Header Ads Widget

رواية فهد ومريم الفصل الثاني عشر حتى الفصل العشرون حصريه وجديده

 رواية فهد ومريم الفصل الثاني عشر حتى الفصل العشرون حصريه وجديده 



رواية فهد ومريم الفصل الثاني عشر حتى الفصل العشرون حصريه وجديده 


ريم كانت مر*عوبه وبتبصله علشان ياخدها

محاسن : وانت جايبهالى لي اطلعي برا يابت

ريم : ارجوكم ارح*موني

محاسن نر*حم مين مش روحتي عنده جيالي لي

فهد سا*بهم ومشي

ومحاسن مس*كت ريم من شعرها : ماقدرتيش تطلعي طبعا منه بحاجه

ريم : ارجوكي ارح*ميني مش ق*ادره

وبالفعل بطنها كانت بت*نزف

محاسن : ارح*مك وفضلت تض*ربها

( عيطوا عيطوا انا مفت*ريه)

ريم وقع*ت علي الارض كان وشها بقا ازر*ق وكل حته في جس*مها بتجيب د*م

محاسن تفت عليها

محاسن : انا لازم اخلص منك وجر*تها وربط*تها في الاوضه وقفلت عليها

ريم استسلمت وغمضت عينها

فهد كان نازل قلبه وج*عه وحاسس انه ظ*لمها علشان في الاول والاخر هي طفله

وبعدين قال هي بعيده عنهم افضل

روح البيت

امينه: وديتها فين

فهد : رجعت مكانها

امينه كانت حاسه انهم ظل*موها

ماشي يابني خش لمراتك

دخل لهايدي

فهد : بقيتي كويسه

هايدي : ايوا

فهد : تمام وخرج برا

احمد : رايح فين

فهد : خارج

احمد: ماشي يابني

فهد كان حزين اوي عليها بس عقله رافض انها تعمل كدا

لاقي نفسه ادام بيتها

فهد : انزل والا لا

وبعدين قرر ينزل

راح لمحاسن خبط

محاسن كانت خ*ايفه

فهد : هي فين

محاسن : انت وقت ماتحب تجبها تيجي ووقت ماتحب تاخدها تاخدها

فهد : صوتك مايعلاش عليه يا ول*يه انتي انطقي هي فين

محاسن : ها

فهد حس حاجه حصلتلها طلع المس*دس اقسم بالله لو ماقلتي ماهايكفيني فيكي طل*قه واحده فاهمه

محاسن : جو جوا

فهد جري علي الاوضه

فين المفتاح

محاسن : اهو وفتحت الباب وهي قلقانه

لقاها مرب*وطه في الحيطه وجسمها كله بي*نزف

فهد : عملتي فيها اي

محاسن : بنتي وانا حره

فهد رن علي صاحبه

ابراهيم : ايوا ياكبير

فهد : تعالي حالا عند ******

ابراهيم: حالا وراحله في أسرع وقت

فهد ؛ خدها حالا تظبطهالى علشان شكلها مش بت*تربي

وشال ريم جري

ونزل

ابراهيم: رايح فين

فهد : هاكشف علي مراتي بعدين افهمك

ركبها العربيه وبعدين دخل وحط دماغها علي رجله

فهد : ريم فوقي  انا ماصدقتكيش انا اسف بس فوقي

ولقي بطنها بت*نزف جامد فضل يخبط في العربيه لييييييه ليييييه انا كمان ظلمتها مع انها حكتلى كل حاجه مرت بيها في حياتها  ليه قس*يت عليها بعد كلام امي  لييييييييييه

بعدين وصل المستشفي دخل جري

وكله كان خاي*ف من هيبته

وبعدين مسك الدكتور : اقسم بالله لو ماصحيت هادف*نك مكانك

الدكتور كان خايف كله عارف مين هو فهد

وكله كان بيجري

عند.هايدي كانت فرحانه اوي انها اتخلصت من ريم

امينه ندهت لهايدي

هايدي : اووووف

وقامتلها

هايدي : نعم

امينه : جبيلي العلاج من جوا علشان عمك نزل

هايدي : وانتي ماتقوميش لي

امينه: انتي بتقولى اي

هايدي : بقولك ماتقوميش انتي لي

امينه: انتي اته*بلتي يابت

هايدي : بقولك اي مش انا اللي تكلميني كدا اوعي تفكريني زي اله*بله ريم

وسابتها ودخلت

امينه كانت مص*دومه

احمد جيه

امينه : حكتله

احمد: مش دي اللى دم*رتي جواز ابنك بسببها قلتلك ظل*متي التانيه

لكن انتي بصيتي لأهلها كانوا اي والبت مش زننبها

امينه عيطت

احمد خدها في حضنه

امينه: لو قلت لفهد هايزعل مني

احمد  : هانكشف البت علي حقيقتها ماتقلقيش

امينه : ماشي

احمد: بطلى عياط بقا

عدا اربع ساعات ومافيش جديد

ابراهيم جيه لفهد

ابراهيم : مراتك ازاى

فهد : اللي جوا دي مراتي

ابراهيم : واي جابها في بيت الول*يه دي

فهد : مش وقته مش وقته بعدين المهم تخرج بالسلامه

الدكتور طلع وهو قلقان : للاسف دخلت غيبوبه


الفصل الثالث عشر

فهد قام مس*كه : دة ازاى

ابراهيم : اهدي وادعيلها

الدكتور : للاسف المدام نز*فت كتير وباين عليها مض*روبه جام*د لازم تعملوا بلا*غ عن اذنك

فهد.قعد في الارض

ابراهيم :عمري ماشوفتك ضع*يف كدا انا عارف انك قوي

فهد حضنه : حبيتها ياصاحبي صدقني حبيتها حبيت برائتها وضحكتها حبيت هدوئها عمرها ماقالتلى لا بالرغم من تعبها جيت عليها وهي فضلت تستحمل عمرها ماشت*كت مني دايما بعا*يرها بأهلها وهي عمرها ماتكلمت كانت بتقعد جنب الحيطه تعيط زي الطفله وعمرها مالامتني قبل ماوديها لأمها قالتلى خدني معاك هامو*ت وانا ماصدقتهاش ماصدقتهاش  ياصاحبي انا السبب انا السبب

ابراهيم كان زعلان علي حاله صاحبه : اهدي كله هايعدي صدقني

فهد :يارب انا هاقوم اصلي ركعتين وانت خليك هنا علشان لو احتاجوا حاجه

ابراهيم بح*زن : حاضر

فهد راح صلي

وفضل يدعي كتير

وفضل يفتكر مواقفه معاها

وبعدين قام راحلها

هايدي طلعت برة

امينه : انتي رايحه فين

هايدي : اي رايحه فين دي ماروح مترح ماروح ماهو بيتي

احمد : اتكلمي باحترام مع حماتك

هايدي : بقولكم اي مش فيقالكم

وسابتهم ومشيت

احمد : لا يمكن كدا

امينه فضلت تعي*ط

هايدي دخلت كلمة امها وفضلوا يتفقوا هيعملوا اي

فهد طلب من الدكتور يخش لريم وبعد إلحاح دخل

مسك ايدها وفضل يعي*ط

فهد : قومي بقا انتي عملتي فيا اي انتي شق*لبتي حالى قومي

وفضل يعي*ط واول مره فهد يعملها

خلص

الدكتور : صدقني قعادكم هنا مالوش لازمه

بعد إلحاح من ابراهيم

فهد روح يغير هدومه ويرجع تاني

دخل بيته وهو متبهدل وهدومه كلها د*م

امينه واحمد قاموا جري

امينه  : مالك يابني في اي

فهد : مافيش

امينه : اي الد*م دا

فهد : د*م ريم

احمد : انت عملت فيها اي

فهد قعد في الارض حكالهم وفضل يع*يط

امينه حضنته : انا اسفه يابني انا السبب

فهد : خلاص يا أمي ادعولها

أنا هاقوم اغير واروح علشان افضل جنبها

احمد : واحنا هانلبس ونيجي معاك

فهد دخل لقي هايدي كانت بتتكلم في التليفون وقفلته بسرعه

فهد ش*ك فيها : كنتي بتكلمي مين

هايدي : بكلم ماما انت اي الد*م دا

فهد : ماتدخليش في اللي مالكيش في

هايدي حاولت تهدأ: ماشي ياحبيبي كنت بطمن عليك

صحيح مامتك عاملتني وحش النهارده هو انا عملت حاجه

فهد : عاملتك ازاى

هايدي : فضلت تزع*قلي

فهد خدها وطلع لامه

فهد: امي هو انتي زعق*تلها

امينه بصتلها بق*رف : ايوا يابني كانت بو*ظت حاجه وانا زعقتلها

فهد : مانتي اللي غل*طي اهو وبعدين مش حابب شغل عيال ومش ناقص وج*ع دماغ علي اوضتك

امينه فرحت انه عمل كدا

امينه : انا اسفه يابني

فهد : لا ماتتاسفيش ياحبيبتي

ودخل غير وجاي يمشي

هايدي : انت مش ملاحظ انك مش بتقعد معايا

فهد : اما افضي ان شاءالله

وخد اهله ومشيوا

هايدي: اخيرا هاخد راحتي

ورنيت علي حبيبها واتفقوا يتقابلوا

هايدي لبست وخرجت

ابراهيم كان وصل مع فهد

ابراهيم : عارف انك ماكلتيش هانزل اجبلك تاكل

فهد : لا لا ماتتعبشي نفسك

ابراهيم : بس ياعم بقا

ونزل

وهو ماشي خبط في بنت

البنت وقعت قامت بغض*ب : مش تفتح يا اعمي

ابراهيم بعصبيه : مين دا الاع*مي يابت

البنت : انت في غيرك

ابراهيم : لولا انك بنت كنت ربيتك

البنت : مين دي اللي مش متربيه ولااااااا فوق كدا لنفسك بدال مازعلك يالا علشان اتاخرت علي شغلي لو ماكنشي ورايا حاجه كنت ربيتك

ابراهيم وقف مصدوم ومش مستوعب : اي دا انا اتش*تمت ولسه بيبص ورا مالاقاش حد

ابراهيم بعص*بيه : اه يابنت ال

مسيري اشوفك تاني صبرك عليا

ومشي

الممرضين فاجاه طلعوا يج*روا فهد واهله قاموا بسرعه

فهد بخوف : في اي

الممرضه: المدام لازملها نقل د*م بسرعه والفصيله مش هنا عن اذنك

الدكتور اول ماطلع

فهد : ازاى مافيش فصيله د*م هنا انطق

الدكتور بخو*ف : فهد بيه اهدي احنا بندور والله

فهد : شوف فصيله د*مي

راحوا شافوا الفصيله مالاقهاش متطابقة ش*د شعره جامد

احمد : شوفني انا يا دكتور لو سمحت

شافوه وماكنشي حد نفس الفصيله

امينه: طاب شوفوني انا يمكن تطلع نفسها

وبالفعل كانت متطابقة

كله كان فرحان

خدوا منها الكميه المطلوبه

وفهد راح جابلها عصير

عند هايدي اتقابلت مع حبيبها

هايدي بشر : انا لازم اخ*رب حياتهم

الشخص بخب*ث : ماعرفتيش تطلعي منه بمصلحه

هايدي : مصلحه اي ياحس*ره هو بيفضل في البيت اصلا بس اما قلبت حياتهم جح*يم مابقاش انا

الشخص : حياتي انتي بس ماتنسيش انه ظابط ممكن يكشفنا بسهوله

هايدي : لا ماتقلقشي هو زعلان علي حبيبه القلب يعني مش مركز خالص دلوقتي

الشخص : كدا نلعب صح

وفضلوا يخططوا

ابراهيم راح يجيب الاكل وكان عمال يت*وعد للبنت

ابراهيم : ابقا انا ملفف ورايا نص بنات مصر تيجي ام شبر ونص وتعمل فيا كدا ااااه لو اطولك تاني

وراح جاب الاكل

وهو راجع

ابراهيم بصدمه


الفصل الرابع عشر


ابراهيم اتصدم

ابراهيم : اي دا دي مرات فهد ازاى

ياربي أعمل اي دلوقتي

طلع تليفونه وصورها ومشي

ابراهيم : اكيد مش هاقوله دلوقتي الأمور بس تستقر

وفضل حزين علي صاحبه

وصل المستشفي

لقاهم قاعدين وفهد باين عليه الإرهاق

مراد : اتفضلوا الاكل اهو

فهد : مش عايز

مراد : يعني هي لو موجوده كانت هاتفرح لو لاقيتك كدا كل بقة علشان انا جعان ولو مت بسببك هه

فهد ابتسم علي صديقه : ماشي ياسيدي هات وبالفعل فضلوا بدأوا ياكلوا

وفاجاه مراد تنح

فهد: مالك بتبص كدا لي

مراد كان متعصب جامد

 لقي البنت داخله اوضه ريم

مراد بعصبيه : انتي رايحه فين يابت انتي

منه : اي بت دي يابتاعه انت

مراد : والله ماسيبك النهارده

احمد وفهد قاموا

احمد: في اي يابني

مراد : البت دي اي جابها هنا .

منه بعصبيه : البت اللي بتتكلم عليها دي الدكتوره ودقيقه واناديلك الأمن

مراد : والله حلو كدا انا خوفت مثلا يا أمي يا أمي خاف ياعيد

فهد ماقدرشي يمسك نفسه .

منه : ابعد عن وشي احسنلك

احمد  : خلاص يابنتي احنا اسفين اتفضلي علي شغلك

منه : ماشي ياعمي وسابته ودخلت

مراد: اي جاب البت دي هنا ال اي دكتوره وقلدها كلهم ضحكوا عليه

مراد : انتو بتضحكو

فهد : يخرب عقلك ياخي البت عملتلك اي

مراد حكلهم

امينه : ضحكة عليه روح إلهي تطلع من نصيبك

مراد بعصبيه: دي لو اخر واحده

منه كانت طالعه : تطلع روحك انت تطول يلا

مراد : به ابعدي عن خلقتي

منه : مش هارد

فهد : طمنيني ريم عامله اي

منه : هي في تحسن ادعولها

فهد : يارب

منه بصت بقرف لمراد: عن اذنكم

مراد بصلها بتوعد

منه راحت قعدت مع صاحبتها فاجاه لاقيت رقم بيرن عليها

منه بصت للفون بخوف ومارضيتشي ترد

صاحبتها : مالك في اي

منه : انا انا خايفه يكون رجع يطاردني مش راضي يسيبني

صاحبتها : اهدي خير ان شاءالله

منه فضلت تعيط وصاحبتها فضلت تهديها

فهد : قوم روحوا انتو بقا علشان انتو تعبتوا

احمد :لا يابني مش هانسيبك

فهد : مراد معايا اهو يا حج قوموا

مراد : تعالو اوصلكم

وبعد اقناع خدهم ووصلهم

منه : انا هامشي بقا هاتعوزي حاجه

صاحبتها : خدي بالك من نفسك وطمنيني عليكي

منه :حاضر

هايدي روحت البيت لاقيت احمد وامينه قاعدين

احمد : كنتي فين يابنت

هايدي : كنت جوزي

احمد قام ضربها بالقلم  : الا تكوني فكراني هاسكتلك انتي مرات ابني ولازم اعرف تحركاتك

هايدي : بتضربني بالقلم

أنا هادفعك التمن

امينه قامت ضربتها : لا دا انتي ماتربتيش ومحتاجه تربيه

احمد بعد امينه عنها

احمد : اخفي خشي جوا لحد ماجوزك يجي

هايدي بصتلهم بتوعد ودخلت

راحت رنيت علي امها وحكتلها

امها : هاجيب ابوكي ونيجي ماتقلقيش وفضلوا يخططوا

عند فهد مسك المصحف وقعد يقرأ فيه ويدعيلها

مراد كان رايح لفهد

فاجاه لقي منه ماشيه خايفه ومتوتره

مراد فضل مراقبها

خد باله ان حد ماشي وراها

منه : انت اي جابك هنا تاني

الشخص : في اي مش حبيبتي وجاي اشوفها

منه : ابوس ايدك ابعد عني

الشخص : لو ماوافقتيش علي جوازنا اعتبري امك ميته

منه ضربته بالقلم : ابعد عني بقاااااا كفايه

الشخص لسه هايضربها

لقي ايد بتمسك


الفصل الخامس عشر

الشخص : انت ازاى تيجي تم*سك ايدي كدا

مراد بعصبيه : وانت ازاى ت*مد ايدك عليها

منه كانت مرع*وبه من الشخص دا راحت وقفت ورا ضهر مراد ومس*كت فيه بخ*وف

الشخص : سيبها

مراد : اسيب يابني انت اهبل دي خطيبتي

الشخص : اييييي خطيبه مين

مراد : خطيبتي ياحلو يالا وريني عرض اكتافك

الشخص : ازاى

مراد : يالا اخ*في بقا

الشخص : لا انا هار*بيك بقا ولسه هايض*رب مراد

مراد مس*كه من ايده من ورا وكس*رهاله

الشخص بأ*لم : اااااه والله ماهاس*يبكم

ومشي

مراد بص لمنه لقاها خا*يفه وبت*عيط

مراد استغرب ازاى كانت بالق*وه دي كلها وازاى دلوقتي ضعي*فه كدا

مراد : ممكن افهم انتي تعرفي دا

منه هزت رأسها بايوه

مراد : تعالي بس اشربك حاجه تهديكي

منه : لا لا انا هاروح شكرا لحضرتك

مراد : تعالى بس وخدها

قعدوا في مكان هادى

مراد طلب ليمون علشان يهديها

مراد : براحه بقا واحكيلي انا ظابط واقدر اساعدك ماتقلقيش

منه بتوتر وبعدين حست معاه بأمان وبدأت تحكيله

…….

❤️❤️❤️صلي على رسول الله ❤️❤️❤️

الدكتور خرج فهد جري عليه

طمني يا دكتور

الدكتور : الحمدلله المدام فاقت وهاننقلها غرفه عاديه وتقدر تشوفها

بالفعل نقلوا ريم اوضه عاديه

فهد دخلها

ريم اول ماشافته اتر*عشت وعي*طت

ريم : ابوس ايدك شغلنى خدامه عندك بلاش امى انا انا تعبا*نه اوى بطنى وج*عاني مش هاتضر*بني صح بص اضر*بني براحتك مش هاتكلم صدقني بس امى لا ارجوك .

فهد كان واقف مش مصدق انها بتتكلم بس في نفس الوقت زعل اوى من نفسه والدرجه اللى وصلها ليها

فهد راحلها خدها في حضنه

ريم انه*ارت

ريم : ارجوك أقف جنبي اخر مره

فهد : شششش مش هاسيبك تانى

ريم خرجت من حضنه ومسحت دموعها بكفوف ايدها زى الاطفال : بجد

فهد. : بجد

ريم اتو*جعت

فهد قلق عليها : مالك

ريم : بطني اااااه

فهد جري على الدكتور والدكتور جيه

الدكتور: دة طبيعي علشان انتى اتعرضتي كذا مره لع*نف عليها

فهد : شوف حل يخفف الو*جع

الدكتور : هاديها مسكن

فهد : خلى دكتوره اللى تيجي تديها الح*قنه

ريم برعب : ح*قنه لا لا بالله عليك ح*قنه لا

فهد : اهدى ششششش علشان الوج*ع يخف

ريم : صدقني بخماف منهم

فهد فضل يهديها وشاور للممرضه تديهالها وبعدين نامت

فهد فضل باصصلها يتأمل ملامحها

اهل هايدي جوم

ابوها : ينفع كدا اللي عملتوه في بنتي

احمد.بهدوء : حضرتك شوف بنتك كانت فين من ورانا

ابوها : بنتي متربيه احلى تربيه خلى بالك

هايدي رنيت علي فهد

وفهد قال للدكتور يخلوا بالهم من ريم واول ماتفوق يرنوا عليه

فهد رايح مخنوق : يووووه كل يوم تقولى حد عملي حاجه مش هانخلص

هايدي رنيت علي حبيبها : نفذ واعمل فيديو

الشخص : حاضر

فهد راح البيت

دخل واحمد بيقوله : خد بنتك معاك

فهد : في اي

هايدي طلعت

هايدي: شوفت امك عملت اي قط*عتلى شعري وبه*دلتني مره ريم ومره امك

أنا هامشي مع اهلى

فهد : اهدي حصل منك يا أمي الكلام دا

امينه : ايوا بس

فهد قاطعها

أنا آسف يا عمي علي اللي حصل وبنتك في رقبتي تقدروا تتفضلوا.

ابوها لسه هايتكلم

فهد : تقدروا تتفضلو

وبالفعل مشيوا

فهد : ماكنتيش اتصور منك يا أمي كدا

يالا يابنتي لمي هدومك

احمد : يابني اسمع

فهد : خلاص يابابا لو سمحت

وهايدي دخلت لمت حاجتها وبصتلهم بش*ماته

اول ماخدها وداها بيت تاني

هايدي وريته فيديو

فهد كان ماسكه ومش مصدق


16/17

فهد سابها وخرج

فهد : ازاى طيب

وراح المستشفي دخل لريم

لقاها نايمه

فهد فضل باصصلها

ريم صحيت

فهد: حاسه بحاجه

ريم : لا لا بقيت كويسه

فهد : متأكده

ريم بخو*ف : ايوا

فهد : طاب ارتاحي

وخرج جاب الدكتور

الدكتور كشف علي ريم

فهد : اقدر اخدها

الدكتور : لا لازم نحطها تحت الملاحظه

فهد : اقدر اخد ممرضين معاها

الدكتور : طلما كدا يافهد بيه تقدر تاخدها  اهم حاجه الراحه

فهد : تمام

الدكتور خرج وفهد ساعدها في اللبس

والطبيعي طقم الممرضين راحوا علي عنوانه

فهد وصل للبيت وشالها

ريم مسكت فيه وكانت خاي*فه ومتوتره

طلعوا فوق

فهد حطها علي السرير براحه وساعدها تلبس هدوم بيتي

فهد نده للممرضه : تقدري تركبلها الكالونه

ريم مسكت ايد فهد

ريم : انت عارف اني بخا*ف خليك جنبي

فهد قلبه دق جامد ومسك ايدها وفضل يطمنها

الممرضه خلصت

 ريم : انا محتجاك.جنبي

فهد : وانا جنبك اهو تعالي احكيلك قصه علشان ترتاحي شويه

ريم كانت فرحانه انه هايحكيلها

فهد : بصي ياستي هاحكيلك قصه الصحابي ابو الدحداح

كان في في المدينه ولد يتيم بيملك قطعه ارض صغيره مناصفه مع راجل تاني المهم عدت السنين والولد قرر يبني صور حوالين الارض بتاعته علشان يفصلها عن قطعه ارض شريكه المهم جيه يبني في السور لقي نخله في النص  ومش عارف يكمل السور راح لصاحب النخله اللي واخد نص الارض التانيه قاله عايز النخله الراجل رفض

فعرض عليه انه يشتريها الراجل رفض برضو فا الولد راح للنبي صلي الله عليه وسلم يشتكيله فا النبي جاب صاحب النخله فا الرسول قاله اعطي لاخيك النخله

الراجل قاله لا

الرسول قاله تاني اعطي أخيك النخله برضو رفض

كررها للمره التالته برضو رفض

فا الرسول قاله اعطي لاخيك النخله ولك بها في الجنه رفض برضو

وكان في الجلسه دي صحابي اسمه ابو الدحداح استغل الموقف قال للرسول لو اشتريت النخله دي واديتها للغلام هايكون ليا نخله في الجنه

الرسول قاله نعم

فابص للراجل ابو الدحداح وقاله انت عارف بستاني

الراجل قاله وازاى ماعرفشي بستان ابو الدحداح الجميل ابو ٦٠٠ نخله فقاله ابو الدحداح ليك بستاني واديني النخله.

الراجل بص للحضور اللي هو بيشهدهم علي البيع وقال النخله لك يابا الدحداح

فا ابو الدحداح بص للغلام وقاله النخله ليك دلوقتي

وخرج مع اللي كانوا قاعدين وهو رايح بيته حس بالالم ازاى هايخبر مراته وأولاده انه باع البيت كمان علشان بيته كان في البستان فوقف علي الباب ومارضاش يدخل ونده علي مراته

مراته بصتله باستغراب قالتله مالك مش راضي تخش البيت لي

قالها بعت البيت يا ام الدحداح

فا مراته اتصدمت وقالتله بعته لمين

قالها لله وللرسول مقابل نخله في الجنه وطبعا لو في أيامنا وواحده جوزها قالها كدا انتو عارفين اي اللي هايحصل

المهم مراته ص*رخت وقالت ربح البيع يا أبا الدحداح.ربح البيع

وبعدين قالتله ماتقربشي من البيت وانا هاجيب العيال ونخرج

وخدت عيالها وكان حد من عيالها معاه واحده تمر خدها من النخله خدتها من ايده وحطتها في البستان وقالتله ابوك باع البستان واللي فيه

ريم : الله يابخته

فهد : ينفع بقا تنامي

ريم : حاضر

فهد جاي يقوم

ريم مسك*ت فيه بخو*ف : رايح فين

فهد : اي هاطلع برة شويه

ريم : لا لا خليك جنبي

فهد : حاضر ياستي وقعد جنبها وهي نامت فضل سرحان في اللي شافه

……. سبحان الله ………

عند مراد

منه خدت نفس وبدأت تحكي : انا كنت متربيه في حاره وكدا المهم في شخص حبني وكان دايما يلمحلى وانا ماكنتيش برد لحد ماجيه اتقدملى وهو فعلا كان كويس او كان باين كدا يعني

اتخطبنا وبعدين عرفنا انه بيبيع مخد*رات

طبعا انا انج*رحت لاني كنت بدأت اتعلق بيه لما واجهته قالي انتي هاتفضلي بتاعتي غص*ب عنك رمت*له الدبله

ومشيت وبعدين انا دخلت كليه طب

وهو كان سافر

وهو رجع الايام دي بيه*ددني بامي وانا مش عارفه اعمل اي

وبدات تعي*ط تاني

مراد : طاب اهدي ماطلعتوش من الحاره دي ليه

منه : بابا متوفي وانا اللي بشتغل وبصرف علي البيت اكيد مش هاقدر علي مصاريف ايجار وكدا

مراد : طاب ياستي سيبي الحوار دا عليا

بس انتي حلوة وانتي هاديه

وبعدين خد باله من الي قاله

قصدي بتبقي شبه جعفر وانتي بتتخ*انقي

منه بصتله بغ*ضب : مين دي اللي شبه جعفر يلا فوق كدا مش علشان عيطلك تفتكرني مكس*وره الجناح ومسكت السك*ينه بطريقه مضحكه : دة انا اقدر اجيب بطنك اتنين خاف مني

مراد ماقدرشي يمسك نفسه وما*ت من الضحك

منه سرحت في ضحكته

مراد خد باله: اي دا انا حلو كدا

منه خدت بالها اتكسفت وبصت في الارض

مراد : قومي ياستي اوصلك

منه: لا لا تعبتك معايا

مراد : افرضي جالك تاني

منه بخو&ف : لا انا جايه معاك

مراد فضل يضحك عليها

ووصلها ولقي الولا مراقبهم من بعيد

مراد طلع البيت معاها

منه : رايح تعمل اي

مراد : افتحي بس الباب

منه فتحت ومراد استأذن من امها

امها : اهلا يابني

مراد : بصي انا جاي اطلب ايد بنتك وأنا ظابط واتمني تقبلى واه عايزين ننقل من هنا

امها : براحه براحه

مراد : ثقي فيا قبل أي اتفاق نخرج من الحاره دي وهافهمك كل حاجه

وبعدين بص لمنه اللي مصدومه

مراد : خشي جيبوا حاجتكم

منه : لا طبعا

وفاجاه الباب اتكس*ر عليهم


يتبع ……

الفصل السابع عشر


دخل عليهم مصطفي : لا راجل اوي داخل بيتها كمان

مراد بلا مبالاه : وانت مالك هي تلزمك في حاجه واحد وجاي بيت خطيبته روح خد العيال اللي جايبهم دول وبرا البيت علشان ماتن*دمشي ساعتها تمام يا ياحلو وقالها باستهزاء

مامت منه ومنه كانوا حاضنين بعض وبي*عيطوا

مصطفي قر*ب منه ولسه هايض*ربه

مراد مس*ك ايده ولف*ها لورا

مراد : ماتفكرشي تم*د ايدك تاني صدقني هاتروح من غيرها

الرجاله اللي كانت معاه اتل*موا حواليه

ومراد بقا في النص

واحد لسه هايقر*ب منه

مراد لحقه ومس*كه وض*ربه

وبعدين كلهم هج*موا عليه

منه كانت خا*يفه علي مراد جدا وعماله تعي*ط

منه : حا حاسب يا مراد

مراد بصلها بيطمنها

وبعدين جمع شجاعته وحد*فهم كلهم

واحد لسه هايض*ربه علي ضهره

منه جابت عص*ايه وضر*بته بيها

وق*ع علي الارض

مصطفي كان مستغرب من قو*ته

مراد : قلتلك انت اللي جبته لنفسك بقا وفضل يض*ربه بكل قوته

الرجاله كلهم جريوا وفضل هو يض*رب في مصطفي

منه بعيا*ط : سيبه ارجوك هاتمو*ته مستقبلك اهم من دا

مصطفي اغمي عليه

مراد عدل هدومه : يالا اجهزوا بسرعه

جهزوا وخدوا حاجتهم ومشيوا مع مراد

مامت منه : ربنا يخليك يابني ماعرفشي من غيرك كنا عملنا اي

مراد : انا بقيت في مقام ابنك خلاص وبعدين بص لمنه

وقف جنب سوبر ماركت وجاب عصير

وادامهم

مراد : خدوا هدوا اعصابكم كل حاجه اتحلت خلاص

وبعدين طلع التليفون

مراد : عندك واحد اسمه مصطفي في منطقه **** ياريت تروح تجيبه وظبطهولى لحد ماجي

وقفل التليفون

منه فضلت باصه من الشباك وعماله تفكر ازاى حياتها اتقلبت بسبب مصطفي

مراد وقف ادام عماره كبيره

مراد : يالا

وشال منهم حاجتهم وطلعوا معاه

******** الحمدلله *******

ريم صحيت لاقيت فهد نايم جنبها فضلت تبصله جامد

فهد صحي لقاها سرحانه فيه ابتسم

فهد : بقيتي عامله اي دلوقتي لسه تعبانه

ريم مابترديش

فهد شاور ادام وشها

ريم خدت بالها : اي في اي

فهد : عمال اكلمك مالك سرحانه ليه

ريم فاجاه وبدون مقدمات اترمت في حضنه وفضلت ت*عيط فهد فضل يهديها ومش عارف هي بت*عيط ليه

فهد : اهدي اهدي في حاجه وج*عاكي ريم هزت رأسها بلا

فهد : طاب فهميني في اي

ريم : خا خا*يفه تسيبني تاني ارجوك ما تسيبنيش اعمل فيا اللي انت عايزه بس ماتسبنيش

فهد : طاب اهدي

ريم : مسك*ت فيه اكتر

أنا عارفه اني مش من مستواك وانك مفكرني بضحك عليك بس دا مش زنبي ربنا خلقلي ام كدا حتي حتي ماخدتشي بالها اني بن*زف فضلت تض*رب فيا كان نفسي يبقا ليا ام تاخدني في حضنها كان نفسي اتعلم زي باقي العيال كان نفسي اعيش زي باقي الأطفال

أنا عمري ماطلعت برا الشارع غير لما جيت عندك ارجوك ما تتخلاش عني اعتبرني خدامه بس ما تسبنيش وحيات ربنا عندك انا حياتي بدأت تتغير معاك حتي لو بتعاملني وح*ش انا راضيه

فهد كان قلبه بيت*قطع مع كل كلمه هي بتقولها

وبعدين هي كملت بعياط

أنا عارفه ان مامتك مش بتحبني وعمرها ماتتشرف بيا ودا حقها بس بس والله مش زنبي اي حاجه

فهد : ششششش اهدي اهدي

أنا معاكي خلاص

ريم: يعني مش هاتسيبني

فهد : لا ياستي

طبعة انتي جعانه مش كدة هاقوم اجبلك اكل علشان العلاج بتاعك

وسابها وخرج

هي رجعت دماغها لورا

وبدأت تفتكر حياتها

وفضلت تعيط

………صلي علي رسول الله……………

عند.هايدي : فضلت تخطط ازاى تبعد ريم نهائي عن طريقه

فهد اكل ريم

ورن علي هايدي تجهز

هايدي كانت فرحانه اوي

فهد بص لريم

هاخلى الممرضه تديكي العلاج واخدك مشوار تمام

ريم : تمام

ريم خدت العلاج وجهزت وفهد خدها وعدا علي هايدي كانت ريم قاعده جنبه

هايدي اتغاظت

وبعدين قالتلها : ممكن اقعد جنب جوزي

ريم لسه هاتنزل

فهد : اقعدي ورا

هايدي اتغاظت اكتر وقعدت وهي بتاكل في نفسها

وصلوا عند اهل فهد

احمد قام فتح

احمد.: حمدالله علي سلامتك يابنتي

ريم بصيت في الارض : الله يسلمك ياعمي

فهد دخل وامينه حضنت ريم وريم استغربت

امينه : الف سلامه عليكي

ريم : الله يسلمك

فهد؛ انا كدا جمعتكم وحابب اعرف هايدي ان ريم مراتي

هايدي لسه هاتتكلم

فهد.: انا لسه ماكملتيش

احمد وريم وامينه كانوا مصدومين انه قالها وهايدي كانت مفكراه بيحبها بس ماتوصلشي لمراته

فهد بص لريم : انتي ط*الق


الفصل الثامن عشر

فهد بص لريم : انتي ط*الق ياريم

ريم بصتله بصدمه : ا اي لي ليه انا زع*لتك في حاجه طاب طاب انا ضاي*قتك

احمد وامينه قاموا وقفوا بصدمه

احمد : انت طل*قتها لييييييه

فهد : مراتي واعمل اللي يعجبني

هايدي كانت فرحانه اوي

ريم بصتله بصدمه وبعدين اغمي عليها

امينه جريت عليها تفوقها

ريم : لا لا استحاله انت انت طل*قتني

راحت عند.رجله طاب خليني خدامه عندك انا كدا هاتش*رد في الشوارع صدقني

فهد باصلها بلامبالاه

ريم بصتله بحزن : ش شكرا علي وقفتك جنبي

عن عن اذنكم

جات تمشي

امينه: دا بيتك يابنتي وانا ماعنديش بنت خليكي معانا

ريم : لا لا شكرا ليكم

احمد : يابنتي اسمعينا احنا عايزينك وفهد مع مراته

هايدي : لا انا هاقعد معاكم

فهد باصلها : اشمعنا

هايدي: مانت ياحبيبي هاتبقا جنبي لكن في البيت دايما لوحدي

فهد : علي راحتك وسابهم ودخل

ريم قعدت علي الارض تعيط

هايدي: اياكي تقربي من جوزي انتي فاهمه .

ريم بصتلها وعينها حمرا

احمد : ادخلى لجوزك بدال ماقوملك انا

هايدي دخلت علشان خافت

هايدي : كدا ياحبيبي تخبي عليا

فهد قرب منها : دي كانت عيله وكنت بساعدها سيبك انتي انتي حلوة ليه كدا النهارده

هايدي بصتله بصدمه : انت بتقولى انا كدا

فهد : امال

هايدي كانت فرحانه انه بدأ يحبها

….

ريم قعدت علي الارض : انا انا عملت اي وبعدين بطنها وجعتها

ريم : اااااه بطني

امينه واحمد جريوا عليها

امينه : مالك يابنتي

ريم: ب بطني مش قادره المفروض العلاج بتاعي دلوقتي آآآآآآه مش قادره استحمل

احمد خ*بط ج*امد علي فهد

هايدي نفخت بضيق

فهد فتح : نعم

احمد : الحق ريم

فهد جري عليها

فهد بقلق : مالك

ريم : ب بطني هاموت مش قادره

فهد : طاب اهدي

ورن علي الممرضه جات علي العنوان

الممرضه : يا مدام مش قلنا ممنوع الحركه اتفضلي ارتاحي علي السرير

فهد بصلها

وريم بتحاول تقوم مش قادره

هايدي : ماتقومي ياختي خلينا نخلص

ريم بصتلها وماردتشي

الممرضه وامينه بيساعدوها بس هي مش قادره تمشي

فهد ش*الها وهي فضلت تبص لملامحه اوي

فهد حطها اتفضلي حضرتك اديها الحقنه

الممرضه عملت الحقنه

ريم : ل لا انا هاستحمل الوج*ع ب بلاش ح*قنه

فهد : بطلى شغل عيال بقا اتفضلي اديها

امينه : براحه علي البت

وراحت جنبها فضلت تطبطب عليها

امينه: اتفضل روح مع مراتك

فهد خد.هايدي ودخل وامينه واحمد.فضلوا جنب ريم

ريم : انا اسفه اني تعبتكم معايا

امينه: مافيش بنت بتشكر امها

ريم : يعني انا ممكن اقولك يا ماما

احمد : وتقدري تقوليلي يا بابا

ريم كانت فرحانه اوي وحضنتهم

…….

مراد جاي يمشي

منه طلعت وراه

منه : بعد اذنك قولى الإيجار كام

مراد : بت روحي لامك

منه بعصبيه : ماتقوليش بت

مراد : طاب بت بت بت

منه : مس*تفز

مراد : با*رده

منه : امشي برا يلا

مراد : انا الظابط مراد يتقالي يلا

منه : طاب يلا يلا يلا

مراد : صبرني يارب مسيري اربيكي ياحلو سلام يا ياعروستي وغمزلها ونزل

منه اتكسفت ودخلت

امها : والنبي طيب وابن حلال

منه كانت سرحانه فيه

امها : بكلمك يابت

منه : ها طاب انا هاقوم اعمل اي حاجه ناكلها

امها: هو قالك هايجي امتي

منه : لا بس اكيد هايجي

…… الحمدلله  …….

هايدي : فهد انا مش عارفه امك بتعاملني كدا لي

فهد : معلشي ياحبيبتي بكرة امي تحبك

هايدي : انت قلت حبيبتي بجد

وحضنته

فهد صحي الصبح كان كله متجمع علي الاكل

وريم مش قاعده

كله قعد ياكل

امينه : انا هاقوم ائكل ريم بقا

فهد : وهي صغيره تعمل لنفسها

امينه : وهي مراتك صغيره تقوم تعملنا اكل

علي الاقل ريم تعبانه

فهد سكت وهايدي كانت متغاظه : عنيا يا ماما هاقوم اعمل انا الشاي

امينه: كتر خيرك

وقامت تاخد الاكل لريم

واول مادخلت صوتت

امينه : الحقني يافهد

كله قام يجري

فهد بصدمه


19/20


فهد : لا لا مستحيل

ريييييم

ريم كانت قا*طعه شريان ايدها وناز*فه كتير

فهد راح جري عليها

فهد : ريم ريم اصحي لااااااا

ورب*ط ايدها جامد وشا*لها وجري بيها

كل دة وهايدي باصه بفرح

هايدي : سهلتي الموضوع عليا اوي ياريت تم*وتي ونخلص منك بقا

احمد خد.امينه وجريوا

هايدي رنيت علي حبيبها

هايدي : ناوي نه*رب الآ*ثار دي امتي

الشخص : بمعرفتك بقا انتي عارفه ان جوزك لو عدا علي حاجه مش بيتفتش

هايدي بتفكير : طاب سيب الحوار دا عليا

فهد جر*ي بيها علي المستشفي

فهد بصوت عالي : دكتوووووور

الدكاتره خدوها منه

فهد : ليه كل شويه تضيعي مني لييييييه ازاى فكرتي في كدا وخبط في الحيطه

امينه واحمد جوم

امينه : معلشي يابني

فهد بصلهم : حتي لو طل*قتها انا بحبها وفي اسباب لورا كدا وحكلهم السبب

احمد وامينه كانوا مصد*ومين

( هاتم*وتوا  وتعرفوا السبب ومش هاقوله )

احمد : ربنا يقومها بالسلامه يابني

امينه فضلت تقرا القرآن

الدكتور طلع : الحمدلله لحقتوها في الوقت المظبوط هي اتعديت مرحله الخ*طر

وهاتتنقل علي غرفه عاديه

فهد دخلها ومسك ايدها : كدا كنتي عايزه تبعدي عني

ريم بدأت تفوق

ريم: اي دا انا فين

فهد.بصلها بلامبالاه : ماعرفشي والله سيادتك

ريم افتكرت كل حاجه خافت منه

ريم : انا انا مش فاكره حاجه

فهد بز*عيق : مش فاكره ليه  السكينه بتمشي لوحدها وحطت نفسها علي ايدك وقطعتها

ريم بصيت في الارض

فهد : انطقي

ريم : ماتضر*بنيش مش هاعمل كدا تاني

أنا لاقيت اني تق*يله عليكم قلت اخ*لصكم مني صدقني

أنا عارفه انك مش واخد راحتك في بيتك ومش حابب قعدتي معاك بس مقعدني علشان اهلك وغير كدا مراتك مض*ايقه مني وفضلت تع*يط

فهد حن

وحضنها : شششش خو*فتيني عليكي

ريم: انا اسفه

احمد وامينه دخلوا

احمد : احم احم

ريم اتكسفت

امينه : كدة يابنتي تعملى في نفسك كدا

ريم : انا اسفه والله

احمد : المهم انك.بخير

وقعدوا معاها شويه

فهد روح البيت وخلى اهله جنب ريم

هايدي: وحشتني

فهد : انتي اكتر

هايدي : البت دي عملت اي

فهد : سيبك منها شكلها بت*موت

هايدي لفت ايدها حوالين رقبته : ممكن طلب

فهد : اتفضلي

هايدي : عايزه نتفسح برا هنا

فهد : عايزه فين

هايدي: الغردقه.

فهد : تمام اجهزي

هايدي : حبيبي انت

دخلت جوا رنيت علي حبيبها

وقالتله يحط الآثار جنب العربيه ويمشي وهي هاتاخدها

وبالفعل عمل كدا

وهي جهزت ونزلت مع فهد

فهد ركب وهي لسه هاتركب وطيت

هايدي : معلشي الخاتم بتاعي وقع

فهد : تمام وركبوا العربيه

………… سبحان الله………

عند منه

مراد راحلهم واتفقوا علي الخطوبه

منه طلعت ورا مراد

منه : انت عايز تتجوزني شف*قه صح

مراد : روحي يابت من هنا انتي وش*فقه ازاى

منه : ماهو مش معقول حبتني

مراد: روحي نامي يابت

منه : بتكلم جد

مراد : سلام ياعروستي

وغمزلها ومشي

منه دبدبت في الارض

منه : بار*د ومست*فز ودخلت جوا

……. الحمدلله …….

امينه : كلى ياحبيبتي دي

ريم : لا لا مش قادره خلاص

امينه : بس دي هاتكسفيني

ريم كلت

احمد : ماتعرفيش لقدر الله لو مو*تي كدا كنتي هاتخشي النا*ر

ريم بصد*مه: ليه

احمد.: علشان حر*ام الانت*حار ينفع تيأسي من رحمه ربنا كدا

ريم : لا انا اسفه

احمد : صلي وتوبي لربنا بقا

ريم : حاضر

فهد كان سايق العربيه وفاجاه.دخلوا علي كمين

الظابط : معانا امر بالتفتيش

فهد : اتفضل

هايدي كانت مر*عوبه

فتشوا الشنطه

الظابط : ممكن شنطتك يامدام

هايدي بصيت بخو*ف لفهد

فهد : اديله الشنطه خا*يفه لي

هايدي : ل لا بس

فهد : اديله

الظابط طلع الآ*ثار

هايدي وفهد بصدمه


يتبع ……


الفصل العشرون


الظابط : عمل التحيه لفهد وهايدي مش فاهمه حاجه

فهد : ادامي

هايدي : ل لي

فهد بع*صبيه : قلت ادامي يالا

هايدي مشيت وراه بخ*وف

راح القسم

فهد: بقا مفكراني نايم علي ودني مش كدة

هايدي بتو*تر : انا انا ماعملتيش حاجه

فهد خ*بط علي المكتب : علشان انتي مراتي بقولك اعترفي بكل حاجه

ومين اللي كان معاكي

هايدي انك*رت

فهد : طاب اوريكي المفاجأه بقا

ودخلوا حبيبها

هايدي اتص*دمت انها اتكشفت

فهد: اي عجبتك المفاجأه مش كدا

هايدي ماقدرتشي تتكلم

فهد : خلينا حلوين واعترفي

هايدي مارضيتشي تتكلم

فهد.مس*كها من شعرها

فهد: انطقي احسنلك

هايدي بصتله بخ*وف : مش هاتكلم

فهد رف*ع ايده ونزلت علي وشها

فهد : شكلك ماتعرفيش اني مش مجرد ظابط واني ظابط مخابرات

ضربها تاني

والولا اللي معاها كان مضروب

هايدي : انا بحب دا وشاورت عليه بس دي كانت شغلتنا وعملت لعبه علي امك علشان تجوزني ليك علشان تكون مجرد وسيله انك توديني المكان اللي ها*هرب فيه علشان انت عربيتك مابتت*فتشي

غير كدا كنت حابه ابعد ريم عن طريقك علشان هي كانت مخلياك دايما بعيد عني وكويس انها هاتم*وت

فهد سمع منها نده علي الحارس

فهد : خدها علي اوضه التعذ*يب علي لما اجي وماحدش يلم*سها وحبيب القلب دا ظبطوه

فهد راحلها فضل يض*رب فيها

فهد: مش هامو*تك لا مش هاخليكي تتهني

هايدي بش*ر : المهم اني قدرت ابعدك.عن ريم

فهد: انتي مفكراني اني أصدق غبا*ءك دا علي اساس الفيديو اللى ريم حاضنه فيه واحد كانت اصلا صاحيه ريم كانت واخده مخ*در غ*بيه اوي وازاى عرفتي مكانها الا اذا كنتي مرقبانا مفكراني غب*ي وضر*بها تاني

هايدي كانت مصد*ومه انه كان كاشفها

هايدي : بس بس حبتني

فهد.بضحكه : حبيت مين يابت انا مابحبش غير ريم

انتي كنتي كارت محر*وق بالنسبه ليا

هايدي اغمي عليها

فهد ت*ف عليها ومشي راح لريم يطمن عليها

منه كانت قاعده لاقيت رساله جيالها

منه بصدمه : لا لا رنيت علي مراد

مراد استغرب انها بترن عليه

مراد بضحك: اي وحشتك

منه : م م مراد الح*قني

مراد اتخ*ض : في اي

منه : تعالي دلوقتي بسرعه بس في تاكسي مش عربيتك ارجوك

مراد بعدم فهم : طاب حاضر حاضر سلام

وجري عليها

اول ماراح البيت منه اول شافته اتر*ميت في حضنه

منه : انا انا خا*يفه عليك اوي

مراد ماكنشي عارف يعمل اي : طاب اهدي.بس واحكيلي في اي

منه خدت بالها من اللي عملته استغفرت ربنا

منه : انا انا اسفه ماكنشي قصدي

مراد : قوليلي حصل اي

منه وريته الرساله

الرساله كان فيها انه هايق*طع فرامل عربيه مراد ويموت

( للعلم كان مراد نازل في نفس الوقت )

مراد : اهدي بس ازاى وهو في الس*جن

منه : مش مش عارفه انا خايفه

مراد :طاب خشي بس ودخلوا

ام منه : مالك ياحبيبتي بتع*يطي لي

منه ماحبتشي تقل*قها

مراد: كانت خا*يفه عليا

امها : لي

مراد :كانت نايمه وحلمت حلم وح*ش

ام منه : ضحكت اوي امممممم الحب يابني بقا

مراد ضحك وكان بيحاول يغير الموضوع

ام منه: هاعملكم حاجه تشربوها

منه : لا يا أمي ماتتعبيش نفسك

أنا هاعمل

ام منه : طايب يابنتي انا ادامكم في البلكونه اهو

منه : هانعمل اي

مراد : هاروح انا الس*جن اشوفه كدا

منه : بلاش عربيتك.

مراد : ماتقلقيش

مراد مشي ومنه كانت قلقانه اوي

مراد راح السجن

مراد : هاتلى المت*هم ******

العسكري تحت امرك يابيه

وبعدين العسكري دخل عليه وهو مرع*وب

العسكري : السجين مش موجود

مراد قام بسرعه : بتقول اي


يتبع ……



بداية الرواية من هنا



لاتلهكم القراءه عن الصلاه وذكر الله والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم 



جميع الروايات كامله من هنا 👇 ❤️ 👇 



روايات كامله وحصريه



اعلموا متابعه لصفحتي عليها الروايات الجديده كامله بدون روابط ولينكات من هنا 👇 ❤️ 👇 



روايات كامله وحديثه



❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺 





إرسال تعليق

0 تعليقات

close