواء وانتى بتقولي  وبقيت اقوول ممويل شيمااااااء جاجاجا شيمااء اشيمووو 

اي ياشيخة دا مرتبط بعبدة موتة 

ندى بضحك/ ماشي انا غلطانة عشان بغنيلك انتا تستاهل وحدة شبه رامز جلال 

هشام بضحك/ اعمل فيكي اي طيب 

ندى / اعمل اية بحبييييك نفسي انام فحضنك احكيلك عالي انا فية 

هشام/ حسبي لله روحي نامي روحي 

ندى / اطلع عايزا اشوفك 

هشام/ اتهدي الجو برد 

ندى/ حنفي ! 

هشام / افتحي البلكونة 😂

ندى/ حببتي افتحي شيباكك انا جيت ..

هشام/ يابنتي اهدي بقا حب حسن شاكوش 

ندى / لا انا اللي بحبة 

هشام/ خشي نامي بدل مرزعك بزرعة فدماغك 

ندى / خلاص بهزر يا رمضان اي مبتهزرش 


................................


ملاك بس يا ستي منك ليها هو دا اللي حصل 

حنان بدموع/ يا حببتي استحملتي كل دا 

فاطمة/ الحمدلله يا ملاك انة مات عشان لو كان لسى عايش كنت انا اللي قتلتة 

ملاك/ خلاص يا فاطمة 

اسماء/ ندمانة علي أن اسد عامل كدا 

ملاك/ اكيد انا تعبانة ومتشتتة هو قتل اكتر حد مينفعش .. 

حنان/ بس كان في ايدة يحمي طنط هدى وسابها تموت 

فاطمة/ كان في ايدو انه يحافظ عليكي ومكنش ياذيكى ويسمح لي امة و اختو يتحكمو فيكي 

اسماء/ زعلانة علي اللي سرق منك أحلامك وفرحتك و ضحكتك وايامك ! 

ملاك بعياط / مش عارفة انا انا بحبة اووى مش قادرة امنع نفسي عنو مبقتش ...

ببقا نفسي اجري علية واعرفو اد اية بعشقه بحبة اووى عارفين انا معرفش حنية الاب دى ازاى بس ببقا حساها معاه ببقا مبسوطة اووى لما بتكلم مع نفسي علية بقولو يا بابا هى بنسبالي كلمة ملهاش اي معني بس لي اسد تحمل انواع كتير منها الحنية و الهدوء و الحب والعشق لية بيتمثلو في كلمة وحدة هي بابا.........♡


أسماء/ سيبي نفسك يا ملاك بطلي تسيطري علي قلبك 

الله واعلم انهاردة معاكي بكرة ......

ملاك / بعد الشر لاء اكيد لاء دا دا مينفعش يروح منى 

اسماء/ يبقا مضيعيش وقت 

ملاك/ تفتكري ! 

حنان و فاطمة و اسماء/ اكييد 


..............................


في مكان آخر لو مش هتكوني ليا مش هتكوني لحد تاني اشوفك في الجنة يا حببتي وينظر ذلك الشخص الي صور ندى المهوس بها وكأن ذلك عمرو ! 


الشيخ عدي/ عملت اللي عليا و خرجتك ليك تنفذ اخر عملية 

عمرو/ اطمن التفجير هيتم في معادة  

 

عمرو/ هحول معاكي اخر محولة ياندى لو مسمحتنيش 

هطر اخطفك يا هقتلك ياريت تسمحيني انتى مش عايز اأزيكي ! بس لو طلع اللي في دماغي صح ثم عمر سلاحة وحضر الطلق .............


في منزل اسد 


روت فاطمة كل شئ حدث بنها وبين عمر واول يوم اتقبلو وتاني مرة انقذها و تالت مرة رقص معاها ورابع مرة لما عمل فيها المقلب وكأن قريب منها اووي 

كانت تحكي لهم وطار تضحك وهي تحكي وطار تحكي وهي هتفرقع من الغيظ...


ملاك / الله يخربيتك فصلتيني ضحك 

حنان / ملاك هوهو اللي كان لابس بدلة زرقة يوم فرح اسماء دة يبقا مين ! كانت تقصد يزن 

ملاك/ يزن ! يزن يبقا حاجة مهمة كدا عند اسد يعني زى دراعة اليمين كدا 

حنان / اممممم 

فاطمة و اسماء و ملاك/ امممم في نفس الوقت فضحك الجميع 

روت اسماء كل المقالب اللي عملتها في عز بعد الجواز 

وظل الجميع يتذكرون ويضحكون دامت صداقتهم لسنين ويعيشون احلي  الاوقات و الوقت بي ساعات يحكو مواقفها  مع بعض 


ملاك/ بس بصراحة انا فية قرار ختة ! 

اسماء/ استر يارب من قراراتك 

ملاك/ انا قلت لزم ابعد عن اسد وابعد عن كل حاجة عشان انا بتعلق بية و في نفس الوقت كنت متشتته قبل ما اسمع كلامكم ليا بس دلوقتي ثم تنهدت 

اسماء/ عايزة تقولي اي 

ملاك/ اسد منطقش كلمة حب وحدة وانا دلوقتي حالأ نفس اجري عليه واقول  اد اي بحبة 

فاطمة/ الحب ولع في الدرة يا سعادية 

.......

لكن هناك من يستمع الي حديثها بي الكامل وطار يدق قلبة من شددت الفرح بأن ملاكة تحبة بل تعشقة  وطار قلبة يدق من شددت الغضب انها تمنع نفسها عنه وطار يغضب اكثر و اكثر بعدما علم انها كانت تقرر الرحيل بعيد عنة 

اقسم اسد بداخلة انة سريها ما هو العشق و الشغف والروح و الجحيم و النار و الهدوء و العاصفة في حبة حب الاسد ولكن بصمت ولن ينطق كلمة حب واحدة 

نعم هو الشيطان العنيد .......


ملاك/ يلا نطلع ننام قضينا اليوم كله في الرغي ولا حسينا بية 

اسماء/ ومن امتي الوقت الحلو بيفضل علطول يا لوكا 

يلا يا بنات تصبحو علي خير 

ذهب كل من اسماء و ملاك و حنان و فاطمة 

دخلت ملاك غرفت اسد لحظت اسد يقف في البلكونة عاري الصدر ولكن يشرب كحول ....🥃

ذهبت ملاك اليه وحضنت اسد من ظهرة لفت يدها حول خصرة 

اسد ببرود / بقيتي احسن 

ملاك / اه احسن 

اسد ازاح يد ملاك وذهب لكي ينام ولكن ملاك استغربت من رد فعلة وهل هي كدا اتسرعت في انها تاخد اول خطوة و تقرب لي اسد ! 

ملاك/ انا ريحة اوضتي ..

اسد/ تعالي نامي عشان هطفي النور..

ملاك/ لاء ريحة يعني ريحة اسد / 1! /2! 

ملاك / اوووف ببقا ذهبت ملاك كي تنام جمبة بقولك اي مينفعش ننام كدا مع بعض انت انت 

اسد/ امضي هنا ..

ملاك / اي دا 

اسد/ تتجوزيني مش بسألك ولا باخد رأيك امضي 

ملاك/!!!!!!!


الحلقة خلصت 

الكاتبة إسراء سعيد 🖤✍

الحلقة الثامنة و اربعين


رواية ملاك الاسد 


الكاتبة إسراء سعيد 💜✍


مَن أنٺِ ؟! 🦋🖤

آلـقـوّيـﮫ آلـتـي تـوّڕدٺ آلـحيـآﮪ إثـر إبـتِسـآمـتهـآ آلـبـآڪِيـةة.......


اسد / تتجوزيني ! 

ملاك بلغبطة / لا بس لا مش عايزا اتجوز ...

اسد / مش باخد رئيك عشان بس يبقا ليا حرية التصرف معاكي مش عايز في حدود بنا 

ملاك/ انا مش عايزة اتجوز كدا انا عايزا فرح فستان نا مش هتجوز كدة 

اسد/ متحلميش يا ملاك دة جواز علي ورق بس مفيش حاجة تانية وجواز بوقت معين فيه هينتهي انتى دلوقتي مبقاش عليكي خطر من عيلتك وكمان انا خلصت دوري تجاهك الورقة دى لفترة معينة انا بعدها هسافر هنقل شغلي في حتة تانية ...   

ملاك مصدومة من اللي بتسمعة .......

ملاك/ يعني اية الوقت دا كلة كانت فترة و وبس 

اسد بتمثيل/ الوقت دة كلة كنتى في حمايتي مش اكتر 

ملاك......صمت ...........

اسد / امضي 

ملاك/ مش همضي علي ورق . . .

اسد/ خايفة تحبيني خلال الفترة دى زى رواياتك الخيالية......😏

ملاك/ تمالكت اعصابها ثم مضت.....

ملاك/ خلال الفترة اللي هتعدي دية مش عايزة اشوفك قدامي مفهوم 

اسد/ انتى مسافرة معايا ولا نسيتي 

ملاك / مش هروح في حتة انا ريحة اوضتي 

اسد/ مش هينفع زوجتي تنام في اوضة تانية ! 

ملاك/ متقولش زوجتك 

اسد/ ملكت الاسد 

ملاك/ انا مش ملك حد ! 

ثم ذهبت ملاك لكن سرعان ما امسكها اسد من زرعها وجذبه آلية دافن رأسة في عنقها ملاك والدموع تتجمع في عيونها 

ملاك بصوت ناعس من كم الوجع/ انت حايز اي بس مني 

اسد بصوت رجولي/ من اول يوم فية دخلتي حياتي قولت مش مسمحلك تبعدي عني ...

قررتي من نفسك تبعدي عني عشان شوية افكار في دماغك ثم جذبها آلية اكتر 

ملاك/ ااسد انا انا كان لزم ابعد 

اسد / يشد علي قبضة يده حول عنق ملاك 

اسد/ انتى متقدريش تبعدي نفسك عني يا ملاكي حتي لو دة قرارك قرارك لا يعني لي شيئ ثم قبل عنقها برقة 

ملاك بصوت باكي/ بتبعدني عنك وتقربني منك مبقتش عارفة انت عايز اي انا انا ثم بكت بشدة 

اسد/ انتى ملكي شأتي ام بتي مش مهم بحبك ولا لاء انا مش عايزك تبعدي مفهوم 

ملاك/ بنهيار انت بتعمل كدا لية 

اسد/ روحي نامي يلا  .....  

ذهبت ملاك كي تأخذ حمامأ يطفي نار قلبها المشتعل بعشق الاسد و تغيرو معاها 


ملاك/ ازاى متغير كدا انا كنت بشوف ديما في عنية انة انة بي.....لا لا انا اللي وهمت نفسي أديت لنفسي الاحساس دة الغلط كان غلطي انا ازاى افكر انة ممكن يتغير انا مغيرتوش حتي 1% ثم مسحت علي شعرها بغضب أقسمت بداخلة انه ستحرق اسد بنار حبها واقسمت ايضأ انه هو اللي هيعترفلها بحبة .....

 ثم خرجت ارتدت بيجامة وردية اللون مرسوم عليه كورتي البعبع و شورت قصير وتيشرت يبين مفاتن بطنها ثم خرجت تنشف شعرها ....

يراها اسد فشتدا علي قبضة يدة باعد عيونه عنها ..

ذهب اسد الي غرفة الشرب ...

سرحت ملاك شعرها و فردته علي ظهرها ولم تضع اي مساحيق تجميل .....كانت بشرتها كا بشرت الأطفال 

ثم ذهبت ملاك وراي اسد يراها يشرب بغزارة..

ملاك حط يدها علي كتف اسد التف اسد إليها 

ملاك/ بتشرب اي .  

اسد/ صغيرة اوي عشان تعرفي انا بشرب اي كان اسد يريد استفزازها ثم اخذت منه كوب مشروب شربته كله 

تفاجأ اسد أن يكون دة رد فعلها 

ملاك/ مش شرط اكون صغيرة عشان افهم كفاية اني اجرب ثم ميلت رأسة نحيت اليمين 

ملاك/ تحب تشرب تاني 

اسد/ روحي من هنا يا ملاك 

ملاك امسكت احد الازايز ورفعتها علي فميها ثم اوقعتها ارضأ 

ملاك / اووووو دي وقعت ثم ضحكت بشدة 

اسد حاول كتم ضحكته عليه 

ملاك/ ارجوك يا سيدي لا تقتلني وانا ثملة هههههه

شفت ثملة عاملة عاملة لما صحابها بيشربو خامرة 😂

ثم فتحت زجاجة أخري.   

اسد/ ملاك كفاية .......

ملاك/ بقؤق مسمعش حسووو حبك مش عايز امسوو بجد انة كرهتيييك 

(احمم دى اغنية لي حمو بيكا ونور التوت😂)

ملاك / خلاث خلاث مش اشرب تاني غلاث اوف 

كانت تتحدث كا الأطفال 

اسد ذهب الي غرفة المكت  وجاب الاب توب بدأ يشتغل في المكتب  وظلت ملاك تبحث عنة وكأنة يلعب معاها ملاك اعععع لقيتك مسكتك مسكتك 

ثم ذهبت ملاك وقعدت علي رجل اسد ثم حاطت الاب توب علي رجلها ورفعت رجلها علي التربيزة بدلأ الاب توب 

اسد/ وبعدين معاكي...

ملاك/ حاتط صوبعها علي بقها بطفولية سكت سكت 

انا انا انا ابريق الشاي ايدى كدا بوزي كدا اصوب الشاي وارجع كداععع ثم مالت الي نحية اليمين وغفت بطفولة ابتسم اسد علي جمالها و طفولتها ثم شال الاب توب وشال ملاك ذهبأ الي الغرفة .....

ملاك بصوت ناعس وطفولي / العنكبوت النونو النونو النونو ثم لفت يدها حول عنق اسد وهو يحملها ثم عانقته بدفئ......

انزلها اسد علي السرير وهي محاوطة اسد بزرعيها 

ملاك / بثملة وصوت ناعس  وعيونه تضيق و كأنها تتعمق في نومها بحبك ..بحبك اوي 

لم يتحمل اسد احساسها وجمالها بين يدة و طريقت نطق اسمة منها وانها اول من اعترف بي الحب هاجم اسد عليها بقبلة بطيئة ولكنة يكتشف جوف فميها من جديد ومتلكها ايضأ ♥️ 

اذابت ملاك بين يدي الاسد و ذهبت في ثبات نوم عميق بعد قبلة عميقة قوية ولكنها دامت لعدة دقائق 

اسد/ بعشقك يا ملاك ثم قبلها قبلة خفيفة ثم نامت بحضن اسد ولم ينام اسد الا وهو متأمل ملامحها و يتفنن في كل انش في وجهها...........


(☆__☆)


حزني ناقص مواساة ، وكتافي ناقصة مأساة ، وحروفي ناقصة إلهام ، و أما عن وحدتي فـ صعب اوصفها بي كلام 


كانت فاطمة ذهبة لي غرفتها لكن اقفها صوت ميلا 

ميلا/ لك يا حلوو في شخص بدو ياكي بلحديئة الخلفية 

فاطمة بتريقة / لك شو بهساعة دا مين دا 

ميلا/ الشاب اللي عيونة خضر 

فاطمة/ عمر ودا عايز اي 

خرجت فاطمة الي الحديقة فاطمة/ طب اني خلفية مهي الجنينة كبيرة ياربي اعرف منين جاتلها رسالة علي فونها اسمها حديقة مش جنينة يا بيئة من عملك الأسود  اتجهي الي اليسار 

فاطمة بضحك/ ملبوس والله ياربي بيكلم ريبوت 

دخلت فاطمة بوابه مزينة بلون الموف مع اول خطوة ليها اشتعلت الارض بي ضوء الورد بلون الموف الهادئ مع كل خطوة تخطيها يظهر ضوء اكثر لمعان و جمال ورد منسق علي خطواتها هي فقط كان يقف هناك مرتديأ تيشرت رمادي و بنطلون اسود وكانت فاطمة العكس كانت ترتدي تيشرت اسود و بنطلون رمادي 

وصلت فاطمة اليه وهي منبهرة بي المكان 

فاطمة/ اي الجمال دا 

عمر/ عارف ان زي القمر علي فكرة ..

فاطمة/ مبتكلمش عنك علي فكرة 

عمر/ طب اديكي بلمفك في دماغك ولا اعمل اي 

فاطمة بضحك/ لا بجد لي كل دة 

عمر/ بصرحة حسيت اني زودتها معاكي في آخر مقلب مع انك بنت حلال وتستهلي 

فاطمة/ شوف بردو مصمم ياجدع انت تعصبني 

عمر بضحك/ عجبك المكان 

فاطمة/ حلو اووى اي دا انت لابس زي لي 

عمر/ لاء انا مش قاصدها 

فاطمة / يواد 

عمر بضحك/ ورحمت امي و ابويا ما قصدها 

فاطمة/ ادة انت عندك ام و اب 

عمر/ امال يعني جيت من شجرة 

ضحكت فاطمة علي غبأها 

قصدى يعني ماتة لي تغيرت ملامح عمر الي درجات كثيرة من الانزعاج فاطمة عشان تلحق الموقف وتنسية 

يما كان نفسي اعمل نفس المقلب اللي اتعمل فيا مع البت حنان يخرابي هتموت فيها ههععع 

ضحك عمر عليه  

عمر/ بصي اسف عشان خوفتك جامد كدا بس انتى عندك نوبة خوف من انك تفقدي الاشياء انا شفتها فيكي المرض دة مش بيكون عند حد غير وهو فقد اعز شخص عندة انا شخصيا عارف ومتأكد من انك فقدتي شخص غالي عندك اووي كنتي بتحتجية وقت ما تخافي مين هو ! 

فاطمة اخذت نفس عميق/ اخويا الله يرحمة كان تؤامي كنت ديما بخاف من كل حاجه بخاف لمة حد يزعق كانو العيال في المدرسه وانا صغيرة بيتريقة عليا ويقلولي اني شبة الولاد واني مش بنت ديما كنت بخاف من نظرة الناس ليا وكنت بتكسف اوى من الناس اخويا عالمنى ازاى ماخفش وكمان وداني النادى اضرب علي الفنون القتالية وعالمني ان كلام الناس عمرو ماهيغير ولا شكلي ولا طرقتي يعني كلامهم مش مهم خالص ولا ابتديت اتعود وابقا قويا ضاع مني !💔


عمر/ الله يرحمة بس انتي مش راجل او شبة الرجال انتى حاجة مختلفة عن بقيت البنات كلهم كلهم بيهمهم البس و الميكأب و شوية حاجات تافه انتى لاء مش زيهم وهنا الفرق هما اللي رجالة بيدارو منظرهم وراي قناع بس انتى مش محتاجة قناع انتى محتاجة اقناع انك اجمل بنت فريدة من نوعها ! 

سرحت فاطمة في عيون عمر 

وهو كذالك الأمر 

ظل يتحدثون طيال الليل 


الحلقة خلصت 

الكاتبة إسراء سعيد ♥️✍

الحلقة التاسعة و أربعين 


رواية ملاك الاسد 😻♥️


الكاتبة إسراء سعيد ♥️✍


التفاعل في ذمة الله متنسيش ياختي منك ليه النجمة قبل ما تقرو😘......


(~ _ ~)


ومع اقتراب نهايتنا سأكتشف انها مجرد البداية♥️..


صباحأ في منزل اسد 


اتجاه اسد بعد أن استيقظ اخذ حمامأ وارتدى ملابسة السوداء افقت جمليلته 

ملاك / اه راسي 

اسد / يتجاهلها تمام...

ملاك/ اسد هو اي اللي حصل امبارح 

اسد / محصلش حاجة 

ملاك بصدمة/ لا مستحيل يكون حص...

اسد/ ولا هيحصل 

ملاك بنزعاج اخذت نفس عميق ....

بعد أن ارتدى اسد بدلاتة السوداء و ساعتة ورش برفان ومتجاهل ملاك تمام .....

ملاك / اووف بارد اه راسي هو انا هببت اية انا شربت بس الكأس الي كان معاه ادي أخرت العند يا ملاك اشربي اي ياني يما 

كان باب الغرفة يخبط بعد مغادرة اسد الغرفة 

ميلا/ لك صباح الخير يا حلو يلا هلا بتشربي القهوة وتخدي هالحبة وراح يطير هالصداع منك نهائي 

ملاك وهي تضع يدها الاثنين علي خدها بنعاس / وانت اية عرفك اني راسي هتنفجر 

ميلا/ لك شو بيعرفني انا سيدي امر اني اجيبلك قهوة وصاني شي مرتين علي حبة الصداع يلا يللا 

ملاك بستهزاء / هو مهتم اوي لأمري! 

.................


استيقظت سعاد علي رنة الفون 

سعاد بصوت ناعس / مين....

احمد / احمم جبتلك مين اللي كان ساند ملاك 

اسمة اسد بيشتغل مع اكبر رجال المافيا في العالم لة في كل بلد شركة وبيت وعندة جيوش من الحرص هو حاليا مقيم في نيويورك يعني صعب حد يعادية 

سعاد/ اعرفلي مين أعدأه بيتعامل مع مين الناس القريبين منو مين ورد عليا 

احمد/ احمم تمام الباشا مكنش متوقع النجاح دة منك تسلمي الصفقة في معادة واصلا عصابة المملكة و عصابة النمور كان فية بنهم عداوة حادة وانتى اللي جمعتي بنهم 

سعاد / اها امر سهل علي وحدة زيي 

احمد بعدم ارتياح لها / الباشا عامل حفلة كبيرة النهاردة وهيبقا فية اسد و كام رجل مهمين و الملك هيكون موجود الملك دا اكبرهم تحت منة الاسد رقم اتنين بس بنسبة لي الملك اسد رقم واحد عندة 

سعاد/ تمام هجهز في حفلة النهاردة اكيد هتكون معايا 

احمد / انشاء الله سلام 


( °¿°)


قال لها عيناك جميلة قالت ربما لانها لا تري غيرك💚


صباحا في جامعة بي نيويورك


فاطمة/ ياربي علي الهدة اللي انت فيها يا حازم 

حنان/ انا مفهمتش حاجة اية اللغة الانجليزية بطلاقة احنا مش متعودين علية هننجح في الست السبع مواد دول ازاى اععع حنفي رجعني بلدي احببتي يا مصر 

فاطمة/ اثبتي كدا واهدي وكل حاجة هتبقا تمام 

حنان / بس اية الهدوء اللي بينك وبين عمر دة دا هدوء ما قبل العاصفة؟

فاطمة كلما تتذكر البارحة تلمع عيونها بشدة وتبتسم 

حنان / هاااي انتاااا يسطا رحت فين 

فاطمة/ اي ! حنان / B .....

فاطمة / يا سخيفة يلا عشان المحاضرة التانية هتبتدى و الدكتور دا معندوش يما ارحميني الكل بيتكلم عنة 

حنان/ احنا خلصنا من المحاضرة الأولى لما نخش في التانية ارحمي نفوخي اللي ساح 

فاطمة/ كلما اشتدت بكي الصعاب تركمت عليك الأحلام حينما تذكرت ان الأحلام ليس لها صعاب بل تركمت الطموح لي اجل حلمي الذي كان في يوم حلمأ انه اليوم يصبح حقيقى ! 

حنان/ اتفضلي قدامي نجيب محفوظ اعد معايا امشي يختي 

فاطمة وهي داخلة المدرج اتكعبلت وقعت علي الارض فضحك الجميع علية ضحكت حنان بشدة

 فاطمة/ ااه قوميني يا حيوانة 


Dr. Alexander / Please, quickly, the 

lecture will begin 


Dr. Alexander / Hello, I am Dr. Alexander, I study economics, my schedule is correct, I do not like being late 


دكتور اليكساندر/ مرحبا انا دكتور اليكساندر أدرس لكم مادة الاقتصاد لا احب التأخير 


فاطمة/ خربيت جمال عيونة انا هركز ازاى 

حنان اتهدي يختي وحققي طموحك واحلامك وبيت الشعر اللي سمعتهولي برا 

فاطمة/ ههههه 


لحظ دكتور إليكس انه تضحك اخذ يشرح لهم المادة بكل وضوح تام لانها من اصعب المواد .....

انها اليكس محضرتة وخرج معظم الطلاب عدي فاطمة و حنان 

دكتور اليكس / انسة لا احب اللهو و الضحك في محاضرتي اذا اردتي ذلك فعليكي ان تذهبي الي خارج الجامعة بي أكملها وليس المدرج ثم ذهب 

فاطمة/ دة مجنون دة ولا اي والله عبيت اههه الحمدلله ميعرفش عربي والله الأجانب دول اللي بيضحكو علي المصرين ياض دنا اصيع من بلدك 

نظر اليكس جانبة ثم ضحك وذهب 

حنان/ يلا نروح عشان نلحق نشوف بيت احنا مش هنفضل عند ملاك علطول 

فاطمة/ يلا انا شوفت علي اون لين بيت و قريب من الجامعة يلا نروح نشوفة .....


(★ _ ★)


فُتٌآةّ مًثًلَيَ لَآ يَکْسِرهّآ آهّمًآلَ آحًدٍ... فُآنِآ لَآ يَحًکْمًنِﮯ آلَآ مًزٍآجّيَ 🌬


تجمع كنان و عمر و يزن الي شركة الاسد في الصباح يتم إختيار اكفأ موظفين السكرتارية لي شركة الاسد

يزن / كنان اهتم بي امر الموظفين وانا هكلم بيرك بما ان هو حابب ياخد خبرة عشان هسيب المافيا وطبعا كلنا عرفنا دا 

عمر/ مش غريبة! كنان / لا مش غربية بس اللي أغرب انة عايز يغير مجالة ويبعد عن اخوه 

يزن/ اسد عندة علم بكل حاجة 

وصل اسد بهيبتة تحت نظرات الموظفين المرعبة دخل اسد مكتبة يراجع ورق ثفقاتة يزن انصراف 

كنان اشوفكم علي خير يارجالة ..

عمر/ اتلهي احنا ريحين نقاتل 

يزن / مش عايز غلطة كنان بنات في الشركة بلاش اسد هيصفيك انت شخصيا 

عمر / احممم طب عايزين مني حاجة 

يزن / الكلام ليك برد مفهوم 

كنان / عمر / تمام / 


استعد كنان الي دخولو لي استقبال الموظفين لكن أوقف كنان انه يبحث عن هاتف لم يجد 

كنان/ نسيتة كا العاده في العربية ثم نزل كنان الي العربية كي يجد هاتفة ولكن اقفة صوت عالي ...

نظر كنان الي صاحبة الصوت يراها فتاه تتشاجر مع شخص يبدو أنه يديقها 

نظر كنان اليه نظرة مطولة فتاه ترتدي سلوبت جينز و قميص ابيض طويل الكمام ورفعة شعرها زيل عصان وشعرها طويل وعيونها بلون الرمادي و ترتدي نظارة ولم تضع اي مساحيق تجميل فقط لمسات بسيطة لان رموشها كثيفة و بشرتها خمرية اللون تبدو مصرية بعد الشيئ 


الفتاة / انت لو مبعتش عني وربنا هضربك لكن عذرأ كان تتحدث مع عملاق من عمالقة الجيم ...

ضحك علية كنان رن هاتفة كنان/ الو ...يزن / انت سايب شغلك وفين يا زفت كنان/ بترقبني ياكبير 

يزن / اخلص في حفل ولزم نرتب عشان دارك هيكون هناك واحتمال تحصل مأمرة كنان او مغامرة ........

كنان/ تمام جاي سلام نظر كنان امامة لم يجد الفتاه التف حولة لم يجدها 

كنان في نفسة/ وانا بعمل اي ثم عاد الي الشركة 


تقدمت احدي فتيات لي وظيفة سكرتيرة ولكن جميعهم يهتمون بي المنظر و لبسهم مكشوف ولم يحب كنان اي فتاه منهم مشغول عقلة بي الفتاه صاحبة المشكلة أين ذهبت 


ايسل/ ميستر كنان دة السي في بتاع الآنسة جهاد عادل مقدمة علي وظيفة السكرتارية! ميستر كنان !

كنان نظر إليها ولم ينظر الي السي اللي في يدها اخذو منها خليها تدخل 

دخلت جهاد الي كنان ..

كنان وهو ينظر في السي في ..... بتدريسي في جامعة و معاكي لغات و مصرية لكن انا عايز وحدة مخلصة دراسة متفرغة ثم رفع عيونة عليه انه انه تلك الفتاه صاحبة المشكلة وصاحبة من شغلت بال كنان ايضا رأها تفرك في يدها من شدة التوتر ولكن خافية كل هذا الخوف و التوتر 

جهاد/ احمم حضرتك انا لو مكنتش جديرة و واثقة ان عارفة اوفق بين درستي و شغلي اكيد مكنتش قدمت علي الوظيفة دى 

كنان بنبهار من ثقتها في نفسها

جهاد / اكيد لو مكنتش محتاجة الوظيفة دى مكنتش قدمت فية وانا بدرس وانا برفيكت في مجال درستي ومتعوده اكون رقم واحد في كل حاجه في حياتي 


حضرتك لو مش موافق ولو شايفني مش مناسبة اوك !


كنان/ تقدري تبدأي شغل من بكرة هختبرك وتحت ايدى انا اشوف انك جديرة بمنصب انك تكوني سكرتيرة في شركة الاسد ولا هتفضلي هنا طول اليوم هشرحلك طبيعة الشغل و اشوف هتعرفي ولا 

جهاد / بجد اتقبلت 

كنان/ انا قلت هشوف 

جهاد / اوك وانا جاهزة 


خلصت الحلقة 

الكاتبة إسراء سعيد ♥️✍

الحلقة الخمسين 

رواية ملاك الاسد 🖤

الكاتبة إسراء سعيد ♥️✍


‏من أسباب الهيبه قلة الكلام، ومن أسباب الجمال كثرة الإبتسامه، بغرور ⚡️..


حضر كل من اسد و كنان و عمر و يزن الاجتماع بحضور بيرك و مجموعة من رجال الأعمال و معهم جهاد لكي تتابع الصفقة و تثبت كفأتها في شغلها 


بيرك / احمم طبعا موضوع جديد مجال جديد ندخل في كلنا وهو التجميل! 


مبدأيا احنا محتاجين وجة جديد سينمائي ينسبنا لي المنتج بتعني خالي من اي عيوب كا عارضة الازياء واثق اننا هننجح في المجال ؟


عمر/ بعدم اقتناع مش بس كام منتج هيداري عيوب الإنسان مسير العيوب تبان 

نظر له اسد نظرة مطوله (بأنة يعطي درسأ)

( بمعني اننا لو شفنا انك اتغيرت مسير تبان عيوبك)


جهاد / احنا مش محتاجين وجة خالي من العيوب احنا محتاجين شخص كلة عيوب عشان نثبت كفائتنا في المنتج شركتنا ! + ودة الأهم كل بيهتم بي المظهر الانيق الجميل وكلهم اتعودو علي دا محتجين نسبت لمعظم البنات اللي وجهها في بثور جبوب نمش محتاجين نقف جمب دول اكتر من اننا نهتم بوجة خالي من العيوب ! 


انبهر كنان بكلامها وكأنها توصف شخص بأن لديه عيوب وتثبت كفأتها في تغيرو ! 


عمربقتناع/ مليش في الاوبشن دا بس انا كعمر اقتنعت 


اقتع الجميع برأى جهاد و ابتدو يحددو و يخططون لي المنتج الذي يحمل #شركة الاسد#


في منزل اسد 


ملاك هي تتمشي في الجنينة الفيلا


والله يا اسد لخليك تلف حولين نفسك زي ما حولتني كدا اتغير اوي كدا لي انا عارفة هخليك ازاى ترجع زي الاول مبقاش انا ملاك ! 


سمعت ملاك صوت يأتي من غرفة نحيت الجنينة بيت من خشب مذين بطريقة خرافية فتحت ملاك الباب اوقعت القفل خارج الباب ظلت ملاك تنظر الي الأعلي من جمال المنظر ولم تنتبه انه فعلا دخلت بيت الاسد 

تتمشي بنبها اتخبتط رجلها في صحن كبير ملاك بي ألم اااه يا رجلي.. شهههههقة وحطت يدها علي فمها من شدت الصدمة انه ااسد اسد فتح ذلك الاسد عيونة ثم غضب و أصدر صوت زعير اقسم انو يرج القصر بأكمله اذاب قلب ملاك من الخوف والصدمة واخذ الاسد يقرب نحيتها وهي لم تتحرك سنتي واحد وكأن احد يكتم صوت ملاك ولم تعد قادرة علي التكلم او الصريخ ملاك بعد ما أصبح الاسد امامها مبشرتأ ملاك / اعععععع اسد الحقني اسد ارجوك تعالي بعياط وهي مغمضة العين وانفه شديد الاحمرار جلس الاسد امام قدمية ملامسة أطراف اصابعة وملاك لم تتحرك سوى لي الخلف بي بطئ شديد .....

وهي مغمضة العين ..اسد اسد اااسد ارجوك تعالي يارب انجدني انجدني ثم أصدر الاسد صوت زعير ثاني اصرخت ملاك في وجه الاسد سمعها احد الحراص لم يستطيع احد الحراص بإن يدخلو بيت الاسد ف اسد بس هو مسمحلة ان يدخل والمفتاح مع اسد فقط 

اتصل احد الحراص بي يزن 


في الجه الاخري 


يزن / في حاجة 

الحرص/ السيدة دخلت بيت الاسد وهي جوة بتصرخ

كنان/ اتصرفو لحد ما أبلغ الاسد إياك يحصلها حاجة 

الحرص / تمام 


كنان ميل علي كتف اسد وهو في الاجتماع..

كنان/ لزم ترجع الفيلا حالة ملاك جوة بيت الاسد 

اتنفض اسد من مكانة تارك الاجتماع وكل شيئ وذهب ساق العربية بطريقة جنونية 


في الناحية الاخري 


ملاك حاطة يدها علي ودنها تدعي ربها ان ينجيها ثم ظهر شبل صغير امام ملاك فتحت عيونه بي سرعة البرق خوفأ منة ملاك بصريخ يا حيوانات يالي في القصر افتحو افتحو ببقاااا...........ثم قعدت ملاك علي الارض بستسلام وجسدها و وجهها يتعرقو بشدة من الخوف......

ثم غابت عن وعيها من شدت خفقان قلبها 


♡♡♡♡♡♡♡♡


دنا لما كنت بقول بقصد كلامي يطول يمكن تقول حاجة أسمعها اصفالك  

عمرو دياب 🌬🖤


ندى / ماما انا نازلة اجيب حاجه 

الام / قولتي لهشام 

ندي / هو ولي أمري لا ياستي مقلتش لي عمو هشام حاجة 

الام / قليلو الاول ..ندى بعناد / لاااااا مش قايلة هو انا انا دنا ناقص استأذنة قبل مدخل الحمام 

الام / جالك اللي هيربيكي ..ندى / انتو عملين عرض عليا ماشي ماشي انا نازلة يمععع 

الام / ونبي لكلمة اقولة..ندي/ قليلو هتقليلو نزلت تجيب اسكيتش و اللوان ...الام / مخلفة طفلة هبلة..

ندى / شكرأ ي مصر ...


نزلت ندي وكانت في قمة جمالة بفستنها الأصفر و شعرها المفرود البني وعيونها الجميلة ولم تضع اي مساحيق جمال كان هشام مانع دة كلة 

ندى بقا كدا يعم باسل بتلعب كورة لوحدك طب ياجدع قولي 

ضحك باسل عليه / ابلة ندي ماما قاتلى انك كبيرة ولزم احترمك عيب لما تلعبي معايا 


ندى بنزعاج / ابلة شيفني مسكة عصاية الااا ولا اية لا اصحا كدا وفوق انا اسمي ندي وبلعب كورة واهلوية وفي رمضان بفرقع بمب و صواريخ ميغركش طولي 

ضحك باسل علية ولعبت معاه كورة في حوش البيت اتصدم عمرو بي الوضع اللي ندي فية تلعب كورة بي احترافية وشكله جميل مع شعرها الذي يتطاير 

ندى اي خدمة أعم ابقا تعالي اعلمك 

باسل / انتى بتعرفي تلعبي عن عمو هسام هبقا اقولة يخليكي تلعبي معانا 

ندي بشهقة/ اوعاااا تقولة حاجة هيمنعني اني اشوفك اصلا فاهم 

باسل حط ايدو علي بقو بطفولة ..

باسل طفل ٨ سنين جار ندي و هشام 


ندي / عم احمد يا قمر عايزا اسكتش و الألوان حلوة ها مش ضربة ومعرفتش ارسم و بوظت الدنيا 

عم احمد/ يابنتى انتى كنتي بتيجي تاخدي مني الكشاكيل والكتب من وانتى بتدرسي كبرتي علي الكلام دا 

ندي/ الكلام هو اللي جبر علينا يعم احمد ما اعيش وأعمل اللي انا عاوزة 


عمرو بصوت همس خلف اذنها/ وحشتيني ! اوعي تعملي صوت جيت بس اشوف ملامحك وهمشي اخذ يشم رئحتها ك المدمن ندي قد تصلب جسدها من سمع صوتة علمت انه هو سارق احلمها ومن ضمرها 

ندي بنفعال وكانت هتتكلم ونبرت صوتها خانتها رش عمرو علي وجهها مخدر و سندها 

عم احمد/ هي ديما كدا يابني مبهدلاك معاها 

عمرو بحزن/ فاكر يا عم احمد فاكر لما كنا في إعدادي وجينا انا و هي عندك وهي فرحنا بي الألوان بتلف السلم وقع علي دمغها و وقعت 

عم احمد/ وفي نفس المكان يابني وكنت ديما جمبها ولما فاقت منطقتش الا اسمك 

عمرو/ أتمني أتمني متنطقش الا اسمي 

سند عمرو ندى واخذها الي العربية 


♡♡♡♡♡


اقتحم اسد المنزل وغرفة بيت الاسد لاقي ملاكة مغشية علي الارض 

جري اسد نحيتها حاول افاقتها ولكن جسدها مثل الثلج و ترتعش حضنها اسد ثم شالها وذهب بيها الي غرفته 

وصل اسد الغرفة وهو يحاول افقت ملاك بعد ثواني افقت ملاك علي وجه اسد حضنتة حضنتة بكل قوتها ثم بكت بشدة ضمها اسد الي حضنة كي يطمنها 


ملاك بعياط/ اتأخرت لي كنت حموت خليك جمبي متمشيش انا انا خوفت اووي كنت هموت 

اسد/ اسف حتي الموت ميقدرش يخدك منى

ملاك مشبكة يدها بجاكت اسد مش عايزة تسيبة ملاك بشهقة بكرهك ثم ضربت علي صدرة ثم حضنتة 

اسد/ اهدي انتى اي الي جابك عند فير

ملاك/ واحد مجنون مربي اسد اسد في البيت

اسد / دا ابني حتي 

ملاك بضحكة بسيطة/ انت هتجبلي جلطة 

ضحك اسد عليه ثم قبل يدها بحنان كبير 

متخافيش طول منتي هنا ملاك بتريقة ااه بيت الاسد 

ضحك اسد عليها لان فهمه بيت الاسد هو قلبة !


ملاك / كنت بجد هموت من الخوف 

اسد/ مكنش يقدر يعملك حاجة لان هو عارفك بحكيلة عنك + انك لبسة تيشرتي يعني رحتي فية يعني هو مستحيل يأذيكي 

ملاك والدموع تملأ عيونها / بتحكيلة عني! 

اسد جزب ملاك اليه لم يتحمل بكأها المرير وحضنها برقة ثم قبل تجويف رقبتها برقة اسد بصوت هادء بعشقك ! 


خلصت الحلقة 

الكاتبة إسراء سعيد 💜✍

تعليقات

التنقل السريع
    close