قصه قصيره كامله رواية سحر الحب سحر الحب من البارت الاول حتي الخامس والاخير



🌺🌷قصه قصيره كامله🌷🌺

🌷🌷 رواية سحر الحب🌷🌷

🌷🌷🌷سحر الحب 🌷🌷🌷

🌺🌷🌺🌷🌺🌷🌺🌷🌺🌷🌺

من البارت الاول حتي الخامس والاخير

الاب .. انتي فاكره نفسك هتنجحي 

حبيبه .. لي بتقول كدا 

الاب .. انتي عايشه الدور يا بنتي ركزي في حاجه تانيه والا انتي مصممه تكسفيني قدام اخواتي 

حبيبه .. يا بابا بقي ارجوك انا تعبت كفايا احباط انت بتحبطني كدا لي انا مش فاشله وهثبت ليكم كلكم اني ناجحه وهنجح واخش الكليه اللي انا عايزاها 

سهيله .. يا عمي سيبيها براحتها كدا كدا هتسقط 

حبيبه بزعيق .. كفايا بقي انتو اي انا بكرهكو كلكو انا ماليش غير امي بس 

مامت حبيبه .. اهدي يا حبيبتي 

حبيبه .. انا مش فاشله مش معني اني مجبتش مجموع كويس في تانيه ثانوي اني هسقط في تالته انت ابويا المفروض تشجعني وتكون قدوه ليا طول عمرك بتقارني بولاد اخواتك اللي هما اصلا فشله كلهم تقدري تقوليلي يا سهيله انتي السنادي جبتي كام في الثانويه العامه 65%

ابو حبيبه .. سهيله شاطره من صغرها بس السنه دي عشان كانت متوتره 

حبيبه ضحكت وهي بتعيط .. انت عندك حق انا فاشله سيبوني في حالي بقي 

ودخلت اوضتها ومامتها دخلت وراها 

الام .. هتستسلمي 

حبيبه بعياط .. انا تعبت 

الام .. معلش يا حبيبتي انا عايزاكي تذاكري وتجيبي مجموع الكليه اللي انتي عايزاها 

حبيبه .. هما بيكرهوني لي كدا حتي ابويا 

الام .. يا حبيبتي العين مش بتشوف اللي احسن منها وابوكي طيب والله بس اخواتو واكلين دماغه 

حبيبه .. تفتكري هنجح 

الام .. انا واثقه فيكي ربنا معاكي يا حبيبتي 

الايام بتمر وحبيبه بتموت نفسها في المذاكره وحاطه هدفها قدامها 

حبيبه .. انا تعبت يا ماما 

مامتها .. اتعبي عشان حلمك وخليه دايما قدامك 

حبيبه فضلت تلف في الأوضه اللي في كل جزء فيها هي معلقه صور لكلية الهندسه 

حبيبه .. يارب يا ماما 

مامتها .. تعالي ننزل شويه عشان تغيري جو 

حبيبه .. حاضر 

لبست وخرجت من الاوضه 

الاب .. اي يا سنيوره راحه فين 

الام .. معلش رايحين لأختي شويه 

الاب .. مع السلامه يا اختي 

*********

Fatma goda بقلم 

سهام خالت حبيبه .. حبيبتي نورتينا 

حبيبه .. ربنا يخليكي يا خالتو 

سهام .. مالك خاسه كدا لي 

حبيبه .. من الثانويه 

سهام .. ربنا يوفقك يا حبيبتي وتخشي كلية الهندسه وتكوني بشمهندسه قد الدنيا 

حبيبه .. يارب يا خالتو 

سهام .. عمر خد حبيبه وانزلو اتمشو بالعربيه تغير جو 

عمر .. من عيوني يلا يا حبيبه 

حبيبه .. ماشي 

نزلو العربيه 

عمر .. شكلك مش مبسوط 

حبيبه الدموع اتجمعت في عينيها .. العادي يعني 

عمر .. اهدي بس متعيطيش هجبلك اكتر حاجه بتحبيها

حبيبه .. بتهزر 

عمر ضحك ..خدي انا عارف أن بتحبيه وكنت جايبو

حبيبه .. والله انت تاخد قلبي 

عمر .. نفسي افهم انتي كمان كام شهر هتمي 18سنه مش مكسوفه وانتي بتاكلي سيرلاك بالعسل و القمح 

حبيبه ضحكت .. بحبو والله 

عمر .. كلي يا اختي تحبي نلف بالعربيه تكوني خلصتي وجبة السيرلاك بتاعتك ونجيب اكل 

حبيبه .. اااه جيت في ملعبي يلا اطلع بالعربيه 

عمر مشي وكان مشغل اغاني حبيبه بتحبها 

حبيبه .. تعرف أنت تاني شخص بحبو علي الكوكب 

عمر .. الاول اكيد مامتك 

حبيبه .. طبعا 

عمر .. اجبلك اي 

حبيبه .. امم 

عمر .. بس هجبلك سوشي 

حبيبه .. احلف انا هموت واجربو 

عمر .. اعتبرني فانوس أحلامك احلمي وانا هحقق 

حبيبه ضحكت .. انزل هات بسرعه 

********

Fatma goda بقلم 

( عمر بيحب حبيبه جدا لانها اختو في الرضاعه وبنت خالتو وقريبين من بعض جدا وهو عارف كل حاجه عنها وهي كذلك وهو مز جدا وعندو شركة هندسه للمعمار 

عمر الانصاري طويل وجسمه رياضي وعيونه سوده وشعره ناعم عنده دقن )

( حبيبه بنت جميله جدا قصيره وعيونها بني شعرها قصير بس محجبه شيك جدا وبتعشق الاكل 

جسمها مظبوط كرڤي وزي القمر ) 

حبيبه .. طعمه تحفه 

عمر .. انا جبت بزياده تبقي تتسلي فيه وانتي بتذاكري 

حبيبه .. حبيبي والله 

عمر .. لو مكنتيش اختي كنت ارتبط بيكي 

حبيبه ضحكت .. انا استخسرك في واحده تانيه 

******* 

تمر الايام وجت ايام الامتحانات 

عمر كان بيذاكر لحبيبه 

حبيبه .. تفتكر هنجح 

عمر .. انا عايزك تكوني واثقه في نفسك إن شاء الله هتنجحي 

الامتحانات خلصت وعمر كان مع حبيبه علي طول عشان يذاكرها  

يوم النتيجه 

عمر .. اهدي بقي خيلتيني 

حبيبه .. اكيد هسقط 

عمر .. حبيبه جبتي 99% 

حبيبه .. لاااااا وريني 

عمر اداها الفون 

حبيبه .. حلمي اتحقق 

عمر حضنها وفضل يلف بيها ( اخوها يا جماعه ) 

مامتها حضنتها .. الف مبروك يا حبيبتي 

خالت حبيبه .. لولولولولولولي ألف مبروك يا حبيبتي بقي عندنا مهندسين كتير في العيله 

حبيبه كانت بتعيط من الفرحه وسجدت سجدة شكر لربنا 

عمر .. مش قولتلك مبروك يا قمري 

الاب بضيق .. مبروك

الايام بتمر وحبيبه دخلت كليه هندسه قسم ديكور 

*******

ادهم .. الصفقه دي مهمه مش عايز غلطه

السكرتيره .. متقلقش يا فندم المهندس عمر برا 

ادهم .. خليه يدخل 

السكرتيره بدلع .. حاضر 

عمر دخل 

ادهم .. اهلا يا عمر اتفضل اقعد 

عمر قعد 

ادهم .. خير 

عمر .. انت عارف المشروع الجديد اللي انا عامله 

ادهم .. اكيد عارف 

عمر .. كويس اوي عايزك تمسك قسم الديكور 

ادهم .. تمام مفيش مشكله 

عمر .. نبدأ من بكره 

ادهم .. تمام 

*******

اول يوم في الجامعه 

مليكه .. ممكن نتعرف 

حبيبه .. ياريت انا اول سنه ليا ومش عارفه حاجه خالص 

مليكه .. وانا كمان اول سنه انا مليكه 

حبيبه .. و انا حبيبه اتشرفت بمعرفتك انتي قسم اي 

مليكه .. ديكور 

حبيبه .. وانا كمان 

مليكه .. في سيكشن دلوقتي يلا نروح 

راحو السيكشن وهما قاعدين متنحين 

بعد ما خلصو اليوم 

عمر رن علي حبيبه 

حبيبه .. اي انت فين 

عمر ..اخرجي انا جايلك 

حبيبه .. حاضر وقفلت معاه 

مليكه ..هتمشي 

حبيبه .. اه سلام 

مليكه .. سلام 

حبيبه خرجت وخبطت في واحد 

ادهم .. مش تفتحي 

حبيبه .. افتح انت اللي اعمي 

ادهم .. انتي مجنونه 

حبيبه عمر رن عليها 

حبيبه زقت ادهم .. اوعي الله يخربيتك 

********

عمر .. اي بقالي ساعه واقف 

حبيبه .. معلش بقى 

*******

مليكه .. انت اتأخرت لي 

ادهم .. بسبب واحده جاموسه 

مليكه .. معلش يا حبيبي يلا 

******* 

(ادهم المنشاوي شاب طويل وجسمه رياضي وعيونه بني وأملس وزي القمر وعندو كاريزما وعندو اكبر شركات هندسه للديكور ومتعاقد مع اكبر الشركات للمعمار شركة عمر الانصاري ) 

( مليكه اخت ادهم وجميله جدا محجبه وعيونها بني فاتح بشرتها بيضه شعرها طويل بس محجبه وقصيره ) 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

سحر الحب 

Part 2

مليكه .. انت اتأخرت كدا لي 

ادهم .. بسبب واحده جاموسه 

مليكه .. معلش يا حبيبي  

******

عمر .. عملتي اي في الجامعه 

حبيبه .. بسم الله الرحمن الرحيم بلا فخر مفهمتش حاجه بس في حبيب قلبي هيفهمني 

عمر ضحك .. اي ارحميني هفضل اذاكرلك طول عمرك 

حبيبه .. عشان خاطري يا موري 

عمر بصلها بقرف 

حبيبه .. احم انا جعانه

عمر .. انتي فاهمه غلط انا مش خطيبك 

حبيبه .. انا اطول خطيبي يبقي قمر كدا 

عمر ابتسم .. حاضر هجبلك اكل وهذاكرلك 

حبيبه باسته في خده .. انت اجمل اخ في الدنيا 

عمر .. والله انتي الحاجه اللي مصبراني علي الدنيا 

حبيبه .. ربنا يخليك ليا 

عمر .. ويخليكي ليا 

عمر جاب اكل لحبيبه وراح معاه علي البيت 

ابو حبيبه .. اهلا يا عمر 

عمر .. ازي حضرتك 

ابو حبيبه .. لسه زعلانه مني يا حبيبه 

حبيبه لفت وشها 

عمر .. حبيبه ردي 

حبيبه .. ايوه ومستحيل اسامحك انت كنت بتحبطني وبتفضل ولاد اخواتك عليا 

ابو حبيبه بندم وعيط .. انا اسف يا بنتي سامحيني 

حبيبه .. مسمحاك بس اي سبب التغيير دا 

مامتها .. الحمدلله يا حبيبتي ربنا يهديه علي طول 

عمر .. طيب يا خالتو انا هوصل حبيبه كل يوم عشان جامعتها جمب الشركه بشويه 

مامت حبيبه .. بس مشوار عليك انك تيجي كل يوم 

عمر .. مهو يا خالتو عندي اقتراح أن هي تيجي تقعد عندنا

ابو حبيبه .. مينفعش يا عمر 

عمر .. يا عمو حبيبه اختي ومحرمه عليا وبعدين مهي معظم وقتها معايا عمري عملت حاجه ضايقتها انا ضايقتك يا حبيبه 

حبيبه .. بصراحه لا 

ابو حبيبه .. طب ومامتك يا ابني 

عمر .. حضرتك عارف انها علي طول لوحدها من ساعة موت بابا 

ابو حبيبه .. ربنا يرحمه 

عمر .. ها قولتو اي وبعدين حبيبه عايزاني اشرحلها حاجات كتير 

مامتها دمعت .. هجيلك كل يوم يا حبيبتي 

ابو حبيبه .. خلاص ماشي تعالي ثانيه يا بنتي خدها ودخلو الاوضه 

حبيبه .. نعم يا بابا 

ابو حبيبه .. خدي يا بنتي الفلوس دي خليها معاكي انا قصرت الفتره اللي فاتت وكنت بعاملك وحش سامحني كانت الغشاوه علي عنيا 

حبيبه .. ربنا يخليك يا بابا 

حبيبه لمت حاجاتها ومشيت هي وعمر 

*******

مليكه .. ادهم ممكن تفهمي الحاجات دي 

ادهم .. العبي بعيد يا حبيبتي 

مليكه .. ادهم عشان خاطري 

ادهم .. يا بنتي قولتلك العبي بعيد ورايا شغل 

مليكه ... اووووف يا ماااااااااما 

ادهم حدفها بالمخده .. يا بنت المجنونه طرشتيني 

مليكه ..يا ام ادهم 

مامتهم .. يخربيت صوتك بتجعري كدا لي وبعدين باباكي راجع تعبان من الشغل 

مليكه .. ابنك المحترم مش رادي يذاكرلي 

مامتها .. ذاكرلها يا ادهم عشان خاطري 

ادهم .. من عنيا عشان خاطرك ومسك مليكه من شعرها اقعدي يا قدري الاسود 

********

سهام خالت حبيبه .. اهلا اهلا يا حبيبتي تعالي انا جهزتلك الاوضه  

حبيبه .. ماشي يا خالتو 

عمر .. خشي بقي وانا رايح مشوار علي السريع 

حبيبه .. مع السلامه 

عمر خرج وحبيبه قعدت شويه مع خالتها وبعدين نامت شويه والساعه بقت 11

عمر رجع .. اي الهدوء دا  

دخل علي حبيبه لقاها نايمه 

عمر .. حبيبه اصحي عشان اذاكرلك قومي يلا 

حبيبه بنعاس .. انت جيت امته 

عمر .. دلوقتي عايزه اذاكرلك دلوقتي والا اي 

حبيبه .. اه روح غير هدومك عقبال ما اعمل شاي واكل 

عمر .. قومي منك لله 

حبيبه عملت الشاي وساندوتشات وعمر خلص لبس وراح اوضة حبيبه 

حبيبه ... اقعد اقعد 

عمر .. بصي ____________

وبدأ يشرحلها 

بعد ساعتين 

عمر .. ها فهمتي 

حبيبه .. اه احسن من الاول 

عمر .. انا مش نفس تخصصك انا معماري وانتي ديكور الاتنين بيختلفو 

حبيبه .. احسن من مفيش 

عمر .. تيجي نقعد في البلاكونه شويه 

حبيبه .. هتقدر تروح الشركه 

عمر .. تعالي نقعد شويه 

راحو البلاكونه بعد ما عملو شاي بلبن 

عمر .. اي بقي احكيلي اي اللي حصل انهارده 

حبيبه .. اه انهارده خبط في واحد بس اي صاروخ ارض جو 

عمر .. يخربيت الفاظك 

حبيبه بضحك .. بتكلم بجد حلو اوي 

عمر .. احلي مني 

حبيبه سندت علي كتفو .. انت احلي حاجه يا عمر 

عمر .. احلي حاجه علاقتنا ببعض 

وفضلو يتكلمو شويه لحد ما نامو وهما قاعدين 

في صباح يوم جديد 

سهام .. هما نزلو من غير ما يقولولي 

استر يارب وفضلت تلف في البيت لحد ما شافت باب البلاكونه مفتوح ودخلت لقت حبيبه نايمه وعمر واخدها في حضنو 

( سهام ومامت حبيبه عارفين قد اي علاقة حبيبه بعمر علاقه اخويه ومفيش حاجه بينهم لأنهم اخوات وعشان عمر وحبيبه ملهمش اخوات بجد ) 

سهام .. عمر حبيبه قومو يلا عشان شغلك والجامعه 

عمر .. اي يا ماما 

سهام .. قوم يا ابن الهبله ازي تنامو في البلاكونه مسقعتوش دا انا متلجه 

عمر بص علي. حبيبه وابتسم .. بحبها اوي يا ماما بحسها بنتي واختي وكل حاجه 

سهام .. ربنا يخليكو لبعض يا حبيبي صحيها عقبال ما احضر الفطار 

سهام راحت المطبخ

عمر .. يلا يا حبيبه قومي حبيبه انتي يا بت 

حبيبه .. خمسه خمسه

عمر شالها ودخل الحمام رش علي وشها ميه عشان تفوق 

حبيبه .. اعععع بغرق 

عمر .. يلا عشان منتأخرش 

حبيبه .. حاضر 

جهزو ونزلو عمر وصل حبيبه وادهم وصل مليكه 

******* 

في الجامعه 

الدكتور .. انشاء الله هتنزلو تدريب في اكبر شركه لهندسة ديكور شركة المنشاوي 

مليكه بهمس .. اوف ملقوش غير الشركه دي 

حبيبه .. في اي 

مليكه .. مفيش 

(محدش في الجامعه عارف أن مليكه تبقي اخت ادهم والا يعرفو اسم باباها كامل هي بتقول اسمها بس واسم باباها من غير اللقب المعروف والا حتي حبيبه 

ومحدش يعرف بردو أن عمر اخو حبيبه الجامعه بتتعامل مع شركة عمر بردو بس تخصص معماري )

طالب .. هنتقسم علي مجاميع والا اي 

الدكتور .. اه طبعا والورق هينزل علي باب الجامعه

Fatma goda بقلم 

        ____________________ 

عمر .. اهلا يا ادهم 

ادهم .. اهلا بيك 

عمر .. ننزل ارض المشروع علي طول 

ادهم .. احنا جاهزين بس انت عارف محتاجين التصميمات الاول ندرسها عشان نبدأ في اسرع وقت  

عمر .. اكيد انا جهزتلك كل التصميمات اللي هنعملها شوف شغلك بس بسرعه عشان مستعجل على المشروع دا 

ادهم .. ان شاء الله اسبوع بالكتير 

عمر .. يارب 

تليفون ادهم رن 

ادهم .. خلاص هاجي لحضرتك كمان ساعه 

العميد .. في انتظارك يا ادهم باشا 

                ___________

العميد .. معلش يا ادهم باشا بس حضرتك عارف أن دي جامعه خاصه ف لازم تتدرب في شركه كبيره 

ادهم .. الفتره دي صعبه الشركه فيها شغل كتير وتعاقدات 

العميد .. معلش يا ادهم باشا 

ادهم .. خلاص عنينا للتعليم العالي 

                 _________

 ادهم وهو خارج من مكتب العميد شاف حبيبه ومخدتش بالو من اختو بس ركز في ملامح حبيبه  

ادهم .. مستحيل دي تكون البت الدبش بتاعت امبارح دي ملاك 

مليكه .. كدا احنا مع الدكتور السخيف دا 

حبيبه .. هنعمل اي يعني 

مليكه .. دا بارد ملقوش غيرنا نكون معاه 

حبيبه ضحكت 

وادهم تاه في ضحكتها 

           ___________

في البيت 

مليكه .. اي يا ابو الاداهيم سرحان في اي 

ادهم .. كرهت اسمي بسببك 

مليكه .. خلص بس سرحان في اي 

ادهم .. مش ف حد عايزه اي يا لماضه 

مليكه .. طلب صغنون انت اكيد عرفت أن إحنا هتنزل تتدريب في شركتك مش عايزه حد يعرف انك اخويا 

ادهم بصدمه .. اي بتستعري مني 

مليكه .. اي الاوفر دا حد يستعر من نفسو انا بس عشان مبحبش حد يصاحبني عشان أنا بنت مين واخت مين 

ادهم .. انتي بنت اللواء محمد المنشاوي واخت ادهم المنشاوي 

مليكه .. عشان كدا سيبني اتعامل انا عشان خاطري 

ادهم بتفهم .. حاضر 

            _________

عمر .. شوفتي يا فقريه لو كنتي في هندسه معماري كان زمانك بتتدربي معايا 

حبيبه .. انت ليك تعامل مع الجامعه 

عمر .. طبعا 

حبيبه ..عمر انا مش عايزه اعرف حد انك اخويا والا أن ابويا مساعد وزير الداخلية 

عمر .. لي يا فالحه 

حبيبه .. كدا يا عمر مش حابه حد يصاحبني عشان أنا بنت كذا واخت كذا ويكون في واسطه في الجامعه 

عمر .. ماشي يا حبيبتي بس لو حصل حاجه تقوليلي 

حبيبه .. اكيد 

Fatma goda بقلم 

______________

تاني يوم 

الطلاب وصلو شركة المنشاوي 

الدكتور .. يلا تعالو ورايا علي قاعة التدريب 

راحو القاعه وادهم كان هناك

حبيبه .. احيه هو دا صاحب الشركه 

مليكه بتوتر .. اه تقريبا 

حبيبه .. الواد دا انا اتخانقت معاه قبل كدا بس بصراحه مز 

مليكه ضحكت وساعتها ادهم اتكلم 

ادهم .. احنا بنقول نكت يا انسه والا اي وبعدين بما أن إحنا هنقضي وقت طويل مع بعض ياريت يبقي في احترام مش ناس لسانها عايز قطعو 

حبيبه بهمس .. اه يا حيوان بيلقح عليا 

مليكه كاتمه ضحكها بالعافيه 


Habeb Hossam 

( ابو حبيبه اتغير بس يا ترا هيرجع زي الاول تاني وهو بيشتغل مساعد وزير الداخلية وابو مليكه لواء ) 

Fatma goda


البارت خلص عايزه تفاعل كتير وصلوه 700 

🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

سحر الحب 

Part 3

مليكه كاتمه ضحكها بالعافيه 

ادهم .. وبكدا بما انكو نازلين تتدريب ف هاخد اشطر مجموعه منكم تكون تحت تدريبي الشخصي 

الدكتور .. بس لي يا فندم ما احنا موجودين 

ادهم .. والله انا متفق مع عميد الكلية علي كدا انا عندي شغل في الشركه مع شركه معمار كبيره ولازم ناس معايا عشان هيستمرو في التدريب لان الشركه هتديهم فرصه عمل من دلوقتي مع جامعتهم 

الدكتور .. تمام 

ادهم .. اتفضل رشحلي افضل خمسه هنا 

الدكتور .. مليكه محمد وحبيبه حسام 

وملك سامي و معتز احمد 

ادهم .. عايز معلومات عنهم كلهم

حبيبه اتكلمت .. لا 

ادهم بحده .. افندم 

حبيبه .. اسفه اسفه اتفضل كمل 

مليكه بهمس .. ما تسكتي بدل ما نطرد 

حبيبه .. الواد دا فيه شبه منك 

مليكه .. هقولك حاجه بس اما نخرج 

بعد ساعتين خلصو وخرجوا من القاعه 

حبيبه .. اي عايزه تقولي اي 

مليكه .. هه لا مفيش 

حبيبه .. طب انا ماشيه 

مليكه .. بقولك ما تيجي نذاكر مع بعض انهارده بليل 

حبيبه .. بس اخويا مش فاهم اوي في قسم الديكور بيشرح كويس بس مش بروفيشنال 

مليكه .. خلاص خلاص مش لازم يلا سلام 

حبيبه خرجت برا الشركه وفضلت واقفه مستنيه عمر 

شاب .. اي يا قمر احنا في الخدمه يا بطل 

حبيبه .. العب بعيد 

الشاب .. العب بعيد طب ما تيجي تلعبي معايا 

وشدها من ايديها 

في اللحظه دي عمر جه 

عمر مسك الواد ضربو وحضن حبيبه وهي تبتت فيه 

عمر .. انتي كويسه 

حبيبه .. اه اتأخرت لي 

عمر .. كنت في ارض المشروع يلا عشان ماما مستنيانا من بدري 

ادهم شاف كل اللي حصل من مكتبو 

( مكتبو فخم جدا زجاج ف بالتالي كان شايف اللي حصل ) 

ادهم في سرو .. اكيد خطيبتو بس ازي عمر مش لابس دبله 

قلبو .. اكيد اختو يعني هي مش مخطوبه 

عقلو .. مش اختو هو اسمو عمر الانصاري وهي حبيبه حسام 

ادهم .. اوف اخرصو انتو الاتنين 

Fatma goda 

________

في البيت 

ادهم .. حبيبت قلبي 

مليكه .. لا اله الا الله عايز اي 

ادهم .. هو لازم اكون عايز حاجه عشان ادلعك 

مليكه .. قول قول عايز اي.

ادهم .. مين البنت اللي كانت معاكي انهارده 

مليكه .. هي دي اللي انت خبط فيها وقولتلي عليها جاموسه 

ادهم .. اسم الله عليك 

مليكه .. دي صحبتي 

ادهم .. هي البت دي مخطوبه

مليكه .. مش عارفه مسألتهاش 

ادهم .. طب مافيش دبله في ايديها 

مليكه غمزت .. انت وقعت والا اي 

ادهم بسرحان واتنهد .. تقريبا 

مليكه .. انت سخن ادهم اللي مفيش بنت بتعجبو واللي شايف نفسو واللي مفيش بنت بتعرف تهز شعره منو 

ومفيش بنت بتعرف تجيب رجلك حبيبه وقعته

ادهم .. اتلمي هو انا بقولك معجب بيها انا بسأل وغوري يلا انتي خدتي عليا 

مليكه .. خدت عليك انت هتشوف نفسك اومال لو كنت بدقن كنت عملت اي 

ادهم .. اطلعي برا 

مليكه .. طالعه عشان الكرامه مش بعزقه 

___________

عمر قاعد بيشتغل علي اللاب توب 

حبيبه .. عمور بقولك 

عمر .. قولي 

حبيبه .. ممكن اخلي صحبتي تيجي وتذاكرلنا احنا الاتنين 

عمر .. ماشي يا ستي 

سهام .. حبيبه كلمي باباكي عشان اتصل بيكي كتير 

حبيبه .. حاضر يا خالتو 

حبيبه راحت اتصلت ب باباها 

حسام .. اي يا حبيبتي عامله اي 

حبيبه .. الحمدلله يا بابا 

حسام .. عامله اي في جامعتك 

حبيبه .. تمام نزلنا تدريب في شركه كبيره 

حسام .. علي طول كدا دا لسه معداش شهر 

حبيبه .. هي الجامعه بتعتمد علي الجزء العملي اكتر من النظري عشان كدا نزلنا تدريب من اول الترم 

حسام .. ماشي يا حبيبتي انا حطيتلك فلوس في حسابك عشان لو عوزتي حاجه للجامعه او ليكي 

حبيبه .. لي التغيير دا كلو 

حسام .. انتي مش عارفه انتي بنت مين 

حبيبه ابتسمت .. ربنا يخليك ليا 

Fatma goda بقلم 

حبيبه خلصت مع باباها واتصلت بمليكه 

مليكه .. اي يا حبيبه 

حبيبه .. تعالي نذاكر مع بعض اخويا هيذاكرلنا 

مليكه .. اشطا ساعه وجايه بس هقول لماما الاول 

حبيبه .. ماشي وانا هبعتلك العنوان في مسدج 

__________

مليكه .. بابا هروح عند صحبتي عشان اخوها هيشرح لينا حاجات مش فهمينا

ادهم .. خدي يا بت مين اللي يذاكرلك 

مليكه .. اخوها 

ادهم .. لي انشاء الله بقي 

مليكه .. عشان كان في. كلية هندسه

ادهم .. مفيش خروج 

مليكه .. يا بابا قولو يا بابا انا زهقت منو 

ادهم .. لمي نفسك وتعالي هذاكرلك وامري لله 

مليكه .. انا عايزه اذاكر مع صحبتي 

محمد .. بس انتو الاتنين ملكش دعوه يا ادهم هي بتستأذن مني انا ماشي يا مليكه بس خلي بالك من نفسك ومتتأخريش وخدي السواق 

مليكه راحت باستو في خدو .. ربنا يخليك ليا والا الحوجه لحد 

ادهم .. شايف يا بابا 

_________

حبيبه .. صحبتي جايه يا عمر 

عمر .. ماشي لما تيجي ناديلي انا في اوضتي 

حبيبه .. ماشي 

بعد شويه مليكه جت 

سهام .. اهلا يا حبيبتي نورتينا 

مليكه .. ربنا يخليكي يا طنط 

سهام .. تعالي حبيبه مستنياكي 

مليكه دخلت 

حبيبه .. نورتي تعالي هنقعد في اوضتي وعمر جاي دلوقتي 

مليكه .. ماشي 

سهام .. هعملكو عصير 

حبيبه .. ماشي يا سوسو 

عمر دخل .. بسم الله ماشاء الله مين القمر دي 

مليكه اتكسف وبصت في الأرض 

حبيبه .. معلش يا مليكه هو بيحب يهزر 

عمر .. السجاده حلوه صح 

مليكه ضحكت .. اه حلوه اوي 

حبيبه .. يا سوسو هاتي اتنين لمون هنا 

عمر .. بس الله يفضحك اقعدي خلاص 

قعدو وعمر مركز مع مليكه 

بعد ثلاثه ساعات 

مليكه .. كفايا انا تعبت 

حبيبه .. انا راحه الحمام 

عمر .. بقولك اي 

مليكه .. اتفضل 

عمر .. هاتي رقمك عشان لو عوزتي حاجه اشرحهالك 

مليكه .. بس  

عمر .. بس اي انا اخو صاحبتك وبشرحلكم الموضوع بسيط 

مليكه .. اقنعتني خد *******010

عمر .. رقمك حلو اوي

مليكه اتكسفت .. شكرا 

عمر .. ما تحولي معماري 

مليكه .. حابه ديكور اكتر 

عمر .. ينهار اسود وانا كمان شكلي هحب ديكور اكتر 

مليكه وشها احمر وبصت الناحيه التانيه 

حبيبه جت .. روح كلم خالتو 

مليكه .. خالتو هو مش اخوكي ودي مامتك 

حبيبه .. لا عمر ابن خالتي ودي مامته واهلي عايشين الحمدلله بس انا قاعده هنا عشان عمر بيذاكرلي وبعدين بيوصلني عشان شركته قريبه من الجامعة وهو فعلا اخويا بس في الرضاعه 

________

مليكه .. ربنا يخليهولك انا همشي بقي 

تاني يوم في الشركه 

ادهم .. اظن فهمتو هنعمل اي 

المجموعه اللي الدكتور اختارها .. فهمنا يا بشمهندس 

ملك بدلع .. لو سمحت يا بشمهندس ممكن تفهمني الجزء دا 

ادهم بحده .. مبدأيا انا بشرح الجزء العملي بس الجزء النظري دكتور الجامعه هو يشرحه 

ملك اتحرجت .. تمام 

كلهم خرجو من مكتب ادهم 

مليكه .. مالك 

حبيبه .. بصراحه هو حلو اوي 

مليكه .. معجبه بيه 

حبيبه .. مش عارفه بس مشدوداله بس الاكيد انو اعجاب انا ماليش في الحب والجو دا 

ادهم خرج من مكتبو وراح لمليكه وحبيبه وحط ايدو علي كتف مليكه 

ادهم .. استنيني عشان هنمشي مع بعض 

حبيبه بستغراب .. ازي تسمحيلو يعمل كدا 

مليكه .. هفهمك ادهم يبقي يبقي 

ادهم .. ابقي اخوها 

حبيبه بصدمه .. انا مش عايزه اعرفك تاني 

حبيبه اتصدمت ومشيت وسابتهم 

راحت البيت حتي من غير ما تكلم عمر 

___________

مليكه .. حرام عليك يا ادهم خسرتني صحبتي قولتلك مش عايزه اعرف حد انك اخويا 

ادهم .. انتي هبله في اي 

مليكه .. في أنها كانت مع 

مليكه أدركت هتقول اي وسكتت 

ادهم .. ما تتكلمي 

مليكه .. دا انت سخيف اوعي انا هروحلها 

______________

عمر دخل البيت بعد ما مامته كلمته 

سهام .. الحق يا عمر حبيبه جت من برا دخلت أوضتها وعماله تعيط 

عمر .. طيب انا داخلها .. افتحي يا حبيبه 

حبيبه .. سيبني لوحدي يا عمر 

عمر .. افتحي لو بتحبيني 

حبيبه فتحت واترمت في حضنو عمر فضل يهدي فيها 

عمر .. ممكن تحكيلي في اي 

حبيبه .. فاكر الولد اللي قولتلك عليه مز 

عمر .. اه لي 

حبيبه .. طلع اخو مليكه 

Flash back

لما عمر وحبيبه كانو في البلاكونه 

حبيبه .. تعرف انا عمري ما اعجبت ب حد بس الولد بتاع انهارده جذبني لي بغض النظر أني شتمتو وشتمني بس عارف في اعجاب 

عمر .. اعجاب اي انتي اول مره تشوفيه 

حبيبه .. ما انا بقول اعجاب يعني لي هيبه شكلو حلو وكدا 

Back

__________

عمر .. اي المشكله 

حبيبه .. مهو اكيد كانت بتقولو انا بقول اي عليه 

عمر .. هو اسم الشركه اي 

حبيبه .. المنشاوي 

عمر .. يخربيتك بتهزري انتي متعرفيش مين ادهم المنشاوي دول من اغني أغنياء مصر 

حبيبه .. معرفش بس مليكه بتتعامل عادي 

عمر .. انتو الاتنين كدابين انتي مش معرفاها انتي بنت مين واخوكي مين والا هي معرفاكي 

حبيبه .. انا مش بتكلم في كدا بتكلم أنها اكيد كانت بتقول اللي بقوله عليه 

عمر .. اي اللي خلاكي واثقه 

_________

سهام .. اي دا اهلا يا بنتي 

مليكه .. اسفه جيت من غير ميعاد بس لازم اتكلم مع حبيبه 

سهام .. تعالي يا حبيبتي 

دخلت الاوضه 

عمر .. القمر نورنا 

مليكه .. مش وقتك خالص والله يا حبيبه ما قولتلو حاجه عنك 

حبيبه .. طب وكنتي بتكدبي لي 

مليكه دمعت .. عشان كل ما حد يعرف أن ابويا لواء واخويا ادهم المنشاوي يصاحبوني مصلحه 

حبيبه .. انا اسفه بس انا كمان كدبت عليكي عمر عندو شركات من أكبر شركات المعمار وابويا يبقي مساعد وزير الداخلية 

عمر .. وحدو الله هي كدبت وانتي كدبتي تبقو خلصانين

مليكه .. عندك حق متزعليش مني وحضنتها

عمر. .. انا كمان متأثر لو ممكن حضن 

مليكه .. احم هستأذن انا 

عمر .. معاكي عربيه 

مليكه .. جيت في تاكسي 

عمر .. هوصلك انا 

مليكه .. لا لا شكرا 

عمر .. انتي هبله هوصلك 

مليكه .. ماشي يلا سلام يا حبيبه 

حبيبه .. مع السلامه 

__________ 

ادهم .. خلاص بقي متخنقنيش  

مجهوله .. 

ادهم .. خلاص ماشي هجيلك بليل  

Fatma goda 

_________

عمر .. اي لزمتها. التحوير من الاول 

مليكه .. سؤال انت مالك ملكش دعوه اي البرود دا 

عمر .. احترمي نفسك انتي خدتي عليا كدا لي 

مليكه .. لو سمحت اوقف 

عمر .. معلش انا اسف بس انتي ردودك سخيفه 

مليكه .. لو سمحت من فضلك اوقف 

عمر وقف بالعربيه ومليكه نزلت وروحت البيت 

ادهم .. اي يا بيضه خسرتي صحبتك 

مليكه .. انت بارد والله 

ادهم .. انتي فكراني بموت في هواها فوقي يا مليكه انا ادهم المنشاوي اللي كل البنات بتتمني ضفره 

مليكه .. صدقني انت شخص معقد عشان تجربه فاشله 

ادهم .. مليكه كلمه كمان وهتزعلي مني 

مليكه .. اي هتضربني عشان بقول الحقيقه انت خطبت واحده زباله وسابتك وراحت لصاحب عمرك عشان ساعتها مكناش اغنياء ومن ساعتها وانت اتغيرت بقيت مغرور مش عشان الفلوس بالعكس عشان شغلك وكل يوم مع بنت شكل والا فكرك انا مش عارفه 

ادهم بنبره حاده جدا .. اقسم بالله كلمه كمان وهموتك 

مليكه مشيت من قدامو 

__________

تفاعل كتير وصلوه 800 

Fatma goda

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

سحر الحب 

Part 4 

حبيبه .. عمر انا نازله اجيب حاجه 

عمر .. اجي معاكي 

حبيبه .. لا خليك ملوش لزوم 

عمر .. متتأخريش وخلي بالك من نفسك 

حبيبه .. متخافش يا عمر 

_________

ادهم .. انا خارج

محمد .. رايح فين 

ادهم .. بابا انا مش صغير ارجوك سيبني بقي 

ادهم نزل بيتكلم في التليفون 

مجهوله .. اي يا بيبي مش هتيجي 

ادهم .. خمس دقايق وهكون عندك 

مجهوله ضحكت بدلع .. مستنياك 

Fatma goda بقلم 

__________ 

حبيبه خلصت مشوارها وراجعه البيت 

طلع عليها شابين 

الولد 1 .. علي فين يا قمر 

حبيبه .. أبعد عني لو سمحت 

الولد 2 .. نبعد علي فين انتي نازله الساعه 9 في شارع ضلمه اي كنتي في الجامع وضحك 

حبيبه بدأت تعيط من نظراتهم .. والنبي سيبوني 

لفو حواليها حبيبه جريت بسرعه وهما بيجرو وراها 

ادهم كان جاي بالعربيه داس فرامل ونزل منها

حبيبه .. ارجوك الحقني 

ادهم .. انتي بتعملي اي هنا 

حبيبه .. ارجوك في ولدين عايزين يخدوني 

ادهم لقي الولاد جايه جري 

الولد 1 .. طب ما احنا قدها لي تروحي لغيرنا 

حبيبه .. اخرص يا حيوان 

الولد 2 .. سيبها وخد عرقها 

ادهم .. عرقها حاضر ونزل فيهم ضرب لحد ما وقعو 

حبيبه .. أنا متشكره ليك جدا كتر خيرك عن اذنك 

ادهم .. اوقفي هنا راحه فين 

حبيبه ..هروح عشان اهلي زمانهم قلقانين عليا 

ادهم .. اركبي هوصلك 

حبيبه .. افندم مش معنا انك دافعت عني اركب معاك 

ادهم .. اركبي يا متخلفه المكان كلو شمامين 

حبيبه بخوف .. حاضر 

__________

سهام .. يا عمر حبيبه اتأخرت اوي 

عمر .. يا ماما والله قولتلها اجي معاها قالت لاء هي كانت نازله تجيب اي 

سهام .. كانت راحه الصيدليه 

عمر .. اصبري شويه يمكن تيجي لو مجتش هتصرف 

سهام .. ربنا يوقفلها ولاد الحلال يارب يارب حافظ عليها 

عمر .. يا ماما انتي بتوتريني خشي ادعي في اوضتك والنبي انا علي اعصابي وهي ناسيه الموبايل

Fatma goda بقلم  

___________

حبيبه .. انت رايح فين 

ادهم .. مش هخطفك انا هجيب حد وهوصلك 

حبيبه .. طب معلش أنا نسيت تليفوني في البيت ممكن تليفونك اطمن اهلي 

ادهم .. اتفضلي 

حبيبه .. الو يا عمر 

عمر بلهفه .. ايوه يا حبيبتي انتي فين كويسه 

حبيبه .. متقلقش يا حبيبي هحكيلك لما اجي 

عمر .. انتي فين 

حبيبه .. جايه علي طول 

_____________

ادهم .. خطيبك دا 

حبيبه .. اسفه لي السؤال 

ادهم بحرج .. عادي خلاص 

حبيبه سكتت 

بوسي .. اي يا بيبي اتأخرت كدا لي مين دي 

ادهم .. خلصي اركبي 

بوسي .. دي واحده جديده والا اي 

ادهم .. اسكتي خالص 

حبيبه قاعده وعلي وشها الصدمه 

بوسي .. اسكت اي احنا اتفقنا أن اليوم دا بتاعي اي البتاعه دي دي حتي معصعصه 

حبيبه .. احترمي نفسك اي الوقاحه دي 

بوسي .. وقاحه وضحكت ضحكه خليعه اي يا ادهم ساكت يعني انت اي شربت والا لسه 

حبيبه .. ينهار اسود ومهبب انت بتشرب 

بوسي .. يا حرام انتي متعرفيش 

ادهم داس فرامل .. انزلي 

بوسي .. بتمشيني عشان دي 

ادهم بعصبيه .. قولتلك انزلي 

بوسي بخوف .. حاضر وابقي تف في وشي لو كلمتني وجيت 

بوسي نزلت وحبيبه قاعده مصدومه 

ادهم .. حبيبه دي 

حبيبه .. اول حاجه ملكش كلام معايا انا معرفش انت طلعت منين تاني حاجه ميخصنيش دي مين والا تبقي بالنسبالك اي ياريت توصلني وانت ساكت واي فلوس عاوزها هديهالك 

ادهم وصلها وهي نزلت 

ادهم راح المكان اللي بيرتاح فيه وهو جبل بعيد بيروح ويفضل يعيط عشان مبيعيطش قدام حد عشان ميبينش ضعفو 

(مين قال إن الرجال مبيعيطوش سيدنا محمد صلى الله عليه وسلم بكي احنا البشر مش هنبكي ) 

___________

حبيبه .. خالتو عمر 

وجريت عليهم 

سهام بعياط .. انتي كويسه يا حبيبتي امك اتصلت وكانت هتموت من القلق 

حبيبه .. الحمدلله يا خالتو انا كويسه 

عمر مبيتكلمش 

حبيبه .. عمر مالك 

عمر .. اسكتي يا حبيبه انتي متعرفيش خوفي عليكي كان هيموتني ازي 

حبيبه .. معلش انا اسفه 

عمر حاضنها اكنها هتهرب 

سهام .. خشي ارتاحي يا حبيبتي عشان الجامعه 

حبيبه .. لا مش قادره اروح بكره هروح لماما 

سهام .. ماشي يا حبيبتي خشي ارتاحي سيبها يا عمر 

عمر .. هتنام معايا 

سهام .. عمر وبعدين 

عمر .. انا قولت كلمه محدش فيكو حاسس باللي حسيت بيه 

حبيبه .. خلاص يا خالتو 

دخلو اوضه عمر 

حبيبه .. خلاص انا كويسه والله 

عمر .. صدقيني مش هنزلك تاني لوحدك خوفي عليكي كان قادر يموتني 

حبيبه .. للدراجادي 

عمر .. حبيبه انتي كل حياتي اختي وصحبتي وبنت خالتي وبنتي وامي التانيه انتي كل حاجه تخيلي لو بعدتي عني هكون من غير كل دول 

حبيبه دمعت من كلامو .. ربنا يخليك ليا 

نامو وعمر حاضن حبيبه 

(عمر وحيد ملوش صحاب والا ليه اخوات حبيبه بنسبالو هي صحابو واخواتو وبنت خالتو وكل حاجه بتعرف تحتويه بس اللي بينهم مشاعر اخوه ) 

Fatma goda بقلم 


        *في صباح يوم جديد* 

سهام .. عمر اصحو حسام برا 

حبيبه صحيت بفزع .. اي اللي حصل 

سهام .. قومو بس حتي امك معاه 

حبيبه .. هو حصل اي الساعه كام

سهام .. الساعه سبعه 

حبيبه .. يبقي في حاجه كبيره وجريت علي برا 

حسام حضنها .. حبيبتي عامله اي 

حبيبه .. الحمدلله يا بابا في حاجه انتو كويسين 

مامتها بخوف .. الحمدلله يا حبيبتي 

حبيبه بإرتياح .. الحمدلله 

حسام .. ممكن تسيبوني مع عمر 

سهام .. اه طبعا تعالو نحضر الفطار هتفطرو معانا 

عمر .. خير يا عمي 

حسام .. حبيبه يا عمر 

عمر بخوف .. في اي مالها 

حسام .. انت عارف انا بشتغل اي والفتره الاخيره أعدائي زادو اوي واللي مكنتش متوقعه أن أعدائي هما اخواتي 

عمر .. عمي والنبي فهمني في اي 

حسام .. انا بعدت عن اخواتي بسبب انهم كانو طمعانين في فلوسي و ورثي من المرحوم ابويا عايزين يموتو حبيبه 

عمر بصدمه .. محدش هياخد حبيبه مني 

حسام .. يا ابني اصبر دلوقتي انا جبت لحبيبه عربيه بسواق وعربيه تانيه بحراسه لأن شغلي بقي في أعداء وهينتقمو مني في حبيبه 

عمر .. يعني حبيبه في خطر من شغلك ومن اخواتك 

حسام .. اخواتي انا هديهم فلوس وخلاص بس أعدائي في الشغل مش معروفين لحد دلوقتي عشان كدا انا وافقت أنها تيجي عندكو الفتره دي 

اللي طالبو منك احميها يا عمر لحد ما اجيب ولاد الك** دول 

عمر .. حبيبه في عيوني انت متأكد من الحراسه اللي انت جايبها 

حسام .. طبعا دول من الداخليه مش من شركة حراسات 

عمر .. يعني حبيبه متراقبه

حسام .. بالظبط 

عمر .. اللي انا طالبو منك يا عمي انك انت وخالتو تقعدو معانا هنا علي الأقل الفتره دي وكلنا أهل والبيت الحمدلله كبير ولو عايزين اخد بيت أكبر معنديش مشكله عشان كدا مش حبيبه لوحدها اللي في خطر لازم نكون مع بعض 

حسام .. يا ابني هنكون بنتقل عليكو والحمدلله انا مقتدر اقدر اجيب بيت واتنين وعشره

عمر .. يا عمي الموضوع مش موضوع فلوس بس حضرتك مساعد وزير الداخلية العيون عليك كتير وانا شركاتي من أكبر شركات هندسه المعمار في الشرق الأوسط وليا أعداء 

لو احنا مع بعض هيكون افضل 

حسام بقلة حيله .. ماشي يا عمر 

عمر .. ماما خالتو حبيبه 

جم من المطبخ 

سهام .. في اي 

عمر .. عمي وخالتو هيقعدو معانا هنا 

سهام بفرحه .. بجد والنبي 

حبيبه .. دا احلي خبر سمعتو 

عمر .. بجد يلا بقي عايزين الفطار وانتي يا حبيبه تعالي عايزك 

دخلو الاوضه 

حبيبه .. اي 

عمر .. اي اللي حصل خلاكي مش عايزه تروحي الجامعه دا غير أن الفتره دي تدريب في الشركه مينفعش يوم يفوتك 

حبيبه .. يا عمر 

عمر .. نتكلم لما ترجعي دلوقتي تلبسي عشان هتروحي ولو حصل اي حاجه تكلميني أو لو حسيتي بأي خطر 

حبيبه .. هو فيه حاجه 

عمر .. لا يا حبيبتي عمو جبلك عربيه بسواق تحت ومعاها عربيه حراسه ومتستفسريش كتير يلا البسي 

حبيبه ضحكت .. حاضر 

فطرو ونزلو 

Fatma goda بقلم 

____________

ادهم .. مليكه انا اسف علي اللي حصل امبارح 

مليكه مشيت من غير ما تكلمو 

وادهم راح الشركه ونزل علي قاعة التدريب 

حبيبه دخلت الشركه 

الدكتور .. اي التأخير دا كلو 

حبيبه .. اسفه مش هتتكرر تاني 

الدكتور .. تمام 

ادهم .. احنا قدامنا ثلاثه ايام بالظبط وهنتعامل مع شركه معمار كبيره جدا ياريت نركز الغلطه بحساب 

الدكتور .. المجموعه اللي اخترناهم هما بس اللي هينزلو 

ادهم .. مظبوط 

الدكتور .. تمام 

ادهم .. ياريت الخمسه يتفضلو علي مكتبي 

ادهم مشي شويه  

الدكتور .. حبيبه 

حبيبه .. نعم 

الدكتور .. انتي مرتبطه 

ادهم لف ورجع للدكتور واتكلم بعصبيه .. احترم نفسك احنا في شغل اخر مره والا هتعامل بطريقتي واظن انت عارف كويس 

الدكتور .. اسف مش هتتكرر تاني 

الخمس طلاب طلعو المكتب 

ادهم .. اتفضلو دا اوراق وتصميمات الشركه اللي بنتعامل معاها 

مليكه .. احنا هناخد نسخه من التصميمات دي والا لاء 

ادهم .. لا طبعا التصميمات مش هتطلع برا مكتبي 

ملك بدلع .. اومال هندرسها ازي بلا سلكي 

ادهم .. انتي مبتعرفيش تتكلمي عدل 

ملك بحرج .. اسفه 

ادهم .. كل ما تعوزو التصميمات هتيجو المكتب هنا براحتكو بس أن التصميمات تطلع برا لاء لأنها تصميمات شركه تانيه 

حبيبه .. شركة اي 

ادهم .. شركة الانصاري 

حبيبه .. تمام 

مليكه همست لحبيبه .. مش دي شركة اخوكي 

حبيبه .. اه 

ادهم .. التصميمات اهي ياريت تقعدو وشوفوا شغلكو ادرسو التصميمات كويس عشان مش عايز غلطه 

كل واحد قعد ومعاه تصميم 

ادهم كان متابع الكل وفي لحظه بقي شارد في تفكيره في حبيبه وبيتكلم في سرو .. هو انا خايف أنها تزعل لي مش يمكن اكون معجب بيها 

عقلو .. مينفعش تحب تاني مش كفايا اللي حصل المره اللي فاتت 

قلبو .. هي كانت بتتقرب منو عشان صاحبو 

عقلو .. طب والمرادي كفايا وجع 

قلبو .. فين الوجع انت لازم تفوق وترجع ادهم اللي الكل كان بيحلف بأخلاقه دلوقت فعلا زي مقالت مليكه كل يوم مع وحده وسكر وحاجه مترضيش ربنا 

عقلو .. ارجع يا ادهم محدش هيندم غيرك فوق من اللي انت فيه انت بتكبر في شغلك طب وفي حق نفسك متدمر 

ادهم اتنفس .. اااااه علي الوجع 

بس محدش من الطلاب خد بالو 

حبيبه .. لو سمحت 

ادهم .. انا 

حبيبه .. اه الجزء دا مش فاهمه ازي هيتحول ممكن تشرحهولي 

ادهم .. ايوه تعالي

حبيبه .. بس المفروض هنا يكون في اختلاف لأنها واجهة الشركه 

ادهم .. مظبوط بصي 

وبدء يفهمها والكل قاعد مركز مع نفسو  

ملك قاعده علي آخرها 

ادهم همس .. لو سمحتي كنت عايز اتكلم معاكي برا الشركه 

حبيبه .. مفيش بينا كلام 

ادهم .. وانا عايز اتكلم معاكي 

حبيبه .. اوف فين 

ادهم .. هاتي رقمك عشان ابعتلك عنوان الكافيه 

حبيبه كتبته علي ورقه عشان محدش ياخد بالو 

ادهم .. ماشي 

حبيبه .. كدا هبدأ التصميم بتاعنا 

ادهم .. اه لو فهمتي إبدأي 

ملك .. هو المفروض احنا هنصمم الديكور اومال التصميمات دي ليه 

ادهم .. انتي بتهزري التصميمات دي بتاعت الشركه ذات نفسها بتاعت ارض المشروع المفروض حضرتك بتنفذي الديكور وشكل المباني والمهندسين المعماريين هما بيشوفو شغلهم 

ملك .. اه فهمت 

مليكه ضحكت غصب هنا و ادهم فهم هي بتضحك لي 

ملك .. اي عادي مكنتش فاهمه 

مليكه .. انا قولت حاجه 

بعد ما خلصو 

ادهم بعت عنوان الكافيه لحبيبه 

Fatma goda بقلم 

_________

حبيبه راحت .. نعم 

ادهم .. اقعدي بس 

حبيبه قعدت 

ادهم .. بصي انا مش عارف ببررلك لي بس حاسس اني المفروض اعتزر عن اللي حصل 

حبيبه .. بشمهندس ادهم انا ماليش دعوه البنت دي صحبتك والا شاقطها براحتك لاني قولت انت متخصنيش هي الرساله موصلتش 

ادهم .. وصلت بس احب اقولك انتي تخصيني 

حبيبه ..يعني اي 

ادهم سابها ومشي 

عدي ثلاثه ايام بين اعجاب ادهم اللي بيزيد لشخصية حبيبه وغيرة ملك من وجود حبيبه 

أما عمر معرفش يعتزر لمليكه عن اللي حصل منو وهو معاه رقمها بس مكلمهاش 

ادهم اعتذر لمليكه و وعدها انو هيتغير 

_________

راحو ارض مشروع الانصاري وعمر كان منتظرهم 

حبيبه جريت علي عمر وهو حضنها وسط أنظار العمال 

ملك .. انتي مقضياها بقي 

حبيبه .. انتي مجنونه 

ادهم كان بيولع .. ملك تعرفي تخرسي خالص 

عمر .. احب اعرفكو حبيبه تبقي اختي وبنت خالتي 

ادهم اتنفس بإرتياح .. ما تقول من بدري 

عمر ضحك .. اقول اي 

ادهم .. والا حاجه 

ابتدو يشتغلو مع العمال ويتابعو 

ادهم وحبيبه كانو واقفين علي السطح  

ادهم .. انتي كويسه 

حبيبه .. اه اه 

ادهم .. تمام بصي المفروض الجزء دا يجي بزاويه عشان الواجهة تكون مظبوطه 

حبيبه مكنتش مركزه هي كانت علي طرف السطح وفي لحظه كانت هتقع بس ادهم شدها وبقت في حضنو وعيونهم اتقابلو ____________________________

 البارت خلص عايزه رأيكم (اتمني لكم قراءه ممتعه ) 

Fatma goda

🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

سحر الحب 

Part 5 

ادهم .. تمام بصي المفروض الجزء دا يجي بزاويه عشان الواجهة تكون مظبوطه 

حبيبه مكنتش مركزه هي كانت علي طرف السطح وفي لحظه كانت هتقع بس ادهم شدها وبقت في حضنو وعيونهم اتقابلو 

حبيبه بحرج .. ش .شكرا 

ادهم .. تعرفي أن عيونك حلوه اوي 

حبيبه .. لو سمحت حاسب عشان العمال 

ادهم .. اه اتفضلي 

حبيبه بعدت عن ادهم شويه .. كنت بتقول اي 

ادهم بتوهان .. أن عيونك حلوه اوي 

حبيبه بدأت تتوتر .. احم نركز في الشغل بقي 

ادهم .. ماشي 

*************

عمر شاف مليكه واقفه بعيد لوحدها بتتابع الشغل 

عمر .. انا اسف 

مليكه .. لو سمحت انا بشتغل مش فاضيه 

عمر .. مليكه 

مليكه .. انت عايز اي مني 

عمر .. تقبلي اعتزاري 

مليكه .. ممكن تسيبني في حالي انت جرحتني بكلامك السخيف وبتقولي اني كدابه اي منتظر اخدك بالاحضان سوري بس دي كرامتي 

عمر .. والله ما كان قصدي كدا انتي فهمتي غلط 

مليكه .. تمام 

عمر .. طب اي 

مليكه .. سيبني اشتغل بقي 

عمر .. ممكن ابقي اكلمك علي التليفون 

مليكه بخبث .. لي 

عمر .. عادي نتعرف على بعض نكون صحاب 

مليكه .. ماشي 

********** 

خلصو شغل واتجمعو مليكه وحبيبه وادهم وعمر 

حبيبه .. في كذا حاجه مش عارفاها وبصراحه دكتور الجامعه مش عايزه اتعامل معاه 

عمر .. حصل حاجه 

حبيبه .. هحكيلك في البيت 

ادهم .. انا تخصص ديكور يا عمر اشرحلهم انا واكيد هيستفادو اكتر 

مليكه .. اه يا حبيبه عمر تخصص معماري بتفرق 

حبيبه .. موافق يا عمر 

عمر .. ماشي 

مليكه .. اشطا كدا هتشرحلنا امته يا ادهم 

ادهم .. الساعه سته كويس 

حبيبه .. ماشي انا هروح اغير هدومي بس تعالي معايا يا مليكه عشان معرفش العنوان 

مليكه .. ماشي

الكل مشي من ارض المشروع وبقيت الطلبه  

ادهم روح بيته 

ومليكه راحت مع حبيبه وعمر 

حبيبه .. بصي هاخد شاور بسرعه عشان افوق خليكي هنا في الاوضه 

مليكه .. ماشي 

حبيبه دخلت الحمام ومليكه كانت باصه في الفون وملاحظتش وجود عمر 

عمر .. احم 

مليكه .. يخربيتك خضتني 

عمر قعد بعيد عنها شويه .. سلامتك من الخضه كنتي بتعملي اي 

مليكه .. عادي بقرأ روايه 

عمر .. انتي منهم طب ما تحكيلي مواصفات فتئ احلامك 

مليكه اتكلمت ببراءه .. انا مش مهوسه بيهم والا عايزه يكون عندي صفات معينه اهم حاجه يكون راجل وعارف ربنا عشان لو عارف ربنا هيحافظ عليا 

عمر .. كلامك جميل اوي علي كدا انتي مرتبطه 

مليكه .. بتسأل لي 

عمر .. اي الاسأله اتمنعت 

مليكه .. لا مش مرتبطه 

عمر قرب منها شويه .. تعرفي انك حلوه اوي 

مليكه بعدت بتوتر .. احم هي حبيبه هتتأخر 

عمر .. لا زمانها خارجه 

مليكه توترها زاد وابتدت تفرك في ايديها 

عمر .. انتي كويسه لو مضايقه من وجودي انا ممكن أخرج 

مليكه بتسرع .. لا خليك 

وبعدين حطت أيدها علي بوقها من اللي قالتو 

عمر ضحك .. خجوله اوي 

حبيبه خرجت .. اي هي مين اللي خجوله يا عمر بتخوني يا واطي 

عمر حط ايدو علي بوقها .. اخرسي في اي انا بجاملها وبعدين بخون مين هو انتي خطيبتي 

حبيبه .. سوري اندمجت شويه 

***********

ادهم .. اي التأخير دا 

مليكه .. اوعي كدا يا ادهم سادد الباب 

ادهم .. خشي يا اختي اتفضلي يا حبيبه 

مامت ادهم .. بسم الله ماشاء الله اي القمر دي انتي حبيبه صح 

حبيبه .. ايوه حضرتك عرفاني 

مامت ادهم .. من كلام مليكه وادهم 

ادهم .. اي اي يا ماما 

مليكه .. طب خشو استنوني بس هغير هدومي واجي 

ادهم .. متتأخريش تعالي يا حبيبه 

حبيبه .. بيتكو جميل اوي ماشاء الله 

ادهم .. عمر اللي عاملو

حبيبه .. امم 

ادهم .. بس اي القمر دا 

حبيبه كانت بتشرب ميه شرقت .. كح كح كح 

ادهم .. يخربيتك هيقولو أني موتك عشان قولتلك اي القمر دا اومال لو قولت 

حبيبه قطعته .. ممكن تسكت

ادهم .. حاضر 

مليكه .. يلا نبدأ

ادهم بدأ يشرحلهم وادهم كل ما عيونه تيجي علي عيون حبيبه تتوتر 

مليكه .. خلاص يا عم كفايا انا زهقت

حبيبه .. ناخد بريك ونكمل تاني عشان نخلص انا مكنتش اعرف ان إحنا هنتبهدل كدا 

ادهم .. خدو بريك تيجو نقف نشرب شاي في البلاكونه 

مليكه لقت عمر بيرن .. ماشي بس ثانيه هكلم صحبتي واجيلكو 

ادهم وحبيبه راحو البلاكونه 

ادهم .. حبيبه انا مش عايزك تخدي فكره وحشه عني 

حبيبه .. هتفيدك في حاجه 

ادهم .. حاسس رأيك هيفيدني 

حبيبه .. انت شايف أن اللي بتعملو صح بتشرب وبتصيع مع بنات دا عادي هو ميخصنيش بس انت طلبت رأيي ف من واجبي اقولك ركز في مستقبلك 

***********

عمر .. اي خلصتو والا لسه 

مليكه .. عايز اي يا عمر 

عمر .. عمر منك حاجه تانيه 

مليكه .. ما تتلم كنت عايز اي 

عمر .. بطمن عليكي 

مليكه ابتسمت .. احم لي 

عمر .. عادي بما انك صحبتي 

**********

ادهم .. اوعدك اني مش هعمل حاجه تانيه زي كدا 

حبيبه .. ماشي وانا معاك لو عوزت حاجه 

ادهم .. ممكن سؤال 

حبيبه .. اتفضل 

ادهم .. ازي عمر يحضنك كدا وهو ابن خالتك 

حبيبه .. بص الفرق بيني وبين عمر حوالي ست سنين وانا رضعت من خالتو اللي هي مامته يبقي انا اختو في الرضاعه لأننا رضعنا من نفس الأم فا انا مجوزش ليه والا هو يجوز ليا لأن رضعنا من خالتو فا حرام يتجوزني فهمت حتي لو فرق عشرين سنة 

ادهم .. انا كنت فاكر أنو لازم يكون في نفس التوقيت عشان كدا سألت استغربت قولت انتو لو سنكو قريب تكونوا اخوات في الرضاعه مكنتش اعرف 

حبيبه ابتسمت .. واديك عرفت 

عدي اول سنه من الكليه وعمر قرب من مليكه وكل يوم يتكلمو 

أما ادهم اتعلق جدا بحبيبه وفعلا نفذ وعدو ليها ومبقاش يكلم بنات والا يشرب وهي اتعلقت بيه جدا 

في يوم حبيبه رجعت البيت لقت ابن عمها موجود 

احمد .. عروستي جت 

حبيبه .. بس يلا اخرس في اي يا بابا 

حسام .. انا مش هجوز بنتي وابعدو عننا بقي 

احمد .. ههه حاضر يا عمي 

************

البارت خلص يا تري اي اللي هيحصل لحبيبه ابن عمها هيسكت ؟؟؟؟؟؟ 

وبكدا اكون وضحت فكرة ازي عمر اخو حبيبه في الرضاعه 

وصلوا البارت 700عشان ننزل البارت الاخير +تم تغيير الغلاف 

Fatma goda

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

سحر الحب 

                     البارت الاخير 

احمد .. ههه حاضر يا عمي 

احمد مشي 

حبيبه .. هو في اي يا بابا 

حسام .. مفيش يا حبيبتي خير خير 

عمر جه .. مساء الخير 

الجميع .. مساء النور 

عمر .. انا عايز أخطب 

سهام .. ألف مبروك يا حبيبي مين سعيدة الحظ 

عمر .. مليكه 

حبيبه .. كنت حاسه 

عمر .. عمي ممكن تيجي معايا أخطبها 

حسام .. طبعا يا عمر انت ابني 

عمر .. ربنا يخليك يا عمي 

*******

مليكه .. اي اختفيت فين 

عمر .. انا عايز اقولك حاجه ضروري 

مليكه .. قول 

عمر .. لازم نتقابل 

مليكه .. طيب تعالي عدي عليا  

عمر .. طيب 

***********

ادهم .. اي وحشتيني 

حبيبه .. حبيبي تسلم يا ادهم 

ادهم بضيق .. هو في حد في حياتك 

حبيبه .. حد مين 

ادهم .. يلهوي يعني معجبه بحد أو بتحبي كدا يعني 

حبيبه ضحكت .. لا مفيش خالص معنديش قلب 

ادهم .. عايز اقولك علي حاجه 

حبيبه .. قول 

ادهم .. بحبك 

حبيبه سكتت شويه .. هي مالها بردت كدا ليه 

ادهم .. ما تردي يا زفته 

حبيبه .. بتحبني صحاب والا حاجه تانيه 

ادهم ضحك .. حاجه تانيه 

حبيبه قفلت التليفون في وشو .. انا بحلم ادهم بيحبني وفضلت تتنطط 

ادهم فضل يرن لحد ما ردت .. انتي مجنونه يا بنتي 

حبيبه .. عايز اي يا ادهم 

ادهم .. الصبر يا رب بقولك بحبك يبقي في اي رد لا مبحبكش ودي هموتك أو بموت فيك 

حبيبه .. انت عايز رد يعني 

ادهم بحماس .. اه 

حبيبه .. حبيي تسلم 

ادهم .. روحي يخربيت معرفتك 

حبيبه .. خلاص خلاص 

ادهم .. طب بطلي دبش وقولي اي حاجه 

حبيبه .. مهو انا مكسوفه 

ادهم .. علي فكره انا تحت البيت انزلي 

حبيبه .. ماشي 

حبيبه نزلتلو 

ادهم .. يارب انتي نازله بالبيجامه 

حبيبه .. هنقعد في العربيه اسكت بقي 

قعدو في العربيه 

ادهم .. طب قوليلي اي حاجه والا انتي رافضه اصلا 

حبيبه بتسرع .. لا مش رافضه 

ادهم مسك ايديها .. طب اي مالك حني عليا طول السنه دي وانا بحبك والله وبعشقك ادمنت وجودك 

حبيبه اتوترت انو ماسك ايديها .. يعني مش هتعرف بنات والا الجو القديم دا 

ادهم قرب منها .. طب بذمتك من ساعة ما وعدتك عملت حاجه

حبيبه .. لا لا كدا كتير ابعد يا عم 

ادهم .. ابعد لي 

حبيبه .. ابعد والله هعيط 

ادهم ضحك وبعد عنها 

حبيبه خدت نفسها .. هتموتني يخربيتك 

ادهم .. تعرفي انا بنات كتير اوي حلوه بتيجي ترمي نفسها عليا بس قلبي مدقش غير ليكي بس حسيت اني اتدلقت واتسحرت في حبك 

حبيبه .. انا حسا إن الجو حر وانا سخنه 

ادهم .. خدودك احمرت اوي 

حبيبه .. لا اصبر انا لما بتكسف اوي بعيط 

ادهم .. حني عليا بكلمه واحده عشان احس ان في أي شعور من ناحيتك 

حبيبه غمضت عيونها .. انا انا بحبك 

ادهم استغل أنها مغمضه عيونها وقبل شفاتيها برقه 

حبيبه فتحت عينيها بصدمه .. انت سافل ومش محترم 

ادهم عدل لياقة قميصه  

حبيبه.. افتح العربيه عايزه اطلع 

ادهم مسك ايديها .. حبيبه اهدي شويه يا حبيبتي 

حبيبه .. انا مش من الزباله اللي انت تعرفهم 

ادهم بندم .. حبيبه لا والله مش قصدي خالص كدا 

حبيبه .. اومال قصدك اي 

ادهم .. انا بحبك والله مش قصدي اللي انتي فهمتيه 

حبيبه .. ماشي ممكن تفتح العربيه

ادهم فتح العربيه بضيق وهي نزلت 

**********

عمر .. بقالك كتير مستنيه 

مليكه .. لا لسه نازله 

عمر .. اركبي 

مليكه ركبت وعمر مشي بالعربيه

عمر .. عايز اقولك اني بحبك 

مليكه عيونها لمعت .. دا بجد 

عمر وقف بالعربيه .. ايوه والله بحبك اوي كمان 

مليكه .. بصراحه وانا كمان 

عمر .. قوليها 

مليكه بخجل .. يعني بحبك 

عمر قرب منها وهمس .. انتي ملاك 

حط ايدو علي خصرها وقربها ليه وقبلها وهي استسلمت لعشقه وبادلته نفس الشعور 

عمر حط ايديها علي رقبته 

مليكه بعدت بعد شويه .. مش هتروحني 

عمر همس .. حاضر بس مش دلوقتي عايز احدد ميعاد مع باباكي عشان اخطبك  

مليكه .. حاضر 

عمر .. انا كنت جايب بيت وجاهز يعني ملوش لزوم خطوبه

مليكه .. بس بابا مش هيوافق

عمر قربها ليه مره تانيه .. مش هتعرفي تقنعيه انتي تأثري علي اي حد 

مليكه .. ازي 

عمر .. ازي اي 

مليكه بتفكير .. ازي أثر علي اي حد 

عمر .. عادي بتعرفي تقنعي اللي قدامك 

مليكه .. طب ما تيجي دلوقتي تتكلم مع بابا 

عمر .. موافق يلا 

راحو علي بيت مليكه وهما في الأسانسير عمر لعب في الزراير لحد ما الأسانسير وقف 

مليكه .. هنعمل اي دلوقتي 

عمر .. مش عارف 

مليكه .. انت متخلف يا عمر هو انت طفل عشان تلعب في الزراير 

عمر .. طفل مش عيب لما اكون بالطول والعضلات دي وتقولي طفل 

مليكه .. انت طويل اوي 

عمر .. انتي اللي قصيره اوي 

عمر شالها 

مليكه .. يخربيتك نزلني 

عمر .. تؤتؤ اتحايلي عليا شويه 

مليكه .. عشان خاطري بقي 

عمر نزلها .. شششششش 

مليكه .. في اي 

عمر .. قربي ثانيه 

ملكيه .. لا 

عمر .. في صرصار وراكي 

مليكه مسكت في عمر من غير ما تبص 

مليكه .. عمر انا بخاف موته 

عمر سرح في عيونها 

مليكه .. عمر وفضلت تهزه وهو متنح 

عمر مسك ايديها وحطها حولين رقبته 

مليكه .. في اي 

عمر .. حلو الروج اللي انتي حطاه 

مليكه .. امم علي فكره هو معلم عليك  

عمر نزل في نفس مستواها عشان هي أقصر منو 

عمر .. شيليه 

مليكه طلعت منديل وبتمسح الروج عمر مسك ايديها وقبلها بحب 

مليكه بعدت عنو لما حست انها مش قادره تاخد نفسها .. خلاص يا عمر شوف حد يفتح الأسانسير 

فتحو الاسانسير وطلعو 

محمد .. اهلا اهلا يا عمر اتفضل 

مليكه .. عمر عايز يتكلم معاك يا بابا 

محمد .. مفيش مشكله خير يا عمر 

عمر .. حضرتك عارف أنا عارف مليكه من سنه وبصراحها بحبها وعايز اتجوزها 

محمد .. طيب يا ابني نعمل خطوبه 

عمر .. حضرتك عارف الخطوبه للتعارف انا عارفها وهي عارفاني اي لزمتها الخطوبه 

محمد .. بس 

عمر .. وافق والنبي انا بحبها وعندي فيلا لوحدي جاهزه 

محمد .. موافقه يا مليكه 

مليكه بخجل .. اللي حضرتك تشوفه يا بابا 

محمد .. علي بركة الله 

عمر .. هنعمل الفرح امته 

محمد .. لا اصبر بس ناخد رأي ادهم وبعدين نعمل اللي انتو عايزينه 

عمر .. ماشي 

********

ادهم بعت مسدج لحبيبه 

(انا اسف بس انتي كبرتي الموضوع اوي انا عبرت عن مشاعري متزعليش مني اسف ) 

حبيبه .. (خلاص يا ادهم ) 

ادهم فرح انها ردت .. (بحبك ) 

حبيبه شافتها وابتسمت .. (وانا كمان بحبك )

(عدي اسبوع وادهم وافق علي عمر وجه اتقدم رسمي) 

Fatma goda 


ادهم .. عمر انا طالب ايد حبيبه 

عمر .. لو عليا انا موافق هشوف رأيها ورأي اونكل حسام 

ادهم .. طب اجي امته 

عمر .. طب ما تستني أما اتجوز انا 

ادهم ... لا لسه هستني اسبوع 

عمر .. معلش يا ادهم مجتش علي كام يوم

ادهم .. ماشي

***********

عدي اسبوع وجه فرح مليكه وعمر 

مليكه .. انا مبسوطه اوي 

حبيبه .. ربنا يفرحك دايما 

مليكه .. انا بحبو اوي 

حبيبه .. طب يلا زمان الناس جت 

مليكه نزلت وباباها مأنچها وكانت قمر وفستانها حلو جدا 

المأذون .. (بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير )

عمر حضن مليكه .. دلوقتي بقيتي ملكي 

مليكه .. وانت بتاعي لوحدي انا بس 

الفرح كان جميل جدا 

عمر فرحان بمليكه وحبيبه فرحانه من قلبها لأخوها وصحبتها 

كانو عمالين يرقصو وفرحانين 

الفرح خلص وعمر ومليكه راحو بيتهم وادهم خد حبيبه معاه في العربيه 

********

مجهول 1.. هتنفذ امته 

مجهول 2 .. ساعتين وهتكون عندك 

مجهول 1.. في انتظارك 

********

مليكه لبست بيجامه عليها ميكي ماوس وخرجت لعمر 

عمر تنح .. في اي 

مليكه .. حلوه صح 

عمر .. مليكه انتي بتهزري 

مليكه .. في اي يا عمر 

عمر .. اي دا ميكي ماوس انهارده فرحنا

مليكه .. اقسم بالله لو قربت مني هصوت والم الناس عليك 

عمر .. طب هتقوليلهم اي 

مليكه بتفكير .. معرفش خاطفني 

عمر قرب عليها .. انتي بتحبيني والا لاء 

مليكه جريت من قدامو .. طبعا يا حبيبي

عمر جري وراها لحد ما وقع عليها رجع خصلات شعرها خلف أذنيها وقبلها برقه وهي انسجمت معاه 

*********

ادهم .. بحبك وقبل ايديها 

حبيبه .. وانا كمان يلا سلام 

ادهم مشي وحبيبه وهي طالعه البيت حد خدرها وشالها 

اليوم عدي والكل فاكر أن حبيبه نايمه 

تاني يوم 

عمر .. صباح الخير يا حبيبتي 

مليكه بخجل .. صباح النور 

عمر .. مبسوطه وانتي معايا 

مليكه .. دا سؤال 

******

ادهم عمال يتصل بحبيبه وهي مش بترد رن علي مامتها 

مامت حبيبه .. ازيك يا ادهم 

ادهم .. الحمدلله يا طنط هي حبيبه فين 

مامت حبيبه .. ثانيه هصحيها و دخلت الاوضه 

ادهم .. صحيت 

مامت حبيبه صوتت .. الحقني يا ادهم حبيبه مش موجوده 

ادهم .. ازي 

مامت حبيبه .. مش موجوده انا مشوفتهاش امبارح لأني رجعت نمت 

ادهم .. انا جاي حالا

Fatma goda  

*********

حبيبه متكتفه وبتعيط 

احمد .. شيل البلاستر من علي بوقها 

مجهول .. حاضر 

حبيبه .. اااه 

احمد .. نورتي 

حبيبه .. عمري ما كنت اتوقع انك بالوساخه دي 

احمد .. تؤتؤ كدا ازعل 

حبيبه .. فكني انت عايز مني ايه

احمد وهو بيبص عليها بجرأه .. عايزك 

حبيبه بشجاعه عكس اللي جواها .. فكني يا زباله انت فاكر انك كدا راجل 

احمد .. شرسه انتي 

حبيبه بصريخ .. فكني يا حيوان 

احمد ضربها بالقلم .. تؤتؤ تحترمي نفسك 

حبيبه .. ااااه والله ما هيسيبوك 

احمد .. اه قصدك علي الواد المعفن اللي انتي مدوراها معاه 

حبيبه تفت عليه 

احمد ضربها وقلعها الطرحه وشعرها انسدل علي ظهرها 

حبيبه بوجع .. كفايه حرام عليك 

*********

ادهم راح بيت حبيبه 

حسام .. انا عايز اعرف اتخطفت ازي 

ادهم بعصبيه .. حضرتك بتسأل سؤال في منتهي الاستفزاز هو حد فينا كان معاه 

حسام .. احترم نفسك يا ادهم متنساش انا مين 

ادهم .. والله كويس واهي اتخطفت وريني هنعمل اي 

حسام .. انا بلغت الداخليه وهما بيشوفو شغلهم 

مامت حبيبه بعياط .. رجعولي بنتي يا ناس هموت والله 

ادهم بعصبيه .. وانا هستني لحد ما الداخليه تتصرف 

حسام .. هتعمل اي 

ادهم .. انا رايح ادور عليها 

*******

احمد .. كفايه اي بترفضيني انا عشان ادهم 

حبيبه .. عشان هو راجل 

احمد لطشها بالقلم وشها جاب دم وضربها في بطنها برجله 

حبيبه بوجع .. اضربني كمان ما انت مش راجل 

احمد خرج من المخزن 

الرجاله .. شايف يلا حلوه ازي 

الشاب التاني .. صاروخ 

ادهم عمال يدور عليها لحد ما اتبعتت مسدج لأدهم 

( مجهول .. انا فاعل خير حبيبه اتخطفت واللي خطفها احمد ابن عمها احمد عندو مخزن علي طريق الصحراوي ومن غير ما تتعب نفسك في التفكير انا حد من رجالة احمد وكنت عارف انو هيخطفها عشان ينتقم من عمه بس مردتش اشترك معاه لأنو هيدمرها هيخلي الرجاله يقومو بالواجب معاها انا توبت لربنا روح الحقها قبل ما يعملو فيها حاجه )

ادهم شاف المسدج ودموعه بتنزل 

ادهم ... اااااااااااه يا حبيبه اااااااااه 

في طريقه الي المخزن 

Fatma goda

.....................

احمد رجع المخزن 

سيد .. اي يا باشا هنعمل اي  

احمد .. اعملو اللي تعملوه اهي عندكو انا عايزها تتدمر عشان احرق قلب ابوها  

حبيبه بتعيط بوجع ... ااااااه يا ولاد الك***

احمد .. اخرسي خالص وشاور للرجاله شوفو شغلكو 

حبيبه بصريخ .. احمد والنبي يا احمد خليهم يبعدو عني 

احمد .. يبقي حرام عليا امنع عنهم النعمه دي 

حبيبه .. يا احمد ااااااه يا ادهم الحقني 

احمد خرج من المخزن وسيد بصلها بجراءه 

حبيبه .. والنبي ابعدو عني 

الرجاله قامو بتمزيق ملابسها وهي بتصرخ .. سيبوني يا ك*** يا ادهم الحقني يا اااااااادهم 

ادهم دخل المخزن وهو معاه مسدس وبصوت هز المكان .. حبيباااااااااا 

الرجاله ضربو نار علي ادهم وهو فضل يضرب بالمسدس لحد ما ماتو 

حبيبه بوجع .. اد .ادهم الحقني 

ادهم حضنها .. بس يا حبيبتي اهدي 

حبيبه بتعيط .. ااااه جسمي اتكسر 

ادهم بوجع .. حصل حاجه 

حبيبه .. ضربوني واتحرشو بيا ااااه 

ادهم بوجع قلع قميصه ولبسهولها .. قومي معايا 

حبيبه .. اااااه مش قادره اتحرك 

ادهم شالها وهي اتعلقت في رقبته 

حبيبه.. ااااااه ادهم أنا تعبانه اوي 

ادهم .. معلش يا حبيبتي استحملي هوديكي المستشفي 

حبيبه .. وديني البيت مستشفى لاء 

ادهم قعدها في العربيه وركب جمبها وخدها في حضنو .. سامحيني 

حبيبه .. ادهم هتسيبني 

ادهم .. لاء يا حبيبتي متقلقيش 

حبيبه .. انت بتقول كدا وخلاص 

ادهم .. والله هتجوزك خايفه لي 

حبيبه .. عشان اللي حصلي 

ادهم .. محصلش حاجه يا حبيبه متوهميش نفسك انا قابل والله 

حبيبه .. والا بعد ما ات 

مكملتش جملتها وادهم قبلها بعنف وهي استسلمت 

ادهم بحب .. انا مش هسيبك والله تتجوزيني 

حبيبه هزت رأسها بمعني أه 

وادهم قبلها مره اخرى 

عدي اسبوع وحبيبه اتعالجت وبقت احسن وعمر محدش عرفه اللي حصل 

وأحمد اتسجن 

فرح حبيبه وادهم فرح اسطوري بمعني الكلمة كانت قمر 

ادهم .. مبروك علينا 

حبيبه قبلته برقه ..الله يبارك فيك يا حبيبي 


عشق المراد هتنزل كمان شويه بس هتتأخر شكرا لكل حد سأل عليا ♥️♥️ربنا يخليكم ليا 


                     تمت بحمد الله 

Fatma goda

1 تعليقات

أحدث أقدم

إعلان آخر الموضوع

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close