القائمة الرئيسية

الصفحات

 


عشق_الحور          

الحلقه_الخامسه25/26/27


#استفزاز التفاعل ضعيف جدآ قدرو التعب زعلان منكو

كان في سبيله لصعود ولكنه سمع صوت استوقفه #جاسر 

التفت للحوريه الواقفه عل باب غرفتها تدعك عيناها كالاطفال هبط لينزل اليها ادخلها وقال باسما انتي ايه الي صحاكي #اصل جعانه اوي اوي و...رفع وجهها وقال طب ادخلي ارتاحي وانا هبعتلك لواحظ بالاكل #معلش اصل معنتش عاوزه اكل قدام حد #ايه الي حصل #مفيش هو انا حقي تخنت وبقيت وحشه صح ربت عل خدها #دانتي قمر 

سقطت دموعها وقالت لا انت بتضحك عليا عزه امبارح قلتلي انت تخنتي وبتكلي كتير وبقيتي وحشه وجاسر هيشوف واحده غيرك عشان هو مش بيحب التخان رفعها بين ذراعيه واراحها عل الفراش ليمسح دموعها وقال لا انت متخنتيش انت حامل وهي متعرفش وبعدين انا شيفك احلى واحده في الدنيا عشان خاطري ياحبيبتي متعيطيش تاني ارتمت بين ذراعيه وقالت عارف لو شفت واحده غيري هموتك اناجعانه اوي ضمها الا صدره بقوه وهو يضحك يخرب بيت الهرمونات حاضر هبعتلك لواحظ بالاكل مسحت دموعها بكفيها #هو سليم كلم عيشه ووفقت صح لدغ خدها صح وهيكتب اخر 

الاسبوع #هاييي وغيث يكتب معاهم #هيكتب هو كلم الحج محمود عادت للبكاء مره اخري #بيتعيطي ليه اشارت لبطنها المنتفخه وقالت مش هعرف ارقص وانا كده #نعم يااختي وانتي كنتي ناويه ترقصي #يعني اخواتي الاتنين يتجوزوا ومرقصلهمش دي حتى تبقي عيبه في حقي دا انا يوم فرح بسمه رقصت رقص قال بغيض رقصتي فين ياحور #في البيت مع البنات بس خلاص هغني #نامي ياحور بدل ما اقتلك #بس انا جعانه قبل جبينها #هروح وابعتلك الاكل 

#هو انت رايح فين #هطلع لعيشه اشوفها عملت ايه مع سليم علاء وغيث فوق #طب اجي معاك #والله طالع لعيشه 

قالت بحنق خلاص يبقي هاجي معاك عدي ادامي #يابنتي انتي مش كنتي جعانه #هفوت عل المطبخ اقول للواحظ تعملي اكل وهاجي معاك ضحك بقوه وهو يحثها عل السرير قال مالك انتي مش قادره تمشي ليه كده #مش عارفه بس حاسه بتقل  شويه بس انا كويسه جاسر بقلق طب ارتاحي 

بعناد لا خرجت من الغرفه وطلبت من لواحظ طعام ثم تحركت بجواره #انتي كويسه #اه يلا بقي لحسن زمان اخواتك اكلو ودان البت رفعها بين ذراعيه وصعد بها الدرج تركها لتمشي بجواره لغرفه عائشه ولكن يبدو ان صوتهم جذب انتباه عزه المختفيه منذ عاد الا البيت فتحت الباب ووقفت في مواجهتهم تاملها جاسر بلباسها الفاضح هوت شورت من اللون الابيض وكنزه قصيره تكشف بطنها وكتفيها ونصف صدرها تقريبا جاسر بغضب انتي اتهبلتي في عقلك تفتحي الباب بالمنظر دا وفي رجاله في البيت ضحكه عاليه ثم رفعت شعرها الاحمر خلف اذنها وقالت هتفضل تغير عليا ديما وعل العموم عادي انا اصلا سمعه صوتك وانت طالع ودي بقي ايه اللي مطلعها هنا حور بتحدي ريحين لعيشه يا ابله تحبي تيجي معانا ولا انت مبتسأليش عل حد اصلا 

عقدت عزه ذراعيها #واسال ليه هو انتي وعيلتك مش خططتوا ودبرتوا عشان قريبك دا الي مش عارفه اسمه ايه مش مكفيكي جاسر عاوزه بقيت العيله #عزه كان هذا صوت جاسر الغاضب #ايه ياجاسر الحقيقه وجعتك ولامش واخد بالك ان هما نويين يكوشوا عل كل حاجه الاول انت وبعدين عيشه #الزمي حدودك ياعزه وبطلي بجاحه وفراغه عين  واتفضلي عل اوضتك ومشفكيش براها بالمنظر ده #اوكيه ياحبيبي هستناك جوا بس متتاخرش عليا قالت جملتها لتغلق الباب تحركت حور ناحيه غرفه عائشه في نهاية الممر واختفت خلف الباب دون حتي النظر اليه زفر بضيق ودخل الغرفه ليصفع الباب خلفه رمقها بنظره احتقار اوقفت تقدمها وقال بغضب حسابك تقل اوي ياعزه #هوااانا عملت ايه يعني 

#افرضي كان الي طالع غيث ولا علاء يشوفوكي بالمنظر دا يبقي انا مش راجل دا غير طبعا الكلام الي قلتيه قالت بخوف انااا سمعت صوت علاء وغيث طالعين قبلك وبعدين لو مش شايف بقي العيله الوكل دي رسمه عل تقيل اوي الاول انت وبعد كده عيشه وغيث و...صفعه قويه هبطت عل وجهها جعلتها تبتلع كلاماتها وضعت يدها عل خدها وقالت بصدمه انت بتمد ايدك عليا ياجاسر قال بتهديد واكسر دماغك لو فكرتي تتعدي حدودك وتدخلي في حاجه ملكيش فيها قالت باختناق ملييش فيها ليه هو انا مش واحده من العيله دي دول ولاد عمي ولما اشوف انه بيتعمل عليهم ربطايه يبقي قاطعها #تخرسي خالص العيله اللي مش عاجبه سيادتك دي انا واخواتي منسبين منها يعني اي اهانه ليها يبقي بتهيننا كلنا عقدت ذراعيها وقالت ياسلام بقت دلوقتي عيلتكوا وجوازك من حور معتش غلطه مش كده ياجاسر بيه 

#جوازي من حور انتي عارفه سببه كويس اوي فوقي ياعزه

سقطت دموعها وقالت انت معنتش بتحبني ياجاسر البت دي لافت عليك رفع اصبعه بتحذير تاني ياعزه اسمها حور مراتي وملفتش عليا ولا حاجه بالعكس بقي انتي الي بعتيني واعرفي حاجه مهمه جاسر بتاع زمان الي كان بيقدم تنازلات بيفتكرها حب خلاص انتي دبحتي وروحه طلعت ومحدش بيصحي الاموات قالت بقلق يعني ايه خلاص معتش ليا مكان في حياتك عل الاقل افتكر ان كان بينا عشره #مهو ده الي مخليني باقي عليكي لحد دلوقتي العشره يابنت عمي

اقتربت منه #بس انت جوزي و...ابعد يدها وقال بتاكيد لما يجيلي مزاجي ياعزه واما تبقي تعتذري للي انتي جرحتيها  

قالت بغيض #انت عاوزني انا بنت الراوي اعتذر لحته فلاحه 

قاطعها بغضب عزه قلتلك الزمي حدودك زفرت بقوه واقتربت اكثر لتتلمس ياقته وهمست بنعومه جاسر انا بحبك وعارفه ان حبك ليا عمره ماهيتغير ابعد يديها وقال بسخريه مقلتلكيش مش انا بطلت افكر في السرير وبس انا كنت بقربلك عشان كنت فاهم ان القرب ده طريقه بعبر بيها عن حبي بس اتضح اني كنت فاهم غلط #يعني هتفضل تعاقبني لامتى هز راسه وقال عزه انا كلامي واضح لاني كل ما بحاول اصفي من نحيتك بتهدي كل حاجه في لحظه عن اذنك قالت بالحاح طب استني عشان خاطري جاسر انت وحشني بجد عاوزه اسهر معاك الليله بس قال بتاكيد معلش اصل انا تعبان ومش فايقلك اما تبقي تصلحي اللي عملتيه هفكر سلام قال جملته وخرج من الغرفه صافعا الباب خلفه يعلم ان الصغيره 

الان يتلاعب بعقلها الظنون نظرتها الذبيحه من كلمات عزه مازالت براسه يعلم جيدا ان ماتفعله عزه منذ فتره تدبير بيان هذا هو اسلوب بيان حتي الحركه الغبيه في محاوله اغوائه زفر بقوه وطرق باب عائشه دخل عندما سمح له كانت عائشه عل الفراش يبدو انها تستعد للنوم هبت جالسه ماان راته #امال هما راحوا فين #مشيو من بادري ابيه هي حور مالها شكلها زعلانه برغم انها من امبارح وهي عماله تقنعني بمميزات سليم الفظيعه وتطمني منه وانه مش بيتعامل بطبيعته مع حد غريب جلس عل طرف الفراش #قلتيلي بقي وانا اللي ظلمت الواد وقلت كل بعقلك حلاوه اتابي عقلك متاكل من قبل ماييجي لا ياستي هي مش زعلانه من كده بس عزه بخت كلمتين ملهومش لازمه ان عيلتها بترسم عل ورث الراوي كله وبتوقعنا واحد ورا التاني عائشه بغضب هي عزه فاكره الناس كلها زيها انا مشفتش حد زي عيله عم محمود في عزة نغسهم وكرامتهم #دا حقيقي سيبك انا هصلحها بس قليلي بقي انتي مرتاحه لسليم #عارف ياابيه عل قد ماكنت مضايقه منه عشان معاملته جافه زياده عن اللزوم بس لما رحت الكليه اتلقيته بيعامل البنات كلها كده بس انا الوحيده اللي بيستغفر ربنا لما بيشوف خلقتي الحكايه دي كانت مضيقاني اوي بس برغم كده كنت بامنله عشان عارفه انه بيتقي ربنا عشان حتي حور اللي هو مربيها برضه بيتعامل معاها كده شوف هو طيب جاسر بغيض يعني بتحبيه فركت كفيها #لا مش حب حب يعني هوااا #خلاص فهمت عل فكره هو كمان بيحبك قالت بلهفه هو قالك كده 

#يابت اتقلي ياعبيطه عمره ماهيقولها الالما تبقي في الحلال سليم راجل وانا مأمن عليكي معاه بس عاوز احذرك من حاجه اوعي في يوم من الايام تحسسيه بالنقص او انه مقصر سليم نفسه عزيزه اوي وكرامته فوق كل حاجه واي حاجه تحتاجيها تحسي انها اكبر من امكانياته قوليلي وانا اجيبهالك من غير مايعرف ارتمت عل صدره #ربنا يخليك ليا ياابيه 

ربت عل ظهرها وقال يابت انتي البنوته الي حلتنا يعني دلوعه البيت #عارف ياابيه عمري مااتخيلت انك تبقي قريب مني كدا انا كنت بخاف منك اوي رفع وجهها وقال ليه ياعيشه دا انا عمري مازعلتك #اصل ياابيه انت ليك هيبه كدا تخوف بس عارف حور هي اللي خلتني اقرب منك  خلي بالك منها ياابيه عشان نفسيتها بتتاثر بسرعه اليومين دول تنهد بقوه #عارف هرمونات الحمل #وبصراحه عزه مش سيباها في حالها انتي تخنتي بقي  شكلك وحش لبسك وهي بتاخد 

الكلام وتقعد تعيط #قالتلي المهم دلوقتي بكره هتيجي معانا انا وحور عشان سليم عاوزك تشوفي البيت اللي هتسكني فيه وعاوزين بقي نشوف الحجات اللي ناقصه عشان نبدا نجيبها تمام كده #ماشي عل فكره انت لسه مجبتش هدوم النونو وحور بقت في السابع #فعلا خلاص ربنا يسهلها نخلص بس مشوار بكره وبعدين نرتب نبقي ننزل معاكي نجبهم #ماشي طب مش هتقولي بقي هو ولد ولابنت #دي هديه ربنا مخفيه لما يظهرها هنعرف يلا بقي اسيبك تنامي ياعروسه تابعته حتي خرج واخرجت الحقيبه البلاستيكيه التي دثتها تحت الاغطيه ماان دخل فضتها لتري علبه متوسطه مربوطه بستان احمر فكت عقدتها وازاحت الورق اللامع  لتري قالب من الشيكولا وزهره حمراء وورقه مطويه فتحتها لتقرا 

يحكي ان في قديم الزمان ان الزهور كانت كلها بيضاء وذات يوم احب رجل فتاه احبها بشده احبها لدرجه انه لم يري اجمل قصص والروايات زكريا الجولحي سواها في حياته فكران يهديها زهره مميزه جرح يده لتسقط دمائه عل الزهره البيضاء لتتحول للونها الاحمر المميز لتكون زهره حمراء رمز الحب سليم قرات الورقه لعشر مرات لن تنكر طريقته مميزه بشده رفعت الزهره لتتشممها برائحه عطره دوما ما تتشممه همست نفسي اسمعها منك عارف انا بحب الشيكولا اوي بس مش هكلها هعنها ناكلها سوي وضعت الشيكولا بالدرج احتضنت الزهره والورقه لتغرق في بحر احلام ممتع فارسها الوحيد هو سليم.....

-------------------------------------------------------------------------

#شعور_بالنقص 

ترجل جاسر داخل الجناح ليفتح الباب وتتسمر ساقاه في الارض خفقات قلبه الصارخه تهزه وسخونه عاليه تغلي بعروقه وهو يرى امامه امراه مكتمله اكثر مما يجب ثوب شفاف بلون اسود حمالات رقيقه قصير بشده يظهر انتفاخ بطنها بروعه شعرها مصفف باغراء لتضع بعض خصلاته عل كتفها اقترب منوم حتي وقف خلفها وبالكاد خرج صوته متحشرج #حور لتلف الجميله ويرى تجملها المبالغ فيه والذي حول فتنتها البريئه لاخري متوحشه عيون مرسومه بخطوط عريضه لتنظهر لمعه بندقها المغري احمر شفاه بلون احمر مستفز ثم عطر ليس عطرها الذي يحفظه ولكنه عطر محفز لان يلتهمها همست #انت جيت رفع وجهها وهمس من خلال انفاسه اللاهثه هوااا انتي جبتي الحجات دي منين هزت كتفها بتعتي بس مش كنت بلبسهم ازاح خصلاتها لخلف اذنها وهمس طب ولبستيهم ليه امتلئت عيناها دموع هاهي حوريته المجنونه تختبيء خلف هذا القناع المبهر #كنت عاوزاك تشوفني حلوه زيها عشان انا شفت نظره عينك وانت بتبصلها دفن راسه في عنقها الطويل المغري وهمس اول مره تغريني غلط ارتعاشه مثيره وتاوه مكتوم وهمسه خرجت ناعمه #امم مش تضحك عليا انا عارفه ان هي جميله وووانا بقيت وحشه وووتخينه و...انه عل وشك التهام تلك الحمقاء حرفيا الصغيره تريد استعمال سلاحها الانثوي لاستمالته زفر الهواء بنعومه ليتزايد ارتعاش الجميله وتتشبث به فيهمس انا عمري كذبت عليكي ياحور #توء رفعها بين ذراعيه ليريحها عل الفراش ابعد خصلاتها المجنونه لخلف اذنيها وهمس منكرش اتضيقت وعفريت الدنيا اتنططت في وشي لما شفتها كده عزه لسه شايله اسمي ومجرد انها تحاول تستفزني بالشكل دا اللي وراه بيان لان دا اسلوبها لان كان ممكن الي يبقي معايا اي حد تاني  شغلت عيني ولا لحظه ياحور الي شغلت عيني وقلبي واحده تانيه مشت غضبانه من كلمها قعدت مع عيشه لدرجه ان عيشه افتكرت انها زعلانه عشان جوزها هي وسليم مرر يده عل جسدها الشهي وهمس انا اتاكدت من حاجه واحده بس النهارده انا قلبي مبيشلش الا واحده وبس وهي بس الي عيني بتشوفها اميره قلبي اللي جمالها بزياده اوي وهي بتزوده عشان تجنني بقميص مجنون وبرفيوم يهوس و....تلمس حدود شفتيها المرتعشه ومكياج اول مره تحطه تعلقت المجنونه بعنقه لتعتدل جالسه ويضيع هو بشفاه دافئه معبقه بطعم كريزي ممتع يد صغيره تداعب خصلاته بنعومه وهمسه رائعه اطاحت بالبقيه الباقيه من تماسكه ليغرق في فتنه صغيره يتعلم بين يديها الحب يدخل مملكته الواسعه الرحبه ويحلق في فضاء رحب من المتعه الا متناهيه....

***********************************************

10 ملصقات لتصلك بقية الحلقات🌹🌹

لا تنسو الصلاة والسلام عل رسول الله🌹🌹

#عشق_الحور                   #الحلقه_السادسه_والعشرون


#عوده_نجوم_الليل 

تمدد غيث في الحديقه امام بيته ينظر لنجوم السماء المتلئلئه لقد وافقت ان ترتبط به ان تكمل معه الطريق ان تبني معه حياه جديده عل اطلال حياته وحياتها كلاهما يمتليء بالآلم كلاهما هدم الموت حياته ولكنها وافقت ان تجازف معه لبناء حياه جديده لما خفق قلبه عندما علم بموافقتها تنهد دوما كان يحب التمدد عل العشب ومتابعه صخب النجوم المتحركه في السماء روعه تحركها وسباقها البعيد عن القمر عندما اخبر جاسر قال انه حالم تكثر مما يجب يتطلع دوما للبعيد لعله محق فهو استطاع ان يقتلع جزوره ليعيش بعيدا لعشر سنوات وسماؤ كانت  تخشي الليل ترهبه كف عن متابعه السماء لاجلها فقط ولكن هنا كان يبث النجوم عشقه لها هل عاد لفتره ماقبل سماء رؤيه النجوم واخبارها عن مكنون قلبه لما لم يدخل البيت ويتحدث لصوره سماء كما اعتاد دوما لما يريد ان يرى البسمه الحزينه الغامضه نعم غامضه كلاماتها معه كانت تثبت الرفض لما وافقت هل اشفقت عليه عندما رأته يقطعه الألم بالمقابر بالتاكيد رأته لما هذا الخاطر اثقل قلبه هو لايريد شفقه هو يريد مشاعر حقيقيه يريد دفيء عاطفي افتقده بافتقاد سماء تلك البسمه كل شيء بها مميز حتي التحافها بالسواد عيناها بلونها الاخضر كأرض واسعه تمتليء خير تلمع بلمعان صاحبتها البيضاء المتدرجه بحمره رائعه شفتاها مكتنزه بلون كرزي طبيعي وللمره الثانيه يحاول تخيل شكل شعرها فليكن مثل شعر ااااا والدته ام جاسر ذلك الشلال المجنون الذي كان يصل لبعد ركبتيها يذكر جيدا جديلتها الطويله التي قصتها يوم وفاه عمه حدادا عليه حسنا فليكن مثل شعر عائشه الذي يماثل شعر والدته يذكر انه كان يحب تمشيطه وهي صغيره ويذكر ايضا انه من اطلق عليها ربونزل عائشه مدللته الصغيره ورده متفتحه وسط ثلاث ذكور كانت دميته المدلله هو وجاسر ولكن جاسر كان دوما يكبت مشاعره اليوم فقط راي لمعان الحب بعينيها صغيرته ستتزوج سيخطفها فارس عل حصانه الابيض وسليم فارس حقيقي كل يوم يزداد احتراما له احترم بشده طلبه للكتاب لم يفكر يوما مثله سليم مقيد بعقيده راسخه بشده البسمه الحزينه ايضا تشبهه في هذا التقوي واحترام الذات لقد اشتاق ليحيي الصغير هذا الفتي شبيه والدته نسختها الصغيره الممتعه يعشق تدليل الصغير والتحدث معه يحب ملمس يديه وضحكته المجلجله وحتي اسمه الذي ينطقه بطريقه خاطئه جاسر فاجاه بامر السكن في القصر هو لايحب هذا منذ كان طفل وهذا هو بيته هنا تزوج اباه وامه هنا عاشا لسنوات من دونه هنا ولد ثم حادثه اولي تقضي عل اسرته بالكامل ابيه وامه والسائق ويخرج هو حي طفل لم يكمل شهر  من عمره مجرد رضيع لم يعرف له اب غير عمه وام غير زينب اعطته من حنانها ولم تفرق ابدا بينه وبين جاسر بالعكس كان هو المدلل ودوما له تمييز عن جاسر لدي عمه فهو الصغير وحتى جاسر احبه وكانه اخوه الشقيق كان اقرب اليه من علاء جاسر عاشق حتى النخاع كان يعلم من البدايه ان مايشعره تجاه عزه ليس بحب وكثيرا مااخبره بهذا ولكنه دوما يعاند ويكابر عزه تلك الافعى التي يمقتها منذ صغره هي ووالدتها الحرباء الكبرى كان يكره افتعالها المشاكل دائما مع زينب شجاراتهم التي لاتنتهي ولكن زينب اقوى امراه راها عل وجه البسيطه وتذكر كلاماتها #شوف ياحبيبي انا عارفه انك كنت بتحب سماء بس انك تفكر في الجواز دا مش معناه انها خرجت من قلبك قال بحنق هو الواد ده مش هيكبر بقي ويبطل يفتن وكزت راسه ياواد بطل تظلمه جاسر مقليش حاجه #ياسلام امال عرفتي منين بقي ان شاء الله العصفوره قالتلي مش عيب ان واحده تشغل عينك مش عيب انها تحرك مشاعرك ومش عيب انك تبدا حياه جديده العيب انك تخبي عل امك قبل يدها #ياحبيبتي انا مش مخبي ولاحاجه بدليل اني جاي بكامل ارادتي اعترف اهوه الحكايه كلها ياامي اني متلخبط مش عارف ان كنت اللي عملته دا صح ولاغلط مش عارف ان كانت هتوافق ولا لا بس مره واحده حسيت اني محتاج اقعد مع سماء واتكلم معاها بس برضه مرتحتش يمكن الي خرجني من الي انا فيه اني شفت يحيي #امممم يعني فكرت زيك وراحت هي كمان المقابر #تفتكري لسه بتحب جوزها #وليه متقولش راحت تودعه زي ماانت كنت رايح تودع سماء بس مقدرتش تواجهه نفسك بدا #اودعها هي خلاص سماء هتنتهي من حياتي ياامي ربتت عل كتفه 

#لا مش هتنتهي بس هتستخبي ليها حته جوا قلبك هتقفل عليها الباب وتسيب قلبك فاضي يتقبل حب جديد زي بالظبط ماهنجمع ذكرياتك معاها في اوضه وهنقفل عليها الاوضه الكبيره الي في ظهر القصر هنلم فيها حاجة سماء كلها قال بحزن بس قاطعته مبسش محمود لما شاف بنته بتضيع منه عمل كده اجر بيتها بفرشها كلها ومش كده وبس دا اخد كل قمصانها الي لبستها في بيتها وحرقها من بعيد تحس انها قسوه لكن لما تقرب تعرف انه حب وخوف طول ماهي شايفه الحجات الي بتجمع ذكرياتها معاه عمرها ماهتنساه انت كمان محتاج شويه قسوه الآم عشان تفرح بطفل بتمر باصعب الم عل وش الارض الولاده ياغيث بس بعد ما بتاخد ابنها في حضنها كل الوجع دا بيروح انا عارفه ان مش سهل عليك انك تقرر قرار زي ده يمكن حاسس بالندم بس قراره صح محدش هيحس بوجعك الا واحده جربته اهم حاجه ياغيث اليتيم الي ربنا جعله في بيتك عشان تدخل بيه الجنه راعي ربنا فيه وحاجه كمان اتقي ربنا في بسمه واوعي تقرب منها غير في الحلال عشان ربنا يبارك فيها ويحفظها #حاضر ياامي بس انتي وشك شكله تعبان #فعلا انا حاسه بشويه تعب اندهلي عيشه تقسلي الضغط وهنام شويه وهبقي كويسه تنهد بقوه امه محقه كالعاده والان بعد تفكير هاديء علم من تكون ناقله الاخبار بالتاكيد المشاغبه الصغيره التي كان يبدو عليها الالم لسبب يجهله عجيبه هي تلك الحور برغم صغر سنها وبرائتها التي تظهر واضحه بتصرفاتها العفويه الا انها تملك قلب كبير وحب يغرق الجميع بستثناء عزه بالتاكيد احيانا يشعر انها تريد تقطيعها ونشر جثتها عل ظهر الكوكب ابتسم تلك الصغيره قادره عل منح الجميع ابتسامه انها طفله بحق ولكن غيرتها قاتله والغريب ان جاسر مستمتع بتلك الغيره لما شعر بالحنق من كلمات علاء برغم انه متيقن انه يمزح هو ليس برجل غيور بطبعه في العاده غيرته مقبوله يبدو ان رياح التغيير ستهب عليا بعض التصرفات يشعرها غريبه عليه كفضوله القاتل في الصباح ليعلم لما ذهبت للمقابر هل شعر بالغيره لقد سعد لرؤيتها ولكن من داخله كان حانق تنهد بقوه وهو يري ضوء الفجر يزاحم سواد الليل ليزيحه وينتشر في الافق تنهد بقوه واعتدل جالسا النهار في سبيله لأعلان يوم جديد يوم سيبدا فيه حياه فعليه بعيدا عن الذكريات اجمل قصص والروايات زكريا الجولحي والاطلال واشباح الماضي نفض ملابسه ليترجل للبيت في الصباح ستفرغ والدته البيت سينال قسط من النوم ويبدا بتجميع اشياء حبيبته يودعها ويطلب لها من الله الرحمه....

-----------------------------------------------------------------------

#فتنتي 

يارب يكون البيت عجبك عائشه جميل جدا والديكور مميز اوي والالوان حلوه سليم يعني مش محتاجه تغيري اي حاجه في الالوان عيشه لا بس انت ليه بنيه كبير اوي كده سليم متقلقيش هجيب حد يساعدك عقدت ذراعيها ووقفت قبالته وقالت بتحدي عل فكره انا مش عويله وبعرف اعمل شغل البيت كله خفض بصره انا مقلتش كده بس كمان انتي عندك دراسه وشغل  غير كده انتي متعوده ان حد يخدمك #عل فكره لو اتخيلت ان انا الدلوعه بتاعه بباه ومماه تبقي فاهم غلط تنهد بقوه وقال بتوضيح افتكر اني اعرفك من فتره وعارف دا كويس وبعدين انا مش عاوز اغير نمط حياتك #انا مشوفتش العياده #معلش هورهالك انا بعد الكتاب هتنزلي مع بسمه تجيبي فستان الكتاب مش كده #لا انا عندي فستانين جيبهوملي غيث وهو جاي من فرنسا والغريبه ان هما نفس التفصيله بس الوانهم مختلفه فهلبس انا وبسمه زي بعض بس انا مقلتش لبسمه تفتكر هتوافق #مفتكرش هتعترض بس انا كنت بفضل تنزلي تنقي انتي حاجه #عل فكره دي فساتين سهره وانا مش لبستها اصلا دا هو حتي يوم ما رجع قلي تلبسيهم في خطوبتك تنهد بقوه تمام طب ممكن اي خاتم من بتوعك خلعت احدى خواتمها الصغيره وناولته له ليفتح كفه لتضعها بداخله ليغلق يده عليه بتملك ليقول طب الفستان بتاعك لونه ايه #شوف هو في واحد لون السماء ساعه الغروب والتاني لونه نبيتي تفتكر بسمه هتختار اي لون 

#اتمني تختار النبيتي ابتسمت انا كمان سليم هو انت مبسوط رفع عيناه للحظه وتامل وجهها ملامحها المحفوره بقلبه الخافق سعيد فقط انه عل وشك القفز والتصفيق والصراخ من كثره السعاده فرك لحيته القصيره #دي اول مره تندهيلي باسمي قالت بحنق هو سياتك اسمك عوره ولاحاجه لازم يستخبي حدق بوجهها وانفجر ضاحكا  #انا اسمي عوره ليه ماشي عريان تاملت ضحكته وقالت بمرح طب خد بالك لياخد برد ابقي غطيه يادكتور رفع احدي حاجبيه وسال هو ايه ده #اسمك ياسليم انا داخله لبسمه و.. شكرا عل الشيكولا عنتها عشان ناكلها سوا #يعني عجبتك اممم وحلوه حدودته قبل النوم ميرسي انا بحب الحوديت خالص  وبحب الورد كمان قالت جملتها وفتحت حقيبتها لتناوله كيسه صغيره 

#انا مش بحب ابقي مديونه تركتها بين يديه وترجلت لغرفه بسمه فتحت الباب ودخلت هاتفه يابختك ياغيث ايه الجمال ده ماشاء الله دا الاسود كان دفنك فركت بسمه كفيها وقالت بحياء ربنا يخليكي ياعيشه انتي الاحلى عائشه يخرب بيت الرقه ليه حق يقول عليه جعفر حور ضاحكه تصدقي صح انا وانت بره القصه دي خالص انتي جعفر وانا مخمير عائشه شوفي بقي ياست البنانيت غيث وهو جاي من بره جبلي فستانين سوريه من باريس بس ايه تحفه والاتنين تفصيله واحده انا فكرت نلبس زي بعض في الكتاب ايه رايك بسمه انتي قلتي لغيث #لا لسه انا قلت لسليم وهو وافق بصي انا مصورهملك شوفيهم وقوليلي رايك ومردتش اوريهم لسليم 

نظرت بسمه للهاتف وتفحصت الاثواب #هما فعلا تحفه بس دول عريانين ياعيشه واحنا محجبات #انتي مجنونه احنا هنبقي في وسط الحريم وهنلبس غطا زي الي كانت لبساه حور في فرحها كده وهكلم سليم يظبطلنا مصوره تصورنا معاهم هاه ايه رايك هتختاري انهوه #هو النبيتي حلو بس يعني انا هقعد كده ادامه ازاي يعني عائشه اه انت فاهمه غلط عل فكره انا اللي المفروض اقول كده بس عل كل اتلقيتي الحكايه تقيله خليكي بالغطا ياحبيبتي انت عايزه تنقطيني 

حور يابنتي سيبك منها دي هبله مانا كنت لبسه فستان عريان يوم كتب الكتاب بس ايه بقي جاسر ولابصلي اصلا انفجرت الفتاتان بالضحك فقالت بسمه هو يحيي فين حور اتعلق في رقبة غيث اول مادخل من الباب وطبعا زمانه اكله شيكولاته ودرمغه ضربت بسمه ساقها في الارض #طب ليه كده عائشه ميجراش يابسمه دا طفل عادي لما يوسخ هدومه بسمه انا زعلانه عل الشيكولاته اصل انا الي باكلها نظرت لها الفتاتان وانفجرا ضاحكين في الخارج غيث في ايه ياسليم مالك متنح ليه ياحبيبي #هاه مفيش ااااا شوف انا هحجز قاعه 

جاسر مقاطعا قاعه ايه ياسليم شوف بقي ياسيدي دا كتب كتاب اخويا واختي يعني بجوز اتنين دفعه واحده كتب الكتاب عاوزه هنا تمام عاوزه عندنا تمام بس عشان ماما مبنعرفش تتحرك كتير ياريت يبقي هناك البنات هيلبسوا عادي وهنكتب وكل واحد ياخد مراته ويخرج محمود هاه ايه رايك ياسليم سليم تمام الي تشفوه محمود يبقي الكتاب عندكوا عشان الحجه زينب غيث عم محمود انت مكلمتنيش في حاجه محمود عشان عارف انك هتتقي ربنا فبنتي ياغيث فلوس الدنيا متسواش ظافر منها ولا دمعه تنزل من عينها دي امانه في رقبتك يابني غيث عم محمود المهر الي هتقول عليه قاطعه محمود المهر الي هتدفعه افرشوا بيه بيتكوا اللي بوصيك عليه هو يحيي حطه في عينك يابني قبل غيث خد يحيي #يحيي دا حبيبي اصلا داانا اتجوزت امه عشانه صح يايحيي #غيت بيبي جاسر تمام ياجماعه كده عل ميعادنا اخر الاسبوع يعني بعد بكره عم محمود الحجه خديجه وبسمه عند حور من بدري يونس وانا معاهم طبعا امسك جاسر اذنه عاوز تقعد في وسط الحريم #اي اي خلاص ياابيه هزعزع هنا مع ابو حميد وكزه غيث ياد قعده الرجاله بالدنيا هاخدك انت وسليم ويحيي عند الحلاق انا وانت ويحي نحلق وسليم يتفرج علينا سليم ليه بس مانا بحلق شعري عادي يعني غيث حلو سبلي نفسك بقي وانا هظبطك سليم مش مرتاحلك ياغيث جاسر بابتسامه لا متقلقش غيث خبره في الحجات دي غيث عجبك كده يايحيي محدش مؤمن بقدراتي يحيي غيت بيبي غيث انت اللي حبيبي يايحيي عم محمود عاوزك تسال بسمه هي عاوزه تعييش فين محمود يابني دي حياتكوا انتوا ترتبوها مع بعض ادخل يايونس اندهلها غيث انا عارف مكاني الحق الكرسي قبل ماتقعد عليه هاهاهاه جاسر مش عارف ليه حاسس اني سمعت الضحكه الشريره دي قبل كده علاء انا هستإذن ياجماعه عشان لسه طالع عل طريق سفر محمود توصل بالسلامه يابني جاسر علاء متتاخرش يوم الكتاب عشان ايناس تتعرف عل بسمه 

اكتفي بهز راسه وتحرك خارجا عاد يونس ووقف بجوار جاسر هامسا ابيه خد بالك من حور عشان بتتعب نظر له جاسر بتعب كانت بس مضيقه امبارح #لا انا اتعودت عل كده هي مرعوبه يمكن عشان الولاده قربت بس قلبي بيوجعني الحمقاء الصغيره التي لاتصرح ابدا بالالم زفر بقوه #ماشي يايونس شكرا.......

*********************************************

10 ملصقات لتصلك بقية الحلقات🌹🌹

لا تنسو الصلاة والسلام عل رسول الله🌹🌹

#عشق_الحور                  #الحلقه_السابعه_والعشرون


#بسمه_خجوله 

جلس غيث يداعب يحيي والاخير يضحك بقوه ويجذب شعره وهو مستمر بدغدغه بطنه ضحكات تلك الصغير دوما ترتد بداخله تفتح له طاقه نور #احم احم نحنحه ناعمه اخرجته من مرحه الطفولي ليرى طرف ثوب بلون ارجواني لتتبع عيناه اللون يعشق الارجواني يضيق عند خصرها ليظهر خصر نحيل غايه في الروعه وخمار بلون اخضر فاتح ليخفي باقي مفاتنها المبهره خلفه العنه ان فتنتها كامله في هذا الوجه المستدير كستداره قمر منير اليوم تطفي حمره طفيفه عل خديها وشفتيها الورديه الجميله اعلنت انتهاء الحداد ورغبتها في متابعه الحياه معه يبدو ان نظراته المفترسه اخجلتها لانها ضمت يديها امامها لتفركهما حسنا لقد فتن بطلتها ووجنتها التي ازداد احمرارها #عل فكره انتي في بيتكوا مش محتاجه عزومه اقعدي  ابتسمت واشارت الا شعره وقالت عل فكره شعرك مرر يده في خصلاته الطويله نسبيا ليعيدها مكانها وقال كده يايحيي تشلفط الجثه بس قولي بقي هي امك حلوه اوي ليه كده تعرف يايحيي ان انا بحب اللون دا اوي #تمام اسيبك تقعد مع يحيي نظر اليها وقال بحزم اياكي ابقي قاعد وتسيبيني وتقومي عقدت ذراعيها وقالت بهدوء تمام بس انت بتكلم يحيي مش بتكلمني ابتسم يعني لوقلت انك حلوه اوي واللون دا جميل عليكي اوي ووولون الروج تحفه قاطعته هسيبك واقوم وعل فكره انا مش بحط روج قالت جملتها لتمسح شفتيها المكتنزه بيدها ثم تفردها امامه  هز راسه نفيا وقال مش مصدقك عل فكره انا بحب اتاكد بنفسي اشتعل وجهها وخفضت عيناها #انت قليل الادب نظر الا يحيي المحدق بوجهه #عجبك كده يايحيي امك بتشتمني يحيي بمه كخ غيث حبيبي يايحيي شوفي بقي دلوقتي عاوز اعرف رأيك في حاجه ممكن نقعد في بيتي الي يحيي اجالي فيه دا اصلا بيت ابويا الله يرحمه  وانا كنت عايش هناك لحد قبل مااسافر او جاسر اقترح اني اخد جناح في الدور التاني في القصر دا مقفول بس كل جناح فيهم تقريبا شقه منفصله تنهدت بقوه #مفتكرش انك ممكن تسيب بيتك والا كنت قعدت في القصر اصلا  #دا حقيقي انا كل ذكرياتي في البيت ده لو حابه هنغير كل حاجه عل زوقك زي ماتحبي ولو حابه تقعدي في القصر برضه عادي تنهدت بقوه وقالت لا الافضل يبقي المكان مستقل عشان يعني ابقي عل حريتي نظر في عيناها #انتي وفقتي ليه قطبت #كنت عايزني ارفض #خالص بس ردك عليا في المقابر كان بيقول انك هترفضي #انت مش محرم ليا عشان اقف افتح معاك حوار #طب رحتي المقابر ليه #انا مسألتكش انت رحت ليه ومع كده دا انسان كان زوجي وكان لازم اودعه للمره الاخيره عشان اقدر اقفل صفحه وافتح صفحه جديده ورغما عنه تاملها باعجاب #هتقدري تنهدت بقوه لومقدرتش يبقي مش هينفع اتجوز #مش فاهم #انت غيري انت ممكن تتجوز وتفضل تفكر في مراتك عادي ربنا مش يحسبك بس انا مينفعش ابقي في عصمه راجل وافكر في واحد تاني دي تبقي خيانه للأمانه ربنا يحسبني عليها نظر اليها باحترام وتقدير حقيقي لقد اعجزته بحكمتها وتقواها هل هي احدي الملائكه #طب وهو انا لوفكرت فيها مش هتضيقي #حاليا لا لكن وارد اتضايق في المستقبل بس برضه مقدرش اصرح بده عشان القلوب بايد ربنا محدش بيتحكم فيها سالت انا وفقت ليه وفقت عشان صليت استخاره وحسيت ان انا مرتاحه وحور قالتلي انك عارف ربنا ومش بتسيب فرض وبابا كمان قالي كده قال بتردد انتي صريحه اوي انا بقي لسه مش قادر اقفل الصفحه ومحتاجلك معايا #طب مانا هبقي معاك تنهد شوفي يابسمه انا من ساعه مارجعت من بره مقدرتش ادخل اوضتي انا وسماء ومش هقدر اعمل ده لوحدي الاوضه فيها حجاتها كلها لبسها وبرفانتها و...اغمض عيناه وبلع ريقه فقالت 

#وذكرياتك معاها #يعني لو مش هيضيقك هبقي محتاجلك معايا نقفل الصفحه دي مع بعض ممكن ابتسمت وهزت راسها موافقه #يعني مش هتضيقي #عل فكره انا عارفه كويس جدا انها مش سهله  خصوصا الي فهمته من كلامك انك كنت بتحبها اوي انا كمان كان صعب عليا جدا ان بابا يمنعني من الذكريات الي كنت عايشه عليها يأجر البيت ويرجع حجاته لاهله حتي الصور كنت في الوقت ده محتاجه اي حد يكون جنبي فعلا يمكن لولا سليم وكلامه معايا وحور كمان مكنتش قدرت اتخطي المرحله دي صدقني انا مقدره اوي اللي بتقوله 

قال بانفعال انتي قلبك طيب اوي عارفه انا مش عارف رحت ليه رحت عشان احكيلها ولا اودعها حسيت انها ماتت اليوم دا قلبي كان وجعني بس كنت خايف #خايف من ايه #خايف ترفضي وتقفلي باب امل اتفتح جوايا مش عارف اتفتح امتى بس انتي الوحيده الي قدرتي تعملي كده عارف انك هتستحملي كتير معايا وهتتعبي كتير معايا بس انا حقيقي محتاجل وكل الي بطلبه من ربنا اني اقدر اسعدك وعوضك الي انتي معشتهوش والي انا كمان اتحرمت منه من سنين عارفه ببقي مرتاح اوي وانا بتكلم معاكي مش عارف بيني كده هحبك باين قاطعته بارتباك #اااا يحيي نام ووووااانا لازم انيمه حدق بوجهها المشتعل وتلك الاسنان اللؤلؤيه القاسيه التي تقطم شفتيها المكتنزه تري كيف يكون مذاقها انها تشبهه الكريز الطازج اقتربت ليتشتت برائحتها الانثويه المغريه يزفر الهواء بنعومه غارق حتي اذنيه في فتنه مخفيه عن عيناه لمسه غير مقصوده ليده التي تحمل الفتي ثم اعتدلت لتقول بسرعه هي عيشه قالت ان الفساتين انت جبتهم وهما حلويين و... تصبح عل جنه قالت جملتها لتختفي من امامه في لحظه ممتعه هي بسمه خجوله  كان غارق في تأثيرها لما هي خجوله هكذا اليس الاجدر بها ان تكون اقل حياء من هذا سماء كانت متحرره بشده تعبر عن مشاعرها ببساطه دون خجل وهذه البسمه تخجل من مشاعره هو يد جاسر التي وضعت عل كتفه اخرجته من شطحته لارض الواقع #ايه يااخينا رحت فين #مع النجوم#والله زمان ياغيث هترجع تاني للنجوم والقمر #تفتكر بتحب النجوم 

جاسر يلا ياحبيبي خلينا نروح اتفقت معاها عل الشبكه والسكن غيث شبكه ايه جاسر قوم ياغيث بدل ماامد ايدي عليك قدام الناس عدي سليم ايه ياغيث انت عجبتك القعده لوحدك هب واقفا وقال انتوا هتحفلوا عليا خديجه يلا ياجماعه العشا جاهز جاسر لا عشا ايه احنا يادوبك نروح 

خديجه لا كده ازعل والله غيث انا قتيل العشاء ثم مال عل اذن جاسر #هتيجي تقعد معانا سليم ضاحكا عليك واحد ياحلو معندناش حريم تقعد مع الرجاله غيث باحباط داانت حمي ماشي ياسي سليم بكره تقع تحت ايدي ياحلو معلش ياامي خلي العشاء يوم تاني محمود مينفعش يابني اجتمع الرجال لمائده الطعام ليسال غيث هو يحيي لسه نايم يونس ضاحكا اه كده برده ياغيث تاكله الشيكولاته كلها طب هتخانق عل ايه دلوقتي انا وبسمه محمود الله يفضحك انت متسترش ابدا بتاكلوا الشيكولاته بتاعته الواد الصغير تشارك الجميع بالضحك وقال غيث احلي شيكولاته ياسي يونس كده بس انتهي الطعام ليرحل الجميع ويتحرك سليم لغرفته ينظر لعلبتها وكانها كنزه الدفين متي ياتي الوقت الذي كلماتها ان يصرح بالعشق عائشه من زرعت ورود ورياحين فواحه بقلبه انها ليست كما كان يعتقد فتاه مدلله بالعكس تريد تحمل المسؤليه جميله هي جميله بكل شيء حديثها كلماتها المرحه وروحها الطيبه امسك الصندوق بين يديه تحسسه ليفتحه  ويفرغه ليري سلسه مفاتيح فضيه محفوره عليها جمله الله يحفظك ورقه صغيره دي عشان تفتكرني غلاسه وانت بتفتح الباب والعياده والعربيه الورده الحمرا جميله وانا كمان بحبها اوي عائشه ابتسم وهو يتمسك بتلك القلاده #ربنا يحفظك ليا يا عيشه  استلقي عل الفراش من كان يصدق ان سليم الذي عاش طوال عمره يحارب فتنه النساء يقع بفتنه تلك اليمامه البيضاء صاحبه عيون الغزال الواسعه...

------------------------------------------------------------------------

#عرس 

قولو لماذون البلد ييجي يتمم فرحتي ويهني قلبي الي انسعد عل وليف من قسمتي قولو لماذون البلد قولوا يكتبلي الكتاب عل صفحه بيضه معطره انا والحبيب بعد الغياب هنعيش في جنه منوره فيها السعاده والهنا وفيها يكتر فرحنا قولو لماذون البلد كان هذا صوت حور الشجي الذي ارتفع وسط الفتيات التي تمليء جناحها عائشه صوتك حلو اوي ياحور بسمه انتي اول مره تسمعيها دي كانت مصدعانا في البيت  هي ويونس 

عائشه ايه ضاااااه يونس كمان صوته حلو حور ضاحكه اه زمان سليم دلوقتي مقعده يغني تواشيح تشارك الجميع بالضحك الجميع يبدو عليه السعاده حتي زينب العجوز التي اصرت الحضور مع الفتيات والغريب ان عزه حضرت وقدمت التهاني وتعاملت بطريقه جيده برغم الكره الذي يراه الاعمي بعيناها وليس هذا وحسب بل انها اعتذرت لحور عل كلماتها حور التي التزمت مقعدها منذ دخلت خشيه ان تكتشف عزه بطنها المنتفخه زينب باسمه طب ماتقولنا حاجه من التوشيح يعني هما ياخدوا ثواب وناخد احنا ذنوب حور باسمه وهي ترفع يد زينب تقبلها داانتي تامري ياست الكل هدوء يابنات 

اللهم صلي وسلم عل احمد محمد نبي الهدي صلاه نفوذ بها في غدي ونسعد بها ونكيد العدا بعد الحصا والرمااااال وموج البحور وقطر الندي بعدد الملائكه القائمينا كذا الراكعينا مع السجدا والف صلاه والف سلاما عل احمد محمد نبي الهدي

#اللهم صلي وسلم عليه هكذا ردد الجميع قبل ان تدخل لواحظ لتعلن عن وصول الرجال لينشتر كل المخدع بلباس محتشمه ماعدا عزه ظلت كما هي بثوبها الاسود اللامع ترجل جاسر وعلاء لداخل ليقول جاسر بهيبته التي لا تليق الا به 

#الماذون بيسالكوا موافقين عائشه اه علاء طب اعملي مكسوفه وانتي يابسمه اكتفت بهز راسها جاسر الف مبروك يابنات التف للخروج فوقعت عيناه عل حوريته تجلس بجوار والدته تحرك بثبات ليرفع يدها ويقبلها يلا ياست الكل عشان تحضري الكتاب انتوا الخير والبركه ياحبيبي حور هامسه اصل سليم فاكر انهم منيمنك مغمطيسي وانتي مش موافقه 

ضحكت زينب وجاسر وكذا علاء انحني جاسر عل اذن حور 

#حسابك معايا بعدين #طب انا عملت ايه #انا سامع صوتك من بره #طب حتي انا كنت بصلي عل النبي اعتدل واقفا وتمتم صلي الله عليه وسلم علاء صوتك حلو اوي ياحور احلي من صوت يونس حور متصلي عل النبي يابو جاسر وتهدي النفوس كده ربنا يباركلك بدل ماارميلك ابنك الي لزقلي ده في الارض ايناس مهو نام عل صوتك ياحور حور يادي النيله اقولكوا انا اتخرست اهوه جاسر ضاحكا يبقي احسن برضه يلا ياماما واستعدوا يابنات عشان بعد الكتاب سليم وغيث هيخرجوا معاكوا قال جملته وتحرك بمقعد زينب للخارج وقعت عيناه عل عزه التي ابتسمت بخبث تري لما

دخل جاسر وخلفه علاء ليعلن #ابدا ياشيخنا العرايس موافقين انتهت الاجراءات ليعلن بارك الله لهم وبارك عليهم وجمعهم في خير جاسر مبروك ياسليم مبروك ياغيث محمود الف مبروك ياولاد ربنا يتمملكوا بخير غيث بحنق تمام الله يبارك فيكوا كلكوا ياجماعه تعالي ياامي اوديكي عند البنات 

زينب ضاحكه ياغيث اتهد هتفضحنا جاسر ها مهو فضحنا خلاص زينب تعالي ياسليم جثا سليم امامها ليقبل يدها باحترام #اامريني #عيشه دي بنتي الوحيده يعني انت اخدت حته من قلبي حطها جوا عنيك سليم وقلبك غالي عندي ياامي ربنا يحفظك يارب ومتقلقيش عل عيشه انا مش هحطها في عيني بس انا هحطها جوا قلبي ربتت زينب عل كتفه همس غيث باذن جاسر الحق سليم هياكل مننا الجو ياكبير جاسر ياواد اعقل والله انا حاسس ان عقلك اصغر من عقل الواد يحيي انت هتاخده معاك غيث طبعا انا واخدهم شروه عل بعضهم كدا تحرك ناحيه محمود الذي يتلقي التهاني وقال باسما عم محمود كنت عاوزك في كلمه انسحب محمود ليقف معه #هات يابني الواد ده انت شيله من الصبح 

قبل غيث خد يحيي وقال لا انا مبسوط كده عم محمود كنت بستاذنك عشان ممكن اخرج بسمه شويه انا عاوز افتح صفحه جديده ولازم اقفل القديمه انا كنت قلت لبسمه اني هبقي محتاجلها عشان اقدر اجمع حجات سماء وممكن نتاخر 

ربت محمود عل كتفه #ياحبيبي بسمه ثيب مش بكر يعني حكمها في الدين بيختلف #مش فاهم #يعني خلاص هي كده بقت مراتك يعني تقدر تاخدها عندك #ايه ده دا بجد 

#ايوه بس انت الي قلت عاوز تعمل فرح #امممم بس انا كنت قريت ان الكتاب مش دخله ربت عل كتفه #دا للبكر الي زي عيشه كدا بس حكم الثيب بيختلف ولو مش عايز تعمل فرح غيث #لا انا عاوزها تفرح ومتحسش انها اقل من عيشه الحكايه كلها اني عاوز بس ابدا حياتي معاها في صفحه جديده واحنا لسه هنفرش البيت بس كدا تمام لو اخرتها متقلقش #تاني ياغيث هوانا بتكلم هندي ياحبيبي غيث ضاحكا معلش بقي اصلي متلخبط شويه #طب هات الواد ده وادخل خد مراتك وشوف هتروح فين احتضن غيث الفتي 

#لاااااا دا الملاك الحارس حدق محمود في وجهه وانفجر ضاحكا #يخرب عقلك ياغيث انت مصيبه ترجل جاسر لداخل ليقول غيث تعالي عشان تتصور مع مراتك عشان المصوره هتمشي تحرك غيث للخارج لتستوقفه زينب #تعالي ياغيث 

انحني نحوها لتعطيه علبه من القطيفه الزرقاء دي شبكه مراتك لبسهالها واخرجت اخري ودي هديتها يلا روح واندهلي سليم تحرك غيث نحو سليم وقال ضاحكا روح ياعم خد نيبك الحجه بتوزع دهب انحني سليم امام زينب ليقول انا جبت الشبكه زينب بحزم انا اديتك بنتي يعني انت دلوقتي عندي زيك زي غيث وجاسر وعلاء عاوز تعمل حواجز انا معنديش مانع سليم باحراج #بس #مفيش بس تلبس مراتك شبكتك الغاليه عليا انا شخصيا عشان دي بمجهودك وبعدين تلبسها  شبكتي علاء اسمع الكلام يابني عملت معانا كلنا كده يوم الفرح وعل فكره غيث جاب شبكه تناول سليم العلب ليتحرك بجوار غيث الذي علق #الحجه زينب مينفعش تقولها لا ومتخدش الموضوع بحساسيه عشان هي كده اعتبرتك واحد من ولادها تنهد سليم بقوه ليترجل لداخل وخلفه غيث تامل غيث بسمه بنظره فاحصه انها اليوم بسمه مشرقه تبديل محتشم لثوب الفاضح الذي يعلمه جيدا جيد انها انتقت 

فهو يعطي رونق رائع مع حجابها بنفس اللون احمر شفاه قاتل يبرز اكتناز شفتيها المغريه خدودها اصطبغت بحمره مشرقه وعيونها الخضراء تمتليء خجل اقترب ليرفع ذقنها ويهمس 

مبروك #الله يبارك فيك لينحني ويبطع قبله عل جبينها لتصفق حور بسعاده #هات بقي العلب دي ولبسها الشبكه 

ناولها غيث العلب وكذالك فعلت خديجه ليخرج سليم خاتم الزواج ويضعه بين اصبعها كانت لحظات مميزه الجميع سعيد ويضحك ماعدا عزه التي انسحبت بهدوء دون ان يلاحظها احد او هكذا ظنت فهناك عيون كانت تراقبها عن كثب حور 

#جاسر انا هدخل الحمام ثواني قالت جملتها لترجل ببطء لغرفه النوم تركت الاضواء مغلقه لتذهب الا الشرفه وتنظر الا المكتب فعزه منذ نزولها ومحاوله التودد اليها ثم استاذنها لتدخل حمام غرفتها وهي اثارت بداخلها الشك خصوصا انها لم تجد مفاتيح جاسر بعد خروجها انتبهت عل حركه داخل المكتب انتظرت للحظه لعله جاسر ولكن الاضواء ظلت مغلقه الامن ضوء منبعث من الهاتف زفرت بقوه لتتحرك للخارج وتشاهد جاسر يتحدث مع والدها اقتربت #اليوم كان حلو ربنا يتمملهم بخير تعالي ياحور اقتربت ليربت عمها عل كتفها  

#عمله ايه ياحبيبتي وشك مخطوف كدا ليه #ابدا يابابا انا كويسه جاسر في حاجه تعباكي هزت راسها نفيا تريد اخباره ولكن لا تريد افساد اليوم غيث ماشي ياجماعه هاخد بسمه انا بقي ونفلق حور ابيه انت هتروح بيتك مش كده جاسر بتسالي ليه ياحور هزت كتفها اصل انا وصيت لواحظ توديلهم العشا هناك غيث والله مانا عارف من غيرك كنا هنعمل ايه حور اصل ماما ظبطت لسليم الاكل بتاعهم قبل ماتيجي غيث مرات الكبير بقي ربنا يخليكي حور خد بالك من بسمه ويحيي غيث حاضر ياست حور سليم عن اذنك ياجاسر بيه احنا كمان هنمشي مش هنتاخر عل عشره هنكون هنا نظر جاسر بساعته #الساعه تسعه طب خليها حد عشر يلا زي بعضه عشان خاطر حور حور خد بالك من عيشه ياسليم والله لو زعلتها هاكل مصرينك سليم ماشي يلا سلام انصرف الزوجين همس جاسر في اذنها فيكي حاجه في ايه #اصل ااا عزه كانت في المكتب و...انا مردتش اقولك عشان اليوم مش يبوض فرك ذقنه وربت عل كتفها #متقلقيش اطمني سيبيها تجيب اخرها تعالي بس ارتاحي انتي عشان شكلك تعبان 

رفعها بين ذراعيه ليريحها عل الفراش لتعتدل جالسه في مواجهته #جاسر انا خيفه اوي  #خيفه من ايه بس انا مش عبيط ياحور الي موجود في الخزنه صور الورق الاصل مع غيث اطمني #طب انت هتعمل ايه #مش هعمل حاجه بس اهدي حور عشان خاطري لو في حاجه تعباكي قولي #يعني شويه وجع كده الدكتوره قالتلي دا عادي عشان انا في السابع 

احتضن وجهها وقال انا عارف انك خايفه من الولاده ومرعوبه كمان ياحور مينفعش يونس الي يقولي هو في حد اقربلك مني #لا بس بخاف اقولك تقلق وبعدين بسمه طمنتني وقالتلي الولاده سهله مع انها كذابه دي كانت بتموت وهي بتولد يحيي انا كنت معاهم كانت بتصوت جامد اوي هو انا لو مت هتتجوز تاني ضمها الا صدره وقال بانفعال اوعي تقولي كده تاني ربنا يخليكي ليا انا مقدرش اعيش من غيرك ياحور وبعدين ماهي ايناس ولدت ومش كانت بتصرخ ولاحاجه سقطت دموعها وقالت هو انا اااخايفه و..ضمها بين ذراعيه وهو يربت عل شعرها بحنان #انا معاكي ياحور اهدي ياحبيبتي وبعدين لسه بدري نامي ياحبيتي قال جملته ليبدل لصغيرته ثيابها ويريحها بلطف عل الفراش ليضمها بين اجمل قصص والروايات زكريا الجولحي ذراعيه يربت عل ظهرها يبث حبيبته الدعم حبيبته الخائفه لتنام الصغيره بين ذراعيه يريحها عل الفراش ويرفع عليها الاغطيه ويتوجه للاعلى حيث غادره ظن يوما انها تملك قلبه وعاش اعوام يعتقد انه يعشقها زفر بقوه ليفتح باب جناحها ويدخل غرفه نومها ليجدها تحزم امتعتها #ايه دا هو انتي مسافره ياعزه قالت بارتباك ايوه اصل ااا ماما تعبانه واتصلت بيه و... وقف امامها #وايه ناويه تسافري دلوقتي من غير ماتقولي #لا لا انا كنت بحضر الشنط بس وووو كنت هقولك الصبح اكيد بس انت يعني جيت ليه دلوقتي استلقي عل الفراش واسند راسه الا ذراعيه #ايه ياعزه دا جناح مراتي ولانسيتي لا انا مقصدش بس اصلك يعني من يومين مش بتكلمني وحتي مش كلمتني النهارده #عادي كنت مشغول شويه #اااه طيب هو انت في مشكله اني اسافر يعني #خالص ياحبيبتي وابقي سلميلي عل مرات عمي اسيبك بقي عشان تعرفي تلمي حجتك كلها ياعزه قال جملته وخرج من الغرفه ليخرج من البيت كله.... 

------------------------------------------------------------------------

10 ملصقات لتصلك بقية الحلقات🌹🌹

لا تنسو الصلاة والسلام عل رسول الله🌹🌹


تعليقات

التنقل السريع
    close