القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عهد الملك البارت الاول والتاني والتالت والرابع والخامس والسادس والسابع والثامن حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج

 رواية عهد الملك البارت الاول والتاني والتالت والرابع والخامس والسادس والسابع والثامن حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج

 

رواية عهد الملك البارت الاول والتاني والتالت والرابع والخامس والسادس والسابع والثامن حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج

يعني ايه خطيبي بيقولك بحبك؟؟؟ 

حنين بتوتر : والله يا عهد هو قالي كده وانا عملتله بلوك !! 

عهد بسخرية  : والله عملتيله بلوك ده بامارة حبيبي تجي نتغدى برة!!! 

حنين بصدمة : عهد انتيييي عرفتي منين؟؟؟ 

عهد : وهو ده المهم عرفت منين ؟؟؟.... حنين انتي صاحبة عمري ازاي تعملي فيا كده؟؟؟ 

حنين بدموع : عهد انا اسفة بس انا بحبه ومش عايزة اخسرك!! 

عهد بصدمة : بحبه ومش عايزة اخسرك!!!....يا بجاحتك يا شيخة مش عارفة ازاي كنت مصاحبة اشكال زيك!!! 

حنين بدموع : عهد ارجووكي اسمعييي.... 

سيبتها وخرجت جري بره المطعم لما حسيت دموعي هتخوني على حب عمري اللي طلع بيخوني ومع مين مع صاحبة عمري كمان!! 

ماما!!! 

بصيت لتحت لما حسيت بحاجه حضنتني لقيته طفل صغير نزلتله بهدوء  

: يا حبيبي انا مش ماما 

الطفل وهو بيعيط : يا ماما بابا هيضر..بني ارجوكي متخلهوش يضر..بني 

: يا حبيبي والله انا مش امـ... 

:وكمان بتتكلم مع ناس متعرفهاش وانا حذرتك قبل كده استنى عليا !!! 

الطفل مسك فيا بقوة واتخبى ورايا بخوف بصيت للراجل اللي زعق في الطفل شكله كان يخوف الصراحة وبعدين بصيت على الطفل بشفقة منظره وهو خايف يخلي اي حد يصعب عليه ما عدا كتله التلاجه اللي واقفة قدامي 

: اطلللللللع يا عمر من ورااااااها والا وربناااا لاااااحبسك في القبو في الضللللمة تاااااني والمرادي محدش هيخرررجك المرادي!!! 

عهد بمحاولة تهدئة : يا استاذ صلي على النبي مش كده ده طفل صغير اكيد مش قصده!! 

: وانتييييييي مااااااااالك؟؟! 

بصيتله بصدمة من وقاحته وكنت لسه هرد لقيته فك الحزام من البنطلون وبيشد في الطفل من ورايا اللي متمسك فيا بخوف ورفع الحزام عايز يضر..به 


بصيت حواليا بسرعة ولقيت طوبة حدفتها عليه........


ربنا يرحمك يا عهد كنتي واحدة كويسه 

الثاني 


البارت التاني 


نهاااااااااااارك اسووووود!!


قالها بالم وغضب وهو ماسك راسه اللي بينزل د.. م وعيونه بقيت حمراء من كتر العصبية بصت عليه بصدمة من هيئته وتلقائي لقيت نفسها بتجري 


: يا ماااااما اقفي شوية مش قادر اجري انا تعبت 

عهد بصدمة وهي بتبص وراها : انت جيت ورايا روح لابوك انت هتوديني في داهية وربنا انا مش امك!!! 

عمر ببكاء : يا ماما متسيبينيش لبابا هيضر.. بني وهيحبسني 

عهد بشفقة وهي بتمسح على شعره بحنية : متخافش يا حبيبي......مش هيعملك حاجه تاني .....انت عملتله ايه عشان يتعصب عليك للدرجادي؟؟! 


عمر بدموع : عشان تيته فتحتلي القبو لما حبسني و قالتلي اهرب لخالتك محدش غيرها هيحميك من اذى ابوك !! 


عهد بشفقة : يا حبيبي وهو حبسك في القبو ليه ؟؟؟ 


عمر بخيبة وهو بيمسح دمعته وبينزل وشه في الارض : عشان كنت خايف اروح الحمام لوحدي في الضلمة والنور مش بلحقه وكنت مزنووووق اوي فصحيته وهو محذرني مصحيهوش!!! 


عهد بحزن عليه وهي بتمسح على شعره : انا اسفة بس انا مش هقدر اعملك حاجه!!!...كفاية اني حدفتو بطوبة وممكن يعمل محضر عليا ...ولو خدتك ممكن يقول خطفتك....انا اسفة امشي لبيت خالتك زي ما جدتك قالتلك!! 


وبعدت ايديه اللي ماسكاها بقوة من ملابسها ومشيت وهو بينادي عليها بصوت عالي وهو بيعيط 

: يا مامااااا يا مامااااا ارجوكي متسيبنيييييش انا خايف يا ماااااااامااااااااا

صوته وهو بينادي عليها كان بيقطـ*ـع القلب بس هي فعلا متقدرش تعمله حاجه!! 


صحيت من النوم مفزوعة على صوت صريخ الطفل وهي بتلتقط انفاسها بصعوبة!! 

: ايه ده الساعة لسه اتناشر نفس الكابوس كل يوم ياريتني مسبتهوش وقتها بس مكنتش هقدر اساعده يارب يكون كويس!! 


: يا باباااااااااااا خلاص وربنا مش هكررها تاني ارجووووووك رجليااااا وجعوووووني!!! 

مالك بعصبية وهو بيمسك راسه من شده الالم اللي فيه : انزل والا وربنا لاضر...بك بالحزام!! 

امه وهي بتخبط الباب وهي سامعة صوت صريخ الطفل 

: افتححححح افتحححح الباب يا مالك عشاااااان خاطري يا عهد سيبه سيبه حرام عليك 

مالك بعصبية : يا امي متخبطيش والا وربنا لانزل عليه ضر..ب بالحزام!! 

الام بدموع و قلة حيلة وهي عارفة ابنها لما يتعصب : يارب انت ارحم الراحمين يارب كون في عونه ربنا يرحمك يا ملك ولو لسه عايشة يارب ترجعي عشان ابنك محتاجلك اوي !! 


عهد بفزع : ابنيييييي ابنييييي محتاجني بينده عليا!!...

الثالث 

:عهد مااااااالك بتصرخي افتحي البااااااب.....يا بنتي انتي كويسه؟؟؟ 


عهد وهي بتمسك راسها بألم : كويسه يا بابا

راشد بقلق : افتحي الباب طيب يا بنتي مش هرتاح الا لما اشوفك بعيوني 

عهد بتقوم وبتفتح الباب 

راشد وهو بيحتضنها بخوف شديد ويتفحصها بعينيه 

: مالك يا بنتي كنتي بتصرخي؟؟.....خضيتيني عليكي!!! 

عهد وهي ماسكه راسها : مش عارفه يا بابا شوفت راجل ووشه مش باين وطفل صغير ووشه مش واضح وانا معاهم والولد بيستنجد بيا وكان بيقولي يا ماما يا ماما يعني انا ابقى امه وحسيت كاني امه فعلا وهو محتاجني وبينده عليا.!! 

راشد بتوتر : ده تلاقيه مجرد كابوس يا بنتي ولا فاكره الولد الصغير اللي حكيتي ليه عليه تكوني لسه حاسه بالذنب من ناحيته 

عهد بعدم اقتناع و تفكير : بابا هو انا قبل الحادثه كان عندي طفل ارجوك متخبيش عليا حتى لو جراله حاجه في الحادث

يهمني اعرف!!! 

راشد بتوتر وهو بيحاول يغير مجرى الحديث  : لا يا بنتي حاجه زي دي مش بتتخبى يعني وانتي مكنتيش متجوزة اساساً عشان يكون عندك طفل!!!....... روحي يابنتي نامي ربنا يهديكي متقلقنيش عليكي على اخر ايامي!!! 

عهد :  بعد الشر عليك ربنا يطول في عمرك يا بابا خلاص انا هدخل انام شويه ..... و بتقفل الباب

راشد بخوف وهو ماسك قلبه :  يارب مش عايز اخسرها تاني!!

عهد بتفكير من ورا الباب :  ياترى ليه بابا اتوتر كده وباين عليه بيكدب؟؟؟.... معقول اكون متجوزة فعلا وابني وجوزي ماتوا في الحادثه؟؟؟..... واكملت بعزم وهي بتضر..ب يدها......انا لازم ادور في الموضوع واعرف الحقيقة في حاجه مستخبيه ومش صح!!! 


مالك بسـ.ـكر وهو ماسك صورتها : وحشتيني يا ملك يا حبيبتي ليه سبتيني؟؟؟..انا ضعت من بعدك يا ملك!!! 


ثم بدا في تذكر ذلك الحادث المؤلم الذي كان سبب في فقدانه لحبيبته !!


مالك بغضب وهو بيبص للطفل المسكين اللي نايم على الارض ومتكور على نفسه من البرد : هقتـ.. لك يا عمر هقتـ.. لك انت السبب!! 


وبيمسك المخدة من جنبه وبيخنـ..ق بيها الطفل المسكين اللي مش حاسس بحاجه حواليه.... 

البارت الرابع

  

: يا ولية يا خرفا.. نة انتييييييي فييييييين؟؟! 


:يا انسه مينفعش الطريقة اللي دخلتي بيها دي انتي ممكن تقطعي عيشي 

نهى بعصبية : انت عايز تمنعني ادخل بيت اختي؟؟؟..... واكملت بتهديد وهي بترفع سبابتها.. ابعد عن وشي عشان مخليش النهاردة اخر يوم ليك في الدنيا مش بس هنا!!! 

الحارس بخوف : يا انسه ارجوكي افهميـ... 

: ايه اللي بيحصل هنا.... وشهقت بمفاجاة وخوف...نهى!!! 

نهى بغضب : ايوه نهى مالك اتخضيتي كده شوفتي عفر.. يت؟؟؟ 

علياء في سرها : ياريتني شوفت عفر.. يت!!! 


* ملحوظة "علياء ام مالك"


نهى بعصبية : انا جاية اخد ابن اختي وماشيه مش عايزة كلام و جرجرة و مشاكل كتير  عشان متشوفوش وشي التاني روحي هاتيه 

علياء بتوتر : خديه بكره الصبح هو نايم دلوقتي اصل لا مؤاخذة في حد بيجي لحد الساعة واحدة !! 

نهى بعصبية وزعيق : قولتلك مش عايزة جرجرة وكلام كتير هاتي عمر انا عرفت ان ابنك الـ*** ضر.. به وانا مش هسكت عن حق ابن اختي !! 

علياء بصدمة وتوتر وهي بتحرك بؤبؤ عينيها : وانتي عرفتي ازاي؟؟؟...واكملت بشهقة.... انتي في حد من الخدم بينقلك اللي بيحصل!! 

نهى بتلقائية : ايوة طبعاً امال انتي فاكراني هسيب ابن اختي معاكوا في البيت عشان كام ورقة طلعتوهم زمان من المحكمة؟؟.....ثم اكملت بغضب وهي بتزقها...جرى ايه يا ولية هتقعدي ترغي معايا ابعدي انا هدخل اخده بنفسي!!! 

و بتروح غرفة عمر وبتزق الباب برجليها 

نهى بصدمة ثم اكملت بعصبية : ايه ده؟!!.....مش قولتيلي نايم جوه؟؟؟......فين عمر؟؟؟ 

علياء بصتلها بخوف وسكتت

نهى بزعيق : ما تررررررررردي!!!...... طب مترديش عليا انا اعرف بطريقتي!!....... يا صفييييييييييييييييييييييية 

دخلت صفية الخدامة وهي بتجري بخوف فهي عارفة غضب نهى كويس : ايوه يا انسه حضرتك ناديتيني؟؟ 

علياء بصدمة : انتي يا صفية اللي بتنقلي اسرارنا لنهى معقول!!! 

صفية بتنزل راسها باحراج 

: عمررررررررررر فييييييييييين؟؟؟ 

علياء اومأت لها بـ لا بخوف ونهى بصتلها والشر يتطاير من عينيها 

صفية بتوتر وخوف من غضب نهى : عند مالك بيه في الغرفة حابسو من وقت ما ضر... به!!! 

نهى بتخرج جري على طول لغرفة مالك 

علياء بتبص لصفية بخيبة وبتقعد على الكرسي وهي حاطة ايديها على راسها 

صفية بخجل وهي بتبص لعلياء : انا اسفه يا علياء هانم

علياء بغيظ : امشي يا صفية هاتيلي كوباية كركديه انزل بيهم ضغطي اللي علي ده 


نهى وهي بتخبط على باب مالك : افتح يا مااااااااااااااالك الباب عشان متصلش على الشرطة!!! 


مالك بيبص على الباب اللي بيخبط وبيرمي المخدة من ايده وبيمشي وهو بيطوح يفتح الباب 

مالك بسـ..كر  وهو بيبص عليها وبيحضنها : وحشتيني يا ملك ليه سيبتيني كل ده ؟؟؟ 

نهى بتديه الم وبتزقه بقوة لدرجه انه وقع على الارض : سكر.. ان يا ابن الـ ***

بعدها بتبص بصدمة وهي بتدور بعينيها على عمر 

: عمررررررررررر مستحيل لاااااااااااا

شافت طفل مش باين على وشه ملامحه من شده ازرقاقه ومرمي في الارض وهو فاتح ايديه كانه مستسلم لمصيره!! 

: مش وقته!! 

بتتفحص نبضه و بتشيله بسرعة وبتنزل بيه جري!! 


فتحت الباب براحة فتحة صغيرة بصت اتاكدت ان ابوها نايم وقفلت الباب تاني براحة .... 

عهد وهي بتتنفس براحة : الحمدلله نايم دلوقتي اقدر اطلع وادور براحتي في المخزن 

دخلت براحة وهي بتكتم صوت سعالها من كمية الغبار الموجود وقفلت الباب وراها وهي ماسكة الفلاش بتاع التلفون 

عهد بخوف : الارضية هنا خشب ولو طلعت عليها هيقع المخزن كله بيا !! 

بتحط طرف رجليها براحة وبتمشي وهي بتدور على حاجه تفيدها بتبص على صوره ابوها وامها اللي معلقة بحب 

: دي صورة ماما اد ايه هي جميله ربنا يرحمها هاخد الصورة دي اخبيها معايا !! 

بتاخد الصورة وهي بتاخدها لقيت صورة تانيه وقعت على الارض بترفعها وبتكمل تفتيش فجاة بترجع وبتمسك الصورة بصدمة : دي صورة الراجل اللي حدفتو بطوبة!!..ومين دي اللي معاه وشايله الطفل؟؟؟....معقول دي مراته!!....وده الطفل الصغير اللي كان بيندهلي ماما ولا واحد تاني؟؟....طب ايه اللي جاب الصور دي عند بابا؟؟..... في حاجه كبيرة مستخبية فعلا زي ما توقعت!!!...وبابا مخبي عليا حاجه!!...والراجل والطفل ليهم علاقه بيها!!

وبتفتح دولاب مليان ورق كتير وبتدور فيهم لحد ما تلاقي ظرف باسم المستشفى بتفتحه وبتشهق بصدمة 

: شهادة وفا..تي ازاي !! 

الخامس 


: شهادة وفا.. تي ازاي!! 


طب ازاي وانا عايشة؟؟؟....انا لازم ادور لسه!! 

ايه الملف ده؟؟؟....بتفتحوا وبتشهق بصدمة من محتواه 

: انا لازم اطلع من هنا بسرعة!!! 

بتحاول تفتح الباب اكتر من مره بس متفتحش بتشد اوكرة الباب بقوة فتتخلع في ايدها 

عهد بصدمة : الاوكرة انكسر.ت كده انا اتحبست ومش هطلع الا حد من برا يفتحلي الباب!!...اعمل ايه؟؟؟ 


قام رشيد من النوم على صوت الاذان صلى وراح عشان يصحي بنته كالعادة طرق على الباب عدة مرات فمسمعش الرد فقلق وفتح الباب 

: عهد بنتـ...ايه ده هي مش موجودة!!!... راحت فين؟!!.... معقول تكون!!... لا لا مستحيل!!!.

وبيروح جري على المخزن بتسمع عهد صوت خطواته فبتروح تتخبى جوه الدولاب 

رشيد بيفتح الباب وبيبص على الاوكرة اللي اتكسر.. ت فبيتاكد انها جوة!! 

رشيد بعصبية : اطلعي يا عهد من مكانك انا عرفت خلاص انك جوة!!! 

كانت سامعة صوت زعيقه وهي حاطه ايدها في بوقها بخوف عشان تكتم صوت شهقاتها 

رشيد بتعب بعد تفتيش طويل : يعني هتكوني روحتي فين؟؟؟..... معقول تكون هربت!!! 

كان لسه هيطلع بس سمع صوت كحة من الدولاب 

عهد بتتصدم والدولاب بيتفتح عليها 

رشيد بابتسامة نصر : عهد كويس اني لقيتك قبل ما تهربي!!... بيكمل وهو بيجز على سنانه....هاتي اللي في ايدك احسنلك!!! 

عهد بخوف : مستحيل!!!

وبتزقه وبتطلع من الدولاب جري 

رشيد بخوف وهو بيبص عليها : عهد متجريش الارض هنا مش ثابته وهتقـ..... 

: اععععععععععععععع

كان ده اخر صوت سمعه منها قبل الارض تقع بيها لانها كانت من خشب قديم 

: بنتييييييييييييييييييي!!! 


: الحمدلله قدرنا ننقذه في اخر لحظة بس انا مضطر اعمل بلاغ لانه واضح انه بيتعرض للعنـ*ـف!!

مالك وهو بيمسكه من جاكيته: الله قولتلي اسمك ايه؟؟؟ 

الدكتور بخوف : حضرتك مينفعش اللي بتعمله ده!!! 

مالك بحدة : اسمك!! 

نهى بعصبية : وهو انت فاكر انك لو خوفته ومعملش بلاغ كده عدت خلاص انا هعمل فيك بلاغ!!! 

مالك بعصبية : انتي مين مسلطك عليا يا وش النحس انتي عايزة تتخانقي وخلاص اتكتمي احسنلك!!! 

الممرضة بتوتر وهي شايفه مالك ماسكه : دكتور محتاجينك في غرفة العمليات بسرعة!!! 

مالك للممرضة : دكتور البهايم ده اسمه ايه؟؟؟ 

الممرضة بخوف من نبرته : يا.. سييـ.. ن اسمه دكتور ياسين 

مالك وهو بيجز على سنانه : لو عايز الباقي حياتك يبقى ماشوفش وشك في حته تاني!! 

ياسين بهروب : حا...ضر حا.. ضر 

وبيجري من قدامه بسرعة و الممرضة معاه 

نهى بزعيق : هي بلطـ*ـجة وخلاص انت ماشي تمو.. ت في خلق الله؟؟؟.... وبتمسك التلفون.... وربنا لبلغ عليك واعمل عليك تلاته محاضر!!! 

مالك ببرود : اللي عند اعمليه!!! 

شيريهان بعصبية وهي بتسحب التلفون : مش هتعملي اي بلاغ او محضر!!! 

نهى بعصبية وزعيق وهي بتخبط في الحيطة : ايه الكلام ده ياماما؟؟؟... ازاي معملش محضر؟؟؟...ده كان عايز يمو*ته المرادي!!! 

موظفة الاستقبال : معلش يا جماعة بس صوتكم عالي وفي مرضى ممكن تخر.... 

نهى بعصبية لدرجة عيونها بقيو حمر : اخفي من وشي دلوقتي!!! 

الموظفة اول ما شافت كده انسحبت على طول وهي بتجري 

مالك بعصبية : مكنتش في وعيي!!..كنت سكر*ان!!! 

نهى بسخرية واستفزاز : بجد كنت سكر*ان!!....لا اذا كده خلاص انت مظلوم حقك عليا ظلمتك!!...نستناك المرة التانيه لما تسكـ..ر وتمو*ته!!! 

مالك بعصبية وهو بيرفع ايده عشان يضر*بها بالالم : انتي انسانه مستـ.. 

نهى بتمسك ايده وبتكمل بعصبية : ايدك!!!.... انا نهى مش ملك عشان اخليك تمد ايدك فاهم؟!! 

شيريهان بعصبية : بس انتو الاتنين خلاص خلاص !! 

نهى : يا ماما بس... 

شيريهان : انتي تخرسي خالص!!.. عايزة تدخلي الراجل السجن ويبقى الولد ملوش ام ولا اب؟؟؟ 

مالك بشماته : انا بقول كده برضو!!! 

نهى بغيظ وضحكة سخرية : مش لما يكون راجل الاول؟!! 

اتعصب مالك جامد وكان لسه هيرد عليها بس قاطع كلامه كلام امه اللي خلاه يتعصب اكتر!! 

 : علشان كده انا و شيريهان قررنا نجوزكوا لبعض!!! 

نهى بسخرية : ههههههه بقيتي تخرفي يا مرا يا عجوز على اخر ايامك بس انا مش حمل شيخوختك دلوقتي!! 

بتلاقي امه وامها بيبصولها بجدية فبتكمل بعصبية 

: مستحيل اتجوزه!!!...... ده عند امه!!! 

مالك بعصبية : بس بقى انتي غلطتي في امي كتير!!!.....وانا ساكتلك من بدري عشان معترف بغلطي!!!..بس تتمادي هنا مش هسمحلك!!!.. بعدين مش انتي اللي ترفضيني انا اللي رافضك!!!...امشي شوفي خلقتك في المرايا ده انتي شبه واحد صاحبي!!!....ولسانك عامل زي سواقين التكاتك!!! 

علياء : مالك لو متجوزتهاش هسيبهم ياخدوا عمر!!... مش لاني كل مرة بخرجك واسطات عشان ابني اني هسكت عن حق عمر!!!....عمر يبقى حفيدي برضو!!...ونهى هتعرف تاخد بالها منه وهتعامله كويس!!! 

مالك بيخبط ايده في الحيطة بغضب وبيسيب المستشفى كلها 

نهى بعصبية : وانا استحالة اوافق اتجوزه!!! 

شيريهان : وصاية عمر عنده عشان كده لازم تتجوزيه !!!...لو متجوزتيهوش ولا انتي بنتي ولا اعرفك!! 

ننهى وهي بتربع ايديها وبتلف وشها الناحية التانيه : رضو مش هتجوزه!! 


:الميكب تحفة اوي بس ابتسمي عشان اخدلكم صوره مالك مكشرة كده؟؟! 

نهى بعصبية : غوري من وشي عشان مطلعش فيكي عفار..يتي!! 

مالك وهو بيجز على سنانه : اكتب الكتاب بسرعة يا شيخنا !!!

 الماذون بيعمل كل الاجراءات وجاء عشان يقول جملته الشهيرة 

بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خيـ... 

: وقفوا الجوازة دي باطلة مينفعش واحده تتجوز جوز اختها وهي عايشة!!!...  

السادس 


: وقفوا الجوازة دي باطلة مينفعش واحده تتجوز جوز اختها وهي عايشة!!!


الكل بيبص لمصدر الصوت بصدمة 


مالك بعصبية وهو بيتجه نحوها وهو رافع ايده عشان يضر*بها بالالم : هو انتييييييييي!!! 

علياء بعصبية : ابعد عنها يا مالك خلينا نفهم هي بتقول ايه!!! 

نهى بفرحة ولهفة : ايه!!!...انتي بتقولي ايه؟؟؟....اختي عايشة!!!.......طب هي فين؟؟؟ 

عهد : انا ملك!!! 

الكل بصدمة : اييييييييييييييييه!!! 

مالك بعصبية : انتي عايزه تشتغليني يا بت انتي؟؟؟ 

عهد بدموع : مالك صدقني دي انا حبيبتك ملك 

مالك بثبات : البنت دي كدابه دي مش ملك ْ!! 

عهد بدموع : انا ملك يا مالك بس بسبب الحاد*ثة اللي حصلت وشي اتشو..ه وعملت له عمليه تجميل!!! 

شيريهان بدموع وهي بتحضنها : انتي بنتي ملك انا مكنتش قادرة اصدق انك مو*تي يا بنتي!!! 

نهى بغضب : وهو اي حد يقولك انا بنتك تصدقيه يا ماما دي مش ملك!!!......واذا انتي ملك كنتي فين طول الفترة اللي فاتت؟!! 

عهد بتوتر : كنت في غيبوبة!!!

مالك بعصبية : كلامك كله واضح انه كدب في كدب!!!....مش انتي نفسك اللي شفتك من كم يوم وحدفتيني بطوبة؟؟!...انا بقى عايز اعرف مين اللي زقك علينا!!!...وايه اللي خلاكي تكدبي!!! 

عهد بتمثيل وكدب : ايوة انا يا مالك!!!....بس لما صحيت من الغيبوبة وقتها كنت فاقدة ذاكرتي!!!....كان ده ساعة ما تقابلنا من كام يوم!!!....ولولا اني وقعت على راسي مكنتش هفتكر حاجة!!! 

مالك : وانا ايه اللي يخليني اصدقك؟!! 

عهد باصطناع الصدمة : ايه اللي يخليك تصدقني يا مالك ؟؟!... الكلام ده يطلع منك انت يا مالك!!...ده حتى عمر لما شافني في الشارع حس بيا وعرفني امه وانا معرفتوش ساعتها!!!.... وانت محستش بيا!!! 

علياء بتصديق : عمر شافك في الشارع وقالك ماما؟؟! 

عهد وهي بتنزل دموع : اه بس معرفتهوش ساعتها لاني كنت فاقدة الذاكرة!!! 

علياء وهي بتمسح دموعها : متزعليش يا قلبي المهم انك رجعتي!!!.... انا دايما كنت ادعي من ساعة ما اختفيتي في الحاد*ثة وملقوش جثـ*تك انك تكوني عايشة وربنا استجاب لدعايا الف حمد وشكر ليك يارب!!! 

نهى بتبصلها بشك بس ما بتعلقش!!! 

الماذون : معلش يا جماعة دلوقتي في كتب كتاب ولا لا لاني مستعجل !!! 

شيريهان بفرحة : لا خلاص امشي يا شيخنا مراته ورجعت!!! 

عهد : لا في كتب كتاب!!! 

علياء باستغراب : كتب كتاب مين؟؟؟

عهد بتوتر : كتب كتابي انا ومالك!!! 


رواية عهد... الملك 

البارت السادس


البارت اللي بعده تحت ⬇️⬇️


: كتب كتابي انا ومالك!!! 


نهى بشك : ماانتي ومالك متجوزين!!! 

عهد بتوتر : ليا سنتين الكل كان فاكرني ميـ*ته عشان كده يعني عشان قلبي يكون مطمن!!! 

مالك بغضب : انتي كدابة ولو كان عندي ربع شك انك صادقة اتاكدت بطلبك انك كدابه!!! 

علياء بحدة : مالك!!!.... ملك عندها حق وهي مش غلطانه في طلبها وده حقها!!!... اكتب الكتاب يا شيخنا!!! 

مالك بعصبية : يا ماما دي كـ...

علياء بغضب : اخرس 

وكتبوا كتابهم 

شيريهان وهي بتودعها : مع سلامة يا بنتي بس انا ونهى لازم نروح عشان ابوكي انتي عارفاه مقعد ومحتاج مساعدة....والا لو عليا كان قعدت معاكي لحد بكرة....واحشاني حتى وانتي واقفة قدامي!!! 

عهد بتحضنها بتوتر وهي بتنزل دموع كدابه : عارفة يا ماما عارفة....وهو برضو واحشني هبقى اجي اشوفه!!! 

نهى بخبث : امشي انتي يا ماما انا عايزة اقعد مع اختي ملوكة وبكرة هبقى اجي!!! 

عهد بتوتر وخوف من نظرات نهى : ايوة يا ماما خليها تقعد!!! 

شيريهان : لا يا بنتي تبقي تباتي معاها يوم تاني البنت لسه جاية واكيد واحشة جوزها وابنها عايزينها 


نهى بتتغاظ وبتمشي مع امها وعهد بتتنهد براحة

علياء بحب : اطلعي يا حبيبتي ارتاحي في اوضتكم!!! 


مالك كان بيبص عايز يشوف اذا طلعت الاوضة تبقى ملك واذا معرفتش تبقى مش ملك فعلا!! 

عهد بتهرب لانها مش عارفه الاوضة : عايزة اشوف عمر الاول هو فين؟؟؟ 

علياء بتوتر : هو بصراحة....في المستشفى!!! 

عهد باصطناع الصدمة والخوف : ايه!!!.... في المستشفى!!!..... ليه؟؟؟... هو فيه ايه؟؟؟....انا رايحة لابني خدوني لابني!!! 

علياء : تبقي تروحي بكرة هو كويس والدكتور طمنا عليه 

عهد : انا مش هرتاح الا لما اشوف ابني بعيوني!!! 

علياء بتتنهد : خلاص خدها للمستشفى يا مالك!!! 

مالك : بس يا... 

علياء بحدة : مبسش انا قولت خدها يعني خدها!!! 


في العربية

عهد بدموع وهي بتفكر : يالهوووييي معقول يكون في المستشفى بسببي؟؟؟...كان بيستنجد جامد بيا بس انا سيبته!!!....ياريتني ماسيبته!!! 

مالك لاحظ انها بتعيط فبدا يصدق انها ملك بجد 

: خدي المنديل امسحي دموعك 

عهد بدموع : هو دخل المستشفى ازاي؟؟؟ 

مالك بيسكت باحراج وبينزل راسه 

عهد بصدمة : انت !!!...معقول تكون ضر*بته فعلا؟؟!....ده ابنك!!! 

مالك بندم : مكنتش في وعيي كنت سكر..ان وخنقـ.. ته!! 

عهد بتشهق بصدمة وبتفكر وجسمها بيرتعش بخوف : ده ابنه خنـ..قه امال انا لو عرف هيعمل فيا ايه؟؟؟ 

مالك : انزلي وصلنا!!!

وبيفتح لها باب العربية وبتنزل وبيدخلوا عمر اول ما بيشوفها 

: مااااااااااامااااااااااا!!! 

عهد بتمشي ناحيته بتوتر وبتحضنه وبتكمل بتمثيل : انت كويس يا حبيبي؟؟؟ 

عمر بفرحة : ايوة انا بقيت كويس من بعد ما شوفتك!!! 

مالك : انا هروح اشوف الدكتور لو وافق نخرجه معانا بالمرة 

عهد بتومئ له ومالك بيخرج والدكتور بيديه الاذن انه يخرج 

: ايه ده مالك!!! 

مالك بيبص لمصدر الصوت وبيبتسم بفرحة : ايه ده كارم!!! 

كارم وهو بيحتضنه : وحشتني يا راجل ايامك!!!

مالك بفرحة: وانت برضو...بس ايه بتعمل هنا؟؟؟ 

كارم : شكل الهندسة لحست دماغك...نسيت اني دكتور!!!..انا شغال هنا انت ايه اللي جابك؟؟؟ 

مالك : ابني تعب شويه فجبته هنا!!! 

كارم بصدمة وفرحة : ابنك!!!....انت اتجوزت وخلفت!!....يا راجل!!!.....ياااه اخر مرة شوفتك قبل 7 سنين!!!شوف السنين عدت ازاي!!. 

مالك بتفكير للورا : وعدت بسرعة اوي فعلا!!!...وانت يا يا ابني اتجوزت ولا لسه؟؟؟ 

كارم : خطبت 

مالك : مبروك ربنا يتمم لك على خير يا صاحبي....ابقى اعزمني!!! 

كارم : اكيد طبعا انت اول المعزومين...بس اخد منك نمرتك لان اللي معايا انت قفلتها من زمان اوي!!! 

مالك : اه اكيد.. خد..... استاذنك بقى اتاخرت على مراتي وابني!!! 

كارم : لا انا رايح معاك اسلم واشوف ابنك واشوف مين تعيسة الحظ اللي رضيت بيك

مالك بضحك : هههه دي يا بختها.... يلا بينا 


كانت قاعدة جنب الطفل الصغير على السرير وهي مستنيه مالك يجي عشان يمشوا بتلاقي الباب بيتفتح بتبص بصدمة للدخل من باب 

مالك وهو بيحط ايديه على كتفها : اعرفك مراتي وام ابني ملـ..... 

ملحقش يكمل كلامه لانه لقي صاحبه ضربه بوكس قوي 

كارم بعصبية وغيرة : انت اتجننت يا مالك؟؟؟...دي خطيبتي!!!.... 

انت اتجننت يا مالك؟؟؟... دي خطيبتي!!! 


مالك كان لسه هيرد له البوكس بس تنح بصدمة من كلامه 

مالك بصدمة : خطيبتك ازاي؟؟؟.... دي مراتي!!! 

كارم بغضب : نعم؟؟؟.... هو انت بتستعبط؟؟؟.... عهد ما تقولي حاجه!!! 

عهد بتوتر : مااااالك يبقى جوزي!!!....انا معرفكش!!! 

كارم بصدمة : عهد انتي اتجوزتي!!!...بعد كل سنين الحب دي؟؟؟.....وانتي بتنكري انك تعرفيني ليه؟؟؟... بعدين ازاي تتجوزيه وانتي مخطوبالي؟؟؟ 

مالك بيقف محتار مش عارف يصدق مين كارم اللي مُصر ان دي خطيبته عهد...ودي اللي بتقول انها ملك مراته ومُصرة على موقفها!! 

مالك بهدوء : طب معاك حاجه تثبت انها خطيبتك؟؟؟ 

كارم وهو لسه بصدمته : معايا صور الخطوبة !! 

مالك وهو بيبص على عهد بنظرات تمنت لو الارض انشقت وبلعتها ولا شافتها 

: وريني الصور دي؟؟؟ 

كارم بيفتح تليفونه وبيوري مالك الصور اللي بتكون فعلا معاه عهد فيها وهو بيلبسها الخاتم 

مالك وعيونه بتطلع شرار بيتطاير 

: ده ايه؟؟؟ 

عهد بتوتر : بصرااحة انا اتخطبتله لما كنت فاقدة الذاكرة!!! 


مالك بهدوء قبل العاصفة : الصور دي من ثلاثه سنين!!!...شوفي التاريخ مكتوب اهو...والحاد*ث من سنتين...هوا انتي بتشتغليني؟؟؟....قدامك دقيقيتين تعترفي فيهم بالحقيقة!!...مين اللي زقك عليا؟؟؟...والا تقولي على نفسك يا رحمن يا رحيم!!!....وبرضو هعرف الحقيقة !! 


عهد بتوتر وخوف : الحقيقة انا مش ملك مراتك!! 

مالك بعصبية : ما انا عارف انك مش ملك مراتي!!...انا عايز الحقيقة كاملة!!!....وليه كدبتي؟؟؟...وانتي مين؟؟؟...ومين اللي باعتك ليا؟؟؟ 

عهد بدموع وهي بتقعد على الكرسي : خلاص مصيرك كده او كده تعرف الحقيقة هي.......... 


: الحقيقة انا مش ملك مراتك!! 


مالك بعصبية : ما انا عارف انك مش ملك مراتي!!...انا عايز الحقيقة كاملة!!!....وليه كدبتي؟؟؟...وانتي مين؟؟؟...ومين اللي باعتك ليا؟؟؟ 

عهد بدموع وهي بتقعد على الكرسي : خلاص مصيرك كده او كده تعرف الحقيقة..كل حاجه بدات  قبل سنتين!! 


كانت سايقة العربية باقصى سرعة عشان متاخره و مثبته التلفون بكتفها وهي بتتكلم وايد بتاكل بيها والايد التانيه بتسوق بيها 

: ايوة يا بابا خلاص خلاص وربنا قربت اوصل!!! 

رشيد بعصبية : يا عهد مش ممكن كل يوم على نفس الموال!!!....بتتاخري في المواعيد!!!...و بتطلعي بدري!!!...واغلبية الوقت لما احتاجك مش بلاقيكي في اوضة الكشف!!!..مش عشان انا المدير تستهتري كده بالشغل وتستهيني بالمرضى!!!...انتي حالفة قسم طبي على فكرة !!! 

عهد بملل : يووووووه يا بابا خلاص والل... اععععععععع


: عمرررررررر اقف متجريش في الطريق!!! 

: ماما انا عايز الحق العربية بتاعت الايس كريم !! 

ملك : يا عمر هجبلك الايس كريم والله بس متجريش ! 

عمر وهو بيجري و بيبص على عربية الايس كريم وهي في الجزء التاني من الشارع : يا ماما العربية على الناحية التانيه لازم نعدي تعالي وراياااااا بسرعة قبل ما تمشي العربية !! 

ملك بخوف وهي بتبص للاشارة : يا عمر الاشارة فتحت متجريش وتعدي امسك ايدي .... بتبص بتلاقي عربية جاية بسرعة وفي نفس الوقت عمر بيعدي الشارع وهو بيجري!! 

: عمرررررر خد بالك العررررررررربية!!! 

بيبص عمر على العربية اللي خلاص هتصدمه فجاة بيحس بحد بيزقه بسرعة وبيقع على الارض بقو..ة بيبص وراه

عمر بصدمة : مااااااااااااااماااااااااااا!!! 

شاف امه واقعة على الارض سايحة في د.. مها بعد ما زقته عشان متصدمهوش السيارة وصدمتها هنا وواحدة تانيه مع امه!! 

عمر بخوف وهو بيبكي وبيهز امه : ماماااااا ردي عليا انا خايف !! 

بس امه مكانتش بترد عليه 

عهد بهمس وهي بتبص عليه بالم قبل ما تغمض عيونها : مساعدة مساعدة روح دور على اي حد يجيب مساعدة... وبتغمض عيونها 

وعمر بيجري يفتش على اي حد هنا عشان يجيب مساعدة 


رشيد بخوف : عهدد بنتي حصلت لها حاجه مش كويسه كانت بتكلمني فجاة صرخت وسمعت صوت خبطة قوية وتاني التلفون فصل ومش بترد عليا!! 

كارم بخوف : ايه!!!.... احنا نروح بالطريق اللي بتيجي بيه عهد وان شاء الله نلاقيها كويسه!!! 

وبيروحوا وبيلاقوا عهد وملك مكان الحاد*ثة وبياخدوهم بينقلوهم بسرعة المستشفى 


كارم وهو دكتور جرا..حة القلب في المستشفى : دكتور القلب اتضرر اوي عند عهد لازم نلاقي لها قلب متطابق بسرعة والا هتمو*ت!! 

رشيد بخوف وهو بيبص ناحية ملك اللي الاجهزة محاطة حواليها : خد قلب دي!! 

كارم بصدمة : انت بتقول ايه يا دكتور؟؟؟... انت اتجننت!!... عايز تمو*ت واحدة مش في وعيها عشان تنقذ بنتك!! 

رشيد وعيونه اتحولت لحمراء : هيييي اصلا واحدة ملهاش حد!!...وكده كده شكلها هتمو*ت فاحسن نستفيد منها!!..وبرضو تاخد مبلغ حلو !! 

كارم بخوف على عهد وتفكير : خلاص تمام!! 


وعملوا العملية او بالاصح مو*توا ملك عشان ينقذوا عهد

كارم بخوف : احنا هنطلع الجثـ*ـة دي ازاي دلوقتي بدون ما نطلع شهادة وفا..ة؟؟.. او حد يستلم من اهلها يستلم الجـ..ـثة؟؟ 

رشيد بتفكير : طلع شهادة الوفا*ة باسم عهد وانا هتصرف في الباقي !! 

كارم : تمام!! 

وبيطلع شهادة الوفا.. ة باسم عهد وبيد..فنوا الجـ..ـثة وبعدها على طول رشيد بيبيع المستشفى كلها وبيختفي من الانظار 


مالك بيبرق عيونه بصدمة من الكلام اللي سمعه وهو بيحاول نظره من عهد اللي بتبكي بحر*قة الى كارم اللي بيبصله بأسف و بندم !! 

فجاة بينزل بيقعد على الارض ورجليه مش شايلاه وهوا على نفس الحالة 

: يعنييييييييي ايييييييييه؟؟؟...يعنييييييييي ملك ما*تت خلاص؟!!مش هترجع تاني؟؟؟...انا كنت فاكر انها هترجع!!

عهد بشفقة وهي بتبصله :انا مكنتش اعرف بحاجه!!..انا كنت بهلوس بعمر كل يوم في المنام!!..وهو بيعيط يا مامااااااا!!..كنت فاكرة اني امه وانا فاقدة الذاكرة وبابا مخبي عليا!!...فطلعت على المخزن وعرفت هناك كل الحقيقة!!..بس لما ذاكرتي رجعتلي لقيته ده هوا يوم الحاد..ثة وهو بيعيط على امه !!.... فحسيت بالذنب فقررت باني اعوضه عن حنان الام اللي فقده بسببي خصوصا انه شافني يوم الحاد..ثة وشكله لسه فاكر الحاد..ثة و اني كنت مع امه!! 


مالك بيبص لها بسرحان وهو مش عارف يقولها ايه فاق على سرحانه على صوت كارم 

: مالك سامحني وربنا مكنتش اعرف انها مراتك او انها تقربلك كان كل همي وقتها انقذ عهد!!

مالك بغضب وعيونه اتحولت لحمراء كانه دلوقتي استوعب الكلام وفاق : تنقذها؟؟؟....عايز تنقذها على حساب حياة انسان تاني؟؟؟...انت فاهم انت بتقول ايه؟؟؟...انت انتزعت قلب بني ادمة حية بايدك النجـ*سة دي ومو*تها وتبرر ذنبك بده؟؟؟ 

كارم بندم وهو منزل راسه : سامحني يا مالك بس انت متعرفش انا بحب عهد لاي حد انا فوت مرحلة الحب والعشق كتير انا اد*منتها وبقيت عاشق ولهان !! 

مالك : انت عشان بتحبها ومتقدرش تخسرها مو*تت واحدة وحسرت عليها الناس اللي بيحبوها وميقدروش يخسروها برضو !!....جوزها.....وابنها حرمته من امه...وامها ...واختها...وابوها اللي فقد النطق من الصدمة لما بنته اختفت وابنها رجع بيعيط وهدومه متغرقة د.. م وهو بيحكي على اللي حصل واحنا مش لاقيينها!!...انت عارف انت ممو*تهاش هي بس انت مو*تنا كلنا بالحياة!!!....لما بقيت معيشنا واحنا مش عارفين هي حية ولا ميـ*ـتة !!...لحد يومنا ده كنا بندور عليها !!


مالك اتصل بالشرطة اللي جات واخدت كارم و رشيد وبعد ما حققوا واخدوا اعترافات عهد اللي قررت تعمل الحاجة الوحيدة الصح في حق ملك حكم عليهم بالاعد.. ام!! 


عهد كانت قاعدة وهي بتلعب عمر وجات نهى داخلة ووقفت قدام عهد ورفعت ايدها تجاه عهد اللي غمضت عينيها وحطت ايديها على خدها بس اتفأجات بنهى بتحضنها وتعيط عهد حاوطتها بايديها وبادلتها الحضن ونهى اتفتحت في العياط 

: حقك عليا انا السبب في كل اللي انتو فيه!! 

نهى وهي بتبصلها : انتي كان ممكن تسكتي عشان هو ابوكي وخطيبك!!بس انتي عشان واحدة كويسه قررتي تقفي مع الحق!!..انتي ملكيش ذنب!!... انت واحدة كويسه وانا حبيتك!!.... اعتبريني اختك الكبيرة زي ملك!! 

عهد اتصدمت لانها عارفة طريقة نهى وكانت متوقعة منها ردة فعل غير دي تماماً  !! 

عهد بابتسامة : احلى اخت في الدنيا !! 

عمر وهو بيشدها بقوة من حضن نهى : يا ماما يلا نكمل لعب !! 

: حااااااااااضرررررررر حااااااااااااضررررررر

: مش هتعرفيييييي تمسكينيييييي هههههههههههه

: استنى عليا لما امسكك يا عمرررررر!!! 

: هيهيهيهيهيهيههيييييي

: عهد وعمر استنوووووني انا جااااااية العب معاكووووو!!! 


شيريهان وهي بتمسح دمعتها 

علياء وهي بتطبطب عليها : هي في مكان احسن دلوقتي!!!

شيريهان : حسبي الله ونعم الوكيل في مين كان السبب!! 

علياء : بس عهد ملهاش ذنب بجد وانتي شوفتي انها بنفسها شهدت عشان حق ملك مع انها عارفة انهم. هياخدوا اعد*ام!! 

شيريهان : بس انا مقصدش عهد بالعكس هي بنت كويسه وطيوبة وانا فرحانة بوجودها شوفي نهى بقالها سنتين مشوفتهاش بتضحك او بتتكلم بدون دبش بالحنيه دي!!... ونفس الكلام عند عمر!!!..اللي ما صدق لقي له ام تهتم بيه وتحبه وتعوضه عن امه واحتياجه ليها !! 


: خلاااااااااص ياااااااا نهى مسكتتتتتك بطل غش بقى دورك عشان تجري وراناااااا!!! 

وتعالت اصوات ضحكاتهم بسعادة بصلهم مالك اللي قافل على نفسه في الاوضه من وقت ما عرف بمو..ت مراته من البلكونة بابتسامة وهو ملاحظة عمر اللي بيضحك من قلبه لاول مره من سنتين 


: هههههههههه يامااااااااامااااااااا خلاااااااااص هههههههههه ماتتغدغينيش مششششش قااااااااادرررر بطنيييي ههههههههه خلاااااااااص خلاااااااااص استسلمممممم !!

نهى وهو بتنطط بسعادة : فزززززززززناااااااا!!! 


مالك بصلهم بابتسامة اللي سرعان ما اختفت اول ما لقي عهد خدت بالها منه وقفل البلكونة ودخل عهد اتنهدت بحزن بس اتفأجات لما سمعت صوته وراها 

: ممكن العب معاكوا؟؟؟ 

عهد وهي بتبصله بصدمة وابتسامة : ااا-ااااا اكييييد طبعاً!! 

نهى بتفكير وهي بتمسك الربطة بايدها : غمض عيونك وحاول تمسك حد فينا!! 

مالك بياخد الربطة وبيغمي عيونه وهو بيحاول يمسك حد فيهم نهى بتبتسم بخبث وبتغمز لامها وبتزق عهد تجاه مالك وبتتصدم فيه ومالك بيمسكها بسرعة وهو بيفتح عيونه وعيونهم بتتلاقى وبيسرحوا في عيون بعض....ومن هنا كانت البداية لقصة حب جميله.

يتبع 


🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇

من غير ماتدورو ولاتحتارو جبتلكم أحدث الروايات حملوا تطبيق النجم المتوهج للروايات الكامله والحصريه مجاناً من هنا


وكمان اروع الروايات هنا 👇

روايات كامله وحصريه من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

تعليقات

التنقل السريع
    close
     
    CLOSE ADS
    CLOSE ADS