القائمة الرئيسية

الصفحات

الأخبار[LastPost]

رواية ملكت الأسد الفصل السادس عشر حتي الفصل العشرون بقلم فاطمة حسن كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات

رواية ملكت الأسد 

الفصل السادس عشر حتي الفصل العشرون

 بقلم فاطمة حسن

كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات

الفصل السادس عشر 

حازم .انتي دلوقتي بقتي مراتي

ندي كنت دموعها بتنزل بصمت

حازم بخبثه.مالك بتعيطي ليه هو انتي كنتي تحلمي اصلا تتجوزي واحد زيي ثم أكمل بشر وهو بيمسك شعرها.اياكي ثم اياكي  تفكري اطلبك ومتجيش

حازم سبها.بس تخيلي كده لو مامتك عرفت انك اتجوزتي عرفي يا حرمي المصون

ندى بعيط.كفايه . كفايه.انا عايزه امشي

حازم قرب منها.بوسيني

ندي……

حازم وهو بيمسكها من وسطها جامد.اخلصي

ندي بوجع.ااه انت بتوجعني

 حازم بعصبية.اخلصييي

ندي قربت منه وبسته بس حازم مسكها من شعرها وقربها اكتر وفضل يتعمق معها اكتر

حازم سبها لاقه شفايفها احمرت اويي

حازم وهو بيحاول يتحكم ف نفسه.يلا

ندي .و.و.ا.ااصلا

حازم .في اي اخلصي .

ندي بكسوف .هدومي .أن.انت

حازم بتقائله**عينه نزلت ع صدرها.

ندي رفعت الملايه بكسوف

حازم قام وخرج براا.

حازم.عايز هدوم بناتي

..تحت امرك.زي كل مره

حازم.لااا عايزها هدوم محجبات

….تحت امرك

حازم دخل تاني.طلبتلك لبس محجبات

ندى.بس أنا مش بلبس حجاب

حازم قرب منها.  ومسك شعرها بهدوء.مممم لا ما حرمي المصون لازم مفيش حاجه تظهر منها لازم تكون مالكي أنا لوحدي.بس متخافيش أنا مش قصدي ع الطرحه دي هنلبسها بعدين

ندي بغضب.وانت مالك . براحتيي .دي حاجه ملكش دعوه بيه

حازم شد شعرها جامد .لسانك

الباب خبطت حازم قرب بهدوء أخدت الهدوم.اتفضلي  غيري هدومك

ندى.ممكن تخرج

حازم.لاا

ندي.لفت الملايه ع جسمها.واخدتت الهدوم وقامت دخلت الحمام غيرت وخرجت

حازم مشي قدامها ركب العربية

حازم.يلاا

ندي.ان.انا هروح لوحدي

حازم.اخلصي

ندي ركبت جانب حازم وحازم طلع

ندي طول الطريق كنت بتفكر ف أمها وهتقولها أنها كنت فين طول الليل

حازم.كل ما اعوزك هبعتلك حد يخدك

ندي بصتله بقرف. تعوزني ازاي أنا مش فاهمه

حازم.انزلي

ندي فتحت الباب بغضب.تعرف أنا عمري ما شوفت ولا هشوف راجل زيك أنا بقرف منك بجد

ندي طلعت تجري ع العماره اللي سكانه فيها

ندي وصلت عند الباب بخوف ودخلت مقلتش حد

ندى بخوف من أن أمها تكون تعبت.ماما .ماما

 ندي مكنتش عرفه تتصرف فضلت تلف في الشقه لحد ما تلفون الشقه رن

ندي بخوف وبسرعه.ا.الو

حازم بهدوء.هي طلعه دلوقتي

حازم قفل السكه ف وشها

ف الوقت دا الباب اتفتح

ندي بخوف.ماما

أمها بعيط.كنتي فين يبنتي .حرام عليكي

ندي…..

أمها وهي بتسمح دموعها.كنتي فين يا ندي

ندي بكدب .و.و أنا خرجه.من.الشغل .عربيه ك.كنت.هتخبطي أنا اغمي عليه.من الصدمة والخوف صحيت لاقيت نفسي ف المستشفى

أمها بشك.انتي بتقولي الحقيقة مش كده

ندي بتوتر.ايوه.ا.انتي.عرفه.اني.بقولك.حاجه

أمها بهدوء.دا اللي مستني منك انك تقوليلي كل حاجه.يلاا قومي خدي دش واستريحي شوي

ندي قامت بتعب تاخد دشي

ندي اول ما نزلت تحت المياه فضلت تعيط وهي بتفتكر كل حاجه حصلت معها

ندي خرجت نامت علطول

بليل

عند روح كنت قاعده ع السرير بتفكر ف يوسف لحد

مامتها.جيلك.عريس

روح.اوف تاني يماما.

مامتها.اه تاني والعريس دا هتشوفي يعني هتشوفي

روح.اشمعنا دا

مامتها.لانه من عيله محترمه ومشاء الله غني وأنا عايزه اطمن عليكي قبل ما اموت

روح.ليه بتقولي كده بعد الشر عليكي بس أنا مش عايزا.وانتي عرفه اني مش بحب كده

مامتها قامت.وانا قولت راي وهتشوفي العريس

عند أسد روح بليل متأخر

كأن بيطلع السلم بتعب كان متوقع أنها هتكون نايمه بسس

اول ما دخل

ملك بسرعه.انت كنت فين

أسد.وانتي مالك.غوري من شوي

ملك… رحت نامت على الكنبه من غير ما ترد عليه

أسد بعصبية.انتي روحتي فين

ملك.هنام ع الكنبه

أسد دخل غير ولبس شورت قصير من غير ما يلبس حاجه من فوق

أسد نزل تحت ونزل البسين

فوق ملك قامت بسرعه تشوفه رايح فين لاقه نزل المياه

ملك..ط.طب ما المياه غلط عليه دلوقتي الجوا برد اويي.ما أنا لو نزلت ممكن يضربني.طب المياه

تحت

أسد فضل يعوم بسرعه وينزل تحت المياه

ملك نزلت تحت بخوف وخرجت عند أسد

أسد وهو لسه ف المياه.عايزه ايي

ملك بخوف وتوتر.لا.ب.بس

أسد . اخلصي

ملك بسرعه.المياه برد عليك. ممكن تتطلع احسن تتعب

أسد بصلها باستغراب .

أسد قرب منها .جيبي ايدكي ساعدني

أسد اول ما مسك ايد ملك سحبها علطول ف المياه

ملك شقهت اول ما جسمها لمس المياه.اسد فضل يضحك

ملك بغضب ودموع وهي مسكه ف اسد.انا كنت خايفه عليك. تقوم توقعني كده

أسد سكت وقرب منها اوي وحط أيده ع وشها.مممم كنت خايفه عليه

ملك بكسوف.ط.طلعني .علشان سعقانه

أسد ببرود.اطلعي لوحدك

أسد سبها بس ملك مسكت ف جامد ولفت رجلها حولينا وسطه.

ملك بخوف.اوع تسبني

أسد قلبه كان هيقف.

أسد بدون وعي.عمري ما هسيبك

ملك بخوف.كفايه كده طلعني

أسد طلع من المياه وهو شايلها

ودخل الاوضه ونزلها ع الأرض

أسد.ادخلي غيري وأنا وهستنكي

ملك.ماشي.

ملك غيرت بسرعه وبعديها أسد

أسد نام على السرير.تعالي

ملك قربت منه ونامت جانبه.

شوي واسد لاقه بتتمسح فيه كل شوي

الصباح

أسد قام من النوم

لاقه ملك ف حضنه بس جسمها سخن اويي

أسد قام بسرعه وحط ايده ع رأسها .لقها مولعه

أسد بعصبية.صفيه يا صفيه

..

صفيه.نعم يبه

أسد .بسرعه شوفلي إسدال واطلبي دكتوره عايزه دكتوره

صفيه.حاضر . حاضر

أسد لبس ملك الاسدال

بعد شوي وصلت الدكتوره وكشفت ع ملك

الدكتوره.داا دور برد عادي بس هي اللي جسمها ضعيف شوي ياريت حد يكون جانبها طول الوقت.بعد اذنكم

أسد .روحي وصلها وخلي حد من الحراس يجيب الأدوية

أسد قرب منها ورح بيسها بهدوء .

رواية ملكت الأسد الفصل السابع عشر 17 بقلم فاطمة حسن


بعد شوي طلع صفيه ب الادويه

صفيه.حاجه تاني يا يبه

أسد .لاا امشي وقفلي الباب  وراكي

صفيه.تحت امرك

صفيه خرجت واسد نام جانب ملك

أسد حاط أيده ع شعرها وافتكر امبارح لما زقها ف المياه وأنها نزلت بس علشان خايفه عليه

أسد.كان لازم يعني اسحبها

ملك بهلوسه.ان.انا مش عايزه.لاا أنا عايزه بابا

أسد قرب منها اكتر

ملك.لا.لا.بابا.ا.اسد.انت

فين.بابا.انتو فين مش عايزه افضل معه.

أسد.حضنها.انا هنا متخافيش.اهدي

ملك.لا.ان.

ملك رجعت نامت تاني

أسد فضل يفكر طول الليل ف الشخص داا

أسد فضل جانب ملك طول الليل

بيعملها كمادات

تاني يوم

ندي صاحبت ع صوت التليفون.

حازم.اي يا عروسه كل دا نوم

ندي غمضه عينها بغضب.نعم .خير ع الصباح

حازم بغضب.احترامي نفسك بدل أقسم بالله أعلمك الاداب

ندي قفلت السكه ف وشه

وفضلت تعيط

حازم كسر التليفون بغضب

حازم.بق تقفلي السكه ف وشي أنا يبنت*******

عند روح ومامتها

مامتها.يلا يختي اصحي كل دا نوم.

روح.اوف عليكي يماما صحيت صحيت

مامتها.طب يلاا علشان نجهز الشقه والحلويات علشان الناس اللي جايه بليل

روح بضيق.بردك عملتي اللي ف دماغك

مامتها. بكره تشكرني .يلاا بق

مامتها سبتها وخرجت و ورح فضلت تفكر في يوسف.

روح وهي بتكلم نفسها.عادي هرفض وخلاص

روح ومامتها فضلو يروقه الشقه

عند ملك واسد

ملك صاحبت من النوم بتعب لاقه أسد نايم ع الكرسي

ملك بتعب.ا.سد

أسد……

ملك.اس.اسد

أسد قام من النوم مغضوض.مالك انتي كويسه

ملك.اه بيقت احسن

أسد حط أيده ع رأسها يشوف حرارتها.لااا الحرارة نزلت.هنزل أطلب من صفيه تجهز الفطار

ملك.لاا أنا مش جعانه

أسد مردش عليه ونزل طلب من صفيه الاكل وطلع تاني

أسد قرب منها.مين اللي كنتي بتحلمي بيه

ملك بتوتر.م.مش فاهمه قصدك ايي

أسد وهو بيقرب اكتر.مممم.مش فاهمه.مين دا اللي كان بيقرب منك

ملك بتوتر وخوف.ا.ا

ف الوقت داا الباب خبط

أسد.ادخلي

صفيه دخلت ولاقت اسد مقرب اوي من ملك رح اتكسفت

ملك حاولت تبعد بكسوف هي كمان

صفيه.الاكل بيه.الف سلامه ع حضرتك يهانم

ملك.الله يسلامك

اسد.اقفلي الباب وراكي

صفيه.تحت امرك

أسد بق ياكل ملك بهدوء

ملك.كفايه أنا شبعت

أسد .طب خدي الأدوية بتاعتك

ملك اخدتت الادويه كلها بهدوء.

ملك بنوم.انا عايزه انام

أسد قرب منها وبسها بهدوء

.نامي يا عيون الاسد

ملك كنت مش مركزه هو بيقول ايه

أسد خرج بهدوء ونزل تحت المكتب

أسد اتصل على حد.عايزو يكون عندي النهارده ف المخزن انت فاهم ومحدش يلمسو غير لما اكون موجود

.. تحت امرك يباشا

عند ندي

كنت بتاكل مع مامتها

مامتهابشك.مالك ي ندي ف ايي

ندي …..

مامتها بصوت عالي شوي .ندي

ندي.هااا.نعم يماما.كنتي بتقولي اي

مامتها.مالك بكلمك مش بتردي ف ايي

ندي .لاا ابدا تعبانه شوي

مامتها بهدوء.مالك ندي من امبارح وانتي متغيره

ندي بتوتر.لا ابداا . محتاجه ارتح شوي بس

ندي قامت ودخلت الاوضه بتاعتها بسرعه لاقه الفون بيرن

ندي بعصبية.اي .ف ايي ما تسبني ف حالي بق

حازم ببرود.انا تحت البيت خمس دقائق أقسم بالله لو منزلتيش  هطلعلك أنا  وانتي عرفه الباقي بق

ندي.اس…….

حازم قفل السكه ف وشها

ندي لبست بسرعه بخوف

وخرجت لاقت مامتها

مامتها.رايحه فين

ندي بخوف.ابدا. مخنوقه شوي .هنزل اتمشي شوي

مامتها.اجي معكي

ندي.لاا خليك أنا هنزل تحت البيت مش بعيد.سلام

ندي نزلت بسرعه لاقه حازم قاعد ف العربيه

ندي فضلت تبص حوليها بخوف وبعدين ركبت العربيه

ندي لسه كنت هتتكلم لاقه حازم بيمسكها من شعرها. بق أنا تقفلي السكه ف وشي

ندي بوجع.ااه شعري .انت بتوجعني

حازم بشر.اياكي ي ندي اياكي.اكلمك متردش أو تقفلي السكه ف وشي انت فاهمه ولاا لاء

ندي بعيط.فاهمه.فاهمه

حازم سبها .ايوه كده احبك وانتي كده.

حازم قرب منها علشان يبوسها.

ندي لفت وشها الناحيه التانيه

حازم اتعصب اكتر

وقرب منها اكتر وفضل يبوسها بعنف

حازم سبها بعد مده وفضل يبص عليها بغرور

حازم .مش أنا اللي اترفض انتي فاهمه.يلاا وقتك خالص

ندي كنت هتنزل بس

حازم.وااه أنا مش هصبر عليكي كتير انتي فاهمه

ندي طلعت بسرعه

مامتها.مالك يقلبي اي اللي حصل

ندي .متخافيش أنا بس تعبت شوي

ندي دخلت الاوضه بتاعته وفضلت تعيط لحد ما نامت

بليل

ملك صاحيت من النوم لاقت اسد قاعد ع الكرسي

ملك بتوتر.ف اي .ا.انت قاعد كده لييه

أسد.مين اللي كنتي بتحلمي بيه

ملك.ا.ان

أسد .فكري كويس .مين اللي كنتي بتحلمي بيه

ملك بكسوف .جوز ماما

أسد قام بهدوء من غير ما يتكلم

عند روح

كنت قاعد مستني العريس

بعد شوي العريس جاي وكان

رواية ملكت الأسد الفصل الثامن عشر 18 بقلم فاطمة حسن


روح كنت قاعده مستني العريس

بعد شوي العريس جي

مامتها.اتفضلوا ..اهلاا بيكم

العريس .اهلاا بحضرتك

ام العريس (امال). اهلاا بيكي انتي .

ام روح.وفاء.اتفضلوا

امال . طبعاً انتي عرفه إحنا موجودين ليه .أنا يشرفني اطلب ايد بنتك لي ابني

وفاء.احم.هو طبعا الشرف لي أنا بس زي ما انت شايفه المستوي مختل…


 

امال وهي بتتكلم .أنا عندي اهم حاجه ابني وبنت حضرتك عجبتو.امال فين العروسه

وفاء.. ثانيه واحده.روح ي روح

روح دخلت بهدوء وهي ماسكه صنيه اللي فيها العصير وبصه ف الأرض

امال.مشاء زي القمر.

روح بهدوء.شكرا

امال.طب نسبهم لوحدهم

امال ووفاء خرجوا

روح كنت لسه منزله عينها ع الأرض

العريس.والله اللي يشوفك كده يفتكرك محترمه.

روح رفعت عينها بسرعه وبصدمه .انت

مراد بشر.اه أنا .داا أنا هعلمك الآداب علشان ترفعي ايدك ع اسيادك بعد كده يحيوانه

روح بغضب.اسياد مين .شكلك عايز قلم تاني علشان تفوق

مراد قرب منها ومسكها من شعرها جامد واتكلم بصوت واطي.انا هعرفك كويس أنا مين

مراد سبها .لما امك تجي.تقولهاانك موقفه انتي فاهمه

روح يغضب.مستحيل أوفق ع واحد زيك

مراد.واحد زي.شكلك متعرفيش مين هو مراد الفيومي.وكمان هتوفقي غضب عنك

روح.وانا قولت لاا واتفضل براا

مراد قام بهدوء.هتفضل بس قبل ما امشي احب اقولك اني ممكن بسهوله.مخليش اي شركه تشغلك وااه معاش ولدك هيقف عايز اشوف هتصرفي منين انتي ومامتك

روح فضلت وقفه مصدومه

مراد .يلاا يماما

وفاء. احنا لسه ما اكلنش حاجه مع بعض

امال.معلش مره تاني بعد اذنك

مراد ومامتها نزلوا واول ما ركبوا العربيه

مراد .خدي

امال . كتر خيرك يبه.تومر بحاجة تاني

مراد .لاا غوري انتي وانا لما اعوزك هتصل عليكي

الست نزلت

مراد بشر.ومالو نلعب شوي

مراد طلع بي العربيه

فوق كنت روح وقفه مصدومة

وفاء.مالك يقلبي ف اي

روح……..

وفاء.مالك يبت

روح.هاا لاا مفيش.انتي اي رأيك ف العريس

وفاء.الصراحه عجبني اويي . مشاء الله احترام وجمال حتي مامته كويسه جدا

روح ف نفسها.ااه محترام جد

وفاء.انتي رأيك .

روح .هفكر يماما.انا دخله انام

روح دخلت الاوضه.اه اه من ابن ***فكرني عبيطه وهسكت بس لاا أنا لازم اتصرف

عند أسد

رح المخزن القديم

أسد .هو فين

….تحت رجلك يبه

أسد قاعد ع الكرسي.صاحو

واحد من الحراس جابه مياه ورمها عليه

الرجل قام بخوف .انتو مين وعايزين مني اي.

أسد بشر.اهلاا اهلاا نورتنا

الرجل.انت مين يجدع انت وعايز ايي

أسد قام وقرب منه وضربه ب البوكس ف وشه

.أنا اللي لمست حاجة بتاعته وانا اللي يعمل كده معايا اقتله

الرجل .أنا معرفش انت بتتكلم عن أيي أنا لسه شايفك النهارده

أسد بصوت عالي.تروح تجيب الهانم وتكسر عينك انت فاهم

…تحت امرك يبه

عند ملك كنت قاعده مكسوفه ومش عارفه تعمل اي

ملك .ما ندي قالتلي عادي مالك .هيقول عليه اي دلوقتي.طب ما أنا مكنتش اعرف.اوف مكنش لازم اقول

ف الوقت داا الباب خبط ودخلت صفيه.

صفيه.اسد بيه عايزك يهانم

ملك .عايزني فين

صفيه.معرفش ياريت تلبسي بسرعه .

ملك جابت هدوم ودخلت لبست ف الحمام وبعدين خرجت

صفيه.اتفضلي واحد من الحراس تحت هيوصلك

ملك نزلت بخوف وبعدين مشيت مع الحراس اللي كان طول الوقت بيبص ع الأرض

ملك دخلت المخزن لاقه أسد قاعد

ملك كنت لسه هتتكلم بس انصدمت

الرجل بصدمه هو كمان . انتي

ملك قربت من أسد بخوف.ا.ان.عايزه امشي

سيد.دي كدابه يبه .هي اللي كنت عايزني وكنت بتحاول تغراني . بجمالها

أسد قام بغضب ونزل فيه ضرب

ملك بخوف وصراخ.كفايه . كفايه ي أسد كفايه

أسد كأن زي الوحش مش شايف .

أسد سبه بعد فتره

سيد وهو بياخد نفسه ب العافيه.ع.عندك.حق.ت.تعمل.كل.دا..داا.علشانها…الصراحه.هي ت.تستها.

أسد اول ما سمع كده طلع المسدس بتاعه

ملك مسكت أيده بخوف.لااا.لااا ونبي ي أسد بلاش.لااا.متعملش كده

أسد زقها بغضب ع الأرض

وضرب الرصاصه بسسسسسس…………

رواية ملكت الأسد الفصل التاسع عشر 19 بقلم فاطمة حسن


أسد زقها بغضب ع الأرض

وضرب الرصاصه بسس

كان ف ايد رفعت ايد أسد لفوق

مراد بغضب.انت كنت هتعمل ايه

فلاش باك

مراد ركب العربيه وطلع ع الفيلا بتاعت أسد

مراد.فين اسد ي صفيه

صفيه.ف المخزن القديم.واخدت ملك هانم هناك ربنا يستر

مراد طلع ع المخزن بسرعه لانه افتكر أسد هيعمل حاجه

عوده*

مراد بغضب اكبر وهو بيسحب المسدس من أيده .كنت هتعمل اي يمجنون

مراد بص ع ملك لاقه وقعه ع الأرض وبتعيط

مراد قرب منها وقومها

مراد .انتي كويسه

ملك وهي بتبص ع أسد.ا.اه .بس .بس.اسد

أسد بغضب.مراد امشي وخدها معك يلا

مراد.انت بتقول ايي

أسد بصوت عالي.بقولك يللا

مراد . يلا ي ملك

ملك بعيط وهي بتهز رأسها ب لاا.لاا.لااا.هيقتلو

أسد قرب منها بعصبية ومسكها من أيدها جامد.ايي خايفه عليه.شكلك فعلاا انتي اللي بتحاولي معه

مراد بغضب.اسسسد

ملك بدموع.ان.انا.خا.خايفه عليك انت والله

أسد سكته.امشي يلاا مع مراد

ملك.و.وانت

اسدد.اخلصي.امشيى

ملك مسكت ايد اسد.انا مش همشي من غيرك

مراد.اطلع انت وهي وأنا هتصرف معه

أسد سحبها من أيدها ومشي بيها

أسد دخلها الاوضه

ملك اول ما دخلت حضنت أسد

ملك بدموع.شكراا

أسد كأن وقف ثابت بس رفع أيده وحضنه

أسد.ع أي

ملك .انك دايما موجود ومعايا وجبتلي حقي منه  ثم أكملت بكسوف.ا.ان.انت.انت.اسدي

أسد قرب منها وبسها بهدوء عكس كل مره

أسد فضل يبوسها برغبه ف الوقت دا الباب فضل يخبط

صفيه.اسد بيه.

ملك فضلت تتضرب أسد ع صدره لحد ما بعد عنها

أسد.ايي

صفيه.استاذ مراد عايزك

أسد.خلاص امشي

صفيه مشيت واسد قرب من ملك وقال بصوت واطي ف ودانها.شفايفك طعمها تحفه

أسد سبها ونزل

ملك فضلت وقفه مكسوفه ومبسوطه

أسد نزل تحت ودخل المكتب

مراد بغضب اول ما شاف أسد .انت كنت هتعمل ايه عايز افهم

أسد بهدوء.انت شوفت كنت هعمل ايي

مراد بغضب .انت عايز تعمل فيه اييي.اسد بطل تصرفتك دييي بق

أسد بغضب.ابن ******دااا كان بيلمس حاجه مالكي وانت عرف أنا بعمل ايي لو حاجه زي دي حصلت


 

مراد بهدوء. مالكك مين بق الحاجه ديي قصدك ملك أسد ملك انسانه ياريت تعملها ع اساس كده مش حاجه بتاعتك ولو انت عملت كده علشان زي ما بتقول ف احسلك تسيبو لأن الغلبانه اللي فوق اكيد أفتكرت انك بتعمل كده علشانها علشان حقها مش علشان محروق أنه حاول يلمسها ثم أكمل بسخرية.بقت مالكك.واحب اقولك ملك عمرها ما هتكون ليك

مراد مشي وسبوا

واسد فضل يكسر ف المكتب بغضب.هي بقت مالكي خلاص .بقت مالك الأسد

عند ندي

صاحيت من النوم بتعب

وخرجت لاقه مامتها بتتكلم ف التليفون

مامتها.انتي صحيتي  مالك بقتي تنامي كتير كده .حتي مش بتنزلي العياده

ندي بتعب.لاا مفيش تعبانه شوي

مامتها .طب اجهزي علشان في عريس متقدملك

ندي بصدمه.ايي عريس

أمها.ايوه عريس.في ايي

ندي بتوتر .لاا.ما انتي عرفه اني مش بفكر ف الموضوع داا دلوقتي

أمها.بس أنا بفكر واظن كفايه كده وكمان العريس كويس

ندي قامت دخلت الاوضه.هعمل اي دلوقتي.اعمل ايي اكيد لو الحيوان دا عرف مش هيسبني ف حالي

عند روح

نزلت تتمشي شوي

وهي نزله لاقت يوسف

يوسف بخبثه وحزن مصتنع.ازيك يا انسه روح

روح .احم ازيك

يوسف .سمعت انك اتخطبتي

روح بسرعه.لااا ابداا

يوسف بخبثه.بجد يروح

روح بحب .اه .احم بعد اذنك

روح مشيت بسرعه

عند يوسف .ومالو نقضي يومين حلوين مع المزه ديي

عند أسد

طلع فوق بغضب

اسد.ملك يا ملك

ملك . نعم

أسد قرب منها وحط ايده ع وسطها وقرب منها اويي

ملك بخوف .انت بتعمل ايه

أسد ببرود.اللي الدكتوره قالتلك عليه

ملك وهي بتحاول تنزل ايد أسد.لااا .أنا مش عايزه.ابعد

أسد ضربها ب القلم وبعدين

رواية ملكت الأسد الفصل العشرون 20 بقلم فاطمة حسن


 أسد ضر**بها ب الق*لم وبعدين مسكها من شعرها.انتي مالكي واخدك وقت ما اعوز انتي فاهمه

ملك بدموع.لا.قولت لاا هو ب العافيه

أسد قط**عها هدومها من فوق

وفضل يبوس**ها بع*نف ونزل ع رقبتها وفضل يبو*سها بعن*ف اكتر

ملك فضلت تعيط وهي بتحاول تبعده عنه

بس أسد زقها ع السرير

أسد وهو وهو بيفتح القميص بتاعه.انا هعرفك.ازاي تقولي لاا .

ملك قامت بسرعه قبل ما أسد يمسك وي وقفت ف ركن ف الاوضه وهي حطه أيدها ع بوقها ودموعها بتنزل بهدوء

أسد بغضب.انتي فين.تعالي هنا حالا يملك.

أسد بغضب اكتر.مللللللك .تعالي هناا

أسد فضل يحاول يلاقها

أسد اتعصب اكتر وحس ب العجز وفضل يكس*ر ف الاوضه كلها

أسد خرج من الاوضه وغضب الدنيا  كلها ع وشه

ملك وقعت ع الأرض بتعب وفضلت تعيط لحد ما نامت مكانها

 عند ندي

اتصلت ع حازم بتوتر وخوف

ندي .ا.االو

حازم .ندي هانم بتتصل عليه .خير

ندي بخوف.انا جيلي ع.عريس.وماما. عايزني اشوفه

حازم بغضب.نعم ي رو*ح ام*ك .

ندي .م.مش هعرف .اعمل حاجه أناا.

حازم.اقسم بالله انتي لو متعدلتيش هعدلك

ندي بعيط.كفايه بق حرام عليك أنا عملتلك اي لكل داا

حازم قفل السكه ف وشها.

عند مراد وصل الفيلا واول حاجه عملها اتصل ع روح

مراد.انتي ازاي تنزلي من غير ما اقولك

روح.وانت مالك . وإياك تتصل عليه تاني يح*يوان

روح قفلت السكه ف وشه

روح بسخرية.فاكرني هخاف منه ولاا ايي داا عند أمه

روح فضلت تمشي شوي وبعدين طلعت

روح دخلت الاوضه غيرت وبعدين نامت

عند مراد . ومالو لما نشوف اخرك.

تاني يوم الصباح

مامته ندي .ندي .ندي يلاا قوم

ندي …..

مامتها.انتي ي بت قومي

ندي قامت بصداع.اييي ي ماما ع الصباح

امها ب فرحه.يلاا علشان العريس هيجي بليل

ندي بصدمه .اييي.انتي بتقولي اي

أمها .مالك ي بت .العريس جي النهارده.يلاا اخلصي

وأنا هروح اتصل ع خالك

ندي قامت بصدمه تجهز الشقه

عند ملك صحيت من النوم بتعب

ملك قامت دخلت الحمام تاخد دش

ملك بدموع.كان كويس وبيعملني كويس .اي اللي مش فاهمه.ليه الموضوع دا مهم عنده اوي كده .

ملك خلصت وبعدين خرجت لبست ونزلت تحت

ملك بتوتر لصفيه.هو ف.فين .أسد

صفيه باحترام.معرفش يملك هانم محدش شافو النهارده خالص

ملك .شكراا

ف الوقت دا دخل هشام

صفيه.اهلا بيك هشام باشا

هشام .اهلا.ازيك ي ملك عامله ايه

ملك .اهلا ازي حضرتك

هشام.اي حضرتك دي تعالي هنا

هشام سحبها ف حضنه

ملك اول ما هشام حضنها فضلت تعيط

هشام بهدوء.خلاص اهدي .معلش مكنتش قادر اجي الفترة اللي فاتتت

ملك وهي بتمسح دموعها.لااا عادي ي.

هشام .يا اي

ملك با ابتسامه.ي بابا

هشام . ايوه كده هو فين بق

ملك .احم.معرفش

هشام طلع التلفون وفضل يتصل ع أسد بس مش بيرد

هشام اتصل ع مراد .الو

مراد .اهلاا يعمي.حضرتك عامل أي

هشام .كويس .انت فين

مراد بستغرب.ف الشركه.علشان ابنك مش بيدخلها

هشام.فين أسد يا مراد

مراد .فين ازاي .

هشام بغضب.مراد انت اكيد عرف أسد فين

مراد .ابدا يعمي اخر مره كنت عندو امبارح وبعدين مشيت معرفش عنه حاجه

هشام .مراد اتصراف عايز يكون أسد عندي هنا

هشام قفل السكه

ملك بتوتر.ه.هو فين

هشام بهدوء.متخافيش.

مراد خرج من الشركه وطلع ع شقه الزمالك .لاقها فاضيه

مراد طلع الفيلاا

مراد اول ما دخل لاقه هشام . اهلا يعمي

هشام .لاقته

مراد .لااا .عمي أسد مش صغير علشان تعمل كل داا

هشام بغضب.امال عايزني اسبوا كده  وهو بيحترك ف البيت ب العافيه ف رأيك هيتحرك ازاي افرض حصلوا حاجه.مراد أنا عايزة أسد يكون عندي دلوقتي

مراد .اهدا بس يعمي

مراد بص ع ملك .عمي عايز اكلمك ف المكتب

مراد وهشام ودخلوا المكتب .

مراد .احم تقريبا أسد سيب البيت بسببي

هشام .وحضرتك عملت ايي

مراد قالوا ع كل حاجه حصلت

هشام بغضب .ازاي تقولوا كده .أنت مش عارف أسد

مراد.يعمي كان هيق*تل الراجل وكمان فاكر أن ملك شي عنده ومقدرتش امسك نفسي الصراحه

هشام .طب اتفضل عايز أسد يكون عندي لاني مش هسمحك لو حصلوا حاجه

 مراد خرج بهدوء

هشام قاعد ع الكرسي بتعب .

هشام رفع رأسه لاقه ملك وقفه قدامه

هشام.تعالي يملك في اي

ملك .حضرتك كويس

هشام .اه الحمدالله

ملك بتوتر.هو .أسد كويس

هشام .ايوه اطلعي ارتحي انتي فوق شكلك تعبانه

ملك .بس انت شكلك تعبان

هشام . متخافيش اطلعي

ملك طلعت ودخلت الاوضه.

ملك وهي بتكلم نفسها.اكيد أنا السبب مكنش لازم اعمل كده.افرض حصلوا حاجه.اي اللي هيحصل .لاا لاا اكيد هيكون كويس .

ملك بدموع.يارب يكون كويس أنا مكنش قصدي اعمل كده .

عند روح مامتها بتصحيها

وفاء.روح .يلاا اصحي روح

روح .اوف يماما اي

وفاء.قومي اغسلي وشك وتعالي عايزكي

أمها خرجت وسبتهاا

بعد شوي خرجت روح وراها

روح .اي ي ماما ف ايي

وفاء.اي رأيك ف العريس

روح.مش حلو ومش عجبني

وفاء.يعني أيي

روح.يعني مش عايزاا

وفاء.بس أنا شايفه أنه كويس

روح.ماما خلاص أنا قولت راي بعد اذنك

روح دخلت الاوضه.فاكر نفسه هيقدر عليه شكلو ميعرفنيش كويس

عند مراد بعت الحراس يلاقوا أسد

مراد فضل يدور ع اسد ف كل مكان ف المستشفيات و كل مكان أسد كأن بيروحوا

بليل عند ندي كنت قاعده متوترة بسبب العريس

بعد شوي وصل العريس وندي كنت قاعده ف الاوضه ومامتها وخالها براا

برااا

خالها خالد .اهلاا بيك ي ابني

العريس ب احترام.اهلا بيك بحضرتك يعمي .طبعاا حضرتك عارف طبعاا أنا جي ليه .أنا يشرفني اطلب ايد الانسه ندي .أنا طبعا جي لوحدي لأن  اهله متوف*ين

خالد .اشرف لينا. ربنا يرحمه طب ممكن اعرف شوفتها  فين

العريس.احم ف العياده

خالد .طبعاا حضرتك شايف  يعني المستوي يعني

العريس.لاا طبعاا أنا عندي اهم حاجه اخلاقها  عندي .طب اي مش هنشوف العروسه

ام ندي .حاضر ثانيه واحده

 ام ندي دخلت ندهت ندي

أمها.خدي يللا الصنيه واطلعي

ندي طلعت ب العصير وخرجت وهي يعينها ف الأرض

ندي .اتفضل

العريس.شكرا

ندي ف نفسها.هو ماله صوت كاني سمعتوا قبل كده

خالد.نسبكم إحنا شوي

خالد خرج هو وام ندي

ندي كنت قاعده وعينهاف الأرض ومتوترة

العريس بخب*ثه.ايي لدرجه ديي خايفه مني

ندي رفعت عينها بسرعه.انت

حازم وهو بيقرب منها.امال انتي فأكره أن حد يقادر يقرب من حاجه تخصني

ندي بدموع .امال ليه عملت كده

حازم.بحب اشوفك وانتي خايفه اوي كده

ندي .خلصت

حازم قرب منها ودفن رأسه ف رقبتها.مممم

ندي بخوف وهي بتحاول تبعد.انت بتعمل ايي ابعد حد يشوفنا ابعد

حازم .وهو بيمشي أيده ع جسمها.لو مبعتدتش

ندي بدموع.كفايه ونبي  كفايه

حازم سبها .امسحي دموعك كده يعروسه

خالد دخل هو وام ندي

خالد .هاا اي رأيك ي ندي

ندي.اللي تشوفو .

خالد.نقرا الفاتحه

بعد ما خلصوا

 حازم .أنا عايز الفرح الشهر الجاي…

كلهم…

يتبع…..

تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close