رواية إمبراطور الصعيد الحلقه الثامنه بقلم إيمان وائل حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

رواية إمبراطور الصعيد الحلقه الثامنه بقلم إيمان وائل حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

رواية إمبراطور الصعيد الحلقه الثامنه بقلم إيمان وائل حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات


يفتح اسر الباب وتعلو الابتسامه المزيفه وجهه شهد

الجد : تمام يا ولدي

اسر: ايوة يا جدي

تزغرط فتحيه بصوت عالي

فتحيه : الف مبروك يا ولدي ومبروك يا بتي

شهد بابتسامه حزينه : الله يبارك فيكي

الجد : يلا يا فتحيه سيبي العرسان لوحدهم وتعالي نشوف فارس

فتحيه : حاضر يا عمي

يغلق اسر الباب

اسر : عرفتي ان كان لازم اعمل اكده انا مجبرتكيش علي حاجه ان عملت اكده عشانك

شهد بغيظ : اومال لو جبرتني كنت عملت ايه

اسر بسخريه : ما انتي عارفه علي العموم جهزي نفسك

شهد : ليه

اسر بغمزة: هنسافر نجضي شهر العسل

شهد : لا واللهي عايز امك تجتلني لو طلعت من اهنه وبعدين الحاجات دي تجليع بتوع البندر ولا عشان انته روحت مصر بجيت ذيهم 

اسر  باستفزاز: ايوة بجيت ذي بتوع البندر وعايز اجضي شهر العسل مع مرتي عندك مانع حته لو عندك مانع هخدك غصب اما امي انتي متجوزني مش متجوزة امي 

شهد : طب انته هتودينا علي مصر صح

اسر بغضب: انتي مفيش في دماغك غير مصر له مش هتعتبي مصر هنروح شرم الشيخ

شهد  باستغراب:  شرم الشيخ

اسر بخبث: ايوة وتشوفي البنات اذاي واتعلمي يمكن تنفعي

شهد : تجصد ايه 

اسر  بخبث: لما نروح هعرفك 


تخرج فتحيه والجد من غرفه فارس

فتحيه :الحمد لله فاضل نطمن علي نهال بس اني مش مرتاحه لبت الابنودي دي

ياسين : ليه

فتحيه : انته عارف اني مبحبش العيله دي واسر وفارس وافج ل مكنتش وافجت نهائي رميت بتي الوحيده بيدي  في النار عشان ولادي

ياسين : وده واجته اني عارف بتفكري اذاي

فتحيه :مبحبش البدل انته عارف ان وراها مشاكل كتير لو حاتم زعل نهال مش هتحمل ميراث ولو فارس زعل ميراث حاتم هيعكنن علي بتي وهي يا حبه عيني هبله

ياسين : يا بتي دول لسه عرسان ليه الفال الوحش ده 

فتحيه : بهي دي الحجيجه 

ياسين : كل حاجه في وجته

فتحيه : برده مبحبش ميراث  هتحملها بس عشان بتي


وفي غرفه فارس

كانت ميراث خجله من فارس

ميراث بخجل : انزل احضرلك الفطار

فارس : له خليكي ارتاحي انتي هما لما يجهزوا هينادوا علينا

ميراث : طيب 

يسكت الاثنان

فارس في خاطره افتح معاها كلام اذاي اتكلم دي مرتك يا غبي

فارس: بصي يا ميراث اني هحترمك وهشيلك فوج راسي بس عندي طلب منك

ميراث: جول

فارس: عايزك تكسبي امي وجدي ومتزعليش من كلامهم هتلاجي امي بتحدت مع شهد ومتعصبه منها متتدخليش بينهم خليكي في حالك هما اكده دايما امي جلبه طيب بس مبتحبش حد يعاندها اي مشكله اهنه متدخليش فيه عشان متجلبش عليكي ولو امي عصبت عليكي استحمليها ومترديش ولا تعندي جصدها هي هتأخد وجت لحد اما تتعود عليكي

ميراث بابتسامه : حاضر بس سؤال

فارس: اتفضلي

ميراث: ليه مش عايزني ادخل بين شهد وامك 

فارس: عشان هما الاتنين نجر ونجير دايما بس امي بتعتبر شهد بنتها انتي لو جولتي حاجه عن شهد لامي امي هتأكلك لانها هي الي مربيه شهد غير ان انتي عارفه الي حصل من زمان بين ابوكي الله يرحمه وعمي الله يرحمه

ميراث بحزن : الله يرحمهم

فارس بابتسامه حنونه : انا عارف انك ملكيش ذنب في الي حصل وانا هشيلك فوج رأسي

ميراث بابتسامه : ان شاء الله ربنا يجدم الي فيه الخير وحاول اكسب الكل متحملش هم

فارس : ان شاء الله


وعند نهال

نهال : يا حاتم اصحا

حاتم بنعاس : كمان خمسه

نهال : هو مين الي المفروض يصحي التاني

حاتم : يا بت المخروبه سيبني خمسه

نهال  بعصبيه: انته بتشتم ليه دلوجت اني غلطانه اني بصحيك كنت بتخيل انك هتبجا ذي المسلسلات وتصحني وانته بتلعب في شعري وتقول صبحيه مبركه 

حاتم بسخريه : يخرب بيتك انتي مبتخجليش 

نهال بخجل : يعني مش لازم اتعود عليك عشان اعرف اكمل معاك

حاتم : تتعودي اه بعدين

نهال بعصبيه : انته بتعملني كده ليه هو انا جولت حاجه غلط متزعلش مش هكلمك تاني 

تنهض من مكانها والدموع تنهمر من عيناها

حاتم في خاطرها هي ماله دي انا مبعرفش اتعامل مع حريم 

ينهض من مكانه ويدلف الي الحمام يأخد دوش ويلبس هدومه ويطلع يلاقيها لسه بتعيط

حاتم : انتي يا مجنونه انتي لسه بتعيطي

نهال : اني مش مجنونه ومتحدت وياي تاني اني مخصماك

يقف مذهول من كلامها فتلك اول مرة تكلمه فتاه هكذا 

حاتم بضحكه : متزعليش يا صغيره

نهال😱 : اني مش صغيره عندي20سنه وتجولي صغيره

حاتم : ما انتي كلامك ذي العيال الي عندهم ٦سنين

نهال😒: انته بتزود البله طين

يضع يده في شعره هروب من الاجابه فهو لا يعرف كيف يتعمل مع فتاه 

حاتم بحده : انتي بتجولي ايه لمي لسانك معايا

نهال باستغراب: ما انته كنت كويس دلوجتي

حاتم بحده : انتي بتتكلمي ذي العيال وبتعملني كاني عيل معاكي 

نهال بحزن : اني اسفه مش هكلمك تاني

حاتم : احسن مش عايز اتحدت وياكي يا بت النجعاوي


وفي سرايا النجعاوي

تنزل شهد وتتدخل للمطبخ

فتحيه : يا مري منك بتعملي ايه اهنه

شهد : هحضر الفطار

فتحيه : لها متعتبيش تحت لحد اما الشهر الجديد يبدأ

شهد : ليه

فتحيه : اكده العوايد 

شهد : يعني هبجا ٣ ايام محبوسه فوج

فتحيه : ايوة ولو حد جه يسلم عليكم اجعدي في المنضدرة فوج انما تنزلي له 

شهد بزفرة: حاضر

فتحيه : واتغذي شويه بدل وشك ما بجا اصفر اكده 

شهد : مليش نفس

فتحيه : له تاكلي وي جوزك كل حاجه خدي الفطار واكلي جوزك واياك اسمع انه مكلش وله عكننتي عليه الواد لسه عريس

شهد بسخريه : ابنك يعكنن علي ١٠٠ذي ده ميتوصاش

فتحيه : يعكنن عليكي برحته اطلعي 

شهد بزفرة : بتحدت وياه نفسي


وفي غرفه رحيم

نسمه : هتسافر يا ولدي

رحيم : ايوة يا امه

نسمه : خليك شويه

رحيم : مليش نفس ابجا اهنه ليه

نسمه: عشاني وعشان اختك

رحيم : انتي مع اهلك يا امه محدش يجدر يكلمك انما اني عندي شغلي وحياتي في مصر مش اهنه

نسمه : انته زعلان عشان شهد اتجوزت

رحيم: له يا امه مدام هي اتجوزت الي مردهوش علي اختي مردهوش علي حد واني مرداش ان حد يفكر في اختي وهي متجوزة بيبجا حرام شهد من النهرده ذي اختي هي اتعذبت كتير في حياته ابوه وبعدين امه ربنا يعوضها خير بس لو اسر زعلها اني هجف في وشه

نسمه : عين العجل يا ولدي ربنا يبارك فيك


كانت شهد تصعد وهي تحمل الصينيه

ميراث: صباح الخير يا شهد

شهد : صباح النور

ميراث: اني ميراث

شهد: عارفه انك انتي ميراث عايزة حاجه

ميراث: عايزة اجولك ننسا الي فات شهد بغضب: انسا الي فات انسا الي ابوكي حرمني من ابويا وبسبب اكده اتحرمت من امي وبقيت لوحدي هتجولي ابوي مات اني كمان ومين كان السبب مش هو الي بدأ وحرمني من ابوي وبسبب التار اتجوزت اسر  تنزل دموعها انا مشفتش يوم عدل من بعد اما ابوي مات طب انتي احسن مني انك عندك اخوكي حنين مش ابن عمك الي يتحكم فيكي ويحرمك من امك

ميراث  : اني عارفه انك ٠٠

فتحيه بغضب: شهد روحي عند جوزك وانتي يا ميراث تعالي 

ميراث : حاضر يا امه


تصل شهد للغرفه وتضع الفطار وتنهار من البكاء

اسر بقلق: مالك

شهد : ليه عملت اكده جبت بت الي جتل ابوي اهنه 

اسر: عشان التار يخلص

شهد : عشان التار يخلص تلعب بينا كلنا حرام عليك عملت فيك ايه عشان تحسسني بضعفي وحرماني من ابوي وامي

اسر بغضب: بتجولي ايه ذي ما ابوها جتل عمي احنا جتلنا ابوها يعني ذي ما صعب عليكي صعب عليها 

تمسح شهد دموعها

شهد : معك حج وبسبب انك اخدت التار بجيت مرتك انته مبتعملش حاجه غير عشان مصحلتك بس

اسر بغضب: اتلمي وتعدلي بدل ما المك وعدي النهرده علي خير بدل ما وريكي وش عمرك ما شوفتيه

شهد :  هتعمل ايه اكتر من الي عملته

يمسكها من ذراعها ويلويه خلف ظهرها ويجذبها اليه

اسر بغضب: جولتلك هوريكي الامبراطور

شهد بتألم : دراعي بيوجعني

اسر : عشان تحرمي تطولي لسانك اني مش عايز امد يدي عليكي عشان مكسرش دماغك ولا عايز اعمل حاجه اخسرك بيه فا اتلمي احسنلك وبعدين نزله اكده

شهد : اذاي يعني

اسر بغيره: لبساها عبايه مجسمه تفاصيل جسمك في رجاله غيري في البيت البس الضيج ممنوع ممنوع حاجه تفصل جسمك تلبسي الوان الفاتح عشان متلفتيش حد ليكي الطرحه تغطي لحد صدرك 

وتكون طويله بدل الهبل الي لبساها ده تلبسي الي عايزها في الاوضه بره لا

شهد بتوجعني سبني بجا

ينظر اسر الي  وجهها وشفتاها ويبلع ريقه 

اسر : مشبعتش منها

ليحملها الي السرير

وتغلق الستار علي الكلام الغير مباح


وفي الاسفل

فتحيه : مش عايزكي تكلمي شهد

ميراث : ليه

فتحيه : اكده خدي الفطور وروحي لجوزك ومتساليش كتير


وفي قسم الشرطه

رائد  بشر: طلعت واللهي لوريكم يا ولاد النجعاوي انتوا وحاتم الابنودي اني تعملوا فيا اكده طيب اما دفعتكم التمن غالي جوي جوي


وعند حاتم يدخل الغرفه ليجد  هدوء في الغرفه ويجد نهال نائمه

حاتم : هي زعلت ونامت ولا ايه 

ليقترب منها ويلعب في شعرها 

حاتم باستغراب: مش كنتي عايزة اكده مبتصحيش ليه  نهال يا نهال

حاتم بقلق: نهال 

يمسك حاتم بيدها

حاتم بخضه  : مستحيل نهاااال

توقعاتكم ؟



الفصل التاسع والعاشر من هنا



بداية الروايه من هنا



اكتب في بحث جوحل( مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات) تظهر القصص كامله


القراء والمتابعين الغاليييييييين عليا إللي يدخل عندنا ميخرجش كل إللي محتاجينه هتلاقوه من غير تعب ومن غير لف في الجروبات والصفحات موجود في اللينكات بالاسفل 👇👇👇



روايات كامله وحصريه من هنا



أروع الروايات الكامله من هنا



اللي يخلص قراءه ميسبناش ويمشي أنا بحبكم أدخلوا انضموا معايا علي تليجرام واستمتعوا بقراءه الروايات من اللينكات بالاسفل 👇💙👇❤️👇



انضموا معنا على تليجرام عشان كل متنزل روايه يصلكم اشعار فور نزولها من هناااااا




اعملوا متابعه لصفحتي عليها جميع الروايات إللي عوزينها من هناااااااا




الروايات الحديثه من هنا




جميع الروايات الكامله من هنا




وكمان روايات كامله من هنا




🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺





تعليقات



close
 
CLOSE ADS
CLOSE ADS