القائمة الرئيسية

الصفحات

الأخبار[LastPost]

🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 🌸حلم سارة ✍ نجلاء فتحى 🌸 🌸البارت 2 الجزء الثانى 🌸 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات

 

🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

🌸حلم سارة  ✍ نجلاء فتحى 

🌸البارت 2 الجزء الثانى          

🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات 

البارت الثاني 

⬅️فى مدينة الإسكندرية ➡️  

((يقف  صقر  فى مكان  اللى قفزت  منة  سارة  وملامح  وجهة  


كالعادة  خالية  من  اى  تعبير   لكن  ما بداخلة  بركان  من  النار  )) 


وكان  يوجد معة  بعض  من الحراسة   ورجال  الإنقاذ   


((  الضفادع البشرية))


 رجل الإنقاذ/  احنا من قبل الفجر  بندور  ودلوقتي احنا  بعد  


الظهر  يا صقر بية  جايز  مش انتحرت   او  الموج  حدفها   فى 


حتة  تانية   احنا  تعبنا 


صقر / دور تانى  قالها  بهدوء شديد 


رجل الإنقاذ/ لا يا بية  مش نازلين  المية تانى  مافيش  امل   لازم  


ترضى  بقضاء  اللة  البنت  حرفيا  مفقودة   لازم نستنى   ٢٤ 


ساعة  جايز  الجثة  تطفو  على وش الماية  يا بية  البحر  كبير  


ومليان  أسرار  واحنا  كدة  ضيعنا  وقت  على  الفاضي  


صقر/ تخلى  عن ثباتة وبكل ما أتى لة من قوة قال كلمتى تنفذ فاهم 

رجل الإنقاذ/ خاف من منظر بقلم نجلاء فتحى صقر وفر هاربا 


يبحث فى الماية على جثمان سارة وبعد مدة طويلة جلس صقر 


ينظر إلى الماء ويقول  لنفسة  انا مستعد اسلمك لمراد بس موت لا 


كان هذا الحوار لنفسة وفجأة صرخ صرخة  بأسمها ارعبت من فى 


المكان   واخذ يبكى  ولم يهتم  بمن  فى المكان  على فقد  


معشوقة قلبة     تحت انظار  الصدمة  من الحراسة  فعل  يعقل  


ان قائدهم   الصقر  يبكى  ويكون  بمثل  هذة  الحالة  


✍رفقا بقلوب أصبحت للعشق أسيرة ✍

                                                       نجلاء فتحى 

💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐

💐جروب روايات وحكايات نجلاء   💐

💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐


⬅️فى القاهرة ➡️


                   ""  فى شركة المراد ""


مراد/  مازن  فين  صقر 


مازن/  فى  البلد 


مراد/  بلد  ايه  ومن   أمتى  صقر   بينزل   البلد   دلوقتى 


مازن/  مش عارف  يمكن  بيزور   قبر  أمة  


مراد/ سيب   الزفت  دة  من  ايدك  و كلمنى   عدل 


مازن/  ماينفعش   


مراد/ لييييييييييييية


مازن/ علشان بلعب  وعانخسر  لو سيبتة 


مراد/ ماززززززن  


مازن/ اوووووف  اهو  قفلت  الزفت  نعم  قولت  كلمنى  الساعة 


انهاردة   قبل  الفجر  وقالى  رايح  البلد   ومحدش يتصل   عليا 


ورزع  الفون  فى وشى  وبس  


مراد/ ماشى  ،ورايا  على  قاعة  الاجتماعات   نشوف  شغلنا  


مازن/  يا بختك  يا صقر  زمانك  دلوقتى   فى  البلد   وبتاكل  


عسل   اسود  على دماغك  و  اللى شبة قلبك  دة وفطير  فلاحى  


يا ولد   يارب  بطنك  توجعك اهىء اهىء  ناس  تتفسح   وناس  


تتكدر 


مراد/ بلا فطير بلا  بتنجان  ورايا  يالاااااااااا 


مازن/ ايه  دة شكلى  اتعديت  من سارة  وبقيت  افكر   بصوت 


عالى 


مراد/  اول ما سمع  اسمها  غمض  عينة  لكى  يتحكم  بغضبة 


وسار  لقاعة  الاجتماعات دون  بقلم نجلاء فتحى النطق  بحرف   


وخلفة  مازن  وهو  يحسد  صقر  على  الأكل 


➿➿➿➿➿➿➿➿➿➿➿


⬅️ فى اليونان ➡️

               

                      ""  فى قصر الزين ""


زين / ماريا  البنت  اللى فوق  فاقت ولا لسة 


ماريا/ لسة يا زين بية 


زين/ تمام  انا  عانخرج  اشوف حل  للصفقة  علشان أتلغت  بسبب 


البنت اللى فوق  باى 


داخل هذا  القصر  توجد   سارة  ترقد  على  سرير   واصبحت  


تستيقظ  بكسل    وأخذت  تنظر  الى  الغرفة  وكانت  فى  حالة  


إعجاب   ودهشة ، لأن الغرفة كل ما يوجد  بيها  باللون  الأبيض    


نظرت  الى  المكان  ثم  الى السرير  ووضعت   اديها  على فمها  


وعنيها  تتجول فى المكان  بحرية   وفجأة  اخذت تقفز  فوق  


السرير  وتقول  ايوة  بقا  اخير  دخلت  الجنة  امال  بيقولوا  


اللى  بينتحر  بيدخل  النار  لية  شكرا  يارب  انا  عارفة   انى 


طيبة  سوف لافتت  نظرها  الستارة  البيضاء  التى  تتحرك  بفعل  


الهواء  فاتوجهت الى الشرفة وشهقت وقالت اللة الجنة حلوة اوى  


كل دة شجر اية الجمال دة ايوة بقا دخلت الجنة ايوة ايوة 


وتصقف وتصفر ومرة واحدة شعرت انها عايزة تتدخل الحمام 


سارة/ هو دة وقتة  هو فى  الجنة  فى  الحكاية  دى  وأخذت  ا


لغرفة ذهابا واياب  لحد  ما وجدت باب  وعرفت  انة  الحمام  


"وبعد  وقت  "


سارة/ يعنى  ياربى  اول يوم  فى  الجنة  ادخل  الحمام   بس  اية 


حتة  أوضة  جميلة  والمنظر  برة  يجنن  بس  لسة  الغرفة  دى  


نفس  نظام  غرف  الدنيا  وكان  فى مراية  اممممممم برفان  


يجنن اية  دة  مين  اللى غير  لى  هدومى  وحجابى  فين  


وسكتت علشان  تفكر  ثم  قالت  اما  غبية  يا سارة   احنا  فى 


الجنة  يعنى كل حاجة فى مينت  تستجاب   بس الأوضة  فخمة   


اكيد  عملى  حلو   وذهبت  تتفقد  الغرفة  وفتحت  الدولاب  وقال 


بصوت  عالى انتم  يا ملايكة انا بنت فى هدوم رجالى  فى دولابى 


انا  لسة  جاية جديد  انتحار يا بشر اقصد يا ملايكة وبالمرة عايزة 


اكل جعاننننننننننة وجلست  تنتظر الفطار  والملابس  بقلم نجلاء فتحى 


➿➿➿➿➿➿➿➿➿➿


⬅️فى الإسكندرية ➡️

                               

ام سارة / اةةةةةة يا وجع قلبى  عليكى يا  بنتى   


إبراهيم/ انا كلمت ضابط وهو عايتصرف  اهدى بقا يا نادية 


نادية/ اهدى ازاى بنتى مختفية بقالها  يومين  تقولى  اهدى  😭


😭 احنا ماكنش  ينفع ان احنا نتجوز  يا ابراهيم 


ابراهيم/ بهدوء،  ندمانة  صح  بعد اللى  عاملتة  معاكى  وبعدين  


جوازنا دة  عين  العقل  انتى  ناسية  كلام الناس  وجوازنا   دة  


بقالو  سنة كاملة   اية  اللى جد  جديد يا بنت عمى 


نادية/  اهملت بنتى   لحد  ماطفشت   علشان سمعت كلامك 


ابراهيم/ يعنى  انا  السبب  دلوقتى   اسمعى  يا نادية   انتى  حبى  


عمرى  وكان  زمان  سارة  دى بنتى  بس  نقول  اية  ابوكى   


رفض ان احنا  نتجوز  علشان شايفنى  صايع  ها ودلوقتي  شايفة  


مكانة  جوزك  ورغم  كدة  لما طلبتى  مساعدتى  من سنة   فتحت  


بيتى  ليكى  انتى  وبنتك   واعتبرت  سارة  بنتى  واتكفلت 


بمصاريفها  كلها حتى  موضوع جوازنا  دة قطع لسان الناس  انا 


أرمل وانتى  كمان  وازى نكون  فى بيت واحد   انا ضحيت كتير  


حتى ابنى  بقالى سنة من يوم جوازنا   ماعرفش  عنة  حاجة  كل  


دة ضحيت بة علشان بحبك يا نادية  ،،يا شيخه حسسني مرة انك  


بضحى  وبتحبينى 


نادية/  بحبك يا ابراهيم  وانت عارف كدة  بس برضو ابنك  راجل 


ويقدر  يتصرف  لكن سارة بنت وبحالات  مش معنى  انها فى ٢ 


جامعة  عاقلة  لا دة هبلة    ولما كانت  بتقول انك بتقرب منها  


بطريقة مش حلوة  انا بكذبها  ونقول  لا  علشان  واثقة  فيك 


ابراهيم/ اسمعى يا روحى بنتك طفشت مع شاب  انا لما كنت 


بعدى صدفة من أدام  الأوضة  بتاعتها  استغر  الله  ومش كنت 


حابب نقولك علشان مش تزعلى وحاولت  نقولها  ربنا يا بنتى 


تقولى  بكل بجاحة  انا مش بنتك و  تطول لسانها ولما هدتها انك 


تعرفى  قالت  لكى  انى  استغفر اللة  طب ازاى  وانا  قد  ابوها 


نادية / انا اسفة يا هيما واللة غصب عنى طب  وحياتي  عندك  


هاتلى بينتى 


ابراهيم/  أخذها فى حضنة  وقال حاضر بس اهدى  ، وقال لنفسة 


كان زمان  ليكى خاطر  يا نادية  لكن  الآن  أنا فرحان  وانتى  


يتتعذبى  ادامى  ذى انا ما كنت بتعذب  وانتى  مع رجل  تانى،بس 


ياترى  روحتى  فين  يا سارة  

➿➿➿➿➿➿➿➿➿➿➿ 


⬅️فى قصر الصقر ➡️


مازن / اعوذ بالله ايه الظلمة دى ياصقر  انت  يا يلااا ههههه 


لو سمعنى بقول كدة عا*** ههههه صقررررررررررر انت  ياعم     


الشبح   ياخربيت  كدة اوووف  هو عايش هنا ازاى  اذا كان  احنا 


بالنهار  والبيت  كدة  امال  الليل  بقلم نجلاء فتحى عامل  ازاى  


يماااااا  صقرررررررر


لسة عايمشى   سمع صوت ضعيف بيقول  


صقر / كح كح  مين هنا كح كح  قالها بتعب شديد 


مازن/ ذهب الى مصدر الصوت 😲😲😲😲😲


➿➿➿➿➿➿➿➿➿➿➿➿➿

💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐 💐

💐جروب روايات وحكايات  نجلاء  💐

💐💐💐💐💐💐💐💐💐 💐💐


➿➿➿➿➿➿➿➿➿➿➿➿➿


⬅️فى اليونان ➡️

                           ""     فى شركة الزين ""


زين/ سورى ان الصفقة  انبارح  اتلغت   


جون/ ولا يهمك يا زين  بس ايه  حكاية البنت   اللى قولت  عليها 


زين / قبل ماجى  هنا  كنت  فى اليخت  الخاص  فى  الإسكندرية 


وحست  ان  فى  شىء  سقط  فى الماية   بجوار اليخت  بشوف  


اية  دة  لاقيت  بنت فاقولت  انقذها 


جون / لا قلبك حنين هههه


زين / طبعا اهم  حاجة  الخير  ،المهم حاولت  انقذها   رفضت   


وقالت  سيبى  يا عمو  عايزة  اموت   صعبت عليا  نطيت  بسرعة 


فى الماية   ومن كثرة المحاولات   انى اخرجها  وهى ترفض  


أغمى  عليها  خرجتها  وجبتها على هنا 


جون / باستغراب  لية ما كنت  سابها فى اى مستشفى  يا حنين 


يوسف / انت غبى بقولك شافتني  وعارفتنى 


جون/ يعنى افهم انها  حالة انتحار  اكيد  عاملت  حاجة  ضد    


تقاليد  مجتمعكم المصرى بمعنى كدة كدة ميتة 


زين/ ايوه 


جون / طب دخلت اليونان ازاى  


زين / اكيد مش بالطيارة   دخلت  عن  طريق  البحر  حتى 


ماعرفتش  ادخلها  غير  انها زوجتى  ومريضة  وليها  عملية  هنا  


لأنها  كانت  متخدرة 


جون / اسمها اية 


زين/ ماعرفش  انا عاملت قسيمة الزواج باسم سارة محمد  كان  


الاسم دى فى سلسلة  فى رقبتها سلسلة فضة  ممكن يكون  اسمها 


جون/ عقد  الزواج  شرعى 


زين/ تخيل  وعايز  اخلص منها 


جون/ OK تبقا كلم  الدكتور ومراتك  تبات فى الثلاجة  


زين/ تقصد **********


جون / اكتفى بهز رأسها بمعنى ايوه 


زين/ ok و نسبتى  دى برضو  جوازة  واتحسبت  عليا   وانا  اللى 


جايبها 


جون / الربع 


زين/ النصف 


جون / اوووف موافق  روح هاتها  لما  اكلم  الدكتور  والناس 


خرج زين  وذهب الى قصرة لجلب سارة  والذهاب  بيها الى جون 


لكن توقف على باب غرفتها 😲😲😲😲😲😲😲😲


_________________يتبع

💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐

تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close