القائمة الرئيسية

الصفحات

الأخبار[LastPost]

رواية جميلة في قلب الاسد الفصل الثلاثون 30بقلم شهد عبد الحافظ

 

رواية جميلة في قلب الاسد الفصل الثلاثون 30بقلم شهد عبد الحافظ


رواية جميلة في قلب الاسد الجزء الثلاثون بقلم شهد عبد الحافظ 



رواية جميلة في قلب الاسد البارت الثلاثون 30بقلم شهد عبد الحافظ


جميله بحب:طبعا عارفه المرض الي جالي الكانسر انا بقا بقا صارعت مع المرض بس ربنا بيعوض فعلا هقولك ي ليالي اتعلمت اي ونفسي اعلمه لي اولادي .


ليالي بحب:اي يا حببتي


جميله:تعلمت ان الاختيار الصح في زواج وفي الصداقه لما بيكون صح هتعيش صح وهتكون فرحان ومبسوط. ،عرفت حاجه كويسه ان النهارده هو بكره الي كونت خايفه منوا امبارح اتعلمت انهارده اني مخافش اول كلمه اهااااا الي بتوجع لحايه ي فته مكتوب عليها مستشفي الحياة الي خفيت فيها فهمت ان طول م الطب والعلم انا اسفه الي معاها هيعيش والي مش معاه هيسف التراب لا دا غلط انا اهو كان معايا ومعرفتش اطيب كليا وطبت وقفت علي رجليا لما حسيت







 بحب العائله الي هو انتي وزين وحب الجوز العظيم الي شافني اميرة وعرفني ان شكل مش كل حاجه ،القدر بقا رغم خوفنا منوا منقدرش نخلفوا الي خلاني اشوف اشوف فوق وسط جهل علم الدنيا في وسط فقر النفس الي عشنا بي وسط الناس علمتني ي عني اي قاعده ولمه وعيله وخوف وتضحيه ياعني اي كلمه بحبك لما تطلع بكل صدق وقت تعبي ،عارفه انا استخبيت عشان احارب الكانسر خوفاً اني احمل أسد مسؤليه بس كونت غلطانه لان في فترة الي فاتت في بعدي عنه انا مخطوفه من المفروض اخويا الي عذبني العذاب الوان انا ادمرت نفسيتي ادمرت ولما اختارت صح في شريك حياتي وقف جنبي ومسك ايدي ورفعني رافع سما وكان جنبي واحده بواحده كأني طفله بتتعلم المشي والكلام و ،عرفت بقا ياعني ايه قله حيله المرض وتعب ينهش فيا وكل مرض وليه حبيه وبحكمه ربنا بيخفف وشوفت ان رضا بالمقسوم العباده والاقاعده علي طبله ادفا بكتيررر من الحب الي بنعيشه بأموشن وليك وقلب العالم دا ي ليالي بقوا بيضحكوا في وشوش هواتفهم اكتر م بيضحكوا في وشوش بعض الحياة اتحولت بلاستيك الي بيسيح في القلب ويبقا اسود وحقد ،الحلم بقا فهو الطريق الطويل الي لازم نمشي في الاخر لازم تلاقي نفسك الي ربنا خلقنا هدف والهدف لازم نحققه برغم كل صواعب الي هتوجهك وهتواجه غيرك وان ربنا سبحانه وتعالى م بيخلقش حلم في قلب حد الي هو عارف انوا يحققه ف مش قدامك غير انك تحققه ،بس وانا حلمي كان اسد يحبني ويصدق اني بنت وان ربنا يعوضني والحمد لله ربنا انعم عليا بي اطيب زوج في دنيا كمان شيله حته منه.


هنا أسد:كان واقف وراها ونزل عند رجليها باسها بحب قدام ليالي وزين الي واقف من بعيد عشان مش يشوف وش جميله.


جميله بحب:مسكت ايده وقالت انت ونعمه الزوج ي أسد 


أسد بحب: حضنها جامد ودموعه نزلت بشوق كبير.


هنا جميله:حست بي وسرعات ضربان قلبه وقالت هاااا ي حبيبي ليالي هتتوحم علينا.


ليالي:هنا كانت بتعيط من الحب وقالت الله الله نفسي اعيش زيكوا.


زين:طب انا عايز ادخل ي روميو وجوليت .


أسد:طلع من حضن جميله ونزل النقاب وقال اتفضل ي شق.


زين:دخل وقعد تحت رجل ليالي وباس ايدها ورأسها وقال اعترف علي سر قدام عائلتي.


ليالي بحب:اعترف.


زين:أحبك وسأظل أحبك مادام في قلبي نبض وخفقان. أحبك موت، لا تسأليني ما الدليل، أرأيتي رَصاصه تسأل القتيل،انا هاا المغرم بيكي، احببتك مثل القمر الذي يضيء السماء، لانك بالمرونه انتي المنور تبع حياتي،نطفه حبي ليكي بدأت تكبر مع مرور الثانيه والدقيقة والساعه لحد ما وصلنا لهذا اليوم.


ليالي بحب: حضنته جامد بحب وقالت ياروحي بحبك.


وهنا سمعنا صوت جميله:هي بتصوتتتتتتت اعااااااااااااااااااا الحقني ي اسد بولد انا في سابعععععععع.


أسد:جري عليها وقال مالك ي جميله في اي.


ليالي بخوف:مالك ي جميله.


زين:مسك ايد ليالي وقال اوعي تتوتري تولدي انتي في الخامس.


ليالي:عيطت وقالت جميله مالها ي زين.


جميله: اعااااااااااااااااااا منك لله ي اسد حسبي الله ونعمه الوكيل اعااااااااااااااااااا بموت.


أسد:وانا كان مالي ي لمبي.


جميله: اعااااااااااااااااااا هموت ي أسد هموت ابنك ابن الكل*ب بيضرب في ضهري.


أسد:فتح عينه بصدمه وقال بتشتمني ي جميله.


زين ضحك:وقال الولاية هتموت انت قاعد تتفرج عليها.


أسد:طب اعمل اي.


ليالي:جريت لبست العبايه وفضلت ماسكه ايد جميله تقول اهدي ي حببتي.


هنا:أسد شالها وزين فتح الباب .


أسد:نزل بي جميله علي سلم.


جميله:وطي عليا ي اسد.


أسد: وطي







جميله:عضته من خدها وقالت اعااااااااااااااااااا.


أسد:في نفس واحد اعااااااااااااااااااا ي بنت المجنونه.


جميله:الحقووووووووووني هموت مولوده.


أسد:خلاص وصلت لي العربيه وركبها وليالي جريت ركبت معاها.


زين:ركب العربيه بتاعته مشي وراهم.


أسد:مشي بسرعه عشان يروح المستشفى بيقول جميله تمسكي ي حببتي.


جميله: اعااااااااااااااااااا متماسكة منك لله ي أسد يللهووووي


أسد:اهاااا خرمتي ودني سكتيها ي ليالي.


ليالي:صوتت معاها هي كمان بخوف وحسه أنها هتولد.


زين،:مشي جنبها وقال في اي ي اسد.


أسد:بص من الشباك باين انه مرار طافح ي زين مراتك بتولد ولا بتساعد جميله في صويتتتتت.


زين ضحك:لا ي عم تولد اي دي في شهر الخامس وسمع صوت ليالي.


ليالي: اعااااااااااااااااااا بولد ي حمااار بولد.


زين:اتصدم وكان هيخش في العمود .


أسد:خلي بالك ي حمار.


وبعد مرور وقت كان اسد وزين وصله لي المستشفى


أسد:نزل شال جميله وقال اهاااا انتي تقيله كدا ليه ي بنتي.


جميله:بغيظ منك لله ي أسد انا تقيله طب ماشي بكره انت الي تربي عيالك وتجيب ليهم مرات ام لما اموت.


أسد ضحك:وقال ي مجنونه بهزر بعد كدا كشر وقال انتي ازاي تقولي كدا ي جميله اوعي تجيبي سيره موت علي لسانك انتي فاهمه ودخل بيها المستشفى.


عند زين:شال ليالي وقال بت اكيد مش هتولدي صح .


ليالي:انا حاسه مغص وهدي الحمدلله نزلني بقا عشان نلحق البت جميله.


زين بسرعه:وجري مع ليالي الي ماسك ايدها يقولي متجريش.


بعد نص ساعه دكتور:طلع وقال لي الاسف الميه الي حول الجنين نشفت ولازم تولد ضروري الا هيكون في خطر عليها أو علي الاولاد.


أسد بخوف:لا طبعآ انا المهم عندي جميله مش عاوزه حاجه غرها بس استنا انت قصدك اي بي اولاد.


دكتور:مدام جميله يتبععععععععع


استنوا بقا معايا الجزء التاني من جميله في القلب الاسد وانا عارفه اني مؤثره اوي معاكوا بس بجد انا كان شغفي قليل خالص بشكر كل كومنت حلو جالي عشان كدا انا هعمل جزء التاني لو دعمين الفكره قولوا في كومنتات


تكملة الرواية من هنا



تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close