![]() |
فتاه حطمت كبريائي
الجزء التانى والتالت
بقلم عبده شحاته
كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات
سحبها من ايدها و هي بتصرخ و تتوسل اليه يسبها رماها ع السرير و هي مزالت تبكي صفعها بقوه و قرب منها شاق ملابسها و كتف ايديها الاتنين و بقي فوقها
مليكه بدموع.. بلاش تعمل فيا حاجه حرام عليك انا مستعده اعيش عمري كله خدامه هنا بس بلاش تعمل فيا حاجه
عمر بدا يقبلها بع"نف و هي هتموت من الخوف تحتيه.. مقولتلك واخدك خدامه + مت"عه فهمتي يا روح امك
مزق باقي ملابسها و هي مزالت تصرخ قام و بص ليها باستحقار و صفعها.. انا مش عارف انتي عياط عياط ليه انا هنزل دلوقتي و ارجع لاقيك ورده و لو الي حصل و عيطي اقسم بالله ادفنك و محدش هيعرف طريقك اتفو
و سابها و دخل الحمام هي قعدت و انكمشت ف نفسها بدات تلطم و تندب حظها خلص عمر و طلع لقي ع السرير نايمه باسها ف خدها و نزل و استغرب نفسها هوا عمل كده ليه
وصل الشركه دخل ع مكتب والده سليم الطحاوي.. بقي بسببك و بسبب افكارك جوزتني واحده مش بس اقل مننا لا كمان مبحبهاش و ده هيوصلني اني انتقم منها
سليم ببرود.. انتقم منها احرقها بس متقتلهاش عشان ده مرتك ده لو عايز مشروعك يكمل و يكون عندك الشركه الي ف سويسرا الي بتحلم بيها
عمر.. انت ازاي كده بقولك واحده ممكن اموتها و بحب ريري و هتجوزها و ماما كمان يومين و نازله و نشوف بقي
سليم وقف.. انت بتهددني بامك يا ابن امك روح شوف مراتك بدل مانت قاعد هنا
عمر نفخ و خرج راح عند ريري قعد و هوا مدايق
ريري بمياعه.. مالك بس يا بيبي هي البت الي خدته ده مزعلاك ولا ايه
فتاه حطمت كبريائي
الجزء التانى والتالت
بقلم عبده شحاته
كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات
عمر بص ليها بتساول.. و هوا انتي مش زعلانه حتي اني اتجوزت و بتساليني عن احوالي معاها كمان
ريري بتوتر.. اصل انت عارف انا بحبك قد اي و يهمني راحتك لحد مناخد الي احنا عاوزينو من باباك و بعد كده نبقي نخلص منها
عمر زهقانه اصلا سابها و نزل راح البيت مبقاش عارف ليه حابب يهين مليكه كده و لا حابب يقرب منها
كانت مليكه واقفه ف المطبخ بتنضف الفراخ هي و الشغاله الي استغلتها و بتعاملها بقسوه اسمها سعاد.. انجزي بقي يبنتي البهوات كمان ساعه و يوصلو و انتي بطياء جدا ف العميل انجزي بقي
مليكه ببراء.. والله انا بشتغل بكل طاقتي و انا اول مرا اقف ف مطبخ و اعمل الكميات ده
وصل عمر طلع الاوضه ملقهاش نزل غضبان نده عليها لقيها ف المطبخ دخل بص ليها بصه وقعت السكينه من ايديها شاورلها بايدها تيجي
مليكه.. انا بطبخ
و لسه مكملتش الكلمه سحبها من ايديها و جرها ورا لفوق دخلو الاوضه و قفل الباب و مليكه رجعت لورا بخوف
عمر قلع الحزام.. انا مش قولت ارجع الاقيكي مظبطه نفسك ارجع الاقي ريحتك بصل و قرف يبقي انتي الي بتجبيه لنفسك
مليكه دمعت و دخلت تجري ع الحمام و قفلت عليها فضل يخبط و هي واقفه عند البانيو و بتبكي بحرقه و مش راضيه تفتح
عمر كسر الباب و لقي صدمه
الجزءالتالت
مليكه دمعت و دخلت تجري ع الحمام و قفلت عليها فضل يخبط و هي واقفه عند البانيو و
بتبكي بحرقه و مش راضيه تفتح كسر عمر الباب و شافها قاعد جنب البانيو و منكمشه في نفسها و بتبكي بحرقه و بتشهق.. بلاش ضرب و النبي بلاش ضرب انا اسفه عارفه اني غلطانه بس بلاش انا ماذتكش ف حاجه ارجوك
عمر بص ليها بلا مبلاه.. لما انتي عارفه انك غلطانه مش بتنفذي كلامي ليه يبقي تستحملي الي يجرالك
قرب منها و هي خايفه قومها و بص ف عنيها و اكتشف انهم بونيا فاتح و ان ملامحه رقيقه جدا و خساره فيها العذاب بس كل ما يتذكر انها خدتو من حب عمرو ريري يتعصب اكتر شالها و رماها ع السرير و هي ساكته خالص
عمر بقر"ف.. انا مش هقرب منك لاني بحب واحده تانيه و يستحيل اخونها و اقربلك لاني مش شايف غيرها بس لازم تبقي عارفه من انهارده انتي هتنامي في غرفة الخدامين فاااهمه
ردت مليكه بخوف.. فاهمه فاهمه
ثم خرج و رزع الباب وراها مليكه لقيت نفسها قايمه بتاخد شاور و نزلت تحت لقيت واحده كبيره في وشها الي هي زينات هانم ام عمر بصت لمليكه بقر"ف
زينات.. بقي انتي الي ابني انا اتنازل عشان يتجوزك لا انتي مش هتباتي هنا دقيقه تاني هي ناقصه اشكال زبا"له كمان تدخل البيت
مليكه الدموع لمعت.. انا مقولتش لابن حضرتك يتجوزني هوا الي جه خدني من بيت عمي
زينات.. انتي كمان عايزه تقولي ان ابني هيموت عليكي ابني انا هيتجوز ده ادخلي يا ريري
ريري بتكبر.. انا الي اعرفه يا طنط انو واخدها عشان يخلف منها عشان يجيب الواد الي عمي رافض يجيبو مني بس لحد ما ده يحصل فهي خدامه هنا
مليكه من كميات الاهانه الي هيا فيها بتبكي بس و مش قادره تتكلم
زينات.. طب يالي احنا قاعدين هناك روحي اعمليلنا قهوه بسرعه و يكش تطلع من غير وشه هيكون يومك اسود يلا
مليكه جريت و دموعها ملحقاها ريري.. و بعدين احنا لازم نخلي عمر يشك فيها و ميخلفش منها انا عمر قالي ملمسهاش لحد الان
زينات ابتسمت بشر.. يبقي تسمعي الي انا هقولك عليه و تنفذيه و انهارده هتكون برا البيت
بعد فتره مليكه قاعده ف المطبخ و هما بيتعشو برا كلهم مع بعض و هي قاعده حزينه مكسورة لا حول بيها ولا قوه
الشغاله بخبث.. قومي يا بنتي كلي لقمه و بعدها طلعي القهوه للجماعه برا
بعد محياله من الشغاله اكلت و خدت القهوه و طلعت بيها كانت قاعده ريري و عمر و زينات و سليم و اخته سهر بس بنت طيبه جدا و ده اول لقاء مع مليكه
فتاه حطمت كبريائي
الجزء التانى والتالت
بقلم عبده شحاته
كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات
مليكه واقفه بالقهوه و زينات بتتكلم.. بقي انت يا سليم ع اخر الزمن تدخل الاشكال ده بيتنا و كمان عاوزها تشيل اسم عائله الطحاوي انت شكلك اتجننت
ريري.. مهوا يا طنط مش موافق الولد يجي مني انا فجاب واحده زي ده البيت
و قامت ريري و هي ماشيه قلبت عليها القهوه مليكه صرخت عمر قام.. ريري
ريري بصت بابتسمه عمر صفعها ع وشها بقوه و شال مليكه الي كانو حطنلها حاجه ف الاكل و وقعت و طلع فوق نايمها ع السرير و زينات رنت ع الدكتور كشف عليها و طلع
عمر.. هي عندها ايه يا دكتور طمني
الدكتور بابتسامه.. مبروك المدام حامل
عمر دخل عندها و
تكملة الرواية من هنا 👇👇👇👇👇👇


تعليقات
إرسال تعليق