رواية وحش الصعيد الحلقة الأولى حتى الحلقه الثامنه بقلم الكاتبه زهرة اللوتس الجزار حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج
![]() |
رواية وحش الصعيد الحلقة الأولى حتى الحلقه الثامنه بقلم الكاتبه زهرة اللوتس الجزار حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج
_ انتي ط*الق بالتلاته.
جمله جه صداها من بعيد…..
هنا الكل وسع لدخوله ونقلب الفرح لعذاء لحضوره وحش الصعيد.
عمده البلد ونصدم من وجوده…. اسويلم.
شخص بجري… الحق يا عمده ده اسويلم يا وقعه مربربه علي روسنه يا عمده.
كان داخل علي الفرس بتاعه وكسر بعصايته لمبه ووراه كم كبير من الاشخاص شيلين س*لاح….. انت خد قرب علي اكده.
الطفل قرب برعب…. ا اني.
سويلم نزل من علي الفرس…. ايوه قولي يا شاطر فرح مين ده.
الطفل… ده فرح ج جابر علي فرحانه.
سويلم شد الطفل من ايده…. وفرحانه دي لمين؟!
الطفل.. فرحانه لسويلم.
ام الطفل جريت… ابوس يدك سيبه ده عيل رقبتي فداااه.
سويلم… خدي ابنك وغوري من خلقتي.
الام مسكت ابنها وجريت… وهنا سويلم قرب من العمده وكان وراه الغفر بعده عنه بخوف من سويلم ورجالته….. ازيك يا عمده متوحشك من زمان يا راجل.
العمده… ب بعد عني يااا سويلم.
سويلم وبرفع اديه الاتنين….. وه هو انت خايف من جوز بتك ولا ايه! اني مش ابيدي سلاح اهاااه.
جابر قرب من العمده… قول جاي ليه يااا سويلم.
سويلم ضربه بالبوكس وقعه علي الارض ولا اكنه جه من الاساس… ها يا عمده اني جاي شايف الكهرب والزينه مليين الدوار قولت ابارك بس زعلتني يا عمده.
العمده… وانتي جيت نواحيك ي-ا سويلم!
سويلم…. لاه يا عمده انت اصلك متقدرش تقربلي بس خليت حد يقرب من حاجه مـِلكي يا عمده… فـرحــــانه.
فرحانه كانت وقفه مكانها من ساعت دخول سويلم والخوف متملكها…
سويلم بصلها وكان بيكلم العمده…. العيل قالك ان سويلم لفرحانه ولكل خابر زين اكده واكبر شنب في النجع خااااابر تيجي تجوزها ولمين لواحد من كل*ابه السكك.
جابر وقف بتعب وبمسح الدم بكم عبايته….. ا الزم حدودك يا سويلمممم.
سويلم شده من جلبيته وبهمس في ودنه… سويلم ملوش حدووود…
سوليم ضربه تاني بالبوكس وقعه علي الارض…. يااااا اهل النجع حد حااابب ان الجوازه دهيت تكمل.
الناس كلهم مشيو او بمعني اصح هربو من سويلم ورجالته…. هههههه للأسف يااا عمده محدش حاببها تكمل… تبقي طا*لق بالتلاته.
فرحانه جريت علي والدها تحتمي فيه….
جابر وقف تاني بتعب…. و واني مهطلقش يااا سويلم ولو اخت روحي.
دراع سويلم اليمين ويبقي عثمان قرب منه… تحب نخلصو عليه أمر بس ونطلعه لسابع سما.
سويلم بصله…. تصور يا عتمان طلع مبسمعش كلامي .. اممم هو الي ميسمعش كلام وحش الصعيد بيجراله ايه!
عثمان بص لجابر…. يبقي بيحفر قبره بيده.
سويلم قرب من جابر وشده من عبايته و خ*نجر سويلم كان غرس في قلب جابر ورماه علي الارض.
فرحانه صرخت وجريت علي جابر… جابر ق قوم يا جاابر.
سويلم بلا مبالاه شدها من طرحه الفستان بعيد عن جابر… ارجعي مطرحك محبش مرتي تلمس راجل غيري.
فرحانه بدون خوف… بعددد عني انت ايييه معندكش قلب مش بني ادم زيينه استحاله ابقي مراتك ولو ليوم واحد يا سويلم.
سويلم بابتسامه عريضه… يبقي هتحققي المستحيل يا مـِلك الوحش.
سويلم…. شوف يا عمده انا كان بيدي مخليش الفرح ده يتنصب بس حبيت اعرفك ان مش سويلم الي يتختم علي قفاه وقدام خلق الله كولهم علشان تكون عبره وفرحي علي بنتك بموتك يا عمده واني مش حابب الصوان يتنصد دلوق …. عتمااان.
عثمان…. خدااامك.
سويلم…. جر الك*لب ده علي اي طريق و أهو المرحوم ويبقي مات في حدثه قضاء وقدر اللف لا بئس عليه… ههههههه.
سويلم رجع وركب حصانه ورمح بيه والكل وراه معاده كم راجل بينفذو اوامر سويلم.
فرحانه دخلت السرايه بتجري والعمده دخل والشرار في عينه..
فرحانه قعدت بعياط…. يااا ميله بختك يااا فرحانه يااا حوستي يااا حوستي.
اخت فرحانه بدور…. بكفياكي عاد يا فرحانه ربك مهيهملكيش واصل.
فرحانه وقفت قدام ابوها…. ابه فييه ايه بينك وبين اسويلم ليييه كل الكره ده ليييي بيتعمل فيااا اكده ذنبييي اني بنتك.
العمده ضربها كف… اكتمييي بدوور خديها واخفوو من خلقتي السعادي.
بدور شدت اختها بسرعه… يلا يااا فرحانه يلا.
العمده بكره…. ماشي يا سويلم الي بينا مخولوصش ياااارقبتك قصاد رقبتي يا سويلم والباااادي هو لظلم.
في ارض جبليه…
وصل سويلم ونط من علي الفرس وقعد علي كرسي كبير…. عتمان.
عتمان… خداامك.
سويلم…. عيونك علي دوار العمده وكل دبه تحصل فيه تكون وصلالي.
عثمان… كل ركن في الدوار ميخفاش عنك لبداً.
فجأه دخلت عربيه ووقفت ورجاله سويلم نزلو منها شخص ببدله ومتكتف ومتغمي وشه….
راجل من رجاله سويلم… لقناه داخل ارضك يا كبيرنا ومستنين امرك الديابه جعانه.
سويلم بابتسامه…. نورت الوادي.
الشخص المتكتف ضحك من تحت القماشه الي متغمي بيها… هو دا ترحيبكم بالضيوف يا اهل الكرم.
ستووووب…
اي الخلاف والكره الشديد. الي بين العمده وسويلم الي يخليه صابر علي جوازه من فرحانه !؟
ومين الشخص الي دخل ارض سويلم واي العلاقه الي بنهم.؟!
❤️🌹💙🌺
رواية ملك وحش الصعيد
_ تهديدك بله واشرب ميته.
جه صدا الصوت دا من بنت منتقبه دخله الشركه ووراها اربع حراس مشيه بهيبه ووقفت قدام عمران…. ماااشي يا ابن عمي.
عمران بصلها بسخريه…. روحي العبي بعيد يا شاطره علشان مخلكيش تندمي علي وقفتك دي.
بصوت حاسم… عيشه ايهاااب علوي متتهددش يااا عمران شوكت علوي مفهوووم و عمل حسابك مبعدش كلامي مرتين
عمران ببرود…. برافو خلصتي الاستعراض يلا بره وخدي ابوكي معاكي علشان مقلش منه قدام الناس يلاااا براه.
عيشه راحت ضربه بالقلم قداك كل الي في الشركه وعمران دخل في حاله من الصدمه وعدم الاستيعاب والكل خاف من اي حركه ممكن تحصل.
عيشه بصوت قوي… الللزم حدوودك معااايه انا ووالدي مفهووووم لاما ورب الكعبه ما هسكت متخلنيش اقلب علي الوش التاني.
ايهاب…. عيشه لي كدااا!
عيشه وبصت لعمران وهي بتكلم والدها…. ولا اي حاجه دا مجرد تحذير بسيط علشان بعد كدا ميرجعش يلوم الي نفس.
عمران بصوت فحيح قرب من عيشه…. صدقيني كان ممكن امحيكي من علي وش الارض حالا بس هبقي برحمك من الي هعملو فيكي.
عيشه بلاه مبالاه…. يلا يا بابا علشان تشرف مكتبك.
عمران وقف بابتسامه جانبيه عدل بدلته وخرج من الشركه خالص.
ايهاب دخل المكتب القديم الي كان بيملكه…. ياااه مش مصدق يا عيشه اني رجعت مكتبي.
عيشه بهدوء… تتهنا بيه يا بابا.
ايهاب… مفتكرش عمران هيسكت يا عيشه.
عيشه بجديه في الكلام…. لو بينت ضعفك لعمران هتديله المجال انه يعمل الي هو عايزه وبكده هيكون هو الكسبان.
في فيلا عمران….
الخدامه دخلت المطبخ…. الحقي يا مدام كوثر البيه عمران رجع ومكسر الاوضه علي الاخر..
كوثر والدته طلعت بصرعه من المطبخ وراحت الاوضه لعمران…
عمران بعصبيه….. مشششش انااااا الي يتعمل معايه كداااااا… مش هسكووووووت.
كوثر خافت اما شافت ابنها في الحاله دي وعروقه بارزه… عمران اهداا.
عمران وبيرمي الفاظه في الحيطه…. تطلعي برااااااه.
كوثر… حبيبي انااا ماما اهدي اكيد محدش هيقدر يقربلك انت قد اي حاجه.
عمران بغضب كبير…. دييي مدت ادهااا عليا وسط الشركه كلها دي ازاي تتجرأ يا مامااااا ازاااااي.
كوثر… هي مين بس واهدي علشان خاطر مامااا.
عمران وبنطق اسمها بغموض وفحيح…. عــــيـــــشه ايهاب علوي بنت عمي.. المصووووووون.
كوثر وحست ان الدم غلي في عروقها…. هماااا رجعو تاني.
عمران…. وانا مش هسكوووت الي لما اخليهم يتمنوو الموت وساعتها مش هرحمهم.
كوثر…. عمران.
عمران… ايون.
كوثر… ابعد عنهم.
عمران…. لحدددد امتااا يا مااامااا لحد امتاااا كفاايه لييي خايفه منهم لييييييي قوليلي افهم.
كوثر بصراخ …. انا خايفه عليييك انت يا عمرااان.
عمران خرج وحس انه مخنوق…..
اما في شوارع المدينه…
كانت روح ماشيه بتعرج بسبب الي عمله فيها جوزها ومسكه شنطه وبتعدي الطريق وكانت عربيه هتخبطها….
طلع بعصبيه… استغفر الله العظيم يارب يا ستي بصي قدامك افرض العربيه جرالها حاجه.
روح… خايف علي العربيه مش عاليه.
__ هو انا خلفتك ونسيتك يا ستي ولا انتي بتشتغليني وشويه هتقولي الحقوني يا ناس ابو العيال بتح*رش بيا!
طلعت طفله…. مااازن اسكوت.
مازن… اعتبريني متكلمتش يا جنجون.
جنه… انتي كويسه يا طنط.
روح بابتسامه باهته….. كويسه يا سكره شكرا.
جنه… شفت يا خاالو اتعامل كويس مع اناااس مش عرفه هفضل اعلمك لحد امته.
روح اول مره تضحك من التعب…. ههههه خلاص يا سكر حصل خير.
مازن… كدا يا جنه ماشي مخصمك يلا اركبي.
جنه بهمس لروح… متقلقيش هجبلك حققك منه بس هو لاسع حبتين.
جنه دخلت العربيه ومشيو…
مازن… جنه ميت مره اقولك لما تحبي تهذئيني تهذئيني بحترام مش قدام حد برستيجي عيب.
جنه… اسكت يا ابو برستيج انا مش عارفه اعمل معاك اي تعبت منك.
مازن زعق فيها…. جنه احترررمي نفسك.
جنه… ينهااارك ابيض بتزعق فيا.
مازن… لا يا حببتي بجرب صوتي بس.
كانو معديين من كمين وجنه فضلت تعيط.
مازن… ابوس ايدك دي مفهاش هظااار يا جنه.
الظابط قرب… خير بتعيط ليي.
جنه بتمثيل… الحقوني يا حكووومه دااا خاط*فنييي.
مازن.. اقسم بالله يا باشا بنت اخويا اقسم بالله.
الضابط… طيب اركن علي جمب يا طعم.
مازن… يشيخه منك لله حسبي الله ونعم الوكيل في كل ظالم.
جنه… اثبت عندك يا باشا قضيه ثب وقزف.
مازن… اه وياريت يا باشا لو قضيه قتل علشان تبقي حسن الختمااام.
الظابط… بتستظرف يا روح امك اركنلييي علي جمممب.
بعد دقيقتين…
مازن خرج الموبيل…. اللوووو الحقني يا بكر بنتك الي مخلفها الي شبه لبيسه القلم ملبساني مصيبه.
.. بكر كان خارج من المصنع…. انت فين بالضبط.
مازن… في الكمين.
بكر… جنه كويسه.
مازن… الظابط جابلها مولتو وبشربها عصير وانا الشويش مكلبش امي وقاعد يرحب بيااا.
بكر… جايلك.
كانت روح دخله المصنع وبكر شافها واتصدم… ر روح!
روح بصدمه اكبر…. بكر.
في الصعيد….
كان سويلم بيرمح بخيله في البلد ووراه رجالته والناس كانت بتجري بعيد عن طريقه…
فرحانه وكانت مع الخدم بحرسوها بتنقي خضار وتخضت من وجوده..
سويلم وقف الحصان… فرحاااااانه.
فرحانه…. س سويلم.
سويلم…. اي الي طلعك بره الدوااار اني مش منبه عليكي متطلعيش براته.
فرحانه استجمعت قواها…. وانت مش ولي عليااا يا اسويلم.
سويلم نزل وقرب منها وشدها من دراعها… اما سويلم يقول كلمه تقوولي حاضر يلا انجري من اهنه… عتمااان وراها.
عثمان… خدااامك جنابك اعتبره حوصول.
سويلم ركب حصانه بضيق ورمح بيه لحد ما وصل مكان بدوي…
جه واحد رحب بيه… يا اهلا يا اهلا المطرح نور يا كبيرنه.
سويلم وبص للخيمه… هي لساتها فايقه.
… اه فايفه جوه.
سويلم دخل علي ست كبيره لبسه اسود في اسود وقدامها باخور….
الست… مستنياك من الصبحيه اتوخرت.
سويلم طلع فلوس ورماها علي جلبيتها…. قوليلي خيتي فيين يا غجريه.
الغجريه….. خيتي تحت رحمه خالقها دلوك بس في خطر بيحوم حوليها.
سويلم بعصبيه… انطقيييي فييينهااا.
الغجريه… مقدرش اقولك غصب عنيي مش ابيدي لو قولت عن مكانها هموت.
سويلم قرب منها بشكل وحشي وبخنقها…. يبقي اتشاااهدي علي روووحك.
4/5
الغجريه….. خيتي تحت رحمه خالقها دلوك بس في خطر بيحوم حوليها.
سويلم بعصبيه… انطقيييي فييينهااا.
الغجريه… مقدرش اقولك غصب عنيي مش ابيدي لو قولت عن مكانها هموت.
سويلم قرب منها بشكل وحشي وبخنقها…. يبقي اتشاااهدي علي روووحك.
الغجريه برعب وبصوت مخنوق… الي اقدر اقوله ا..
سويلم بعد عنها…. ايوه اكده اتعدليي.
الغجريه… خيتك في بلد غريبه مهياش بره البلد ولا منينا هتشوفها قريب قوي بس مخبراش فينها بالظبط خلي بالك من الي جاي يا كبير الي جاي واعر قويييي.
سويلم… وكيف هشوفها.
الغجريه… مرسال ربك هيبعته في الوقت الي يريده بس ربنا يكفيك شر المقابله دي.
سويلم… ليه! أيه الي هيجري.
الغجريه…. الد*م هيبقي موجود يا كبير ربنا يكفيك شره وخلي بالك من الي حوليك.. هيجيك مرسال من ربك هيدلك علي اختك قريب قوييي.
سويلم وقف….ماشي يا غجريه كلامك ده هو الي رحمك مني.
الغجريه…. بس ادعيلها لان اختك ليها عدو كبير قوي هيحوم حوليها.
سويلم خرج من الخيمه في حيره هو يقدر يعمل كل حاجه في الدنيا بس مش قادر يوصل لاخته الي بقالها 12 سنه مفقوده….
سويلم ركب الحصان وفتكر الي حصل….
فلاش بااااااااك.🎥
سويلم كان قاعد جمب امه وهي بتبكي…. في ايه يمااا ليه بتبكي اكده.
امه وبتبص لاخته الي عندها 12 سنه…. العمده هيتجوز اختك يا سويلم.
سويلم بعصبيه لاخته التؤم…. انتي عايزه تتجوزي العمده يااااا بشاره.
بشاره بعياط…. علشان مش يقعد يضر*ب امك في السوق يا سويلم.
سويلم…. وه كيييف يتجرء ومش قولتيلي ليه يماااات كنت قصرت رقبته.
امه…. انت مش قد العمده يا اسويلم يا ولدي اياااك اتقربله… قدر ومكتوب علي الجبين يااا ولدي.
سويلم… انييي بقييي هعرفك ان سويلم ابنك راجل وقدهااا يمااا.
دخل راجل البيت الطيني الي ساكنين فيه بنبره حزن…. العمده جاب المأذون يا مرزوقه.
مرزوقه وبتكلم بنتها…. حقك علي يا بتي واقفه عاجزه مش قادره اعملك حاجه.
سويلم… لاااه يمااا اني هعمل.
سويلم مسك ايد امه واخته نطو من الشباك.
عوض جارهم …. بسرعه يا مرزوقه اهر*بي مع عيالك.
سويلم شد امه وجري بعيد وسط الاراضي الخضره.
العمده دخل بعصبيه… هماااا فين.
عوض…. راحو لحال سبيلهم يا عمده.
العمده ض*رب عوض…. هربتهم يااااا جربو*ع يلاااا هتوهم وقفين كدا لييي.
الغفر جريو والعمده مسك السلاح وكان عوض عارف سويلم هيروح علي فين.
سويلم دخل بيت مهجور وستخبو فيه حوالي نص ساعه.
بشاره… أني خايفه يمااا قوي.
سويلم بصرامه… اياااكي تبقي ضعيفه ياااا بشااره اوعك لو غيرك عرف ضعفك هينهش في لحمك.
امهم… والعمل ايه دلوك.
سمعو صوت حد جاي.
امهم… اهربوو انتوو اهربووووو خلي بالك من خيتك يا سويلم.
سويلم…. مش هسيبك وااصل يمااا.
دخل عوض ومرزوقه ارتاحت… فكرتك العمده.
عوض… انتو نويين تهربو علي فين اكده اني معاكم متخافوش.
مرزوقه… نهج بعيد عن الصعيد ان شالله تخدنه علي مصر ارضيها واسعه وحدش هيعرفلنا طريق جره يا عوض.
عوض…. زين تعالو معاي.
سويلم مسك اخته… اجري يا بشاره.
بشاره بتعب… رجلي وجعتني ياااا سويلم.
سويلم شال اخته علي ضهره وبيجري معاهم.
هنا العمده ورجلته شافوهم…
العمده مسك سلا*حه… وقفييي ياااا مرزوفه انتي وعيالك.
مرزوقه برعب…. اهربوووو.
سويلم وبيشد امه…. يلاااا اياكي تخااافي يمااا.
مرزوفه وقفت بخوف….
توض مسك بشاره وطلع يجري… يلا يا سويلم هات امك وحصلوووني.
سويلم بيشد امه…. يلاااا يماااا ابوس يدك.
مرزوقه لسه هتجري العمده ض*رب نار عليها وقعت علي الارض….
بشاره من بعيد بصراخ… اماااااا.
عوض قلبه اتقطع بس لو هيرجع هو وبشاره يبقي مصيرهم الموت جري ببشاره وسويلم قعد جمب امه علي الارض…. اماااا قومي ابوس يدك.
مرزوقه بابتسامه بتزول…. اربع لحالك يااا سويلم و خايتك متهملخاش عيزاك الكبير.
هنا انقطعت الانفاس…. اسويلم بصراخ شديد…. اماااااااااااااااا.
باك 🎥
سويلم وقف حصانه بقوه….. مهسيبكش يااااا لازمن ادوقك المر الي دوقتهولي 12 سنه.
عثمان جه جمبه بحصانه… فرحانه وصلت الدوار اي اوامر تانيه جنابك..
سويلم نزل من علي حصانه ودخل البيت الي في كهف جبلي….. هات المحمول وحصلني يا عتمان.
عثمان… امر جنابك.
سويلم قعد علي الكرسي وبيحاول يهدي النار الي جواه….
عثمان جاله واداه الموبيل…. اتفضل جنابك.
سويلم مسكه وعمل مكالمه…. علي معادنه جايلك قريب.
….. سويلم مش ممكن نأخر المعاد شويه.
سويلم… لاه اني جايلك بنفسي.
…… عندي مشوار عذ*اب لطيف هخلصه وكلمك طيب.
سويلم…. انت اتجنت يا عمرااان من ميته واني بأجل موعيدي.
عمران… بجد يا سويلم مش هينفع اليومين دول بذات مشيها يا عم متحبكهاش وانا كلمت المشتري وتفقت معاه علي معاد جديد.
سويلم…. بديت تمشي من دماغك يا عمران.
عمران… سويلم بجد انا اسف بس دا غصب عني ظرف مش لطيف هخلص منه وكلمك علي طول.
سويلم… قدامك يوميبين بس اكتر من اكده هيبقي فيه كلام غير.
عمران… تمام يا كبير سلام.
سويلم قفل الخط….. حلو اهو العب مع العمده اليومين دول اهو نتسله شويه ولا ايه رئيك يا عتمان.
عثمان بأبتسامه خبيثه… الي تأمر بيه جنابك.
……
اما عمران فكان رجع الشركه ولا اكن الي جره ما كان والكل كان مستغرب الوضع جداً…
عمران خبط علي مكتب عمه….
ايهاب…. اتفضل.
عمران دخل وقفل الباب وراه وكانت عيشه مع والدها…
ايهاب وقف بسرعه وعيشه دنتها قعده…. عايز ايه ياااا عمران.
عمران… مالك يا عمي قلقت لي كدا دا انا جاي اباركلك علي منصبك الجديد.
ايهاب بدهشه…. بكل سهوله كداااا.
عمران قعد في الكرسي قدام عيشه وبيبصلها بتحدي…. اصل يا عمي عمر الدم ما يبقي ميااا ولا انتي رئيك اي يا بنت عمي!
عيشه سكته وبتراقب حركاته بحرص.
ايهاب… ربنا يهديك يا عمران وانا مستعد اسامحك علي كل حاجه.
عيشه ردت وبصتله بحده…. ناوي علي اي يا ابن عميي.
هنا موبيل عيشه رن… فتحت…. السلام عليكم.. بتقوووولي ايييييييي انا جااايه حااالاً.
ايهاب بخصه…. في اي يا عيشه.
عيشه… في حريق في الفيلاااا.
ايهاب خرج بسرعه وعيشه قبل ما تمشي…. انت الي بديت اللعب يااا عمرااان وانا الي هنهييه وهتشوووف.
عمران بابتسامه ماكره …. تؤ انا لسه مبدأتش العب دا مجرد رص ورق علشان نبدأ.
عيشه… ماااشي ياااا عمران خليك فاكر انك انت الي اخترت.
عيشه خرجت… وعمران قعد علي الكرسي مكان ايهاب…. هههههه هنشوف مينا الي هيدخل الجول يا عيشه.
عند المصنع 🏭..
كانت روح دخله المصنع بتعب وبتعرج وبكر شافها واتصدم… ر روح!
روح بصدمه اكبر…. بكر.
بكر جري عليها وجه يسندها… انتي كويسه يا روح.
روح بعدت ايده…. ابعد عنييي متلمينييش.
بكر…. روح انا مش مصدق انا عايز اعتزرلك من زمان ك كنت بدور عليكي صدقيني ا…
روح قطعت كلامه… تعتذر هو من امتا جرح القلب ليه دواا يا بكر باشا فضيحتك لياااا ولاا رميتك لياااا في نصاص الليالي زي الك*لبه الي ملهاش ديه.
بكر…. روح انا عايز اريحك وترجعيي ل…
روح….. اسسسكوت لووو عايز تريحني متورنيش خلقتك دييي.
بكر…. بسسس انااااا مظلوووم يا روح.
روح….. وانا بكرهك يا بكر بكرهــــــــــــك.
يتبع…
رواية ملك وحش الصعيد الحلقة الخامسة
بكر…. بسسس انااااا مظلوووم يا روح.
روح….. وانا بكرهك يا بكر بكرهــــــــــــك.
بكر بحسره…. لي كدا يا روح لي بتحكمي علي من غير ما تعرفي الحقيقه.
روح…. اتجوزت عليااا وانا مكملتش اسبوع معاك للدرجادي انا رخي*صه يا بكر وحقيقه اي الي تخليني افكر حتي اني اسامحك.
بكر… عارف اني غلط بس لازم تعرفي السبب يا روح.
روح بضحكه كلها الم…. هههه ياااااه يا بكر لو تعرف اني طول الوقت دا كنت بفكر هو انا اقل من الي اتجوزتها في اي ومهما كان السبب لي عاملتني كدااا.
بكر… امي يا روح مكنش اقدر اكسر كلمها باي شكل دييي امييي.
روح… واناااا كنت مراااتك ومسأوله منك انتي كنت كل حاجه في حياتي كنت الاخ والاب والصاحب والحبيب مكنش ليا غيرك في الوقت دا رمتني وسديت في وشي الباب وكانت اخر كلما قولتها مترجعيش تاني…. دلوقتي عايزني ارجع.
بكر… صدقيني ماما ندمت وبقينا ندور عليكي مش لقينا ليكي اثر.
روح….. لا قولها تطمن انا مش رجعالها تاني انما انتااااا مكانتك في قلبي اختفت تماماً…. ابعد عني انا ست متجوزه ومخلفه كمان.
بكر بغيره ممزوجه بصدمه…. متجوووزه من غير معرف.
روح… هو انت مش مطلقني يبقي انا حره.
بكر…. طيب انتي كويسه تعالي اوديكي لدكتور شكلك تعبانه اوي.
روح بسخريه…. لا وفر قلقك يا بكر باشا انا مش لازمني دكتور…لان ربنا معايه وهو الي قادر يتولاني..
روح دخلت المصنع وبكر بص ليها بكسره وفتكر ابنه اخوه وبنتك…
في الكمين…..
مازن… واقسم بالله يا باشا دي بنت اخويااا جنه كفايه كداااا بقي.
جنه وبتاكل ساندوتش الظابط ادهولها…. خلاص يا حضره الباشه فكه اصل صعب عليا وشكل الموضوع هيكبر ولا اي.
مازن بغيظ…. هو لسه هيكبر دا انا هنفخك.
جنه…. اي دااا انا حسه انك زعقتلي.
مازن وغيظ… خلاص حقك عليااا يا استاذه جنه.
جنه… ايوه كدا خاااف..
الضابط… هو صحيح قريبك.
جنه بمحلسه…. والله يا حضره الظبوطه انت طيوب جدا جدا علشان اختلي حقي منه خالو المجرم.
مازن… حتي مستعريه تقولي عمي.
جنه…. يا مازن العم علطول ببقي شرير وانت اهطل اصلا خاليها خالو.
مازن…. باشا اق*تل البت دي وانا هشهد انه قتل خاطئ.
جنه… ينهارك ابيض عايز تبوض الحكومه تؤ كدا عيب يا ولد.
الضابط ضحك… وربنا عسل يا جنه.
جنه… مننحرمش يا باشا.
الضابط… تعالي انا طالب قهوه.. وانت استنا شويه هنشربها ونبقي نيجي نفكك.
جنه مسكت ايد الظابط… يلا بينا يا باشا.
مازن بزعيق… يااا باشا ميصحش كدا طيب ما انا ممكن اشرب معاكووو… اوووف انت فين دا كله يااا بكر.
هنا بكر وقف بالعربيه…… لو سمحت يا باشا دي جنه بنتي.
جنه بخضه… بابي.
مازن… قد ظهر الحققق.
الظابط… اهلا وسهلا اتفضل تشرب قهوه.
بكر…. لا متشكر لحضرتك بس دا اخويه وبنتي شقيه شويه بعتذر منك علي الي حصل.
الضابط… دي عسوله اوي بالعكس وكانت هاديه جداً.
مازن… صحيح ياااما تحت السواهي دواهي.
جنه… اسكت بقي زهقتني.
بكر بعصبيه…. جنه عيييب.
مازن. ايوه كدا يا ناصر الغلابه اديهااا.
جنه بغيظ… حاضر يا بابي.
في الصعيد….
فرحانه بتلم هدمها في قماشه كبيره..
بدور… ابتعملي ايه يا فرحانه انتي اتجننتي يا بت ولا ايه!
فرحانه… اناااا لازم اهرب من اهنه تعبت اتخنقت من العيشه دهين اني كل يوم بتعذب بمووت بالبطئ يااا فرحانه انتي مدريناش بالي جوايه.
بدور… استهدي بالله بس وكل حاجه هتتعدل.
فجأه سمعو صوت عالي طلعو يجرو يشوفو في ايه…
العمده بعصبيه شديده اشبه بالجنون…. ازاااي المخزون اتحرق اوقف بهاااا*يم ا.
الغفير… والله يا عمده معرفينش اي الي حوصول كانت عنينه في وسك راسنه مغفيناش لحظه.
العمده… يا خراب بيتك يا عمده يااا وقعتك السوده يااا عمده.
فرحانه… جري ايه يا أبه.
العمده… اخفي من وشي السعااادي يا منقار الفقر انتي.
فرحانه دخلت اوضتها وبدور قفلت الباب….
بدور… بالله عليكي ما تزعلي يا بدور اكيد في حاجه خلت ابوكي يقول اكده مهو الي بيجره اليومين دول مش بالقليل ابداً.
فرحانه… خلاص اني خابره زين اني هعمل ايه.
بدور…. اعقلي يا بت الناس بلاش فضايح.
اما في الفيلا عند عيشه وايهاب…
عيشه وقفه جمب بنت عندها 15 سنه…متخفيش يا أيه ان شاء الله خير.
ايهاب بيهدي مراته… الحمد الله انكم بخير يا حوريه.
حوريه… منعرفش ازاي دا حصل يا ايهاب بس كويس اناا مكناش في الفيلا.
ايهاب…. الحمد الله يارب .
عيشه… عمران الي عمل كدا.
ايهاب… كنت عارف انه مش هيسكت ورد علي الي عملتيه يا عيشه رد وقتي قووولتلك متتهوريش دااا مش زي الي عاملتيهم قبل كدا.
عيشه… ماشي انا هتصرف.
ايهاب… عيشه لو بتحبينه صحيح ابعدي عن عمران.
عيشه… لييي خايف منه دا م…
ايهاب قاطعها…. خااايف عليكم خاايف حد يجراله حاجه بسبب ولد طايش.
عيشه… حاضر با بابا.
عيشه مشيت…
ايهاب… راحه علي فين يا عيشه!
عيشه… هتعرف لان دا الي انت عايزه.
عيشه ركبت العربيه ووصله الشركه ودخلت مكتب عمران….
عيشه دخلت بدون ما تخبط علي الباب وعمران اتفاجئ…. انت عايز ايه يا عمران.
عمران بابتسامه…. عايز روحك يا بنت عاااامي.
عيشه….. انا موافقه بس ابعد عن عيلتي.
عمران وقف وخرج مسدسه والي حصل صدم عيشه…
نرجع تاني للصعيد…
فرحانه اتسحبت من الدوار وراحت علي السور الخلفي وبتتلفت يمين وشمال واتأكدت ان مفيش حد رمت القماشه الي فيها هدمها وطلعت الصور جت تنزل اديها فلت.
فرحانه بصراخ….ااااا…ا اسويلم.
سويلم مسكها فبل ما تقع وزلها الارض… لما انتي مطيقاش ابوكي اكده لي مخبرتنيش.
فرحانه بعصبيه.. بعد يدك عني يا سويلممم بقولك اهااه.
سويلم شال هدمها… تعالي.
فرحانه بصدمه… بتقول ايه انت اتهفيت في راسك ولا ايه.
سويلم قرب منها وهي خافت… لنا سويلم يقول حاجه اتقولي حاضر.
فرحانه شافت غصن شجره مكسور مسكتبه بسرعه و….
6/7/8
فرحانه بصدمه… بتقول ايه انت اتهفيت في راسك ولا ايه.
سويلم قرب منها وهي خافت… لما سويلم يقول حاجه اتقولي حاضر.
فرحانه شافت غصن شجره مكسور مسكتبه بسرعه وجت تخبطه بيه بس كان سويلم اسرع ومسكه…. تعرفي اني خابر زين ان حداكم بقر كتير بس مكنتش خابر انك وحده منيهم.
سويلم رما الغصن وشده من درعها…. تعالي.
فرحانه بعصبيه… هملني لحالي يا سويلم ملكش صالح بياااا.
سويلم بصلها بلا مبالاه…. برضو عايزه اتأكديلي انك بقره.
سويلم مشي ومعاه فرحانه الي مكنتش عارفه هتتصرف ازاي لانها لو زعقت هتتفضح ولو عارضه سويلم مش هيسبها…
بدور من الشباك وشافت الي حصل…. ياااا وقعه سو*خيه لي اكده يا فرحانه ابوكي لو عرف هي*قتلك..
سويلم ركبها الحصان…. اتعدلي متتحركيش لتقعي.
فرحانه…. باريت يكش اخلص ورتااح من العيشه دي.
سويلم… ركب لحصان وبمشي براحه علشان فرحانه…
فرحانه برعب اول ما دخل الوادي كان ضلمه وصوت الديابه ماليه….. ا انت واخدني علي فين.
سويلم بسخريه… خايفه.
فرحانه… ايوه انت مش شايف ولا انعميت في نضرك هم بينا من اهنه في ديابه..
سويلم…. لا يا فرحانه منعمتش بس ابوكي بذات نفسه رماني اهنه.
فرحانه بصدمه…. ابه لي هيعمل معاك اكده انت بتكذب عليااا.
سويلم باستغراب… ليه مخبركيش بالي عمله فيا ولا هتستعبطي علي.
فرحانه… واني ليه هعمل اكده اني مخبراش واصل اي الي بينك وبين ابوي ولي عم تكره اكده..
سويلم مسك لجام الحصان…. امسكي زين الجلابيه.
فرحانه… ليه!
سويلم بزعيق… اسمعي الكلااام.
فرحانه بسرعه… اهوووه.
سويلم شد علي الحصانه ورمح بيه وفرحانه كانت مرعوبه من السرعه لحد ما شافت نور ولما قرب لقت ناس كتير مولعين نار….
عتمان بصدمه وبيكلم نفسه… وه ليه الكبير جابها اهنه!
سويلم نزل ونزلها… علي مهلك.
فرحانه لغيظ… بعد عني اكده..
سويلم ابتسم ودخل الاوضه الي في الجبل… تعالي وراي.
فرحانه… لاااه منيش داخله وياك.
سويلم بخبث… خلاص خليكي عشا لديابه الجبل.
فرحانه وقفت بغرور وبعد ما سمعت صوت الديابه دخلت جري.
سويلم بخبث…. اي الي جابك.
فرحانه بغرور…. لاه بس الجو مرصرص بره واخاف اخد دوره برد.
سويلم… اقعدي اهنه جمب الشعله….. عتمااان.
عثمان دخل بسرعه… خدامك يا كبيرنا.. الوكل جاهز في الخيمه الكبيره.
سويلم… هاته اهنه.
عثمان… امر جنابك يا كبير.
جت صانيه كبيره عليها اكل كتير حطها الرجاله ومشيو بسرعه…
سويلم وبيكلم فرحانه…. مدي يدك.
فرحانه بكبر…. لاه موكلاش.
سويلم بياكل…. ابشوقك.
فرحانه بعد دقايق…. اسويلم.
سويلم ولسه بياكل…. عايزه تاكلي.
فرحانه…. ليه ابه عمل معاك اكده يا سويلم.
سويلم وقف اكل وبصلها…..
فرحانه…. عايزه اعرف كل حاجه يا سويلم كلللل حاجه.
سويلم لف ليها…. اني هخبرك… من 12 سنه كنتي لساتك عايله موعياش الي بيجره.. ابوكي كان عايز يتجوز خيتي وهي قاصر بعد موتت امك بسبوعين اني اخت امي وخيتي نهربو مكنش بيدي حاجه ساعتها غير اكده بس ا…
فرحانه…. ب بس ايه يا اسويلم.
سويلم بكره متخلط بالغضب…. ابوكي ضر*ب علي امي نار وماتت وخيتي لحد دلوق معرفش فين اراضيهااا وكله ابسبب ابوكب الي مكتفاش بق*تله امي لاه دا كمان خدني رماني اهنه في الجبل بس القدر لعب لعبته والكبير الي اهنا خدني ورباني وبقيت مطرحه في كل حاجه وفيش يوووم عدا علي الي كرهي لبوكي بيزيد.
فرحانه بصدمه شديده… ابه عمل كل ده.
سويلم….. واني هرد كل الي عمله وبالبطئ.
فرحانه بخوف.. و وانت ناوي تعمل ايه.
سويلم قام وقف وبده يغسل ايده في صحن كبير…. لاه دي بقي ملكيش صالح بيه… الوكل عندك واني قاعد بره لو عزتي حاجه اندهيني.
قعدت فرحانه حوالي ساعه متحركتش بتحاول تستوعب الي حصل وبعدين خرجت شافت سويلم شبه نايم والجو برد.. دخلت جابت غطا وغطته وجت تدخل سويلم مسك اديها….
فرحانه بخضه… انت فايق.
سويلم بدون اي مقدمات… تتجوزيني يا فرحانه.
في المدينه عند بكر….
بكر كان قاعد في جينينه الفيلا وجنه هي ومازن بيرقبوه من بعيد لانه مانع اي حد يجيله…
جنه…. الهدف لسه مش تزعزع من مكانه حووول.
مازن من جمبها…. هنعمل ايه طيب حووول.
جنه بزهق بصت لمازن… هو انت مبتعرفش تتصرف من غيري ابداً… اووف انت لما بتواجه مشكلها بتحلها ازاي.
مازن… عايزه الصراحه.
جنه… لا عايزه امها.. دا وقت استظراااف.
مازن… ههه انا ماشي بمبدأ عكها وربك هيفكها.
جنه… انا غبيه علشان سالتك اصلا… ليها حق البت تطفش منك.
مازن… ما هي بتغير بزياده لما بضيف بنات.
جنه… لي مش هي نور عينك وست البنات لي بضيف بنات عندك.
مازن…. توسيع قرانيه.
جنه… مع احترامي لكل الموالح بس مفيش حد بيرفعلي ضغطي غيرك يا اخي.
مازن… وربنا انا متأكد ان احلامي الورديه اتغسلت مع بنطلوني الاسود وطلعتيلي انتي في حياتي.
جنه سابته وراحت لباباها…. مساء الخير يا حج.
بكر بصلها….هو انا مش منبه محدش يجي هناا.
مازن… هو احن حد دا احنا الاتنين ههههه.
جنه ضحكت هي ومازن وبكر غصب عنه ضحك…
مازن.. ايوه فك كدا والله الدنيا دي ما مستهله.
بكر بحزن… رجعت تاني يا مازن.
مازن… مين!
بكر… روح.
مازن اتصدم وجنه مش فهمه حاجه… مين روح!
مازن وببعد جنه… هش يا بت من هنا دا كلام كبار.
جنه… وانا كبيره اهو يخويه وبعدين مش عايزني اسمع لي هااا هتقولو كلام سيكوو سيكوو يعني.
مازن… ههههههه اقسم بالله اكبر غلطه في حياتك انك خلفت البت دي هتوديك في دهيه يوماً ما.
في مكتب عمران…
عمران بابتسامه…. عايز روحك يا بنت عاااامي.
عيشه….. انا موافقه بس ابعد عن عيلتي.
عمران وقف وخرج مسدسه والي حصل صدم عيشه…
عمران اداها المسدس… خدي خلصي علي نفسك اصل انا محبش اوسخ اديا.
عيشه رمت المسدس بقوه… انت اكيد مرييض.
عمران بصلها بسخريه…. اعتبريها حاجه زي كدا بس عايزك جبل علشان تستحملي الي جاي.
موبيل عمران رن وخرج من المكتب بغرور… ايوه يا ماما.
كوثر.. اتأخرت كداا لي ومش كنت بترددد عليا لي.
عمران… حقك عليا يا حببتي انا جاي اهو.
عمران لسه بفتح باب الاسنسير افتكر ان جهاز الاب توب مفتوح طلع يجري علي المكتب واول ما دخل اتصدم من عيشه الي قعده علي المكتب وبتقلب في الجهاز….
عيشه بضحك… شوف ربك يا جدع اهلا وسهلا يا عمران باشا ولا اقول يا معلم عمران…
يتبع…
رواية ملك وحش الصعيد الحلقة السابعة
عمران لسه بفتح باب الاسنسير افتكر ان جهاز الاب توب مفتوح طلع يجري علي المكتب واول ما دخل اتصدم من عيشه الي قعده علي المكتب وبتقلب في الجهاز….
عيشه بضحك… شوف ربك يا جدع اهلا وسهلا يا عمران باشا ولا اقول يا معلم عمران…
عمران بسرعه مسك الجهاز وقفله…. انتي ازاي تتجرئي وتدخلي علي حاجه متخصكيش.
عيشه وقفت وبتتحرك براحه… مكنتش اعرف ان ابن عمي كبير اوي كدا وليه علقات غير شر*عيه مع ناس بره البلد ولاااء كمان بتاجر في أثا*ر بلدك تؤ اخص عليك.
عمران… لو منستيش الي عرفتيه اقري الفاتحه علي ابوكي وامك وختك.
عيشه قربت بهيبه ووقفت قدامه…. قولتهالك قبل كداا يا عمران اناااا مبتهددش.
عمران… يبقي انتي الي أخطرتي طريقك بنفسي.
عيشه بسخريه… اي هتخلص عليا!
عمران سكت للحظات.
عيشه مشيت وكانت خارجه من المكتب وبدخل في كم الادناء بتعها فلاشه بص اتصدمت من ضربه جت علي رسها وفقدت الوعي تماماً.
عمران شدها لجوه وقفل المكتب…. كااارثه انا اتصرف ازاااي دلوقت.
في البيت عند روح…
كانت دخله بتعب من الشغل…
جوزها كالعاده…. شرفتي يا ست الكل.
روح بتعب…. الله يهديك سبني في حالي مش قادره اجادل معاك في اي حاجه.
جوزها… لي مش تعرفيني مين الي كنتي واقفه معاه قدام المصنع.
روح…الله انت بتراقبني بقييي.
جوزها… الله مش اعرف مراتي المصون بتروح علي فين وبتقابل مين ولااااا انا خروف.
روح… اممم انت عايز تكمل نكد عليا مش كدااا.
جوزها… لما اجوبك ترديييي من غير لت وعجن ولا انتي خايفه.
روح… اخاااف ليي هو انت شفتني داخله مع حد سقه مفرووشه ولا اي.
جوزها… يمكن الي يخليكي تقفي مع راجل ابهااا من غير مااا تعرفيني يخليكي تعملي كل حاااجه.
روح… اخرس قطع لسانك انا اشرف منك انااا قعت وصبرت عليك علشااان عندي امل انك تتغير وابلع الي بتعمله فيااا علشان ابنك لاااكن لحد هناا وطفحت.
ابنها خرج من الاوضه…. مااماااا.
روح مسكت ابنها… تعاله يا يونس… شوف انت تط*لقني وعارفه انك مش هتديني حقي بس هاخده منك من عند ربناااا.
جوزها مسكها من طرحتها… طلااق مش هطلق.
روح عكس شخصيتها الضعيفه اتحولت تماما وبعدته عنها بقوه…. وسسسع ايدك لكسرها*لك هاخد الواد ومشي وانت عارف بيت ابويه فيين تبعت الورقه وننفض بقي… يلااا يا يونس.
روح مشيت هي وابنها بسرعه.
حمتها… والله القطه المغمضه فتحت وبقت تخربش يا واد.
جوزها بصدمه… لاء مش دي رووح الموضوع ده فيه انه انا لازم اعرف مين الراجل ده واول معرف هلبسها حتت قضيه متخرجش منها ابداً.
حمتها… هو دااا ابني جدع يااا واد تربيه امك.
روح وقفت تاكس وركبت هي وابنها..
يونس…. ماما هو احنا مش هنرجع هنا تاني.
روح… قول يارب يا يونس.
يونس… انا مش هسيبك ابداً يا ماما.
روح… ولا انا يا قلب ماما.
وصل بيهم الاتوبيس لبيت قديم…
روح خرجت الفلوس من شنطتها القديمه… خد يسطا يلا يا يونس.
يونس نزل وروح نزلت وبدأت تخبط علي الباب… أبه يااا أبه.
فتخ البيت راجل كبير مسن…. روح بنتي ادخولي.
يونس.. جدوووو واحشني.
الراجل المسن… وانت يا حبيب جدو متعرفش متوحشك قد ايه.
قعدت روح علي كرسي قديم… امال فين امي يابه.
جرجت من المطبخ ست كبيره… انا اهو يا قلب امك واخيراً جيتي معرفش قلبي مقبوض ليه اليومين دول.
روح… حسه ببنتك انا تعبااانه قوي قويييي.
والدتها…. لاء شكل كدا في حاجه انا هجيب كوبيتين شاي اعملك يا عوض.
عوض… لاه يا عزه.. اني عايزك يا بنتي تقوليليى اي الي جره.
روح… هقولك كل حاجه كوول حاجه يابه.
في الصعيد في الوادي..
فرحانه بخضه… انت فايق.
سويلم بدون اي مقدمات… تتجوزيني يا فرحانه.
فرحانه اتجمدت مكانها… هاا.
سويلم ساب اديها ورجع لوضعه…. اظن سمعتيني.
فرحانه…. خابره انك عايز تتجوزني بس جوازك مني ده هيخلي ابه يغضب عني حتي لو كنت رايده.
سويلم بهدوء غريب… يعني انتي هتضحكي علي روحك وتقولي مش ريداني.
فرحانه بعصبيه فجأه…. لييه يعني مقولش اكده ناسي انت قولت ليه ايه عايزني خدامه واني مقبلش.
سويلم… ههههه تعرفي يا فرحانه اكتر حاجه بتعجبني فيكي ايه.
فرحانه… معيزاش اعرف حاجه هه.
سويلم… ان دمااغك دي يابسه وعقلك اصغر من عيل صريخ ابن يومين.
فرحانه… وه اوعااا لحديتك يا اسويلم.
سويلم… اني خابر بقولك ايه وواعي قوي كومان بس مقبلش تبقي اهنه من غير ما تبقي حرم اسويلم.
جه موبيل لسويلم وعثمان جاله بسرعه… يا كبيرنااا.
سويلم وقف وبعد الغطا عنه… جري ايه يا عتمان!
عثمان قرب منه… محمول جايلك من عمران بيه.
سويلم مسك الموبيل…. ايوه يا عمران!
عمران… كارثه ياااا سويلم انا في مشكله ومش عارف اتصرف ازاي.
سويلم…. انجززز خبر ايه!
عمران حكا الي حصل بينه وبين عيشه من اول ما جت الشركه لحاد اما اغمي عليها… اعمل اي دلوقتي ولو قت*لتها هنخش في تحقيقات ومعاد التسليم قرب.
سويلم بسرعه…. اني جاي مسافه الطريق وهكون عندك.
عمران… مستنيك.
فرحانه لحظه تغير سويلم واستغربت لان اول مره تشوفه في الحاله دي… جري ايه يا سويلم!
سويلم… عتمان جهزلي العربيات وخمس رجاله.
فرحانه بقلق… ما ترد علييي.
سويلم… فرحانه واثقه فيه.
فرحانه… خبر اي اني مفهماش حاجه.
سويلم… واثقه فياااا.
فرحانه… ا اه يا سويلم.
سويلم… تعاليى.
فرحانه… علي فين طيب.
سويلم… علي مصر..
فرحانه بدهشه… مصر!!!!!!!
يتبع…
رواية ملك وحش الصعيد الحلقة الثامنة
فرحانه… علي فين طيب.
سويلم… علي مصر..
فرحانه بدهشه… مصر!!!!!!!
سويلم…. مش وقت نقااش يا فرحانه يلا همي.
فرحانه مشيت وراه بسرعه وركبو عربيه وكانو طلعين بيها علي مصر والحرس معاهم….
في المدينه….
في بيت جوز روح…
كان خارج من البيت امه وقفته…
_ رايح علي فين السعادي يا واد.
ابنها… رايح اجب*ها من شعرها ما انتي عارفه يا ماما هي الي ممشيه البيت.
_ مظنش هتيجي معاك.
ابنها…. ابوها هيخاف عليها متقلقيش..
لسه بفتح الباب لقي بكر في وشه… اهلااااً هو انت.
بكر زق الباب ودخل… اه هنا يا طعم جيت استلم منك ورقه ط*لاق روح.
جوزها… علي جثتي.
بكر ضربه بالبكس جامد وقعه علي الارض وامه تصوت….
بكر…. لو سمعت صوتك داا هخلص علي ابنك فاااهمه.
الام جريت علي ابنها…. خ خلاص شوف انت عايز ايه واحنا هنعمله والله.
بكر خرج ورقه جن جاكت البدله… امضيييي هنااا اخلص.
جوزها…. لاااء مش همضي.
امه خدت الورقه من بكر…. لاااء امشي يا واد احنا مش قد الناس دووول اسمع كلام امك.
بكر… ايوه يا حيلتها اسمع الكلاام زي الشاطر كداااا ومضي.
امه… امضييي يا واااد ليجرالك حاجه.
بكر… لا عاقله يا ست الكل.
جوز روح مضي علي الورقه وبكر اخدها….
بكر… شوف لوووو عرفت بس انك حاولت تقرب من روح ساعتها بس مش مش تلوم غير نفسك.
امه… لا يا بيه مش هيشوف وشها حتي.
جوز روح… انت مين!
بكر بابتسامه…. جوزها السابق والمستقبي يا حيلتها يلا بقي عن اذنكم علشان بحب اكون ضيف خفيف..
بكر مشي وجوز روح مستغرب….روح كانت متجوزه داااا.
امه… دااا شكله من الناس المتنغنغه يا واد.
جوزها… بس لييي سابته اصلا!!!
امه… علشااان فقر.. بقولك اييي اوعي تلعب مع الناس دي هي خدت ابنها وغارت ملكش دعوه.
جوزها…. امممم طيب.
في بيت والد روح…
عوض…. ده كلياته حصل وانا مخااابرش.
روح… مكنتش عايزه اوجع دماغك بمشاكلي يا أبه.
عوض… انتي اتجننتي انيي لسا عايش مموتش علشان تستحملي واحد زي ولد المهفوفه ده.
روح…. بعد الشر عنك يا أبه لي بتقول كدا بس هو انا حيلتي في الدنيا حد غيرك انت ومي ويونس.
ااباب خبط ووالدتها كانت قايمه تفتح روح وقفتها… لاه عنك يما انا قايمه اقعد ساكت يااا يونس مش تفرهض تيتااا هااا.
يونس… حاضر يا ماما.
روح فتحت الباب وتفجأت من وجود بكر….. ب بكر اي الي جلبك هنااا وعاايز اييي.
بكر…. مفيش اتفضل!
عوض وقف علي الباب… خشي جوه يااا روح اتفضل يا ابني.
بكر بارتياح لمعمله عوض… شكراً يا عمي.
بعد ما بكر قعد…
عوض… لولي اني بفهم في الاصول دخلتك غير اكده كنت طردتك من علي الباب.
بكر بحزن… انا اسف عارف اني غلط وغلت اوييي كمان بس انا جاي وناوي اصلح غلطي اتفضل.
روح اتفجأت بورقه طلاق متوفعه من جوزها ….. مش مصدقه اخيراً.
بكر… هو مش كان ناوي يطلقك عرفت من الجيران الي كان بعملو فيكي وكان سبب قوي يخليني اوديه ورا الشمس.
روح…. واي بقي مقابل الي عملته اكيد وراها حااجه نش من فراغ يعني.
بكر…. ولا اي حاجه عن اذنكم.
عوض… استنا الشاي علي النار.
بكر… مش عايز حاجه يا عمي غير انك تسامحني و.. وكمان روح تسامحني انا غلط وبعترف بغلطي كمان.. عن اذنكم.
بكر استأذن ومشي. و روح قعده سرحانه…
عوض…. ناويه علي ايه ياا روح! اظن يا بنتي ان الاوان نسامح.
روح… بعد كل الي عمله فيا يا ابه!
عوض…. ربك نفسه بيسامح والراجل ندماان علي العموم يا بنتي اني مش هغصب عليكي حاجه واصل وربنا يدبرلك امورك.
قريب الفجر وصل سويلم مكان في مصر ملكه ونزل من العربيه…. عتمااان.
عثمان… امر جنابك.
سويلم… فرحانه تدنها هنااا لحديت مرجع ودنكم ويااها كلكم.
عثمان بصدمه… وهنسيبك يا كبير لحالك اهنه.
سويلم… عتمااان اما اقول حاجه تنفذها من ميتا وانت بتجادلني.
عثمان… العفو يا كبير بس اني قلقان عليك البلد دهين واعره.
سويلم اخد شنطه من العربيه… متقلقش علي فرحانه عايزها بس تكون بأمان.
سويلم راح يركب عربيه تانيه فرحانه جريت عليه…. وه رايح فين وهتهملني هنا لحالي ولا ايه.
سويلم… متقلقيش واصل عتمان زين رجالتي والمكان هنا امال ليكي اني بكره هكون اهنه.
فرحانه من شباك العربيه…. خلي بالك من روحك يا اسويلم.
سويلم…. خيفه عليا!
فرحانه بكسوف… وه بكل بقي.
سويلم… بكره اجي اني والمأذون يلا ارجعي.
سويلم مشي بالعربيه وفرحانه بصت عليه لحد ما اختفي…. اقف جمبه يارب وابعد عن كل شر وهديه للطريق الصح.
عثمان…. يلا علي جوه.
سويلم كان بيكلم عمران… زي مني بقولك اكده وقف كل الكاميرات وعطلها وركب غيرها.
عمران…. عملت كدا وطلعتها بره الشركه انا في المخزن وبعت شخص بثق فيه أخدها يدخلها العربيه بتاعتها ويخلص وهو تبقي م*اتت في حادثه قضااء وقدر.
سويلم… ايوه اكده شغل ادماغك متبقااش غبي.
سويلم قفل الخط ووقف العربيه بسرعه لما شاف راجل عجوز بيتدي الطريق وكان هيتخبط… مش تفتح يااا راجل يا خرفان انته!
عوض بصدمه…. م مش ا امصدق معقول بعد تكون انته!
سويلم استغربه بس منزلش من العربيه… مين انت! انت تعرفني!!
عوض… ا انت اسويلم ابن مرزوقه مش اكده.
سويلم فتح الباب بسرعه ونزل… ايوووه انت مين!
عوض… الف حمد وشكر ليك يا رب اني عمك عووض يبني
سويلم مسكه بلهفه…. خيتيي خيتي فين يا عم عوض.
عوض… خيتك مع ناس امينه وكبار قوي.
سويلم… مين دول!
عوض… واحد اسمه ايهاب العوضي ورباها زي بنته تماام وسماها عيشه… عيشه ايهاب العوضي.
سويلم وكأن حد ضر*ب رصاصه في قلبه…. ع عيشه ايهاب ا العوضي…. لااااااااء عمرااان
يتبع…
لاتلهكم القراءه عن الصلاه وذكر الله والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم
اعلموا متابعه لصفحتي عليها الروايات الجديده كامله بدون روابط ولينكات من هنا 👇 ❤️ 👇


تعليقات
إرسال تعليق