القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية خادمة الوحوش الفصل السادس عشر والسابع عشر بقلم الكاتبه ساره محمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج


رواية خادمة الوحوش الفصل السادس عشر والسابع عشر بقلم الكاتبه ساره محمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج 

رواية خادمة الوحوش الفصل السادس عشر والسابع عشر بقلم الكاتبه ساره محمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج


رعد :لينا ستبقي هنا حتي اجد لكي مكان آمن 

لينا بابتسامه: شكرا لك رعد 

رعد :ولكنك قولتي إن الزعيم ليس والدك ما معني هذا 

لينا: اجل إنه ليس ابي هو تبناني من الملجأ عندما كان عمري ٥ سنوات لانه عقيم قال لي وقتها انني ابنته ولكن مع الوقت لم اعد كذلك بل اصبحت سلاح يستخدمه كي ينجز عملياته وصفقاته لم يعاملني يوما كابنته حين عرضت علي انا اساعدك كي تتخلص منه لم اتردد في هذا ولكنك خدعتني عندما وشيت بي امامه 

رعد: لم اكن اعرف هذا حقا اسف هذا خطاي ساحاول إن اصحح هذا الخطا انا احميكي منه باي طريقه 

لينا :شكرا لك رعد 

كل هذا وليلي تنظر لهم وفمها يكاد يصل الي الارض  التفت رعد الي ليلي قائلا :ليلي ممكن ولكنه لم يكمل جملته بسبب منظرها 

رعد: ههه انتي عامله كده ليه 

ليلي ومازالت علي وضعها  قائله: هاااا

رعد :اقفلي بوقك 

ليلي: اه صح هو انتو بتقولوا ايه هاااا

رعد بابتسامه: اعمليلي قهوه 

ليلي: ايوا مقولتش بتقولوا ايه 

رعد: بنقول اعمليلي قهوه 

ليلي: دا كله عشان القهوه 

رعد: ايوا 

ليلي بمصمصه :وماله اعمل قهوه 

ثم ذهبت وهي تقول لادهم عينيك في طبقة احسنلك 

ادهم :باكل اهو والله 

ليلي :ايوا كده 

غابت دقائق ثم عادت ومعاها القهوه 

ليلي لرعد: اتفضل 

رعد: شكرا يا ليلي 

لينا موجه كلامها لليلي: انتي من تكونين 

ليلي لفارس: البت الملزقه دي بتقول ايه

فارس: بتقولك انتي مين 

ليلي موجه كلامها للينا :وانتي مالك 

لينا باستغراب: ماذا 

فارس: للينا هذه ليلي اختي يا لينا 

لينا :اوووه اهلا ليلي 

فارس :بتقولك اهلا ليلي 

ليلي وهي تاكل :اهلا بيكي يا اختي


في المساء 

لينا ورعد يجلسون في المكتب يتحدثون 

فجاه تدخل ليلي المكتب قائله: رعد رعد 

رعد باستغراب: خير يا ليلي 

ليلي :العشا جاهز والكل مستنين 

رعد :لا يا ليلي  مش جعان بس ممكن فنجان قهوه 

ليلي :حاضر 

ثم خرجت دقائق ورجعت ومعاها القهوه 

ليلي: اتفضل 

وضعت ليلي القهوه امام رعد ثم جلست 

رعد: قاعده ليه يا ليلي مش هتاكلي

ليلي: لا مش جعانه هقعد معاكم هنا 

رعد: بس احنا بنشتغل يا ليلي 

ليلي: مش هعمل صوت بص ثم ذهبت باتجاه المكتبه واخذت كتابا عشوائيا قائله هقرأ الكتاب دا مش هتحسوا بيا خالص 

رعد بابتسامه: مااااشي 

جلست ليلي كي تقرا الكتاب ورعد ولينا يعملون 

لينا بابتسامه: هل انت وهذه الفتاه تحبون بعضكم 

رعد باستغراب: لا لما تقولين هذا 

لينا :اظن انها معجبه بك فهي تتدايق من وجودي حولك لهذا هي هنا الان 

رعد بصدمه: حقا لا لا هي فقد تعتبرني كأخ لها 

لينا :وانت 

رعد: انا ماذا 

لينا :معجب بها ؟

لم يعرف رعد كيف يجيب علي سؤالها 

رعد :هيا لنكمل عملنا لينا 

لينا بابتسامه :حسنا 

لم يستطع رعد التركيز علي عمله بعد حديثه مع لينا حول ليلي ظل يفكر هل هي حقا معجبه به وتغير عليه من وجود لينا ممكن تكون ليلي بتحبه فعلا وعند هذه النقطه رسمت ابتسامه جميله علي وجهه 

ظلت ليلي تقرا الكتاب او تدعي انها تقرا فهي كانت فقد تراقب رعد ولينا حتي نامت مكانها 

بعد ان انتهي رعد ولينا من العمل 

رعد :حسنا لينا ساتحدث معهم صباحا حتي نتفق علي كل شئ شكرا لك 

لينا :حسنا رعد ساذهب لارتاح تصبح علي خير ثم طبعت قله علي خده قائله بابتسامه يبدو ان ليلي تعبت من مراقبتنا ونامت انها لطيفه حقا 

قالت جملتها وخرجت 

ذهب رعد باتجاه وسحب منها الكتاب الذي كانت تمسكه بالمقلوب وتدعي قراته قائلا بابتسامه :ليلي ليلي اصحي ليلي 

ليلي: هااا هااااا صحيت اهو 

رعد بابتسامه: قومي نامي في اوضتك كده هتتعبي 

ليلي :حاضر 

ثم ذهبت لحقها رعد 

وذهب الي غرفته كي ينام ولكنه ظل يفكر في ليلي طوال الليل 


في اليوم التالي 

في المطبخ 

دخلت لينا المطبخ وجدت ليلي تجهز الفطار 

ليلي: اوووووف ايه الصباح دا بقي 

لينا بابتسامه: لماذا تكرهيني 

ليلي: ايه مش فاهمه بتقولي ايه 

لينا بابتسامه :بقولك بتكرهيني ليه يا ليلي 

ليلي بصدمه: انتي بتتكلمي عربي 

لينا :طبعا انا بعرف اتكلم عشر لغات من ضمنهم العربيه ثم اكملت بخبث تعلمتها فقط لاجل رعد 

ليلي: تقصدي ايه 

لينا بابتسامه :اعرف انكي لست اخت فارس زي ما قال انتي خدامه في البيت دا عارفه من اول مره شوفتك فيها في حفله الزعيم لكن وقتها ما شوفتش النظره اللي في عينك دلوقتي اتجاه رعد وقتها كانت نظره خوف لكن دلوقتي شايفه حب وغيره بس دا ما ينفعش يا لولو لان رعد ليا انا لا تفكري به ابدا اتفقنا انا لست لطيفه كما ابدو انا سلاح خطير كما لقبني الزعيم كان يستخدمني فقط للقضاء علي اعداءه انصحك بالابتعاد عن رعد  هذا افضل لكي 


ليلي بابتسامه :اتكلمي علي قدك يا قطه انتي بردو متعرفنيش انا مش هسمحلك انك تدخلي حياه حد منهم وخصوصا رعد 

لينا بابتسامه: تؤ تؤ انا قدرت ادخل بيته وبكل سهوله بردو اقدر ادخل حياته مش عشان بحبه لا انا مش بحب حد يا لولو  

ثم اكملت بشر عشان انفذ اوامر الزعيم 

ليلي بصدمه  :ايه 

لينا وقد لاحظت دخول فارس المطبخ 

لينا :اووووه ليلي انتي لا تفهميني انا اريد انا افطر 

ليلي نظرت لها باستغراب فهي رجعت تتكلم باللغه التي لا تفهمها 

فارس: ههههههههه ليلي هي بتقولك انها عايزه تفطر ثم وجه كلامه للينا اسف لينا ولكنها لا تفهمك إذا احتاجتي شي اطلبيه مني 

لينا بابتسامه لطيفه :اوووه حسنا فارس شكرا لك 

ثم خرجت 

ليلي بعد ما  خرجت لينا   اخذت تحدث نفسها بغيظ قائله: ااااااه يا بنت الكل.......

فارس :في ايه يا ليلي مالك انا مش فاهم انتي مدايقه  من لينا ليه دي بني ادمه لطيفه جدا ساعدتنا كتير اوي 

ليلي بصدمه: انتو ازاي مخدوعين فيها كده دي بني ادمه خبيثه جدا دي بتتكلم عر ولم تكمل جملتها بسبب سماعهم لصوت صراخ خرجوا من المطبخ علي اثره

تجمع الجميع حول لينا التي تمسك بقدمها بالم وتصرخ 

رعد :اهدي لينا ماذا حدث 

لينا بالم :كنت امشي ولم انتبه الي هذه المياه ثم وقعت 

رعد :حسنا اهدي اهدي ثم وجه كلامه لفارس وهو يحمل لينا قائلا اتصل بدكتور فورا ثم حمل لينا وذهب بها الي غرفتها ولكن قبل ان يذهب نظرت لينا لليلي بابتسامه  وغمزت لها 

بعد ذهابهم 

ليلي محدثه نفسها : مااااااشي ماااااااااااشي والله لوريكي 

ادهم باستغراب :ليلي انتي كويسه بتكلمي نفسك 

ليلي: البني ادمه دي هتخرج من البيت امته 

جاسر: المفروض تمشي النهارده رعد جهزلها البيت  اللي هتقعد فيه


دقائق وجاء الدكتور 

في غرفه لينا 

لينا :ااااااه رجلي رعد انها تؤلمني كثيرا 

رعد: اهدي ها لقد جاء الطبيب 

رعد :دكتور لقد وقعت ورجلها تؤلمها ارجوك افحصها

دكتور :حسنا حسنا 

بعد فحص الدكتور للينا

قال موجه كلامه لرعد :إنه التواء بسيط تحتاج إلي الراحه لعده ايام 

رعد: شكرا لك تفضل 

بعد ذهاب الدكتور 

ليلي بغضب: يعني مش هتمشي النهارده زي ما قولتوا 

رعد :انتي شوفتي اللي حصل المسكينه رجلها بتوجعها والدكتور قال محتاجه راحه

ليلي بغيظ: مااااشي 

ثم ذهبت الي المطبخ 

ليلي: عملت كل دا بس عشان تقعد هنا البت  دي مش سهله ابدا ثم اكملت بوعيد خليها قاعده انا بقي هكرهها عشيتها ويا انا يا هي 


علي الغداء 

ليلي :اتفضلوا الغدا جاهز 

رعد: تمام ليلي لو سمحتي طلعي الغدا للينا فوق انتي عارفه انها مش هتعرف تنزل تتغدا معانا 

ليلي بابتسامه: طبعا اومال هتطلعه لها 

ثم ذهبت 

جاسر :هههه انا حاسس كده ان ليلي هتطلع غيظها كله علي لينا 

ادهم: نفس احساسي ثم اكمل بحزن مصطنع ااااه لينا البسكوتايه مش عارفه اللي مستنيها 

الجميع: هههههههههههههههههههه


في غرفه لينا 

لينا: ادخل 

دخلت ليلي قائله بابتسامه: جبتلك الغدا 

لينا: شكرا 

ليلي: لا بس حلوه الحركه دي 

لينا :حركه ايه 

ليلي: توقعي وتكسري رجلك فتقعدي في القصر غصب عني

لينا بابتسامه: لا بس ايه رايك

ليلي لا عجبتني بصراحه  

ليلي وضعت الطعام جنب لينا علي السرير ثم جلست مره واحده علي رجل لينا 

لينا :ااااااه رجلي قومي 

ليلي: اه اسفه اسفه مخدتش بالي ايه دا مش هتاكلي الاكل هيعجبك اوي  ثم امسكت ليلي بطبق الشوربه قائله: اتفضلي الشوربه ولكن بدلا من ان تعطيه  للينا وقعت الطبق كله علي رجلها 

لينا صرخت من الالم: ااااااه رجلي انتي عملتي ايه 

ليلي فقط تنظر لها قائله بابتسامه ايه عجبتك الشوربه 

في الاسفل 

فارس: ايه الصوت دا 

جاسر: تكون ليلي قتلت لينا 

ادهم: لااااا البسكوتايه استني يا ليلي 

ثم اتجه الاربعه الي غرفه لينا

بمجرد رؤيه لينا وليلي لهم 

ليلي: انا انا اسفه ما اخدتش بالي انها وقعت عليكي اسفه 

ليلي: اااااه لا عليكي 

رعد :حصل ايه 

ليلي: الشوربه وقعت عليها ماكنتش اقصد 

رعد :ولا يمهك يا ليلي ثم وجه كلامه للينا هل انتي بخير 

لينا بالم :اجل اجل انا بخير 

رعد: حسنا 

رعد :يلا بينا 


في اليوم التالي 

في المطبخ 

جاسر :خير يا ليلي قولتي انك عايزني 

ليلي: عارفه انك هتصدقني في اللي هقوله وهتقف جنبي كمان 

جاسر: خير يا ليلي قلقتيني 

ليلي: لينا 

جاسر: مالها 

ليلي :امبارح وحكت له ما حدث بالحرف 

جاسر بصدمه :معقول دا 

ليلي: ايوا اللي مخوفني انها قالت هي هنا عشان نفذ اوامر الزعيم 

جاسر: لازم اقول لرعد 

ليلي: انت شايف بيعاملها ازاي خايفه ما يصدقش الكلام دا 

جاسر: يبقي لازم يشوف دا بعينه 

ليلي: قصدك ايه 

جاسر :هقولك ..........


في الخارج 

رعد :ليلي طلعي الفطار للينا 

جاسر: وهي هتفضل في اوضتها خليها تنزل تفطر معانا بدل الحبسه دي 

فارس :جاسر معاه حق 

رعد: تمام ليلي 

ليلي بابتسامه: هساعدها تنزل هنا 

رعد بابتسامه: تمام 

دقائق ونزلت لينا وليلي تمسك بها 

رعد بابتسامه: كيف تشعرين اليوم لينا

لينا: بخير رعد 

ثم جلسوا يتناولون الإفطار 

رعد: خلصوا وتعالوا ورايا عندنا شغل 

اوام له الجميع 

وذهبوا خلفه 

بعد ذهاب الجميع 

لينا: كنت قاصده تعملي كده امبارح صح 

ليلي: انا ابدا 

لينا :ما تتذاكيش عليا انتي مش قدي 

ليلي: هتعملي ايه يعني 

لينا :هقتلك فاهمه 

رعد بغضب :ليناااااااااااا


استووووووووووب


الفصل الثامن عشر والتاسع عشر من هنا


بداية الروايه من هنا


🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

اتفضلوا حضراتكم كملوا معنا هنا 👇 ❤️ 👇 


أجدد وأحدث الروايات من هنا


روايات كامله وحصريه من هنا


وكمان اروع الروايات هنا 👇


روايات جديده وكامله من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

تعليقات

التنقل السريع
    close