![]() |
أسيل و اللورد |
الحلقه السادسه والسابعه والثامنه والتاسعه والعاشره
كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات
الحلقة السادسة
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
في غرفة أسيل
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
صحيت أسيل ووجدت نفسها بين احضان جدها فوضعت قبلة على خده وقامت وتوجهت إلى الحمام واخذت دش ولبست ملابسها وخرجت صلت وجلست ووجدت الوقت مبكر على إيقاظ جدها فمسكت لاب توب الخاص بجدها والأوراق الخاصة بالعمل والغريب انها بدأت تشاهد الأوراق بتمعن شديد ولكن وضعته مكانه وفتحت الاب توب وأخذت تلعب لعبها الإلكترونية الموجودة عليه
لك تشعر أسيل بالوقت ولكن شعر بقبله على رأسها فبتسمت لحنان جدها الطيب
ماجد بحب : صباح العسل ايسو
أسيل بفرحة : صباح الورد بابي
ماجد بستغراب : انتى بتقوليلي بابي
أسيل بتأكيد : ايوة انت من النهاردة بابي و مامي و جدو واخويا وحبيبي وكل حاجة بالنسبة ليا فى الدنيا ربنا يخليك ليا ميجو
ماجد بسعادة : ويخليكي ليا يا قلب ميجو هدخل اخد دش وبعد كده هنفطر علشان هروح مشوار سوا هيفرحك اوي
أسيل بحنان : انت سر فرحتي و وجودي لسه فى الدنيا
توجه ماجد واخذ دش ولبس وصلي الضحي وجاء الفطار وبعد تناولهم اخذ أسيل ونزلو الى الاسفل
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
فى الاسفل
🌟🌟🌟🌟🌟
جلس الجميع على السفرة فى انتظار نزول ماجد ولكن وجدو مايسا بدأت بالاكل ومعها ملك
عامر : مايسا بابا لسه منزلش
مايسا بسخرية : زمانه نازل رايح الشركة
يوسف : يعني مش هيفطر
ملك بسخرية : لا فطر مع الملعونة اصل امبارح جت خدامة والحرس كانو شيلين شنط كتير ولما سألت عرفت انهم جيبين اكل و عصير و فاكهه وحلويات للملعونة وكمان عمي نقل كل هدومة للاوضة بتاعتها علشان يفضل جمبها
مريم بدموع : هو ليه بيحبها اكتر مني المفروض يحبني انا اكتر او يحب منه
مازن بحنان : بلاش دموع يا قلبي أصلها لعنه ومسيطرة عليه ولازم نستحمل ان شاء الله هتموت و نستريح منها
جاسم : بس هى عاشت اذاي ومين اتبرع ليها بالدم
عامر : انا لما سألت فى المستشفي قلولي ان جدك طلع ومعاه شاب حوالى 16 او 17 سنة وتبرع ليها بكمية اكبر من اللى عوزنها
مايسا : والواد ده نفس الفصيلة
يوسف : لا فصيلة نادرة ذيها هما الاتنين يدو كل الناس ويخدو من بعض بس ميخدوش من ولا فصيلة تانية
ملك بغل : ياريتهم سبوها تموت افيد
قطع كلامهم نزول ماجد وهو يضحك مع أسيل فتوجهت له منه حتي يلعب معها وبالفعل حملها وباسها
ماجد بابتسامة : صباح الخير منمنه
منه بضحك : ادو بيبي
أسيل بضحك : صباح العسل منمونه
جاءت لتضع قبله على خدها وجدت من يبعدها بقسوه عنها ووقعت على الارض
ملك بغضب : ابعدي عن بنتي يا ملعونة اوعي تقربي منها تاني مفهوم
ماجد بغضب : انتى اتجننتي ملك
يوسف : لا يا بابا ملك بتقول الصح انا عاوز بنتي أفضل معايا مش يكررها حاجة
مايسا : حضرتك عارف ان ملك جابت منه بعد عذاب وبصراحة الملعونة ديه شر ولازم يموت
أسيل بصراخ : حرام عليكو انا معملتش حاجة ليكم ليه بتكرهوني اوي كده حرام عليكم
جاسم بغضب : لا عملتي بسببك ماتت مليكة و حاتم ساب البيت والخراب شغال
ماجد بصراخ : مش عاوز كلمه من حد فيكم خلاص بنتك عندك يا ملك يالا أسيل
امسك ماجد يد أسيل وخرجو وركبت السيارات وغادرو القصر
مايسا : احنا هنفضل ساكتين على البيت ديه كتير
عامر : طب نعمل ايه
ملك : انت السبب عامر قولنا من زمان نوديها ملجي قولت لا وقيت كلام عمي
مازن : طيب دخلتها مدرسة داخلي و نستريح منها
جاسم : صح بابا انت و عمي دورو على مدرسة داخلى
مريم بدموع : بس تكون بعيدة علشان جدو مش كل شوية يروح ليها ويسبنا
مازن : صح مريومة بتتكلم صح
عامر : خلاص انا هخلي السكرتيرة تسأل على أبعد مدرسة داخلي فى الصعيد او اي حته تانيه
مايسا بابتسامة راحة : صح كده خلينا نستريح
بعد انتهائهم من تناول الفطار ذهب جاسم و مازن بسيارة الى المدرسة وذهبت مريم بسيارة الى المدرسة
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
عند ماجد
🌟🌟🌟🌟🌟
كان ماجد يهدء أسيل ويتحدث معها ولكن هى كانت تنظر من النافذة فقط ومنعت دموعها
احمد بضحك : العسل القمر اللى هيشوف المفاجأة الحلوة
ماجد : خلاص احمد خد انت الشكولاتة ادام ايسو مش عوزة
احمد بصدمة مصطنعة : ايسو الشكولاتة
أسيل : عوزة اشوف مامي
ماجد بحزن : ليه بس يا بنتي
أسيل : عوزة أسألها هى ليه مش خدتني معاها عند ربنا وسابتني الناس ديه
احمد بحنان : علشان ربنا عادل وحكيم وأكيد عنده حكمه من انك تفضلي عايشة احنا المفروض نحمد ربنا ونشكره وعسي ان تكرهو شي وهو خير لكم وعسى ان تحبو شئ وهو شر لكم
أسيل : يعني ايه
احمد : يعنى الحاجة اللى انت دلوقتي بتكرهيها ممكن تبقي خير وسعادة و الحاجة اللى بتحبيها ممكن تبقي شر ودمار ليكي
أسيل : يعني احمد ربنا وشكره
ماجد بحنان : وتصلي و تصومي وتقراي القرآن
أسيل بحزن : بس انا مش بعرف اقري قران كلامه كبير اوى عليا
ماجد : علشان كده احنا هندخل المدرسة وتبقي بنوتة شطرة وبتسمع كلام الاستاذ و المدرسة وتعمل الواجب ولو حاجة وقفت معاكي انا موجود او عمو احمد او طنط سما ماشي
أسيل بفرحة : هااااااا يعني تعرف اقري ذي مريم وجاسم و مازن ومحدش فيهم بقالى يا جاهلة
ماجد : ايوة يا قلبي
احمد بغمزة : كمان يا ايسو لما اظن باشا عرف انك هتدخلى المدرسة صمم تدخلي معاه المدرسة وتخانق معايا
أسيل : ادم طيب اوى ومش بيحب يزعلني
احمد بصدمة : ادم طيب ريم يستر ومنشفش نسخة جديدة من أسيل
ماجد بضحكة : هواك تبقي شطورة مفهوم
أسيل بفرحة : ماشي بابي
احمد : يالا وصلنا
نزل أحمد وحيد ايد اسيل حتى تنزل وبعد ذلك مسك ايد ماجد ودخلو المدرسة
توجهو الى مكتب مدير المدرسة وحاولو يدخلو أسيل لانها سوف تدخل بعد الترم الأول وكان المدير يرفض بشدة ولكن ذلك الصغير الشقي اقتحم المكتب ونظر الى المدير
ادم : اذيك جدو
ماجد : الحمد لله آدم
ادم بحنان : وحشتيني ايسو
أسيل : وانت كمان دومي
ادم للمدير : خلصت إجراءات أسيل علشان تدخل المدرسة
المدير : مينفعش آدم انا لسه بشرح لماجد بيه
ادم بابتسامة شر : مش هينفع لا هينفع بسيطة احنا نقول للادارة انك بتقبل رشاوي من أولياء الأمور وهما يتصرفو
المدير : مبروك أسيل انتى اتقبلتي فى المدرسة وهوصلك بنفسي للفصل
ادم بسخرية : خلي عندك انا موجود يالا جدو خلص الورق وانا بعد المدرسة هخد ايسو معانا البيت
ماجد بضحكة مكتومة : ماشي يا دومي
غادر ادم اه يمسك يد أسيل وتوجهو الى الفصل الخاص بيها ونبه على الجميع عدم ازعاجها
ادم بحنان : هجيلك فى البريك اوعي تخرجي برا الفصل ماشي
أسيل : حاضر ادم
غادر ادم الى فصله وترك أسيل تتعلم
اما ماجد و أحمد غادرو المدرسة وكان ماجد يضحك بشدة على تعابير وجه احمد المصدوم من عمايل ادم وكيف هدد المدير واجبره على ان يوافق ان تنضم أسيل الى المدرسة
ماجد بضحك : بس الواد آدم ده تحفة
احمد : الواد عدد المدير وخاف منه لا وكمان دخلت الفصل من غير لبس المدرسة
ماجد : والله جدع مش ذينا انا كده هكون مطمن عليها مع ادم
احمد : ربنا يستر منرحش نطلعهم من القسم
ماجد : يالا يا بني وصلنا الشركة
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
🌟 مر باقي اليوم وبالفعل حصلت أسيل على مميزات كتير من الجميع علشان خاطر زعيم العصابة ادم
🌟 فتح ماجد حساب بنكي باسم أسيل فى الولايات المتحدة الأمريكية بعيد كل البعد عن شركاتهم الموجودة فى اوروبا
🌟 عام الجميع بالتحاق أسيل بالمدرسة كما زاد غضبهم عليها
🌟 اهتم ادم بكل تفاصيل الدروس الخاصة باسيل
🌟 اشتري ماجد جهاز لاب توب وتليفون حتى تستطيع أسيل ان تتعلم من خلالهم
🌟 كان ماجد يضع مبالغ فى حساب أسيل من حسابه الشخصي بعيد عن حساب أبنائه و الشركة حتى لا يعلمو بذلك
🌟 مر 3 أعوام واستطاعت أسيل التفوق بشدة واستطاعت دمج المراحل مع بعض
🌟 أصبح يحتوي حساب أسيل فى الخارج على ملايين الدولارات وهذا ما أسعد ماجد بشدة لأنه امن مستقبل تلك اليتيمة
مرت الأيام و الاسابيع و الشهور و السنوات حتى جاء الوقت الذي قسم ظهر أسيل للابد واصبحت لا تبكي ولا تشعر بالذل ولا تهتم لأحد
🌟 اصبح عمر جاسم 21 سنة
🌟 اصبح عمر مازن 19 سنة
🌟 اصبح عمر مريم 16 سنة
🌟 اصبح عمر منه 10 سنة
🌟 اصبح عمر أسيل 14 سنة
وكان ماجد مسافر الى إنجلترا فى رحلة عمل وطلب جاسم من حاتم سرعة المجي الي مصر لان والده مريض بشده وبالفعل جاء حاتم ووجد الجميع فى انتظارة وعلم بأنها خدعة منهم وجلس يضحك و يهزر مع الجميع مع دخول أسيل وعندما نظرت لهم وقع نظرها على حاتم السعيد والضاحك وللحظة واحدة تخيل انه يضحك لها ويفتح ذراعيه لها حتي تدخل مهرولة بين احضانه وبالفعل استجابت أسيل للتخيلات ورمت شنطة المدرسة واسرعت لاحضان والدها
أسيل بفرحة و صراخ : بابيييييييييييي
تسمر الجميع وتمحت الابتسامه و السعادة من وجوههم عندما استمعو صوت أسيل والتر أسرعت لرمي نفسها بين احضان حاتم وبالفعل من شدة الصدمة كانت أسيل تحتضن وبكل حب حاتم وتقبله بنعومة و لهفة وهو متسمر فى مكانه وفى لحظة استعاد حاتم وعيه ورماها بعيد عنه غير ابي لتلك الطفلة التى سقطت على طرف التربيزة بشدة
حاتم بغضب : انا مش ابوكي انتى لعنة ربنا يريحني منك وخلص بقي انا بدعي ليل و نهار أنه يخدك ويريح الكل منك انتى السبب فى موت حبيبتي مليكة لو مكنتيش اتولدي كان زمانها عايشة منك لله انتي لعنة
أسيل بصراخ رج القصر كله : انت ظالم و مفتري انت عمرك محبيت مامي انت لو كنت بتحبها كنت عرفت انها تعبانة لاكن انت مش حبيتها حسبي الله و نعمه وكيل انا خصمتك يوم القيامة تشوف العذاب يا حاتم فى الدنيا و الآخرة انا خصيمة الكل ربنا يوريني فيكم يوم علشان استريح منكم لله منكم لله انا فعلا يتيمة يوم موت امي انتم كلكم موتم ربنا يهدكم وينتقم منك
تحاملت أسيل على نفسها وصعدت إلي غرفتها وتركت ورائها الجميع مصدوم وعندما نظرو وجدو ماجد يقف أمامهم فخور بما قالته تلك الصغيرة ونظر لهم نظرة سخرية وصعد الى الاعلي
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
فى غرفة أسيل
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
كانت تجلس وتنظر إلى السماء بحزن و برود وصلابة فشعرت باحد يضع ايده عليها وعندما لفت وجدته جدها
أسيل بفرحة : جدو حبيبي حمدلله على السلامة وصلت امتي
ماجد بحنان : وصلت من شويه يا قلبي
أسيل : عقبال متاخد دش هجهز الاكل انا بقيت بريمو فى عمايل الاكل
ماجد بحنان : ماشي يا قلبي روحى وانا هاجي اساعدك
أسيل بضحكة : بقي ماجد بيه العمري هيقف فى المطبخ يادي الهنا و السعادة
ماجد بضحك : شوفتي بقي اتنزلت علشان العيون الزرقة اللى مجنناني
أسيل بتسبيل : وصاحبة العيون الزرقا بتعشقك يا احلي بابي و جدو وأخ و أم فى الدنيا
ماجد بضحك : يالا يا بكاشة على المطبخ
أسيل بتكبر : من فضلك انا الشيف أسيل العمري مش اي حد
ماجد : طبعا و احلى و اجمل شيف فى الدنيا
اسيل بأمل : عارف ميجو انا نفسي افتح مطاعم كتير وكمان نفسي يكون عندي مزارع خضار و فاكهه وحيوانات تبقي ملكي انا وبس
ماجد : خلصي تعليمك الأول وانا معاكي يالا يا قلبي انا هموت من الجوع
أسيل وهي تقدم التحية العسكرية : اومرك حضره القائد
ذهبت أسيل الى المطبخ و ارتسم معالم الحزن على وجهه ماجد وتحدث
ماجد بحزن : مش عارف هما هيسبوكي عايشة ولا هيموتوكي يارب انت الحكم العدل طول فى عمري شوية كمان لغاية مخلص كل حاجة ليها هى أمانة مليكة و اخويا
تنهد ماجد وتوجه الى الحمام حتى يحصل على دش منعش وخرج لصغيرتة وجدها تجهز الأطباق بطريقة إحترافية و خبرة كما تنزل فى أفخم و أشهر مطاعم العالم
ماجد بانبهار : لا يا بت فعلا طلعتي شيف مخضرم
أسيل بتكبر : علشان تعرف بس مين هى الشيف أسيل العمري
ماجد : نفسك تسافري تكملي دراستك فين وتفتحي المشروع
أسيل : أمريكا نفسي استقر هناك انا و انت وبس ونسيب كل حاجة ليهم
ماجد بضحك : انتى عمله الاكل ده للزينة ولا ايه
أسيل : اتفضل يا برنس الزمان
جلسو ياكلو وسط جو ملي بالهزار و الضحك والسعادة
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
في الاسفل
🌟🌟🌟🌟🌟🌟
كان الجميع يجلس وهما غاضبين بشدة ولكن قطعت مريم غضبهم بكلامها
مريم : ايه رايكم نسافر شرم او دهب
عامر : والله فكرة حلوة
مايسا : هى ديه بنوتي العسل
ملك : صح الجو هنا بقي خنقة
جاسم : ماما ابعتي الخدم يجهزو الشنط حالا
مريم : بس احنا عوزين حاجات كتير
مازن بحنان : نوصل بس وبعد كده ننزل انا و انتى نجيب اى حاجة ناقصة
ملك : انا هبعت الخدم على أوضة مازن و جاسم والبنات
حاتم : وانت شنطي جاهزة
يوسف : طيب يالا بسرعة
توجه الجميع الى غرفهم و خلفهم الخدم
حاتم : انت ناوي على ايه جاسم
جاسم بابتسامة شر : نويت ارجعك تعيش معانا هنا على طول كفاية غربه وفراق
حاتم : تقصد ايه
جاسم : كل خير يوم الميلاد هو يوم الوفاة
حاتم : غلط جاسم
جاسم بلا مبالاة : لا صح يالا حاتو سلام موقت
بعد حوالي ساعتين كان الجميع جهز نفسه وغادرو القصر
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
عند أسيل
🌟🌟🌟🌟🌟🌟
كانت أسيل تلعب على الاب توب و كان يقف ماجد فى البلكونة يتحدث مع احد ويطلب منه سرعة الوصول الى مصر خلال يومين فقط وبعد ذلك أغلق معه ودخل إلى أسيل
ماجد : حبيبتي قومي بسرعة لمي كل هدومك فى الشنط
أسيل : ليه جدو
ماجد : علشان خاطر مفيش وقت
أسيل : في ايه جدو
ماجد : والله هحكيلك بس لازم نمشي من هنا بسرعة
أسيل : امرك جدو
توجهت أسيل الى غرفة الملابس وفتحت الشنط ووضعت الملابس الخاصة بيها فيها ولم تترك شي وخرجت تلم أدوات شعرها و الاب والتليفون ولكن أخذ ماجد التليفون وأخرج كارت الميموري واعطاه لها وقام بتكسير الهاتف
أسيل بصدمة : ليه كده جدو
ماجد : هجبلك غيرة بس كده خلصتي
أسيل : ايوة خلاص
ماجد : تمام
تحدث ماجد مع احد وبعد لحظات انقطع التيار الكهربائي وقام بانارة الكشاف فشهقت أسيل عندما وجدت أحمد و معه 2 من الحرس أمامها
احمد : متخفيش يا ايسو يالا شباب شيلو الشنط
وبالفعل حمل الحرس الشنط واحمد أيضا وقام ماجد بامساك يد أسيل ونزلو خلفهم وتوجهو الى آخر القصر وفتحو الحائط وظهر الطريق الخارجي ووجدو سيارة فى انتظارهم
وضع الحرس الشنط فى السيارة وعادو الى القصر حتي لا يعلم احد اختفائهم
ركبت أسيل فى الخلف و بجوارها شنطة ملابس وجلس ماجد و احمد فى الأمام ونطلق وتطلق بسرعة البرق على الطريق
نامت أسيل من وجع رأسها و دموعها التي تنزل بهدوء
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
فى مكان ما
🌟🌟🌟🌟🌟
وصل أحمد ونزل وفتح الباب وعاد الى السيارة ودخل بيها ونزل اغلق الباب
حمل أحمد الشنط ووضعها فى الداخل ووجد بسنت تفتح له الباب
انتهى احمد من حمل الشنط وبعد ذلك عاد الى السيارة وحمل أسيل النائمة ووضعها على السرير وخرج
احمد : احنا لازم نرجع دلوقتي حضرتك محتاج حاجة مننا
ماجد بحزن :شكرا يا احمد
بسنت بابتسامة : انا جبت اكل جاهز بس تحطة فى الميكروفير وتسخنه وتاكلو
احمد : حضرتك مربيني ومفيش بينا شكر
بسنت : عمو ماجد انت ابونا التاني انا متربية كتابية ايدك
ماجد : ربنا يخليكم لبعض يا ولاد يالا لازم تسافرو
احمد : بإذن الله بكرا بالليل هكون عندك سلامه عليكو
غادر احمد و شقيقتة بسنت وعادو الى القاهرة فى الليل كما يقول الناس الليل ستار لكل شي
دخل ماجد ونام بجوار أسيل وبكي
ماجد بدموع : سامحيني يا قلب جدك جيه اليوم اللي سمعت ولادى و احفادي بيتفقو على قتل اختهم
أسيل : بلاش دموع جدو احنا عرفين من اول يوم انهم بيكرهوني
ماجد بحزن : حقك عليا يا قلب جدك والله اسف
أسيل بابتسامة : ولا يهمك حببيبي شوف هنعمل ايه وانا معاك
ماجد : انتى هتفضلي هنا كام يوم وبعد كده فى شخص هيجي ياخدك وهتسافري أمريكا وهتعيشي هناك
أسيل : وانت جدو
ماجد : فترة بس و هجيلك
أسيل : يعني الفراق صح
ماجد بحزن : عمري مهنفترق ابدا اللى بالموت
أسيل : بعد الشر عليك يا جدو
ماجد : يبقي تسمعي كلامي ولما يوصل الشخص ده لازم تسافري معاه
أسيل : اسمه ايه جدو
ماجد : اسمه جورج دادريو
أسيل : حاضر جدو
ماجد : نامي يا عمري
ضمها ماجد لحضنه بشده لأنه يعلم جيدا بانه آخر يوم سوف يضم تلك الطفلة اليتيمة
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
أسيل و اللورد
الحلقة السابعة
🌟🌟🌟🌟🌟🌟
عند أسيل
🌟🌟🌟🌟🌟
صحيت أسيل وسمعت صوت مياة فقامت من جوار ماجد وتوجهت الى الشنط وأخذت ملابس وتوجهت الى الحمام حتى تنعم بدش منعش وتؤضات وخرج
صلت أسيل وبعد ذلك خرجت تستكشف المنزل وجدته عادي فعادت الى غرفة جدها وفتحت البلكونة ووجدت أمامها البحر فصرخت بسعادة فنتفض ماجد من النوم
ماجد بخضة : مالك يا عمري فيكي ايه حالك
أسيل بفرحة : بحر جدو بحر تعالى نلعب
ماجد بذهول : يعني انتى بتصرخي علشان شفتي البحر
أسيل ببراءة : اه جدو فى بحر تعالي نلعب
ماجد : احنا فعلا هنلعب بس الأول هضربك وبعد كده نلعب
أسيل بغمزة : وهون عليك ميجو
ماجد بضحك : تعالي يا بقرة
ضحكت أسيل بصوت عالي وخرجت تجري على البحر وخلفها ماجد يضحك على سعادة حفيدته و صغيرتة و ابنته
بعد فترة كانت أسيل تجلس على الرمل والبحر يداعب قدمها وجاء ماجد وجلس بجوارها وضمها لحضنه رفعت أسيل الكاميرا وأخذت تصورهم وهما يجلسون
أسيل : احكي جدو هما ليه بيكرهوني اوى كده
ماجد : حاضر يا قلبي هحكيلك
حكي ماجد كل شيء لها منذو حمل مليكة حتى وفاتها
أسيل : طب انا ذنبي ايه المفروض يحبوني انا حته من حبيبتهم يعني بدل ميحتوني يهملوني كده ربنا يسامحهم
ماجد بجدية : اسمعيني دلوقتي للآخر من غير مقاطعة انا مش هعيش العمر كله كل واحد وليه ميعاد وأجل انا بكلم البنت اللى ربتها وكبرتها بكلم بنتي و حبيبتي و حفيدتي اوعي فى يوم تفرطي فى شرفك اوعي تخلي حد يضحك عليكي باسم الحب انتي هتكملي بقيه حياتي فى بلد متحرره عندهم العلاقة بين البنت و ولد متاحة وعادية لكن انتى مسلمة ومؤمنه و موحده بالله يوم متحبي يبقي جوزك الراجل اللي هتختارية يكمل معاكي عمرك كله الراجل اللى هيكتب كتابة عليكي ادام الناس كلها الراجل اللي هيلبسك فستان الفرح الراجل اللي هيحميكي من اي حاجة حتي من نفسه الراجل اللي هيبقي امانك و حمايتك وقلبك و حياتك عهديني أسيل انك هتفضلي محافظة على نفسك اوعي تعملي حاجة حرام ربنا نهانها عنها اوعي تكسريني وتخلى رأسي فى الأرض عوزك يوم القيامة لما اشوفك رافع راسي بادبك و أخلاقك مفهوم عوزك تبقي قوية وصلبة وباردة اوعي تظلمي حد حققي حلمك وفتحي المطاعم و المزارع مفهوم يا قلب و عمر جدك
أسيل : مفهوم جدو واوعدك أن الكل يشاور عليا ويقول ديه تربية ماجد العمري الراجل المحترم الطيب اللي ربي بنته على الأمانة و الصدق
ماجد : يوم مهتخرجي برا مصر ممنوع ترجعي تاني خلاص حيات أسيل حاتم ماجد العمري انتهت منها وأول مالطيارة تستقر فى الجو برا مجال مصر فى اللحظة ديه اتولدت أسيل العمري أقوي و أشجع بنت فى الدنيا
أسيل بثقة : اوعدك جدو انك هتبقي فخور بيا وكمان يوم مهخرج من مصر مش هدخلها تاني حياتي انتهت فى مصر
ماجد بحزن : سامحيني يا عمري انا معرفتش اخليهم يحبوكي
أسيل بسرعة : انت بيهم كلهم وهما والله العظيم ميفرقو حاجة عندي وجدهم ذي عدمه ربنا يخليك ليا وميحرمنيش منك ابدا
ماجد : السلسلة اللي باسم ديه هديه امك والسلسلة التانية ديه هدية من واحد هو اللي ادهالك وكمان اتبرع ليكي بالدم
أسيل : هو مين
ماجد : قالي فاعل خير وأكيد هيجي يوم مهتشوفيه حافظي عليهم
أسيل بابتسامة : امرك يا ميجو كلامك أوامر عندي
ماجد بابتسامة : ايه حضره الشيف مش هياكلنا ولا ايه
أسيل : احلي و اجمد اكل للقمر ميجو
ماجد بضحك : يالا بسرعة يا قردة
جريت أسيل الى الداخل حتى تجهز الطعام وتركت ماجد حزين عليها قطع تفكيرة صوت رنين تليفونه
ماجد : الو جورج
جورج : عمي ماجد اخبارك
ماجد : الحمد لله يا ابني
جورج : انا بكرا الصبح هركب الطيارة ووصل عندكم
ماجد بحزن : جورج خلي بالك منها ديه حبيبتي و حفيدتي اوعي تضيعها
جورج : انا اضيع نفسي ومضيعاش
ماجد : المزرعة بقت بتاعتها
جورج : العقود اتكتبت وكل حاجة خلصت بلاش تقلق انا مستني أسيل توصل وتمضي ويبقي المكان ملكها
ماجد : جورج علمها اذاي تدافع عن نفسها وتبقي قويه
جورج : صدقني هتبقي فى عيوني كمان ماكس متحمس اوي انه يشوفها
ماجد بحزن : حفيدتي أمانة فى رقبتك ليوم القيامة
جورج بقلق : مالك عمي فيك ايه
ماجد : انا خلاص هموت طلع عندي سرطان فى المرحلة الأخيرة والمده اللى فاضلة مش كتير
جورج بحزن : بعد الشر عليك اكيد فى علاج
ماجد : اسمعني لآخر مرة حافظ على بنتي جورج متخليش اي راجل يقرب منها ابعدها عن اي شخص سي خليك الاب اللى اتحرمت منه مفهوم
جورج : مفهوم عمي ماجد
ماجد : سلام دلوقتي علشان جاية عليا
اغلق ماجد مع جورج وبتسم عندما جائت أسيل بالطعام وجلسو ياكلو بتلزز
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
مر باقي اليوم وكان ماجد يسعد أسيل في كل شي حتى جاء الليل وصل أحمد وخلفة سيارة مغلقة كبيرة
امر أحمد السائق بإنزال محتويات السيارة وغادر
دخل أحمد المنزل وجد أسيل بين احضان ماجد وتبكي بصمت فجلس بجوارها
احمد : ايسو حبيبتي جدو بيعمل الصح انتى حياتك هنا خطر عليكي
أسيل بغضب : ليه
ماجد : علشان جاسم عاوز يموتك ارتحتي
احمد : يا عمري احنا خيفين عليكي منهم لازم تسافري
أسيل بكسرة : حاضر جدو هسافر ومش هرجع مصر تاني ويوم مهموت هخليهم يدفنوني هناك يمكن الغرب يبقي احن من الأهل
ماجد بدموع : حقك عليا يا قلبي معرفتش ازرع حبك فى قلبهم
أسيل بابتسامة : خلاص جدو مش انت قولت هتيجي تشوفني انا مش زعلانه منك ربنا يخليك ليا وميحرمنيش منك ابدا
احمد بضحك : انا بقي جبتلك هدية هتحبيها جدا
أسيل بسرعة : هدية ايه بسرعة قول
احمد بابتسامة : جبتلك كلب صغنن و مهرة لسه مولودة بقالها شهر
أسيل بفرحة : هااااااااا شكرا حمادة
ماجد بضحك : يعني احمد فرحتي بهديته وانا بقي هتعملي ايه فى هديتي
أسيل بابتسامة حنينة : انت وجودك فى حياتي اكبر نعمة و هدية
ماجد بابتسامة حنينة : ربنا يكرمك و يحميكي يا قلبي وديه هديتي يا عيوني
اخرج ماجد سلسلة على شكل قلب باللون الازرق من الألماس رائعة الجمال
فرحت أسيل بالهدايا
ماجد بابتسامة : عوزك طول عمرك متقلعيش 3 سلاسل دول من رقبتك مفهوم
أسيل : حاضر جدو
جلس الجميع مع بعضهم شوية وبعد فترة ودعها ماجد و احمد وعادو الى القاهرة
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
مر يومين ولم يأتي أحد حتي تسافر أسيل فجلست وهي مرعوبة من اقل حركة فى الخارج
فى عز الليل وجدت أسيل أحد يمشي ايده على شعرها فنتفضت برعب ونظرت للشخص الذي أمامها
الشخص بابتسامة : متخفيش أسيل
أسيل برعب : انت مين يا عمو انت اللى بعتك جاسم علشان يقتلني
الشخص : لا صغيرتي انا جورج دادريو صاحب جدك ماجد
أسيل برعب : وأنا اضمن منين انك هو
جورج بابتسامة : حفيدته العمري صح
أسيل : اتصل على جدو وانا اصدقك
جورج : حاضر يا أسيل
اتصل جورج على ماجد وجعله يكلم أسيل وبعد ذلك قفلت معه
جورج : كده اطمنتي ايسو يالا اجهزي
أسيل : حاضر عمو
توجهت أسيل وبدلت ملابسها وخرجت وأمر جورج الحرس حمل الحقائب و احضار الفرسة و الكلب
ركبت أسيل العربية ووجدت مجموعة كبيرة من السيارات والحرس و ركب بجوارها جورج وفي لحظة كان المنزل ينفجر
أسيل بشهقة : عمو البيت انفجر
جورج : اهدي ايسو ديه أوامر عمي ماجد
أسيل بحزن : جدو وحشني اوي
جورج بحنان : هيجي ليكي متخفيش
بعد فترة استقرت السيارات و نزل الكل وجدت أسيل نفسها داخل المطار وأمامها طائرة فامسك جورج اديها وصعدو الى الطائرة وجعلها تجلس على الكرسي وقفل ليها الحزام وابتسم لها وتوجه وجلس أمامها وأحضر إحدى الحرس الكلب وأعطاه لها
بعد فترة كانت الطائرة تستقر فى الجو وكما وعدت جدها بعد خروج الطائرة من المجال الجوي المصري
انا أسيل
انا اليتيمة
انا الميتة
انا القوية
انا الباردة
انا الصلبة
انا فخر امي وجدي
انا من مت وانا على قيد الحياة
انا من ودعت الدموع والحزن
انا من ودعت مصر للأبد
انا من خرجت من مصر على قدمي
انا من سأعود لمصر فى صندوق
انا أسيل العمري
رحب بي ايها العالم فقد ولد اليوم
اندس الكلب جيدا بين احضان أسيل فضمته واغمضت عيونها
مر الوقت وشعرت أسيل بيد تصحيها وكان جورج يعلمها بوصولهم الى أمريكا
بعد مرور أكثر من ساعتين وصلت السيارات الى قصر غاية من الجمال ودخلو
حمل الخدم الحقائب وصعدو الى الاعلي ومنع جورج اي احد من لمس اغراضها واخذ الحرس المهرة الصغيرة الى مكان الفرس اما الكلب مازال بين أحضانها
جلست أسيل و هي تشعر بالخوف من القادم وجلس أمامها جورج وما هى الا لحظات ودخلت امرأة غاية من الجمال بطولها و وجسدها الممشوق
{الحوار بالانجليزي منذو الان }
المرأة بفرحة : أسيل اذيك
أسيل : اهلا انطي
المراة : انا اسمي سلفا
أسيل : اهلا انطي سلفا
سلفا بفرحة : ايه رايك تقوليلي مامي اصل انا معنديش بنات قولتي ايه
أسيل بحزن : انا عمري مقولت الكلمة ديه اسفة انطي مش هقدر اقولها
سلفا بابتسامة : ماشي يا ايسو
شاب : مساء الخير
جورج : اهلا ماكس تعالي اتعرف على أسيل
ماكس بارف : اهلا انا خارج
سلفا : ماشي حبيبي باي
جورج : سلفا طلعي ايسو جناحها وخليها تستريح وانت ورايا على المكتب
سلفا بابتسامة : حاضر جورج
توجه جورج الى غرفة المكتب و خلفة ماكس وصعدت ايسو مع سلفا الى الاعلي
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
فى المكتب
🌟🌟🌟🌟🌟
جورج بغضب : انت اذاي تكلمها كده
ماكس بغضب : انا مش هقبل ببنت غير شرعية تعيش هنا
جورج بذهول : غير شرعية تقصد مين
ماكس بسخرية : البنت اللى برا ديه
جورج : لاااااا انت مجنون رسمي البنت ديه حفيده صديق ليا وجاية تقعد معانا هنا
ماكس بسخرية : اااااه حفيدة صديق و
قطع كلامهم دخول سلفا بغضب
سلفا بغضب : انت ليه زعلت البنت ماكس
ماكس بذهول : انتى زعلانه علشانها هتلقيها بنته
جورج بغضب : عاوز تعرف ايه ليه هى موجودة هنا حاضر ماكس زمان لما كنت انا وانت و امك مسافرين ايطاليا حصل علينا هجوم وكنا هنتخطف انا خت 3 رصاصات وخطفو امك وانت عارف يعني ايه هيخطفوف امك الله وأعلم كانو هيعملو ايه فيها وانا كنت ممكن يبعوك او يقتلوك بس جدها هو اللي انقذنا رجالته ضربو النار على الناس ديه و خدني وانا منصاب فيلته وعلالجني يعني حمي شرفي و ابني وانا مديله بعمري كله كمان هى هتقعد معانا فترة وهتدخل المدرسة وممكن انت تقعد بالشهور متشفعاش ولا تسمع صوتها ارحم يا بني
سلفا بحزن : علشان خاطري ماكس بلاش تعاملها وحش ديه يا ابني يتيمة وانا مجربه شعور اليتم
ماكس بحنان : اسف سوفي وحاضر جو هتعامل كويس معاها يالا سلام وغادر
سلفا : متزعلش حبيبي مامي لسه صغير وبيغير علشان خاطر أهتم بيه شوية
جورج بحب : مش زعلان حبيبتي بقولك ايه وحشتيني اوي
سلفا بدلع : وانت كمان جوجي
جورج بضحكة : ادام فيها جوجي يبقي نطلع فوق للصبح مفيش نوم
حملها جورج وصعدو الى الاعلي
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
في غرفة أسيل
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
دخلت أسيل الغرفة وكانت الغرفة ملكية وفخمة
جلست أسيل على الكرسي و تنهدت وسمعت الباب بيخبط و دخل خادمتان وطلبت منهم أسيل إفراغ الشنط منعت أسيل الخدم من لمس شنطتين وتركوها بعد ان جهزو ليها الحمام وخرجو
قامت أسيل بوضع الشنط فى غرفة الملابس وحملت ملابس وتوجهت الى الحمام وبعد انتهائها وجدت الخادمة تدخل وهي تحمل الطعام ووضعته على التربيزة وغادرت
جلست أسيل تاكل وبعد ذلك اطعمت الكلب ونامت على السرير والكلب بين أحضانها
أسيل : عارف جدو وحشني اوي انا عوزة اسميك اسم حلو ايه رايك فى امممممممم مطر حلو مطر علشان انا بحر المطر اوي تصبح على خير مطر تصبح على خير جدو
نامت أسيل وهي تحتضن مطر و ذهبت في عالم الأحلام
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
في قصر العمري
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
كان ماجد يجلس وهو حزين لفراق حفيدته ولكن ما باليد حيلة قطع وحدته دخول العائلة كلها
عامر : فين الملعونة بابا
ماجد : خلتها تسافر اسكندرية كام يوم ليه
يوسف : وانت مش معاها ليه
ماجد : مين قلك اني سايبها لوحدها انا جيت اول امبارح علشان طلبوني من الشركة ضروري فسبتها وجيت وكنت تسافر بكرا بالليل
جلست بشماته : خلاص مش لازم تسافر ولا بكرا ولا بعدين
ماجد بقلق : أسيل جرالها حاجة
جاسم : ولا حاجة اصلها ماتت امبارح
ماجد بصدمة : انت بتقول ايه أسيل ماتت حفيدتي ماتت انت كداب ايوة كداب
مايسا بفرحة : لا مش كداب هي فعلا ماتت
ماجد بدموع : اذاي يا قلبي يا بنتي
جاسم بشماتة : شكلها كانت بتعمل طفح علشان تاكل والبتوجاز انفجر والبيت ولع وهي جوا والبوليس اتصل على بابا علشان هيجيبو الجثة
مازن : متخفش جدو هندفنها عندما في المقابر صدقة يعني
مريم بسعادة : كده خلاص جدو بقي ملك لينا و الملعونة غارت فى 60 داهية
ماجد بدموع : وانت حاتم مش زعلان على بنتك الوحيدة
حاتم : انا مليش بنات
ماجد بحزن : فعلا انا لما قررت ادخلها مدرسة داخلي هناك كان قرار صح بس الحمد لله ربنا ريحها منكم الجثة هتيجي امتي
مريم بصراخ : الملعونة مش هتدفن جمب لوكا ولا تيته ادفنوها فى اي حته تانية
مازن بحنان : امرك مريومة هندفنها فى مدافن صدقة ومحدش هيعرف طريقها للأبد
ماجد بكسرة : خلوني اشوفها لآخر مرة
عامر : بلاش بابا انت ممكن تتعب
ملك : اطلع استريح عمي بس فى جناحك القديم وانا هامر الخدم ينقلو هدومك فيه خلاص الاوضة الملعونة ديه هتتقفل للأبد
مريم : تعالي اوصلك جدو
صعد ماجد الى الاعلي بعد ان رفض مساعدة مريم وجلس الباقي وهو سعيد ولا كانهم علمو بموت ابنه شقيقتهم
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
🌟 جلس حاتم فى مصر بعد اختفاء الملعونة
🌟 كانت أسيل لا تخرج من غرفتها ابدا ولكن كانت سلفا تحاول معها لتناول الطعام معهم ولكن ترفض
🌟 شعر ماكس بهدوء أسيل وحاول التقرب منها ولكن كانت تبتعد عنه وعن أي مكان هو متواجد بيه
🌟 طلب جورج من أسيل ان تمضي على بعض الاوراق فمضت بكل سهولة
🌟 أعطت أسيل إحدى الشنط المغلقة لجورج دون معرفة محتوياتها
🌟 مر 3 شهور وكان ماجد يتحدث مع أسيل صوت و صورة بلا انقطاع
🌟 مرض ماجد بشدة وعلم الجميع بأنه مريض سرطان فى المرحلة الأخير وباقي له أيام معدوده كما احزن الجميع
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
في قصر السيوفي
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
في غرفة ملكية ضخمة
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟

نشاهد شاب نايم بسلام و امان غير عالم بتلك المجنونة التى تتسحب بكل هدوء وفى لحظة واحدة تصرخ بشدة فنتفض ذلك الشاب بخضة
الشاب : في ايه
المجنونة بضحكة : هههههههههه وصحيتك وصحيتك
الشاب : والله مانا سايبك
طلعت المجنونة تجري وهو خلفها حتي الاسفل وخرجو لجنينة القصر وهما يضحكون وفى النهاية استطاع الشاب امساكها وفضل يهزر معها وأصوات ضحكاتهم تملي المكان بشدة
كان رجل كبير يجلس بكل وقار يشاهد ماذا يحدث وهو يبتسم على جنان أحفاده وخاصا حفيدة الكبير الذي يدير اكبر مؤسسة فى العالم مؤسسة السيوفي العملاقة ولكن هو يفعل مثله و مثل ابنه المتوفي عندما بصل الى المنزل يترك كل شيء حلقة ويتحرر من قوته و صلابته ولكن حفيده مثلة تماما فى كل شي
المجنونة بصراخ : جدوووووو خليه يسبني
الجد بابتسامة : معلش سادن علشان خاطري سابها
سادن بابتسامة : علشان خاطرك انت بس
المجنونة بضحك : شكرا عثمان بيه والله ما خيرك بدل متقوم تضربه بتتحايل عليه
س
ادن بضحك : ايه رايك مايا هانم اضربك انا
مايا بضحك : وعلى ايه انا ممكن اموت فى ايدك
سادن بلهفة : بعد الشر عليكي يا عمري
عثمان : يالا سادن اطلع البس ونزل يالا خلينا نفطر ونروح الشركة
مايا بسرعة : ونبي سيدو خلي خلي ادم يجي يلعب معايا
سادن : انا نفسي اعرف ليه ملكيش اصحاب غير ادم
مايا : وانت بردو ملكش غير ادم هو اللى صحبك ليه قولي ليه
عثمان : ليه
مايا : علشان محترم و كويس وذيه ذينا موحد بالله وعمره ميفكر يخونك كمان ده مولود ومتربي هنا كمان هو ذي سادن اخويا
ادم بلهفة : ماشي انا كل ده بس مش اخوكي ماشي حوريتي
مايا : ماشي أميري
سادن : اتعدل ياض وتنيل اقعد عقبال منزل
ادم : ربنا على المفتري
صعد سادن الى الاعلي حتي يحصل على دش بارد يهدي اعصابة ورتدي بدلة باللون الرومادي ورفع شعره الى الاعلي و رش عطرة ونزل
تناول الجميع الإفطار و غادر عثمان و سادن الى الشركات وتركو ادم مع مايا لأنهم يعلمون جيدا بأن ادم تربية عثمان السيوفي
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
أسيل و اللورد
الحلقة الثامنة
🌟🌟🌟🌟🌟🌟
انتباة
🌟🌟🌟
ادم الجيار صديق سادن و مايا غير ادم ابن شقيقة سما زوجه احمد بمعني اخر ده شخص و ده شخص فقط تشابه فى الاسماء وادم صديق أسيل هيظهر فى الحلقات القادمة يعني فى منتصف الرواية
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
في قصر دادريو
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
حاول ماكس ان يتحدث من أسيل أكثر من مرة ولكن لم تسمح له وهذا اغضبه بشدة فقتحم الجناح الخاص بيها وحدها تنام وهى تحتضن كلبها وتبكي في صمت
ماكس : أسيل مالك
أسيل بخوف : نعم حضرتك عاوز حاجة
ماكس بحنان : ليه بتعيطي أميرتي
أسيل : انا أميرة جدو وبس
ماكس بحنان : واميرتي انا كمان انا اسف علشان زعلتك مني
أسيل بحزن : عادي انا اتعوت على كده محدش بيحبني غير جدو
ماكس بحنان : انتى من النهاردة اختي الصغيرة و حبيبتي و اميرتي
أسيل : يعني مش هتضربني ولا هتصعق ليا
ماكس وهو يحضنها : مفيش اخ بيضرب اخته و بيزعلها
أسيل بكسرة : لا جاسم و مازن و مريم بيعملو كده
ماكس : ايه رايك تجربي لو زعلتك او ضربتك تبعدي عني تمام
أسيل : تمام
ماكس بحنان : ايه رايك تخدي دش وتلبسي ونخرج انا وانتي نتغدي برا
أسيل بفرحة : وتوديني الملاهي
ماكس بضحكة : أمر أميرتي
أسيل بسعادة : شكرا ماكسي
ماكس : يالا تروح البس وانتى اجهزي بس حلو الذئب ده
أسيل : لا ده كلب بس هجين بين الذئاب و الكلاب
ماكس : تمام حلو اوي الكلب ده
أسيل بغضب طفولي : اسمه مطر مش كلب
ماكس بضحك رنانة : حاضر مطر بيه حلو يالا يا أميرتي اجهزي قبل مرجع فى كلامي
أسيل بصراخ : انا اصلا جاهزة اطلع برا
خرج ماكس وهو يضحك من جناح أسيل و توجه الى جناحة وابدل ملابسة و نزل الى الاسفل في انتظار أسيل
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
في الاسفل
🌟🌟🌟🌟🌟
نزل ماكس وهو يرتدي كاجول ويصفر وقبل رأس امه و جلس بجوارها
سلفا : اخبارك ايه حبيبي
ماكس : كويس سوفي
سلفا : رايح فين كده ومتشيك
ماكس : خارج مع ايسو هناكل برا و نروح الملاهي
سلفا بصدمة : أسيل و غدا و ملاهي انت تعبان ماكس
ماكس بضحكة رنانة : مالك سوفي انا كنت داخل اتخانق معاها بس لقتها بتعيط وكمان ديه طفلة اوي وانا حبتها علشان كده من النهاردة أسيل أميرتي المدلله
سلفا بجدية : ماكس البنت مسلمة وأي علاقة برا اطار دينها حرام
ماكس بجدية : انا مقصدش اللى وصلك انا هعتبر أسيل اختي اللى اتحرمت منها ومش هسمح لأي حد علي وش الارض ياذيها أسيل بقت اخت ماكس دادريو الشيطان القادم للمافيا
سلفا بفخر : كده تبقي فعلا ابني حبيبي
جورج بفخر : وفعلا تستاهل تبقي فخر جورج دادريو
استمع الجميع لصوت اقدام انزل مسرعة ووجدو أسيل تنزل و هي ترتدي بدي حمالات و هوت شورت و صندل وتركه شعرها خلفها
أسيل : ماكسي بسرعة اعملي شعري علشان نخرج
ماكس بحنان : امرك يا أميرتي تعالي
جلست أسيل على الكرسي وبتدي ماكس يسرح شعرها و جدلهولها ورفعو وكانت جميلة بحق وتستاهل لقب الأميرة
كان جورج ينظر لابنه بفخر وسعادة لاهتمامه بتلك الطفلة البريئة
ماكس : كده حلو أميرتي
أسيل بفرحة : شكرا ماكسي
جورج بابتسامة : اذيك ايسو
أسيل بادب : الحمد لله عمو
جورج : لما ترجعو من برا عوزك ايسو
أسيل : امرك عمو
ماكس : من رأي بلاش تستني علشان احنا هنرجع متأخر
خرج ماكس وهو يسحب أسيل خلفة و ركب العربية و خلفة الحرس
ذهب ماكس فى البداية لاحدي المطاعم حتى يتناولون الطعام
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
في المطعم
🌟🌟🌟🌟🌟
جلس ماكس و امامه أسيل السعيدة
ماكس : فرحانه أميرتي
أسيل بفرحة : فرحانه اوي ماكسي طول عمري كان نفسي اخرج من البيت اوي العب وافرح بس مكنش ينفع
ماكس : ليه
أسيل بحزن : هحكيلك كل حاجة بس اوعدني انك متسبنيش وتهني ذيهم
ماكس بحنان : اوعدك أميرتي الحلوة
أسيل بحزن : هحكيلك
حكت أسيل كل شئ منذو ولادتها حتي اللحظة التي وصلت فيها القصر لديهم
ماكس بغضب مكتوم : دول يستحيل يكونو بشر دول حيوانات
أسيل بحزن : الحمد لله ربنا عوضني بجدو و عمو احمد و طنط سما و ادم
ماكس : مين دول
أسيل : عمو احمد الحارس بتاع جدو و طنط سما اللي ربتني وانا بيبي صغنن و ادم ابن اخت طنط سما وده اكبر مني بسنتين بس
ماكس : انتى عندك كام سنه
أسيل : عندي 14 سنة بس
ماكس : و انا عندي 20 سنة
أسيل : طيب اقولك ابيه ولا ماكسي
ماكس : لا قوليلي ماكسي
أسيل : ماشي انا جعانة اوي
ماكس بحنان : حالا هنطلب الاكل
طلب ماكس الطعام وجلس ياكل مع اميرته وبعد انتهاء الطعام حاسب ماكس وغادرو المطعم للتوجه إلى الملاهي
كان ماكس يتألم بشدة من معدته وفى لحظة إصابة كحة شديدة وخرج دم من فمه فشهقت أسيل وبكت
أوقف ماكس السيارة وهو ينهج فأسرع الحرس له وحملوه الى المستشفي ومعه أسيل التى تبكي وقد تأكدت بأنها لعنة تصيب الجميع بلا استثناء
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
فى المستشفي
🌟🌟🌟🌟🌟🌟
اسرع الأطباء بإدخال ماكس الى غرفة العمليات وجلست أسيل تبكي بشدة وحاول الحرس ان يهدئوها ولكن لم يعرفو
ما هى الا لحظات ودخل جورج و سلفا و توجهو الى غرفة العمليات ووحدة أسيل تبكي فأسرع جورج لها وحملها وضمها لحضنة
جورج بحنان : أهدي أسيل
أسيل بدموع : ماكسي
سلفا بثبات : أهدي يا قلبي ماكس هيبقي كويس
جورج : والله ماكس كويس متخفيش
مر الوقت و خرج الأطباء من الغرفة فأسرع لهم الجميع
جورج : ابني فيه ايه ستيفن
ستيفن : المعتاد جورج المعتاد
سلفا بغضب : بردو اكل اكل حار
ستيفن : أهدي سلفا من تلك الصغيرة
جورج : حفيده صديق لي
ستيفن : أهدي صغيرتي فماكس بخير فقط ان ذلك الغبي اكل بعض الطعام الحار جدا
أسيل بدموع : هل انا السبب
سلفا بحنان : لا صغيرتي فذالك الغبي دائما يأكل خارج المنزل الاكل الحار فلا ذنب لكي صغيرتي
أسيل : حسنا اريد ان أراه هل يمكن
جورج بحنان : روحي يا قلبي
أسرعت أسيل إلي غرفة ماكس و دخل وجدته نائم على السرير ينظر لها بابتسامة ضعيفة
صعدت أسيل على السرير بجواره ونامت على صدره وبكت
ماكس بحنان : أهدي اميرتي انا كويس اسف على ضياع اليوم
أسيل بغضب و صوت عالي : ادام انت بتتعب من الحار بطتفح ليه هاااا ليه تخليني اعيط وحزن وقول على نفسي ملعونة ليييييييييييييييييه أنطق
ماكس بصدمة : أهدي يا أميرتي كمان انتي بتعلي صوتك عليا أقوم بس وبعد كده هضربك علقة
أسيل : هنشوف حالا
حملت أسيل المخده وفضلت تضرب فيه وهو يضحك ودخل جورج و سلفا وجدوهم هكذا فضحكو
جورج بضحك : احسن علشان تبطل اكل حار
ستيفن : هتفضل فترة تآكل اكل صحي
أسيل بنهجان : انا سوف اهتم بذلك الابله
سلفا بضحك : لقد جائت التي تربيك ماكس
ماكس بضحك : وانا ملك صغيرتي
بعد فترة خرج ماكس وبجوارة أسيل والباقي
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
🌟 اهتمت أسيل بطعام ماكس فكانت تجهزة بنفسها ولم تسمح للخدم بعمل الطعام
🌟 منع ماجد الاتصال على أسيل لمدة أسبوع وهذا ما اقلق أسيل بشدة
🌟 سافر سادن والباقي الى الريف لقضاء الأجازة
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
في مصر
🌟🌟🌟🌟
سائت حاله ماجد بشدة وطلب الأطباء ان يعود للقصر حتي يحصل على الراحة الأخيرة في سريرة
وبالفعل خرج ماجد ورفض يدخل غرفته وتوجه الى غرفة أسيل ونام على السرير ونزلت دموعة بغزارة وحمل صورة لها
ماجد بدموع : سامحيني يا بنتي كان نفسي أفضل معاكي طول عمرك بس انا سايبك أمانه و حماية اكتر شخص فى الدنيا ربنا هو الحامي ليكي اوعي يا ضي عيوني تكسريني وتخلي رأسي فى الأرض عاوزك تبقي قوية و صلبة ومستحيل حد يكسرك
شعرماجد بان وقته قد اذن فنطق الشهادتين وتحررت روحى الطاهرة و عادت الى خالقها ولم يعلم أحد بوفاته
ولكن هل تشعر أسيل باختفاء روح جدها من الحياة ؟
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
عند أسيل
🌟🌟🌟🌟🌟
كانت تجلس أسيل بجوار ماكس وفي لحظة شعرت بنسحاب روحها ونزلت دموعها فأسرع ماكس لها
ماكس : مالك أميرتي
أسيل بنهجان : جدو جدو فيه حاجة
ماكس : أهدي أسيل لو حصل حاجة كنا عرفنا
اسيل : اذاي عرفنا والكل عارف اني ميته
ماكس : جدك شخصية معروفة فى العالم لأنه من اكبر رجال الأعمال وأكيد لو حصل حاجة كنا عرفنا ببلاش قلق
أسيل : ربنا يستر ويخليه ليا انا مليش الا هو
ماكس : انا زعلان مش انا اخوكي بردو كده تقولي ملكيش حد
أسيل : اسفة ماكسي بلاش تذعل
ماكس بابتسامة : مش زعلان يا قلبي بقولك ايه تيجي نروح الريف شوية قبل الدارسة متبدا
اسيل بسعادة : انا فرحانه اوي اني هدخل المدرسة وفيها حمام سباحة و كمان اسطبل خيول
ماكس : بس فرستك لسه صغيرة على ركوبها
أسيل ببراءة : لا مانا هاخد فرستك عقبال مبتعتي تكبر
ماكس : قومي يا بت جهزي نفسك هنروح الريف فى مزرعتك الجديدة
أسيل بسعادة : انا فرحانه اوي لانها هدية جدو ليا
ماكس بحنان : يالا أميرتي اطلعي جهزي نفسك
صعدت أسيل و هي سعيدة
اما جورج فأرسل احدي الخادمات لماكس حتي يأتي له وبالفعل دخل له
جورج : ماذا هناك ماكس
ماكس : ماذا هناك
جورج : ساحذرك للمرة الأخيرة أسيل مسلمة وهى أمانه فى عنقي
ماكس : أسيل طفلة فقدت الحنان و الأمان منذو طفولتها أبي وهل اختفت نساء العالم حتي أنظر لجسد طفلة أبي فأنا اعتبرها بمقام شقيقتي ولا اريد أكثر من ذلك حتى لو أصبحت ملكة جمال و فاتنة هى سوف تظل صغيرتي و أميرتي و شقيقتي الصغيرة
جورج : حسنا ماكس متي سوف تحمل عهد المافيا فأنت وريثي الوحيد ولابد أن يعلم الجميع بأنك الشيطان الذي لا يرحم
ماكس : حسنا ابي اعطيني أسبوع فقط حتى تذهب أسيل إلى المدرسة ونعود من الرحلة وبعدها سوف أصبح تحت امرك ولكن علاقتي باميرتي لن تتغير إذا ارت ان اقسو على الجميع بلا استثناء فاسيل خارج قسوتي ولأن سوف أجهز حقيبتي للسفر
جورج : ما سر تلك السفرية
ماكس : أسيل تقلق على جدها فارت أبعادها عن اي شئ يحزنها
جورج : أين الرحلة
ماكس : إلي الريف وخصوصا المزرعة الخاصة بيها
جورج : حسنا استمتعو بوقتكم
صعد ماكس الي غرفته حتي يجهز حقيبته ويسافر مع صغيرتة
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
في المزرعة السيوفي
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
سادن : هو مستر خريستو فين
عثمان : فعلا اول مبوصل بيجي يلعب معايا طاولة
ادم : اكيد مع القطيع وهيجي
مايا : اوف اوف اوف
سادن بضحكة مكتومة : ليه ده 3 اوف مالك بس
مايا : انتم عملين تتكلمو في الشغل ومحدش بيلعب معايا
ادم بحنان : انا العب من أميرتي يالا
سادن : وانا هروح اركب الفرسة سلام
غادر سادن و ركب الفرسة ونطلق فى وسط الخضار الطبيعي وهو سعيد بتلك الرحلة
اما مايا فخرجت تلعب مع ادم الذي لم يرفض لها أي طلب
اما عثمان فجلس أمامه حارسة الأول وهو رجل حبي فى العمر واخذو يلعبون طاولة و يتسامرون
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
في مزرعة أسيل
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
وصل ماكس و معه أسيل التى تشاهد المكان حولها وهى سعيدة و كان مطر بين أحضانها
ماكس : يالا حبيبتي اطلعي خدي دش و بدلي هدومك ونزلي
أسيل بفرحة : ماشي ماكسي
صعدت أسيل وأخذت دش و صلت فروضها ولبست بدي كت وبرقبه و هوت شورت و أخفت السلاسل جيدا أسفل البدي ونزلت وعندما سالت على ماكس اخبروها بأنه عند الاسطبل فذهبت له وجدته يقف امام فرسة باللون الابيض جميلة
أسيل : حلوة اوي ماكسي
ماكس بابتسامة : انتي احله ايسو
أسيل : عوزة اركبها
ماكس : ماشي تعالي
ساعدها ماكس على الركوب وركب هو فرسة أخري و خرجو يلعبو بالفرس
بعد مرور فترة عادو من الخارج و أسيل تضحك بشدة على ماكس فتوعد لها ماكس فجريت و جري خلفها إلى ان امسكها وفضل يهزر معها وبعد ذلك توجهو للسفرة واكلو بستمتاع تحت ضحكاتهم
مر باقي اليوم وصعد الجميع الى غرفهم
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
في الصباح
🌟🌟🌟🌟🌟
صحيت أسيل وأخذت دش و صلت فروضها ولبست ونزلت جلست على المرجوحة و أمسكت التليفون كما تعودت وبعد كذا خبر وجدت خبر وفاة ماجد العمري منذو يومين فنصدمت أسيل بذلك الخبر ونزلت دموعها ورمت التليفون و قامت تجري بسرعة وهي تجري لم تعرف أين تذهب وأين تروح كل ما يشغل بالها الذهاب الى جدها واحتضانه زي لحظة وقفت مكانها متشبسه فى الأرض وصرخت لأعلي صوتها وتنده على حبيبها الأول و الاخير وامانها و حمايتها و ابيها و امها و صديقها و شقيقها
أسيل بدموع غزيرة و صوت عالي يقطع القلوب :
جدووووووووووووووووووو ااااااااااااااااااااااه ليه سبتني ليه جدوووووووووووووووووووو و نبي ارجع ليا انا مليش حد غيرك فى الدنيا ااااااااااااااااااه
انهارت أسيل علي الارض بضعف و ذل وأخذت الصور تتوالي امام عيونها لجميع المواقف التي ربطتها مع جدها منذو ان فتحت عيونها حتي اللحظة الأخير لهم على الشاطئ
ضمت أسيل نفسها وأخذت و ضع الجنين
اما ماكس فعلم من الخدم بأن أسيل تجلس فى الخارج فخرج ولم يجدها وبحث عنها لم يراها ووقعت عيونه على تليفونها وعندما مسكه وجدت خبر وفاة جدها فصدم بشدة
ماكس بغضب للحرس : اقلبو الدنيا على أسيل لغاية متلقوها يالاااااااااااا
اسرع الحرس فى تنفيذ أوامر ماكس واخذو أسلحتهم معهم ونطلقو
ماكس بخوف : ياترا انتى فين أميرتي
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
عند السيوفي
🌟🌟🌟🌟🌟🌟
خرج سادن بالفرسة كما تعود ولكن وقف امام الفرسة ووضع ايده على قلبه بألم ولم يقدر على التحرك وشعر بقدمة أصبحت رخوه و كان سيقع فأسرع له إحدى الحرس وامسكه وجعله يجلس هل إحدى الكراسي فشاهدة ادم و جده فاسرعو له
عثمان بلهفة : مالك يا سادن حاسس باية
ادم بخوف : سادن الله يخليك رد علينا
مايا بدموع : سادن حبيبي مالك
سادن بالم : انا كويس أميرتي متقلقيش
عثمان بخوف : فيك ايه بس يا ابني اطلب دكتور
سادن بابتسامة : في ايه يا جماعة انا دخت شوية علشان مكالتش
ادم بخوف : طيب يالا تعالي كل وشرب أي عصير مسكر
سادن باجهاد : ماشي يالا
مشيو شوية وبعد ذلك التفت سادن يبحث عن أحد بلهفة
سادن بلهفة : هو صوت الصويت ده منين
عثمان : مفيش صوت سادن مالك بس يا ابن
سادن : هاااا لا مفيش يالا ندخل
جلس الجميع امام الطعام فتناول سادن بعض اللقم وقام وعندما أعترض جدو اعتذر منه و صعد الى غرفته ووقف امام البلكونة وعيونه تبحث عن أحد ولم يشعر بدخول جده الغرفة
عثمان : هى مين سادن
سادن بخضة : جدو
عثمان بابتسامة : محستش وانا داخل يبقي مين هي
سادن وهو يجلس : معرفش معرفش صدقني معرفش
عثمان : بقالك قد ايه بتحس بيها
سادن بتنهيدة : من فترة كبيرة لو قولتلك من 7 او 8 سنين تقول مجنون بحس بدموعها بكسرتها بالمها بفرحتها بس خلاص هتجنن هي مين مش عارف
عثمان : حسيت بيها دلوقتي
سادن بحزن : ايوه بس كانت بتصرخ و بتبكي أصعب من كل مرة حاسس انى عاجز على حمايتها بس المرة ديه هي انكسرت خالص بقي سادن السيوفي رجل الأعمال اللى كل الناس بتعمله الف حساب و أشهر مصارع يبقي بالمنظر ده
عثمان : اهدي سادن انت طول عمرك قوي
سادن بضعف : قوي انا من اول يوم حسيت بيها وانا تعبان اوي والله تعبان جدو
عثمان بحزن على حفيدة : لو فى أيدي حاجة أعملها كنت عملتها
سادن بابتسامة : متخفش جدو انا كويس و شوية وهستريح
عثمان : انت متأكد يعني مطلبش دكتور
سادن بابتسامة حزينة : لسه وقت الدكتور مجاش اقولك
قطع كلامهم صوت خبط على الباب فسمح سادن للطارق بالدخول وكان احدي الخدم يطلب منهم النزول لمقابلة الحارس ماك فنزلو
سادن : في ايه ماك
ماك : ممنوع حد يخرج منكم برا البيت
عثمان : ليه ماك
ماك : رجالة الشيطان جورج دادريو قلبين الدنيا برا
سادن : ليه يعني
ماك : اللي عرفناه أنه موجود فى المزرعة اللي جمبكم
عثمان : بس المزرعة ديه ملك خريستو
ماك : سيد خريستو باعها لجورج دادريو من فترة وسافر انا لسه واصل للمعلومات ديه دلوقتي
ادم : وهما بيدورو على ايه
ماك : اللي قدرنا نوصله ان ماكس دادريو كان معاه بنت صغيرة و هربت او اختفت لسه مفيش معلومة أكيدة
عثمان : امن انت و الرجالة المزرعة كويس
ماك : انا عملت كده بس ياريت محدش يخرج سلام دلوقتي
خرج ماك وجلس الجميع يتحدثون عن تلك البنت التي اختفت من ماكس دادريو
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
عند ماكس
🌟🌟🌟🌟🌟
اصبح ماكس غاضب بشدة من رعبة على صغيرته
رئيس الحرس : هنعمل ايه سيدي ان نعثر على الصغيرة حتى الان واصبح الليل على مشارف الدخول
ماكس بغضب : اعمل ايه يعني
رئيس الحرس : معرفش
ماكس بانتباه : فين مطر
رئيس الحرس : موجود مكانه
ماكس بسرعة : هاته هو الوحيد اللي هيعرف يوصلها
اسرع رئيس الحرس باخرج مطر الذي هجم عليه و اسرع ماكس فى حمله
ماكس : مطر لازم نلاقي أسيل ديه مهمتك
نزله ماكس على الارض فنطلق مطر فى الجري وخلفة الحرس و ماكس ولكن كان مطر اسرع منهم وبعد فترة وقف مطر يعوي بشدة وينبح حتى وصل ماكس و الحرس لهم ووجدت أسيل تنام فى وضع الجنين فأسرع ماكس لها و حملها وعاد الى المنزل وانا الحرس بإحضار دكتور
بعد فترة جاء الدكتور و كشف عليها و ركب لها بعض المحاليل ووصف لها بعض الأدوية الأدوية مواعيد العمل
ماكس : فيها ايه دكتور
الدكتور : عندها انهيار عصبي شديد لازم راحة
غادر الدكتور وجلس ماكس حزين علي تلك الطفلة ولكن اقسم ان يكون لها الأخ و الصديق و الأب و الحامي
وجد ماكس مطر يصعد بجوارها على السرير و ينام بين احضانها و الغريب ان أسيل ضمته لحضنها ونامت
قاوم ماكس النوم ولكن سقط فى بحر الأحلام ونام على الكرسي ولم يشعر بالوقت
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
عند سادن
🌟🌟🌟🌟🌟
🌟 علم الجميع بأن ماكس دادريو عثر على الفتاة وكان يحملها بخوف و رعب
🌟 هدء قلب سادن وشعر ببعض الراحة و تنهد وغمض عيونه
🌟 حزن عثمان على حفيده ودعي ربنا ان يعثر حفيده على معذبته قريبا و يفرح بيه ووعد نفسه اي كان مستوي الفتاة ستكون زوجه حفيدة ولم يهتم لمستوها المادي
🌟 أثر ادم على أن تتناول مايا الطعام حتي لا تمرض
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
أسيل و اللورد
الحلقة التاسعة
🌟🌟🌟🌟🌟🌟
في مزرعة أسيل
🌟🌟🌟🌟🌟🌟
صحيت أسيل و رمشيت عده مرات ونظرت وجدت مطر بين أحضانها و ماكس ينام على الكرسي فستغربت ولكن ابتدت تتذكر خبر وفاة جدها الحبيب فبكت بشدة وكتمت صوت شهقاتها ولكن نبح مطر فايقظ ماكس الذي اسرع لها وضمها لحضنة
ماكس بحنان : هششششششششش اهدي يا قلبي بلاش تعملي كده فى نفسك هو راح عند ربنا كفاية عياط انتى كده بتعذبيه
أسيل بدموع : بس كدة وحشني اوي يعني مش هشوفة تاني خلاص انا بقيت يتيمة مليش حد يحبني و بخاف عليا
ماكس بزعل : وانا رحت فين مش احنا اتفقنا أكون اخوكي و صديقك و كل حاجة
أسيل بدموع : بس انت هتسبني ذيه
ماكس : عمري مهسيبك هفضل معاكي لآخر يوم فى عمري هفضل الأمان و الحماية ليكي اوعدك يا أسيل ان من اللحظة ديه تكون امانك ولو اي حد فكر ياذيكي همحية من على وش الدنيا
أسيل : يعني وعد
ماكس : وعد يا قلب ماكس بس انا زعلان منك
أسيل : ليه ماكسي
ماكس : علشان امبارح جريتي ومفكرتيش تيجي تعيطي في حضني الحضن ده امانك مفهوم
أسيل : مفهوم ماكسي
ماكس : يالا يا عمري قومي خدي دش ونزلي علشان ناكل انتى من امبارح من غير اكل
أسيل : حاضر ماكسي
قامت أسيل و توجهت الى الحمام حتى تحصل على دش منعش يهدئها و توضات و خرجت تصلي
دخل ماكس وجد أسيل تركع فى الأرض فتخيل بأنها اغمي عليها ولكن وجدها تجلس وتركع مرة أخري فعلم بأنها تصلي فجلس على طرف السرير حتى تخلص وبعد انتهاء أسيل من الصلاة قامت ونظرت الى ماكس
ماكس : جاهزة أميرتي
أسيل : اه يالا تنزل بس ممكن احنا اللي تعمل الاكل
ماكس : هاااا
أسيل : علشان خاطري ماكسي
ماكس بتنهيدة : امرك أميرتي يالا
نزل الي الاسفل وتوجهو الى المطبخ وأمر ماكس الخدم بترك المطبخ و أن يغادرو المنزل فتوجهو الى غرفهم
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
فى المطبخ
🌟🌟🌟🌟🌟
أحضرت أسيل البصل و الخضروات ووضعتهم امام ماكس ونظرت له
ماكس : نعم خير
أسيل بابتسامة : يالا
ماكس : يالا ايه
أسيل : اغسل الخضار او قشر البصل أخطار ايه
ماكس بصوت عالي : نعم نعم يا ختي اغسل او قشر لا طبعا
أسيل ببرود : خلصت
ماكس : اه
أسيل بغضب : اغسل الخضار ده بسرعة
ماكس : حاضر
حمل ماكس الخضار ووقف يغسلة وهو يتوعد لاسيل
اما أسيل فقشرت البصل و وقفت تجهزه واحضرت الدقيق وبتدت تجهز العجينة
فجلس ماكس أمامها ورما عليها الدقيق فتغاظت أسيل فرمت عليه دقيق و اخذو يلعبو فترة وبعد ذلك جهزت أسيل العجينة ووضعت الخضار عليها ووضعتها فى الفرن ودخلت على اليوتيوب واحضرت طريقة الثومية و الكاتشب
جلست أسيل بفخر وهى تشاهد البيتزا جميلة و متناسقة
أسيل : ايه رايك ماكسي
ماكس بذهول : شكلها روعة أميرتي تعالي ناكل بقي علشان جعان
حملت أسيل البيتزا وهو حمل الباقي وجلسو فى الجنينة على الارض واكلو وهما يضحكو بشدة
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
عند سادن
🌟🌟🌟🌟
كان يجلس تحت الشجرة و بجوارة الفرس و هو مغمض عيونه ولكن وجد نفسه يبتسم
سادن بابتسامة : اااااه يا قلبي اكيد هي فرحانه دلوقتي و سعيدة بصراحة انا مش مصدق نفسي بقي جيه اليوم اللي افكر فى واحدة يخوفي تبقي شبة ماك ههههههههههههههه يالهوي لا بلاش تبقي شبه انا كده هدبس بقي سادن السيوفي يبقي كده مجنون الساحرة هههههههه انا سمعت عن مجنون ليلي مش مجنون الساحرة مالك يا عم برق مش عجبك الكلام ولا جدي كمان عجبه الكلام بس لازم احسسه اني نسيتها بس قلبي عمره مهينساها ياترا شكلك ايه ساحرتي بكرا الأيام هتبين كل حاجة
قام سادن من مكانه و توجه الى الفرسة و نطلق عائد إلي المزرعة
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
🌟 مر أسبوع وعاد الجميع الى قصورهم لبداية حياتهم من جديد
🌟 دخلت أسيل المدرسة واستطاعت ان تتاقلم وسط الطلبه
🌟 أصبحت أسيل علامة مميزة فى المدرسة لدخولها وسط حرس دادريو
🌟 علم عامر العمري بأن والده فى حسابة مبلغ 10 مليون فقط و باقي الحساب تم سحبه على فترات متباعدة واجمالي المبلغ المسحوب أكثر من 30 مليون جنيه ولكن أعتقد بأن والده ادخلهم في حسابات الشركات ولم يهتم
🌟 استطاع جاسم العمري ان يصنع له اسم في السوق المصري و الأوروبي ولقب بالحوت
🌟 حمل ماكس راية المافيا واصبح اعنف من والده ولقب بالقب الشيطان الاسود
🌟 أشرف ماكس على تعليم أسيل فنون القتال و الدفاع عن النفس باجود الخبرات
🌟 لقب سادن السيوفي بالقب اللورد بشدة ذكائه و سرعة تفكيرة
🌟 قررت أسيل ان تنشاء حلم حياتها وافتتاح مطعم
🌟 عارض جورج أسيل فى فكرتها و لكن تصدر له ماكس وساعد أسيل فى تحقيق حلمها
🌟 اختار ماكس موقع فعال لإنشاء المطعم الخاص باميرته المدلله
🌟 كان المطعم عبارة عن 3 أدوار و الدور الأخير أصبح منزل أسيل الذي صممته على أحدث تراث
🌟 الدور الأرضي للمطعم كان عبارة عن قسمين قسم خارجي للقهوة و الشندوتشات و القسم الداخلي لتناول الافطار
🌟 الدور الثاني خاص بالعائلات والأشخاص لتناول وجبات الغذاء و العشاء او اي مناسبة خاصة
🌟 الدور الثالث خاص بالشخصيات الهامة و الاجتماعات و هو عازل للصوت بمعني من فى الخارج لا يسمع من فى الداخل
🌟 اما منزلها فكان عبارة عن حجرة نوم متكاملة باللون الاسود و الرمادي
🌟 وغرفة ملابس و حمام خاص والغريب بأن الغرفة بأكملها مصنوعة من الزجاج
🌟 وأيضا غرفة للرياضة احم احم اقصد جيم متكامل
🌟 وايضا ركنه كبيرة وشاشة عرض كبيرة حتى تشاهد أي شي ترغب بيه
🌟 غرفة نوم وملحق للملابس و حمام لماكس
🌟 والحديقة الخلفية للمطعم كانت على أعلي مستوي
🌟 انهت أسيل تعليمها واصبحت شيف بمعني الكلمة و أيضا درست إدارة أعمال
🌟 اشترت أسيل مزرعة بجوار مزرعتها واصبحت تمتلك اكبر مزارع للمواشي { الأبقار } و الخضار و الفاكهة و أيضا الخيول
🌟 أصبح اسم المطعم و المزارع باسم الأميرة الساحرة
🌟 أصبح عمر ماكس 30 سنة
🌟 أصبح عمر سادن 30 سنة
🌟 أصبح عمر ادم الجيار 28 سنة
🌟 أصبح عمر مايا 22 سنة
🌟 اصبح عمر أسيل 21 سنة
🌟 منذو خبر وفاة جدها ماجد لم تتابع أي أخبار عن تلك العائلة الكريهة
🌟 حياة جديدة و سعيدة وأخيرا استطاعت أسيل ان تحي بسلام
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
في مطعم الأميرة الساحرة
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
فى تمام الساعة 5 صباحا
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
صحيت أسيل وأخذت دش و تؤضات و صلت الفجر و لبست ترنج رياضي و خرجت للجري مثل كل يوم و بعد ساعة عادت الى المنزل وصعدت تكمل باقي رياضتها و أخذت دش ولبست ملابسها ونزلت للمطعم
أسيل : صباح الخير شباب
الكل : صباح النور
أسيل : شباب فى النهاردة اجتماع الساعة 3 و اجتماع الساعة 7 و كمان في تجهيزات عزومه لعائلة كروز الساعة 9
جو : كده لازم نقسم نفسنا
أسيل : كريستينا الدور الثالث و معاكي الاجتماع بتاع الساعة 3
كريس : تمام ايسو هو كده كده المكان جاهز
أسيل : وانت مايكل عزومه العشا الساعة 9
مايكل : تمام بس كده اجتماع الساعة 7 اكيد معاكي صح
أسيل : لا مع كريس يالا شباب نجهز القهوة والفطار علشان كلها ساعة و الزبائن هيوصلو
الكل : تمام
توجه الجميع الى المطبخ لتجهيز المطلوب فى جدولهم
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
استوب
🌟🌟🌟🌟
🌟 جو توماس : شاب يبلغ 23 عام درس مع أسيل فى إدارة الأعمال و يعمل مع أسيل فى المطعم
🌟 كريستينا بيتر : تبلغ من العمر 20 عام مازالت تدرس فى معهد الطبخ وكانت زميلة أسيل أسيل يتيمة
🌟 مايكل لاروس : شاب يبلغ من العمر 25 سنة دارس تجارة
🌟 استيفن تارك : رجل يبلغ من العمر 45 عام و يعمل شيف فى المطبخ
🌟 مونيكا تارك : امرأة تبلغ من العمر 43 سنة و تعمل شيف في المطبخ مع زوجها
🌟 سيمون الفريد شاب فى 25 سنة وهو مسؤل التنظيم و المواعيد و الحجوزات للمطعم و التوريدات
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
فى مؤسسة السيوفي
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
دخل سادن بطولة و جذبيتة ووسامته التى تسحر أي امرأة على وجه الارض ودخل مكتبة ودخلت خلفة السكرتيرة
ليزا : صباح الخير مستر سادن
سادن : صباح النور ليزا ابنك اخبارة ايه
ليزا : بقي تمام
سادن : الحمد لله في ايه النهاردة
ليزا : في اجتماع مع رئساء الأقسام الساعة 12 و الساعة 7 فى اجتماع فى مطعم الأميرة الساحرة وباقي اليوم فاضي
سادن : تمام فى حاجة مهمة دلوقتي
ليزا : لا حضرتك تحب اطلب ليك قهوة و كيك من مطعم الأميرة الساحرة
سادن بضحك : ههههههه بالرغم أننا عملين معاهم عقد من 3 سنين علشان يبعتو قهوة و غدا للموظفين بس نفسي اعرف اشمعنا اختارو الاسم ده للمطعم
ادم وهو يدخل : علشان بيقولو ان صاحبة المطعم جميلة جدا وشبه الساحرات
سادن : نفسي تبطل العادة الزفت ديه مش في باب تخبط عليه
مايا بضحك : سيبك منه سيدو ولا هيكبر ابدا
سادن بذهق : يا رب يعني انا اسبهم في البيت يطلعولى فى الشركة وفى كل حته ارحها
ادم بصوت ناعم : طلقني يا مفتري
مايا بسهوكة : براحة على نفسك يا ام محسن للعيل يجرارله حاجة
ادم : اعمل ايه فيه مغلبني يا اختي
سادن بغضب : برا يا حيوان منك ليها
مايا : ظالم
ادم : مستبد
سادن بغضب : دقيقة كمان ولو فضلتم هنا والله هضربكم انتم الاتنين برا يا مجنون منك ليها
خرجو يجرو لعلمهم بصدق حلفان سادن
ليزا بضحك : هطلبلك قهوة
سادن بتعب : ياريت ليزا هربت من البيت و جم ورايا حاجة تارف
ليزا : معلش هما بيحبوك ربنا يخليك ليهم
سادن : شكرا ليزا يالا روحي انتى بقلك ايه اتصلي على العملاء وخلي المقابلة الساعة 3 علشان مش قادر
ليزا : بس مش عارفة المطعم هيقبل بتغير الميعاد ولا ايه
سادن بغضب : لو اتكلمو هدديهم بلغي العقد
ليزا : ربنا يستر
غادرت ليزا وتصلت على العملاء و جعلت المقابلة فى تمام الساعة 3 عصرا وبعد ذلك اتصل على مطعم الأميرة الساحرة حتي تغير المعاد وتحت الاعتراض و الشد و الجذر تم الموافقة ولكن تم فرض رسوم غرامة للتقديم فوافقت ليزا واخبرت سادن بذلك فتوعد لتلك المديرة
مر الوقت و جاء اجتماع رئساء الأقسام وبتدو الاجتماع
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
فى المطعم
🌟🌟🌟🌟🌟
أخبر سيمون الجميع بأن الاجتماع الخاص بالساعة 7 تم تقديمة للساعة 3 مع زيادة المبلغ كغرامة
كريس : طيب انا كده مش هعرف اتعامل مع اجتماعين هعمل ايه
أسيل : انا هبقي معاكي بلاش قلق
جو : تمام هبلغ المطبخ علشان التجهيزات
أسيل : يالا شباب اه اعملو حسابكم يوم الجمعة فى حفلة فى إحدى القصور و مطلوب مننا تنظيم الاكل و المشروبات و الخدمة
مايكل : يبقي هكلم الفريق بتاع الخدمة
أسيل : تمام يالا كل واحد على مكانه
جو : هو مين صاحب الاجتماعات
أسيل : الشيطان و اللورد
مايكل : ينهار ابيض الشيطان متعودين عليه بس اللورد بيقولو صعب جدا
أسيل : اللورد لنفسه
كريس : ممكن انا اخد اللورد و انتى الشيطان
أسيل بضحك : يا بت ده الشيطان يعني عادى كمان انتى مستغنية عني ده ممكن ياكلني
كريس : ياكلك انتى عادي بس انا بيفضل يشوفني لما نكون مرعوبة
جو بضحك : بيحبك يا هبلة
كريس : حبه قرد 🐒🐒
أسيل بجدية : اهلا و سهلا شيطان نورت المطعم
كريس بخضة : انا مقولتش حاجة
ضحك الجميع على تعابير وش كريس و رعبها من مجرد الاسم
كريس بزعل : انتم رخمين بس ها
صعدت كريس الى دور الاجتماعات حتى تجهز كل شي
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
فى المطعم
🌟🌟🌟🌟🌟🌟
مر الوقت و في تمام الساعة 3 عصرا وصلت مجموعة سيارات تحمل علامه الشيطان ونزل الحرس وفتحو الباب للشيطان و دخل بقوته و جبروته الى المطعم رحب بيه سيمون وصعد الى الطابق الثالث مباشرا
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
الطابق الثالث
🌟🌟🌟🌟🌟🌟
دخل الشيطان الي المكان ونظر حوله وجد أعضاء الاجتماع يجلسون فى انتظارة ولكن لم يهتم و بحث عن من سرقت قلبه وحرمت النوم من عيونه وهى كريستينا
كان كريس تجلس فى ركن بعيد وتلعب بالهاتف ولكن شعرت بانظار احد مسلطة عليها و عندما رفعت عيونها الخضراء و جدت الشيطان ينظر لها فاسرعت فى الوقوف فقيمها الشيطان جيدا و هو يعلم جيدا بأن اميرته الصغيرة منعت أي فتاة تعمل في المكان ترتدي ملابس فاضحة فكان اليونيفورم الخاص بالمطعم عبارة عن بنطلون باللون الأحمر و قميص ابيض و جرفته باللون الاحمر وجاكت باللون الاسود
جلس الشيطان مكانه وبدئو الاجتماع و بعد مرور نصف ساعة شاور لها حتى تأتي وطلب منها إحضار قهوته الخاصة و شاور للجميع بالطلب
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
اما فى الخارج فقد وصل اللورد بمجموعة سياراته سياساته حرسة ونزل وصعد الى الاعلى بعد ان اصتحبه سيمون الى الاعلي و دخل ووجهو الى مكان الاجتماع
لاحظ سادن وجود الشيطان فى المكان ولكن لم يهتم وجلس مع العملاء
سادن : خلونا نبتدي
ليزا : تحبو نطلب حاجة الأول
سادن : يا ريت انا مصدع جدا
شاورت ليزا لكريس ولكن شاورت كريس لشخص آخر
استمع سادن لصوت كعب حذاء حريمي يسير بقوة و صلابة ووقف أمامهم
أسيل : تحت امركم
ليزا : قهوة لمستر سادن و انا قهوة و شوفي الباقي
أملي الجميع الطلبات لاسيل واخذتها وغادرت
بعد ربع ساعة كانت أسيل تحمل الصنية المشروبات ووضعتها امام الجميع ولكن اختل توازن الصنية و سقطت القهوة على سادن الذي تعصب بشدة
ادم بسرعة : اهدي سادن هي اكيد مش تقصد
سادن بغضب : بغضب غبية
أسيل بغضب : على فكرة ديه قهوة يعني مش ميه نار
سادن بغضب : انا هولع فيكي و هرفدك
أسيل بصدمة لزيزة : هتولع فيا اذاي بالكبريت و لا بالولاعة متهدى يا عم الشبح ده فنجان قهوة مش هياثر فى الجته ديه
ادم بهمس لمايا : اخوكي هيولع فيها
مايا بهمس : اسكت خلينا نتفرج ولا اقولك انا هولع الدنيا
ادم بهمس : بلاش الله يخليكي
مايا بصوت عالي : انتى مجنونة انتى عارفة مين ديه ده اللور سادن السيوفي
أسيل ببرود 😏😏 : علي نفسه
سادن بغضب : فين صاحبة المطعم
أسيل بتافف : مسافرة تصيف و تبلبط 🏊🏊🏊
سادن بغضب : لاااااا انتى مجنونة رسمي
أسيل بذهق : بقولك ايه كان زمانك رحت الحمام وغسلت القهوة مش موضوع يالا انا هجيب غيرها و الحمام آخر الصاله يمين سلام يا وحش
غادرت أسيل ببرود و تركت سادن ينظر لها بتعجب فمن تلك الصغيرة التى لم ترتعب منه ومن اسمه وبالعكس سخرت من جسده
ذهب سادن خلفها وعندما جاء ليمسكها وجد ايد من حديد تمسك ايده وعندما نظر وجده الشيطان
الشيطان بابتسامة : بقي اللورد يدبهدل من طفلة
سادن بغضب : ماااااكس مش فايقلك
أسيل ببرود : سيبه شيطان لما نشوف هيعمل ايه
سادن وهو ينظر لها : انتى مين
اسيل بهمس : انا أسيل مستر لللللللورد
سادن بتلزز : أسيل
أسيل : خد القهوة و انت ماشي مش عاوزة عطله
الغريب بان سادن حمل الفنجان وعاد الى التربيزة يكمل الاجتماع وفى لحظة استمع الجميع لصوت بكاء فتاة فنتفض سادن لاعتقادة بأنها تلك الصغيرة ولكن وجدها الفتاة الأخرى
وهنا و في لحظة استمع الجميع لصوت ضرب نار وكان الشيطان يطلق الرصاص على شخص يجلس معه حاول لمس كريستينا وكانت تبكي بين احضان أسيل وفر باقي الأشخاص هاربين
أسيل بغضب : ماااااااااكس
ماكس بخضة : يخربيتك ليه الخضة ديه
أسيل بغضب : وحيات امك يا ابن سلفا الخساير عليك و هتتدفع 3 أضعاف
ماكس بصدمة : 3 أضعاف ليه يا مفترية
أسيل ببرود : كلمة زيادة وهتدفع 5 اضعاف
ماكس بغل : صلحي المكان و بعتي الفاتورة يا اخر صبري وانتى تعالي معايا
كريستينا ببكاء : أسيل خليه يسبني انا خايفة منه
أسيل بهدوء : متخفيش هو اه شراني بس طيب روحى اغسلي وشك
جريت كريستينا الى الداخل و حاول ماكس إلحاق بيها ولكن يد أسيل منعته وشورت برأسها بمعني بلاش فتنهد ماكس و حمل اغراضة و مشي
أسيل 😞😞 : العرض خلص هنا ممكن تكملو الاجتماع بتاعكم
مايا : باردة
ادم : ديه جليد
سادن : يالا
مر الوقت وغادر سادن و الجميع المطعم بعد ان دفع المبلغ كاملا مع الغرامة والغريب لم يتكلم وأخرج مبلغ 1000 دورلا خدمة لاسيل التى هزت راسها بهدوء وغادرو
وجدت أسيل شي يلمع فنزلت على الارض وجدته سلسلة باسم سادن فحملتها ونزلت تجري وامست ايده قبل صعودة فى السيارة فلتفت لها سادن و جدها امامه
سادن : نعم
أسيل : اتفضل مستر سادن السلسلة بتاعتك
سادن : اه شكرا كنت هزعل اوى لو ضاعت
أسيل : مفيش حاجة عندنا بضيع لو فضلت 1000000 سنة
سادن : شكرا أسيل
اسيل : العفو بعد اذنك
استمع سادن لصوت الأذان و الغريب بان أسيل أخرجت هاتفها وكان صوت الأذان منه فعلم سادن بأن أسيل مسلمه وركب السيارة وغادر
سادن : ماك عوزك تجمعلي كل المعلومات عن البنت ديه
ماك : تحت امرك لورد
وغادرو المكان و ذهبو الي القصر وصعد مباشرا الى جناحة من شدة تعبه واخذ دش و تؤضا و صلي ونام فترة
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
انتهي اليوم عند الجميع وبالفعل ارسل ماكس شباب لتصليح المطعم حتي لا تتوقف أسيل عن العمل بالاضافة الى الغرامة المطلوبة
غادر الشباب الى منازلهم و صعدت أسيل الى شقتها وحصلت على دش دافئ حتى تستريح ولكن وجدت من يدخل المنزل و ينظر لها بغضب ووقف بجوارها مطر و سيما علي وضع الهجوم
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
أسيل و اللورد
الحلقة العاشرة
🌟🌟🌟🌟🌟🌟
توقفنا عندما خرجت أسيل من غرفتها و بجوارها مطر و سيما ووقفت امام شخص
الشخص بسعادة : ايسو حبيبتي
أسيل بسعادة : انطي سوفي وحشتيني
سلفا بحب : وانتى كمان وحشتيني يا عمري
ماكس بسخرية : يا عمري
سلفا بغضب : اخرس يا حيوان
أسيل بغضب : اخرس يا حيوان
ماكس بزعل : مش هتكلم معاكم تاني
سلفا بضحك : احسن بردو
أسيل وهى تحضنه : وحشتيني سوفي اوي
سلفا بحنان : وانتي كمان وحشتيني يا صغنن
أسيل بسعادة : روحي بدل هدومك عقبال مجهز الاكل
سلفا : ماشي حبيبتي
أسيل : انت ياض قوم اعمل معايا الاكل
ماكس ببرطمه : بقي اكبر زعيم مافيا يقشر بصل و يقف فى المطبخ
أسيل ببرود : مش اول مرة دخلته كتير ادامي ياض
وقف ماكس يساعد أسيل بكل حب و سعادة و انضمت لهم سلفا وعلمت أسيل ان عمها جورج مسافر وسوف يأتي بعد أسبوع وبعد فترة جلسو الثلاثة امام شاشة التلفزيون يشاهدون احدي الأفلام
ماكس وهو يضم أسيل : أميرتي ايه رايك نسافر رحلة أسبوع
أسيل : مينفعش علشان المطعم
سلفا : انا هساعد الشباب
ماكس بحنان : انتى من يوم مسبتي البيت و جيتي هنا وشتغلتي مبقتيش تخرجي خالص
أسيل : فين الرحلة
ماكس بحماس : رحلة بحرية جامده فى البحر و السما و الهوا تمام
أسيل بضحك : تمام يا ماكسي
فرح ماكس بشدة وبلغ باقي اصحابة لمجي أسيل معه وبعد فترة توجه الجميع الى غرفهم حيثو نام ماكس فى غرفته و نامت سلفا بجوار اسيل
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
عند سادن
🌟🌟🌟🌟
صحي سادن من النوم وعندما شاهد الوقت ذهل بشدة لانها نام لأول مرة منذو فترة طويلة بهذا العمق ولكن ظهر أمامه صورة أسيل بعيونها السوده الكبيرة الواسعة فبتسم وذهب الي الحمام حتى يتؤضا و يصلي العشا و بعد فترة خرج وفرش المصلية و صلي العشا و السنة و أمسك المصحف يقرأ الورد اليومي وهو يجلس على الكرسي استمع لصوت خبط علي الباب فعلم بأنها طفلته و ابنته مايا فصدق وسمح لها بالدخول
متى بشقاوة : حبيبي بابنط العريض
سادن بابتسامة : طفلتي الحلوة تعالي
جلست مايا على رجلة كما تعودت وحضنته فبتسم ووضع قبلة على شعرها و ضمها لحضنة
سادن بحنان : أميرتي الحلوة عوزة ايه
مايا بهدوء : انت بتكرهني صح
سادن و هو يخرجها من حضنة : ليه اميرتي
مايا بحزن : علشان انا السبب فى موت مامي و بعدها بابي
سادن وهو يوقف و يوقفها بغضب : وانا قولت مليار مرة ده نصبهم و ميعادهم و اجلهم كمان انتي غبية علشان كل شوية تقولى كده وكمان يا هانم اذاي انتى السبب و كنتي لسه مولودة ها انطقي ولا خلاص اتخرستي ولا اقولك روحى لربنا وقوليله ليه موت اهلي مفيش حمد و لا شكر مش يمكن لو فضلو عايشين كانو كرهونا و لا بعونا و لا حصل بينا اي نصيبة
مايا بدموع غزيرة : سادن انت بتزعقلي
سادن بغضب اعمي : برااااا مايا برااااا
خرجت مايا تجري ونزلت على الجنينة و تركت سادن بمفردة غاضب
جلس سادن ينفس عن غضبة بعنف و يستغفر ربنا و يهدأ من حالة وعندما تنبة الي لنفسه فتح عيونه بذهول كيف بغضب بتلك الدرجة على اميرته و صغيرته و ابنته و طفلته المدلله كيف يجعلها تبكي ولم يتأثر بدموعها كيف سمح لنفسه ان يعلي صوته عليها وهي رقيقة
سادن بغضب : الله يحرقك يا سادن هي ديه امانه أهلك طفلتك الصغيرة كده تزعلها وتخليها تعيط ليه يا غبي ديه صغيره و يتيمة ربنا يخدك يا سادن بقيت غبي
خرج سادن يجري عل غرفة شقيقته ولكن وجدها فاضية فنزل الى الجنينة
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
في الجنينة
🌟🌟🌟🌟🌟
كان آدم يقف فى البلكونة الخاصة بقصره و شاهد مايا وهى تخرج تجري و تجلس أسفل الشجرة تبكي فنزل بسرعة وتوجه اليها
ادم بخوف : مايا قمري
مايا بدموع : اااادددم
ادم بخوف : مالك يا قلب آدم مين مزعل قمري و خلاه يبكي
مايا بدموع : سادن زعقلي
ادم بغضب : والغبي ده يزعقلك ليه
مايا بدموع : علشان فكرته بمامي و بابي
ادم بحنان : قمري الغالي مليار مرة نقولك ده قدر و مكتوب على كده بقي انا ملعون ماهلي كلهم ماتو وانا نجيت من الموت يبقي ايه
مايا بدموع : انا مكنتش أقصد
ادم بحنان : خلاص يا قلبي ولا يهمك
مايا بدموع : طيب دلوقتي سادن زعلان مني
سادن بحنان بحنان و حب : وسادن جي يصالح اميره قلبه
مايا بلهفة : سيدو
سادن بحب : قلب سيدو
ارتمت مايا بين احضان سادن الذي ضمها بحب و سعادة وفضل يقبلها تحت نظرات آدم الخانقة وتوجه الى الداخل
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
في الداخل
🌟🌟🌟🌟🌟
دخل آدم بغضب و نرفزة
ادم بغضب : عثمان عثمان
عثمان بصدمة : عثمان بقيت عثمان يا حيوان
ادم بخنقة : مش وقته انا عاوز أتجوز البت الهبلة اللي برا ديه
عثمان : ربنا يعوض عليا عوض الصابرين
ادم : ايوة يعني هتجوز امتي
سادن بضحك : مش لما تطلبها الأول
ادم بخنقة : وحيات امك يا جذمة مانا طالبها من سنتين وقولتم استني لما تخلص تعليم والهبلة خلصت وفاتت سنة عاوز أتجوز بقي
عثمان بضحك : هو لازم
ادم بجنان : عاوز أتجوز يا ناس حرام عليكم جوزوني بقي والله هقتلها و هقتلك و هقتلك الهضبة ده و هقتل نفسي
عثمان بضحك : انا موافق
سادن بضحك : وانا موافق بس لازم مايا توافق
ادم بجنان : ليه هي الهبلة ديه ليها رأي
مايا بصياعة : اه ليه راي ومش موافقة
ادم بعشق : انا بحبك لا بعشقك من يوم متولدي وانتى اتكتبتي على اسمي انا بعشقك قمري
مايا بحب : وانا كمان بحبك دومي
ادم بفرحة ودموع : يعني موافقة تكوني نصي التاني
مايا بفرحة : اه موافقة وكمان عوزة اكون مراتك و حبيبتك و عشقتك
ادم بعشق : و امي و اختي و صحبتي و بنتي
عثمان بزعيق : يا ولاد الكلب منك ليها اترزعو
سادن : اقعدو بقي نتكلم بجد
ادم : بص جدو الحمد لله انا عندي قصر جمبكم ومفروش ولو هى عوزة تفرش القصر من اول وجديد انا مستعد و كمان انا شريك فى شركات السيوفي و كمان انا كتاب مفتوح ادامك من زمان
عثمان بحنان : احنا لسه هتعرف عليك انت حفيدي ذيهم
سادن بجدية : الخطوبة هتتعمل فى الجنينة برا وانتم بكرا تنزلو تجيبو الشبكة
مايا : خلاص ونزل مطعم الأميرة الساحرة الاكل و العصير
سادن : ممنوع اي مشروبات كحولية
ادم بسخرية : يا كبير صاحبة المطعم رافضة أي مشروب كحلي يدخل المطعم
عثمان بإعجاب : هو في ناس كده
ادم : واكتر من كده يا جدو
عثمان : والله بنت جدعة و محترمة
سادن : مبلاش المطعم ده
مايا بضحك : ااااه علشان أتعلم عليك هناك
عثمان بستغراب : في ايه يا بت
ادم بضحك : ههههههههههه اه أصله بقي سادن بالقهوة
سادن : تصدقو انكم عيال غبية و هبل انا طالع اشوف ورايا ايه
صعد سادن الى الاعلي حيثو مكتبة تحت أصوات ضحكات الجميع
سادن بحرقة : ربنا يهدك يا أسيل وانتى شبه الموزة الجامدة بعيون السوده ديه اخرجي بقي من دماغي بس انا ليه حاسس بالسعادة و الفرحة مش ذي الأول يعني اشتغل بقي شوية
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
في صباح اليوم التالي
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
نزلت أسيل وأخذت مطر و سيما وخرجت للجري كما تفعل دايما وبعد فترة عادت وأخذت دش وصحت سلفا و ماكس و قالت لهم سوف تنتظرهم فى المطعم
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
في المطعم
🌟🌟🌟🌟🌟
وصل الشباب الى المطعم و كانت أسيل جهزت أشياء كثيرة و ساعدها الباقي فى باقي القائمة الطعام لليوم
نزل ماكس و سلفا و تناولو الافطار و غادر ماكس وترك أمه مع أسيل
سيمون بخضة : ايسو ايسو ايسوووووو
أسيل بخضة : الله يحرقك في ايه
سيمون برعب : وصل خلاص
أسيل : هو مين اللي وصل
كريس : وراكي ايسو
أسيل : هو مين يا بقر
الشخص : انا
أسيل وهي تلف : اهلا
الشخص : اهلا
أسيل : جو مع الاستاذ
الشخص : انتي ورايا ومشي
أسيل بتقليد : ورايا
كريس بضحك : احسن
جو بضحك : البس يا برنس
أسيل بخنقة : بقيتو بيئة طحن
سيمون بضحك : ده أخرت العربي
أسيل : مكانك يا واطي
كريس : الحقي المتضخم بيشاور روحي احسن يبلعنا
توجهت أسيل أسيل مكان المتضخم على رأي كريستيان
أسيل : تحت امرك
الشخص : عاوز افطر
أسيل : تحب حاجة معينة
الشخص : على زوقك
أسيل بسخرية : اوامرك
توجهت أسيل أسيل المطبخ وجهزت الفطار وعادت الى التربيزة و وضعت الاطباق
أسيل : حاجة تاني يا فندم
الشخص : اقعدي عوزك فى موضوع
أسيل : تحت امرك
الشخص : اكيد و عارفة انا مين
أسيل : سمعت اسمك امبارح مستر سادن
سادن : انا اللورد سادن السيوفي
أسيل : و انا اعمل ايه يعني
سادن : خطوبة اختي الاسبوع الجاي وعاوز المطعم يقوم بكل حاجة بس ممنوع المشروبات الكحولية
أسيل بغضب : ده على اساس انك شايف الناس خارجة سكرانا مستر سادن صاحبة المطعم مسلمة وهي عارفة قد ايه المشروبات ديه حرام و ذنبها كبير
سادن : بصراحة مش مصدق ان فى مطعم رافض المشروبات
أسيل : ببساطة لان ربنا حرمها و لعن الشارب و الحامل و الصانع فليه نغضب ربنا
وبهمس : كفاية يوم واحد فى السنة
سادن : مش سامع قولتي ايه
أسيل : هبعتلك سيمون يتفق معاك بعد اذنك
قامت أسيل و جاءت لتغادر و جدت شخص يمسكها
شاب : يعني قاعدة مع زبون هو هيدفع احسن مني
أسيل بغضب : شيل ايدك وقعد باحترامك
شاب : مش قبل متيجي معايا وحنا 4 وانتى جامده وهتستحملي و ممكن تاخدي راحة
أسيل بشر : انت شايف كده
شاب : ايوة
سادن بغضب : سيب اديها احسلك
أسيل بابتسامة شر : اهدي انت بس مستر سادن انا هتصرف
سادن بغضب : يعني ايه هتتصرفي
أسيل بغمزة : هتشوف
قامت أسيل بلوي دراع الشاب ونزلت رأسه فى طبق الاكل و ستمع الجميع لصوت كسر ذراعة و حاول باقي الشباب التوجه لها ولكن ضربتهم بشدة وكسرت التربيزة عليهم
وقع الشباب 4 على الارض فنزلت أسيل لمسواهم وأخرجت المحافظ وأخذت حق الطعام و حق التربيزة و شاورت للشباب برمي الشباب فى الخارج
وقف سادن ينظر لها بإعجاب و فخر ولكن استمع لصوت تصقيف عالي من الموجود على قوتها و شجاعتها
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
مر أسبوع بحلوة و مرة على الجميع وكانت مايا و ادم سعداء جدا بارتباطهم
🌟 جهزت أسيل حفلة خطوبة شقيقة سادن
🌟 جهزت أسيل نفسها للسفر مع ماكس و طلب منها ان تأتي بكريس معها فوافقت
🌟 طلبت مايا بدلعها و شقاوتها من سادن الصعود معها الى الرحلة البحرية فوافق ولكن سوف يذهب بعدهم بيوم
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
فى السفينة
🌟🌟🌟🌟🌟🌟
وصلت أسيل و كريس الى السفينة وسالو علي الغرف واخذو المفاتيح ودخلو الغرف وافرغو ملابسهم وشعرو بتحرك السفينة فخرجو حتى يشاهدو تحرك السفينة فوجدو حرس على الباب فخرجت اسيل عادي واخذت يد كريس وصعدو الى الاعلي
كريس بخوف : هو في ايه
أسيل : هو ايه ده
كريس بخوف : مين الحرس المرعب ده
أسيل : ااااه دول حرس ماكس اصل طالع معانا
كريس : ايسو انا عوزة ارجع البيت
ماكس من خلفها : ليه كريسي
كريس بخوف : ششششششششششيطان
ماكس بحزن : كريستينان انا اسمي ماكس و بس
أسيل : ماكس براحة عليها وانتي كريس اسمعي ماكس و متخفيش منه وانا جامبك تمام
كريس برعب : بببببببس
أسيل بجدية : من غير بس لو مستريحتيش ليه طول الرحلة اوعدك ان ماكس هيبعد عنك ومش هيقرب منك
وبحنان : كريس انا عارفة انه بيحبك اديله فرصة و على فكرة هو طيب و حنين اوي استمتعي حبيبتي انا هطلع أتفرج علي السفينة باي
ماكس بحب : ايه رايك افرجك علي السفينة
كريس بخوف : حححاضر
ماكس بحنان : بلاش تخافي مني ارجوكي ماشي
كريس : حاضر
ماكس بفرحة : تعالى بقي نتفرج على السفينة
جلست أسيل على طرف السفينة تستمتع بالشمس و الهوا و البحر ولم تهتم لأي احد موجود
جلست مايا بجوار ادم فى مكان بعيد حتى تساهد منظر تحرك السفينة وهي مستمتعة و كان آدم يعشقها أكثر و أكثر أكثر أكثر
🌟 مر باقي اليوم دون أحداث جديدة غير تغير العلاقة بين ماكس و كريستينان
🌟 عشق الذي ينمو و يزيد فى قلوب العشاق الجدد ادم و مايا
🌟 لم تغادر أسيل مكانها وكانت تجلس تنظر للفراغ فقط و كأنها لوحة فنية رسمت تحت اشراف اكبر و اعظم رسامي العالم
🌟 شعر ماكس بهدوء أسيل و محاولتها للاستمتاع فأمر إحدى رجالة بإحضار مطر و سيما بالطائرة للسفينة مباشرة
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
فى اليوم التالي
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
ذهب ماكس الي أسيل واخذها وصعد الى السفينه حيثو مكان الطائرة الهليكوبتر
أسيل : يا زفت فى ايه
ماكس : لو تبطلي طولة اللسان
أسيل بضحك : وانت فاكر ان لساني هيقصر حرام عليك ده احسن حاجة فيا
ماكس بضحك : شوقى مين اللي هينزل من الطيارة
أسيل بضحك : هيكون مين الأمير هاري مثلا
ماكس بارف : تصدقي انك واطية انا احلى منه
أسيل : 😛😛😛😛😛😛😛
ماكس بارف : شوقي ياختي بلا وكسه بنات توكس
وقفت الطائرة ونفتح الباب و لكن خاب ظن أسيل ونصدمت عندما نزل اللورد سادن السيوفي بطولة و عرضة من الطائرة فجريت عليه بنت وحضنته وهو ضمها بتملك و ذهبت الطائرة
ولكن فى لحظة نزلت طائرة أخري وخرج منها سيما التى صرخت أسيل بفرحة و سعادة واسرعت اليها وخبطت فى سادن و لكن لم تهتم وتوجهت لهم
فى لحظة كانت أسيل على الارض و فوقها سيما و هي تضحك بفرحة و سعاده
مايا برعب : يالهوي هلاكس
ادم : لا دول اتنين في بعض بس بمقام واحد
مايا برعب : وصاحبته بنت كمان
ادم : على فكرة اوضه البنت ديه فى وش أوضة سادن يعني عنب
سادن : يالا شباب عاوز استريح وبدل هدومي
مايا بشقاوة : شيلني سيدو
ادم بغيرة : ليه اتشليتي
مايا 😛 😛 : ملكش دعوة
سادن : من الأول كده لو مبطلتوش جنان هرجع تاني مفهوم
مايا : تمام سيدو
ادم : تمام كوتش
سادن بارف : هي شكلها سفرية زفت من اولها ابتدت بهلاكس و هتنتهي بموتكم
ولكن تسمر الكل حين استمعو بصوت صراخ بعض النساء و عندما لفو وجدو هلاكس ينزل من الطائرة ويتجه الى الفتاة التي ضمته لحضنها بشدة وكأنها تستمد الأمان منه
سادن : كملت الجنان كمل على الاخر
ذهب الى غرفته و وجد عدد كبير من الحرس على الغرف المقابلة له فستغرب ولكن تذكر كلام ادم بأن صاحبة الهلاكس تعيش أمامه فتوقع بأن تكون ابنه إحدى رجال الأعمال او ابنه زعيمه مافيا فتنهد و دخل حتى يستريح لأنه ضغط على نفسه حتي يأتي مع طفلته حتي يستمتع أسبوع واحد فقط و بعد ذلك يعودو الى أمريكا
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
في المساء
🌟🌟🌟🌟🌟
توجه الجميع الى المطعم الموجود اعلي السفينة وجلسو على طولات منفردة
فجلس ماكس و بجواره كريس من جهه و أسيل من جهه وجلس باقي الأصدقاء و نسائهم بجوارهم
توني : عرفتم ان العقرب وصل من شوية
ماكس : اذاي جيه وعرف منين
بيتر : اكيد مش هيعمل حاجة
أسيل بملل : كبرو دماغكم شباب انا مخنوقة اوى
ماكس بزهق : عندك حق الجو يخنق
كريس بشهقة : يالهوي المتضخم هنا
ماكس بستغراب : مين ده
أسيل ببرود : تقصد سادن السيوفي
توني : اللورد تقصدي
أسيل بارف : لورد علي نفسه انا الأميرة توني
شخص بغزل : واحلي أميرة فى الوجود
ماكس بحده : اهلا بالعقرب
العقرب : اهلا شيطان بقالنا كتير متقبلناش
ماكس بجدية : معلش بقي هنعمل ايه
العقرب بحب : ممكن الأميرة تسمحلي بالرقص
أسيل ببرود : الفريدو أبعد عني شكلك نسيت زمان
الفريدو : كنت استاهل اكتر من كده لانى غلطت فى احسن أميرة فى الكون
أسيل ببرود : انسي الفريدو وانت عارف انى مسلمة و اي علاقة برا اطار ديني مش مسموحة فبعد و شوف واحدة ذيك
الفريدو : خلاص ادخل الإسلام علشان خاطرك
أسيل بهدوء : اسمعني الفريدو انت لو فعلا حابب ادخل الإسلام يبقي عن اقتناع و نامي من قلبك مش علشان شخص لا علشان نفسك كمان هتقدر تبطل أعمال المافيا من سرقة أعضاء و تجارة سلاح و بنات و مخدرات و قتل
الفريدو : لا طبعا انتى عارفة انى ممكن اتقتل من مجلس المافيا
أسيل بهدوء : وانا عاوزة الراجل اللى انام جامبة يبقي أماني و حمايتي منمش مغمضة عين و مفتحة عين و دعوات الناس تلاحقني اللي يموت ابنها أو بنتها من المخدرات او ينخطف طفله او بنتها انساني الفريدو لو عاوز تبقي صديق ذي زمان انا موجودة ولو مش عاوز براحتك بس يكون فى علمك انا مش سهلة و بايعة كل حاجة و مش هيهمني حد احنا تربية دانيال خرستو الاب الروحي للمافيا وعمل حسابك اني عمري مهموم ليك فى يوم من الايام
الفريدو : تمام أسيل
أسيل : تمام الفريدو بس والله لو فكرت تلعب معايا صدقنى مش هرحمك
الفريدو بغموض : هنشوف أسيل
أسيل بغموض : هنشوف الفريدو
جلس الفريدو معهم وصدرت أصوات الموسيقي فأخذ كل شاب حبيبته و توجهو الى ساحة الرقص و قامت أسيل وتوجهت الى آخر السفينة وجلست على الارض تنظر إلى السماء فجاء مطر و نام خلفها فوضعت راسها عليه اما سيما فوضعت راسها على بطن أسيل فبتسمت
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
في فجر اليوم التالي
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
خرجت أسيل من الغرفة و توجهت الى اسفل السفينه و وجدت شاب يرتدى ذي البحرية و فتح لها باب وكان قريب من البحر بشدة فجلست و أحضر لها الشاب صنارة و بوكس وبتدت تصطاد كل هذا تحت أنظار سادن المستغربة منها
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
يتبع
الى لقاء جديد فى الحلقة القادمة
تعليقات
إرسال تعليق