Header Ads Widget

رواية لم أنساك يوما الفصل الأول والثاني بقلم الكاتبه آيه الفرجاني حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج

 رواية لم أنساك يوما الفصل الأول والثاني بقلم الكاتبه آيه الفرجاني حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج 



رواية لم أنساك يوما الفصل الأول والثاني بقلم الكاتبه آيه الفرجاني حصريه وجديده 


أنا مسافر ي ريم 

ريم:

أاه حسن قالى أنكم هتسافرو أسكندريه عالشان الكليه 

- حسام بحزن:

بس أنا مش هسافر أسكندريه أنا هسافر أمريكا

ريم بصدمه:

إيه أمريكا أنت بتتكلم جد يا حسام هتسافر وتسبنى 

وأكملت بدموع"

هتسبنى انت كمان زى بابا وماما ما سبوني

حسام بحزن:

غصب عنى بس عمى تعبان 

ولازم نسافر إنهارده جيت أودعك قبل ما أمشى 

ريم بدموع:

يعنى مش هشوفك تانى 

حسام بدموع:

انا أسف ي ريم بس لازم أمشى أوعدك إنى هرجع عالشانك تانى 


____~~~ويمشى وريم بتنادى عليه


ريم:

حسام استنى.


حسام بيلتفت وريم بتجرى عليه

ريم:

خد الصوره دى عالشان تفتكرنى دايما 

حسام بابتسامه ودموع:

مش هنساكِ أبداً ي ريم

- ريم:

توعدنى

- حسام بابتسامه:

أوعدك

________________^


فاقت من ذكريتها على صوت صحبتها

ريم ي رييييم انتى يبنتى.........

ريم:

ايه في ايه..

سلمى:

هو أيه إلى في أي أنا كل يوم لازم أجى أفوقك من زكرياتك دى 

أنسى بقى ي ريم تلاقيه نساكِ متعليقيش نفسك بيه كفايه كده سبع سنين وانتِ لسه بتفكرى فيه 

تلاقيه أتجوز او خطب ونساكِ لوبيحبك بجد كان سال عليكى حتى 

- ريم: 

بتفكير وتقول

هو ممكن يكون نسانى فعلا

بس لا هو وعدنى أنو عمره ما هينسانى

سلمي:

يحببتى دا كان حب مراهقه وقتها كنتو لسه صغايرين ١٤ و١٨ سنه والعقل بيتغير مع القلب وتلاقيه حب حد تانى ونساكِ

ريم بدموع:

مش قادره انساه والله حولت كتير ومقدرتش

سلمى:

هتنسيه بس لما تفكرى فى حد تانى وقتها هتعرفى انو مكنش حب حقيقى 

واكملت بغرور' زي كده"

ريم بضحك:

يعنى انتِ لاقتى الحب الحقيقى 

سلمى: 

لاقيتو يا حببتى لقتو من بعد ما أتعرفت

على حسن وأنا عرفت يعنى إيه حب بجد

تعرفى إنى معرفتش الحب غيرمع حسن وبس وأنتِ إنشاءالله هتلاقيه قريب


إتنهدت وكملت "

إنسيه ي ريم وعيشى حياتك وشوفى الشخص إلى بيحبك بجد ومستعد يعمل أي حاجه عالشانك

ريم:

قصدك مين احمد صح

سلمى:

ايوا ي ريم أحمد بيحبك بجد دا إتعين فى الكليه عالشانك بعد ما كان هيسافر عالشان بس يفضل قريب منك..

وبعدين قالت شكرا ي ريم

ريم باستغراب:

بتشكرنى على إيه 

سلمى: 

عالشان خليتى الواد أحمد يحبك وميسافرش دى ماما بتدعى للشخص إلى كان السبب إنو أحمد ميسافرش بس ي رب انتِ كمان تحنى وتنسى وتعيشى بقى وقتها هفرح بجد من قلبى

ريم ابتسمت:

وهيا مامتك عارفه 

سلمى:

خفت اقولها أحمد بيحب ريم عالشان كده مسافرش تجى تطلبك ليه وأنا عارفه إنك هترفضى مرضتش أقولها

ريم بحزن:

غصب عنى والله بس مش قادره أنسى

سلمى: 

هتنسى إن شاءالله بصى كده أهو أحمد جيه أهو احمد بابتسامة: 

السلام عليكم، أزيك ي ريم عامله ايه

ريم:

الحمدلله ي دكتور بخير

سلمى:

ومفيش أزيك ي سلمى ولا أنا شفافه واقفه

أحمد: لا مفيش وضحك


ريم ضحكت واحمدشافها وابتسم

سلمى بصت عليهم وقالت ايوا من لقى احبابو نسى أصحابوا يعم وبعدين قالت:

أيه ده انا الظاهر كده 

نسيت الإسكتش بتاعى فى المحاضره هروح اجيبو وأجى 

بعد ما مشيت-----

أحمد:

إيه اخبارك ي ريم 

ريم: 

الحمدلله بخير ي دكتور

أحمد:

ي رب دايماً 

واكمل بتوتر"

ريم بصراحه كده أنا عايز أتقدملك عارف إنك بتفكرى فى غيرى بس أنا بحبك وعايزك تدى لنفسك فرصه يمكن تحبنى وصدقنى لو مقدرتيش مش هجبرك على حاجه ووقتها ممكن ننفصل، ريم أنا لما بشوفك كل يوم وانتِ قاعده وبتفكرى فيه متعرفيش أنا ببقى حاسس بأيه وأنا شيفك كده، شوفى حياتك وعيشها وبطلى تبنى أمال على شخص الله أعلم هيرجع أو لا.. 

واكمل'

فكرى كويس وردى عليا فى الوقت إلى تحبيه

_~ كل ده وريم ساكته ومش عارفه تقول إيه وبتسمعو وخلاص

_____

جت سلمى عليهم وقطعت كلامهم

سلمى: 

ايه ي جماعه إتاخرت عليكم، وشكلى كده قطعت كلامكم 

أحمد

انتِ دايما فصلانى كده 

- سلمى بخبث 

الظاهر أنوكان كلام مهم وأناقطعتو معلش بقى

أحمد: 

يلا ي أختى خلينا نمشى طيب

وبص على ريم يلا ي ريم عالشان أوصلك معنا

ريم:

لاأنا هروح لحسن الشركه عالشان أشوف هيعمل إيه فى إلى حصل للشركه

سلمى بحزن:

ربنا معاه ويخرجو من المحنه دى على خير

أحمد: 

انا عرضت عليه مساعده وهو رفض معرفش ليه

- ريم:

حسن بيحب يعتمد على نفسو دا موفقش إنى أبيع العزبه إلى تيتا كتبها باسمى عالشان أساعدو

- احمد: 

طب اأكبى وانا هواصلك وهبقى أتكلم معاه تانى 

- ريم:

لاأنا هروح لوحدى مش عايزه أعطلك 

احمد:

بحده يلا  يا ريم أركبى

انتِ أصلا فى طرقنا ومفيش عطله

ريم:

تمام وركبت

______________*^

فى أمريكا

"الحوار مترجم"


إيمى:

صباح الخير ي ماكس 

ماكس: 

صباح الخير سيدتِي

إيمى: 

ألم ياتى حسام بعد..

ماكس:

لا يا سيدتي

إيمى:

حينما ياتى أخبره أنى بانتظاره

ماكس:

حسنا ي سيدتى

-------- بعدفتره

حسام:

صباحُ الخير


ماكس: 

صباح الخير ي سيدى 

حسام:

هل هناك اخبار جديده ي ماكس 

ماكس: 

نعم سيصل المحامى بعد قليل بجميع الأوراق المطلوبه وسياتى السيد جونس لتوقيع الأوراق

حسام:

حسنا هل هناك شيئ أخر 

ماكس:

نعم السيده إيمى بانتظارك 

حسام:

أخبرها أنني أتيت

ماكس:

حسنا سيد حسام

------

فى مكتب حسام كان قاعد وخرج صوره من جيبه وبيبص فيها ويقول:

وحشتنى قوى ي ريم، نفسى أشوفك لسه فاكر أول مره شوفتك فيها، وفاكر أخر مره إتقبلنا فيها، وفاكر دموعك وانتِ بتودعينى، فاكر كلامنا مع بعض فاكر كل حاجه، عمرى ما نسيتك أبداً ومش هقدر انساكِ لانك ساكنه روحى قبل قلبى، أنا عارف إنك أكيد زعلانه منى لأنى مبسالش عليكى بس والله غصب عنى حاولت كتير أوصلك لكن مقدرتش سامحينى وحضن الصوره وهو بيبكى....


وفجأه دخلت عليه إيمى 

إيمى:

حساااام.

حسام بسرعه شال الصوره ومسح دموعه

- حسام بزعيق انتِ إزاى تدخلى عاليا من غير ما تخبطى على الباب


إيمى: 

وأخبط على الباب ليه مدام حضرتك سيبو مفتوح، أكملت" وبعدين ازاى تقولى امبارح انك هتصفى الشركه عالشان نرجع مصر وانهارده اتفاجئ انو حضرتك لاقيت المشترى وهتمضو الورق يظهر انك نسيت انى شركتك فى كل حاجه ولا انت ناسى ي ابن عمى 

-حسام ببرود

لا منستش بس يظهر انتى الى ناسيه انك عملالى توكيل وكمان متعرفيش حاجه عن الشركه ولا تعرفى حتى ليكى قد ايه فيها ايه الى اتغير دلوقتي 

- ايمى 

انا عملالك توكيل لانى بثق فيك لانك ابن عمى وخطيبي لاكن انك تقرر تبيع بسرعه كان لازم تقولى على الاقل لو مش عالشان خطبتك يبقى على الاقل لانى شركتك

واكملت بحزن

انت حتى مسالتينيش اذا كنت عايزه ابيع ولا لا 

- حسام واديكى عرفتى اهو ايه الى هيتغير يعنى 

انت كده كده هترجعى معايا مصر غير كده انا مش هبيع نصيبك فى الشركه عالشان عارف انها شركت عمى واكيد ليكى زكريات فيها 

واكمل بهدوء

انا هبيع نصبي بس وهدخل بيه شريك فى شركه فى مصر 

- ايمى بدموع 

بجد ي حسام يعنى انت مش هتبيع الشركه كلها 

___حسام راح عندها ومسح دموعها 

-حسام حد قلك قبل كده انى معنديش قلب 

______ايمى هزت راسها بلا 

- حسام 

اناعارف ان الشركه دى غاليه عليكى لانها بتفكرك بعمى عالشان كده مش هبعها ومقولتليكيش عالشان كده برضو

___ ايمى حضنتو وقالت انت احسن حد فى الدنيا دى كلها وانا محظوظه انى انك خطيبى انا بحبك قوى حسام اتفاجئ وبدلها الحضن وهوا ساكت ايمى بعدت عنو وقالت

- بصراحه انت عمرك ما قلتلى انك بتحبنى بس انا بحثها من تصرفاتك واهتمامك بيا رغم اننا بقلنا سنتين مخطبون بس مش مشكله اكيد هيجى يوم وتقولها 

____حسام لسه هيتكلم بس الباب خبط 

-حسام تفضل ي ماكس 

- ماكس 

لقد اتى السيد جونس والمحامي وبانتظارك فى غرفه الاجتماع 

- حسام

حسنا اخبرهم اننى اتى 

- ايمى طب انا همشى بقى عالشان الحق اجهز

حسام تمام

_______عند ريم وصلت الشركه

- ازيك نور عامله ايه

- نور السكرتيره

الحمدلله بخير حضرتك

- ريم حسن موجود 

- نور ايوا ي فندم اتفضلى 

_____عند حسن ريم دخلت وكان حسن معاه حد وشاور ل ريم تقعد 

- حسن وبعدين ي رامى عملت ايه 

-رامى المحامى 

انا خلصت كل الورق وسجلتو وباقى التوقيع والشريك التانى عرفت انو هيبع نصيبو فى الشركه وهيحول الفلوس للمولين على طول وبعديها هيجى ونمضى العقود 

بس الفلوس مش هتوصل غير بعد اما يجى هنا 

- حسن هوا هيجى امتى 

- رامى المحامى لسه مقلش امتى بالظبط بس هما بكتير على اخر الاسبوع من امريكا

~ريم سمعت انو من امريكا قلبها دق جامد وافتكرت حسام

وركزت اكتر عالشان تعرف مين الى المحامى بيتكلم 

- حسن الاوراق فين عايز اعرف اسمو وطريقه شغله وسنه وكل حاجه عنو 

- رامى حضرتك هوا شغله كويس جدا وسنه يعنى تقريبا قدحضرتك واسمو

__ولسه مكملش كلامو وقاطعو رنه تلفونه

- رامى طب استاذن من حضرتك المحامى بيرن اكيد هيقولى على معاد وصولهم 

- حسن تمام ماشى ابقى بلغنى 

___ومشى رامى 


-ريم يعنى لوكنت سمعت كلامى وبعت العزبه اووفقت انو احمد يسعدك مش كان احسن من انك تشارك حد

- حسن اولا العزبه دى بتاعتك انتى ومن ريحه تيتا وانا عارف انتى بتحبيها قدايه وليكى زكرايات فيها مينفعش ابيعها ابدا ثانيا بقى احمدعرض عاليا مساعده وانتى عارفه انى مبحبش حد يساعدنى فى حاجه واحب اعتمد على نفسى 


- ريم بس هوا كان عاوز يسعدك بصفتك خطيب اختو مش اكتر وانا شايفه الموضوع عادى يعنى 

- حسن افرضى اناكنت قبلت وكانت حاجه حصلت تانى وخسرت وقتها هرجع فلوسه ازاى لكن الشريك هتبقى الخساره وقتها بالنص ونقدر نتخطى الموقف مع بعض

-ريم ربنا مايجيب خساره ابدا

-حسن امين ي رب

-ريم وشريك ده جاى امتى انا عاوزه اشوفه الشخص الى رامى بيتكلم عنو ده

- حسن معرفش والله بس اوعدك اول ما يوصل الشركه اواعرف انو جاى هرن عليكى واقولك

- ريم اشطا اقوم اروح انا بقى عالشان عندى مزاكره كتير

-حسن بضحك 

اشطا ي ريم شكل سلمى اصرت عليكى والله

-ريم بضحك قوى والله 

________عند حسام بعد ما مضى العقود 

- حسام للمحامى 

اخبرهم انى ذاهب الى مصر غدا ليكى يدبرو امورهم

-المحامى 

حسنا ساتصل بالمحامى لاخبره بذالك

- حسام ماكس ارسل الى جميع الاوارق الى المنزل اليوم 

ومشى 

- ماكس 

حسنا 

_______حسام رجع البيت 


- سالى خلاص ي حسام هنرجع مصر تانى

- حسام ايوا ي ماما هنرجع جهزى نفسك انتى وبابا عالشان الطياره بلليل 

____________^*

تانى يوم

عند ريم فى الكليه

- سلمى جايه بدرى يعنى انهارده

-ريم عالشان هحضر المحاضره الاولى وهروح على الشركه حسن قالى انو شريكه جاى انهارده وانا عندى فضول اشوفه عالشان المحامى بيقول انو قد حسن فى العمر

- سلمى اوعى تكونى بتفكرى انو ممكن يكون هوا 

-ريم بحزن 

ايوا عندى احساس جامد انو هوا حسام الى جاى قلبى بيقول كده 

- سلمى تانى ي ريم مش اتفقنا انك هتنسيه خلاص

- ريم بس انا حاسه انو هيكون حسام المره دى بجد

- سلمى ريم انامش عايزاكى تتاملى على الفاضى افرض مطلعش هوا هتعملى ايه 

-ريم 

وقتها اوعدك انى مش هفكر فيه تانى 

-سلمى امانشوف ي ريم بجد المره دى ولاايه

-ريم المحاضره هتبدا يلا بينا 

_____~~~ فى مطار القاهره تصل الطائره


- ايمى الله ايه الجو الجميل ده معقول دى تبقى بلدى وانا منزلهاش ابدا

-سالى

بجد مصر وحشتنى انا حاسه اهم عشرين سنه مش سبع سنين

___كل ده وحسام سرحان وبيفتكر فى زكرياته مع حببتو ويقول فى نفسه اخيرا هشوفك ي ريم انا مش مصدق انى خلاص رجعت وهشوفك ي ترى اتغيرتى ولا زى منتى 


واكمل بحزن فى نفسه مستنياني ولا ارتبطى زي ويبص على ايمى الى باين انها فرحانه ومبسوطه انها جت مصر 

-حسام طيب ي جماعه 

انتو هتروحو على البيت وانا هركب مع المحامى الى مستنينى وهروح على الشركه عالشان اخلص الاوراق وارجع 

- ايمى 

انا هاجى معاك بالله عليك ماترفض عايزه اشوف الشوارع واشوف البيوت واشوف الشركه 

-حسام بس انتى لسه نازله من الطياره واكيد تعبانه روحى معاهم وانا اوعدك هبقى اخرجك اوديكى اى مكان عايزه تروحيه 

-ايمى لا انا كويسه وعايزه اجى معاك 

سالى:

خلاص ي حسام خدها معاك مدام هيا كويسه

-حسام: بس.....

إيمى:

عالشان خاطرى بالله عليك

حسام:

خلاص ماشى 

تعالى

_____عند ريم خرجت من المحاضره 


سلمى:

هتمشى دلوقتى استنى لمااحمد يجى يوصلك طيب

ريم:

لا مش عايزه اعطلو اكيد عندو محضارت لسه انا هاخد 

تاكسى.....، يلا سلام

سلمى:

خلاص ماشى أبقي طمنينى

____~~~


البارت التانى 


___~~~ عندحسام بعدما وصل الشركه

-المحامى  رامى 

وصلنا تقدرو  تنزلو

- حسام 

يلا  ي ايمى انزلى

-ايمى 

الله  ايه ده  الشركه  شكلها  تحفه بجد  من بره  امال  من جوه بقى 

-حسام 

هشوف  امشى  يلا  هتفضلى  واقفه  كتير كده 

- ايمى 

ايه  لا يلا بينا 

___ودخلو  الشركه 

- ايمى 

ايه الجمال  ده بجد  انتو  متاكدين  ان  دى شركه  بجد  دى شبه فندق  خمس  نجوم 

- رامى 

الشركه  دى  بشمهندس حسن  الى  مصممها عامل فيها  تعدلات  كتير  

___

-ايمى 

يظهر انو  فنان بجد  دى تحفه  فنيه  صح ي حسام

- حسام بسرحان

اه جميله

-ايمى 

مالك  ي حسام من وقت مانزلنا من الطياره وانت سرحان 

- حسام

لا ابدا بس انتى عارفه لما تبقى عايشه في مكان  وترجعيلو  اكيد بتفتكري زكرياتك فيه وبتحنيلو وانا بقى كنت عايش طفولتي كلها هنا 

-ايمى 

بجد فعلا من حقك تسرح وتفتكر مصر جميله جدا  انا ندمانه انى منزلتهاش قبل كده وكمان لوانتو مكنتوش جيتو عيشتو معايا كنت هنسى انى مصريه   انا اتعلمت من طنط سالى حاجات كتير وعرفتى عن مصر حاجات كتيره و٠٠

_____~قطع كلامها رامى 

- رامى  

اتفضلو دى اوضة الاجتمعات وانا هبلغ البشمهندس حسن انكم وصلتو

- حسام تمام ماشى اتفضل

___~ رامى  وصل عند مكتب حسن

- رامى

ازيك ي نور البشمهندس جوه

-نور السكرتيره

الحمدلله  ي متر 

ايوا موجود  

- رامى 

طب قوليلو انو شريكو وصل فى غرفه الاجتماع

-نور 

تمام

____~ عندحسن كان قاعد فى مكتبو والباب خبط 

-حسن اتفضل

- نور 

مستر رامى بيقول لحضرتك انوالشريك وصل  ومتظرين  حضرتك  فى  غرفه الاجتماعات 

- حسن   تمام قوليلو   انى  جاى 

واكمل  اه صح  لما  ريم  تجى ابقى  ابعتيها  

- نور

تمام ي فندم حاجه تانى 

-حسن اه قولى لحد يبقى يجبلنا حاجه نشربها

- نور

تمام يفندم


____~حسن وصل الغرفه الى فيها الاجتماع

وحسام قاعد وضهرو لحسن ومش شايفو

- حسن معلش ي جماعه اتاخرت عليكم

___حسام بيلتفت ولسه هيقول لاابدا

-حسام بتفاجئ

حسن

__ حسن اول ما حسام التفت وقال حسن

- حسن بتفاجئ اكبر مش معقول حسام 

وجرى عليه وكذلك حسام قام من على الكرسى وحضن حسن

- حسن  ببتسامه واسعه

انامش مصدق انك رجعت بعد الغيبه دى كلها  واكمل لاوكمان انت الى هتشركنى 

وقال بضحك دى معجزه

- حسام

بابتسامه 

فعلا انا مش  مصدق  بجد مكنتش  اتوقع  انك  يبقى  عندك شركه  واكمل بضحك  وانا  هبقى  شريك 

- حسن  منتا  لو بتسال  او نعرف عنك  حاجه  كنت  عرفت  لاكن من وقت ما سفرت  وانت  اخبارك  انقطعت  

- حسام بحزن  

غصب عنى والله  ي صحبى  بس حصلت  ظروف  ومقدرتش  اتواصل مع اى حد لانو عمى اتوفى

_حسن 

انا عذرك وعارف انك منستناش غير غصب عنك

وعالشان كده هسامحك 

وكمان هنبقى شركاء مع بعض 

ووقتها هطلعهم   عليك  قالها بضحك

- حسام  ابتسم وقال

حقك ي صحبى

- حسن

بس مش انا لوحدي الى زعلان منك دى


__~كل  ده وايمى  واقفه  مستغربه  الى  بيحصل وانهم وانهم يعرفو بعض 

وبتبص عليهم  وفجأة قطعت كلام حسن وهوا لسه هيقول لحسام دى ريم

وحسام كان منتبه جدا مع حسن ولما حسن قال اسم ريم قلبو دق جامد وكان 

عايز حسن يكمل ويعرف ريم مالها ايه اخبارها

لاكن ايمى قالت 

-ايمى 

اي ده ي حسام   يظهر انكم  تعرفو بعض مش تعرفنا 

____وهنا  حسن وحسام بصو  ل ايمى  وحسام قال


- حسام  

حسن  يبقى  صاحبي من زمان من وحنا صغيارين لحدماسفرت

واكمل بابتسامه

انا مبسوط جدا انى شفتك بعد السنين دى كلها

وكمان  حاجه غير متوقعه انو نبقى شركاء

-  حسن ابتسملو

واتكلم وقال اسف  مخدتش بالى  منك ي انسه 

انا  حسن  صاحب الشركه  دى والشريك  لحسام وسلم عليه 

- ايمى 

وانا ايمى  بنت  عم  حسام وخطبتو 

- حسن بصدمه 

انو حسام خطب هوا كان عارف انوحسام بيحب ريم هوا قالو قبل مايسافر وقالو انو هيرجع عالشنها وعالشان كده حسن عمره مااتكلم مع ريم فى موضوع الارتباط 

لانو عارف انو هيا كمان بتحب حسام وكان مستنى حسام يرجع عالشان يوفى بوعدو وانو هيتجوزها 

وحسام ادايق جدا انو ايمى انهم مخطوبين  وعرف حسن بيفكر في ايه  وحس بالذنب

٠٠٠

(ما لازم طبعا تحس  بالذنب  بتخطب  والبت  مستنياك  

😂)  

٠٠٠٠

حسن حاول  انو ميفكرش كتير وقال فى نفسو اكيد حسام حب بنت عمو ونسى ريم  لانو  كان وقتها  صغير بس ده اكيد مش بايدو لانهم بعدو عن بعض فتره كبيره 

واكمل بحزن شديد فى نفسو  ي رب  ريم  تتخطى  الموضوع  ده

_____~

عند  ريم  وهيا  خارجه  من  الكليه  احمد  شافها  ونده

عاليها 

- احمد  

ريم  استنى انت  رايحه  فين  لسه  عنك  محضرات 

_ ريم  

انا رايحه  لحسن  الشركه  عالشان  اشوف  شريكه  الى  نزل  من  امريكا 

- احمد  هوا  حسن  شارك  حد 

- ريم  ايوا  المحامى قالو  على  حد  لسه  نازل  من  امريكا وانو  كويس  وهيمضو  الاوراق  النهارده 

- احمد 

بس  حسن مقليش  انو  هيشارك  حد

واكمل طب  تحبى اوصلك 

-ريم  لا شكرا  لحضرتك  انا  هاخد  تاكسى 

-احمد 

لاانا هوصلك

- ريم لا انا مش عاوزه اعطل حضرتك

- احمد

اناكنت عايز حسن موضوع اصلا  فهاجى معاكى  وانا كده كده كنت هرحلو فاركبى يلا

- ريم

ماشى


فى الوقت  ده  كان  فى حد  واقف  وسمع  كلامهم  ومشى  وهوا  متعصب 

----____~بعد فتره كانو وصلو عند الشركه ودخلو

ريم وهيا داخله دقات قلبها بتزيد ووقفت وحطت اديها على قلبها وبدات تتنفس 

واحمد شفها وقال بقلق

-احمد مالك ي ريم انت كويسه

- ريم اه الحمدلله بس متوتره شويه

-احمد تحبى اجبلك مايه

-ريم لا انا هبقى كويسه

____

ريم  واحمد سالو نور وعرفو انهم فى الاجتماع وراحولهم

___~

حسام وحسن كانو قاعدين وبيتكلمو على الشركه

والباب خبط وريم واحمد دخلو____~

فى مكان تانى

داخل ومتعصب جدا وبينادى على ولدتو

مامااااا

- سهام فى ايه ي ياسين داخل متعصب كده ليه

- ياسين بعصبيه

انتى عملتى ايه مع حسن

- سهام  بعت المحامى وقالهم وهما رفضو

- ياسين 

بزعيق انا قلتك تروحى معاه وانتى مرحتيش وهما 

رفضو الشراكه 

- سهام وانت فاكر انى لو كنت رحت كان هيقبل 

حسن مستحيل يقبل انو يشارك واحد صايع زيك بينجح بالعافيه 

- ياسين اتعصب  جدا

وقال يعنى بعد الى عملتو ده كله وفى الاخر رفص ازاى انا غرقت الشحنه وبعدت عنو اى حد ممكن انو يساعدو اويشاركو

مين ده انا عايز اعرف وجيه من نين  وانا معرفش

- سهام بصدمه وزعيق

انت ي ياسين ازاى انت تعمل كده وضربتو بالقلم 

تعرف لو ابوك او اخوك عرفو هيعملو فيك ايه 

واكملت بزعيق اكبر

وهيا بتهزفيه جامد

بتعمل كده ليه حرام عليك هتضيع نفسك وهضيعنا معاك حسن مش هيسيبك فى حالك بعد الى عملتو 

- ياسين بنفعال  عالشنها وعالشان ابقى قريب منها وتحبني  

وبعدين حسن ميعرفش حاجه هوا فاكر انو الشحنه كانت  تقيله على السفينه وغرقت

-سهام انت شكلك انتجنتت 

اكيد هيحققو فى الموضوع وبعدين

ما انت معاها عالى طول الوقت لوعايزه تحبك كانت حبتك فوق من الوهم والجنان الى انت فيه ده

وبعدين ايه دخل الى انت عملتو ده اناعايزه اعرف

ياسين. ~~~

يتبع 



لاتلهكم القراءه عن الصلاه وذكر الله والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم 



جميع الروايات كامله من هنا 👇 ❤️ 👇 



روايات كامله وحصريه



اعلموا متابعه لصفحتي عليها الروايات الجديده كامله بدون روابط ولينكات من هنا 👇 ❤️ 👇 



روايات كامله وحديثه



❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🌹❤️🌺💙


إرسال تعليق

0 تعليقات

close